הניקס עושים עוד צעד לגמר/ jefffoster10

הניקס עושים עוד צעד לגמר/ jefffoster10

הניקס עושים עוד צעד לגמר/ jefffoster10
זה שעולה וזה שיורד

קליבלנד קאבלירס 108 – ניו יורק ניקס 121 (הניקס עולים ליתרון 0:3 בסדרה)

שוב זה נראה שהניקס גדולים על הקאבס, והקאבס פשוט לא מצליחים לעצור אותם. הרבע הראשון נפתח בסערה כשהניקס עולים ליתרון 9-1 מהיר לפני טיים אאוט של אטקינסון וצמצום הפער, אולם יכולת טובה של ברידג'ס ואנונובי שומרת על הפער בסביבות הדו ספרתי והרבע נגמר ביתרון 10 לניקס. ברבע השני המחליפים של הניקס קצת מקרטעים בהתקפה והקאבס מנצלים את זה לצמק מעט את הפער, וזה 60:54 לניקס בהפסקה. הרבע השלישי נפתח בדומה לראשון, שוב יכולת מצוינת של ברידג'ס שמופעל היטב על ידי טאונס ובתוספת ג'יילן ברונסון וההפרש חוזר לסביבות הדו-ספרתי, כשאצל הקאבס מיטשל ומובלי מתפקדים וזהו בערך, ולרבע האחרון הקאבס נכנסים בפיגור 9. שתי שלשות נהדרות של שאמט, 8 דק' לסיום, פורצות את הדרך לפער 14 ומשם הקאבס רק מנסים לצמצם ולא ממש מצליחים, כל סל שהקאבס מצליחים לחצוב נענה בברונסון או ברידג'ס בצד השני והניקס שומרים על הניצחון המרשים בצד שלהם, ונכנסים לצד הטוב של הסטטיסטיקה, עם ניצחון 10 ברציפות בפלייאוף הזה.

ברונסון הוביל כרגיל עם 30 כשלמרות שהשלשות לא נכנסות (0-4 הלילה) הוא תופר היטב את הקאבס מהטווחים שבתוך הקשת וכמובן סוחט היטב עבירות (10-12 מהקו), ברידג'ס היה נהדר עם 22 נק' (11-15 מהשגה) עם 3 חט' והחזיר לעצמו לגמרי את הביטחון, אנונובי היה הכינור השלישי הלילה עם 21 יעילות ו-7 ריב', שאמט היה נהדר מהספסל עם 14 (4-5 לשלוש), טאונס ניפק עוד הופעה ורסטילית לפנתיאון הפלייאוף הזה עם 13 נק', 8 ריב', 7 אס' ו-3 חט' והארט גם הוא היה ורסטילי אם קצת התקרר מהמשחק הקודם וסיים עם 12 נק', 9 ריב' ו-4 חט'.

את הקאבס הוביל הפעם מובלי עם 24, מיטשל היה בינוני עם 23 באחוזים לא משהו (9-21 מהשדה, 3-10 משלוש) ותרם 3 חט', הארדן היה לא מספיק משמעותי עם 19 נק' (1-7 משלוש). שימו לב ששלושתם סיימו עם יותר איבודים מאסיסטים (16 איב' לעומת 11 אס'), מה שמצביע על כמה שההגנה של הניקס הקשתה עליהם למרות המספרים היפים בואכה סבירים. אלן קלע 17 עם 7 ריב' ונצוד פעם אחר פעם על ידי שחקנים זריזים ממנו, ושטרוס קלע 13 מהספסל והוסיף 7 ריב'. ערב של 12-41 מהשלוש לקאבס לא סייע בידם לניצחון ואם לא יקרה משהו מיוחד הם ייפרדו במשחק הבא מהקהל הביתי.

הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
41 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
ירון, החלום
ירון, החלום
24/05/2026 8:00:50

בס"ד
תודה רבה

עגל
24/05/2026 8:28:17

תודה פוסטר, גם על הקדימון.
הקאבס לא מצליחים לייצר עצירות בהגנה.
שטרוס מאוד מתאמץ בשמירה על ברוומסון אבל לא יכול לבד; היתה התקפה אחת לקראת סוף המשחק שבסוף ברונסון הצליח לעקוף אותו, ואז טיילת אל הסל, כשהשאר חולמים או שכבר ויתרו על המשחק.
ומה נאמר על מובלי? אז "העגל" הזה היה אחד היחידים שסיפק תפוקה ברבע האחרון.

בניקס ברונסון וברידג'ס מצוינית, וקאט עם יופי של הגנה.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

נראה כאילו הארדן איבד את יכולת הקליעה משלוש שלו במשחקים האחרונים – 29 אחוז בסדרה נגד דטרויט, ו-26 אחוז בשני המשחקים הראשונים נגד הניקס (השלישי עדיין לא התעדכן בבסקטבול רפרנס) – האם אתם, הצופים בבית, יודעים מדוע? הגנה קטלנית של היריבה? חולשת זרוע? משהו אחר?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הוא לא קולע כבר כמה שנים מנפח סטט על יוטה ווש "מנהל משחק".
הוא בטטה בלי כושר וזקן כבר אין רגליים שלא נדבר על המעמד המלחיץ עוד ב2012 הוא חירבן לאוק אליפות עם שלשלת מול השקץ כל הסדרה החטיא שם שלשות לבד לגמרי.

נערך לאחרונה 17 ימים לפני על ידי יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
עגל
24/05/2026 12:39:11

עייפות.

עגל
24/05/2026 13:15:32

הקאבס שיחקו בפלייאוף 4 משחקים יותר מהניקס.

ברוך רובין
24/05/2026 16:33:35
הגב ל  עגל

אנשים שלא צפו במשחק מתווכחים על שחקן. כבר חשבתי שראיתי הכל.

יש פער עצום באתר בין הצופים במשחקים לבין שאר המגיבים.

עגל
24/05/2026 16:50:25

שמעון לא צפה. האחרים (מאנו+עגל) כן.

ברוך רובין
24/05/2026 17:12:41
הגב ל  עגל

מאנו רק לפני כמה ימים רשם שיחכה לגמר לצפות בניקס…

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

הפוך גוטה, הפוך – מכיוון שלא צפיתי לא התווכחתי אלא שאלתי.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
24/05/2026 9:06:46

תודה רבה ג'ףפוסטר

bobby
24/05/2026 9:12:25

תודה על הסיקור! מרגיש שההפסד של הקאבס בגיים 1 קצת שבר אותם וקשה להם להתאושש. זה היה המשחק אותו היו צריכים ״לגנוב״, אבל לברונסון ולניקס היו תוכניות אחרות. ועכשיו בפיגור 0-3, וכשגם במבחן העין הניקס נראים עדיפים בהרבה, הסיפור שלהם כבר נראה דיי סגור.

TRIP
TRIP
24/05/2026 9:35:36

מעניין מי תציע חוזה להארדן עדיף שיפרוש מבזה את עצמו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  TRIP

דבילים בליגה לא מתים רק מתחלפים. יציעו לו כמו גדולים

bobby
24/05/2026 9:56:47
הגב ל  TRIP

השאלה – מה גובה החוזה? אם הוא יתפשר על חוזה שלא משקף תעריף סופרסטאר, הוא יכול להיות תוספת מעולה לכל קבוצה. אם יעשה רטרו ויהיה מוכן לעלות מהספסל כמו הימים המוקדמים באוקלהומה – זה יכול להיות תוספת משמעותית להרבה מאוד קבוצות.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  bobby

הארדן לא יכול תוספת משמעותית להפועל גן יבנה.

bobby
24/05/2026 11:10:49

אתה סתם מגזים. לדעתי כבר בקליבלנד אפשר להגיד שהוא היווה תוספת משמעותית. נכון, עכשיו בסדרה מול הניקס הוא דיי חלש, אבל סהכ תפקד בסדר גמור ב-2 הסדרות הקודמות, וגם נתן הופעות טובות אחרי הדד-ליין שעזרו לבסס לקליבלנד את הטופ-4 במזרח.
הדחה בגמר המזרח זה אולי לא מה שבתחילת העונה ציפו בקליבלנד, אבל זה כן שלב אחד יותר מעונה שעברה, ולהארדן כן היה חלק בכך, הוא בטוח סיפק ביחס לעצמו את הסחורה לעומת גרלנד.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  bobby

לבסס מקום 4? בלי הארדן סיימו מקום 1 שנה שעברה

bobby
24/05/2026 12:24:33

אל תהיה ליצן, תסתכל על איך נראתה העונה החולפת לפני ואחרי הטרייד על הארדן. הירידה הכוללת לעונת העונה שעברה היא על אטקינסון וסגל השחקנים שנשאר, ולא על הארדן. הארדן כן עזר קצת להפיח בהם רוח חיים עד סיום העונה, שכפי שטענתי, עזר להם לבסס מקום 4, בלעדיו עוד היו מתדרדרים למחוזות 5/6.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  bobby

הארדן הפיח בהם את המוות. המו מסיימים אותו מקום בדיוק אולי גבוה יותר. הארדן כבר לא שייך לענף מדהים שאנשים עדיין חושבים שהוא שווה משהו.
להפועל גן יבנה לא לוקח אותו

עגל
24/05/2026 12:41:36

כרגיל אתה מגזים או בא עם השריקות מהבית.
תגיד לי במה הוא יותר גרוע ממיצ'ל האליל (שמאוד אהבתי פעם אבל עכשיו הרבה פחות)?
אולי מיצ'ל צריך לשחק באליצור רעננה נשים?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  עגל

בהכל. קולע פחות טוב, חודר פחות טוב, איטי, שמן, לא יכול לזוז בהגנה, לא יכול לרוץ ספרינט. הנזק שלו לקבוצה עצום גם במישור של כימיה. מי שלא רואה כמה נזק הוא גורם כבר שנים יש לו בעיה קשה.

נערך לאחרונה 17 ימים לפני על ידי יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
thetroll
thetroll
24/05/2026 9:51:32

ההגנה של הניקס מול אוקלוהומה או הספרס ובכלל הסיפור בפליאוף הזה הוא שובו של משחק ההגנה. השופטים ממעטים בשריקות אויר. לדעתי אם נבדוק נגלה שכמות הנקודות למשחק בפליאוף הזה יורדת ביחס חקודם וביחס לקודם של הקודם.
הליגה לקחה ללב את הביקורת על האווריריות של השריקות יכול להיות שזה עוזר במשהו.

thetroll
thetroll
24/05/2026 9:52:15

טוב בדקתי:
בשמחה. הנה השוואה מקיפה של ממוצע הנקודות למשחק לקבוצה בכל פלייאוף של ה-NBA משנת 2020 ועד לפלייאוף הנוכחי של 2026.
הטבלה מציגה את השינויים בסגנון המשחק – מהשנים ההתקפיות המהירות ועד להאטה והקשחת ההגנות המאפיינת את השנתיים האחרונות.
## 📊 ממוצע נקודות קבוצתי למשחק בפלייאוף ה-NBA (2020–2026)

| עונת הפלייאוף | ממוצע נקודות לקבוצה (למשחק) | מאפיינים ומגמות מרכזיות |
|—|—|—|
| פלייאוף 2026 (הנוכחי) | ~107.8 נקודות | קצב משחק איטי, הגנות פיזיות מאוד וירידה ביעילות השלשות. |
| פלייאוף 2025 | 109.2 נקודות | יציבות התקפית, אך קצב נמוך משמעותית מהעונה הסדירה. |
| פלייאוף 2024 | 108.8 נקודות | הגנות קשוחות (האלופה בוסטון הציגה הגנת ברזל); פלייאוף פיזי מאוד. |
| פלייאוף 2023 | 111.4 נקודות | יעילות התקפית גבוהה ודומיננטיות של דנבר ויוקיץ' היעילים. |
| פלייאוף 2022 | 110.1 נקודות | סגנון מאוזן; חזרה לסדרות הגנתיות ארוכות ואינטנסיביות. |
| פלייאוף 2021 | 112.2 נקודות | פיצוץ התקפי בעקבות המשך מגמת ה"ספייסינג" והזריקות הרבות ל-3. |
| פלייאוף 2020 (הבועה) | 111.8 נקודות | פלייאוף ייחודי באורלנדו (ללא קהל וללא טיסות), שהוביל לאחוזי קליעה גבוהים מהרגיל. |

——————————
## 🔍 תובנות מרכזיות מההשוואה הרב-שנתית:

* מגמת הירידה הנוכחית: אחרי שהקליעה הגיעה לשיא בשנים 2020–2021, פלייאוף 2026 מציג את הקצב והממוצע הנמוכים ביותר מזה שנים. השופטים מאפשרים משחק פיזי יותר והקבוצות מאטות את הקצב למשחק חצי מגרש מבוקר.
* פער קבוע מהעונה הסדירה: בכל השנים הללו, הממוצע בפלייאוף תמיד נמוך בכמה נקודות טובות מהעונה הסדירה של אותה שנה (שם הממוצעים נעים לרוב סביב 114–115 נקודות), מכיוון שבסדרות הפלייאוף ההגנות מתכוננות ספציפית לכל יריבה.

אם תרצה, נוכל לבדוק איזו קבוצה החזיקה בהתקפה הטובה ביותר באחת העונות האלה, או מי הייתה הקבוצה ההגנתית ביותר שגררה את הממוצעים למטה.

thetroll
thetroll
24/05/2026 9:52:58
הגב ל  thetroll

תודה ג'מיני. גוד דיי פור אברי וואן.

עידו גילרי
24/05/2026 10:58:34
הגב ל  thetroll

חחח, מה נתת לו לשתות לפני?

nehemia
nehemia
24/05/2026 12:42:59
הגב ל  thetroll

זה לא מרגיש כמו חזרה לקצב איטי יותר ודגש על התקפות חצי מגרש. פשוט הגנות ברמה מאוד גבוהה. כשאתה מסתכל על אוקלהומה-ספרס אלו סגלים עמוקים של הרבה ווינגרים בעיקר, סופר אתלטים עם תיאום נפלא וידיים זריזות שנדבקים לך לחולצה לאורך כל המגרש ושופטים שמאפשרים את המגע הזה. האמת שזה מרשים ממש לראות את האינטסיביות הזאת לאורך משחק שלם. עוד אבולוציה קטנה במשחק. ונראה שכל קבוצה עם יומרות חייבת שורה של שחקנים צעירים בהרכב לספק את האיכות הזאת לאורך פלייאוף שלם. כמעט בלתי אפשרי סתם להוביל כדור דרך האמצע ולסיים עם איזה לייאפ או חצי מרחק בלי לאבד כדור או לזרוק זריקה רעה מאוד.
אני חושב שהכדורסל של שחקנים כמו לברון שמשחקים "און דה בול" והמשחק עובר בהתקפה דרכם והם קצת זורקים בהגנה ולא עושים הרבה תנועה בלי כדור בהתקפה, זה כבר משהו שלא יעבוד יותר ולברון כבודו במקומו מונח כבר בן 41 ועשה את שלו, אבל לא הייתי בונה על לוקה לעשות יותר מדי בליגה כזאת.

thetroll
thetroll
24/05/2026 13:09:24
הגב ל  nehemia

אמרת הרבה דברים מעניינים. אני מסכים עם רובם. פשוט קצת עסוק עכשיו להגיב אולי בהזמנות. תודה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  nehemia

רואים נזק של שחקנים כאלה אצל הארדן בטטות שמעבירות זמן

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
הגב ל  nehemia

לדעתי כן ולא.
.
כן כי כן.
.
לא, כי גם בסיטואציה כזו יתכן מקום לשחקן מוביל כדור, כמו שרגא באוקלהומה, פשוט אין הרבה שחקנים שיכולים לעשות את זה מול הגנות לוחצות ואתלטיות כאלה, אבל מי שכן יכול ימשיך להיות בעל ערך גם בתקופה כזו.
.
לפעמים זה פשוט לא יספיק, כמו שהלייקרס גילו מול אוקלהומה, (נכון שגם היו פצועים, אבל לדעתי גם עם לוקה, מה שהיה מסביב ללוקה ולברון לא היה מספיק).
.
נראה לי שכדי ללכת עד הסוף צריך גם וגם – גם שחקנים מובילים עם איכויות ייחודיות, וגם להקת לוחמים מסביבו.

גיא רוזן
24/05/2026 10:24:06

הניקס הלילה יחזיקו אצבעות לחבורה של וומבי,
העידפות לקבל את אלופת המערב אחרי סדרה קשוחה של 7 משחקים.

על מנת להגיע לפיינלס, חסר להם ניצחון אחד.
לתחושתי זה יהיה במשחק 4,
הסיבה?
הם משחקים כל כך נכון.
אני לא יודע להיכן הקרדיט צריך ללכת,
אבל המעבר של טאונס לעמדת מנהל המשחק עושה פלאים לקבוצה.
הוא מזער את כמות הטעויות שלו למינימום,
והשילוב שלו עם שחקני הכנף של הקבוצה זה פשוט תענוג.
ואז יש את ברונסון,
שזורם עם המשחק הקבוצתי בדקות של החמישייה ולוקח פיקוד בדקות עם שחקני הספסל (החצי השני של הרבע השלישיׂ),
אז הוא לוחץ על הגז ומעלים את כל מי ששומר עליו באחד על אחד.
זה אפשר הלילה לברונסון לנוח ב-5 הדקות הראשונות של הרבע האחרון וכאשר חזר לפרקט מהר מאוד נגמר המשחק.
ברידג'ס –
סוף סוף מצא את מקומו בהיררכיה הקבוצתית.
הגנה, פינישר בהתקפה, ואז עוד הגנה.
בדיוק מה שצריך מקבוצה עם 2 מנהלי משחק מצויינים.

השורה התחתונה?
ממהרים כאן לכתור כתרים לראשם של מי שייצאו מגר המערב עם ידם על העליונה.
אני חושב שקל, זה לא יהיה.
אני גם חושב שבהחלט יש מצב שהניקס יעשו הפתעת ענק.
הם משלבים התקפה יעילה, הגנה נהדרת, והם בכושר שיא בדיוק ברגע הנכון בעונה.
עכשיו, רק בריאות ויש כאן מתכון להפתעה.

Don
Don
24/05/2026 11:13:23
הגב ל  גיא רוזן

קשה לי להעריך את הניקס כי הם משחקים מול קליבלנד. אולי זה נראה יפה השאלה אם כל הזרימה הזו תעבוד מול OKC (מאמין שינצחו את הספרס).

הקיפוד
הקיפוד
24/05/2026 12:45:09
הגב ל  Don

תוריד את הסדרה כרגע בין sas לokc, זה לא ששתי הקבוצות עברו אתגרים יותר קשים לפני זה מהניקס, ועדיין הן הפייבוריטיות אבל הן מצד השני יכולות לסיים עם הלשון בחוץ

bobby
24/05/2026 11:22:17
הגב ל  גיא רוזן

מסכים איתך לגמרי – אסור לישון על הניקס, ובכלל – אסור לישון באוטומט על מי שיוצאת מהמזרח בטענה שהמערב חזק יותר. בסוף לא משנה כמה אריות יש במערב, בסוף רק קבוצה אחת, לרוב חבוטה ושרוטה, עולה לפיינלס. בשנה שעברה הפייסרס, שאף אחד בתחילת הפלייאוף לא ספר, גררו את אוקלהומה לשבעה משחקים, ולולא הפציעה של האלי ברבע הראשון? אולי היו מחוללים סנסציה.
בכלל, עליונות המערב בתכלס מתנקזת לאוקלהומה, הספרס ואולי גם מיני כשאדווארדס לא פצוע. פרט ל-2 וחצי הקבוצות הנ״ל, הניקס לא נופלים מאף יריבה מערבית. כנ״ל גם קבוצות כמו דטרויט, קליבלנד ופילי – האם באמת מישהו חושב שהם לא היו עדיפים על קבוצות כמו הלייקרס, דנבר ויוסטון?
בכל מקרה, ספציפית הניקס – סך הכל הם נותנים פלייאוף נהדר, ואני ממש לא הייתי ישן עליהם אם הייתי אוהד אוקלהומה או סן אנטוניו.

אור
אור
24/05/2026 12:59:47
הגב ל  bobby

זה בגלל העייפות כולם קמים לראות את התאנדר והספרס אז ישנים על הניקס והמזרח

עגל
24/05/2026 13:09:39
הגב ל  אור

חחח

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  אור

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
גדול

אבל זה אמיתי אצלי אני עושה לואד במזרח

The Oak
The Oak
24/05/2026 13:04:50

ושוב רפי ההבנה יפילו את ההפסדים על הש.ג. מתי תבינו שאי אפשר לבנות קונטנדרית אמיתית עם צוות מגובש עם דונובן מיטשל. שמחתי לעזור

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מי אמר שזה wwe להם נמאס משריקות אוויר ועברו לדבר האמיתי

https://m.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=11342&docID=545496

המשגיח
24/05/2026 14:07:48

אחלה ניקס. אני בעדם

Berch
24/05/2026 15:29:45

תודה רבה על הסיקור
הניקס נראים טווואוווב