פריוויו 2025-6: אוקלהומה סיטי ת'אנדר / תומר שנאן

פריוויו 2025-6: אוקלהומה סיטי ת'אנדר / תומר שנאן

סיכום עונת 24-25:

למען האמת, אני אפילו לא יודע איך להתחיל לתאר את העונה שעברה על אוהדי הת׳אנדר. כבר האמנו עם ווסטברוק, דוראנט והארדן, נכווינו מגרסת הפלייאוף של פול ג׳ורג׳, פירקנו, ובנינו, ושוב פירקנו, ושוב בנינו, ובעונה שעברה זה התפוצץ סוף סוף. הקבוצה הציגה הרמוניה לאורך הרוב המוחלט של העונה, שיחקה כדורסל שוטף שבלא מעט מקרים לא הותיר ליריבה סיבה לעלות לרבע הרביעי, ונחשבה לפייבוריטית כמעט מהרגע הראשון כשהיא מסיימת את העונה הסדירה עם מאזן 14-68. בפלייאוף הקבוצה הראיתה המון אופי מול הנאגטס והפייסרס, וזכתה באליפות ראשונה מאז שהפרנצ׳ייז עבר מסיאטל.

עונת 2026:

הגיעו: תומאס סורבר (בחירה 15 בדראפט).

עזבו: דילון ג'ונס (בטרייד לוושינגטון).

ככלל, על אוקלהומה עבר קיץ שקט. בסגל לא נרשמו עזיבות משמעותיות, טופיץ׳ צפוי לחזור לכשירות, והקבוצה דואגת להמשיך את מסורת הרוקיז שאינם משחקים לאורך עונה שלמה עם פציעה של סורבר שנבחר בדראפט.

רוטציה צפויה:

לדייגנולט יש המון מרווח פעולה עם הסגל, אבל ההימור שלי היא שכל עוד הולמגרן, הארטנשטיין, שג״א, וויליאמס ודורט כשירים הם אלו שיקבלו את הקרדיט בחמישייה. אייזיאה ג׳ו, וולאס, וויגינס, קארוסו ושות׳ יקבלו דקות משמעותיות גם הם, והקבוצה תשאף לשמור על איזון בין ניצחונות והבטחת הביתיות בפלייאוף לבין שמירה על אורך נשימה (וחלקים אחרים בגוף) לקראת האוף-סיזן.

גם מבחינת סגנון משחק יש לדייגנולט לא מעט אופציות. הקבוצה ככל הנראה תמשיך להיות סיוט בהגנה גם לקבוצות ההתקפה היותר איכותיות בליגה, ותשאף לשכלל את סל הכלים ההתקפי בדגש על הקליעה ל-3 שבפלייאוף לא הייתה טובה בלשון המעטה. לעניות דעתי, לא מן הנמנע שהסגל שיתחיל את העונה לא יהיה הסגל שיסיים אותה. פרסטי ישאף להישאר בפסגה, וייתכן בהחלט שאם יגיע טרייד טוב על שחקן דוגמת דורט, וולאס או קארוסו נראה את הת׳אנדר מבצעים שינויים.

תחזית:

התרחיש הפסימי:

אוקלהומה סיטי חוזרת אחורה. פציעות של הקו הקדמי מותירות את הקבוצה חשופה בצבע ובריבאונד. חסרון הקליעה בולט אפילו יותר בהיעדר הולמגרן, טופיץ׳ לא משתלב כראוי, ועל אף האיכות קבוצות לומדות את הת׳אנדר ומצרות את צעדיה. הקבוצה מודחת כבר בסיבוב הראשון אחרי שסיימה במקום הרביעי, ונותרת עם לא מעט סימני שאלה לקראת קיץ 26.

התרחיש האופטימי:

התרחשות דומה לעונה שעברה. הת׳אנדר עושים בליגה ככל העולה על רוחם, מגיעים לפלייאוף רעננים עם מאזן אימה מול שאר הקבוצות, מפזזים כל הדרך לגמר ומדלגים מעל היריבה בדרך לאליפות שנייה ברציפות. טופיץ׳ נראה נהדר, גורם לצופים לשכוח מהסנטר הסרבי של הנאגטס שאסור לומר את שמו, פרסטי מקבל פסל מחוץ לאולם והאוהדים לא יודעים את נפשם מרוב אושר.

התרחיש הריאלי:

עם לא מעט יתרונות ומספר סימני שאלה, אוקלהומה 25-26 היא אלופה שהצליחה לשמור על הסגל הקיים ואף לעבות אותו, ובליגה של היום לא מדובר במשהו מובן מאליו. כל דבר פחות מגמר אזורי ייחשב כישלון, הפסד לפני חצי גמר המערב יהיה על גבול הפשע. אני מאמין בצוות ובשחקנים, חושב שגמר נוסף זה יעד שהוא בכלל לא בשמיים, ואליפות נוספת גם היא יעד שאפשר וצריך לשאוף אליו.

Subscribe
Notify of
34 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
הקיפוד
הקיפוד
10/09/2025 8:21:12

התחריש הפסימי מחולק לשניים או שצט הופך להיות סטייל זיון פציע מדי למרות פוטנציאל ענק או ששיי נפצע ולא צ'ט ולא וויליאמס עושים צד קדימה והקבוצה מסיימת באזור הפלייאין
התחריש הריאלי, הוא שהם עוד פעם מסיימים ראשון כמו בשנתיים של לפני אבל לדעתי נופלים בדרך, לקבוצה שנה שעברה היו יותר מדי בעיות בפלייאוף, הם שנה שעברה נגררו לשני סדרות של 7 משחקים, ובשניהם חשבתי שזה יסתיים בסוויפ (רגיל או ג'נטלמני).

ברוך רובין
10/09/2025 8:27:45

אפשר וצריך לדבר על ריפיט באוקלהומה, יש להם את העומק, את הכישרון, והדבר המפחיד באמת שהם עדיין לא מילאו את כל הפוטנציאל שלהם וכנראה תהיה קפיצת מדרגה , זה אחת הקבוצות הצעירות בליגה.

Avri
Avri
10/09/2025 8:40:51

על פניו אתה צודק לחלוטין. מצד שני, גם על בוסטון אחרי האליפות של 24 אמרו שצריך לסגור את הליגה. קיצר, נראה טוב אבל לך תדע.

ברוך רובין
10/09/2025 9:00:22
Reply to  Avri

בוסטון של 24 הייתה קבוצה בלי ספסל, כשהולידיי נכנס לגיל 34 והורפורד תכו לעשור החמישי, והבריאות של פורזינגס מוטלת בספק, הביטוי לסגור את הליגה לא עלה מאז הסופר טים שנבנה במפרץ בוסטון שהייתה קבוצה מצויינת לא ענתה להגדרה הזאת.

במקרה של אוקלהומה מדובר בסיטואציה שונה לחלוטין, היא קבוצה צעירה משמעותית , יש לאוקלהומה עומק, יש להם כמות לא מבוטלת של בחירות דראפט עתידיות, והם עדיין לא בסינר השני.

לגבי הפריוויו של בוסטון זה מה שכתבתי מלפני שנה :https://hoops.co.il/?p=324928

״אחרי העונה הזאת , אם בוסטון ישארו אם הסגל הם הולכים לשלם מעל 500 מליון משכורות, קשה לי לראות את זה קורה, בטח כאשר הבעלים החדש יגיע.

הקבוצה הטובה והמאוזנת בליגה חסר להם עומק אחרי השישייה, לצערם הורפורד חגג 38 לא מזמן, פורזינגס זה שחקן נפצע מאוויר.

איך זה יגמר ? אין לי מושג אבל בהחלט מועמדים עיקריים.״

Last edited 2 days ago by ברוך רובין
הקיפוד
הקיפוד
10/09/2025 10:33:08

אבל גם לokc יש בעיות לא מעטות, התקפה למעט שיי ולפעמים וויליאמס זה לא מספיק לאלופה, וגם יש לה מצאפ לא טוב מול קבוצות גדולות וגבוהות, הובלת כדור חלשה, לא מעט פציעות ועוד.

ברוך רובין
10/09/2025 18:07:43
Reply to  הקיפוד

אוקלהומה לא סופר טים, אבל הם הקבוצה העמוקה בליגה, קבוצה סופר כשרונית שיש לה מקום לקפיצת מדרגה (SGA בן 27, וויליאמס 24, הולמגרן 23).

thetroll
thetroll
10/09/2025 20:08:08
Reply to  הקיפוד

אני מסכים איתך לגבי ההתקפה. אני איבדתי עניין בקבוצה הזאת כשראיתי איך קרוזו "שומר" (מרביץ) ליוקיץ' והמשרוקית שובתת. זו קבוצה שמבוססת על הגנה בראש ובראשונה ועל היכולת העילאית של שרגא בהתקפה. כל עוד השופטים נותנים לה "לשחק" את משחק ההגנה הזה יהיה קשה לנצח אותה. וכמו שאמרו פה יש להם ימבה בחירות חלק מהשחקנים עדין על חוזה רוקי בקיצור קבוצת העתיד. לא שלי בכל מקרה אני לא על העגלה הזאת.
לא התחברתי.

Avri
Avri
10/09/2025 15:04:49

אני אוהב לקרוא את התחזיות מהשנה שעברה, ורובנו פה סימנו את בוסטון כמועמדת די בטוחה. אמנם קצת סייגת אבל גם אתה שמת אותם בטופ – ואגב, די כיסית לעצמך את האחוריים עם התחזית הזאת כי איך שזה לא היה נגמר יצאת טוב.

קפיץ
10/09/2025 9:31:56
Reply to  Avri

גם אני חשבתי ככה על בוסטון. מאחל לשיי ושות' רק בריאות ובכלל לכולם, כדי שנקבל תשובות על המגרש ולא במיון

yaniv
10/09/2025 9:01:34

תודה,
לא רואה שום סנריו שבו מתממש התסריט הםסימי שלך,במקרה הכי גרוע התאנדר יפסידו בגמר המערב או באיזה סנסציה בחצי גמר אבל בטח לא סיבוב ראשון.
מסכים גם עם ברוך וגם עם אברי כי הם בהחלט מועמדים לריפיט יש להם הכל מצד שני כמו שאברי אמר היינו בטוחים שגם בוסטון מצד שלישי אם טייטום לא נפצע אז בהחלט יכול להיות שבוסטון היו זוכים.אז למעט פציעה של שיי שגומרת לו את העונה אני חושב שהם כן ייקחו ריפיט

Avri
Avri
10/09/2025 15:05:37
Reply to  yaniv

בוסטון היו בדרך לעוף גם דקה לפני שטייטום נפצע.

NBA בדם
10/09/2025 9:51:09

תודה רבה
אוקייסי של אשתקד מאוד מזכירים את גולדן 15' שעשתה עונה סדירה גדולה ולקחה אליפות למרות פלייאוף פחות משכנע. (שגם הם נעזרו בפציעות יריבה בסדרות קשוחות).
כמו גולדן 16', גם היא צפוייה לבצע קפיצת מדרגה בעקבות הנסיון וההבשלה של השחקנים המובילים, לכן היא צפוייה לנפק עוד עונה סדירה ברמה גבוהה (אולי עם מאזן טוב יותר), ותהיה מועמדת רצינית ביותר לריפיט.

הקיפוד
הקיפוד
10/09/2025 10:38:11
Reply to  NBA בדם

השאלה היא האם תסיים כמו גולדן סטייט כך שב16 היא מפסידה בצורה די משפילה, לאחר עוד פלייאוף שהיא מתקשה בו (הפסידה אותה כמות משחקים כמו בכל העונה הסדירה), ולבסוף מביאה שחקן טופ 3 (יאניס?) שבדיוק מסיים חוזה

NBA בדם
10/09/2025 10:56:23
Reply to  הקיפוד

אוקייסי תרצה את הסיכוי שהיה לגולדן 16' ערב הכניסה לפלייאוף, ובטח ערב הכניסה לגמר מול הקאבס.
גם אם לא ייקחו אליפות לא חושב שיאניס ירצה לעשות דוראנט וגם אין מקום בשבילו בתקרה לעומת קייידי שהייתה עלייה חדה (וחד פעמית) בשכר בסיום אותה עונה וקרי היה על חוזה סופר נמוך

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

אוק אלופה בינונית עם קו קדמי לא עמוק,עם המון רולפליירס.לא רואה אותם אלופים פעם נוספת.המסורת שכל שנה אלופה חדשה תימשך ,מה שכן האלופה החדשה תגיע מהמערב.
מאוד מפתיע אותי אבל אוק לא התחזקו בקיץ,למרות שהם מחזיקים מלאי גדול של בחירות דראפט,ומלאי גדול של שחקנים בינוניים פלוס.הם לא עשו שום עיסקה,השחקנים היחידים שהם בעיני חסיני טרייד זה שי והולמגרן.
הם יתחילו בעסקאות רק כנראה אחרי שיפסידו את האליפות.

Don
Don
11/09/2025 4:46:46

אלופה בינונית?
מצטער לא מסכים עימך כלל וכלל.
אלופה מאד מאד ראויה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

בהינתן בריאות שגא יביא אליפות שנייה. מאמין בהם. ההימור שלי עליהם אם זה לא ברור.
יסיימומ1 עונה סדירה גם, לדעתי לא יורידו אלא רק יגבירו הילוך

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
10/09/2025 10:32:44

תודה על הפריוויו. למעט פציעות, קשה לי לראות אותם לא יוצאים מהמערב, כלומר זוכים באליפות. כן, יש את הלייקרס ודנבר ויוסטון, ככה שהחצי גמר והגמר לא יהיו קלים, אבל הם גם עמוקים מאוד, וגם מחזיקים את היכולת לשנות דברים באמצע העונה אם משהו לא ילך, ככה שאני על העגלה שלהם.

Millertime
Millertime
10/09/2025 10:40:34

הנבואה ניתנה לשוטים, אבל לאוק' יש משהו שלא היה להרבה אלופות קודמות – סגל מלא צעירים. השיפור יכול להגיע מנסיון והתפתחות טבעית של הצעירים האלה, בלי שום שינויים בסגל. זה באמת התרחיש האופטימי.

Penny
Penny
10/09/2025 12:48:05
Reply to  Millertime

מסכים בהחלט

thetroll
thetroll
10/09/2025 20:25:37
Reply to  Millertime

נו באמת.. מה חדש? זו בדיוק הבעיה עם הCBA החדש. לא סתם שתי קבוצות צעירות עם שחקני רוקי הגיעו לגמר. שני חוזי מקס של וטרנים ואתה באפרון העליון. במצב כזה יש עדיפות לקבוצות עם חוזי רוקי.

עמיחי קטן
10/09/2025 12:14:14

תודה תומר.
כיאה לאלופה ששמרה על כל הסגל שלה, אוקלהומה היא המועמדת המובילה לאליפות כרגע, אבל יש להם מאבק צמוד יותר בתוך המערב השנה לדעתי – דנבר שעשו כמה שיפורים, הלייקרס שקיבלו קיץ להתחיל לבנות סביב לוקה ואולי אפילו עוד איזה קבוצה או 2

Penny
Penny
10/09/2025 12:52:45

תודה רבה על הפריוויו.

עצם זה שלא עשו שום דבר הקיץ, עוזר ונותן לצעירים (חוץ מקרוסו זה כולם 🙂 ) שכבר נמצאים שם קרקע יותר טובה ופורייה בשביל להמשך להתפתח ולהבשיל עוד.
Less is more במקרה שלהם.

אני כבר חם על הסדרה שלהם מול דנבר בפלייאוף, גם מול יוסטון יהיה די כיף

Dor
Dor
10/09/2025 13:03:32

לא יהיה ריפיט. הם היו בפיק שלהם שנה שעברה, בלי פציעות משמעותיות ועם שיי במוד מטורף וגם ככה בקושי עברו שני סיבובים וקיבלו בגמר קבוצה פצועה בחצי כח. לא רואה אותם עוברים את דנבר (בלי פציעות) ואפילו יוסטון עם KD ושנגון זו משוכה מאוד גבוהה. תודה תומר

Avri
Avri
10/09/2025 15:09:04
Reply to  Dor

סחתיין על האומץ ללכת נגד קבוצה שלא איבדה סנטימטר, מקבלת את טופיץ כרוקי, ולפחות שניים משלושת המובילים שלה – ג׳יי דאב וצ׳ט – עדיין לא הגיעו לתקרה שלהם. צ׳ט לדעתי די רחוק ממנה. מצד שני, אי אפשר שלא להסכים איתך שבמערב הכל פתוח.

Berch
10/09/2025 14:06:12

תודה על הסקירה
יש פוטנציאל לריפיט, למרות שמהמזרח יכולה לצאת קבוצה יותר מאיימת מאינדיאנה אשתקד
😁

Smiley
10/09/2025 14:17:24

ריפיט

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

קצר ולעניין, תודה רבה תומר.
מעניין אם ואיזה שינויים יעשו במהלך העונה.
בהרכב הנוכחי, להערכתי, יהיה להם קשה לעבור את דנבר המחודשת, אבל מי שתצא מהסדרה זו, לכשתתקיים, תהיה אלופה.

bobby
10/09/2025 19:54:45

תודה על הפריוויו!
כל עוד לא תקרה חלילה פציעה ממושכת לשג״א, אוקלהומה בהחלט מועמדים לגיטימיים לאליפות נוספת, והרצפה מבחינתם תהיה לפחות הגעה לגמר המערב.

golan
golan
10/09/2025 23:35:35

תודה על הפריוויו.
קבוצה צעירה שעדיין גודלת יחד, עם ניסיון, כולם מרוצים, עומק.
בלי פציעות אני מהמר על ריפיט.

ירון, החלום
ירון, החלום
11/09/2025 0:01:59

בס"ד
תודה רבה.
בהחלט מסכים עם התרחישים.

מנחם לס
11/09/2025 0:14:54

נראה לי כדאבל!

אוהד ס"א
11/09/2025 17:23:58

הסיבה היחידה שיכולה למנוע אליפות ל- OKC, זאת קללת הדאבל שרובצת על כל קבוצות ה- NBA מאז שגולדן סטייט לקחה 2 אליפויות עם דוראנט.
זה נכון שיוסטון התחזקה מאד, אבל בשחקן בן 37 שהווייד מעניין אותו הרבה יותר מהטבעת

Florida man
12/09/2025 15:19:12

לא חושב שיעשו ריפיט ולא בגלל שהם לא מוכשרים. פשוט יש קבוצות יותר רעבות. יפסידו בגמר המערב אבל השלד שלהם ישאיר אותם בצמרת הכי גבוהה שנים.