בוסטון (לא) מנצחת את הניקס בסיקור יום שישי / מאנו

בוסטון (לא) מנצחת את הניקס בסיקור יום שישי / מאנו

הפריוויו היטיב להסביר על קיומם של אירועים בלתי סבירים בעולמנו ואף שרטט במיומנות מופלאה כיצד יכולים הסלטיקס לחולל, בידיהם החשופות, אירוע מסוג זה. דא עקא שהסלטיקס לא השכילו ללמוד מהפריוויו, בעוד שדווקא יריביהם מהניקס העמיקו בסוגיה, והתוצאות בהתאם – תבוסה סלטיקית חסרת תקדים ובלתי סבירה. "הכורה בור ויחפרהו, ויפול בשחת יפעל".

הבעיות, יש לומר, התחוורו מיד עם תחילת המשחק – כולם, ירוקים ולבנים, מרבים להחמיץ, בעיקר משלוש, איירבולים מכל עבר, ואיבודי כדור בשפע. אבל אז הניקס נכנסים למשחק, בעיקר בצבע, בעוד שבבוסטון כולם, למעט ג'יילן בראון, דבקים בהחמצותיהם. פורזינגיס מוכיח לי שבצדק לגמרי שכחתי ממנו בפריוויו, כשמצד אחד הוא משחק, אבל מצד שני הוא משחק דקות ספורות, וגרוע למדי, לפני שהוא חוזר לספסל. הדברים לא ממש משתפרים עבור הסלטיקס ובסיום הרבע הניקס מובילים 26-20. לא טוב, אבל גם לא נורא, אפשר בהחלט לנצח את זה.

ברבע השני, הפתעה נוספת, כשהסלטיקס לא רק לא משתפרים אלא גם מדרדרים, כי עכשיו גם ג'יילן בראון מצטרף לחגיגת ההחמצות. הכדור, למרות הפצרותיהם של הירוקים, פשוט מסרב להיכנס לסל, בעוד שהלבנים דווקא קולעים בהצלחה. הסלטיקס קולעים רק 17 נק' ברבע הזה, בעוד שהניקס עומדים על 38,  כתוצאה מכך התוצאה במחצית היא 64-37 ללבנים, והמשחק, הלכה למעשה, גמור, ואיתו גם הסדרה והעונה של הסלטיקס. באסה לא נורמלית.

הרבע השלישי מחרה מחזיק אחרי שני קודמיו, ג'יילן בראון יוצא ב-6 עבירות, והתוצאה עומדת על 92 – 51. למדתם חיסור ארוך בבית ספר? יאללה – נתחיל באחדות, שם יש לנו 2 שצריך להפחית ממנו 1, יוצא לי 1, עד עכשיו קלי קלות. בספרת העשרות יש לנו 9 וצריך להפחית ממנו 5, יוצא לי 4, ואז ביחד זה 41 הפרש. למרות שאני צופה במשחק, לצערי, וראיתי איך זה קורה, זה עדיין נשמע לי מוזר. 41 הפרש? ברצינות? הסלטיקס קולעים קצת, והרבע מסתיים ב-92-57. זו כבר לא רק באסה אלא ממש השפלה.

ברבע הרביעי הסלטיקס מעלים את הספסל, טורי קרייג מקבל קצת דקות, כמו גם שיירמן. מי זה שיירמן? ואם נותנים לו לשחק, למה לא לתת כמה דקות לנחמיאס? ומה עם אמסלם וקילצ'ינסקי? אני צוחק, כמובן, אבל לתיבודו אין הומור, והוא ממשיך לתת דקות לשחקנים המובילים שלו, מעשה מטופש למדי בהתחשב בכך שהמשחק גמור והסיכוי לפציעה תמיד קיים. המשחק מחשב את קיצו לאחור, ריצ'ארד ג'פרסון כמעט מתחנן לתיבודו שיעלה את הספסל, ולבסוף, כארבע דקות לסיום, מגיע הרגע שכולנו ציפינו לו – פי.ג'יי טאקר האגדי עולה לפרקט.

בסופו של דבר הבלואאוט הזה נגמר בתוצאה 119-81 ואפשר לעבור לסקירה סטטיסטית קצרה – הסלטיקס קלעו 12/40, כלומר 30% מעבר לקשת, ו-19/46, כלומר 41% בתוך הקשת, והוסיפו 7/10 מהקו. לא ה-70% מטרידים אותי אלא העובדה שמיעוט הזריקות מהקו לא נבע מבעיות בשיפוט אלא מכך שכמעט ולא חדרו לצבע של הניקס. הסלטיקס הסתפקו ב-36 ריב' בהשוואה ל-55 של הניקס. 15/55 מהריב' של הניקס היו בהתקפה. הירוקים קלעו רק 8 נק' במתפרצות, בהשוואה ל-23 של הניקס. אין שום אפשרות לנצח, או אפילו להתחרות, עם נתונים כאלה.

משחק גרוע של ג'יילן בראון – 20 נק' ב-8/20 מהשדה, 3/9 משלוש, 6 ריב', 6 אס', חסימה, חטיפה, 7 איבודים, ויציאה בשש עבירות ברבע השלישי – הסתיים במינוס 30 אחרי 32 דקות. והוא עוד היה השחקן המצטיין של הסלטיקס במשחק… דרק וייט כוכב עליון בלילה שירצה לשכוח עם 8 נק' בלבד ב-3/11 מהשדה, 2/8 מהשלוש, ריב' בודד, 2 אס', חטיפה, איבוד, ולא פחות ממינוס 45… ב-30 הדקות שלו על הפרקט… אללה יסתר. אפשר להמשיך, אבל אני חושב שהבנתם את הקטע, נכון?

למרות שקשה ללמוד משהו מהותי ממשחק חד צדדי כל כך, נעבור לקבוצה השניה ששיחקה הערב, הניקס.

אז ככה – אף ניק לא תפס יום משוגע, וגם לא היה גרוע במיוחד, הקבוצה שיחקה בצורה מאוזנת מאד ובעיקר שמתי לב שברונסון לא לקח את כל המשחק על עצמו, ואלה חדשות טובות מאד, לדעתי, עבור הניקס שלעתים, גם בפלייאוף זה וגם בקודמיו, נדמה היה שהם תלויים יותר מדי ביכולת של ברונסון ליצר נקודות.

מיטשל רובינסון לא קלע מהשדה, והסיבה המרכזית לכך היא שהוא לא זרק מהשדה, ולא ברור לי בדיוק למה זה קרה, אבל הייתי מנסה לשנות את זה, כי אם כבר הוא על הפרקט, בטח מול אינדיאנה הנמוכה יחסית, אז כדאי לנסות ללכת אליו בצבע.

טיילר קולק (יש קשר לטדי?) קלע שלוש נקודות, ופי.ג'יי טאקר הגדול סיים עם שורה סטטיסטית של 0 נק' ב-0/0 מהשדה, כולל 0/0 מעבר לקשת וגם 0/0 מהקו, 0 ריב', 0 אס', 0 חט', 0 חס', 0 איבודי כדור, עבירה אחת ופלוס 4 ב-4 הדקות שלו על הפרקט. גיבור המשחק.

לאן ממשיכים מכאן?

הניקס לסדרה לא קלה עם אינדיאנה. אני נוטה להמר על הפייסרס אבל הסדרה, להערכתי, תהיה מאוזנת ומהנה. כיף לנו.

על פי ספוטראק, בעונה הבאה הסלטיקס יהיו כ-100 מיליון דולר מעל ה"קאפ", כ-30 מיליון דולר מעל הסינר הראשון, וכ-20 מיליון דולר מעל הסינר השני. המשמעות היא שהם אמורים לשלם המון כסף על קנסות, על קבוצה שלא תיקח אליפות. קשה לי להאמין שזה יקרה. לכן בוסטון, לצערי, נכנסת לקיץ לא פשוט, שבסופו, להערכתי, קיצוץ הוצאות חד ו"עונה פיננסית".

איך זה יקרה? לדעתי בעיקר על ידי היפטרות מחוזים כבדים של שחקנים שלא ברור שיצדיקו את עצמם (פורזינגיס, כנראה גם הולידיי הקשיש) לקבוצות שיכולות לקלוט אותם, כאשר בוסטון תצטרך, בתמורה, להעביר גם שחקנים צעירים וטובים שלה ו/או בחירות. יתכן גם שחרור של שחקנים ו"פריסת" החוזה שלהם למספר שנים קדימה. סביר שיוותרו על כמעט כל שחקן שלא חתום לעונה הבאה, כולל, לצערי, אל הורפורד, שאם לא יחליט לפרוש, להערכתי לא יתקשה למצוא לעצמו חוזה מינימום בקונטנדרית.

חבל מאד, אני חייב להודות שחיבבתי מאד את הגירסא הזו של הסלטיקס, וחבל לאבד קבוצה כזו עקב פציעה, אבל זה קורה בליגה. אני מקווה שטייטום יחזור לרמה שהפגין לפני הפציעה, ואני מקווה שבוסטון לא תפרק את הקבוצה הזו לגמרי, (טרייד על בראון? על וייט? אולי אפילו על טייטום עצמו? להערכתי דני איינג' יסכים לשלם מחיר מפולפל, וגם לחכות את השנה בחוץ, אם זה אומר שהוא יכול לצרף את טייטום למרקאנן וליצור קבוצה של ממש ביוטה), אלא תשמור על הליבה, כך שנוכל לראות את הקבוצה הזו שוב, בורסיה קצת אחרת, בעתיד.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור הקולגות שלו. עוד יותר נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור אנשים בכלל, ובשבילי, זה מאנו. כשאני רואה את מאנו משחק כדורסל, אני רואה לא רק איך שחקנים צריכים לשחק כדורסל אלא גם איך אנשים צריכים להיות. תודה רבה מאנו על הדוגמא וההשראה.
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
64 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
SWIv
SWIv
17/05/2025 8:53:36

לא מצליח איזה קבוצה תיקח חוזה של פורזינגס ולמה.. הולידיי עוד אולי

אטאפומה
אטאפומה
17/05/2025 11:59:09

בפיניקס יש בעלים מטומטם מספיק
לקחת את החוזים גם בלי נכבסים …

האווי לאסוף
האווי לאסוף
17/05/2025 9:06:29

שביזות
תודה רבה מנחם

דוקטור רזי הופמן
17/05/2025 10:39:54

אתה לא צריך לקחת את האשמה עליך.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
17/05/2025 11:42:38

אותך האשמתי בהפסד כבר אתמול, היום צריך קורבן חדש 🙂

IDO
IDO
17/05/2025 9:07:33

תודה מאנו.
בסוף יצא שלא ראיתי שנייה מהמשחק. אבל זה היה שווה את זה!
מחר יום חופש לפני משחק העונה.

NFS
NFS
17/05/2025 9:19:31
הגב ל  IDO

גם אני לא ראיתי שניה מהמשחק אבל מסתבר שלא נורא. כל הכבוד לניקס!

ואכן מחר משחק העונה ☠️

קפיץ
17/05/2025 9:21:11

תודה מאנו. ניקס פייסרס תהיה סדרה אש. גם לדעתי זה של הפייסרס להפסיד, אבל יש מצב שהניקס קשוחים ממה שנראה ויכולים להאט אותם

גיא רוזן
17/05/2025 9:24:54

הייתה לי כל הכוונה שבעולם לצפות במשחק, באמת.
כהרגלי, הצטרפתי במחצית במטרה לצפות בחצי הראשון תוך דילוג על הפרסומות ולהצטרף לשידור החי בזמן למאניטיים.
רק מה, הסלטיקס החליטו שלא להגיע הלילה למשחק,
וכאשר ראיתי את ההפרש בחרתי לעשות סיבוב פרסה ולחזור לישון.
אחרי שהדברתי פערים וצפיתי במחצית הראשונה עד לבריחה של הניקס,
המסקנה שהייתה ברורה לי עוד קודם התבהרה עוד יותר –
מיקל ברידג'ס שווה כל סנט שהוא מקבל,
והטרייד עבורו למרות התשלום המאוד כבד פשוט הוכיח את עצמו.
זה היה ברידג'ס שנתן את הטון ברבע הראשון וסימן את הבריחה שסגרה את המשחק.
זה היה ברידג'ס שנתן רבע רביעי אדיר גם במשחק 1 וגם במשחק 2 כולל באק-טו-באק מהלכי הגנה מסיימי משחק לפנתאון.
בלי ברידג'ס,
ככל הנראה הסלטיקס היו ביתרון 3 – 1 אחרי 4 משחקים.

תודה, מאנו.

Tomerg
17/05/2025 9:50:43
הגב ל  גיא רוזן

כל מה שאתה כותב נכון, אבל אחרי סדרה כזו אפשר להגיד אותו דבר גם על אנונובי וטאונס. טאונס היה אגרסיבי מאוד בהתקפה כל הסדרה וגם שימש קצת כתואם סטף קרי כי השלשות הרחוקות שלו אילצו את הגנת בוסטון לצאת אליו בהיסטריה וזה פתח (קצת) את הצבע. אנונובי קודם כל שמר את כוכב היריבה רוב המשחק (ועשה את זה ברמה גבוהה מאוד) וגם פחות או יותר קלע את השלשות כשהיה צריך. אפשר להגיד בביטחון שבלי אנונובי/טאונס הסדרה היתה נראית אחרת.

אני שונא ניקס שנים רבות, אבל אני ממש אוהב את הקבוצה הזו – איך שהיא בנויה ואיך שהיא משחקת. הם הוסיפו עוד ועוד כלים לארסנל שלהם, ובנו קבוצה מדויקת, בלי כוכב-על אבל עם רביעייה סופר חזקה.

ועוד מילה על טיבס שזוכה פה לשלל גינויים – יכול להיות שהוא שוחק את הכוכבים שלו ולא מנהל רוטציה באופן חכם לטווח ארוך, אבל אימון כדורסל זה עוד דברים. כל שחקן ברוטציה יודע את מקומו, כולם משחקים בביטחון רב (מקברייד!), לכל אחד יש את הדקות שלו בהן הוא זוהר ואז האחרים זזים קצת הצידה, כל שחקן מקבל את הבמה לנצל את היתרונות והחוזקות שלו באופן מדויק (הארט!), והתזמורת מנגנת. וכולם מאמינים ביכולת לנצח (שני המשחקים הראשונים בבוסטון היו תצוגת אופי מופתית ברמה היסטורית). כל זה חברים – עבודת אימון לתפארת!

עגל
17/05/2025 14:50:00
הגב ל  Tomerg

נכון מאוד.
הוא לא מאמן עם ״ניצוץ גאוני״ אבל יש לו קבוצות שהן יחידה מגובשת שמוציאות המון מעצמן.

Niro
Niro
17/05/2025 9:56:34
הגב ל  גיא רוזן

באמת נתן סדרה מצוינת, בעיקר הגנה משובחת.

דה שוט
17/05/2025 10:26:04
הגב ל  גיא רוזן

חחחח סיבוב פרסה מעולה זה בדיוק מה שאני עשיתי. התנצלותי ותנחומי לאוהדים הירוקים… עוד עגלה בתחתית המצוק. שנת העגלות הגדולה. נשארה רק מכבי תל אביב

האווי לאסוף
האווי לאסוף
17/05/2025 11:47:43
הגב ל  דה שוט

די, תשאיר לי לפחות משהו אחד. ביורוליג פשטו לנו את העור השנה.
דרך אגב, אומרים שהעגלה של הפועל ת"א ממש מפנקת, ינאי התקין שם כורסאות עיסוי ושפים שמכינים ארוחות שחיתות. ממליץ בחום

דה שוט
17/05/2025 12:32:46

מכבי כדורגל בלבד חבריקו. תהיה רגוע
🙂

דוקטור רזי הופמן
17/05/2025 12:57:46
הגב ל  דה שוט

נראה אם תצליח להרוס גם את זה…
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

דה שוט
17/05/2025 13:14:55

השנה אני על 100% הצלחה
🤦‍♂️

jefffoster10
17/05/2025 10:43:25

אתם שומעים את ההדים האלה, כמו רעם חזק במרחק? זה צליל קריסת הבראקטים ברחבי האינטרנט (שלי קרס מזמן).
כל הכבוד לניקס על פלייאוף א(ו)פי עד כה.
מה אני חושב על גמר המזרח המתקרב? עוד צריך לארגן את זה בראש אבל בגדול – הניקס בריאים, מלאי אמונה בעצמם ומשחקים כדורסל מכוער אך אפקטיבי ומנצח. כולם עובדים בהגנה, כולם מתאמצים, כל אחד יודע את מקומו בהיררכיה. הם ארוכים, אתלטים ויכולים למתוח את עצמם לכל ריווח, גם בהגנה וגם בהתקפה.
איזה גמר מזרח הולך להיות.
תודה מאנו על הפריוויו המצוין ועל הסיקור המצוין גם הוא.

Yp
Yp
17/05/2025 10:53:24

בוקר טוב ושבת שלום
תודה למיקי על פרוויו שניסה ליצור מציאות והיה מהנה מאד לקריאה .
חייבים ןהגיד , נצחון בששה משחקים זה לא דבר מקרי . ראיתי את כל המשחקים של הניקס בפלייאוף הזה , והמילה הכי מתאימה להם זו קשיחות . לא קבוצה מבריקה אבל קבוצה מאד קשוחה שמזכירה ימים עברו והיא התגלמות של מאמן קשוח ומעולה שמעולם לא זכה למספיק הערכה .
לגבי בוסטון , למרבה הצער נראה שהסגל הזה יתפרק בקיץ , יבנו מחדש סביב טיטום ובראון , מאחל ל-jt החלמה מהירה ומלאה , בתקוה שיחזר לא פחות טוב משהיה עד הפציעה . היציאה המגעילה של עמנואל אצו לגבי טייטום ביזתה את תקשורת הספורט האמריקאית , אני מקווה שעוד שחקנים חוץ מ-kd יגידו משהו .
לגבי גמר המזרח , מי באמת חזה את זה ? נכון שאינדי משחקת כדורסל מבריק ומנצח , אבל אסור לשכוח שהשחקן הכי טוב בסדרה הזו שייך לניקס , וזה יחד עם הביתיות אמור לקזז את היתרון של אינדי . לא מנבא , הלב כמו כל הפלייאוף הזה , עם הניקס , מקווה לא לנחס אותם .

אבג
אבג
17/05/2025 10:55:12

חייב לאמר שהפלייאוף במזרח חלש משמעותית מהמערב. אפילו מינסוטה לייקרס היה יותר מעניין בעיני מהסדרה הזאת שלא לדבר על גיים 7 מחר.
הניקס כמובן עשו את שלהם, ראו קבוצה בלי ביטחון בגלל הפיגור בסדרה והחיסרון של הכוכב ולחצו חזק מהפתיחה כדי שלבוסטון לא יעלו אפילו מחשבות בראש שיש להם סיכוי

Eli D
Eli D
17/05/2025 11:05:42

סלטיקס שיחקו איום ונורא, ההתקפה שלהם הייתה ניראת הירו בול והפכה לhorror ball אין סקרינס, הכל שלשות, גו מזולה חייב להתחלף אחרי תצוגה כזו.
לגבי הניקס כדורסל טוב, טאונס בא להרוויח את הלחם מפחד מטרייד על הגריק פריק.
ומיקל בריגיס אחד ששווה המון השחקן הזה.
וגיילן ביצים גדולות וראש על הכתפיים ברונסון, שלא התלהב מהנצחון בסוף המשחק והבין שאינדיאנה זה סיפור אחר, אינדאנה תבוא רעבה בדיוק כמו הניקס.
בסופו של יום הירו בול של בוסטון ושיטת שלשות מטומטמת ניקס מנצחים בסוף הסדרה הזו את בוסטון עייפה חבולה ופצועה.
ככה או ככה לא הגיע לבוסטון, אגב הלטבי ניראה לי עם קורונה.
יהיה מעניין גמר המזרח.
המזרח השנה כמו מזרח אמיתי טיפוסי לא בהכרח כדורסל שואו, מלא מכות.

נערך לאחרונה 11 חודשים לפני על ידי Eli D
LiorD
17/05/2025 11:09:36

1.
הניקס קשוחים, וחיים על כשרון ואנרגיה. הם הרבה יותר טובים ממה שנטול הבנה כמוני האמין.
מבחינתי אנאנובי יהיה אולסטאר, KAT הוא הביגמן המודרני המודרני, שנזכר כמה שהוא גדול וחזק ולא רק קלע מחונן, ומעולם לא האמנתי שברידג'ס כל כך טוב. עדיין המחיר ששילמו אחריו הוא הזוי, אבל קצת פחות אחרי הסידרה הזו.. הם יותר עקביים מהשאלה "האם שלשות יכנסו הערב".
לעומתם אינדיאנה, קבוצה יותר מאומנת, עם שחקו אלפא שאיכשהו בגלל שהוא בחור נחמד אותנטי, לא שמו לב לכמה הוא קילר.

2.
אהה (פינת האנליות): בהקשר של ה NBA המילה Apron זה לא "סינר".
באנגלית (סליחה על הפלצנות של יליד ארה"ב) המילה Apron משמשת גם כ "חיץ" או "רצועה" או "קו מפריד" או "רף" או "איזור חיץ".
למשל Construction apron זו רצועת בטון מחוזק שתוחמת מבנה, Airport apron זה היכן שמטוסים חונים מחוץ ל runway לפני ההמראה (באיזור חיץ), Stage apron זה האיזור שמפריד בבמה בין המסך (curtain) לאיזור שחשוף לקהל.
נכון שזה יותר הגיוני מ"סינר"?…

3.
התגובה המתבקשת ל סעיף 1, זה שאני 'אוהד הצלחות' (בואך פאנבוי), ולסעיף 2 היא שאני טרחן ו"סינר" זו אחלה דאחקה.

רן הנרגן
17/05/2025 11:36:45
הגב ל  LiorD

אחלה הסבר על המונח Apron

דה שוט
17/05/2025 11:18:37

תודה ג׳ינובילי.
מילה (בפעם האלף) על חטא היוהרה.
99% מהבראקטים נתנו לבוסטון ניצחון קל בסיבוב השני.
20 הפרש מוקדם במשחק 1 קיבעו אותם עם המחשבה הזאת. הזחיחות פשטה בכל מקום. מזולה כהרגלו לא לקח TO בזמן, ההפרש ברח וגם המשחק.
ופתאום במשחק 2 באותו מצב כבר יש תקדים והניקס מאמינים ולמומנטום חיים משלו.
אז אתה נלחץ ודוחף חזק מדי ואתה בסטרס ומותח את עצמך יותר מדי – ונהיה חשוף לפציעות מחרידות. כרוניקה של טרגדיה ידועה מראש.
אבל כל העולם יודע את מה שאמרתי כאן – אז איך הסלטיקס נפלו בזה?
השאננות היא האויב של האדם. בכל תחום בחיים.
ב-2019 אחרי שתי אליפויות קלות עם כוח אש היסטורי (קיידי סטף קליי) ג״ס ויתרו על הגבוהים ושלחו את דוראנט להילחם בסיבוב השני בצבע נגד דיאנדרה וזובאץ. זה נגמר באכילס קרוע בסיבוב השלישי. עוד כרוניקה ידועה מראש.
לטיבס זה לא קרה ולא יקרה. הוא לעולם לא מחייך, תמיד זעוף, ואף פעם לא זחוח.
הגמר הזה מגיע לו! הוא שלו – לפני ולמרות הכל. הוא בא מוכן. מנטלית. החבר׳ה שלו מוכנים לעשות הכל בשבילו. מאמן זה לא רק איקסים ועיגולים.
ברכות לניקס. עשו את הבלתי יאמן. ותאמינו לי – הם יבואו מוכנים גם לסדרה מול אינדיאנה.
אולי בכל זאת תהיה שם אחלה סדרה. בכל מקרה יהיה גמר כללי מרתק. לפחות מהצד המזרחי שלו.

Smiley
17/05/2025 13:03:21
הגב ל  דה שוט

דוחף חזק מדי… ת'יבודו הוא ההגדרה המילונית לזה.
רק שנה שעברה הוא איבד שחקנים בסדרה מול הפייסרס… דריק רוז עדיין שואל את עצמו למה הוא היה על המגרש באותו משחק פלייאוף גמור שתי דקות לסוף.

דה שוט
17/05/2025 13:18:09
הגב ל  Smiley

כן אני מכיר את התיאוריה הזאת לגביו. מעניין אם היא מגובה בנתונים. שחקנים נפצעים בכל הקבוצות.
אמביד ג׳ורג׳ קיירי דייוויס סטף קאוואי דוראנט טייטום קליי פול – אף אחד מהם לא שיחק אצל תיבס

Berch
17/05/2025 11:24:39

תודה על הסיקור מאנו
כולל פי ג'יי טאקר האגדי, האלוף הבין יבשתי (כמו שון מייקלס)… מה צריך לבקש יותר.
איזה קבוצה תענוג בניקס, הרבה זמן חיכו לזה בגארדן

אטאפומה
אטאפומה
17/05/2025 11:29:10

מנחם התעלה על עצמו בהסבר יכולות הסלטיקס .
פעם אחר פעם רק לקרוא ולהמר הפוך
ממנחם ,תמיד עובד .
לא משנה באיזה נושא, כדורסל פוליטיקה מדע ביולוגיה , לקרוא ולהבין האמת הפוכה לחלוטין .
איך מנחם כתב אתם רשאים לצחוק עלי וללגלג .
לא צוחק לא מלגלג , קריאת השורות של מנחם ,קריאה ביקורתית עוזרת , למה מנחם
תמיד כותב הפוך מפני שהוא מסתכל תמיד על חלק מהתמונה ולא על התמונה המלאה .
כתב שיטת השלשות וכולי :
ובכן זו בדיוק הסיבה בגינה הסלטיקס להבנתי יפורקו:
השיטה שהצליחה להוסיף אליפות לסלטיקס
עבדה לא נכון .
הווריורס כשהמציאו את השיטה איזנו בין
קליעה מרחוק לבין כניסות. שמירות חטיפות :
עם מגינים כמו קליי דריימונד והרבה כוח מתחת לסל עם בוגוט היתה לקבוצה פריביליגיה להחטיא ועדיין להשתלט על כ"ח ולזרוק שוב .
אני לא מאוהדי הסטטיסטיקה אך עדיין
ניתן להבין בקלות כי הקבוצה נבנתה
בדמותו של בראד סטיבנס:
קבוצה חלשה לא פיזית , רוב העומס נפל על
טייטום בראון .
לא שיטה שיכולה לעבוד לאורך זמן .
פורזינגיס אחד לא יכול להושיע
הקבוצה צריכה כוח מתחת לסלים .
ואין .
האם הקבוצה יכולה להתאושש :
הם צריכים שחקן חזק מתחת לסל
חזק ולא זול .
מיקי ניתח יפה את המצב הפיננסי :
בוסטון הימרה על אליפות וזכתה באחת .
בינתיים קבוצות אחרות התחזקו בדיוק
בנקודה החלשה אצל בוסטון .
וכך שהיא וסטיבנס נשארו מאחור

אטאפומה
אטאפומה
17/05/2025 12:44:34

לא התיחסתי להימור שלך מיקי ,
התיחסתי לשורות.שכתב מנחם במעורב
לאחר ניצחון הסלטיקס .
אף פעם לא ביקרתי אותך בעבר ,ולא מבקר גם עכשיו ,ראשית כתיבתך החכמה
מוסיפה המון לאתר , שנית התיחסת למצב נתון רגעי ,אני בדרך כלל מתיחס
לתמונה הכללית למגמה .
בוסטון לקחו אליפות מול ההגנה הפרוצה
של דאלאס , קבוצה ששיחקה לא נכון ,משחק מוטה אגו של לוקה , אשר התעקש להוביל כדור במקום להתמקם
כקלעי על הכנף ,להוסיף לחץ על ההגנה ולהשאיר את מלאכת הריכוז לקיירי .
מול קבוצות קשוחות יותר מדאלאס תחת הסל ההימור על כניסות של וויט והולידיי
תוך חיפוי מאחור של טייטום בראון לא היה עובד .
כתבת חבל להפסיד קבוצה כזו בשל פציעה .
בנקודה הזו אנו חלוקים : אני טוען כי פציעת שחקן מוביל בגיד אכילס מעידה
על ניהול משחק שערוריתי .
לברון ,ג'ורדן , דנקן ,לא נפצעו מעולם
פציעה כזו .
אני טוען כי הבניה וניהול הקבוצה הם כאלו שהובילו לפציעה הזו וכי זו היתה מגיעה בשל העומס על טייטום בכל מקרה .
ההימור שלך על נצחון הסלטיקס יכל
להצליח לו אימה יודוקא היה המאמן .
אך הנהלת בוסטון החליטה להתעסק
בדברים שאנם נוגעים לה.
לא חושב שיש למזולה כריזמה מספקת
אך הבעיה לא בשלו אלא בשל סטיבנס.
שורה תחתונה הם הימרו על אליפות והצליח להם, אך לא לאורך זמן .באותו ענין דאלאס בנו קבוצה שמשחקת יפה סביב לוקה , והחליטו לרדת מזה
תמורת כוח תחת הסלים.

נערך לאחרונה 11 חודשים לפני על ידי אטאפומה
רן הנרגן
17/05/2025 11:43:21

ג"ס סימה את דרכה וכרגיל בקיץ אני עסוק בשאלה הסגל שעונה הבאה. בעיקרון אני בדעה שקרי, גרין ובטלר ממשיכים אבל תמיד יכול לרדת מהשמיים איזה שחקן טופ 5 שיהיה זמין, אז גרין ובטלר. אבל זה מאד לא ראלי.
.
הנכס העיקרי זה קמינגה. ההנהלה כבר מפיצה דרך עיתונאי המפרץ שאין לה בעיה להחתים אותו על חוזה חדש. מצד אחד הבחור אכל חרה מג"ס (לא בהכרח מרשעות אלא בגלל הסיטואציה) והוא חייב לעצמו התחלה חדשה אבל מצד שני יש מעט מאד קבוצות, אם בכלל, שיתנו לו את החוזה שהוא דחה מג"ס בשנה שעברה. 30 מיליון ל 5 שנים.
.
לאוהדי שיקגו, אתם על העגלה של קמינגה? חוזה של 30 מיליון ל 3 שנים מביא אותו אליכם תמורת ווצביץ. זה, לדעתי מצוין לשיקגו ולכן ג"ס תדרוש את בחירת הסיבוב הראשון של פורטלנד (מוגנת 1-14) ב 26 שיש לשיקגו. דעות?

הקיפוד
הקיפוד
17/05/2025 12:05:47
הגב ל  רן הנרגן

עזוב הם צריכים להוסיף לכם גם אצ גידי ובוזיליס ועוד בחירה

Smiley
17/05/2025 13:04:11
הגב ל  רן הנרגן

אם אני הבולס אני בהחלט לוקח את קומינגה על ווצביץ
אני פשוט לא חושב שקומינגה יחתום על חוזה נמוך כזה.

רן הנרגן
17/05/2025 13:58:51
הגב ל  Smiley

אין לו יותר מידי אפשרויות. ברוקלין היא הקבוצה היחידה שיכולה לתת מקס לפרי אייגנט ולא רואה סיבה לתת כל כך הרבה לקמינגה

הקיפוד
הקיפוד
17/05/2025 20:22:27
הגב ל  רן הנרגן

לדעתי קומינגה ייקח את החוזה של השנה האחת ויהמר על עצמו

אטאפומה
אטאפומה
17/05/2025 11:54:49

מסקנות כלליות :
כדורסל יפה שיטת בראד סטיבנס:
קליבלנד בוסטון לא עובדת ברגעי האמת .
ווריורס בשיאה סטף קליי דריי איגי בוגוט
ליווינגסטון ברבוסה ספייטס ועוד היתה מספיק קשוחה כשצריך .
לא רק כדורסל יפה גם מנצח חדירות מסירות פנימה לא רק שלשות .
מי שחיקה את ג"ס בוסטון קליבלנד ושות

חיקה לא נכון .
בינתיים הגענו לגמר המזרח בו לאנדיאנה
בעמדת המאמן יש יתרון ברור :
נסיון מול קצב .
השיפוט הלא מנותק מהביזנס אפילו מוטה ביזנס עלול לאזן או אפילו להפוך את הקערה
על פיה ולתת יתרון לניקס.
מייקל ברידג'ס דיאנדרה ועוד הוכיחו את יכולתם להוסיף קשיחות כשצריך עטד בקבוצה האדירה של פיניקס ,
איך קוראים לגאון שהלך לטרייד
חיסול הקבוצה : דוראנט הגמור
תמורת ברידג'ס …
אם מדברים על גיד אכילס :
דוראנט חזר לשחק ,אך כאמור הוא גמור .
ועכשיו יהיה גם לבוסטון שחקן גמור כזה .
לא הבנתי מקצועית אז ועדיין לא מבין מהו הנימוק להחתים שחקן לאחר פציעה כזו :
ובכן כלכלית אני מבין היטיב ,הציבור שאותו
מנחם מייצג נאמנה בגאוניות :
תמיד רואה רק חלק מהתמונה ולא
את החלק המקצועי שבה .
ולכן שחקנים גמורים כמו לברון שכבר
בעונת הזבל הרביעית שלו ,כן מתאמץ
סוחט מחמאות על יכולתו בגילו אז מה .
ב נבא אין הפרדה לקטרגיות גיל .
ודוראנט שצריך לקבל את כל המחמאות
על יכולתו בהינתן פציעתו .
אך שוב אין בליגה קטגוריות פצועים …
שורה תחתונה הליגה אוהבת כדורסל
מנצח , אין בזה מקום לפציעות לא לגיל
לא לקבוצה שמנסה בכוח להמשיך על חורבות קבוצת עבר אדירה (ג"ס) .
שורה תחתונה לא עובד ….

LiorD
17/05/2025 12:07:06

לא רק זה.. הוא חזר לפני שש שנים! חמש עונות…
אז חמש עונות הוא "גמור"? …

אטאפומה
אטאפומה
17/05/2025 12:58:07
הגב ל  LiorD

וכמה אליפויות לקח מאז ?
וכמה לפני הפציעה ?
לא אוהבים את המילה גמור ?
יתכן שאתם צודקים , בואו נשנה
מילה לשחקן מוביל שבכוחו ליצור
אליפות להכריע בכוחות עצמו משחקי גמר פלייאוף. .
טוען כי לברון דוראנט טייטום ועוד
כבר אינם כאלו .

אטאפומה
אטאפומה
17/05/2025 12:54:46

המספרים הם חלק מהסיפור לא הסיםור כולו ,לא עולה שלב בפליי אוף הוא הסיפור

Yinon Yavor
17/05/2025 12:47:27

תודה מאנו על הפריוויו ועל הסיקור.
בשלב זה, נראה שהטרייד של הקיץ היטיב גם עם הניקס וגם עם מינסוטה.
ממש מקרה נדיר של win win

wadi
17/05/2025 14:52:59
הגב ל  Yinon Yavor

בדיוק. הטרייד השיג את מטרתו מבחינת הניקס שנבנו כדי לנצח את בוסטון. נראה איך יהיה להם מול אינדיאנה. המצ'אפ קשה כי זאת קבוצה שכולם תורמים בצורה יחסית שווה, קשה להתמקד בשחקן מסוים. אפשר להגיד את זה גם על בוסטון אבל אינדיאנה פשוט בכושר ומומנטום. אני חושב שהסדרה תהיה מאוזנת ואפילו שהרבה עפים על אינדיאנה לדעתי הניקס מגיעים עם יתרון קל. מחכה לסקירה לפני הסדרה, לשמוע מה הניקס צריכים כדי לעבור.

בוסטון אין 5

נערך לאחרונה 11 חודשים לפני על ידי wadi
עגל
17/05/2025 16:48:10
הגב ל  wadi

כבר לא יקרה (בוסטון אין 5)

Yinon Yavor
17/05/2025 12:49:10

ובהקשר קצת פרובינציאלי:
5 קבוצות עוד נשארו עם סיכוי לקחת אליפות.
3 מהן משחקות בדיוויז'ן של פורטלנד.
בהצלחה לדני שנה הבאה…

Smiley
17/05/2025 13:01:15

הסלטיקס הפסידו את הסדרה בשני משחקי הבית הראשונים שזרקו הובלה של 20 הפרש.
לניקס היה מאצ'אפ מצויין מול הסלטיקס עם אננובי וברידג'ס בכנפיים. כאילו בנו את הקבוצה עבור המפגש איתם.
הסלטיקס השנה גם קיבלו ירידה משמעותית ביכולת מהולידיי ופורזינגיס. ואין להם ממש עומק בספסל.

חתוליו
17/05/2025 13:26:29

ההפסד של הסלטיקס במשחק ובסדרה מוכיח שוב שלא תמיד שווה להצמד לשלשות בכל מחיר ושעדיף 2 נקודות קלות ביד משלוש מסוכנות על העץ.
סטפ קארי אהוב ליבי שחקן ענק ועילוי אמיתי אבל ההצלחה שלו ושל קליי הרסה את הליגה והכניסה לראש של הרבה אנשי מקצוע שאליפות לוקחים מהשלוש, ואז עברנו משלשות כבונוס נחמד ואמצעי ריווח לחדירות למצב הנוכחי שזה שלשות בכל מחיר, גם כשהמציאות והשכל הישר צורחים עלייך להפסיק.
כי אליפות לא לוקחים מהשלוש, אליפות לוקחים כשכל שחקן בסגל ממצה את המקסימום מהחוזקות שלו והמינימום מהחולשות שלו.
חמור לא יכול לשיר אבל בלשאת משאות כבדים הוא לא רואה את הזמיר ממטר. אז למה לשלוח אותו לאירוויזיון?
אני מאמין שבעונה הבאה החצי-מרחק המושמץ יעשה קאמבק וקבוצות שיצמדו לשלוש יענשו על זה בסופו של דבר

גיא רוזן
17/05/2025 14:45:14
הגב ל  חתוליו

שאלה מעניינת.

בשנה שעברה, הקבוצה שזרקה הכי הרבה פעמים מ-3 זכתה באליפות.
בפיינלס היא פגשה את הקבוצה במקום הדני במספר ניסיונות נ-3.

אז נכון, השנה המגמה לא בולטת כבשנה שעברה,
ועדיין,
4 מ-8 הקבוצות שהגיעו לחצי גמר איזורי הן טופ 10 בכמות ניסיונות הקליעה משלוש.

חתוליו
17/05/2025 15:01:51
הגב ל  גיא רוזן

נכון, אבל היו כמה וכמה תצוגות נפל מהשלוש בפלייאוף הזה, ברמה שגרמה לי להתגעגע לכדורסל של פעם שבו שלשה היתה פעולה נדירה ויחודית שרק יחידי סגולה הורשו לבצע

ברוך רובין
17/05/2025 15:12:43
הגב ל  חתוליו

הבעיה זה לא השלושה אלא ההתקפה החד מימדית של בוסטון. אתה לא יכול להסתמך רק על אלמנט אחד בהתקפה ופה בוסטון נפלה.

השלושה פה להישאר והיא עדיין תהיה נשק מרכזי.

אני חושב שליגת הNBA יש בה את הפער הכי גדול בין יכולת שחקנים לאימון.

אני מקווה שנראה מאמנים אירופיים יותר בNBA כי אין לי ספק שהם מסוגלים להוציא יותר מהשחקנים.

ששני הקבוצות אין להם אף תרגיל והכל יכולת אישית זה אומר דרשני.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אתה תמים יא ברוך בwwe הכוכב קובע לא המאמן

Eldad Ben-Moshe
17/05/2025 18:41:42
הגב ל  חתוליו

מסכים מאוד, חוץ מאשר עם הסוף (הנבואה/תקוה שלך לשינוי בשנה הבאה)

עגל
17/05/2025 15:04:50

תודה מאנו.
כל הכבוד לניקס על המאמץ והקשיחות. עשו מה שצריך בלי לחשוב שהם אנדרדוג.
הלילה לבוסטון לא היה סיכוי מול הניקס, כבר מההתחלה זה הלך לא טוב. לדעתי ברון דווקא היה טוב, לא היה איזון התקפי ונטל גדול מדי נפל עליו.
בעיקר כשווייט ופורזינגיס כאלה חושך.
פורזי עם מחלה מיסתורית?
אומרים לעשות פירוק משמעותי בבוסטון? לא יודע, אם טייטום חוזר לקראת סוף העונה הם יהיו חזקים מאוד גם בהרכב הנוכחי. אם יש טרייד טוב צריך כמובן לשקול זאת.

גמר המזרח יהיה נהדר. לדעתי אינדי עדיפה אבל זה יכול ללכת ל-7 משחקים (אבל מה אני יודע, יצאתי רפה הבנה בכיר בכל הבראקט השנה).

יאללה, יום מנוחה ואז משחק על כל הקופה. גו דנבר.

נערך לאחרונה 11 חודשים לפני על ידי עגל
דוקטור רזי הופמן
17/05/2025 20:09:40
הגב ל  עגל

יותר טוב שטייטום יוותר על העונה הבאה ויחזור רק בעונה שאחרי כן.
בכל מקרה הסלטיקס יראו אחרת שנה הבאה.
מה שהכי חשוב זה למצוא מאמן חדש עם כיוון קצת שונה מזה של בזוקה ג'ו…

מנחם לס
17/05/2025 16:15:51

תןודה מיקי על סקירה מעולה, ו-"ישרה לעניין"

onetwo3
onetwo3
17/05/2025 16:28:47

תודה.
סיקור מוזר. כמעט כולו סובב סביב החולשה של בוסטון וכמעט ולא מאדיר את ההצגה הבלתי נשכת, בעיקר הגנתית, של הניקס.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  onetwo3

לא חכמה לנצח את בוזטון בלי טייטום.

דוקטור רזי הופמן
17/05/2025 20:11:19

הסלטיקס הפסידו שניים בבית עם טייטום.
גייסון לא היה פקטור מרכזי בסדרה הזו, בניגוד לברונסון!

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
17/05/2025 21:32:07

הסיבה המרכזית להדחה של הסלטיקס לפני פציעת טייטום היא הקריסה בבית עם טייטום בריא בשני המש' הראשונים שהסלטיקס היו חייבים לנצח אחרי שברחו לעשרים הפרש. בלי הקריסות האלו הסלטיקס היו ביתרון 0-3 מנצחים בוודאי את הסדרה לכל היותר בחמישה מש'.
במצב כזה, המשחק הרביעי היה מתפתח אחרת לאחר יתרון 0-3 ואולי טייטום לא היה נפצע.