פריוויו 2025-6: סן אנטוניו ספרס / הדורבן

פריוויו 2025-6: סן אנטוניו ספרס / הדורבן

העונה שעברה

מאזן: 34-48, מקום 13 במערב.

מאמן: מיטש ג'ונסון. לראשונה מאז 1996 לספרס יש מאמן חדש. המאמן הכי ותיק בליגה, גרג פופוביץ', נאלץ לפרוש במהלך הקיץ לאחר שעבר שבץ בתחילת נובמבר, שבועיים מפתיחת העונה. ג'ונסון גדל במערכת והיה המאמן בפועל רוב העונה הקודמת, ועכשיו קיבל רשמית את המושכות. הוא מקבל לצידו גם עוזר מאמן בכיר חדש – שון סוויני, שגויס מדאלאס ונחשב למי שאחראי שם על ההגנה. המועדון יוצא סוף כל סוף לדרך חדשה…

פריוויו 2025-6: סן אנטוניו ספרס / הדורבן

וחוץ מהשבץ של פופ, מה היה?

הספרס דווקא נכנסו לעונה הקודמת עם המון ציפיות מהרכש שגייסו בקיץ, כריס פול, ומהשילוב בינו לבין ויקטור וומבניאמה. הם לא נתנו לשבץ של פופ לשבש את התוכניות, והצליחו עד ינואר לשמור על מאזן חיובי ולנצח קבוצות טובות. וומבניאמה הבריק במשחקי הכריסמס, נבחר לאולסטאר והרוקי שלהם סטפן קאסל ליהטט בטורניר הכוכבים הצעירים ובתחרות ההטבעות. רגע לפני הטרייד דדליין הם גם הצליחו להנחית בטרייד את דיארון פוקס, שרצה לצאת מסקרמנטו ואותת לכולם שהוא רוצה לגור ליד חמו וחמותו בסן אנטוניו טקסס.

אבל אז הכל קרס.

אחרי שאבק כוכבי האולסטאר שקע, גילו לוומבניאמה קריש דם והוא הושבת עד להודעה חדשה. הספרס, שהבינו שהם לא הולכים כבר לשום מקום העונה, החליטו כמה שבועות אחר כך להשבית גם את פוקס לטובת ניתוח אלקטיבי באצבע, וכך הפסידו בצרורות עד אפריל. הם עדיין סיימו עם יותר ניצחונות מהעונה הקודמת, רק שרובם הגיעו לפני הפציעה של ויקטור. שני פרסי הניחומים שקיבלו היו הבחירה השנייה בדראפט, ותואר רוקי העונה לקאסל.

אני יודע מה עשית בקיץ האחרון

שנה שלישית ברצף שהספרס זכו בלוטו בענק. הפעם הם בחרו את דילן הארפר, הבן של רון (לעכברים הוותיקים שכאן הוא ייזכר כמי שהיה חלק אינטגרלי מחמש אליפויות במדי הבולס והלייקרס לפני כשלושה עשורים). אבל כבודו של האבא במקומו מונח, לדילן יש רזומה משלו. לכל אורך השנה הוא סומן כשחקן השני הכי טוב במחזור הדראפט הזה, בפער ניכר מאלו שמדורגים אחריו. רבים וטובים ממני אמרו שאלמלא היה כישרון על-דורי בדמות קופר פלאג, הארפר כנראה היה הולך בבחירה הראשונה, כך שלמרות ואולי על אף שיש לספרס כבר את דיארון פוקס בתור רכז, הם לא התבלבלו לרגע.

הארפר הוא בעל שליטה נהדרת בכדור, מסיים נהדר מתחת לסל, אגרסיבי, רואה טוב את המגרש, מקבל החלטות מעולה ובמערכת טובה ועם הזדמנויות והתבשלות נכונה יכול להיות אפילו אולסטאר. הוא גם לא קוטל קינים בהגנה, למרות שזה לא הפורטה שלו ממש. החיסרון הכי גדול שלו זה היכולת לייצר לעצמו מרחוק או מחצי מרחק, בעלייה מכדרור. אבל בסדר, אף אחד לא מושלם. נעבוד על זה ודווקא אולי בגלל שיש את פוקס, זה יאפשר להארפר לקחת את השנה יותר באיזי, להתפתח בלי שהרבה עול על כתפיו. הוא יעלה מהספסל, יראה את ה-20+ דקות שלו רוב הזמן, ויוכל להתחיל הכי מהר שלו ואז להגביר בלי שיילך המנוע.

ממלאים חוסרים

לספרס גם הייתה עוד בחירה בדראפט הזה, אותה קיבלו מאטלנטה, בה הם בחרו את קרטר בראיינט, ווינג אתלטי ומגן נהדר, שהראה את זה כבר בליגת הקיץ. גם הוא עם בעיית קליעה קשה, אפילו עוד יותר, אבל כבר ראינו מספיק שחקני הגנה עילאיים בליגה שפותחים בחמישיות בלי לתרום הרבה בהתקפה. התקווה הגדולה היא שבראיינט יתפתח לאחד כזה, ולכל הפחות יהיה מחליף נהדר שמחזיק את ההגנה בחמישייה השנייה.

קצת אחרי הישמע הגונג לשוק השחקנים החופשיים הספרס מיהרו להשלים את צמד מגדלי התאומים החדשים, כשציוותו לוומבניאמה את לוק קורנט, בוגר המערכת של בוסטון. קורנט הוא אחד ממגני הטבעת הטובים בליגה, מהסנטרים הפחות מוערכים בעיני עכברים אבל מאוד בעיני מאמנים. הוא ככל הנראה דווקא לא ישחק הרבה דקות לצד וומבי, אלא יותר כמחליפו, מה שייתן לספרס 48 דקות של הגנה עילאית לפחות בעמדות הפנים ויאפשר לוויקטור דקות מנוחה אמיתיות, שבהן הקבוצה שלו לא קורסת בכל פעם שהוא לא על המגרש. המהלך השני שעשו עבר קצת יותר בשקט – טרייד על קלי אוליניק – אבל גם הוא בא לתת מענה לבעיית המחסור בגבוהים שהספרס סבלו ממנה מאוד בעונה שעברה. גם אוליניק פחות מוערך בליגה, אבל הוא פשוט שחקן ספסל אפור שעושה קצת מהכל, כולל לקלוע מבחוץ, משהו שהספרס זקוקים לו מאוד לצד וומבניאמה.

אחרון חביב שהגיע הוא לינדי ווטרס, שהתגלגל באוקלהומה סיטי ובגולדן סטייט ווריורס – קלע שלא עושה הרבה יותר מזה, ואולי יצליח לחצוב לו דקות כברירת מחדל, פשוט כי אין כמעט מי שיקלע שלשות בספרס העונה. לכל הפחות הוא ימשוך אוהדות ליציע.

שאלת החמישייה

חמישייה מסתמנת: וומבי, האריסון בארנס, דווין ואסל, דיארון פוקס, סטפן קאסל

שאר השחקנים ברוטציה: ג'רמי סוהן, קלדון ג'ונסון, לוק קורנט, קלי אוליניק, דילן הארפר, ג'וליאן שמפייני

שאלת החמישייה היא שאלה נהדרת מבחינת הספרס. לכאורה, יכולות להיות להם כמה חמישיות פותחות, למשל כשבארנס פותח לצד וומבניאמה. העניין הוא שזה בהכרח אומר שג'רמי סוהן ירד לספסל, וסוהן בעונת חוזה אחרי שדווקא בשנה שעברה הוא הראה שהוא משלים נהדר את וומבי בחמישייה. הוא עושה המון דברים קטנים של סנטר שוומבניאמה לא בהכרח עושה, כמו להתגלגל לסל אחרי חסימה גבוהה למוביל כדור, או לחתוך בלי כדור מהצד כדי לחכות למסירת עומק מהרכז. הוא גם פיזי מאוד, נותן גוף ונלחם טוב על ריבאונד ההתקפה – כשוומבי משחק הרבה מחוץ לקשת (עוד נגיע לזה בהמשך).

מצד שני, סוהן לא יודע לייצר לעצמו מהלכים עם הכדור, והעונה לא יהיה לו את כריס פול שיודע להשחיל את הכדור דרך קוף המחט. פוקס רכז נהדר, אבל לא באותה רמה, וחשוב מזה – סוהן לא ממש קולע משלוש. לא סתם האריסון בארנס, שהגיע לספרס בכלל כנספח שולי בטרייד בין שיקגו לסקרמנטו על דמאר דרוזן, פתח בכל 82 המשחקים בעונה שעברה. הוא שחקן אול-אראונד הכי סולידי שאפשר לבקש. הוא אולי לא הריבאונדר הכי טוב, לא מתגלגל הפיקנרול הכי טוב ובטח לא המגן הכי טוב בגילו המבוגר, אבל הוא עדיין קולע כ-12 נקודות למשחק עם 43% מחוץ לקשת ואפילו היה השחקן הראשון של הספרס שקטף את תואר "שחקן השבוע במערב" מאז… דמאר דרוזן ב-2020.

עוד דילמה תהיה סביב עמדת הווינג ב-3, שבה לספרס אין על הנייר אף שחקן שמתאים בול למשבצת. לכאורה ג'וליאן שמפייני הוא היחיד שעונה על הקריטריונים היבשים – וגם פתח בכמה עשרות משחקים בעונה שעברה – אבל הוא ברמה אחת לפחות מתחת לכל השאר ברוטציה, ומתאים יותר דווקא כשחקן ספסל. לכן דווקא דווין ואסל צפוי לפתוח, אבל הוא נמוך ורזה מדי לעמדה הזו, ולראייה היכולות שלו בעונה הקודמת היו בירידה (36% לשלוש רחמנא ליצלן). הוא התקשה לשחק בליינאפים עם גארדים נמוכים נוספים, מה שצפוי להיות המקרה גם השנה לאור שאר הסגל, בדגש על דילן הארפר שאם הוא יראה יכולות טובות ככל שתתקדם העונה יצטרכו למצוא לו עוד דקות ואולי אפילו לפתוח איתו קצת. לא מן הנמנע שהדקות של הארפר יבואו דווקא על חשבון ואסל שירד לספסל, כי אחרי העונה המרשימה של סטפן קאסל ירצו לתת לו כמה שיותר זמן במה. ככל שהעונה הקודמת התקדמה ככה קאסל הוכיח שיש לו מקום בליגה הטובה בעולם ושהוא זכה בתואר הרוקי בזכות ולא בחסד רק כי יש מחזור רוקיז חלש. קאסל חודר בביטחון רב, יודע גם לנהל את המשחק ומיצב את עצמו בשקט כשחקן של 15-20 נקודות למשחק.

ראש לשועלים

מה שמוביל לשאלה הבאה: דיארון פוקס קיבל הקיץ מהספרס חוזה מקס. מה? למה? הרי רק עכשיו מנינו 3 גארדים שיצטרכו לקבל לפחות 20-25 דקות למשחק: ואסל, קאסל והארפר. כמה גארדים כבר קבוצה אחת צריכה?

נתחיל אולי דווקא משאלה אחרת: למה פוקס שווה בכלל חוזה מקס? התשובה היא שמעטים השחקנים בליגה שבאמת שווים חוזה מקס. שחקנים רבים קיבלו חוזה כזה בלי שהם באמת מצדיקים אותו, רק בגלל הסיטואציה. לקבוצות יש תקרת שכר, הן יכולות לחלק לשחקנים הכי טובים שלהן עד 35% ממנה, ובכל קבוצה כיום יש לפחות שחקן אחד שמקבל חוזה מקס והוא לא בהכרח סופרסטאר או אפילו אולסטאר, כך שבואו נוריד את זה מהשולחן. נוצרה פה סיטואציה מושלמת בשביל פוקס, שכנראה לא הייתה קורית בסקרמנטו והייתה קטליזטור לרצון שלו לברוח משם. סביר להניח שהספרס הגיעו איתו לסיכום בעל פה על חוזה כזה עוד כשהוא הגיע אליהם בטרייד, למרות שזה "אסור", הרבה לפני שידעו שיש להם ביד את דילן הארפר. בלי הארפר היינו פחות מרימים גבה על החוזה שלו, ובליגה שלנו סיכומים עם סוכנים (במיוחד חזקים כמו ריץ' פול) צריך לכבד, גם אם הסיטואציה השתנתה.

מה גם שאפילו בלי הסיכום מראש החוזה הזה לא כל כך נורא, משני טעמים בעיניי: קודם כל, חובת ההוכחה עדיין על הארפר. הוא עוד לא ראה דקה בליגה שלנו, ובינתיים נפצע באימונים ויעדר כנראה מתחילת העונה. בלי קשר, אפילו לכישרונות על-דוריים שנבחרו ראשונים, כמו פאולו בנקרו או קייד קנינגהם, לקח יותר מעונה בשביל להיות שחקנים שתורמים לניצחונות ויכולים לסחוב משקל על הכתפיים. שלא לדבר על כל אלה שנחשבו להבטחה גדולה בבחירה השנייה או השלישית אבל לא מימשו אותה. אז עד שיתברר אם בכלל הארפר אכן יכול להיות מה שמצפים ממנו – בדגש על מה שהספרס חושבים שהוא יכול להיות – עדיף להם פוקס מרוצה ביד משועל ממורמר על העץ.

דבר שני, גם אם הארפר יתגלה כצאצאו של דוד המלך, החוזה של פוקס לא כל כך נורא. הוא מסתדר עם הטיימליין של הארפר ושל וומבי (ושאר הסגל) ובמקרה הכי גרוע, אם ירצו להעביר אותו יעבירו. פוקס רק עוד שנתיים יגיע לגיל 30, ונשאר לו הרבה דלק במיכל. קבוצות העבירו כבר שחקנים פחות תורמים, מבוגרים יותר ועם חוזים נוראיים יותר. גם אם הספרס יקבלו תמורתו 80 סנט על הדולר הם יצאו מורווחים, כי קיבלו אותו כמעט בחינם. נזכיר גם שרק לפני שנתיים הוא נבחר לשחקן הקלאץ' של העונה.

בשורה התחתונה, פוקס הולך להוביל חבורת גארדים צעירים וללמד אותם את כל מה שהוא כבר שכח. הוא גם לא הספיק ממש לשחק עם וומבניאמה עד שהתגלה קריש הדם, כך שהשילוב ביניהם הולך להיות מסקרן ממש. בניגוד לכריס פול, שיותר תרם בהיותו מאמן-שחקן וזה שהפך שחקנים כמו סוהן לכאלה שקולעים 15-20 נקודות למשחק, פוקס ייקח נתח גדול יותר ממשחק ההתקפה על עצמו, ויוריד נטל התקפי מוומבניאמה במיוחד ברגעי ההכרעה. את כל זה ייקח זמן, אם בכלל, עד ששאר הגארדים הצעירים בסגל יוכלו לעשות, מבטיחים ככל שיהיו.

כוכב מעולם אחר

כל כך הרבה כבר נכתב על וומבניאמה, אז אולי נדבר קצת על מה שעשה בעונה שעברה דווקא. אחרי שהפסיד בכבוד לרודי גובר את שחקן ההגנה, והבטיח שהוא בא השנה לקחת את התואר, הוא היה בדרך לעשות את זה בענק עם ממוצע חסימות שהיה מוביל אותו ל-300 או יותר בעונה, מספר ששמור למתי מעט בהיסטוריה. הוא נכנס לראש של מתקיפים, גרם להם לשנות זריקות, לזרוק איירבולים ואפילו למסור את הכדור למישהו אחר, שהוא יחטוף גג. ההבדלים במספרים ההגנתיים של הספרס איתו על המגרש וכשהוא על הספסל היו שמיים וארץ, ובניגוד לעונת הרוקי הפעם זה גם הוביל לניצחונות. גם כשכבר הפסיד, הרבה פעמים היה זה לקבוצות טובות וכשהוא נתן תצוגה, כמו במשחק חג המולד, שאותו הפסיד לניקס על חודו של פוזשן אחרי שקלע 42 נקודות והוריד 18 ריבאונדים.

יחד עם זאת, היה קצת קשה לאכול אותו בהתקפה. כבר מתחילת העונה היה ברור שהוא הולך לשחק כדורסל אחר, ממש לא מה שציפינו משחקן שמגרד את ה-2.25 מטר, וכמעט לא להיות מתחת לסל. למעשה, רוב הזמן הוא בילה דווקא מחוץ לקשת השלוש כשזרק וזרק וזרק – לא פעם ולא פעמיים מהלוגו אפילו. הוא סיים עם כ-9 זריקות לשלוש למשחק, יותר משחקנים שזה הלחם והחמאה שלהם כמו טריי יאנג או ג'יימס הארדן. הוא אמנם לא קלע באחוזים נהדרים (35%) אבל יש פה שני סייגים: האחד הוא שגם האחוזים הבינוניים האלה טובים משל יאנג והארדן, והשני הוא שאת הזריקות הפנויות הוא דווקא קלע, באבו-אבוה (39%). זו הייתה אחת הסיבות העיקריות לכך שהוא המשיך לקחת אותן.

בהיעדר אחרים שירווחו, וומבניאמה בעצם הרג פה שתי ציפורים באבן אחת: הוא גם היה צריך פחות לשחק פוסט-אפ על שחקנים פיזיים שפעם אחר פעם דחפו אותו החוצה, וגם ריווח לשחקנים כמו קאסל וסוהן, שפשוט נהנו מנתיב פנוי בדרך לסל כי בשלב מסוים לא רק שלא עזבו את וומבי חופשי על הקשת, הביאו עליו עזרה. העיקר שמישהו אחר ייקח את הזריקה. זה אמנם לא אידאלי, והיינו רוצים לראות אותו גם משחק מתחת לסל ועושה עוד דברים חוץ מלזרוק שלשות, אבל בואו, הוא היה רק בעונתו השנייה בליגה וניצל את העובדה שמבחינת הספרס זו הייתה עוד עונה שאפשר לנסות דברים, בלי לחץ גדול להגיע לפלייאוף.

העונה זו כבר תהיה אופרה אחרת, כשהספרס ירצו להגיע לפלייאוף וכל משחק יהיה חשוב שבעתיים. אני מאמין שנראה אותו בוחר יותר בקפידה את הזריקות וגם עובד יותר על יכולת המסירה, בדגש על מסירות מהירות של כל המגרש, כדי להריץ את ההתקפה ולנצל את הרגליים הצעירות של חבריו. מצד שני, השנה גם תהיה לו יותר עזרה. בזכות קורנט הוא לא יצטרך לשאת לבד את הנטל ההגנתי ובזכות פוקס סוף כל סוף לא כל הפוקוס של ההגנה יהיה עליו. גם קאסל הרוויח קצת כבוד וגם אם ייתקע קצת בקיר השנה השנייה, יופיע בדוחות הסקאוטינג כמישהו שיכול לעשות נזק בהתקפה, ובסך הכל הסגל יותר מאוזן. זה לא הסגל הכי מושלם והכי נוצץ, יש בו חורים וחוסרים, אבל לפחות וומבניאמה לא יגיע לסופי משחקים מותש, כמו שקרה כמעט כל חודש ינואר.

מה נעשה בפברואר

כשיתקרב הטרייד דדליין השנה, הספרס יצטרכו להסתכל לעצמם בעיניים ולקבל החלטה: האם הם עושים עוד מהלך ומנסים לרוץ חזק בפלייאוף, או ממשיכים עם הקיים ומסתפקים בעונת השתפשפות בפלייאוף והדחה מכובדת לכל היותר. הפעם, בניגוד לשנים קודמות, יש להם גם קצת כלים לשחק איתם. יש להם עדיין עוד את בחירות הדראפט של אטלנטה השנה ובשנה הבאה, שאמנם נראות פחות אטרקטיביות עכשיו שהיא התחזקה, אבל החיזוקים האלה הם על הנייר. מי אמר שפורזינגיס יהיה בריא? או שהצעירים שאטלנטה בונה על השיפור שלהם אכן יעשו קפיצה? או שבכלל טרה יאנג יישאר שם בסוף העונה?

יש לספרס גם את קלדון ג'ונסון, שכבר שנים מדברים עליו כמועמד הבכיר לטרייד ואולי אפילו ואסל הופך להיות מיותר. גם קלי אוליניק (13 מיליון) והאריסון בארנס (19) מרוויחים סכומים נאים והם חוזים נגמרים שאפשר לדחוף בטרייד או להעביר לקבוצות שנואשות לרדת מתחת למס. הכל תלוי כמובן בשאלה מי יהיה על השולחן – כי הרי על פוקס אפילו לא חלמו בטקסס כשהתחילה העונה שעברה.

התחזית

תחזית אופטימית:

השילוב בין פוקס לוומבי נראה קטלני, קאסל מפגיז והארפר נותן לקופר פלאג פייט על תואר רוקי העונה. בארנס, קורנט ואוליניק מוצאים את מעין הנעורים בטקסס ונותנים גיבוי וניסיון לחבורה הצעירה, שמגיעה לפלייאוף ומודחת בכבוד לאלופה שבדרך או לסגניתה. הספרס מסיימים טופ 5 בהגנה, מיטש ג'ונסון מקבל קולות לתואר מאמן העונה, אבל התואר הולך למארק דיינולט, אחרי שנשדד ממנו בעונה שעברה.

תחזית פסימית:

וומבי ממשיך ליידות שלשות ב-35% ומטה, פוקס מביא איתו את הלוזריות מסקרמנטו וקאסל מבין איך זה מרגיש כשסוף כל סוף מתייחסים אליך ברצינות בהגנה. דווין ואסל ממשיך בצניחה חופשית ומוצא את עצמו מחוץ לקבוצה בקיץ. אחרי שהספרס מודחים בפלייאין הלחץ על מיטש ג'ונסון גובר, למרות שזו רק עונה ראשונה, והכיסא שלו מתנדנד (אבל לא נופל עדיין).

תחזית ריאלית:

קשה לי להיות אובייקטיבי, אבל אני בהחלט רואה את הסגל הזה של הספרס שווה פלייאוף, גם אם זה רק דרך הפלייאין. כשהוא בריא וומבניאמה נראה כמו שחקן טופ 10 בליגה, ופוקס כבר הוביל חבורה פחות מוכשרת בעיניי לפלייאוף – ואפילו היה קרוב ללהדיח את גולדן סטייט בהפתעה גמורה. עדיין תהיה להם תחרות קשה עם לפחות 6-7 קבוצות טובות מהם, אבל כל מקום בין 8 ל-10 הוא ריאלי, ומשם יכולים להספיק ניצחון אחד או שניים בשביל פלייאוף. בשביל זה הביאו את מיסטר קלאץ'.

ואם שרדתם עד לפה, ונהניתם, אזכיר שגם השנה אני ממשיך את הפודקאסט שלי, והעמקתי קצת יותר על כל אחת מהנקודות האלה בשלושת הפרקים ששחררנו בינתיים:

הדורבן

הדורבן המקורי מהפייסבוק. אוהד סן אנטוניו מאז 1995. מסקר אותם מ-2019. נמצא גם בטוויטר (@Hadorban), בפודקאסט (spoti.fi/3ZDHS44) ובטלגרם (t.me/hadorban) מאנו ג'ינובילי נשמה.
Subscribe
Notify of
50 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

כתבה יפה
לגבי חוזים בליגה השכר כל הזמן עולה. הרבה חוזי ענק נראים כעבור כמה שנים סולידיים לגמרי.
מה חסר לספרס, אגריסיביות מתחת לסל ויקטור לפני מנזר השאולין לא סיפק את זה.ופורוורד מעל הממוצע ,ממש חסר להם כשרון בעמדה 3 ו 4 .
נכון להיום כניסה לפלייאוף דרך סנפלינג כניסה לחלון ומשם לחדר השינה. הדלת צריכה מפתחות תואמים.

אבי טרכטמן
28/09/2025 9:14:10

פצצה של כתבה, ארוך ומנומק. בריאים, אם הם לא יגיעו לפלייאוף זה יהיה כשלון רציני, בעיניי. כי חלאס, יש להם מספיק בחירות דראפט גבוהות, ואת וומבי.

אוהד ס"א
28/09/2025 9:21:12

קודם סקירה מעולה ותודה. ועוד כמה הערות:
א. פחות מפליאוף יהיה בלתי נסבל (כאילו המצב בכללי נסבל)
ב. אני חושב שהספרס בהחלט יכולים וצריכים לחשוב על מקום 5-6 ולהסתכל בלבן של העיניים של יוקיץ, דוראנט ושיי.
ג. הספרס בשנה הקרובה פיתחו אסטרטגיית משחק מעניינת של 3orD.
יש לנו קלעי שלשות בלי הגנה ושחקני הגנה בלי שלשות. בכלל, נהיה קבוצה משונה שבה הקלעים מה3 יהיו מעמדות 3 ו4 בעוד שהקו האחורי שלנו הוא מאד לוקה מאחורה
קלעי השלשות המובילים שלנו יהיו:
שמפניי, לינדי ווטרס, וומבי ובארנס (ואולי גם וואסל ואוליניק)
ד. הספרס הביאו שחקני הגנה טובים כמו קורנט ואוליניק. קאסל ווומבי כבר מוכחים וקארטר בריאנט צפוי להיות הפתעה נעימה. הבאנו עוזרי מאמן עם אוריינטציה הגנתית סוף סוף. והגנה היא תמיד הנשק של קבוצות מוגבלות התקפית, כמונו. אם נהיה כמו הספרס של 99 או 2003 שכל הקבוצות ישנאו לשחק מולנו. יהיה מצויין. אליפות? עוד לא
ה. מתרבים הסימנים שוומבי ישחק 4 (כנראה בסגנון שיהיה הכי קרוב לדוראנט). האימונים עם גארנט והעובדה שגיבו אותו ב3 סנטרים אומרים משהו
ו. יש לספרס מלאי מת יקר מאד. לא קלדון ולא סואהן צריכים להיות חלק מהרוטציה. וואסל יקר מדי כדימלהיות שחקן ספסל. הספרס כמהים לטרייד (אולי יותר מאחד) כדי להיות מאוזנים ולהיות מסוגלים להפוך לקונטנדרים
קו אחורי שלא מסוגל לקלוע מה3 , לא יישאר זמן רב. בטווח הארוך: אחד נהשלושה: קאסל, הארפר או פוקס לא יישאר במועדון
ז. אני לא יודע מי תהיה החמישיה ויהיו שיקולי השבחת טרייד, אבל החמישיה שצריכה להיות זאת: פוקס, קאסל, לינדי ווטרס, וומבי וקורנט
מחליפים: הארפר, וואסל, שאמפני, בריאנט, בארנס ואוליניק

עידו גילרי
28/09/2025 10:57:20
Reply to  אוהד ס"א

3orD – אהבתי

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אוהד ס"א

כשרון כמו הרפר לא יכול ואסור שיעלה מהספסל אחרת שרפת אותו. אני לא זוכר מישהו שנבחר בדראפט גבוה ישב על הספסל ואחכ הפך לכוכב.

עידו גילרי
28/09/2025 16:11:16

אז תיזכר…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

נו תזכיר לי

עידו גילרי
28/09/2025 16:48:45

ג'יילן בראון למשל.

Avri
Avri
28/09/2025 17:38:02

קודם כל, זה שיש דוגמאות לרוקיז שהתחילו על הספסל ויצאו מוצלחים זה לא אומר שזה דבר שחכם לעשותו. דבר שני, גם בראון שהזכרת פתח ב20 משחקים בעונת הרוקי שלו, זה לא שלגמרי יבשו אותו על הספסל. 

עידו גילרי
28/09/2025 18:09:54
Reply to  Avri

הוא הפך לפותח בסוף העונה. אף אחד לא דיבר על לייבש על הספסל. זה גם לא אומר שזה חכם ישר לתת להם לפתוח. בוא נגיד שיש הרבה יותר דוגמאות בכיוון ההפוך.

עידו גילרי
28/09/2025 18:13:07
Reply to  Avri

ואם אתה רוצה דוגמה עוד יותר קלאסית אז להארדן לא היה מקום בחמישיה עד שעבר קבוצה.
זה לא אומר שזה עזר לו אבל גם לא שזה הפריע לו.

Last edited 4 days ago by עידו גילרי
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אצל הארדן זה היה סתם כי המאמן ספסל אותו והיו שם 2 סטארים.

אמנם בספרס יש 2 סטארים שלא ברמה של ראס ודוראנט אבל הרפר נראה לי עם הרבה יותר פוטנציאל מקאסל.
אבל סבבה הארדן ובראון דוגמאות טובות.
אותי אישית מבאס,שהרפר נבחר עי הספרס הייתי מעדיף שיבחר בקבוצה שתשים את הכדור אצלו מהרגע הראשון

Avri
Avri
28/09/2025 20:50:33

שוב, אני לו אומר שאין דוגמאות. אבל אני מסכים עם שמעון ששחקנים כאלו צריכים דקות, וצריכים את האמון והבטחון שמגיעים עם מקום בחמישייה.

ירון, החלום
ירון, החלום
28/09/2025 9:26:39

בס"ד
תודה רבה, נהדר.

אשך טמיר המקורי
28/09/2025 9:32:45

קבוצה בינונית להפליא, שלא שווה פלייאוף.
החתימו מאמן בינוני שלא הראה שום דבר מיוחד, כשהיו שמות חזקים ביותר פנויים בשוק.
הכוכב הגדול וומבי הוא כרגע יופי של היילייט ריל ואטרקציה, אבל לא הראה שום סימן של כדורסל מנצח והוא מופת של חוסר יעילות בהתקפה.
הוא פשוט לא מביא לנצחונות ולא מוכן לשחק על החוזקות שלו (רמז – זה קשור לגובה).
פוקס הוא החתמה רעה.
הקבוצה הייתה גרועה יותר איתו.
הוא פשוט לא שחקן שמשפר קבוצה וזה תפקידו העיקרי כרכז.
הוא שחקן אייסו סביר וזהו.
פלייאין זה התקרה של הקבוצה הנוכחית.

מתישהו העונה יאניס יגיע ויכריח קצת נצחונות וזה יתחיל להיות מעניין.
השילוב שלו עם וומבי שרוצה לשחק בחוץ, יחד עם המטרייה של שניהם בהגנה, בהחלט ייצור דואו מסקרן, והוא יגרום לוומבי להיות יעיל יותר.

אשך טמיר המקורי
28/09/2025 9:35:05

אה כן – ריילי מיניקס.
הבחור (חוזה דו צדדי) בקושי קיבל דקות בתחילת העונה, ואז נפצע בג'י ליג וגמר את העונה.
תנסו לשים לב אליו, במעט דקות שאולי יקבל.
קבוצה אחרת שתחתים אותו בהמשך תהנה מאוד.
פורוורד פנטסטי עם יד לא נורמלית משלוש.

עידו גילרי
28/09/2025 10:59:41

אתה יכול להגיד שוומבי זורק יותר מדי שלשות, אתה יכול להגיד שהוא לא מנצל מספיק את נקודות החוזק שלו אבל לתייג אותו כמופת של חוסר יעילות…זו הגזמה פרועה. בטח עבור שחקן שהראה התקדמות ובטח עבור שחקן שיעיל מהרוב המכריע של שחקני הליגה.

אשך טמיר המקורי
28/09/2025 12:57:02

בהשוואה ליעילות הפוטנציאלית שלו (להשתמש בגובה הפריקי בסביבת הסל) אל מול הטחת השלשות המחרידה מכל הטווחים בווליום פסיכי – הוא מופת של חוסר יעילות.

עידו גילרי
28/09/2025 13:05:31

היעילות הלא פוטנציאלית שלו בקרבת הסל כשמתרחקים מהטבעת היא לא כל כך מדהימה והטחת השלשות שלו לא כל כך מחרידה – אז זה פותח לו אופציות מתחת לסל. כאמור מסכים איתך על הקביעה שהווליום מוגזם בכל קנה מידה. אבל מופת של חוסר יעילות זה רחוק מאד מלהיות – הוא לא שאק.

Last edited 4 days ago by עידו גילרי
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לא יודע לגבי המאמן אבל אם הם בריאים הם אמורים להיות מעולים. פוקס,שחקן מעולה וכן משפר סביבו

golan
golan
28/09/2025 9:42:50

תודה רבה על אחלה פריוויו.
אם הם לא מגיעים לפלייאוף זה יהיה כישלון.
יש להם סגל לא רע, קצת מוגבל בקליעה מ 3, אבל עם הרבה יתרונות וגמישות.

דוקטור רזי הופמן
28/09/2025 9:51:04

תודה רבה
מקווה שהדורבנות יצוחצחו קצת השנה.

NBA בדם
28/09/2025 10:17:29

תודה רבה. פריוויו משובח ביותר
המון כישרון שצריך לראות אותם משחקים כדי לראות עד כמה כולם באים לידי ביטוי (בעיקר סוללת הגארדים המוכשרת).
יש ציפיות מוומבי השנה אחרי החיזוקים להביא אותם לפלייאוף.
נראה עד כמה פוקס מתאים לשחק לידו, בעיקר כי הוא יותר פוינט גארד סקורר ופחות מוסר מחונן.

yaniv
28/09/2025 10:46:34

תודה רבה.אחלה פריוויו אבל אם אני אוהד ספרס הגבר שהכי חשוב העונה לפני הכל זה הבריאות של וומבי.אמנם ההשבתה שלו שנה שעברה נבעה ממשהו חריג ולא מאיזה פציעה אבל מצד שני וומבי כולו חריג ולך תדע אם אין קשר.בין הדברים.
העונה קודם כל וומבי צריך לשחק מעל 70 משחקים ולראות שהוא שורד את העונה.
לגבי העונה אז מתקשה לראות את הספרס נכנסים לפליאוף אולי רק באמת דרך הפליאין.העונה הזאת צריכה להיות עונה שבה מבינים מי בקו האחורי נשאר ומי עובר הלאה.אני באופו אישי פחות התלהבתי מקאסל ולגעתי הזכייה שלו נבעה בעיקר ממחזור רוקי חלש.

עידו גילרי
28/09/2025 11:00:24
Reply to  yaniv

למה שהוא לא ישרוד מעל 70?

yaniv
28/09/2025 11:15:48

כי ההיסטוריה לא סימפטית לאנשים שהם פריקים של הטבע מעל גובה 2.20 שבנויים כמוהו.
זה הדבר שאני הכי פוחד בוומבי שהגוף שלו לא ישרוד .נקווה שבזכות התפתחות הרפואה והעובדה שלפחות מה שמספרים וומבי מגיל צעיר עוד לחזק דברים שעלולים להיות לא טובים

עידו גילרי
28/09/2025 11:21:13
Reply to  yaniv

לא יודע בינתיים כבר ראינו אותו מסובב קרסוליים ושאר פגיעות נפוצות בלי להיעדר ממושכות. אם כבר משהו צריך להפחיד זה הקריש דם הזה. אבל לפחות מנסים כרגע להציג את זה כמשהו שהיה ונגמר ולא אמור לחזור.

אשך טמיר המקורי
28/09/2025 12:58:15
Reply to  yaniv

לפי הדיווחים הוא גבה עוד וכבר סביבות 2.30

yaniv
28/09/2025 13:12:40

מה אתה אומר.
נראה לי שזאת פשוט הדמות מGEN V שיכולה לגדול למימדי ענק ברגע שהיא בולסת

עידו גילרי
28/09/2025 10:56:21

גם לדעתי הם חייבים להגיע לפלייאוף השנה. מקווה שוומבי גם יעשה את הקפיצה הנדרשת כדי להפוך לכוכב על.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

פריוויו מעולה תודה רבה דורבננו.
.
העונה צריך להתחיל להראות כמו קבוצה – יותר טובה או פחות, אני לא יודע, אבל שתהיה קבוצה.
.
מעניין אם יהיה טרייד גדול. נראה לי שלא, אבל אם כן זה יהיה מעניין מאד.

קפיץ
28/09/2025 12:13:26

מכובדי, אף אחד, כולל הכותב (תודה דורבננו) לא רוצה לומר את זה כדי לא לנחס אותם, אבל התקרה שלם גבוהה יותר. אז הנה אני אומר את זה כאן בפירוש כי מה אכפת לי – אם כולם בריאים זו עונה היסטורית שנגמרת באליפות ובכתבת "אמרתי לכם" שלי בסוף העונה. שמעתם את זה כאן קודם…

רן הנרגן
28/09/2025 12:29:29

ומבי לא היה השחקן היחיד שסבל מקריש דם שנה שעברה. השאלה היא למנחם, האם בעבר זו היתה תופעה מוכרת? האם זו תוצאה של משטר תזונה / תכשירים או שזו בעיה גנטית?

אשך טמיר המקורי
28/09/2025 12:59:17

יעיל ובטוח

האווי לאסוף
האווי לאסוף
28/09/2025 22:54:19

אולי זה האקמול?

Penny
Penny
28/09/2025 12:47:40

תודה רבה
שווים פלייאוף, וומבי נורא נורא צעיר והוא עושה ויעשה את ההתאמות שלו. מוקדם מדי לשפוט אותו בכזו סטגנציה. רק בן 21.
חייבים להביא פורוורד בעמדה 3, או לפתח את מה שכן יש.
אני לא כל כך אוהב את דיארון פוקס, לא מרגיש לי שהוא משפר אף שחקן שנמצא לצידו

עגל
28/09/2025 12:59:08

תודה דורבן.
ס"א אכן קבוצה צעירה ומסקרנת. את פוקס אני די אוהב בתור סקורר, אבל רכז הוא לא ממש.
וומבי אדיר בהגנה, פשוט נפלא. בהתקפה הוא די בלתי נסבל. יש ו כל כך הרבה מה לשפר שם וזה מה שמעניין בס"א השנה.
פלייאין.

Lior
28/09/2025 13:27:29

מרגיש לי שיש להם עוד הרבה נכסים שהיו יכולים לשמש אותם להתחזק אבל הם לא זזים מספיק, או מאוהבים בנכסים/שחקנים שלהם. יכלו למשל לבשל טרייד דומה לזה של אורלנדו על דזמונד ביין כדי להוסיף קליעה, או אפילו ללכת על כוכב בדרגה של סיאקם או משהו בסגנון.

asaf
28/09/2025 13:40:21

תודה דורבן. תענוג של פריוויו. אני חושב שאם וומבי בריא בהחלט פלייאין ריאלי.

Zvika Bar-Lev
28/09/2025 13:40:50

אני חושב שאתה צודק שיש חומר גלם טוב. אבל נראה לי צריך מאמן חכם ויצירתי כדי להפוך את זה לקבוצה שנכנסת לפלייאוף במערב החזק הנוכחי. וומבי, הארפר קאסל יש פה לגמרי פוטנציאל גדול, וומבי בינואר יהיה בן 22. עוד הרבה שנים לפניו.יוקיץ' הגעי לפלייאוף רק שנה רביעית בליגה. לוומבי תכלס העונה זאת העונה השניה בליגה.

asaf
28/09/2025 14:39:48
Reply to  Zvika Bar-Lev

אני ממש קיוותי שיביאו את מייק מאלון שהיה נראה לי תפור להם כמו כפפה ליד אבל הספרס חשבו אחרת.

מנחם לס
28/09/2025 15:15:42

אין כמוך, דורבן

Berch
28/09/2025 16:04:03

תענוג של סקירה
הרבה יהיה תלוי בבריאות השחקנים השנה אבל יש לי הרגשה שידברו חזק ואפילו יעברו סיבוב בפלייאוף
🙂

עמיחי קטן
28/09/2025 16:29:07

אחלה פריוויו, תודה דורבן.
בגדול, הספרס שווים פלייאוף, אבל יש יותר מ-8 קבוצות מערביות שאפשר להגיד עליהן את זה, ואם הם לא עושים טרייד משמעותי, אני מהמר שהם יישארו בחוץ אחרי הפסד בפליי-אין. אני בספק אם שניים מבין פוקס, קאסל והארפר יכולים לעבוד טוב ביחד, אז 3 ביחד ייראה לא טוב, למרות שבוומבי אישית אני מאמין

dekel
dekel
28/09/2025 16:35:27

תודה רבה מצוין . מעניין יהיה איך הם ישחקו עם קצב המשחק בהתחשב בזה שיש להם 3 גארדים מהירים וגבוה שיכול לעצור מתפרצות לבד. ולהריץ מתפרצות לכמה דקות

bobby
28/09/2025 18:36:27

פריוויו מעולה, תודה!
מאחל רק בריאות לסגל, ובראש ובראשונה לוומבי כמובן. מאמין שבלי פציעות משמעותיות, העפלה לפלייאוף היא לא מילה גסה. אולי אפילו בלי לעבור בפלייאין, במידה ויווצר ואקום מפציעות של יריבות בקונפרנס (רבע סגל בממפיס כבר מושבת ל6-8 שבועות, ביוסטון ואן-וליט גמר את העונה עוד לפני שהחלה, ובית הזהב של הקליפרס תמיד יהיה רגיש לפוטנציאל הפציעות, שאלה של ״מתי״ ולא של ״אם).

Last edited 4 days ago by bobby
gogo
gogo
28/09/2025 19:27:09

אחלה פריוויו
קבוצה לא מאוזנת חייבת לדלל את כמות הגארדים תמורת ביג מן. לדעתי התקרה שלהם העונה זה פלייאין

האווי לאסוף
האווי לאסוף
28/09/2025 22:53:07

תודה רבה דורבן

rams
29/09/2025 0:11:42

מעולה איציק. אתה יודע שיש לי סימפטיה גדולה מאוד לספרס אבל אני חושב שגם אובייקטיבית היא אחת הקבוצות הכי מעניינות השנה. נכון, היא לא קרובה להיות קונטנדרית אבל איך שתיתפתח העונה שלהן יכול להשפיע על הליגה כמה עונות קדימה.

Eldad Ben-Moshe
01/10/2025 8:25:07

אחלה פריוויו, תודה רבה!
מצטרף לאלה שאומרים שפחות מפלייאוף יהיה כשלון מוחלט, בהנחה שבאמת וומבי יישאר בריא
לגבי פוקס, לדעתי הוא יותר טוב כשחקן מס'2 בקבוצה ליד כוכב על (וומבי, כשהוא יתקב עוד יותר לשיא שלו – אולי העונה?) מאשר להיות כוכב העל של הקבוצה בעצמו
יהיה מאוד מעניין לראות אותם, יש להם את הפוטנציאל לעשות קפיצה גדולה קדימה. אני כן חשוב שלהגיע לגמר האזורי יהיה הפתעה וכנראה התקרה שלהם השנה, ושהם בונים את הקבוצה ללכת עד הסוף בשנה-שנתיים שאחרי כן