3 קבוצות נותרו בפלייאוף, והן אלופת המזרח הטרייה הניקס ולצידה אוקלהומה והספרס שנאבקות בסדרת גמר המערב. לכן, הנקודה הראשונה תוקדש לניקס ולשחקן קצת פחות מדובר ברצף הניצחונות שלהם, הנקודה השנייה למספרים האישיים של שיי גילג'ס-אלכסנדר, ואילו הנקודה השלישית תעסוק בדקות המנוחה של וומבניאמה.

1. מיקאל ברידג'ס ביעילות שיא.
ברידג'ס לא פתח טוב את הפלייאוף, ובעיקר במשחק 3 נגד אטלנטה בו הוא סיים ללא נקודות, 4 איבודים (הנתון הכי גבוה שלו בפלייאוף השנה) וסופסל בדקות ההכרעה של אותו הפסד. מאז, ברידג'ס קולע 16.6 נקודות עם 3.5 ריבאונדים ו-2.7 אסיסטים על 0.8 איבודים למשחק ב-62.6% מהשדה, 37.5% לשלוש, 67.5% אפקטיבי, 100% מהקו ו-70.1% טרו שוטינג. לזה אפשר להוסיף הגנה אישית מצוינת לכל אורך הפלייאוף, כששחקנים עליהם שמר ברידג'ס קלעו ב-40.7% מהשדה, ובעיקר הארדן התקשה עם 3/17 מול השמירה של ברידג'ס. משחק 4 נגד קליבלנד, בו ברידג'ס קלע 15 ב-4/16 מהשדה, 1/8 לשלוש ו-6/6 מהקו היה הראשון שלו עם פחות מ-50% מהשדה מאז אותו משחק 0 נקודות, ואם בתחילת הפלייאוף דיברו על שחקן שקצת לא מוצא את עצמו התקפית לפעמים, עכשיו הסיפור שונה לגמרי.
דובר רבות על השינוי שהעביר את טאונס לתפקיד מנהל משחק, אבל המקרה של ברידג'ס זו הזדמנות טובה לבחון כיצד שינוי כזה משפיע על עוד שחקנים מלבד טאונס עצמו, עליו דיברנו בטור הקודם כאן, וזה עוד בלי להזכיר את ה-11/12 החריג של שאמט לשלוש בגמר המזרח, נתון שלא זכור לי משהו דומה לו על פני סדרת פלייאוף שלמה ועם יותר מזריקות בודדות. נבחן את ההשפעה על כל החמישייה בטבלה שתציג את ההבדלים אצל כל שחקני החמישייה של הניקס בין העונה הסדירה, משחקים 1-3 נגד אטלנטה ורצף 11 הניצחונות שלהם (מימין העונה הסדירה, באמצע משחקים 1-3 נגד אטלנטה ומשמאל שאר הפלייאוף).
| נקודות | אסיסטים | איבודים | אחוז אפקטיבי | USG | |
| ברונסון | 26 – 27.7 – 26.6 | 6.8 – 6 – 6.7 | 2.4 – 2.7 – 2.2 | 53.3 – 47.2 – 56.5 | 29.6 – 31.9 – 29.2 |
| טאונס | 20.1 – 21.3 – 15.7 | 3 – 3.3 – 6.5 | 2.5 – 3.7 – 2.4 | 55.6 – 64.9 – 65.3 | 25.1 – 22.5 – 20.4 |
| ברידג'ס | 14.4 – 7 – 16.6 | 3.7 – 1.7 – 2.7 | 1 – 1.7 – 0.8 | 58.7 – 43.2 – 67.5 | 17 – 13 – 17.3 |
| אנונובי | 16.7 – 20.3 – 19.4 | 2.2 – 1 – 2.2 | 1.8 – 0.3 – 0.7 | 58.1 – 67.6 – 68 | 19.4 – 16.5 – 19 |
| הארט | 12 – 9.3 – 12 | 4.8 – 5.7 – 4.3 | 1.9 – 1.7 – 2.2 | 59.3 – 37.5 – 54.9 | 16.3 – 13.7 – 18 |
נתחיל דווקא מהיוסג', אחוז ההתקפות שהסתיימו אצל אותו שחקן. מה שבולט במשחקים 1-3 נגד אטלנטה ביחס לעונה הסדירה זה שיותר כדורים הלכו לברונסון, וכל היתר נפגעו מזה וקיבלו פחות הזדמנויות. מהם אפשר לציין את טאונס ואנונובי שקלעו באחוזים מצוינים ושיפרו את ממוצע הנקודות ביחס לעונה, לעומת ברונסון שזרק וקלע יותר למרות ירידה באחוזים, ומנגד הארט וברידג'ס שקלעו כמות נקודות חד-ספרתית בממוצע לאותם 3 משחקים. כקבוצה, הניקס מאוד התקשו באותם משחקים, קלעו רק 109 למשחק והפסידו שניים מהם, ומלבד טאונס ואנונובי, היחיד שהגיע ל-50% אפקטיבי זה מיטשל רובינסון עם 8/9 מהשדה במצטבר. אלה היו 3 המשחקים עם האחוזים הכי נמוכים של הניקס מהשדה לאורך הפלייאוף (43% ו-44.8% בהפסדים ו-47.5% בניצחון במשחק 1), ולצד הניצחון בהארכה על קליבלנד (47.7%), אלה המשחקים היחידים בהם הניקס לא הגיעו ל-49% מהשדה ומעלה והיחידים שהם לא עברו את ה-55% אפקטיבי.
לצד השינוי של טאונס, ששמר על האחוזים המצוינים שלו לאורך הפלייאוף, אבל קולע פחות כי הוא זורק פחות, ומנגד מוסר יותר אסיסטים, הנתונים של ברונסון ברצף הניצחונות זהים כמעט לחלוטין לאלה של העונה הסדירה, רק קצת יותר ביעילות. גם אנונובי, בדומה לטאונס, שמר על מעמדו כסקורר השלישי ביעילות מצוינת, אבל נפצע נגד פילדלפיה, החמיץ שני משחקים וירד קצת ל-16.3 נקודות למשחק נגד קליבלנד. ג'וש הארט הוא דוגמה לשינוי מעניין. בעונה הסדירה, הוא היה עם האחוז האפקטיבי הגבוה ביותר בחמישייה של הניקס, בעיקר בגלל שהוא זורק הכי מעט, אבל בפלייאוף הוא עם האחוז הכי נמוך מבין החמישייה, שזה אחוז מזעזע ב-3 המשחקים הראשונים ואחוזים טובים מאז. דיברנו על ברידג'ס, אז נסיים איתו, ועם הקפיצה הכי משמעותית בכמות הנקודות ואחוזי הקליעה בין 3 המשחקים הראשונים לרצף הניצחונות, וכנראה השחקן שהכי מרוויח מהשינוי של הניקס.
2. MVP בפעולה.
שיי גילג'ס-אלכסנדר נבחר ל-MVP, שנה שנייה ברציפות, והוא גם ה-MVP המכהן של גמר המערב ושל הגמר הכללי, כך שללא ספק מדובר בשחקן שמעניין לראות את היכולת שלו לאורך הפלייאוף. כדי לבחון את זה, נציג טבלה אחת שתראה את הממוצעים שלו מכל אחת מסדרות הפלייאוף שלו כשחקן המוביל של אוקלהומה, כלומר החל מהפלייאוף של 2024, ואחר כך טבלה שתבחן את היכולת שלו בכל אחד ממשחקי הסדרה הנוכחית נגד הספרס. עבור כל טבלה, נסמן כל משבצת בה הממוצע של שיי באותו משחק/סדרה היה יותר טוב מהממוצע העונתי שלו באותה עונה.
| נקודות | אסיסטים | איבודים | אחוזי שדה | אחוז שלשות | אחוז אפקטיבי | אחוזי עונשין | טרו שוטינג | |
| פליקנס 2024 | 27.3 | 5 | 2.5 | 47.6% | 29.4% | 50.6% | 72.7% | 55.3% |
| דאלאס 2024 | 32.2 | 7.3 | 2 | 50.7% | 55% | 54.6% | 83.3% | 59.9% |
| ממפיס 2025 | 27.8 | 6 | 2 | 40.2% | 25% | 44% | 90.9% | 52.1% |
| דנבר 2025 | 29.7 | 6.6 | 2 | 52.9% | 33.3% | 56.5% | 82.5% | 62.8% |
| מינ' 2025 | 31.4 | 8.2 | 2.8 | 45.7% | 31.8% | 48.7% | 86.3% | 56.7% |
| פייסרס 2025 | 30.3 | 5.6 | 3.4 | 44.3% | 24.2% | 46.8% | 91.4% | 56.1% |
| פיניקס 2026 | 33.8 | 8 | 2.3 | 55.1% | 31.3% | 58.3% | 89.8% | 67.8% |
| לייקרס 2026 | 24.5 | 6.3 | 3.8 | 47.1% | 33.3% | 50.7% | 79.4% | 57.7% |
| ספרס 2026 | 26.2 | 9.8 | 3.4 | 38.8% | 33.3% | 41.8% | 96.1% | 54.4% |
כפי שניתן לראות, יש מעט מאוד נתונים מודגשים, ואלה האסיסטים בחצי מהסדרות, כמות הנקודות בשני מקרים, מיעוט איבודים ב-3 מקרים, אחוזי עונשין ב-4 מקרים, אחוזי שדה פעם אחת וטרו שוטינג פעם אחת. אפשר לומר ששני המקרים היחידים בהם היכולת הכללית של שיי הייתה טובה יותר מהממוצע של העונה הסדירה היו בהפסד היחיד ברשימה הזאת, נגד דאלאס ב-2024, ובסדרה נגד פיניקס השנה, הסדרה הכי קלה של אוקלהומה באותן שנים. מצד שני, יש מקום לטעון ששתי הסדרות האחרונות, נגד הלייקרס והספרס, הן החלשות ביותר של שיי, לצד סיבובים ראשונים שהסתיימו בניצחון של הת'אנדר בסוויפ נגד הפליקנס וממפיס. נעבור עכשיו לסדרה נגד הספרס ונבחן שם כל משחק בנפרד.
| נגד הספרס | נקודות | אסיסטים | איבודים | אחוזי שדה | אחוז שלשות | אחוז אפקטיבי | אחוזי עונשין | טרו שוטינג |
| משחק 1 | 24 | 12 | 4 | 7/23 = 30.4% | 2/7 = 28.6% | 34.8% | 8/9 = 88.9% | 44.5% |
| משחק 2 | 30 | 9 | 1 | 12/24 = 50% | 0/3 | 50% | 6/6 = 100% | 56.3% |
| משחק 3 | 26 | 12 | 2 | 6/17 = 35.3% | 2/4 = 50% | 41.2% | 12/12 = 100% | 58.3% |
| משחק 4 | 19 | 7 | 4 | 6/15 = 40% | 0/1 | 40% | 7/7 = 100% | 52.5% |
| משחק 5 | 32 | 9 | 6 | 7/19 = 36.8% | 2/3 = 66.7$ | 42.1% | 16/17 = 94.1% | 60.4% |
אחד הדברים שבלטו גם בטבלה הקודמת זה ממוצע האסיסטים של שיי נגד הספרס, הגבוה ביותר שלו בממוצע לסדרת פלייאוף וכבר עכשיו 49 אסיסטים מצטברים, שווה להכי הרבה שלו בסדרה. בכל אחד מהמשחקים שיי חילק 7 אסיסטים או יותר לעומת ממוצע עונתי של 6.6, וגם באחוזי העונשין המטורפים שיי עבר את הממוצע העונתי שלו בכל אחד ממשחקי הסדרה, אבל שם זה נגמר פחות או יותר. עם זאת, אפשר לזהות במובהק 2 משחקים חלשים במיוחד של שיי לעומת 3 משחקים טובים יותר, וזה בולט באחוזי הטרו שוטינג של 44.5% ו-52.5% בהפסדים לעומת 56.3% ומעלה בניצחונות, וזה בולט גם במיעוט האיבודים במשחקים 2-3 וכמות הנקודות הגבוהה במשחק 5, חצי מהן מקו העונשין.
אפשר לסכם ולומר שהמספרים של שיי נפגעים באופן ניכר בפלייאוף באופן עקבי, וזה לגמרי בסדר כשהוא יורד מהאחוזים הגבוהים של העונה הסדירה ליעילות סבירה של פלייאוף, אבל ההגנה של הספרס מצליחה להקשות עליו, אולי יותר מכל הגנה אחרת שהוא פגש בשנים האחרונות. משחק 2 היה היחיד בו שיי קלע באחוזים לגיטימיים מהשדה, אבל במשחקים 3 ו-5 הוא הצליח לפצות מקו העונשין, לייצר את הנקודות שלו ביעילות מספיק טובה ולעזור לאוקלהומה להשיג ניצחונות, ואילו במשחקים 1 ו-4 הוא התקשה יותר, ובהתאם אלו היו שני הניצחונות של הספרס. יהיה מעניין לראות אותו ברגעי ההכרעה של העונה, כי ללא וויליאמס ומיטשל, הת'אנדר לא יכולים להרשות לעצמם את מה שהם יכלו בעונה שעברה ובשלבים קודמים של הפלייאוף הנוכחי.
3. דקות המנוחה של וומבי.
משחק 5 היה החלש ביותר של וומבניאמה לכל אורך הפלייאוף מבחינת מדד הפלוס-מינוס, בסך הכל השלישי בו הספרס מפסידים את הדקות שלו על הפרקט. במשחק האחרון הוא היה עם 8-, במשחק 2 נגד פורטלנד עם 7- ובמשחק 4 נגד מינסוטה הוא היה עם 1-, ובכל המקרים הספרס הפסידו, אבל בשני המקרים הקודמים הוא נעדר מרוב המשחק, בגלל פציעה או הרחקה. במבט כללי על הסדרה, הספרס קלעו 448 וספגו 406 בדקות בהן וומבניאמה שיחק, לעומת 163- 112 לטובת הת'אנדר ב-56 הדקות של וומבי על הספסל. באופן רחב יותר, הספרס ניצחו רק משחק אחד בפלייאוף הזה בו הפלוס-מינוס של וומבניאמה היה פחות מדו-ספרתי חיובי, וזה היה המשחק הראשון של הפלייאוף נגד פורטלנד. בשאר המקרים, וומבי היה עם פלוס-מינוס של 12+ או יותר בניצחונות, ובכל פעם שהוא נעצר על חד-ספרתי חיובי או מספר שלילי הספרס הפסידו.
בסדרה נגד פורטלנד, הספרס הסתדרו התקפית די טוב באופן די זהה עם וומבניאמה (רייטינג התקפי של 115.5) ובלעדיו (114), וההבדל היה בהגנה הטובה יותר איתו (95.7) לעומת הדקות בלעדיו (104.7). נגד מינסוטה, האחרים כבר התחילו להתקשות יותר, אז היה שינוי מסוים גם בהתקפה בדקות שלו (120.1) לעומת הדקות בלעדיו (110.4), לצד הבדל די דומה בין הדקות איתו בהגנה (96.8) לדקות בלעדיו (105.3). עד כאן אלה נתונים די סטנדרטיים לכוכב שמוביל קבוצה שהיא טובה מאוד גם בלעדיו, אבל נגד אוקלהומה המספרים נראים קצת שונה, וזה עניין לדאגה עבור הספרס.
גם לוומבי קשה יותר נגד אוקלהומה, ובדקות שלו הספרס עם רייטינג התקפי פחות טוב מאשר בסדרות האחרות (112), וגם בהגנה המספרים פחות מרשימים בדקות שלו מאשר בדקות שלו בסדרות הקודמות (102.8), אבל זה עדיין ניצחון לספרס, כפי שכבר ראינו. עם זאת, מה שקורה בכל פעם שהוא יורד לספסל זו קריסה, עם רייטינג התקפי של 91.1 ורייטינג הגנתי של 128.3 בדקות בלעדיו. זה פער של 46.5 בין הנט רייטינג בדקות שלו לנט רייטינג לדקות בלעדיו, פער אסטרונומי לסדרת משחקים, וכזה שהספרס יהיו חייבים למצוא לו פתרון.
בסדרה הזאת, וומבי קולע 2 נקודות למשחק יותר משיי ועושה את זה באחוזים הרבה יותר טובים, כך שיש מקום לטעון שאת המאצ'-אפ האישי בין ה-MVP לשחקן ההגנה מנצח האחרון גם בהתקפה, אבל כקבוצה, לאוקלהומה יש יותר פתרונות, בין אם בגלל מאמן שיודע להתמודד עם סיטואציות כאלה, סגל עמוק יותר, העובדה שלפעמים יותר קל למצוא גארד נוסף מאשר גבוה נוסף או כל סיבה אחרת. בכל מקרה, הספרס כעת עם הגב אל הקיר, בפיגור 3- 2 בסדרה, וגם אם לא נראה את וומבניאמה המון על הספסל, מיץ' ג'ונסון בכל מקרה צריך למצוא פתרון לדקות המנוחה של וומבי, בין אם שינוי הרכבים, החלפת הגבוה שמקבל את דקות המנוחה של וומבי או אפילו הקבלה בין דקות המנוחה של וומבי לדקות המנוה של מישהו מאוקלהומה.

בס"ד
תודה רבה.
החשיבות של וומבי עצומה
אולי כדאי שוומבי יפסיק לעסוק בהשמדת ערך אישית.
https://x.com/BrickCenter_/status/2059504293061992834?s=20
תודה מעניין
בקיצור ס.א עוצרת את ש.ג.א אך הוא בחור חכם מבין זאת ויודע למסור ולא ללכת ראש בקיר (וומבי)
והוא גם חזק מנטלית ולמרות החטאות שדה רבות הוא מתעלה מהקו .
מתעלה מהקו זו הגדרה שנקרא לה מעניינת.
תודה. האחוזים שלו מהקו בסדרה הזאת מאוד מרשימים
רב תודות!!
הרייטינג עם וומבי ובלעדיו מול אוק מופרע לחלוטין ורק מוכיח עד כמה הקבוצה תלוייה בו. בזמן שהוא על הפארקט הוא חייב להיות כמה שיותר אפקטיבי בשני צדי המגרש, ומהצד שני הוא לא יכול להישאר הרבה דקות על הספסל כי ישר נכנסים לפיגור בהיעדרו.
הגיע הזמן שמיץ ג'ונסון (לפחות ינסה למשחק אחד), ימחק את קורנט מהרוטציה שלא פקטור בסדרה הזו ויעלה את קרטר בראיינט הפיזי בחמישיית סמול בול. גם כך קורנט פחות משפיע בהגנה ולא מהווה איום בהתקפה. עם קרטר יהיה עוד שחקן שיכול להוביל כדור ולצאת באפקטיבות לקלעי השלשות של אוק.
אוקלהומה במרחק נגיעה מהגמר וסיכוי יותר מסביר שייקחו עוד אליפות אבל שיי עדיין רחוק מלשכנע.
הוא עם 38% שדה בסדרה, שזריקות עונשין רבות (שחלקן מגיעות בקלות מדי מהשופטים וכתוצאה מנפילות תיאטרליות שלו), מחפות על ימי קליעה לא טובים.
יש לא מעט פעמים שהוא נכנס מאוחר למשחק, וחבריו פשוט מחפים עליו עד שהוא מתחמם. המידריינג' שלו לא אוטומטי כמו קאווי,דוראנט, מייקל ושאר המומחים. הוא תלוי סיטואציה ובלטה.
בגלל שטווח הביטחון של אוקייסי כזה גדול (אפילו עם הפציעות), זה משכיח רגעים פחות טובים שלו בין משחקים ותוך כדי משחקים. זה פריווילגיה שאין לוומבי.
שרון דווידוביץ' נתן טייק יפה על שיי. הוא אמר שהכוכב של הקבוצה הוא הצוות המסייע ושיי הוא הכוכב המסייע. זה מתווסף לטייק של טלפז שאמר שאוקייסי הקבוצה הטובה בהיסטוריה מהשחקן ה 9 10 ומטה.
לא מרגיש ששיי לוקח על כתפיו את הקבוצה כמו כוכבים גדולים במעמדו. הוא לא אשם בצוות המסייע האיכותי והעמוק שלו אבל נראה שלא פעם הם מצילים אותו מעצמו וממשחקים לא משכנעים שלו.
עדיין עולה עשרות מונים על השקץ.
חח קאווי צחקתי הרבה. קאווי בשמירה של הספרס לא מגיע לסל. טלפז ואלה מבלבלים את המוח. פה פשוט נתנו לשחקני 9 10 לשחק בניגוד לקבוצות אחרות הטובים בהיסטוריה חחח קנריך היה בנא לא כיכב.
כל אלה שכביכול מתלהבים בקבוצות אחרות לא היו רואים משחק. למשל טדי קולק שלא משחק וכו באוק היו מתלהבים ממנו שהוא היסטורי….
הליגה מלאה במיליון כאלה כל קבוצה יכולה לבנות כזה ויש להרבה קבוצות כאלה פשוט המאמנים החסרי בינה לא יודעים מה לעשות איתם. זה כל ההבדל. מקיין בפילי היה מיובש באוק הוא נותן עבודה בגמר האמיתי.
זה ההבדל בתמציתיות. יש 200 קייסון וטאלאסים דורטים למיניהם בליגה הם פשוט לא רואים מגרש.
אוק טובים בזכות שגא. בלעדין הם יורדים ליגה הם כמו נא נראה את חסרי היכולת לכדרר ששומרים אותם פתאום והוא לא לבד לקאץ אן שוט.
קוואי בשיאו הימם את גולדן עם קיידי בגיים 1 ואם לא היה נפצע באותו משחק היה לכל הפחות מותח אותם כמו יוסטון ב18'.
טלפז אולי איש הnba הכי מקצועי ומבין בישראל. בגלל שזה שלא מסתדר לנרטיב שלך אז אתה מזלזל בו.
אין לאף קבוצה מאגר כזה של שחקני משנה איכותיים. הפרחים בעיקר לסם פרסטי שיודע לדוג שחקנים ולהביא מציאות. (גם עזר בקטנה הטרייד שהמיר את pg בשיי ומיליון בחירות).
אתה יכול לחזור על המשפט שבלעדיו הם יורדים ליגה. אם כבר בסדרה הזאת ניתן להגיד זאת על וומבי, שאיתו מנצחים ובלעדיו קורסים. מוזמן לראות את נתוני הרייטינג ההתקפי וההגנתי איתו ובלעדיו שעמיחי הביא. תחליף ביניהם ואוק כבר בגמר.
תכלס בתגובה הזאת אפשר להגיד שעל כל בן אדם אחר זה היה נוקאווט,כי זה כל כך נכון.וומבי באוק הסדרה נגמרת 4-1 קל לאוק ואני ממש לא מזלזל בספרס שיש להם קבוצה מדהימה ואחלה שחקנים פשוט תשים את וומבי בקבוצה שכל השחקנים בה שחקנים לגיטימים ומעלה ושומרים מעולה אז אפשר היה לסגור את הליגה באמת.
הבעיה שלך שזה לא כל בן אדם אחר וזה שמעון אז לא משנה מה תוכיח,מה תגיד תמיד תמיד זה שיי הגדול מכולם שהולך לבעוט במייקל ולהדיח אותו תוך שנה -שנתיים בתור הגואט ופשוט מדהים איך הוא לוקח חבורה של נגרים שבלעדיו אולי אולי נותנים פייט לוושינגטון והופך אותם כנראה לאלופים פעם שנייה רצוף
אם אתה מחליף בין שגא לוומבי עם הקבוצות האלה זה ספרס בסוויפ או גנטלמני.
את המנגינה הזו אי אפשר להפסיק
זה לא כ"כ פשוט כי יש שחקנים על העמדה.
נגיד וומבי וקאסל לספרס, שיי והארטנשטיין לאוק'.
חושב שספרס מנצחת
מה זה משחק 1 חחח אם לבבתא היו גלגלים גס היו מנגבים אותם בכל מקרה.
הגנת הספרס הנוכחית היא ב20 רמות מהגנת גס ההיא אז לא ברור מה זה הימם. קאווי מול הספרס האלה לא מגיע לסל. היה פוגע אולי בשפיץ של הקרש.
גס שם נתנו לו לדדות לספוטים בלי הפרעה.
גס עם קיידי במכלול עושה בית ספר לספרס הנוכחית. קוואי פשוט פירק אותם לחתיכות עד שנפצע. בכל מקרה לקוואי יש מידריינג' אדיר ולא משנה כמה תנסה לגמד אותו.
אתה לא הבנת אז. גס ההיו בהתקפה מפלצות לא בהגנה. הגנת הספרס,הנוכחית ב20 רמות מעל גס ההיא…. קאווי לא היה פוגע בקרש עם הגנה לוחץ. גס שם עם קר נתנו לו לדדות לספוטים ב1 על 1.
בהתקפה כן היו בלתי עצירים שיש לך 3 קלעים היסטורים שקולעים מכל מקום זה בעיה…
מאמין שאוק הנוכחית אבל הייתה מנצחת אותם הם היו די רכים והיו סובלים מהקשיחות של אוק ושגא היה מטגן שם כי עולה בכמה רמות על קאווי בשיאו. סטיב קר היה שם עליו את איגי שהיה מקבל 50 ממנו על הראש
גולדן הייתה אז הקבוצה הכי טובה בהגנה או ממש באיזורים האלה
קליי,דריי,איגי,קיידי בשיאו היה מגן מעולה. שון לווינגסטון גם היה טוב. עם כל אלה קוואי התמודד ורצח אותם ואין ספק שאם לא הפציעה גולדן הייתה צריכה להתעלות כדי לנצח את הספרס בראשותו.
קיידי בשיאו יותר טוב משיי. שיי יכול לקחת מקיידי שיעורי ערב איך קולעים מכל בלטה.
הגנתית אני כן חושב שלספרס הנוכחית יש קייס על גולדן. אבל כמכלול גולדן הטובה בהיסטוריה אף אחת משתי הקבוצות האלו לא מתקרבות אליה
קרטר בריאנט? חשבתי תגיד ביסמק. זה האיש הנכון.
תודה. אני מסכים שהייתי מנסה דברים אחרים חוץ מקורנט
תודה עמיחי, אחלה מסקנות
אולי בקטע על שיי היה כדאי להוסיף גם דקות או ממוצעים פר 36 כי היו לא מעט סדרות שבהן הוא יצא ברבע השלישי או באמצע הרביעי כשהמשחק היה גמור.
התלות של הספרס בוומבי מתחילה להזכיר את התלות של דנבר ביוקיץ'. קורנט לא הפתרון כסנטר מחליף, הם יצטרכו להשתדרג שם בקיץ בין אם יעלו לגמר ובין אם לא.
תודה.
לגבי שיי – יכול להיות, אבל האחוזים סוגרים לי את הפינה מספיק טוב.
לגבי הספרס – קורנט לא רלוונטי נגד אוקלהומה, אבל כמה גבוהים מחליפים אחרים כן רלוונטיים?
לא יודע, לא ראינו גבוהים אחרים. אבל אם תחליף בין קורנט להרטנשטיין הסדרה הזאת נראית אחרת לגמרי.
הרטנשטיין מקבל 30 מיליון לעונה
מסקנות מעניינות.
השינוי בניקס זה שברונסון הפסיק לשחק לבד. פתאום כולם מרוצים …
זה כנראה יחזור לו במצבי לחץ, אבל אני מקווה שהוא יוותר.
שג"א אולי קולע ביעילות נמוכה, אבל עושה את שאר הדברים כמו הגנה, ניהול משחק. לא הוא הבעיה של אוקלהומה.
וומבי מדהים. יהיה להם קשה למצוא פיתרון לדקות המנוחה של השחקן הכי משמעותי – גם בהתקפה וגם בהגנה. (ברוב המקרים יש שחקן שמנהל את ההתקפה ואחר שמנהל את ההגנה)
תודה.
לגבי הניקס – זה חלק מהשינוי, אבל השינוי הוא קבוצתי ורחב יותר, ועדיין ברונסון מוביל הרבה יותר מכל אחד אחר בקבוצה.
לגבי שיי – אני מסכים. הוא עושה דברים אחרים טוב ברוב המקרים, ואז זה מספיק לאוקלהומה לנצח גם בימים לא טובים שלו.
כל מסקנה מעולה, ובמיוחד על המשחק המעולה של ברידג'ס. אם הוא וטאונס ימשיכו לחשחק כפי ששיחקו במשחקים האחרונים. לניקס יהיה צ'אנס אמיתי נגד הת'אנדר. בקשר אלי, אני מתנדנד בין ניתוח ולא ניתוח. לפני שבוע עברתי TOTAL BLOOD INFUSION והיום או מחר תהיה החלטת סופית, ואם אחליט ניתוח, אז אבקש תאריך מוקדם ככל האפשר כך שאוכל לתרום עוד לפני סיום העונה.
כיף לשמוע ממך מנחם
בכל אשר תבחר תצליח.
רק בריאות!!
תרגיש טוב מנחם
אתה חסר לנו פה באתר
תודה מנחם. מאחלים לך רק בריאות
מאחל לך בריאות והחלמה מהירה
טוב לשמוע ממך דוק
אתה חסר מאוד, כל בוקר אני נכנס לבדוק אם יש מעורב חדש
רק בריאות איש יקר
אנשים מדברים לי פה על סטט ויעילות במלחמה. במלחמה צריך לנצח. השאר לא מעניין. אחוזי שדה ושטויות זה מול ווש.
במלחמה כזאת אתה מפעיל לחץ על היריבה, עקבי בהגנה רצח בכל פוזשן. מעניין לשגא התחת אחוזי השדה שלו הוא מנצח.
יש הרבה שלא מבינים את זה.
כולם מבינים את זה חוץ מ…ממך שמצד אחד רק בזכותו לא רק שאוק בכלל במעמד הזה אלא בלעדיו הם אפילו לא מנצחים את וושינגטון ומצד שני מעניין איך שגא מצליח לנצח בכל זאת למרות שאחוזי השדה שלו יורדים.יכול להיות אולי רק אולי שהצוות המסייע שלו כל כך טוב שהוא מחפה על כך שהרבה יותר קשה לשגא והוא לא סוחב אותם על גבו כמו בעונה הרגילה.
שתבין עוד יותר את האבסורד בנארטיב שלך.מצד אחד אתה חדשות לבקרים מודיע לנו שהספרס היא קבוצה היסטורית אחת הטובות שכנראה יהיו וכבר עכשיו היא משופעת כוכבים,כל שחקן שם סופר סופר סטאר וגם משחקים טוב.
עכשיו כדי לנצח קבוצה כזאת מה לעשות שמולה צריכה להיות קבוצה לא פחות טובה ולא פחות מוכשרת אבל אצלך זה שיי נגד הספרס האימתניים ושי מנצח אותם לבד.
ועוד הערה הרי גם קובי האליל שלך להזכירך ששיחק עם נגרים כפי שאתה מכנה את שחקני אוק לא הצליח אפילו להגיע לפליאוף וגם למייקל הגדול היו קבוצות אדירות ושחקנים אדירים.
אז פשוט תרד מהעץ זה לא יוריד מאומה מהגדולה של שיי
יש לך קושי רב בהבנת הנקרא והסקת מסקנות.
אפשט לך קצת. אוק מנצחים כי שגא מושך את כל ההגנה אליו כל הנגרים שלהם שמצויינים בהגנה ללא קשר לשגא נהנים בהתקפה מחוסר שמירה והם לבד. אם ישמרו עליהם הם לא יוכלו לכדרר בלי כדור שיעןף להם לברך. נראה את קארוסו עושה סל שקאסל שומר עליו צמוד ולוחץ אותו…
מקווה שעכשיו תבין טוב יותר את חוסר הסתירה בנררטיב…
אז איך אתה מסביר שהם לא מפסידים בדקות שהוא על הספסל ? וחוץ מזה שאת הלייקרס הם ממש ניצחו בדקות שהוא על הספסל כל המגרים האלה. מה שונה דיי מכל כוכב אחר שמושך את כל ההגנה עליו ואז שאר השחקנים חופשים ? למה הלייקרס לא כל ההגנה מתמקדת בלוקה או זוב לייקרס זה ישר יפעיל אצלך טריגר. בוא נדבר על קבוצות יחסית דומות עם כוכבים יחסית דומים. קייד ודטריוט. לפי התיאוריה שלך דטרויט צריכה להיות באותו לבל של אוק. כוכב על שמושך את כל ההגנה אליו אז למה שם זה לא עובד ?
כי קייד לא ברמה של שגא בכלל וביקרסטף לא ברמה של דייגנולט. בדטרויט זה נגרים לחלוטין כולם שם קייסונים ודורטים אבל הם צריכים גם מישהו שיעשה סל.
לגבי לוקה הוא הורג את הקבוצה שלו בהגנה מה ששגא בחיים לא יעשה.
ברור ששיי מעדיף אחוזים נמוכים וניצחון, והוא מחפה על האחוזים עם ניהול משחק ועוד כל מיני דברים, אבל ברמת השחקן, כרגע וומבי תורם יותר בסדרה הזאת
נייט. משחקים על וומבי יותר פשוט.
אני לוקח את שגא על וומבי בכל יום נתון
כשחקן באופן כללי יש מצב שגם אני עדיין, אבל בסדרה הזאת וומבי מחזיק את הספרס ושיי עושה פחות ומקבל יותר עזרה
תודה רבה עמיחי
תודה עמיחי!
לגבי הספרס ו-וומבי – הסדרה אמנם עדיין לא נגמרה, אבל אין ספק שהמסקנה על סמך 5 המשחקים עד כה היא שהם זקוקים לגבוה איכותי נוסף לצד וומבי, שחקן טיר 2 או 3 לגיטימי. בעיה דומה הייתה לת׳אנדר בסוף פלייאוף 2024 והם פתרו אותה עם הארטנשטיין. הספרס יצטרכו גם כן למצוא את ההארטנשטיין שלהם – גבוה מובילי שיכול גם לחפות על וומבי בהגנה על הצבע כשהוא נח, אבל גם להיות מסוגל לשחק בהתקפה לצד וומבי.
תודה. זו בהחלט אפשרות שהם צריכים לקחת בחשבון לקראת הקיץ
גארט אלן
כמעט כל דקה שקורנט על המגרש היא מיותרת, יש עוד שחקנים שיכולים לתרום וצריך לנסות אותם , כי כשהוא משחק הרבה יותר קל התקפית לאוקלהומה וגם בצד השני הוא לא ממש איום גדול. מעניין אם ג'ונסון ינסה לעשות שינוי להפחית את הדקות איתו ולנסות משהו אחר. לשיי קשה מאוד מול ההגנה של הספרס גם בגלל שיש להם שומרים מעולים , גם בגלל ששולחים עליו המון עזרה וגם בגלל שהשופטים מאפשרים להחזיק אותו מעט לפני שהוא מקבל את הכדור. נכון שהוא נשלח לקו לא מעט פעמים בעיקר בבית, והוא מוכר בתור פלופר וכו', אבל נעשות עליו הרבה עבירות ויש משחקים שהן פחות נשרקות ואז הוא גם נהיה מתוסכל ועושה לא מעט טעויות. גם כאשר הן נשרקות הוא עדיין נהיה מתוסכל בגלל ההגנה המצוינת שמונעת ממנו להגיע למקומות שהוא אוהב לקלוע מהם ולסך הנקודות שהוא שם על הלוח, אבל הוא לרב מפצה על כך באסיסטים וגם בהגנה.
כאמור, אני חושב שזה בדיוק ההבדל בין המשחקים שהוא מצליח לפצות על זה ובין המשחקים שלא
אמת. הפתרון לקורנט זה האיש שלי ביסמק. לגבי קורנט הוא אדם חביב אבל רשמתי באמצע העונה שבהגנה הוא מאד בעייתי וחייבים סנטר הגנתי נוסף. האיש שלי ביסמק לא מקבל קרדיט המאמן מפחד
אני בספק אם הוא כבר מסוגל לתת דקות במצב הנוכחי. הייתי מנסה את זה בעונה הסדירה יותר כדי לדעת אם יש עם מה לעבוד
המשפט "בו ברידג'ס קלע 15 ב-4/16 מהשדה, 1/8 לשלוש ו-6/6 מהקו" אינו חד משמעי, שהרי בו ברידג'ס, אחיו של ג'ף ברידג'ס, מעולם לא עשה זאת, אבל אני מבין למה אתה מתכוון, אז נשים את זה בצד לרגע.
.
מיקאל ברידג'ס, להבדיל מבו, אכן שחקן מצוין, וגם אינטיליגנטי, כך שאין להתפלא על השיפור במשחקו שחל כשהניקס החלו לשחק באופן יותר אינטליגנטי.
.
שרגא שחקן מצוין, וחכם, והוא ימצא את הדרך לנצח, עם או בלי מספרים כאלה ואחרים. ברור שההגנות עכשיו שונות מההגנות של העונה הסדירה, וזה משפיע.
.
חשבתי לעצמי שאם אפשר היה להגיע להסדר במסגרתו וומבי היה משחק בנונ-יוקיץ' מינטס, ויוקיץ' היה משחק בנונ-וומבי מינטס, אז אוקלהומה הייתה מפסידה בסוויפ, אבל זה לא המצב.
כמה נקודות לקראת סוף השבוע שבו כבר יהיו שתי קבוצות בגמר, כי אוקייסי תנצח הלילה את הספרס ותעלה.
מילטון פרידמן מאמין בחוסר התערבות ממשלתית, תנו לעסקים לרוץ, ואם עסק אחד יקרוס, יבוא אחד חדש, ככה זה בטבע.
זה אולי עובד בעסקים, זה לא עובד בספורט, והשבוע ג'יימס הארדן היה דוגמה חיה לעניין הזה.
הארדן לא זז על המגרש, הוא כבר לא יכול, הוא בן 36-7, אבל יש לו מעמד, יש לו חוזה מיליונים, אז מה אפשר להגיד לו. אז הארדן ממשיך לשחק ומשבש את ההתחדשות הטבעית שיש בכל מרחב, ובשורה התחתונה האן בי איי נפגעת מזה.
עוד מקרה זה לברון ג'יימס, שבגלל שהוא שומר על תזונה נכונה ומתאמן כמו מטורף, אז איכשהו הוא עוד מראה רמה, אבל גם הוא כבר מעבר לשיאו, הוא צריך לפרוש, אבל מה אפשר להגיד לו.
ופה נכנס העניין של הבעלים, שלא מעיזים לשים סטופ לעניין הזה, כי אנחנו רואים מה קרה לניקו האריסון שהעיז, בואו נגיד את האמת, לעשות החלטה נכונה ולהיפרד מדונצ'יץ' שכל הזמן נפצע ולא ממש שומר על אורח חיים בריא. ניקו האריסון לא יעבוד יותר באן בי איי. אז אף אחד לא מעיז.
בעיה גדולה, הליגה צריכה התחדשות ולא להסתמך על כוכבים מזדקנים שמקדמים את הילדים שלהם כאילו היו מיקי ורועי ברקוביץ'.
טום דאנדון פתח את הסכר, ועכשיו קבוצה נוספת עושה קיצוצים, הלייקרס מפטרת 70 עובדים, כמו דאנדון בפורטלנד, וסביר להניח שיתחיל עכשיו גל, עוד ועוד קבוצות יעשו מהלך כזה, ולאט לאט האן בי איי עושה תיקון הכרחי, יש שאלה את מי בדיוק מפטרים, הגורמים שקשורים לאנליטיקס צריכים להיות הראשונים.
האן בי איי מדממת כסף, זה צמח וצמח וצמח, ובשלב מסויים זה כבר יותר הוצאות מהכנסות, בעיה. אדם סילבר נואש והוא בוחר בכסף על פני איך שהליגה אמורה להגיע אל האוהדים, ההסכם עם אמזון זה טעות, העובדה שמאפשרים לחברות מנסיכויות המפרץ להיות ספונסריות של קבוצות או אולמות, זאת טעות. הולכים כמו עיוורים אחרי הכסף והליגה מאבדת את הנשמה שלה. ואין מה לטפח תקוות שיגיע משהו מההיי טק, כי ההיי טק מת, טועה מי שחושב שיש פה חוקיות של משבר ואז כמה שנים של צמיחה ואז עוד משבר, צמיחה וחוזר חלילה. המשברים שהיו מ99 ועד היום, זה שלבים במחלה סופנית, שלב ראשון היה ב99, שלב שני ב2008, והשלב הסופי לפני כמה שנים. אין עוד צורך בהמצאות טכנולוגיות, המציאו את הכל, וההיי טק הופך להיות מכשיר להרצת מניות, מקימים סטארט אפ, קרן השקעות גדולה מריצה את הדבר הזה, כל הזמן מכסים הפסדים, בצד השני שווי האחזקות עולה במאות או אולי אפילו אלפי אחוזים, ואז אלה שהשקיעו בהתחלה עושים כסף גדול. ואחרי זה כמו בכל פאמפ אנד דאפמ קלאסי, מתחילים לפטר ולפטר עד שהסטארט אפ נקבר בקבורת חמור.
אחלה כתבה. בדיוק שומע פודקאסט על ההופעה היסטורית של הביטלס באיצטדיון שיי. מעניין אם גיי דאב יפריע או יעזור במשחק 7.