טניס קמיקזי

אמיגוס – אני קצת מפורק משטפונות שיורדים אצלנו. מה שאומר שזה זמן לקיאקים! אחרי סיבוב ראשון מאד מוצלח על הנחל, ירדתי לסיבוב שני, והנחל הוריד אותי חזק. התוצאה. היה לי זמן לראות את סינסי ביו טיובים חוזרים  ויש לי חדשות. הטניס עבר עוד שלב באבולוצייה שלו… הפרשנים באנגלית קוראים לזה טניס קמיקזי.

הממציא –  הוא כמובן פדרר הגאון. לפדרר כבר 1200+ משחקים בקריירה המקצוענית שלו, והוא תמיד מנסה דברים חדשים. באימונים לקראת עונת המגרשים הקשים פדרר ניסה באימונים ללכת על HALF VOLLEY כמכת החזרה להגשה בתור בדיחה. בגלל הליניאריות של המגרשים הקשים, והעיין החדה של המאסטרו, הטריק עבד באימונים.

בטניס עד עכשיו הנשק הכי עוצמתי הוא כמובן הסרב. את הסרב הראשון המגישים מנסים להכניס הכי חזק שאפשר ואחוזי הדיוק נופלים. בסרב השני המגישים מפחיתים עוצמה המכוונים לתוך ריבוע הסרב, לנקודה הזאת פדרר מחכה. פדרר רץ עד קו הסרב ברגע שהמגיש מוציא את הכדור מהיד (Tose) על מנת לקבל את הכדור מיד אחרי שהוא פוגש את הרצפה ועונה עליו כמה שיותר מהר בעליה במכת החזרה של חצי סרב (בלי סווינג, כמו בפינג פונג). לא צריך שום עוצמה בהחזרה, בכל זאת מדובר בהחזרה של 200 קמ"ש…  הנה ככה זה נראה בזמן אמת

היתרונות של השיטה זה: דבר ראשון בצמצום המגרש פדרר יכול לקחת את הסרב בפורהאנד או גב יד, בלי להימתח על הקווים.
שנית- פדרר לוקח את הכדור בעליה ומחזיר את הכדור במהירות לצד השני. המגיש, שנמצא בתנועה קדימה לאחר ההגשה לא יכול להשקיע עוצמות ואגרסיביות בהחזרה, ופדרר זוכה בשליטה בנקודה. לרוב כבר ממיקום של ליד הרשת.  מרגע שפדרר חושף את הקמיקזי, אפילו יפסיד את הנקודות, יריבו יודע שמכת ההחזרה יכולה ליפול מאחוריו והמוח שלו מתחיל לשחק בו משחקים. ודבר אחרון – מרגע שהיריב זורק את הכדור לפני הסמש של הסרב ורואה בזווית העיין את פדרר (המחזיר) מתחיל לרוץ לקראתו, יש לו ספק של מליונית שנייה, "מה לעשות?" זה יכול להספיק בשביל ליצור שגיאה כפולה או סרב חלש במיוחד.

אחרי שהצוות של פדרר בחן והתאמן על הקמיקזי (לרוץ לתוך הגשות של 200+ קמ"ש), פדרר הוציא את התוכנית לפועל בטורניר סינסנטי.

את קווין אנדרסון (נחשב למומחה סרב, ובעל ידיים רכות) הוא הוציא מקצב לחלוטין. 6:1 6:1 . מספיק שפדרר מוציא את הקמיקזי במקומות אסטרטגים במשחק, בשביל לשחק בראש של היריב. לתת סרב חזק בשני? או לתת סרב חלש בשני ולהישאר על קו הבסיס על מנת שהקמיקזי של פדרר לא תעבור אותו…

במשחק הבא מול לופז שניצח את נאדאל, פדרר הוציא את הקמיקזי רק בסוף המערכה השנייה לאחר שכבר שלט במשחק. לופז הוא מהיחידים שהסרב השני והראשון שלו כמעט זהים.

מול מאריי בחצי פדרר שלף את הקמיקזי כבר מההתחלה בנקודות הקריטיות של המשחק, ומאריי שלדעתי הוא השחקן המשתפר ובפורמט הכי טוב בסבב כעת, רדף אחרי פדרר מההתחלה.

מול נובאק שהוא שחקן ללא אף חולשה או ימים גרועים. פדרר שלף את הקמיקזי רק בשובר שיוויון ובמשחקון השני של המערכה השנייה לשבירות קריטיות שהכריעו את המשחק והטורניר.

הנה המשחק מול אגוט, תראו איך פדרר משתמש במשחק כאימון לקמיקזה, והולך עלייה באופן דתי. מנגד אבוט מאבד לחלוטין את הקצב שלו בהגשות:

והנה המשחק מול מאריי. חכו למשחקי ההחזרה של פדרר, ותראו איך הוא מתעלל במאריי:

– – –

קצת מספרים

–  פדרר השתמש בקמיקזה שש פעמים מול מאריי ב-5 הוא לקח נקודות.

– הוא גרם לנובאק לארבע טעויות כפולות (הוא על 0 או 1 בכל משחק אחר). ולקח לנובאק 17 נקודות מהסרב השני (!!!!).

– מול אנדרסון (שהערב עלה לגמר טורניר וושינגטון) הוא אפשר רק שלוש (!!!!) נקודות בלבד מהסרב השני.

– – – –

טורניר US OPEN

הפייסבוק שלי מראה לי שסרינה עובדת מאד קשה לקראת הטורניר. היא הזוכה של שנה שעברה. ואם תזכה תקבל את הגרנד סלאם הקלנדרי. האוורסט של  הטניס. היחידות שיכולות להפריע לה אלו אזרנקה, ובז'ינסקי השוויצרית. סרינה תלבש את תלבושת המזל שלה – הברדלס הוורוד?

http://www.gannett-cdn.com/-mm-/99ac4d4d242829c2cd5e4d58cd203d31befa17e4/c=23-0-3784-2826&r=x404&c=534x401/local/-/media/USATODAY/USATODAY/2014/09/03/1409763721000-USP-TENNIS-US-66888598.JPG

 

בבנים:ראפא וטומי הילפנגר משת"פ. הנה התוצאות:

Rafael Nadal Tommy Hilfiger Underwear 2015 Campaign Shoot 003 800x1041 Rafael Nadal Fronts Tommy Hilfiger Underwear Campaign

עוד אחת בשחור:

Rafael-Nadal-Tommy-Hilfiger-Underwear-2015-Campaign-Shoot-002

בטורניר – ראפא ייאלץ לירוק בוקסרים כדי להגיע לרבע, שם ייחכה לו נובאק.

מאריי קיבל את הרבע עם סטן, והחצי של רוג'ר. לא לפניי שהוא ייתמודד עם חביב המערכת (הזדמנות אחרונה בהחלט) קיריוס.

 

 

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. כל כמה חודשים פדרר צץ עם תרגיל חדש שמרעיד את אמות עולם וכולנו צועקים "עכשיו הוא יחזור לשלוט!", אלא שבפעם המיליון אנחנו מגלים שזה לא התרגיל – זה הגיל.

  2. אחלה של פוסט. אני חושב שזאת שיטה מעולה, בעיקר אם עושים אותה בקרוס – עדיף ממש לגוף, כפי שפדרר עושה. עם זאת, אני הייתי משתמש בה במשחקון אחד או גג שניים של היריב – משחקונים שבאמת מכוונים בהם לשבירה.

  3. הקמיקזה מדהים כשלעצמו, אבל הוא רק חלק מהאסטרטגיה החדשה של פדרר בגישה לרשת. הוא משחק היום את משחק הרשת המושלם אי פעם, והוא ממציא דרכים חדשות לעלות לרשת עם סגירה פסיכית. אחרי שהוא המציא את המשחק מחדש לפני עשור עם זויות חדשות מהקו האחורי, הוא ממציא עכשיו את התרופה לעצמו. הגדול מכולם בפער ענק!

  4. אני חושב שזה מהלך גאוני, ג'ורדני ממש!
    אם אתם זוכרים, מייקל לקראת סוף הקריירה כבר לא היה ה high flyer
    שהוא היה בהתחלה, וגם הגיעו כמה חבר'ה צעירים שהיו יותר אתלטים ממנו.. ,אז הוא שינה סגנון והתחיל לשחק עם הגב לסל, לנצל את הפלג גוף עליון החזק שהוא בנה לעצמו, והיה זורק פייד אוואי גאמפרס שהיו בלתי ניתנים לעצירה עם קפיצה לאחור.., זה היה המאפיין הבולט של האליפויות של 96-98…, מה שפדרר עושה בימים אלו (גם ההגש ורוץ לרשת וגם מה שאתה קורא לו קמיקזי) זה ממש זה.., הבנה שהגוף שלך כבר לא מה שהיה ושינוי גישה כדי להשיג יתרון בדרך אחרת…, כי בתור שחקן טניס, הוא עדיין הכי טוב שיש…, זה אמנם עדיין לא תורגם לזכיה בסלאמים (נקווה שזה ישתנה עוד שבועיים-שלושה), אבל זה גורם לו להיות תחרותי מול השחקנים הטובים בעולם היום, בשיאם (ניצחון על מארי, ונובאק, אחד אחרי השני במאסטרס)…, פשוט גאון

  5. עידו, נהניתי מאוד לקרוא. מקווה שהטקטיקה הזו תגרום, בין היתר, לפדרר להגיע שני שלבים רחוק יותר ביוס אס אופן ביחס לשנה שעברה…

  6. תודה לכולם.
    צדק מי שאמר שזה כבר המהלך השני שפדרר עושה שגורם לשינוי כ"כ מסיבי של המשחק (הראשון היה מכות ההעברה בעלות הזוית המטורפת שהפסיקה את העלייה לרשת של הדור של סמפרס) .

    אפשר לציין את ביורן בורג שהביא את משחק ההגנה מהקו האחורי לסבב. ארתור אש שביסס את המשחק שלו על סרב עוצמתי.
    הסרב וולי תמיד היה בטניס (הוא מאד ישן)

    ופדרר.. שהביא לטניס את מכות ההעברה בעלות הזוית הרחבה וההתאמה של הטניס לעוצמות חזקות יותר.
    פדרר בנוסף שכלל את המעבר ממשחק ההגנה להתקפה.

    מה שהוא הביא אז בשנת 2003-4 זה כיום סטנדרט התחלתי של כל טניסאי בסבב.

    השכלול האחרון מעביר את פדרר לדעתי ממעמד של הטניסאי הגדול/ החשוב בכל הזמנים (יש לו גם את המאזנים להוכיח את זה) לאחד הספורטאים החשובים בהיסטוריה.

    זה לא הגיוני בעליל שבגיל של 30+ הוא עדיין טופ 3 בקביעות ומועמד לגיטימי לכל תואר אפשרי. תזכרו רק כמה הוא היה קרוב שנה שעברה לסיים במקום הראשון

כתיבת תגובה

סגירת תפריט