א בראשית, ברא נייסמית, את הכדור, ואת המגרש. ב והמגרש, הייה תוהו ובוהו, וחושך, שלא בשעות היום; ורוח נייסמית, מרחפת על-פני המגרש. ג ויאמר נייסמית, יהי אור במגרש; ויהי-אור. ד וירא נייסמית את-האור, כי-טוב; ויבדל נייסמית, בין אזור המשחק ובין אזור הקהל. ה ויקרא נייסמית לאזור המשחק פרקט, ולאזור הקהל קרא יציע; ויהי-ערב ויהי-בוקר, יום אחד.
ו ויאמר נייסמית, יהי קו חצי בתוך המגרש, ויהי מבדיל, בין צד לצד. ז ויעש נייסמית, את-קווי המגרש, ויבדל בין החצי שמימין לקו, ובין החצי אשר משמאל לקו; ויהי-כן. ח ויהי-ערב ויהי-בוקר, יום שני.
ט ויאמר נייסמית, ייקוו זריקות הכדור אל מקום אחד, אל עמוד ועליו מוצמד טנא; ויהי-כן. י ויקרא נייסמית לעמוד עם הטנא סל; וירא נייסמית, כי-טוב. יא ויאמר נייסמית, העבירו הכדור מאחד לשני בזריקה, במסירה, בהשלכה ובידויי, הן באוויר והן על-הארץ; ויהי-כן. יב וכאשר יוצא הכדור מעבר לקווי המגרש בארץ ותינתן השלכת כדור חוץ למינהו; וירא נייסמית, כי-טוב. יג ויהי-ערב ויהי-בוקר, יום שלישי.
יד ויאמר נייסמית, ויהי השלכת כדורים לרקיע הסל, להבדיל, בין קליעה להחטאה; והיו לאותות ולמועדים, ולנקודות וניקודים. טו והיו הנקודות נרשמות ברקיע השמיים, להאיר ולשמח על-הארץ ; ויהי-כן. טז ויעש נייסמית, את-שני המאורות הגדולים: את-האסיסט הגדול והמוצלח, לממשלת הקליעה, ואת-המסירה-שאחריה-קליעה לא-מוצלחת לממשלת ההחטאה, ואז החלו לזרוח הכוכבים בקליעה. יז וייתן את הכוכבים נייסמית, ברקיע השמיים, להאיר, על-המגרש. יח ולמשול, בקבוצה ובמאמן, ולהבדיל, בין אור ההצלחה ובין כישלון החושך; וירא נייסמית, כי-טוב. יט ויהי-ערב ויהי-בוקר, יום רביעי.
כ ויאמר נייסמית–ישרצו יציע, שרץ נפש חיה; וקונפטי יעופף על-הארץ, ועל-פני רקיע המגרש. כא ויברא נייסמית, את-האוהדים הגדולים; ואת כל-נפש האוהדים הפשוטים אשר שרצו ביציע למיניהם, ואת כל-עסקני הכנף למינהו, וירא נייסמית, כי-טוב. כב ויברך אותם נייסמית, לאמור: פרו ורבו, ומלאו את-המגרש בשחקנים , ואוהדים, ירבו ביציע. כג ויהי-ערב ויהי-בוקר, יום חמישי.
כד ויאמר נייסמית, תוצא מהמגרש נפש חיה עסקנית למינה, בהמה ורמש וחיתו-ארץ, למינה; ויהי-כן. כה ויעש נייסמית פיב"את הארץ למינה, ואת-הבהמה העסקנית למינה, ואת כל-רמש האדמה הפוליטי, למינהו; וירא נייסמית, כי פחות-טוב . כו ויאמר נייסמית, נעשה שחקן בצלמנו כדמותנו;. כז ויברא נייסמית את-מייקל בצלמו, בצלם נייסמית ברא אותו: את מייקל וווילט ולה ברון, ברא אותם. כח ויברך אותם, נייסמית, ויאמר להם נייסמית פרו ורבו ומלאו את-הארץ, וכיבשוה; ורדו בשחקני הרקק, ובמעופפי המגרש, ובכל-מאמן, המנחיל הוראות על-הארץ. כט ויאמר נייסמית, הנה נתתי לכם את-כל-הפרסום אשר על-פני כל-הארץ, ואת-כל-הנשים אשר-בן פרי, זורע זרע: לכם תהיינה, לענגן, ויהי-כן. ל וירא נייסמית את-כל-אשר עשה, והנה-טוב מאוד; ויהי-ערב ויהי-בוקר, יום השישי.
מתן גילור
22 מאי 2015 11:09:02איזה יופי! נפלא.
חג שמח לכל הקוראים.
איל
22 מאי 2015 11:48:28http://www.jacob-weinstein.com/shop/naismith-print
מולי
22 מאי 2015 11:51:36נו, מתברר שהמציאו את הגלגל לפניי,
אני רק מתפלא שאין עוד הרבה כאלו 🙂
Berch
22 מאי 2015 14:09:42פשש…. יופי של השקעה. הצליח לך 🙂
יהונתן
22 מאי 2015 15:18:08כיף!
דורון האסטבן
22 מאי 2015 16:07:10נהדר, כיף, יצירתי, הומוריסטי.
תודה מולי נהנה מכל כתבותיך.
מנחם לס
22 מאי 2015 16:28:37חג שמח לכולם!
אפלטון
22 מאי 2015 18:20:19מעולה. ולמה הוד רוממותו בחר את משכנו בחור כמו ספרינפילד מסצ'וסטס? מה ירושלים כבר לא טוב בשבילו?