פריוויו פלייאוף 2026: ניו-יורק ניקס (3) VS פילדלפיה סבנטי סיקסרס (7) / Stockton2Malone

פריוויו פלייאוף 2026: ניו-יורק ניקס (3) VS פילדלפיה סבנטי סיקסרס (7) / Stockton2Malone

פריוויו סדרה – ניו יורק ניקס נגד בוס… שיט! צריך לכתוב פריוויו מהתחלה! פילדלפיה סבנטי סיקסרס

פריוויו פלייאוף 2026: ניו-יורק ניקס (3) VS פילדלפיה סבנטי סיקסרס (7) / Stockton2Malone

*מקווה שלא פספסתי חירטוט כלשהו של ג'מיני..

או קיי, אז עולים שלב. 

זה לא היה קל לשתי הקבוצות, שתיהן הקיזו דם והיו במצב לא פשוט, אבל הראו הרבה אופי ועברו שלב בזכות ולא בחסד. שתיהן מגיעות במומנטום מצוין כשכל אחת הוכיחה לעצמה שהיא מסוגלת למשהו שלא חשבנו. 

קרבות עבר משמעותיים

קצת מפתיע אין הרבה מפגשי פלייאוף בין שתי הקבוצות, אבל לפני שנתיים הם נפגשו בסיבוב הראשון ואז ג'ואל אמביד היה פצוע (מה? איך זה יכול לקרות), טייריס מקסי נאלץ לסחוב את הקבוצה כמעט לבדו והיה ענק כולל חזרה ממינוס 6 בחצי דקה במשחק 5, אבל בסופו של דבר כאשר השותף שלך לקו האחורי קייל לאורי והמאמן דוק ריברס… בקיצור ניקס ניצחו 4-2. 

קרב נוסף שצריך להזכיר זה המכות בין אמביד לקארל אנטוני תאונס לפני 6 שנים. תראו איזו חברות ותשוקה הייתה אז לבן סימונס. 

העונה הרגילה 

המאזן 2-2 כאשר שתי הקבוצות מנצחות בחוץ. 

לא חושב שיש כאן הרבה משמעות, פילדלפיה היא קבוצה אולי הכי מוזרה בליגה, אתה אף פעם לא יודע, אם אמביד ישחק או לא, ככה שלא נראה שצוות האימון של ניו יורק יסתמך יותר מידי על מה היה באותם משחקים.  

פילדלפיה סוונטי סיקסרס

פעם ראשונה בקריירה שלו ג'ואל אמביד עובר סדרת פלייאוף בה הוא היה underdog! על סמך השנים הקודמות, הוא לא היה אמור לעבור את הסדרה הזו, פשוט לא. גם יריבה במקום גבוה יותר וגם זו בוסטון שלה הוא הפסיד כבר שלוש פעמים בפלייאוף. כמובן הוא לא בריא בפלייאוף, תירוץ מוכן ותמיד עובד. 

אחרי כל כך הרבה פלייאופים בהם אמביד היה חצי בריא או סתם נעלם במשחק המכריע או פשוט בגלל הבן סימונס, הפעם הוא באמת שיחק הרבה וטוב, במשחק המכריע וממש היה שם כשהיו צריכים אותו. 

חמישיה: טייריס מקסי, וי.ג'יי. אצ'קומב, קלי אוברה, פול ג'ורג', ג'ואל אמביד 

ספסל: קווינטין גריימס, אנדרה דראמנוד, טיפהלה אדם בונה וזהו… ניק נורס הוא התום ת'יבודו החדש. השחקנים ישחקו 48 דקות אלא אם כן יוגדר אחרת. 

מספר מפתח 

40% מהשלוש – מינימום. 

נחשוב קצת על תכנית המשחק של הניקס, אז לניקס יש יתרון גודל. בנוסף, פילי קבוצת ריבאונד וקבוצת הגנה פחות טובה כאשר אמביד על המגרש. ניו יורק ישאפו לשחק עם KAT ומיטשל רובינסון ביחד, גם בשביל לא לסבך את KAT בעבירות מיותרות וגם בשביל לייצר עוד פוזשנס לקבוצה. 

בעיקרון, פילי יכולים לשחק "גבוה", למשל עם דראמונד ואמביד ביחד, אבל הם לא רגילים לזה, לכן כנראה הם ילכו הפוך על הפוך וישחקו small ball. אחוזי קליעה משלוש יהיו המפתח לזה. 

שחקן מפתח

פול ג'ורג' 

אחד השחקנים המושמצים בליגה, נתן סיבוב ראשון נהדר בשני צידי המגרש. הפעם הוא יצטרך להיות עוד יותר טוב ועוד יותר דומיננטי עם הכדור ולא רק לחכות שמקסי או אמביד ימסרו לו. התרומה שלו חייבת להיות גם בהתקפה בה הוא פשוט חייב לקלוע את המבטים שיהיו לו וגם לעזור בריבאונד. בפלייאוף האחרון שהוא שיחק, לפני שנתיים במדי הקליפרס, הוא לקח כמעט 7 ריבאונדים למשחק, ב-6 משחקים נגד בוסטון זה ירד ל-4. 

ניו יורק ניקס 

סדרה לא קלה מול אטלנטה, אבל סיום נהדר – 3 תבוסות רצופות וכמובן הדובדבן, ניצחון היסטורי במשחק השישי.זה יכולה להיות בדיוק הסדרה המחשלת שהם היו צריכים בשביל להתאפס על עצמם ולהכנס למוד של הפלייאוף. 

חמישיה: ג'לן ברונסון, מיקאל ברידג'יס, ג'וש הארט, או. ג'י. אנונובי וקארל אנתוני תאונס. 

ספסל: מיטשל רובינסון, ג'ורדן קלרקסון, חוסה אלברדו ולנדרי שאמט. 

מספר מפתח ושחקן מפתח – קארל אנתוני תאונס והעבירות שלו. מצד אחד, שחקן הכי מוכשר התקפית אצל הניקס (כן כן, יותר מוכשר מברונסון), אין לפילי אף שחקן שיכול לשמור עליו, פשוט אין. פול ג'ורג' נמוך מידי, אמביד יוכל להאט אותו חלק מאוד מסוים במשחק ולא לאורך זמן. 

תאונס בן 30 כבר ומדובר בריצת פלייאוף שישית שלו בקריירה, כאשר בשנתיים הקודמות הוא הגיע לגמר האזורי (איך עדיין לאנשים יש את החוצפה לטעון שהוא לא מתאים למעמדים כאלה?). לדעתי הסדרה מול אטלנטה הייתה סדרת פלייאוף הכי טובה בקריירה שלו. בסדרה הזו ראינו שחקן שונה, לא רק סנטר שתורם בהתקפה בלבד, אלא שלם יותר, הוא הוביל את הניקס ברייטינג הגנתי וגם הראה יכולות ניהול משחק כגבוה, סיים עם ממוצע של 6 אסיסטים למשחק. 

מצד שני, תאונס מקבל הכי הרבה עבירות שטותיות בליגה – כל משחק יש לו לפחות פעם אחת או פעמיים שהוא שולח יד מיותרת לשחקן יריב. ג'ואל אמביד הוא בדיוק לזה, פיתח מיומנות על בלסחוט עבירות אוויר כאלה, כל תנועה שלו לסל תסתיים בנפילה עם פרצוף כואב מה עשו לי אוי מה עשו לי, אבא תגיד לו (סליחה, התבלבלתי בין אמביד לבן בן ה-7.5 שלי..)

לסיכום, אם KAT יוכל להשאר על המגרש מעל 36 דקות או להיות זמין כאשר מייק בראון יצטרך אותו, אני לא רואה איך פילי יוכלו לנצח, אובייקטיבית ניו יורק חזקה מידי. 

סיכום 

  1. פילי זו קבוצת ריבאונד הכי חלשה שעלתה לסיבוב השני, ניו יורק במקום הרביעי. לא חושב שניק נורס יתחיל לעשות ניסוים כמו בלשחק עם שני סנטרים, כך שפילי יצטרכו לעשות הגנת ריבאונד קבוצתית עילאית. 
  2. קרב המאמנים – שני שועלים ותיקים, הרבה שנים בליגה, שניהם הרבה עונות לא חוו ניצחון בסדרת פלייאוף.
  3. משמעות השיפוט. אולי הצד הכי חשוב בסדרה. צר לאכזב את כולם, חלק גדול מהזמן הסדרה הזו תהיה קשה לצפיה. כל חדירה של ג'לן ברונסון תסתיים בזריקת ראש אחורה ותפיסת אוויר כאילו בן אדם בלתי נראה דחף אותו. וי. ג'י אצ'קומב הולך לשלם שכר לימוד כרוקי ולצאת בשש עבירות כמעט כל משחק. מהצד השני, את יכולות המשחק התיאטרליות של ג'ואל אמביד כבר הזכרתי. אם הזברות יזרמו עם שני ה-flopperים האלה, נגיע לחמישים זריקות עונשין ושיעמום של שיעור תושב"ע בתיכון. 
  4. להשאר על הרגליים. טוב, זה מובן מאליו, מי שלא ייפצע, ינצח. עבור פילי שניק נורס הפסיכופט שכח שיש לו שחקנים נוספים, זה  יכול להיות קריטי. מקווה מאוד שטייריס מקסי ששיחק כמעט 41 דקות למשחק, לא יקרוס. 

כדור בדולח

כמו שכתבתי כבר, ניו יורק היא הקבוצה הטובה יותר. בשביל שפילי תנצח, לא רק טייריס מקסי חייב לתת משחקי על, הוא חייב עוד מישהו אחד לפחות שייתן משחק על. 

4-2 ניו יורק ניקס

כמו כל הפוסטים שלי, גם פוסט זה מוקדש לבת שלנו, מיכל

הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
33 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
גיא רוזן
04/05/2026 14:17:37

מספר המפתח קשור לשחקן המפתח ולאלילת המזל.
המספר הוא 100.
100% נוכחות של הפצוע התמידי, האיש והתוספתן,
האחד והיחיד ג'ואל אמביד.
הוא לא היה השחקן הטוב על הפרקט בסדרה של הסיקסרס מול הסלטיקס,
זה הולך למקסי.
אבל הוא היה ההבדל.

אמביד כשיר מנטרל את טאונס בצד אחד של המשחק,
ופותח למקסי את ההתקפה בצד השני.

הבעיה של הסיקסרס?
אמביד נראה חבול ומקרטע בסיומו של משחק 7.

בצד של הניקס,
המפתח הוא המשכיות.
טאונס ואנונובי שיחקו כדורסל מצוין לאחרונה,
הפניקס צריכים המשכיות היציבות מצדם.
לצד היכולת של ברונסון להתעלות ברגעי מפתח,
זו קומבינציה ששווה פיינלס.

יאללה,
מאחל לכולנו עוד סדרה של 7 משחקים!

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  גיא רוזן

אמביד לא מנטרל אף אחד הוא בקושי זז בהגנה אם הניקס יחדרו הרבה הם יחגגו על הטבעת

גיא רוזן
04/05/2026 14:47:17

זז מספיק בשביל טאונס…
חפש את המשחק הצמוד שהיה השנה בין 2 הקבוצות (כאשר אלו היו בהרכבים מלאים. אמביד היה אדיר ב-2 צדי המשחק (נראה לי שדווקא הניקס ניצחו באותו משחק, בעיקר בגלל שהסיקסרס לא פגעו מבחוץ. טאונס לא היה פקטור במשחק)

Tomerg
04/05/2026 14:53:33

אמביד לא זז כמו פעם, אבל דווקא בסדרה מול בוסטון הוא חיפה מאוד יפה על חדירות והגן לא רע על הטבעת. לאמביד יש את המספר של טאונס, לפי מה שאני זוכר היסטורית הוא מסתדר איתו מצוין (וגם די שונא אותו, שזה תמיד עוזר :-))

Dor
Dor
04/05/2026 15:13:23
הגב ל  גיא רוזן

יהיה לאמביד יותר קשה אם ישמור על טאונס שמהווה איום רציני מבחוץ. נרס יצטרך לתת פה פתרון. מול רובינסון כמו מול קייטה הוא יכול לזוז הרבה פחות ולחנות בצבע

Dor
Dor
04/05/2026 14:22:11

תודה סטוק', מסכים עם התחזית.
מעלה ומוסיף, שאם נרס לא יעשה שימוש בבארלו, אדוארדס ומק'קיין (חחחח) אף אחד בפילי (חוץ מאדגקומב) לא ינשום ברבע הרביעי

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  Dor

חחח חוץ ממקסי

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מסכים איתך מקווה לטעות ניקס ב6

Tomerg
04/05/2026 14:50:10

סדרה מעניינת מאוד, שבהנחת בריאות היא די שוויונית לדעתי (נלך על 45-55 לטובת הניקס).
היא מעניינת כי לכל אחת מהקבוצות יש כמה יתרונות מובהקים על השנייה, בתחומים אחרים של המשחק, והשאלה היא מי תצליח לנטרל את יתרונות היריב ולנצל את יתרונותיה שלה. בגלל זה מבחינה טקטית, לסדרה הזו עשויים להיות הרבה מפתחות, וקרב המאמנים יהיה משמעותי.
מבחינת פילי (נקודת המבט שמעניינת אותי כאוהד), לדעתי המפתח של הסדרה הוא ריבאונד הגנה. הניקס קבוצת ריבאונד התקפה מהטובות בליגה וזו חולשה מובהקת של פילי, במיוחד מאז שבארלו יצא מהחמישייה והרוטציה (ובצדק יצא). כל השומרים, במיוחד זה של הארט, יצטרכו לסגור לריבאונד בהיסטריה. אם לניו יורק יהיו 10 פוזשנים ומעלה יותר במשחק, פילי יתקשו לנצח. אם כמות הפוזשנים תהיה שווה פלוס מינוס, פילי ינצחו!
מפתח שני הוא היכולת של אדג'קומב להסתדר לבד עם ברונסון. אם הוא יסתדר איתו, השחקן היוצר היחיד שיש לניו יורק זה טאונס, ואיתו פילי יחיו בשלום. לכן כמו נגד בוסטון – לתת לברונסון לנסות לנצח לבד (הוא יכול, אבל זה עדיף) ובשום אופן לא לתת שלשות פתוחות (אפילו לא להארט הנגר).
מפתח שלישי – להצליח להרחיב קצת את הרוטציה בלי לשלם מחיר כבד מדי. הסדרה תהיה אינטנסיבית ופיזית, וצריך להגיע לסופי משחקים עם האנרגיה הנדרשת ולהקטין סיכוי לפציעות. כל עוד רובינסון על הפרקט, גם דראמונד צריך להיות שם, ולא יהיה מנוס מלשלב גם את אדוארדס. בארלו ובונה לדעתי לא מתאימים לרמות האלה, ולכן פילי קצרה עד מאוד.
יאללה בהצלחה!

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  Tomerg

היתרון היחיד של פילי הוא בעמדת המאמן

Tomerg
04/05/2026 22:12:59

לא מסכים איתך, אני חושב שאם תדמיין שאתה מאמן של פילי, גם אתה לא תסכים עם עצמך…
לפילי יש כמה יתרונות משמעותיים: יש להם יותר שחקנים שיודעים ליצור לעצמם מצבים, יש להם שחקן שיוצר מיס-מץ' קבוע (אין מי שישמור לבד על אמביד, אם לא תבוא עזרה הוא יעשה סל אחרי סל), אין להם בחמישייה שחקן שהוא חור יחסית בהגנה (ברונסון, טאונס לא שומרים ממש גרועים, אבל נגיד ממוצעים). אלה יתרונות משמעותיים שמאמן חייב ויכול לנצל.

Niro
Niro
04/05/2026 14:56:20

הניקס השנה מציגים עומק סגל שלא ראינו בשנים קודמות תחת ת'יבודו, מה שמאפשר חלוקת עומסים נכונה יותר ורעננות בשיא העונה. החיזוק של הקו האחורי עם אלבארדו וקלארקסון, לצד מקברייד ושאמט, מייצר ורסטיליות נהדרת גם בהגנה וגם ביצירת נקודות. בנוסף, טיילר קולק הוא גיבוי מצוין לעמדת הרכז למקרה של פציעות. מתחת לסלים, הבריאות של מיטשל רובינסון היא קריטית הוא אחד הבודדים בליגה שיכול לתת מענה הגנתי אמיתי לאמביד. כשיש לך שחקן כמו ג'וש הארט שעולה מהספסל, רמת האינטנסיביות לא יורדת לרגע, והמעברים בינו לבין ברידג'ס שומרים על המשכיות ותפוקה קבוצתית גבוהה לאורך כל המשחק

FAN
FAN
04/05/2026 21:21:24
הגב ל  Niro

אפרופו מאצאפ למיטב זכרוני לפני שנתיים, כשגם אז אמביד היה פצוע במידה כמובן,
הוא השמיד את רובינסון וחברו הרזנשטיין
היו מטיילים לספסל אחד אחרי השני אחרי שסחט מהם עבירות כמו מים ואפילו אוצואאה שיחק לא מעט
.
במקרה הזה לא ברור איזה תחליף יש לרובינסון בניקס, כשגם הוא עצמו שיחק מקס' 18 דק' עלובות למשחק
בקיצור הכל תלוי בעזרה של הידיים הארוכות של ברידגז ואננובי ושאר הצוות המסייע בנסיון להתיש את אמביד ה(שוב) פצוע, כי מבחינת אמביד על אף המאצפ הלא קליל הכל בידיים שלו
.
בסדרה ההיא אוברה היה השומר העיקרי על ברונסון וזה בטח יהיה גם הפעם. לא יודע מי ישאר לאדגקום

wadi
04/05/2026 14:57:51

אהבתי יותר את המצ' אפ מול הסלטיקס.
מול פילי: מקסי מול ברונסון אני חושב מבטלים אחד את השני עם יתרון קליל למקסי. אמביד קטלני אבל נראה אם הוא יסחוב סדרה שלמה. ברידג'ס ואנונובי יצטרכו להטות את הכף בעיקר בהתקפה.
אני הייתי שם דאבל על מקסי של הארט ואלברדו לא לתת לו להכנס לקצב מהתחלה וששאר פילי ינצחו את הניקס.
מאמין שהסיכויים לטובת הניקס.

מקווה שלא יהיו מעורבים על הקבוצה עד סוף הפלייאוף. בהצלחה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  wadi

😅😅😅
דוקי לס זה מתנקש שקט

נערך לאחרונה 10 ימים לפני על ידי יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Berch
04/05/2026 15:01:15

זורם עם 4-2
לפילדלפיה……
😁😍

Dor
Dor
04/05/2026 16:40:35
הגב ל  Stockton2Malone

כי זה לשחק 4 בהתקפה…בארלו ובונה עושים אחלה הגנה אבל לא מסוגלים לקלוע אם זה לא דאנק. דווקא אדוארדס ו-ווטפורד יכולים לחבר סל מדי פעם

NBA בדם
04/05/2026 15:26:20

אחלה פריוויו
הזכרת נשכחות עם הקטטה בין אמביד לטאונס
ניקס עם יותר כלים ואמביד יכול להתפרק בכל רגע
ניקס ב 6 או 5 משחקים.

Don
Don
04/05/2026 15:38:56

הקארמה של אמביד זה להיות נחום-תקום בנינג'ה באום אל פאחם. מעולם לא ראיתי שחקן שמתגלגל ונופל שהוא רק מתקרב לשחקן ששוקל 100 קילו פחות ממנו. לפילי אין סיכוי ואמביד לא ישרוד אפילו 3 משחקים עם הקשיחות של ניו יורק. הניקס ב-6

trackback

[…] פריוויו פלייאוף 2026: ניו-יורק ניקס (3) VS פילדלפיה סבנטי סי… […]

Florida man
04/05/2026 16:04:20

סדרה של מגה פלופרים. סקוט פוסטר והאח טוני ינשפו ללא הכרה למשרוקיותיהם. בהצלחה לכולנו.

אור
אור
04/05/2026 17:20:08

תודה סטוקטון, אין לי מושג במזרח אז פילי ב-6

נערך לאחרונה 10 ימים לפני על ידי אור
trusttheprocess
trusttheprocess
04/05/2026 20:01:32

לאמביד וטאונס כבר אין ריב או דם רע.
לאחר שאימו של טאונס נפטרה מקורונה אז אמביד שעבר את המוות של אחיו בתאונת דרכים התקשר אליו לנחם אותו והיחסים שלהם טובים מאז.

Tomerg
04/05/2026 20:37:56
הגב ל  trusttheprocess

מקצוען

אהרון שדה
04/05/2026 20:45:22

סדרה מעניינת על הצד שכולם בריאים
אני עדיין חושב שברונסון הכי מוכשר התקפית
אבל כשכולם בריאים זה ברונסון /מקסי
טאונס /אמביד
אננובי /פול ג'ורג'
מעניין מאד
הרוקי של פילי יכול להיות ערך מוסף גדול
סביר שמישהו מפילי ייפצע ולכן ניקס פייבוריטית גדולה .

היסטורית הם נפגשו הכי הרבה פעמים מבין המתמודדות בסיבוב השני
5 פעמים

פילי ניצחו 1-3 ב 76 ו 0-4 ב 78 ו 83 שם הם המשיכו לזכייה בתואר האליפות
ניקס ניצחה 0-3 ב 89 ו 2-4 ב 24

אקסים
לארי שאמט מהניקס נבחר 26 בדראפט 2018 בידי פילי ושיחק שם את עונת הרוקי שלו 8.3 נק ב 20.4 דק
מנגד קווינטין גריימס מפילי נבחר 25 בידי קליפרס בדראפט 21 אך עבר מייד לניקס שם,שיחק בשנים 22-24 162 מש כ 8.5 ב 23 דק
2-4 ניקס

tt
tt
04/05/2026 20:45:43

מרגיש לי סדרה של 7 משחקים והארכה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

ניתוח מצוין סטוקלון, תודה רבה.
.
שתי קבוצות לא רעות בכלל, בעיקר אם כולם בריאים.
.
אמביד נגד טאונס? זו טריפה וזו נבלה. את מקסי וברונסון, שניהם ביחד וכל אחד לחוד, אני מחבב. אז נשאר לנו ברידג'ס והארט וטדי קולק בניו יורק מול אדג'קומב בפילי. נלך על ניו יורק, אבל ב-6 או אפילו 7 משחקים, כי ברוטציות קצרות יש לניקס יתרון – הם רגילים לשחק ככה גם כשכולם בריאים.

jefffoster10
05/05/2026 0:34:12

מדהים שהניקס מגיעים לסדרה כשהיתרון הגדול שלהם הוא העומק, עם תשעה שחקנים תורמים לעומת שבעה אצל פילי.
הצד השני של החשיבות של פול ג'ורג' להצלחת פילי הוא החשיבות של ברידג'ס ואנונובי להצלחת הניקס. אני מניח שהם, ביחד עם הארט, יחלקו את השמירה על מקסי-ויג'יי-ג'ורג' כשאנונובי לדעתי יופקד לרוב על ג'ורג' ויצטרך להיות 2-ווי בשיאו. גם ברידג'ס לא יוכל להתחבא יותר בהתקפה.
מעניין אותי אם בראון ישוב מתישהו להרכב שני הגבוהים שת'יבס שלף בפלייאןף שעבר, כשהוריד את הארט לספסל והעלה את רובינסון, אבל עוד יותר מעניין אותי אם הארט יישלח לשמור דווקא על אמביד, א-לה קארוסו. אני רואה אותו עושה לאמביד בוקס אאוט אחרי בוקס אאוט (הוא נהיה אדיר בזה) ומתסכל אותו עם לחץ רחוק מהסל ומונע ממנו גם כדורים חוזרים.
תודה על פריוויו מצוין, ניקס בשבעה משחקים

ירון, החלום
ירון, החלום
05/05/2026 2:02:55

בס"ד
תודה רבה.
אצל תיבודו משחקים 40 דקות, אלא אם כן הארכה, ואז משחקים יותר

האווי לאסוף
האווי לאסוף
05/05/2026 15:27:30

תודה רבה סטוק2