פריוויו 2025-6: יוסטון רוקטס / עמנואל אוחנה הלקין

פריוויו 2025-6: יוסטון רוקטס / עמנואל אוחנה הלקין

פריוויו 2025-6: יוסטון רוקטס / עמנואל אוחנה הלקין

העונה שעברה:

יוסטון לא יכלה לבקש עונה טובה יותר בעונה שעברה. מקבוצה צעירה, בלי הרבה ציפיות, ועם שאיפה רק להתחיל לצבור קצת ניסיון פלייאוף – היא הפכה לאחת הקבוצות הטובות בליגה. מאמנה, אימה יודוקה, הופך למועמד רציני לתואר מאמן העונה. יוסטון הציגה את ההגנה החמישית בטיבה בליגה, בהובלת אמן תומפסון, שרשם עונה שנייה אדירה, הפך למועמד לגיטימי לאולסטאר ונבחר לחמישיית ההגנה הראשונה. טרי איסון, שבשנתו השלישית התחיל לתרום דקות מאוד משמעותיות לקבוצה, ודילון ברוקס שאומנם כבר לא בקבוצה, אבל גם היה חלק גדול מהיכולת ההגנתית.

עוד אזור שבו יוסטון הייתה פנומנלית היה הריבאונד, במיוחד בחצי השני של העונה, כשסטיבן אדאמס התחיל לקבל יותר דקות מה שנתן ליוסטון צמד ביג-מנים מפחיד בריבאונד. אחרי פגרת האולסטאר, יוסטון הייתה ראשונה בליגה בריבאונדים ושלישית בריבאונדים התקפיים.

בסיבוב הראשון פגשה יוסטון את גולדן סטייט, ולמרות הציפיות היא הפסידה בשבעה משחקים אחרי שהייתה בפיגור 1-3. למרות ההפסד, ברור לכולם שהשלד הצעיר של יוסטון הוא אחד המבטיחים בליגה, והבעיה הגדולה בקבוצה הייתה ההתקפה. אלפרן שנגון רשם 19.1 נקודות, 10.3 ריבאונדים ו-4.9 אסיסטים. הממוצעים האלה הכניסו אותו לאולסטאר בפעם הראשונה בקריירה, אבל מלבדו ליוסטון לא הייתה הרבה התקפה. ג'יילן גרין קלע 37% מהשדה בפלייאוף, פרד ואן וליט קלע 43%, ואלו היו שני הגארדים המובילים של יוסטון לאורך הסדרה. אז למרות העונה הנפלאה ההנהלה הבינה שצריך לבצע מהלכים כדי לשדרג את הקבוצה הזאת לרמה הבאה.

הקיץ:

האריכו חוזה: סטיבן אדאמס (39 מיליון דולר לשלוש שנים), פרד ואן וליט (50 מיליון דולר לשנתיים), ג'בארי סמית' ג'וניור (122 מיליון דולר לחמש שנים).

הצטרפו: קווין דוראנט (טרייד עם פיניקס), קלינט קאפלה (שחקן חופשי מאטלנטה), דוריאן פיני-סמית' (שחקן חופשי מהלייקרס).

עזבו: ג'יילן גרין (טרייד עם פיניקס), דילון ברוקס (טרייד עם פיניקס), קאם וויטמור (טרייד עם וושינגטון).

היה קיץ עמוס מאוד ביוסטון. קודם כל, הרוקטס סידרו את הבעיה הגדולה שלהם. הם היו צריכים סקורר, והם הביאו את אחד הסקוררים הגדולים בהיסטוריה: קווין דוראנט. ועל מה ויתרו? לא הרבה. ג'יילן גרין לא מצליח לקחת קפיצה קדימה, ודילון ברוקס היה שחקן טוב, אבל לא משהו שאי אפשר להחליף. לדעתי, הטרייד הזה היה ניצחון אדיר ליוסטון, ובהחלט יכול להיות ההבדל שייקח אותם עד הסוף.

בנוסף, יוסטון החתימה את דוריאן פיני-סמית' כשחקן 3&D כמחליף לדילון ברוקס (וייתכן שהוא אולי אפילו טוב ממנו). בכך הם השיגו רול פלייר נהדר לרוטציה וגם לקחו אותו מהלייקרס ופחות או יותר הרסו להם כל סיכוי להתמודד ברצינות על אליפות השנה. כמו כן, יוסטון החזירה את קלינט קאפלה, שייתן עוד עומק בעמדת הסנטר ועוד ריבאונדר טוב מאוד לרוטציה. יוסטון גם האריכה חוזה לסטיבן אדאמס, פרד ואן וליט וג'בארי סמית' ג'וניור במחירים סבירים בסך הכול.

יוסטון היא, לדעתי, ללא ספק אחת המנצחות הגדולות של הקיץ, ואחרי העונה הנהדרת שלה היא באה לעשות עוד מהלכים כדי ללכת עד הסוף.

הסגל:

מאמן: אימה יודוקה
ג'נרל מנג'ר: רפאל סטון

חמישייה צפויה: פרד ואן וליט, אמן תומפסון, קווין דוראנט, ג'בארי סמית' ג'וניור / דוריאן פיני-סמית', אלפרן שנגון
ספסל: ריד שפרד, טארי איסון, ג'בארי סמית' ג'וניור / דוריאן פיני-סמית', סטיבן אדאמס, קלינט קאפלה

מה צפוי להיות:

אם לא יקרה משהו מאוד לא צפוי יוסטון תהיה אחת הקבוצות הטובות בליגה גם השנה. היא תמשיך להציג הגנה מצוינת, תמשיך לשלוט בריבאונד, והיא פתרה את הבעיה הכי גדולה שלה כשהביאה את קווין דוראנט. עכשיו יהיה ליוסטון סקורר מוכח ללכת אליו בסיום משחקים צמודים וברגעים בהם ההתקפה נתקעת.

בנוסף, אסור לשכוח שהקבוצה הזאת עדיין מאוד צעירה. שנגון רק בן 23, ונתן עכשיו יורובאסקט אדיר עם נבחרת טורקיה שבו נראה כמו שחקן טופ 10 בליגה. אמן תומפסון נכנס לשנתו השלישית בלבד בליגה, וכבר נראה כמו שחקן שבהחלט יכול להיבחר לאחת מחמישיות העונה. ג'בארי סמית' ג'וניור רק בן 22, ואולי גם ייקח קפיצת מדרגה קטנה השנה, ואפילו טארי איסון רק בן 24 וגם הוא אולי יוכל להתקדם עוד קצת. כמו כן, אני מאוד הייתי רוצה לראות יותר את ריד שפרד ברוטציה. אחרי העונה שעברה, שבה בעיקר היה בג'י ליג, אני חושב שהקליעה הנהדרת שלו תוכל לתרום רבות ליוסטון העונה, ומקווה שיודוקה ייתן לו הזדמנות.

לדעתי, יוסטון תהיה השנה מהקבוצות הטובות ביותר והמהנות ביותר לצפייה בליגה. אם הייתי אוהד שלהם הייתי מאוד נרגש לקראת העונה הקרובה.

התחזיות:

התחזית האופטימית: הכול מתחבר. דוראנט רושם עונת 50-40-90 עם 25+ נקודות, זוכה בתואר שחקן הקלאץ' של העונה ונבחר לחמישיית העונה. שנגון נבחר לעוד אולסטאר ולחמישיית העונה השנייה, אמן תומפסון נבחר גם כן לאולסטאר ולחמישיית העונה השנייה. כל הרול פליירז קולעים ועושים הגנה נפלאה. יוסטון מסיימת את העונה הרגילה כקבוצת טופ 3 בריבאונד, הגנה ומדדי קלאץ', ולוקחת את המקום הראשון במערב עם שני משחקים יותר מאוקלהומה. את שני הסיבובים הראשונים היא עוברת בקלות, ובגמר המערב מול אוקלהומה דוראנט מנצח את משחק 7 על הבאזר ושולח את יוסטון לגמר על חשבון קבוצתו לשעבר. בגמר, יוסטון לא מתקשה מול היריבה מהמזרח, מנצחת בחמישה משחקים וזוכה באליפות. דוראנט קוטף את תואר ה-MVP של הגמר, ומתחיל להיכנס לשיחות על טופ 10 בהיסטוריה.

התחזית הפסימית: פציעות קטנות מגבילות את דוראנט לחלקים גדולים מהעונה, ושוב יוסטון מוצאת את עצמה בלי סקורר אמיתי. אף אחד מהשחקנים הצעירים לא לוקח קפיצה קדימה, סטיבן אדאמס וקלינט קאפלה מתבררים כשחקנים גמורים ויוסטון פתאום מאבדת את השליטה שלה בריבאונד. ההגנה עדיין עובדת כמו שצריך, אבל ללא התקפה ראויה יוסטון מסיימת רביעית במערב ומודחת בסיבוב הראשון, אחרי שישה משחקים, לקבוצת העתיד האמיתית של הליגה: סן אנטוניו.

התחזית הריאלית: כאמור, יוסטון תהיה קבוצה ממש ממש טובה אבל במערב יש מפלצת שצריך לעבור דרכה, וזו אוקלהומה. האם יוסטון יכולה לעבור את אוקלהומה? לדעתי, בהחלט כן, אבל לא הייתי מהמר על זה. כרגע, אם הייתי צריך לדרג כל קבוצה בליגה יוסטון הייתה במקום השני או השלישי. לכן, התחזית הריאלית לדעתי היא הפסד בשישה משחקים לאוקלהומה בגמר המערב, אבל אל תתפלאו אם הם מניפים את גביע לארי אובריאן ביוני.

הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
102 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
Berch
21/09/2025 8:14:19

רוחות של אופטימיות ביוסטון, ללא ספק.
תודה על הסקירה
מעניין איך דוראנט ישתלב וכמה משחקים ישחק העונה
🙏

Jimmy Rigger
21/09/2025 8:19:17

תודה רבה!
יהיה מעניין בטוח

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

יוסטון מאד אופטימים אבל אין לזה אחיזה במציאות יסיימו 1-3 בעונה הסדירה ויעופו בסיב השני.
גמר מערב יהיה הישג נהדר אם יעיפו את אוק או דנבר בדרך.
אם יעיפו את הטראקרס הם יקבלו בונוס הצטיינות מיוחד ממני והעונה שלהם תחשב למדהימה מבחינתי.

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
yaniv
21/09/2025 9:06:31

תודה.
עשו קיץ מושלם,בהחלט אחת הקבוצות הטובות ביותר שנכנסות לעונה.יש להם בעיקר צמד שחקנים צעיר שעלי אפשר לבנות וזה תומפסון ושנגנון כמובן שהתוספת של דוראנט .אני אלך על התחזית האופטימית שלך ויש לי הרגשה שזה יסתיים באליפות

Dor
Dor
21/09/2025 9:39:07

מעולה עמנואל. רק לדעתי ליוסטון כן היו ציפיות בתחילת העונה שעברה אחרי המון בחירות דראפט גבוהות וכמה ווטרנים לאיזון, והם עמדו בהן (בערך) בטח בעונה הסדירה. די ברור מה הרוקטס יקבלו מתומפסון, KD ושנגון, אז הנעלם הוא ואן ליט שאין לו מחליף משמעותי כרגע. בקיצור אחלה רוסטר וקבוצת טופ 3 במערב

asaf
21/09/2025 18:53:20

אם יצליחו לגרום לו להבין שעדיף שיותר ינהל את ההתקפה ופחות יסיים מצבם יהיה טוב מאוד.

Smiley
21/09/2025 9:52:20

קבוצת טופ 4 במערב.
יקוו שתומפסון ימשיך את הנסיקה שלו, במיוחד התקפית, ויהפוך לתואם איגואדלה של פילי.
השילוב והשימוש בדוראנט זה מפתח נוסף. וכמה דוראנט יכול לסחוב בגילו.
כרגע זאת הקבוצה של שנגון

ירון, החלום
ירון, החלום
21/09/2025 9:56:42

בס"ד
אפילו בתור אוהד יוסטון, הקשה לי לראות אותם לוקחים אליפות.
אבל יש סיכוי קטן.

Millertime
Millertime
21/09/2025 10:23:46

קבוצה עם המון פוטנציאל, אבל יש משהו מדאיג בגארדים. יש לצפות לשיפור בקליעה, אבל חוץ מואן-וליט אין שם מנהל משחק ממש (תומפסון מוסר לא רע, לא באמת רכז). אם שפרד יפרוץ, השמיים הם הגבול, אבל נראה לי שקצת התייאשו ממנו, לא?

Millertime
Millertime
21/09/2025 11:19:45

אני מודה שלא ראיתי אותם המון השנה, אבל נראה לי שבגלל חוסר הקליעה של תומפסון הוא נוטה להיות קצת נעול על החדירה (שהוא מוסר מתוכה לפעמים), ומאבד קצת מבט כללי על ההתקפה. לפעמים זה מביא לפקק באיזור הטבעת ולכל מיני אילתורים שלא תמיד מסתיימים בזריקה נקייה. אני טועה בזה?

דוקטור רזי הופמן
21/09/2025 10:40:33

תודה רבה ושנה טובה

Penny
Penny
21/09/2025 10:57:22

תודה רבה על הכתיבה

לכאורה סיטואציה נהדרת לדוראנט. זו התבנית שהוא הכי מצליח בה, כשהוא לא באמת הכינור ה-1 ולא ממש צריך לסחוב את העגלה.
השאלה היא כמה נשאר לו בטנק וכמה הגיל יתפוס אותו. חושב שהוא יהיה בסדר גמור שם.

יש להם גרעין צעיר ושיודע לשמור, אחלה מתכון להצלחה לעתיד הקרוב.

לדעתי הם יהיו בין התחזית הפסימית לריאלית שלך, סיבוב 2 ואז דנבר/אוקלהומה/וומבי? יעיפו אותם. הם עדיין לא שם בשביל התסריט האופטימי, אולי שנה הבאה

NBA בדם
21/09/2025 11:02:15

פריוויו נהדר
הסיכוי שקיידי ייתן את הדחיפה והבוסט ליוסטון להיות קונטנדרית רצינית גבוה יותר מהסיכוי של ג'יילן גרין להיות כוכב אמיתי ובעיקר סקורר יציב ויעיל בליגה אז הם לקחו הימור די מושכל שיכול להניב פירות.
יש להם עומק והמון שומרים מעולים אבל התקרה של הקבוצה תקבע לפי היכולת של אמן להשתפר בפן ההתקפי (בעיקר קליעה), ועד כמה שנגון יכול להיות דומיננטי.
דוראנט קיבל קבוצה שנפלה ממש משמיים עבורו. בדיוק ההיפך מפיניקס הלא שומרת והאגואיסטית.
כולם ישמרו בשבילו, הוא יקבל את הכדור מתי שרק ירצה בכך ויש לו סיכוי איתה להביא אליפות מחוץ למערכת של גולדן, דבר שישנה מהותית את ההסתכלות ההיסטורית עליו.
התחזית הריאלית שלך נראית אופציה סבירה ביותר.

עידו גילרי
21/09/2025 11:22:23

השאלה לגביהם תהיה כמו בשתי העונות האחרונות – הקליעה מבחוץ.
התוספת של דורנט והחופש שזה צריך להשאיר לון פליט אמור לשפר את ההיבט הנ"ל אבל עדיין הם נעדרי קלעים מהטופ.
יחד עם זאת מרגיש לי שזו תהיה אכזבה רבתי מבחינתם ומבחינת דורנט אם לא יעברו סיבוב בפלייאוף העונה.

עמיחי קטן
21/09/2025 12:18:20

תודה עמנואל.
יוסטון עשו קיץ טוב, אבל השאלה היא האם דוראנט/שנגון יכולים להוביל קבוצה עד הסוף ואיך תיראה הקליעה שלהם מרחוק. כרגע אוקלהומה, דנבר והלייקרס מעליהם אצלי במערב, ולא אופתע אם הם יודחו שוב בסיבוב הראשון

עידו גילרי
21/09/2025 12:40:06

זה לא כל כך מונפץ בהינתן שהכוכבים יתיישרו, אבל עמיחי הוא פאנבוי של לוקה אז משם זה מגיע.

Dor
Dor
21/09/2025 12:44:07

איטון?

עידו גילרי
21/09/2025 12:45:40

הוא בטח לא גמור, וכשהוא רוצה הוא יופי של שחקן הגנה.

עידו גילרי
21/09/2025 12:47:41

זה כבר עבודה של מאמן – בכל מקרהה השוואה לג'קסון הייז מגוחכת.

עידו גילרי
21/09/2025 12:51:09

מה זה מה שנשאר ממנו? מה הוא איבד בדיוק?
כל הבעיה איתו היא שהוא לא עושה שום דבר כדי להביא את היכולות שלו לביטוי מקסימלי. הוא לא איבד כלום.

עידו גילרי
21/09/2025 12:52:57

לא, לא ולא.

Dor
Dor
21/09/2025 15:02:50

די נו, אייטון ליגה מעל הייז בשני צדי המגרש

עמיחי קטן
21/09/2025 13:08:55

אייטון הוא סנטר פותח מספיק טוב בקבוצה כזאת, סמארט יביא הגנה ולראביה יביא קליעה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אמן ואמן שלא יעלו בכלל לפליי אין, מאחל להם שנה שירמסו וינגבו אותם והרבה דרמה, ירושות, גבורות ואופרת סבון

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

זה שהשופטים יתיישרו לא הכוכבים, אין ספק שהליגה תנסה לתת דחיפה גדולה לטראקרס.
את תומפסון ינטרלו ישר ב3 עבירות ב3 דק ראשונות על לוקה כמו שניטרלו את בונגה.
לחץ קטן באמפ של לוקה ועבירה לאיימן.
באוק ודנבר ננוחם

עידו גילרי
21/09/2025 13:56:51

די עייפת, לך תטפס על עץ אחר.

עמיחי קטן
21/09/2025 13:02:19

אולי ארחיב על זה בפריוויו של הלייקרס, אבל בקיצור – לוקה הוא השחקן הטוב בעולם ברשימות שלי, והם פתרו חלק מהבעיות שהיו להם מהפלייאוף האחרון

עמיחי קטן
21/09/2025 13:09:45

חוץ מהגיל של לברון ופיני-סמית, הם לא איבדו שום דבר

עמיחי קטן
21/09/2025 15:28:14

הלייקרס הביאו את אייטון כי הם חושבים שהוא מספיק טוב, ואין לי כוח להיכנס לדיון האם הם צודקים או לא. פיני-סמית שחקן לא רע, אבל לא מי שיעשה הבדל משמעותי.
בהשוואה ליוסטון, לאחת תהיה התקפה מצוינת והגנה בינונית במקרה הטוב ולאחת תהיה הגנה מצוינת והתקפה בינונית במקרה הטוב, אבל אני לא מאמין ביודוקה כמאמן התקפה וכן מאמין ביכולת של לוקה ומי שלידו להתעלות בהגנה כשצריך

עמיחי קטן
21/09/2025 15:48:06

כי ההתקפה שלהם לא הייתה טובה בעונה שעברה והשיפור שדוראנט יביא הוא לא מספיק משמעותי

bobby
21/09/2025 16:05:47

עמיחי אני איתך לגבי הטענה שיודוקה לא מאמן התקפה טוב. עם זאת, השיפור שדוראנט יכול להביא להתקפה על פני מה שגרין נתן (או יותר נכון לא נתן) הוא עצום ולא שולי כמו שנדמה לך. מעבר לעובדה שכל זריקה שתלך לדוראנט במקום גרין היא בעלת סיכוי גבוה יותר להיכנס, גם המבטים הפנויים שיהיו לשחקנים כגון ואן-וליט וג׳ברי סמית׳ יוכלו לעלות משמעותית. כלומר השיפור הפוטנציאלי שגלום פה הוא לא רק בהחלפה של גרין בדורנט, אלא גם בהשפעה על כלל התקפת הקבוצה בזכות הנוכחות של סקורר יעיל, שפשוט לא הייתה בעונה שעברה.

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי bobby
עמיחי קטן
21/09/2025 16:09:24
הגב ל  bobby

דוראנט הוא סקורר מהגדולים ביותר אי פעם, וגם היום מהטובים בליגה, אבל כשאני מסתכל על יוסטון חסר לי יותר מנהל משחק, ובתחום הזה לא השתפרתם. אז דוראנט אולי ישים 5 נקודות יותר על אותה כמות זריקות של גרין, אבל ההשפעה של זה על האחרים תהיה פחות גדולה

bobby
21/09/2025 16:19:27

ואן-וליט ושנגון לדעתי מספיק טובים עבור ניהול משחק. דוראנט יוכל לפתוח המון ״פקקים״ שהיו בהתקפה כשגרין היה הסקורר. לדעתי אם היית מביא מאמן התקפה מוכח אפילו בעונה שעברה עם גרין, מאמן שהיה משרטט יותר טוב מהלכים ונוסך יותר ביטחון בשנגון, ההתקפה גם בעונה שעברה הייתה יכולה להיות אחלה.
ייתכן ואם העונה תהיה כשלון, אולי בהנהלה יצטרכו ללכת בקיץ על הראש של יודוקה. חובת ההוכחה בפלייאוף האחרון הייתה על גרין והוא נכשל וחרץ את דינו, העונה תהיה בדגש על אימה.

עגל
21/09/2025 12:51:19

תודה עמנואל!
סוף סוף כותבים על קבוצה מעניינת 🙂
ההחתמה של דוראנט טובה מאוד והקבוצה מתאימה לו כסקורר בלי הצורך להיות ה-main man. עדיין, לא ברור לי איך הוא ישתלב והאם הוא ישמור על בריאות איתנה.
אולי עכשיו ון פליט יקח פחות זריקות גרועות (יש לו נטיה לקחת על עצמו יותר מדי).
השילוב המסקרן הוא דוראנט+שנגון. אלפי יודע למסור אז יש למה לצפות.
לא ברור לי מה הם יעשו עם עודף הגבוהים, אדאמס/קאפלה יכולים לשחק עם שנגון וגם דוראנט? למה צריך גם את קפאלה, כגיבוי?
כמו שציינו כבר, הכי חסר לקבוצה זה קלעי 3 אמינים, ריד שפארד לא קיבל קרדיט עד עכשיו (די בצדק). נראה מה יהיה.
סיבוב שני או גמר המערב (אליפות שששש לא מדברים על דברים כאלה)

bobby
21/09/2025 14:20:46
הגב ל  עגל

אדאמס בעונה שעברה היה עדיין בפרוטוקול התאוששות מפציעה, ולכן בבק-טו-בקס למשל תמיד שיחק רק באחד משני המפגשים. כעת עם קאפלה, ליודוקה יהיה גם בבק-טו-בקס את הגבוה הנוסף שיוכל לגבות את שנגון + לשחק לצידו לכמה דקות. מסכים שזה לא היה הצורך הכי משמעותי בסגל, אבל זה עדיין משרת מטרה. אני לחלופין הייתי דוחף שיביאו את טיי ג׳רום שייתן בוודאות את מה שמצפים ומפללים ששפרד ייתן מהספסל – קליעה וניהול משחק. נקווה שההערכה של הקבוצה כלפי שפרד תתממש והוא יפרוץ העונה, אחרת אנחנו בברוך.

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי bobby
עגל
21/09/2025 15:32:17
הגב ל  bobby

טיי ג'רום, אשרי המאמין. הלוואי.
אבל הוא לא תפוס כבר (?)

bobby
21/09/2025 16:07:48
הגב ל  עגל

כן, חתם בדנבר.
הסיכוי היחידי להבאת סקורר הוא אם במקרה פרטיטה יהיה מוכן לשלם מס מותרות ולתת הצעה מפנקת לפילי עבור גריימס. לא יקרה.

עידו גילרי
21/09/2025 16:41:35
הגב ל  bobby

קודם כל ממפיס ולא דנבר.
איך בדיוק אתה רוצה שיביאו את גריימס?

bobby
21/09/2025 16:43:08

טעות שלי, חשבתי ממפיס וכתבתי דנבר 🤭
לא יקרה גריימס, ברור לי..

עידו גילרי
21/09/2025 16:56:26
הגב ל  bobby

עזוב לא יקרה – איך אמור לקרות אם נניח שכולם מסכימים.

bobby
21/09/2025 17:00:36

לא רלוונטי לאור החוזים האחרים שיוסטון כבר סגרו במהלך הקיץ. אולי אם לא היו ממהרים לחדש לטייט, הולידיי וג׳ף גרין היה מקום כלשהו להגיש הצעה. אבל העדיפו (ואולי בצדק) לשמור על חדר ההלבשה עם 3 ההחתמות לעיל, מקווה שזה יהיה לטובה.

מנחם לס
21/09/2025 14:06:45

תודה על הפוסט!

bobby
21/09/2025 14:12:41

תודה על הפוסט עמנואל!
כמובן שהמהלך המשמעותי ביותר הוא הטרייד על דוראנט. בהתחשב בכך שיוסטון לא נאלצו להמיר את אמן או שנגון תמורתו, אז כבר נקודת המוצא היא מעולה. שנגון ותומפסון הם בהחלט הפרוספקטים העיקריים שסטון הצליח להעלות בחכתו לאורך שנות הטנקינג של תחילת העשור. ועכשיו לצרף להם את דוראנט כצלע שלישית זה בהחלט שדרוג.
.
ג׳יילן גרין לצערי פשוט לא הצליח למלא את תפקיד הסקורר כראוי. אגב, לא לגמרי באשמתו – השיטה של יודוקה שמה פוקוס גדול על הגנה, ומינימום חשיבה על משחק ההתקפה. ובכל זאת, גרין לדעתי בפוטנציאל שלו הוא יותר סקורר שבנוי לעלות מהספסל, סטייל סוויט-לו או ג׳מאל קרופורד, מאשר סקורר חמישייה כמו אדוורדס או מיטשל. פשוט חסרה לו הפיזיות והאגרסיביות להגיע לנקודות שלו. כן, עם שני גבוהים על הפרקט + אמן שלא קולע מרחוק, לא היה לגרין הרבה ספייסינג. אבל סקורר טהור ואיכותי צריך לדעת ״ליצור״ לעצמו את הספייס. שורה תחתונה – בארבעה משחקים מתוך 7 בסדרת הפלייאוף מול הווריורס הוא קלע כמות *חד ספרתית* של נקודות. אז כן, פלייאוף ראשון התרגשות והכל, אבל הוא כבר אחרי 4 עונות בליגה. לא ציפיתי שיפגיז 20 נק׳ כל משחק, וחששתי שיהיו איזה משחק-שניים שיפדל עם חד ספרתי. אבל 4?! כמובן שאלה כל ה-4 שהקבוצה הפסידה. אגב גם ב-2 מתוך 3 הניצחונות גרין לא הבריק ותרם 11 ו-12 נקודות בהתאמה (גיים 5 ו-6). אם על כל זריקה שגרין לקח במהלך 7 המשחקים האלה הייתם מחליפים אותו בדוראנט, כנראה שמסע הפלייאוף לא היה מסתיים בסיבוב הראשון.
.
כמו שכתבו פה כבר מגיבים, חסרון משמעותי באופן בניית הסגל הוא בתחום הגארדים – בעצם אם ריד שפרד לא יצליח לפרוץ העונה (וזה אם גדול עם איך שנראתה עונת הרוקי), אז העמדה דיי דלילה מאחורי ואן-וליט. בקיץ החתימו מחדש את ארון הולידיי, שמעבר לכך שהוא שומר סביר הוא לא נותן הרבה, החתימו גם את ג׳וש אוקגי שהוא בדומה להולידיי יותר שומר טוב אבל פחות מוביל כדור וסקורר. בנוסף החליטו לוותר על הפיתוח של ויטמור והוא הועבור תמורת 2 בחירות סיבוב שני לוושינגטון. לסיכום – ואן וליט ימשיך לראות יותר מדיי דקות ברכז, כאשר לא כל כך ברור מי הוא השוטינג גארד ברוטציה (מניח שדוראנט ופיני-סמית ימלאו חלל זה מדיי פעם). אם ריד שפרד יתפתח לקומבו גארד טוב מהפסל – דיינו. אם לא – בעיה.
.
מסכים שבתחזית אופטימית, הקבוצה תהיה מסוגלת לזכות באליפות. כמובן שיש תלות בהרבה גורמים, ופשוט זה לא יהיה. אבל הפוטנציאל שם, וזה כבר משהו. אם שנגון ואמן יצליחו עוד קצת לשפר את הזריקה מבחוץ, ודוראנט לא יחווה ירידה דרסטית בכושר שלו, הקבוצה הזאת יכולה לתת פייט לכל אחת בליגה. אחזיק אצבעות לתרחיש הטוב ביותר.

wadi
wadi
21/09/2025 14:45:09

קיים סיכוי לאליפות ויכול להיות מרגש אם יקרה. לדעתי הם לא שם, תומפסון שחקן מצוין אבל לא ברמה של כוכב משני (משהו כמו ג'יילן בראון או וויליאמס) ולדעתי לא יגיע לשם כי הוא מוגבל התקפית.
מהלך שמאד אהבתי היה להפטר מברוקס שהאש שהוא מושך לכל קבוצה מיותר ופוגע. עדיין לא בטוח אם יודוקה יכול להוביל קבוצה לאליפות קצת כמו טיבס הוא מוציא הרבה מהשחקנים אבל מקובע.
יהיה כיף לעקוב אחריהם השנה

bobby
21/09/2025 14:49:27
הגב ל  wadi

אמן כן הצליח יחסית לשפר, ולו במעט, את הקליעה שלו בעונה שעברה בהשוואה לעונת הרוקי. כמו כן הוא השקיע מאמצים רבים באימונים אישיים עם דגש על הקליעה במהלך הקיץ הזה. נראה אם זה יניב פירות בעונה הקרובה. הרבה טוענים שביום שלבחור יהיה ג׳אמפ שוט יעיל, הוא יוכל להיות כשרון משמעותי ביותר בליגה, לא פחות מג׳יילן בראון וג׳יי-דאב שציינת.

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי bobby
wadi
wadi
21/09/2025 15:07:17
הגב ל  bobby

אני לא חושב שהוא יגיע לרמה של כוכב שני (אפשר להוסיף את מארי, קיירי ועוד כמה) אבל מוקדם לקבוע. לדעתי הוא יכול להיות חתיכה חשובה בקבוצה אלופה, אבל בתפקיד שיותר מזכיר את דריימונד. אם יוסטון יבנו את הקבוצה ככה שתומפסון הוא הצלע ה2 בחשיבותה לדעתי לא תראו אליפות. העונה הקרובה תלויה יותר בדוראנט ושנגון ולאן הם יקחו את יוסטון

Dor
Dor
21/09/2025 15:07:42
הגב ל  bobby

אני כבר עכשיו לוקח אותו לפני ג'יי-דאב ואני מנח שתוך שנתיים גם לפני בראון

עידו גילרי
21/09/2025 15:24:50
הגב ל  Dor

אין לו קליעה.

bobby
21/09/2025 16:14:49

אין לו הרבה קליעה, אבל את הקצת שיש לו הוא דווקא שיפר ב-2 עונות שלו –
את ה-3 למשל – מקליעה שכמעט לא הייתה קיימת (פחות מניסיון למשחק ב-14% דיוק בעונת הרוקי) הצליח לפתח לכדיי זריקה שקיימת לעתים נדירות (1.3 ניסיונות למשחק ב-28% דיוק). הוא פשוט ניצל יותר מבטים פנויים שניתנו לו במיקומים נוחים כגון מהפינה, ופה ושם תפר שלשות, אחרי שבעונת הרוקי לרוב נמנע מכך.
גם באחוזי עונשין, אינדיקציה חשובה לפוטנציאל קליעה, הוא במידה מסוימת שיפר – בעונת הרוקי רשם 2.5 ניסיונות ב-68.4% דיוק, ובעונה השנייה עלה ל-3.6 ניסיונות ושימר את ה-68.4%. סביר להניח שעל יותר הליכות לקו אחוז הדיוק אוליי יירד, אבל אם יצליח להישאר במחוזות ה-65-70% המצב הוא טוב.
וכמו שציינתי, הוא עבד קשה מאוד בקיץ פרטנית על הזריקה. הוא אולי לא יהיה קלע אימתני, אבל לדעתי יש לו את יכולת ההתמדה והחכמה לפתח זריקה מספיק טובה כך שהוא לא יהיה נטל בהתקפה. וכל עוד הוא עדיין צעיר ואתלטי עם יכולת סיום נהדרת מתחת לסל, הילד יכול להגיע רחוק.

עידו גילרי
21/09/2025 16:37:47
הגב ל  bobby

זה נקרא אין קליעה.

bobby
21/09/2025 16:47:27

אני עם משקפיים ורודים וקורא לזה שיפור.
אין קליעה זה בן סימונס, שבעונות הראשונות שלו עוד לקח ממש קצת זריקות ל-3 ומתישהו כבר זנח אותן לחלוטין .
אמן התחיל כרוקי במחוזות ה״אין קליעה״, והצליח בעונה אחת להשתדרג למעמד ״כמעט אין קליעה״. זה לא נראה משמעותי, אבל זה כן מעיד על שיפור מסוים. ובכלל, המנטליות שלו היא של hard worker, ולכן אני מאמין שאם הוא שם לעצמו כמטרה להיות מסוגל לקלוע מרחוק, הוא יעמוד בזה.

עידו גילרי
21/09/2025 16:55:42
הגב ל  bobby

זה יהיה שינוי שלא נראה בהיסטוריה.

bobby
21/09/2025 16:58:49

תמיד יש פעם ראשונה לא? 😉

עידו גילרי
21/09/2025 16:59:44
הגב ל  bobby

I'll believe it when i see it

bobby
21/09/2025 17:10:56

תראה אני לא בונה על כך שביום אחד יהפוך לקלע מחונן, אלא שיפור עקב אחר אגודל. לדעתי בסוף הוא יוכל להפוך לשחקן שיכול לקחת 2-3 זריקות למשחק בדיוק של 33% כזה – לא קליעה אימתנית, אבל גם לא קטסטרופלית, כזאת שתדע להעניש מבטים פנויים.

עידו גילרי
21/09/2025 17:13:31
הגב ל  bobby

זה לא מעניש מבטים פנויים וגם זה לא יקרה.

bobby
21/09/2025 17:29:19

מעניש יותר מ-28%. וזה יקרה.

עידו גילרי
21/09/2025 17:35:08
הגב ל  bobby

זה דריימונד גרין. זה לא מעניש.

עידו גילרי
21/09/2025 17:35:23

זה יאללה זרוק נראה אותך.

Dor
Dor
21/09/2025 18:38:18

זה נכון ואני מקווה שהוא ישתפר, אבל יש למהלכים שלו השפעה גדולה על המשחק ועל הקבוצה וגם נראה שיש שם אופי חזק וזה פרייסלס בליגת פרימדונות הזאת

wadi
wadi
21/09/2025 16:51:25

לא יודע מה הכוונה 'בונה קבוצה' ולאיזה טווח, אם צריך שחקן היום לסדרת גמר של 7 משחקים אני חד משמעית בוחר את בראון. לגבי החוזה, יוסטון יצטרכו להחליט האם תומפסון הוא העתיד ושווה להשקיע בו סכום דומה לשל בראון, וזה כנראה יקרה לפני שיהיו אלופים. לפחות יודוקה מכיר את שניהם.

עידו גילרי
21/09/2025 16:55:11

איזו היסחפות.

עידו גילרי
21/09/2025 17:53:29

להתחיל קבוצה עם תומפסון.

עידו גילרי
21/09/2025 18:35:46

אז אתה רוצה לבנות סביב ילד סופר מוכשר בלי קליעה? רק כי עוד לא שילמת לו סכומי עתק שבקרוב תצטרך לשלם?

עידו גילרי
21/09/2025 19:30:22

זה סיפור אחר לגמרי

עידו גילרי
21/09/2025 19:40:58

למה שכתבתי קודם

רן הנרגן
21/09/2025 19:52:41

גם אני לא מת על החוזה שלו אבל מסכים עם עידו שהוא לא אחד שבונים סביבו קבוצה.

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי רן הנרגן
רן הנרגן
21/09/2025 18:19:35

רק שיזהרו שלא יקרה להם מה שקרה לקבוצות הצעירות והמבטיחות הקודמות שנתקלו בג"ס בפליאוף (ממפיס, סקרמנטו)

הם הביאו את דורנט וזה יפה אבל הם לא טיפלו בבעית הרכז ואני לא רואה את אימה יודוקה נותן לריד שפארד לשחק

bobby
21/09/2025 19:35:15
הגב ל  רן הנרגן

הטרייד של גרין-דוראנט זה כבר מהלך אחד יותר ממה שממפיס והקינגס עשו (או יותר נכון לא עשו) אחרי שנגעו בפסגה. אפילו אם השילוב שלו ממש לא יעבוד / הוא ייפצע ולא יהיה רלוונטי יותר – הסיכון לא נורא כי הוא בשנה אחרונה לחוזה שלו, כך שתהיה גמישות בקיץ הבא להביא סופרסטאר אחר (שלא הייתה לו היו נשארים החוזים של גרין וברוקס). אז בגזרת הפרונט-אופיס לפחות, נעשו מהלכים נכונים.

bobby
21/09/2025 19:37:26
הגב ל  רן הנרגן

לגבי שפרד – כביכול הבחירה בו, והן ההחלטה לשלוח את ויטמור ולשמור את שפרד, היו בעידוד של אימה. אם הוא לא היה מאמין בו בכלל, סטון יכול היה לסחוט מהלימון שהוא נכסים אחרים בקיץ הזה. הוא אולי לא הולך לקפוץ ל-30 דקות לערב, אבל יודוקה להערכתי ינסה לשלב אותו יותר לעומת עונת הרוקי.

Avri
Avri
21/09/2025 18:28:49

תודה עמנואל כתבת יפה ונכון. קבוצה מצויינת, מאומנת טוב, עשתה טריידים מצויינים בקיץ, ובצדק צוין שיש גם המון מקום לשיפור שיבוא מבפנים, כששחקנים כמו שפרד, תומפסון וסמית' צפויים להשתפר. על הדף, נראה מדהים, בואכה קונטנדרית. במציאות? אין לי איך להסביר למה אני חושב כך, אבל יש לי הרגשה שזה יגמר בסיבוב שני, לא יותר.

asaf
21/09/2025 18:50:23

תודה עמנואל. אחלה פריויו. אם דוראנט בריא יש מצב שהם הולכים גם עד הסוף.

NFS
NFS
21/09/2025 19:21:01

תודה רבה.
טוב שנפטרו מג׳יילן גרין – שחקן מעצבן ומאוד לא חכם. ההחתמה של דוראנט יכולה להתברר כבינגו, אבל כל כך הרבה יכול לקרות איתו במהלך העונה שאין לדעת איך זה יסתיים.

עידו גילרי
21/09/2025 19:25:28
הגב ל  NFS

באמת עשו טוב, מעניין לאן הוא הלך…

אור
אור
21/09/2025 20:32:55

לאן שכל המעצבנים הולכים

עידו גילרי
21/09/2025 20:42:10
הגב ל  אור

אההה הלייקרס!

האווי לאסוף
האווי לאסוף
21/09/2025 19:48:07

תודה רבה עמנואל

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

פריוויו מעולה עמנואל, המון תודה.
להיפטר מג'יילן גרין וברוקס זה מעולה, להחתים את דוראנט זה מעולה, לעשות את שניהם באותו מהלך זה משהו של פעם בחיים. סחטיין.
לדעתי יתברר, בסופו של דבר, ששילמו לסמית' יותר מדי, אבל כרגע זה לא רלבנטי.
לא הבנתי למה בעצם וויתרו על ויטמור, למרות ששתי בחירות סיבוב שני של וושינגטון זו סיבה לא רעה בכלל, אז אולי בעצם כן הבנתי למה הם וויתרו על ויטמור.
התחזית הריאלית שלך ריאלית לגמרי לדעתי.