לבדו – ברומו של עולם / מנחם לס

דג'קוביץ' – ואח"כ כולם. 6-7, 5-7 על פדרר בגמר ה-ATP

נובאק דג'קוביץ' – במאסטר פיס של טניס – שם קץ לשליטתו של רוג'ר פדרר כשניצח את ה-ATP TOUR FINAL , והוכיח שוב שמיקומו כשחקן הטניס מס' 1 בעולם זו השנה השנייה ברציפות מוצדק לחלוטין. הוא החליף בברור, באופן מובהק, ובהצהרה רועמת את השליט הקודם של הטניס העולמי. הסרבי הוא עתה המלך של הטניס. עליונותה לא מוטלת בספק, והיא ברורה ושקופה כמו כדור בדולח.

בן ה-25 הראה BRILLIANT DISPLAY OF TENNISת בצורה הקרובה ביותר לשלמות. היה זה הטניס האחרון של שנת 2012. אחרי שהוא ניצח את אוסטרליה, והפסיד בגמרים של הפרנץ' אופן ויו אס אופן, הוא ניצח את הטורניר המסיים של השנה – ולכן גם המסכם ששם סימן קריאה אחרי שם המנצח – בנצחון ברור, אך לא שתלטני, על פדרר מנצח שלושה ATP'S (לדג'קוביץ' זהו נצחון שני). פדרר הגיע לגמר אחרי נצחון מוחץ ביותר על אנדי מוריי, וגם היום היו לו כמה נקודות בו הוא נראה כמו בימיו הטובים ביותר. הוא התחיל כגאון כשהוא מנצח את כל 9 הנקודות הראשונות כשהוא חובט מכל הזוויות ובכל צורות החבטות, כשהוא שובר את המשחק השני ומוביל 2-0.

אבל דג'קוביץ' – בקור רוח מפליא – ספג את הבליץ ברכות וללא איבוד עשתונות, כשאחד היודע שההוריקאן – כמו כל הוריקאן – יעבור, ואחריו יבוא השקט שאחרי הסערה. לא ראית בפניו של פדרר כל שמחת נצחון כאילו הוא ידע טוב מכולם שהסרבי לא ייכנע, ויתחיל עם מתקפה משלו. נקודת המפנה באה במשחק הבא כשהוא הפך נקודת שבירה לנצחון. זה היה האות לעלייה של הסרבי, והוא שבר ליתרון 4-5 כשהוא הוריק פורהנד חד ליתרון. עכשיו הגיע תורו של פדרר להראות מה נותר ממנו. נותר ממנו הרבה, כשהוא משחק בחודשים האחרונים את הטניס הטוב בחייו. עכשיו הוא קלט סרב-פוינט, ושבר חזרה ל-5-5. הטיי ברייק יצר את הנקודה הגדולה ביותר של השנה כשדג'קוביץ', בסט פוינט, השתטח ופדרר בהשטתחות משלו חבט ווינר מזווית בלתי אפשרית ממש. אבלח אפילו מבצע השנה אולי של פדרר לא עשה רושם מיוחד על הסרבי ששבר את הנקודה הבאה כתוצאה משגיאה נוראית של פדרר, ואזירה פורוורד כפגז שעבר את פדרר וניצח את הסט. היה זה אחד הסטים הטובים שראיתי בחיי בטניס.

פדרר חייב היה להגיב מיידית, או הסט השני היה ניגמר מהר. הוא עשה זאת בבראייק בנסיונו הרביעי. אך דג'וקוביץ' לא הניח את נשקו לשנייה. הוא החל לעייף את פדרר בכדורי פינות, והבדלי כמה השנים ביניהם נראו בברור. פדרר הציל שתי ברייקינג פוינטס, והגיע בשארית כוחותיו ל-5-5. אך אז ההבדל בין השניים נראה בברור כשדג'קוביץ' שולט במגרש ומסיים את הסט השני בנצחון 5-7.

המשחק האחלרון הזה היה גמר המונדיאול בכדורגל. משחק ל-PARITY. משחק שאחריו אין כלום כי הוא מסיים את שנת הטניס 2012, ודג'קוביץ' סיים אותה בטופ רק ברנקינג, גם בניקוד, וגם עם נצחון על יריבו הגדול ביותר. לפדרר היו יותר ווינרס מאשר לסרבי 30 נגד 29. אבל היו לו 42 UNFORCED ERRORS לעומת 26 של דג'קוביץ'. 42 UNFORCED ERRORS? פדרר: "אנשים חייבים להבין שבמשחק ברמה הזאת אם אני לא חובט ככל יכולתי הכי קרוב לקווים, דג'קוביץ' מתנפל על הכדורים הללו לווינרס. ה-ERRORS שלנו באים בהכרה מלאה. אין לנצח כאן אלא אם אתה לוקח צ'אנסים מתחילה ועד הסוף!".

פדרר. איזה ווינר. בגיל 31 הוא ניצח את וימבלדון וחזר להיות מס' 1 בטניס. את ה-US OPEN ניצח מוריי בצורה כל כך ברורה שחשבו שאולי הוא עשה את הצעד הדרוש לעליונות. אבל סוף העונה, טורניר ה-ATP, החזיר את הסדר לעניינים: מי שהתחיל את העונה מספר אחד סיימה מספר אחד. דג'קוביץ' הוא המלך.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. פדרר צעיר בשנתיים/שלוש מנצח את דיוקוביץ' אתמול. ההבדל שהכריע בניהם היה הגילאים, כאשר פדרר הותש במשחקונים ארוכים ובמערכות ארוכות. על הניצחון צריך להגיד כל הכבוד לנובאק אך צריך לזכור שפדרר שיחק 3 ימים של טניס ברציפות ובאחרון שבהם משחק גמר נגד חיית אנרגיה כשרוג'ר בן 31, דבר לא קל בכלל. שאפו ענק לרוג'ר שהטניס שלו הוא עדיין המושלם מכולם אך בגילו המופלג זה לא מה שתמיד משנה לאורך זמן במשחק.

    שאפו ענק גם לנובאק. סה"כ שניהם היו ראויים ושיחקו מצוין ולראייה בסיום המשחק הראו שנובאק זכה ב-96 נקודות בעוד שפדרר ב-95. יש יותר צמוד מזה ?

    1. זה מנהגו של עולם. לא טענתי שדג'וקוביץ' הטוב בהסטוריה. הוא רק הטוב ביותר היום, ואני מסכים בהחלט שהגיל של רוג'ר הוא סיבה חשובה בכך.

  2. גם אני נפלתי מהנקודה 6:6 בשובר של הראשונה! ומייד אחריה UNFORCED של מטר… .

    מה דעתך מנחם היה דור שחקנים חזק מזה?
    ראפאת RF ונולה זה לצד זה ב 5 שנים האחרונות?

  3. בס"ד

    תיקון קל: השתמשת ב"משחק" במקום "משחקון".
    "משחק" הוא ההתמודדות כולה.
    כלומר, המשחק היה גמר אליפות המאסטרס (אליפות העולם הבלתי רשמית בטניס ליחידים) ובו שוחקו 25 משחקונים.

  4. בס"ד

    הוספה: בטניס "משחקון" בעברית מקביל ל"גיים" ו"משחק" מקבל ל"מאץ'".
    השימוש בעברית הוא דווקא יותר הגיוני כיוון שבאנגלית יוצא ש"גיים" בטניס זה משהו אחד ו"גיים" בענפי כדור קבוצתיים זה משהו אחר המקביל ל"מאץ'" בטניס.

  5. מנחם, נולה זכה בנקודה אחת יותר מפדרר.
    זה בטח "חילופי שלטון" ברורים ומובהקים כמו שאתה מצייר אותם.
    לכתוב שפדרר משחק את הטניס הטוב בחייו זה לא מחוייב המציאות.
    בטניס הטוב בחייו הוא הפסיד 3-4 משחקים בעונה, זכה ב-3 גראנד והגיע לגמר בצרפת.

    1. דברתי על השנה כולה. היום נובאק הוא השחקן הטוב בעולם ופדרר שני. זה חילוף שלטון מובבהק. גם כשנשיא ארה"ב מנצח בגלל קול אחד, קורה "חילוף שלטון".

  6. בגדול אני מסכים עם מנחם אבל שחקן הטניס השני (אם לא ראשון) בטיבו בעולם הוא ראפא והוא פצוע כבר תקופה ארוכה אז אין חדשות בניצחון אתמול. פדרר אמנם נהיה שוב ראשון בעולם אבל הוא לא באמת מגיע כפייבוריט למשחק מול השניים האלה (נדאל,דג'וקו). שיטת הניקוד לא תמיד משקפת את הבדלי הרמות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט