סטן וואורינקה הוא אלוף הרולאן גארוס באחד המשחקים הטובים השנה / איל ספיר


מערכה רביעית, גמר הרולאן גרוס, סטן וואורינקה הוביל 2-1 במערכות על נובאק ג'וקוביץ', המדורג #1 בעולם והפייבוריט הברור לזכייה. במצב של 3-3 במשחקונים, עם הגשה של נולה – סטן היה בדרך הבטוחה לשבירה ולניצחון.

40-15 הייתה ההובלה של וואורינקה, אך בפעם המי-יודע-כמה, נולה היה שם להוכיח איך שחקן גדול נראה. הוא הציל נקודת שבירה אחת ועוד אחת וכשהתוצאה הושוותה ל-40-40, היה ברור לאלפי האנשים באצטדיון, הצופים בבית אך חשוב מכולם – לג'וקוביץ' עצמו – מי הפייבוריט לנצח במשחק:

נולה הציל את משחקון ההגשה שלו ודהר קדימה ליתרון 40-15 במשחקון ההגשה של וואורינקה. אלא שאז, סטן סירב להישבר.

בחצי הגמר היה רגע בו מארי ונולה עמדו פנים אל פנים. ג'וקוביץ' הסתכל אל מארי במבט שאומר – "נראה אותך. אם תיקח את המשחקון הזה, אבין שיש לך את תעצומות הנפש להתמודד מולי." מארי הפסיד את המשחקון הזה בגלל שגיאה כפולה. במצב של 40-15, ג'וקוביץ' כלל לא כיבד את סטן במבט, אך הלה הכריח אותו להביט בו בעיניים. וואורינקה ניצח בתחרות המבטים. הוא זכה באליפות.

"הייתי מוכן למשחק. הייתי בריא לגמרי." אמר הג'וקר לאחר המשחק. "הוא פשוט שיחק מצוין. אני חייב לברך אותו (את סטן)… זה מגיע לו".

"זה לא פשוט לעמוד פה שוב [במסיבת העיתונאים] כטוען לכתר," הוסיף נולה. "אבל הפסדתי לשחקן טוב יותר".

אוקיי, תנו לי לתקן את עצמי. החלק הכי מדהים באליפות הזו הוא תחתוני המזל של סטן.

 

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. כבר שנתיים שג'וקוביץ' מתקשה מול וורינקא.
    הבחור שם 60 ווינרים מדהימים על הפרצוף של נולה. אי אפשר לנצח אותו כשהוא משחק כך.

  2. אני שמח שהשליטה של ג'וקוביץ' היא לא אבסולוטית. אין טעם לצפות בענף בו יש שחקן ששולט לחלוטין במשחק. התקופות היפות בטניס היו כשהייתה תחרות בין קונורס למקנרו ובורג, אח"כ לנדל ובקר ואדברג, סמפרס ואגאסי, ופדרר ונאדאל.

  3. איל, אמנם לא צפיתי בהרבה משחקים השנה, אבל הגמר אתמול היה אחד הטובים שצפיתי בהם בשנים האחרונות. אינני מבין בדקויות של המשחק, אבל לא ראיתי משחקים רבים עם נקודות כה ארוכות, כששני השחקנים תוקפים אחד את השני, ולא רק חובטים ומחכים לטעות של היריב. מה שלעניות דעתי מעצים את הניצחון של סטן, היא רמת משחקו הגבוהה של נובאק היום. הסרבי שיחק טוב הן מבחינת ההגנה ומשחק ההתקפה, אבל לא יכול היה למשחק כל כך התקפי (כל כך הרבה נאמר ונכתב על חבטת גב היד של וואוורינקה. אין מילים) של סטן.
    גמר שלישי נובאק בפריז (ובתווך חצי גמר נהדר ומאוד צמוד מול נדאל, ב-2013), ועדיין הוא מחפש שם תואר ראשון. לטעמי, הוא פוט טוב מדי מכדי לא לזכות, וגם הניצחון בפריז עוד יגיע.

    אפשר להבין מדוע וואוורינקה מכונה "סטן דה מן". יש משהו מאוד מרשים באיפוק שלו לאחר הניצחון (כך היה גם בזכייתו באוסטרליה בשנה שעברה). רואים עד כמה הוא מכבד את היריב. ובכלל, היה יפה לראות את ההערכה ההדדית בין שני השחקנים הגדולים האלה.

  4. מנחם, אני חושב שהעייפות לא הכריעה אלא משחק הירואי של סטן.
    צפיתי בו שוב (בהיילייטס) והיו לו מכות העברה מטורפות תחת התקפה של נובאק. מכות Down the Line שהיממו את נובאק.
    60 ווינרים זה משהו לא הגיוני נגד ג'וקוביץ'.

  5. תודה על העזרה אייל, אותי הרשימה דווקא ההגנה של סטן. נובאק היה ברוטלי. מכות שטוחות מכות עם ספין. כלום לא שבר את הקיר.

    זה היה הדבר הכי דומה לטניס המיטי של אטרי הישן ששתי השחקנים לא זזים מקו הבסיס

    1. משחק דפוק לגמרי (הפונג), ושיחקתי בו לפני שבועיים במוזיאון למשחקי מחשב במלבורן! שהוא חינם אין כסף !!! דבר אחד אני לחלוטין לא מבין. האטארי אצלנו היו מתקלקלים כל הזמן. איך הם מצאו מכשיר שעובד כבר 35 שנה?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט