פריוויו עונה 2015-16 – דנבר נאגטס/ אופיר נאור

אופיר נאור הוא חבר ילדות שלי (מגיל 4 ככה) שעד השנה גם היה איתי בכיתה.

הוא גר שנתיים בבולדר קולורדו, מה שגרם לו (משום מה) להתאהב בנאגטס ובברונקוס המקומיות.

קורא את האתר באופן די קבוע, אבל ממעט להגיב והנה הוא מביא לנו את הפריוויו (הנפלא לדעתי) של דנבר.


פריוויו עונה – דנבר נאגטס

 

רקע

אולם ביתי: פפסי סנטר, מכיל 19,099 מושבים. בשנה שעברה הגיעו 14,700 אוהדים בממוצע לכל משחק (מקום 28 בליגה).

 

מאזן בעונה שעברה :  50:32, מקום 11 במערב.

 

הפרקים הקודמים:  עונת 12-13 הייתה מאוד מוצלחת לדנבר, אבל אחרי ההפסד לגולדן סטייט בשישה משחקים בפלייאוף, ההנהלה החליטה להראות את הדלת לג'ורג' קרל ולהביא את עוזר המאמן מאינדיאנה, ברייאן שואו.

שואו ניסה לשנות את סגנון המשחק של הקבוצה-מהסגנון המהיר, שנועד לעייף את הקבוצה היריבה באוויר הדליל של דנבר, למשחק יותר מסודר שאמור היה להתאים יותר לפלייאוף (כאשר באופן מסורתי קצב המשחק יורד). הסגנון החדש לא התאים לקבוצה, והמאזן ירד מ-25-57 ל-46-36 בלבד.

עונת 14-15 התחילה עם צפיות גבוהות יחסית בגלל חזרתו של דנילו גאלינארי, שחזר אחרי שהחמיץ את כל העונה הקודמת, והגעתו של ארון אפללו שהגיע לדנבר אחרי שתי עונות מצוינות באורלנדו. אבל כמו בשנה הקודמת, שוב הנאגטס (מטילי הזהב? איך לעזאזל קוראים להם בעברית?!) אכזבו. ההגנה הייתה מקום 27 בספיגת נקודות למשחק עם 105 נקודת למשחק וההתקפה צלעה.

בנוסף לכך, טיי לאוסון סבל מפציעות במשך כל העונה ודנילו גאלינארי התחיל להראות כמו עצמו רק אחרי שכבר לא היה טעם לשחק.

השחקנים איבדו את הכבוד לבראיין שואו והוא האשים אותם בכך שהם מנסים להפסיד בכוונה לאחר הפסד מכוער במיוחד לממפיס שבו הנאגטס קלעו 69 נקודות בלבד. המצב הגיע לשפל המדרגה כאשר אוהדי הנאגטס התחילו לקרוא "1, 2, 3…6"  מספר השבועות אשר נשארו לעונה במהלך משחקי הבית.

בתחילת מרץ להנהלה נמאס משואו והוא פוטר. מלווין האנט, עוזר המאמן של שואו שמונה למאמן הזמני הראה שהבעיה הכי גדולה בדנבר (חוץ מההגנה) הייתה המאמן, והוביל אותם לרקורד יחסית טוב של 13-10.

 

ברוכים הבאים:   ניק ג'ונסון, גארד אתלטי וצעיר הגיע דרך הטרייד על לאוסון, ניקולה ג'וקיץ', בן 20  שיחק נהדר בליגה האדריאטית עם 15.4 נקודות ו 9.3 קרשים במשחק, וגם קוסטאס פאפניקולאו שהגיע אף הוא מהטרייד על לוסון הספיק כבר להיחתך (בדומה לאפבלו פריג'יוני וג'ואי דורסי). גולת הכותרת של הקיץ הייתה כמובן עמנואל מודאי, הרכז שנבחר במקום ה-7 בדראפט הנוכחי ואמור להוביל את הפרנצ'ייז בעתיד.

לאוסון. פרידה בטונים צורמים.

 

ביי ביי: טיי לאוסון, הועבר בטרייד ליוסטון בשביל בחירת דראפט ושקית במבה. יאן קלארק, שחקן לא משמעותי בכלל עזב לגולדן סטייט כשחקן חופשי וג'אמאל פרנקלין עזב אף הוא.

חמישיה  צפויה:עמנואל מודאי, רנדי פוי, דנילו גלינארי, קנת' פאריד, יוסוף נורקיץ'.

 

המשך הדרך:

העונה הנוראית המשיכה עם הקבוצה לקיץ וגרמה להם להעיף את השחקן הכי טוב בקבוצה בשביל כלום ושום דבר. השחקן ההוא עונה לשם טיי לאוסון, והוא עשה בעיות במשך כל הקריירה שלו וכשהוא נתפס הקיץ נוסע שיכור היה זה הקש ששבר את גב הגמל והוא נשלח ליוסטון.

הקיץ של דנבר לא היה עמוס במיוחד, ובמקום לדוג שחקנים מקבוצות אחרות ההנהלה החליטה לשמור על השחקנים שכבר היו עם הקבוצה. גאלינארי ו-ווילסון צ'נדלר חתמו על חוזים של 45 מיליון לשלוש שנים ו-46 מיליון לארבע שנים בהתאמה. החוזה של גאלינארי הוא המפתיע מהשניים מכיוון שהוא היה פצוע במשך חלק גדול מאוד משתי העונות האחרונות, אבל סיום חזק לעונה גרם לקבוצה לפתוח את הכיס. הקבוצה לא מצליחה ליצור לו מצבי זריקה נוחים בגלל שהוא מצוין בהכנסת זריקות עם יד בפרצוף ואחרי הדומיננטיות שהוא הראה ביורובסקט, אני מאמין שלגאלו צפויה עונה טובה שבה הוא יצדיק את החוזה החדש שלו. צ'נדלר הוא שחקן שדי טוב בכל דבר אבל לא מעולה בדבר אחד.

הנאגטס הביאו מאמן חדש, מייק מלון, המאמן הקודם של סקרמנטו שפוטר מכיוון שהוא לא הצליח להתחבר עם הבעלים של המועדון – למרות שהוביל את המלכים לפתיחת עונה מצוינת עד שקאזינס נפצע. אחד דברים החיוביים אצלו זה היכולת שלו לשמור על קשר טוב עם השחקנים שלו. אחרי הכול לא כל מאמן מקבל את האישור של דמרכוס קאזינס. אחרי הניסיון הכושל עם שואו, מאמן שיכול לשמור כל הקשר עם השחקנים שלו יהיה נחמד.

למרות הבעיות של לאוסון הוא היה השחקן הכי טוב בקבוצה וכמעט הגיע לאול-סטאר שנה שעברה ולהחליף אותו לא היה קל, אבל דנבר הצליחו לגנוב בדראפט את עמנואל מודאי. מודאי הוא רכז גבוה ואתלטי, שחקן שיש לו את הפוטנציאל להפוך לפרנצ'ייז פלייר. הוא מאוד הרשים בליגת הקיץ שבה קלע 12 נקודות למשחק עם 5.8 אסיסטים.

מודאי אמור להיות זה שיוביל את הפרנצ'ייז בעתיד. הוא שיחק בסין בעונה האחרונה ולמרות פציעה שהשביתה אותו לזמן לא מועט הרכז הציג יכולת מאוד משכנעת. הבעיה המרכזית שלו היא בקליעה, וגם בזה כמו בעוד דברים הוא מזכיר את ג'ון וול הצעיר.

 

אולי הוא דווקא יותר ראסל ווסטברוק, לפחות לפי המספר על החולצה. מודיאי.

 

ההצלחה של דנבר העונה לא הולכת להימדד לפי המאזן בסופה. מה שחשוב השנה זאת הדרך שבה מלון יעבוד עם השחקנים, ואיך הצעירים בקבוצה יישחקו וישתפרו במשך העונה. אולי זה יותר נוצץ לבוא עם תקוות גדולות לקבוצה בינונית וכל שנה להתאכזב מחדש, אבל כאשר הקבוצה צולעת הצעד הראשון להצלחה זה להבין שיותר טוב לבנות מחדש את הקבוצה במשך עונה או שתיים.

 

תחזית אופטימית: הצעירים של דנבר מפציצים. יוסוף נורקיץ' בונה על קמפיין שנה שנייה מבטיח, מודאי ממשיך את מה שהוא עשה בליגת הקיץ, נראה כמו כוכב בהתהוות וזוכה ברוקי השנה. מייק מלון מצליח להחזיר את ההנאה מהמשחק למה שהיה בזמנו של מחליפו בסקרמנטו (ג'ורג' קרל) ומוביל את דנבר לרקורד יותר טוב מהשנה האחרונה.

מאזן: 42-40, מקום 9 ומכובד במערב הקשוח.

תחזית פסימית: הקבוצה לא מראה שום שיפור, יוסוף נורקיץ' חוזר מהפציעה אבל לא מצליח לשחק כמו בעונת הרוקי שלו, מייק מלון לא מצליח להשתלט על הקבוצה והחוזים של גאלינארי וצ'נדלר נראים מגוחכים. מודאי לא מצליח להסתגל לליגה של הגדולים והמחסור בקליעה (14% משלוש, 34% מהשדה, 50% מהעונשין בליגת הקיץ) לא נותן לשאר היכולות שלו לפרוח, ודנבר מסיימים עם מאזן נוראי אבל איכשהו מקבלים בחירת לוטרי נמוכה.

מאזן: 29-54, מקום 13 במערב.

תחזית ראלית: הקבוצה מראה סימנים קלושים של שיפור אבל לא מספיקים, השחקנים מתחברים עם המאמן אבל לא מנצחים משחקים, מודאי משחק לא רע ומראה שיש לו פוטנציאל.  ההגנה עדיין נוראית, אבל לפחות מובילים את הליגה בנקודות ממתפרצות (רק בבית). הקבוצה מתחילה להתקדם בדרך הנכונה אבל בדרך של עקב בצד אגודל.

מאזן: 36-46, מקום 11 במערב.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. מזלו של הכותב שהוא אוהד הברונקוס (להם יש סיכוי להגיע לפלייאוף)
    בגלל שהתחזית האופטימית היא פסימית מאוד –
    מקום 9 הוא המקום הגרוע ביותר. גם האכזבה של החמצת הפלייאוף, גם בחירת דראפט מחורבנת.
    (ואני צריך לדעת – לסאנס התמחות בלסיים במקום ה-9)

    כל הכבוד על פוסט בכורה מוצלח.

  2. התחזית האופטימית היא מקום אחרון במערב עם השתפשפות של נורקיץ' ומודאיי כשפאריד מתחיל לחזור למה שהוא היה לפני שנתיים. גם טרייד על גלינארי וצ'אנדלר בעד נכסים צעירים או בחירות דראפט הוא יעד הכרחי בשביל שהעונה הזאת תחשב הצלחה.

  3. תודה רבה אופיר. מברוק על פריוויו ראוי ביותר שמתעסק בקבוצה שפעם הייתה סימפטית, פעם הייתה מצויינת, פעם הייתה מעניינת, פעם הייתה בבניה עם מבט אופטימי לעתיד, פעם היה לה אפילו סופרסטאר.
    היום אין שם כלום. כלום בריבוע.
    אין מצב שפוי השמן פותח, אלא אם כן למלון מתחשק להחליף עוד עבודה. צ'נדלר וגלינארי יחלקו בעמדות 2-3, פאריד יעשה טרור מתחת לסלים, אבל בקטנה, מודאיי ילמד שהnba היא לא הליגה הסינית וביחד יהיה להם מזל, או חוסר מזל, אם לא יסיימו מקום אחרון.
    אני לגמרי עם נתן במקרה הזה. התחזית האופטימית היא מקום ראשון בדראפט.
    מבאס שזה מה שיצא מדובר .

  4. כתיבה יפה. תודה.

    אהבתי לקרוא שהטקטיקה של דנוור הייתה להתיש את האורחים במשחק מהיר בגלל חוסר חמצן.
    רעיון גדול 🙂

  5. נאגטס(גושים) – הכוונה לגושי זהב. הקבוצה נקראת כך משום שבתקופת הבהלה לזהב, קולורדו היתה יעד מרכזי.
    מדהים לראות מה קרה לקבוצה מאז 2012-2013. הייתי בין הםראיירים שניבאו לה הגעה לגמר…

    ההחלטה לפטר את קארל אחרי ההפסד ללוחמים היתה סופר מוצדקת בעיני. אני עדיין לא שוכח את ההופעה המבישה שלו אחרי המשחק השני באותה סדרה. זה היה מפגן תבוסתנות יוצא דופן. אחרי מסע"ת הזאת היה לי ברור שהם הולכים להפסיד את הסדרה.

    כל מה שקרה שם אח"כ זה פשוט עצוב. המחליף של קארל התגלה כמאמן גרוע, איגודאלה עזב ועוד לקבוצה שבעטה להם בטוסיק, גאלינרי נפצע, פאריד נשאר תקוע באותה משבצת של הפריק ולאוסון הלך לאיבוד בכל זה.

    שנתיים אחרי הם צריכים להתחיל הכל מאפס. חבל…

    ברכות לאופיר על מאמר בכורה מוצלח.
    תמשיך כך ונקווה בשבילך שלנאגטס תהיה איזשהיא אמירה השנה

  6. נאגטס – שניצלונים

    טיי לאוסון הוא סבבה שבא לו. ולא ממש בא לו על דנבר. השנה הוא אולסטאר!

    השאלה העיקרית לגביי דנבר זה איך כותבים את שם המשפחה של הנבחר הבכיר בפלייאוף. הוגים את זה מודיאייה (מודי-יאי) אבל הכי קרוב בעברית זה מודעי … אז מה עושים אם זה. בכל אופן השחקן שהכי נהנתי לראות מהשנתון שלו עד עכשיו: עין עקומה. מסירות מפתיעות …

  7. אחלה פריווי.
    לפי דעתי איש המפתח של ההעונה הזאת הוא פריד , אם הוא נותןן עונה טובה דנבר יכולה לפנטז על מקום 12 , עונה גרועה והתחרות עם פורטלנד על מקום אחרון תיהיה חזקה.
    גלינארי וצ׳אנדלר יגיעו למספרים שלהם , אבל בליגה של היום אי אפשר לדרוך במקום…

  8. תחתית המערב מקווה שירוויחו את מודאי ונורקיץ׳ לשנים הקרובות יחד עם פאריד זה בסיס נחמד להתחיל לבנות עליו

  9. תודה על פוסט בכורה.
    זאת צריכה להיות העונה של מודייה! הם צריכים לעזור להשתפר, לשים אותו במרכז ולתת לו שקט תעשייתי.
    האופטימי לדעתי ייתן מקום 10
    הפסימי מקום 15 עם תקווה שלא יורידו אותם ליגה.
    הריאלי מקום 12-13.
    אני מבין שאתה אוהד נאגטס ואפשר לראות את זה על פי ההימורים אבל אין מה לעשות בבנייה צריך להיות סבלני ולהבין שמקום אחרון עדיף על מקום 9.

  10. אחלה פריויוו תודה!
    מייק מאלון הוא לא פחות משחוק עבור דנבר!!!

    הרבה תלוי בכמה יתנו לו לעבוד כי אם לא יתערבו לו יקבלו את אחד המאמנים היותר מוכשרים בנבא שיכול לעשות מדנבר אפילו קבוצת פלייאוף השנה או או שנה הבאה.
    לא רואה קבוצה שהוא מאמן עושה טנקינג.
    הוא חי את המשחק בנשמה ויודע להתחבר לשחקנים כמו שכתבת בצורה אדירה.
    אם יתנו לו לעבוד כמה שנים הוא יכול לעשות פלאים עם הצעירים של דנבר.
    הוא מאמן הגנה נהדר. העבודה הוא צריך לעשות היא קודם כל על ניהול המשחק שלפעמים מקובע מידי ודבר שני הוא צריך לצידו מאמן התקפה מוכשר.

    הם ממש בונים על מודאי- אני רואה ניצוצות בינתיים אבל ממש לא את הסופרסטאר שהם רואים.
    לטובתם כדאי שאני אפספס שוב…

  11. תודה על פוסט הבכורה.
    ניחוש שלי: מודיאיי יהיה הזנה מצוין ויפתיע רבים. קראתי ראיון איתו והוא נשמע מאוד בוגר ומפוקס. הוא צריך רק קצת זמן להסתגל לליגה והוא יהיה בסדר. פאריד ? אני מקווה שיצליח לשחזר את היכולת מהעבר, לא ברור מה קרה לו בשנה שעברה.

  12. אני יודע שזה ישים אותי ברשימה הסופית של המועמדויות לפרס קטנון השנה, אבל איכשהו גם בפריוויו של מיניסוטה כתוב שהם מקום 28 בליגה בתפוסת קהל…
    אחלה פוסט בכורה! אשמח אם יהיה גם יומן אליפות לדנבר, או לפחות סיקור תקופתי מעיניים של מישהו שאשכרה רואה נבא בלייב וחווה עליות וירידות של קבוצה.

    1. אם תרשה לי להציג את מועמדותי לרשימת הקטנוניים, אז יכולות להיות שתי קבוצות במקום ה-28 עם תפוסת קהל זהה, ואז הקבוצה האחרונה בתפוסה היא במקום ה-29

      1. אם כבר קטנוניות אז עד הסוף…

        הסיכוי שבעונה אחת של 41 משחקים ביתיים המיצוע של מספר הצופים יהיה שווה הוא כמעט אפסי. אם לוקחים בחשבון שהאיצטדיונים הם בעלי תפוסה שונה ויש שונות לא קטנה במספר צופים בין המשחקים (לדוגמא משחק מול הקבוצה של לברון יניב הרבה יותר צופים ממשחק מול פילי) הסיכוי לכך עוד יותר אפסי. אלא אם כן בחישוב הממוצע יש עיגול כלשהוא הסיכוי לכך ששתי קבוצות נמצאים באותו מקום הוא ניתן להזנחה…
        🙂

        1. טוב יש מצב שמישהו לוקח את עצמו ובודק מי מהשניים טעה, אם בכלל, או שנגיש הצעת מחקר לדוקטורט על הדבר הזה?

          1. מקום 28: דנבר נאגטס; 14,700 צופים במשחק.
            מקום 29: מינסוטה טימרבוולבס, 14,528 צופים במשחק.
            במקום האחרון כמובן פילדלפיה. מקום ראשון הבולס.

          2. אני מהצהריים מסתובב עם גוש בגרון בגלל אי הנעימות הזאת. מישהו בעבודה שאל אותי מה קורה אז צרחתי עליו שיסתום כבר ואז בכיתי לו על הכתף.
            תודה איל תודה 🙂 🙂

    1. לא נכון.החוזים של צנדלר וגלינארי לגיטיימים לגמרי ברמת השכר שהולכת בליגה (גלינארי מאוד דומנ למה שהציעו לבארנס) ,זה חוזים סבירים בהחלט

  13. תודה על הפריוויו.

    אני מצפה מגלינארי לצלוף העונה 20 למשחק (עד שייפצע עוד פעם), ומקנת' פאריד לחזור לשחק בטירוף.

  14. אופיר, בני החורג (הבן של אשתי גייל) גר בבולדר כבר 35 שנה. אנחנו מבקרים אותו פעם בשנתיים (ובשנה שלא הוא טס אלינו), ז"א שאני מכיר את בולדר טוב מאד. רציתי שכלם יידעו שבבולדר קיימים כמה מה-BEER BREWERIES המעולים בכל ארה"ב, ושהיא הבית של אוניברסיטת קולורדו. עיר נהדרת!
    אגב, עם רקורד של 36-46 דנבר תגיע לפלייאוף כי העונה המערביות תכינה אחת בשנייה. הצרה היא שהיא תהיה 46-36

  15. הקבוצה עם העתיד הכי לא צפוי בליגה..
    גאלינרי ופאריד עם פוטנציאל להיות שני אתרוגים.. רוקי מבטיח ועוד כמה חברה סבבה יכולים לגנוב פלייאוף וגם לסיים אחרי מינסוטה

  16. תודה על הפריוויו
    אכזבת העונה ביג טיים מבחינתי הוא קנת פאריד
    אני חושב שקיים פוטנציאל בדנבר שפשוט נהרסה לחלוטין תחת בראיין שואו
    דנבר יכולה להחזיר את הימים המטורפים של האhיטיז עם ראן אנד גאן והמון בלאגן
    26 ניצחונות וזאת עונת שיא

  17. אופיר תודה.

    לא מבין למה חושבים שדנבר היא הגרועה במערב.?
    יש להם בהחלט פוטנציאל להפתיע את כולם .
    צל"ש או טר"ש:
    אם מלון יצליח לשקם את ההריסות של בריאן שואו ולתת לכשרון של גלינרי ופאריד יחד עם הפוטנציאל של מודאי לבא לידי ביטוי – הם בהחלט יכולים לאיים על מקומות 8-10 במערב- (לא נראה שלסיים עם מאזן יותר טוב מהלייקרס, מיני, פורטלנד, פניקס וסקרמנטו זו משימה בלתי אפשרית לדנבר)
    במידה והעסק לא מתחבר…………..לפחות יקבלו בחירת לוטרי גבוהה.

  18. היי אופיר. לא מבינה כלום "במיטלי זהב" או ב"גושי זהב".
    כן מבינה בכתיבה.
    כתוב זהב.
    שלא תעיז להפסיק. לכתוב.
    ישר כוח.
    סבתא אילנה

  19. התרשמתי מאד מכתיבתך המקצועית, יש בה הבנה עמוקה של רזי המשחק. חשוב שניסחת את עתיד הקבוצה בהיבט האופטימי ובהיבט הפסימי כאחד. כתב ספורט למהדרין !!!! אני סקרן לקרוא את הכתבה הבאה ……

כתיבת תגובה

סגירת תפריט