הניקס עושים את הבלתי יאומן ב- TD גארדן בבוסטון. סיקור  מהשטח / עמית טבול

הניקס עושים את הבלתי יאומן ב- TD גארדן בבוסטון. סיקור מהשטח / עמית טבול

הניקס עושים את הבלתי יאומן ב- TD גארדן בבוסטון. סיקור  מהשטח / עמית טבול

איזו דרמה הייתה לנו פה בבוסטון! הסיבוב השני בפלייאוף הוא אחד הדרמטיים שאני זוכר. כבר שלושה ימים רצופים עם מיני נס ז'לגיריס לקבוצות החוץ.

2016, 2022. הפעמיים האחרונות בהן ביקרתי בארצות הברית ונכנסתי למשחק נבא. ב-2016 קיבלתי אקרדיטציה למשחק מספר 1 בגמר המזרח בקליבלנד. בשנת 2022 הלכתי כצופה עם אשתי למשחק מספר 5 בחצי גמר המזרח בבוסטון – הסלטיקס נגד מילווקי. חסימה אדירה של הולידיי (אז שחקן מילווקי) על סמארט הבטיחה ניצחון חוץ דחוק לבאקס אבל בסוף הסלטיקס ניצחו את הסדרה והגיעו עד לגמר, שם נכנעו לווריורס.

אחרי שנה וחצי מטורללות במדינתנו, ימי מילואים למכביר ותקופה ארוכה עם מעט כתיבה, החלטתי לפנק את עצמי. הזמנתי כרטיס טיסה לניו יורק. קצת ביקור משפחתי, קצת טיול וכמובן הופס. הגעתי לפה ביום שני בלילה. ביום ראשון עוד הייתה דרמה בכיכובם של המושכים בחות'ים. למזלי אל על רק דחו את הטיסה בכמה שעות. לקראת הנחיתה מקדמת אותנו עננות כבדה בשדה התעופה JFK. רואים את הבתים רק מגובה של 100 מטר ומטה. כל הכבוד לטיייסים! נחיתה מושלמת, קצת כפיים והכל בא על מקומו בשלום.

המטוס גולש לחניה. מיד לאחר מכן אני בדיוק מתעדכן שהניקס מנצחים את בוסטון בחוץ בהארכה ותוך כדי בודק מיילים ושמח לגלות שאושרתי לכסות את משחק מספר 2 בבוסטון!

יום לאחר מכן אני מזמין אוטובוס לבוסטון לשעת צהריים על מנת שאוכל להגיע ל-TD גארדן מספיק זמן מראש. אותו אולם מהמשחק האדיר מלפני שלוש שנים ואותו הולידיי שבינתיים הספיק לעבור לבוסטון ולקחת אליפות שנייה. האוטובוס יוצא לבוסטון. אני מנסה להירדם ואז חצי שעה לאחר מכן אני מקבל מייל נוסף: אושרת למשחק 4 במדיסון סקוור גארדן! טוב..הלכה השינה. עמיתרגש!! ממשיכים לנסוע בוסטונה. הנהג עוצר את האוטובוס בצד וגוער בנוסע קולני ולא ממושמע שמדבר בטלפון. הנוסע מודה ועוזב ירוחם והנסיעה ממשיכה בדממת אלחוט.

הגענו לבוסטון. הפסקת אוכל קלה ואני מתחיל לנוע לכיוון האולם. בחור נחמד שואל אותי איפה ה- TD גארדן. אני עונה לו שאני בדרך לשם. תוך כדי שיחה מתברר שהוא יהודי מניו יורק שחגג בר מצווה לבן שלו. החלפנו מספרים ובביקור הבא שלו בארץ נקבל את פניו בברכה.

מגיעים לאולם. בדיקות ביטחוניות והולכים ישר לפרקט. השחקנים מתחממים. דירק ווייט קולע 98% מהשלשות שהוא לוקח, רובן סוויש. פורזינגיס העצום מתרגל פוסט אפים. הוא יודע שהרבה מאוד תלוי בו היום. בצד השני ג'וש הארט ואננובי מתאמנים חזק. מיצ'רוב מתרגל כדרור, כמו גם ג'יילן בראון. אננובי גבוה יחסית למה שדמיינתי והארט דווקא לא נראה כל כך גבוה. אני מחליף כמה מילים עם אוהדי ניקס שישבו על הפרקט. הם מרגישים שהפעם זה אפשרי. לאחר מכן קפצתי לאיזור התכנסות המדיה והבופה שלצערי לא יכולתי לטעום ממנו מטעמי כשרות ואז חזרתי לאולם.

הצגת שחקנים. רעש, אש ותמרות עשן.

המשחק מתחיל. שלשה על ה-24 של אננובי נענית ברוורס ליי אפ של הולידיי. הקבוצות מרבות להחטיא זריקות טובות. זה מיתרגם להרבה פאסט ברייקס. אחד מהם שולח את הולידיי שנעצר ע"י ברונסון בפלייגרנט 1 לפני שהצליח לקבל את הכדור. לפני שהולידיי זורק השופטים מבשרים לקהל שהזריקה של אננובי בהתקפה הראשונה הייתה לאחר ה-24. שני סלים רצופים משני הצדדים, סל ועבירה של בראון והתוצאה 11-4 למקומיים, 7:16 דקות לסיום הרבע. תיבודו מזעיק טיים אאוט.

בוסטון מתאפסת ראשונה עם שתי שלשות של דירק ווייט ועוד אחת של פריצ'ארד שנכנס לאחר הטיים אאוט.
הרבה החטאות ליי אפ של שתי הקבוצות. מיצ'ל רובינסון מחליף את טאונס ועושה עבודה טובה מתחת לסלים. הרבע נגמר בתוצאה 13-24 לסלטיקס.
טאונס מצד אחד ובראון מהצד השני לוקחים אחריות. ווייט קולע 3 מ-3 מהקו, מוסיף עוד שלשה בהתקפת מעבר וההפרש עולה ל-16.
הניקס מצמצמים ל-10 והולידיי עם סל ועבירה נותן אוויר למקומיים. שלשה של ברונסון וסל קל של הארט אחרי אסיסט של טאונס מורידים ל-8.


בראון קולע אחת מהעונשין והמחצית מסתיימת בתוצאה 50-41 לסלטיקס. ההרגשה באוויר היא שהמשחק הזה היה יכול להיות גמור כבר בחצי. מצד שני טייטום רק עם 2 נקודות עם 1 מ-7 מהשדה, כך שיש למה לצפות. בראון עם 17, ווייט עם 14 (3 מ-6 מחוץ לקשת) והולידיי עם 8 מובילים את בוסטון.
טאונס עם 14 ו-10 ריבאונדים, הארט עם 11 וברונסון עם 7 מובילים את הניקס.
ברידג'ס עם 0 מ-6 מהשדה לא מצליח לעלות על הלוח אבל ממשיך לשמור אגרסיבי ולזרוק זריקות טובות יחסית.
טייטום קולע שלשה, טאונס ממשיך לקלוע זריקות קלות וגם קשות, הולידיי חוטף ושם שתיים על הלוח והניקס שוב מבקשים טיים אאוט. 10 לבוסטון.

הרבע ממשיך עם שלשה של בראון, סלים של טייטום ו-ווייט, אופנסיב של טאונס ואסיסט נהדר של טייטום להטבעה של קורנט. 18 לבוסטון. טיים אאוט, מוזיקה של AC/DC ברקע, הקהל משולהב ומקווה שהפעם סוף סוף תגיע הבריחה המיוחלת. צלנג' מוצלח של מאזולה מחזיר לבוסטון אאוט גבולי ופורזינגיס בהטבעה ושלשה עולה על הלוח.מיקאל כבר עם 0 מ-8 וברונסון עם 8 בלבד. ככה לא מנצחים בבוסטון.

שתי שלשות של הארט ומקברייד במעבר מורידות ל-12 עם סיום הרבע השלישי.

הרבע האחרון מתחיל עם החטאה של טייטום משלוש, הלטבי תופס ומטביע, פריצ'ארד עם שתי שלשות, מיקאל עולה על הלוח עם 7 נקודות מהירות ומיצ'ל רובינסון מוציא עבירה מפורזינגיס עם הסל. הוא מסכים ללכת לעונשין רק כדי לעשות איירבול מביך שגורר לעג מצד הקהל.

מיקאל לוקח הכל עליו ועם שני סלים ושלשה הוא כבר עם 13 נקודות עם 6 מ-7 מהשדה מאותה נקודת זמן בה התחיל לקלוע. מנגד, דירק ווייט לא מצליח לקנות סך ומחטיא זריקות טובות.

שתיים מהקו לווייט, שלשה פנויה של ברונסון אחרי ריבאונד התקפה וההפרש רק 7. טייטום מחטיא שלשה פנויה לחלוטין מהפינה. הארט קולע שתיים וגם בראון מחטיא שלשה פנויה. יש לחץ באוויר, הקהל מרעיש ומבין את המשמעות של עקיצה נוספת פה של יושבי התפוח הגדול.

בנוסף לכל הצרות, סל לשתי נקודות של מיקאל הפך לשלשה לאחר צ'לנג' מוצלח של האורחים. רק 4 הפרש, 2:43 לסיום. לחץץץ

ממשיכים: ריבאונד התקפה של טאונס בפולו נכנס ויש גם עבירה. נקודה לסלטיקס. החטאה של טייטום לאחר זריקה קשה וסל של ברונסון. נקודה לניקס!!

החטאה נוספת של בראון, פולו לא מוצלח של ווייט מריבאונד התקפה. ברונסון נכנס על הורפורד ושם עוד שתיים. שתיים מהקו של טייטום וזה נקודה הפרש לטובת הסלטיקס. איירבול של הניקס מהפינה ויש לנו טיים אאוט של הסלטיקס, 24 שניות לסיום. פוזשן גורלי.

מהלך אדיר של בוסטון מסתיים בדאנק מהדהד של טייטום וזה שוב נקודה לסלטיקס, 18.5 שניות לסיום. טיים אאוט נוסף של הניקס, make some noise מרעיד את האולם.

ברונסון מסתבך ומצליח להוציא עבירה. רעש מחריש אוזניים לא עושה עליו רושם. נקודה לניקס. טייטום לוקח את הכדור האחרון, עולה לזריקה והכדור נחטף על ידי מיקאל ברידג'ס! נגמר הזמן. 2-0 לניקס אחרי שני משחקי חוץ.

מבחינתי סיפור המשחק היא מיקאל ברידג'ס. התחיל רע מאוד את המשחק, המשיך לקבל את האמון של תיבודו בגלל ההגנה גם אחרי פתיחה נ. הזריקות התחילו להיכנס והבלוק המכריע שלו סגר את הסיפור. ואולי הכל מכתוב גם בנבא? מספר 25 ביום ה-25 לעומר, מי יכול עליו?

ועוד משהו: הרבה מאוד מהנקודות של בוסטון מגיעות משלשות במעבר. במידה וזה לא עובד הם בבעיה, בפרט במשחק עומד.

קלעו לניקס:

ג'וש הארט 23, 6 ריבאונדים ו-2 בלוקים, טאונס 21 ו-17 ריבאונדים, ברונסון 17 ו-7 אסיסטים, מיקאל ברידג'ס 14, 7 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-3 חטיפות.

לסלטיקס:

בראון 20, 6 ריבאונדים ו-2 חטיפות, דירק ווייט 20 (3 מ-11 מחוץ לקשת, 0 מ-5 בחצי השני), 9 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-2 בלוקים, טייטום 13, 14 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-3 חטיפות, הולידיי 10 ו- אסיסטים.

חוזרים לניו יורק. אני אהיה שם במשחק 4. יש לי הרגשה שהסלטיקס לא אמרו את המילה האחרונה.

Amitlahev

אבא במשרה מלאה, רואה חשבון, שופט כדורסל בדימוס, מכור לפנטזי, גיטריסט בהרכב ובשעות הפנאי (שאין לי) זורק מלא שלשות :)
Subscribe
Notify of
59 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Eithan
Eithan
08/05/2025 8:01:55

הופעה הארדנית של בוסטון. אם ממשיכים ככה, אפשר להביא אותו בשנה הבאה לגארדן וזהו.

גיא רוזן
08/05/2025 8:18:45

משחק מכוער של 2 הקבוצות,
אבל לזכות הניקס חובה לציין שגם כאשר הם מסריחים הם נלחמים.

הלילה שלפו את הציפורניים ונלחמו בשביל לתת למיקל ברידג'ס האדיר לעדות באק-טו-באק היילטס הגנתיים שגורמים משחק.
נראה לי זה שיא חדש…

תודה, עמית. אחלה סיקור!
אשריך!

דוקטור רזי הופמן
08/05/2025 12:54:08

לניקס יש אופי

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

סיקור נהדר תהנה בחופש מקווה שהניקס יצליחו לנצח את הסידרה

האווי לאסוף
האווי לאסוף
08/05/2025 8:46:57

נחמד מצד הסלטיקס להחליט שהם מוציאים את הניקס מהבור השחור והעמוק שבו היו חמישים שנה.
תודה רבה עמית

Berch
08/05/2025 9:17:33

רק הניקס יכולים לנצח אחרי 13 נקודות ברבע הראשון….
🤣

Tomerg
08/05/2025 9:31:28

וואו! איזה ריפליי למשחק הקודם. איזה פלייאוף מדהים.
בגיל 50 פלוס ה- NBA נשאר בערך הספורט היחיד שאני צופה בו בקביעות וזה פשוט תענוג צרוף!
ניו יורק מתוגמלים על בניית קבוצה סבלנית ונכונה, הם גם טובים וגם נושכים, ואפילו מאמינים. כל מה שהם עושים זה בזכות. בוסטון נראית חד מימדית בהתקפה, שבלונית מאוד. טייטום – כל מה שכתבתי במשחק הקודם. הוא יכול להתפוצץ בהמשך הסידרה עם 40 למשחק ולנצח אותה. הוא יכול גם להמשיך לדעוך. אתה לא יודע מה תקבל ממנו. הלילה הוא עבר השפלה קטנה, קורה לטובים ביותר.
בניגוד לקליבלנד, לבוסטון יש את כל מה שצריך כדי לצאת מזה, ולדעתי היא תצא מזה. אם הניקס יעברו אותם, זו תהיה אחת ההפתעות הגדולות שאני זוכר. הלוואי שזה יקרה.
יאללה אוקלהומה – איזה ניגוב.

Smiley
08/05/2025 9:35:04

הסלטיקס כבר משחק שני מסריחים את הפרקט בזריקות מ-3…
היום כמעט ניצחו דרך ההגנה אבל נתנו לניקס יותר מדי הזדמנויות לחזור, במקום להרוג את המשחק, וקלאץ' ברונסון השתלט על העניינים.

טאטום ברבע אחרון מזעזע. לפחות קלע את הפוזשן (משום מה לא הרגו את השעון וסמכו על ההגנה) לתת לסלטיקס הובלה, רק לראות את הולידיי עושה פאול מטופש על ברונסון כדי לשלוח אותו לקו.
בוסטון היו צריכים להביא דאבל טים כדי להוציא לברונסון את הכדור מהיד.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
08/05/2025 10:35:25

לגבי טייטום: הוא אולי העריץ כל חייו את קובי בראיינט,
אבל נראה לי שלו יש מקסימום במבה מנטליתי.
פריך ורך

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

במבה מנטליטי זה מ-ע-ו-ל-ה
:-)))))

curry
curry
08/05/2025 10:57:07

עם ספסל קצת יותר רחב הניקס יכולים להיות טופ מזרח בשנים הקרובות

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  curry

הם לא צריכים ספסל רק קצת תרגילים בהתקפה מאשר בהצלחה ברונסון

NBA בדם
08/05/2025 11:34:41

תודה על הסיקור
טייטום הוא אוברייטד כסופרסטאר נקודה. לבוסטון יש את הסגל הכי טוב בליגה והסופרסטאר הכי לא אמין שיש עם מנטליות של לוזר ויכולת של סמרטוט בזמן שחשוב.
הוא משחק בקבוצה הכי טובה מאז גולדן של קיידי, שבקבוצות כאלה מרווח הביטחון כמעט ולא מאפשר למדוד יכולת אמיתית של כוכב על. בגלל זה דוראנט מחוץ לרשימות של הגדולים ביותר, כי הוא שיחק עם "מרווח ביטחון", ולא היה צריך יותר מדי להתאמץ. לזכותו ייאמר שהוא ביצע את מלאכתו בגולדן על הצד הטוב ביותר, על סף המושלם. (עד הפציעה כמובן). טייטום לעומתו גם ששמים אותו בפוזיציה של "המרווח ביטחון", עדיין לא יכול לבצע כמה פעולות פשוטות שהיו מביאות ניצחון.
מה שמצחיק זה שעדיין אף אחד לא ייפול מהכיסא אם בוסטון תעבור את הניקס למרות שני הפסדי הבית, מה שמוכיח שהם כמה דרגות מעליהן מקצועית וההפסדים האלה היו שלומיאלים על סטרואידים.
כל בוסטון לא שיחקה טוב, כולל ג'יילן בראון, היא שוב החטיאה בסיטונות מהשלוש, אבל בשביל זה יש סופרסטאר שימשוך את הקבוצה שלו בדיוק בזמן שקשה. אז אנשים יכולים להגן להגן עליו ולהזכיר: תשמע הוא היה אדיר בגיים 7 מול פילי ב 23' עם 51 נק' ובגיים 6 ב 22' מול מילווקי הוא שם 46 בחוץ. הוא לא עושה טובה שמדי פעם הוא מביא משחק גדול. סופרסטאר צריך להיות ביכולת עקבית וטובה בכמעט רוב במשחקים. להוציא מהארכיון, פה הוא התפוצץ ושם הוא התפוצץ זה לא מוכיח כלום.
שים את שיי, יוקיץ בבוסטון והאליפות בכיס עוד מתחילת השנה. לוקח גם את ברנסון,לברון,סטף,קוואי במתכונתו הנוכחית. אצל לוקה (המושמץ בגלל הכושר הרעוע וההגנה הזוועה שלו), זה לא היה קורה. הוא קילר בנשמה.
בהזדמנות זו אני רוצה להגיד לסנגר על הזקן. נכון הוא ייזכר כלוזר ובצדק. ברוב הזמנים החשובים הוא פשוט התאדה.
אבל צריך לזכור שבשיאו הוא לא שיחק בקבוצות עם "מרווח ביטחון", וביוסטון הוא היחידי שמשך את גולדן של קיידי (אחת הקבוצות הטובות אי פעם), ל 7 משחקים ופציעה בסוף גיים 5 של כריס פול מנעה אופציה ריאלית ביותר להדחה סנסציונית. הוא היה הבוס בקבוצה ההיא, ולברון והוא נשדדו מהמעבר הפחדני של קיידי לגולדן. בשנים האלה הוא היה בפריים שלו ומבחינת יכולת נטו היה אחד הגדולים אי פעם. טייטום לא מתקרב אליו כלל ביכולות ובסחיבת קבוצות. מזלו "שהוא נולד", לקבוצה סופר איכותית ויש לו מרווח ביטחון שלמרות המצב עכשיו עוד יכולה לקחת אליפות. מקווה מאוד שלא.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

טייטום שחקן טופ 5 בליגה. הוא לא צריך להיות בול הוג ויודע גם לתת לאחרים, הוא לא מנוהל עי התקשורת, זה ששמו את יאניס לפניו השנה במירוץ לmvp זה בדיחה.
הוא שחקן שעובד רק בשביל לנצח, מאז שהוא בבוסטון הם רק מנצחים. הביא אליפות.
תוציא אותו משם והמועדון זה ישקע למצולות.

מה אתה משווה לי את הגופות של השקץ שחי על שיפוט וקאווי הגמור הזה.
הוא לא משחק להעמיד רק סטט.
זה לא סותר שיש לו סידרה מחרידה מול הניקס ואת זה שהוא לא בא עכשיו להראות שהוא האלפא וצריך לקחת את הכדור. הניקס גם שומרים אותו מצויין.
לוקה בסידרה מול הטראקרס נמצא במינוס אם אתה לוקח נק שלו ואס שלו לנק של אחרים לעומת הנק שקלעו עליו או בגללו.
הוא בולען הגנתי וחי על שיפוט בניגוד לטייטום שמשחק ב2 צידי המגרש ולא חי על התנגשויות.
לוקה בהחלט יותר טוב ממנו בדברים האלה לכן בליגה הזאת עדיף את לוקה כן.
שגא ויוקיץ הם 2 רמות מעל טייטום ומעל כל שחקן בליגה בכדורסל.
סטף הוא רוצח אם יש לי קבוצה חזקה סטף הראשון שאני לוקח אליי אחרי שגא, הוא יכול לחסל לבד קבוצות. סטף שחקן טופ 3 היסטורי מבחינתי לא בושה שטייטום מאחוריו.
ברונסון מראה כבר פלייאןף שני שהוא שחקן טופ 10 בליגה בקלות ונושק לטופ 5.
אם טייטום ישחק בשיטת ברונסון גם הוא יקלע מלא זה לא מה שבוסטון משחקים.
מראה עוד יותר כמה המאבס דפוקים.

Last edited 7 days ago by יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
NBA בדם
08/05/2025 12:14:03

הוא טופ 5 בליגה בלדפוק מספרים בעונה סדירה ובסיבובים מוקדמים. בזמן הקריטי שהקבוצה זקוקה לסחיבה כל מי שרשמתי לפניו. מבקש סליחה מיאניס ששכחתי אותו ברשימה. עם הסלטיקס נראלך שיאניס לא זוכה בטבעת? אין ממי להמר וכל דאבל וטריפל עליו יהפוך לשלשה חופשית. איתו גם בוסטון תהיה קבוצת הגנה עוד יותר מפחידה. לא אותה ליגה.
בוסטון לקחה את הגמר שנה שעברה למרות שלא היה טוב. איזה ישקע במצולות. בגמר ב22' עשה במכנסיים.
לברון גם בגילו יודע לעשות את הפעולה הנכונה וקוואי הוא ווינר ולמרות שהוא בגרסה הפחות טובה שלו הוא עדיף על טייטום בוודאות.
אתה לא יכול להתעלם מהעובדה שיש לו את הסגל הכי טוב בליגה עם מרווח ביטחון של קילומטרים ועדיין הם מפסידים לניקס פעמיים בבית. זה לא הגיוני. זה לא מקרה חד פעמי של טייטום. הבן אדם לא לרמות האלה.
אני תמיד אומר שמשחק כדורסל זה לא טניס. אתה תלוי בהמון גורמים ומספר התארים לא תמיד מספר את התמונה המלאה ומי שמתייחס לזה כאמת מוחלטת טועה בענק.
לטייטום יש את הסיטואציה הטובה ביותר להצלחה והוא מוכיח פעם אחר פעם שהוא לא בלבל של הגדולים. רואים שהוא מפחד בזמנים החשובים. הארדן של יוסטון עושה עם הקבוצה הזאת שושלת בהליכה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

לא מסכים איתך אני תופס מטייטום מאד.
נכון יש לו מגרעות אבל מעט שחקנים אני לוקח עליו בהתחשב יכולת וגיל.
יאניס בכלל לא היה זוכה אותם והם היו נראים רע עם יאניס

NBA בדם
08/05/2025 12:24:36

בחייאת אתה יודע שזה לא נכון.
טייטום יכל לקחת את מילווקי מפיגור 0-2 לניצחון 4-2 עם אחת התצוגות הטובות בכל הזמנים בגמרים?
טייטום שומר, שחקן אולארואונד וגם בקושי נפצע. מה שנכון נכון, אבל הבנאדם לא לרמות האלה. אין שאלה בכלל. הסיכוי שלו לאליפות עדיין קיים נטו בגלל הסגל המטורף שמקיף אותו ולא בגללו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

השמירה של הסאנס על יאניס בגמר הייתה מחפירה

NBA בדם
08/05/2025 13:06:40

מחפירה או לא. אחת התצוגות הגדולות בכל הזמנים. ברמה של פריים שאקיל.
לקח את הקבוצה על גבו התקפית והגנתית (החסימה על אייטון בגיים 4 הצמוד אחת מהגדולות בהיסטוריה), והפך אותה לאלופה.
הוא עשה את זה תוך כדי שהוא חוזר מפציעה והיעדרות מאמצע הסדרה הקודמת (בגמר המזרח מול ההוקס)

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

אחח הזכרת לי את ההוקס עם כל הכוכבים שלהם גון קולינס בוגדן האנטר וקאפלה.
עם שמירה כזאת גם טייטום היה חוגג.
טייטום יביא עוד אליפויות עד סוף הקריירה אל תדאג.

NBA בדם
08/05/2025 13:16:40

לא האדרתי אותו בגלל ההוקס. אמרתי שלא שיחק מולם מאמצע הסדרה עד סופה ואז התמודד בגמר.
טייטום יכול לזכות באליפויות כולל השנה בגלל הסגל הטוב בליגה. ממש לא כי הוא סופרסטאר עליון. הוא טופ 5 עונה סדירה וסיבובים קלים בפלייאוף. בזמן שקשה אין לסמוך על הבחור, וזה הוכח לא פעם או פעמיים.

NBA בדם
08/05/2025 12:17:51

שים את ברנסון בבוסטון וטייטום בניקס והסדרה 30 הפרש כל משחק לבוסטון.
נראלך שטייטום יוביל פעמיים קאמבק 20 הפרש בחוץ? אין מצב.
הוא יכול להצליח רק שהמערכת סביבו מתפקדת.

עגל
08/05/2025 13:54:51

"אם טייטום ישחק בשיטת ברונסון גם הוא יקלע מלא" –
זה מה שהוא עשה במהלך המסיים (הירו בול) וזה לא הצליח.
דווקט טייטום פחות וירטואוז וצריך להיות יותר חכם.

בלי קשר, הוא שומר ברמה אחרת לעומת סטף, ברונסון, לוקה ושאר השמות שהזכרת.

דה שוט
08/05/2025 12:26:15
Reply to  NBA בדם

מאז שטייטום בבוסטון הם היו ארבע או חמש פעמים בגמר המזרח, גמר כללי ואליפות.
מה שגא ויוקיץ עשו בזמן הזה? הוא כוכב על לא מוערך (כאן בהופס, בנבחרת, וגם בקרב בוחרי האמ וי פי). שחקן שבא להגן כל משחק שהקבוצה שלו תמיד מסוכנת ותמיד מכוונת לאליפות.
הוא גם לא פציע (חמסה חמסה)
באנ בי איי היום אני בוחר אותו לקבוצה שלי טופ-5 ואולי אפילו טופ-3 (שגא לוקה יוקיץ והוא – באיזה סדר שתרצו).
גם השנה הוא ייקח אליפות
🙂

NBA בדם
08/05/2025 12:59:14
Reply to  דה שוט

שנה שעברה עברו קבוצות פצועות וניצחו את דאלאס שהיא אנדרדוג ברור, שחוץ מלוקה אף אחד לא היה טוב (ארווינג היה חושך במשחקי החוץ.
המזרח די חלש בשנים האלה. ויש לו את הסגל הכי טוב בליגה. גם פול גו'רג' היה מצליח עם היה עובר לגולדן ב2016 במקום דוראנט. הוא בסיטואציה הטובה ביותר. שיי שיחק עד השנה עם תינוקות של בית רבן שלא חטאו. יוקיץ' שחקן אדיר, לקח אליפות ככוכב עליון (אמנם קלה אבל מרשימה) והוא סבל שנתיים מפציעות של מארי ואחת של mpj.
הטענה של מה שחקן עשה בזמן נתון מבלי לציין את המשתנים היא מרמה. לשיטתך מה עשה לברון בקדנציה הראשונה? כולה גמר מסכן. צריך להציג את התמונה המלאה. לברון סחב נגרים, עיוורים ופיסחים לגמר ב07' והפך אותם להישגיים שנה אחרי שנה למרות שהצוות המסייע שלו שווה לוטרי. (שהפך באמת לכזה ברגע שעזב להיט).
תוציא את טייטום מהקבוצה האיכותית בליגה ואתה לא שומע עליו בדיבורי סופרסטאר או אליפויות. נולד עם כפית של זהב.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

להיפך הוא היה מתפוצץ בקבוצה אחרת יותר פה הוא מאופק. זה נכון שהוא חייב לקחת לסל

NBA בדם
08/05/2025 13:11:19

לא נכון. בקבוצה אחרת הוא היה מתרסק.
לגולדן היה כישרון עוד לפני דוראנט. ואיתם הוא היה באפקטיביות מטורפת וקלע 35 נק' בכמעט 70 ts עם 5.4 אס' בגמר מול קליבלנד. ככל שיש לידך כישרון הרבה יותר קל לפרוח ולהיות יעיל, כי אין ממי לעזור.

דה שוט
08/05/2025 20:02:08
Reply to  NBA בדם

בדם, אני עם שמעון כאן – טייטום לא מוערך, הוא שחקן שהיה משתלב נהדר ליד כוכב על אחר. בראון שחקן ענק וכוכב גדול אבל אין לו מספיק כדרור כדי להיות כוכב על. מסכים איתך שהוא חייב ללכת לסל יותר.

NBA בדם
08/05/2025 20:35:30
Reply to  דה שוט

ליוקיץ' יש כוכב על? לשיי? בקבוצה יש בדר"כ כוכב על בודד ומסביבו כוכב משנה וסגל משלים.
בראון שחקן טופ 20 בליגה עם כל המגרעות שלו, והוא נהדר ככוכב משנה.
הסגל מסביבו הוא האיכותי בליגה.
יש לו את כל מה שכוכב צריך וחולם מבחינת עזרה. הבנאדם לא מספק את הסחורה פעם אחר פעם. למה שאני יעריך אותו יתר על המידה?
יש לבוסטון סיכוי סביר להפוך את הסדרה נטו בגלל הסגל העדיף ולא בגלל הסופרסטאר שלה.
האם טייטום היה זה שחוזר בחוץ מ 20 הפרש כמו ברנסון פעמיים? אתה יודע שלא, בטח שבצד השני יש את השועל קרבות ברנסון שלא היה נותן לזה לקרות.
כולם יודעים שהוא לא בטופ שבאמת חשוב. אם הוא לא היה אמריקאי היו שוחטים אותו בתקשורת.
סטיב קר בטיפשותו כמעט הפסיד את האולימפיאדה בגלל שהוא התעקש שדוראנט יעלה מהספסל אבל הוא עשה דבר אחד שאני הסכמתי איתו. הוא לא נתן לטייטום דקות משמעותיות בנוקאאוט. גם הוא יודע שאי אפשר לדעת מה תקבל ממנו. אין לו שום נשק שהוא בטוח. הוא יכול להרוג אותך ביום לוהט או להרוג את קבוצתו שכלום לא הולך לו. לא משחקים רולטה כשחשוב.

דה שוט
08/05/2025 22:21:47
Reply to  NBA בדם

לא מבין איך אתה אומר על שחקן שלקח אליפות והגיע לגמרים בתור כוכב מוביל – שהוא לא מספק את הסחורה. יש יותר סחורה מזה?
וסטיב קר הגאון כמעט הפסיד לקבוצה שביחס לסגל של ארה"ב – אני בגילי יכול להשלים להם חמישייה (סרביה… ואמרתי ביחס לארה"ב, לא מזלזל, זה פשוט שני עולמות שונים)

Last edited 6 days ago by דה שוט
NBA בדם
08/05/2025 22:42:18
Reply to  דה שוט

אתה שוב הולך לתוצאה מבלי להתייחס לדרך.
רשימת השביקות שלו:

מה מיוחד במה שהוא עשה אשתקד?
בוסטון עברה קבוצות פצועות וניצחה את דאלאס שהייתה כמה רמות מתחת. גם שם הוא לא נראה טוב בחלקים נרחבים מהגמר, ולכן לא קיבל את מצטיין הגמר.

בגמר ב 22' שהוא הגיע אליו הוא עשה במכנסיים, והוא היה האשם העיקרי בהפסד הזה.

בגמר המזרח ב23' הוא הפסיד בשני המשחקים הראשונים למיאמי (המדורגת 8) הלא נוצצת בלשון המעטה, שבשני הרבעים האחרונים בכל משחק לא קלע סל שדה אחד. הפסיד גם את המשחק השלישי ולבסוף את הסדרה כולה.

בשני המשחקים המביכים נגד הניקס (שמיטת 20 הפרש בבית בכל משחק), הוא שובק בזמן הקאמבק, מחטיא בצרורות ובגדול מפחד מהמעמד המלחיץ.

הסחורה יותר מדי פעמים הוכחה כפגומה בתור סופרסטאר, ומזלו שהוא משחק עם הסגל הכי טוב בליגה שמסתיר הרבה פעמים את היכולת שלו לסחוב קבוצות.

NBA בדם
08/05/2025 22:49:01
Reply to  דה שוט

סטיב קר יצא אידיוט עם הספסול של דוראנט.
במקרה של טייטום הוא צדק. במשחקים של נוקאאוט אתה הולך עם השחקנים שאתה יודע מה תקבל מהם, וטייטום עם כל הכבוד הוא לא אחד מהם.
אל תשכח שהוא ראה את זה מקרוב מהצד המנצח ב 22' טייטום שבק בגמר וגולדן ניצלה זאת ולקחה את האליפות.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דה שוט

אליפות קפיצה מצוקים. עזוב תאשר את הטרייד אני חייב חילוץ לקאבס הם במסלול של בוסטון צריכים להטריד אותך לאינדי אתה עם הלי תאשר שאתה על העגלה של אינדי ותציל את בוסטון

דה שוט
08/05/2025 13:13:14

אין חילוצים חבריקו
מי שהולך לישון עם הקאבס שלא יתפלא שהוא קם אפור
🙂
חוץ מזה אף אחד לא יודע בכלל מאיזה רציף יוצאת העגלה של אינדיאנה חחחח זה כמו הרציף של הארי פוטר

Last edited 7 days ago by דה שוט
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דה שוט

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

גיא רוזן
08/05/2025 18:20:36
Reply to  דה שוט

הרגת!

לאור מה שהליברטון עושה השנה,
יש מצב שהפייסרס יצברו אוהדים בקצב של סדרת הספרים…

הוא השנה 9 מ-10 בניסיונות קליעה בדקה האחרונה של משחק פלייאוף + עונה רגילה כאשר הקבוצה שלו בפיגור פוזשן אחד או בשוויון. זה כולל 5 מ-6 משלוש, כולל כמה סלים ברמת קושי סטפן קרי.

9 מ-10!
יש לו לבחור קרח בורידים…

עמיחי קטן
08/05/2025 18:32:27

אתה לא מעודכן. זה כבר 10/11

דה שוט
08/05/2025 20:03:42

נתון מטורף. אבל הלילה שבר שיא – לקח ריבאונד של עצמו וגמר את המשחק. ד"א הזריקה הייתה סטפ-בק בדרגת קושי סבירה (שפעם אף אחד לא היה מעלה על דעתו). האליברטון – כמו טייטום – לא מספיק מוערך ככוכב (אבל לא כוכב על).

Last edited 7 days ago by דה שוט
ג'ט לג
ג'ט לג
08/05/2025 18:33:28
Reply to  דה שוט

בחירת האמ וי פי לא צריכה להיות מושפעת מהפלייאוף. בליגה הסדירה יש שחקנים שסוחבים הרבה יותר את הקבוצה שלהם ושלבעדיהם ההקבוצה על הפנים.
אני לא יודע את המאזן של בוסטון בשנתיים האחרונות בלי טאטום בליגה אבל הם קבוצה מספיק חזקה לנצח גם כשהוא חסר

דה שוט
08/05/2025 20:06:15
Reply to  ג'ט לג

א. תראה את מי הם ניצחו שם
ב. לא יודע עד כמה הקריטריונים לבחירה הם מוצקים. אין מדדים ברורים. תשאל את עצמך שאלה פשוטה – אם יש היום דראפט כללי באנ בי איי – לעונה הקרובה – איפה טייטום ייבחר? לדעתי – טופ 7 לכיוון טופ 5

Yosi Berkeley
08/05/2025 11:42:57

וואוו. לא צפוי, לא מאמין, מה קורה פה?? זכית למשחק…

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
08/05/2025 11:59:32

מה קורה לעזאזל לסלטיקס?! עם הבעיה הרפואית של פורזי אין כל הצדקה לאבד בבית יתרון של לפחות 20 הפרש ועוד פעמיים!!! הסלטיקס איבדה את האופי טעם אופי כזה אין לה סיכוי לנצח בסדרה וזה יכול להיות גם סוויפ לניקס בדרך הזו.

עמיחי קטן
08/05/2025 12:17:52

תודה עמית, אחלה סיקור.
אני מאמין שהסדרה הזאת עוד פתוחה

רן הנרגן
רן הנרגן
08/05/2025 12:27:16

הטקטיקה שמיניסוטה בחרו למשחק מס 2 מול ג"ס היא בכי על השמירה של ג"ס.
.
https://x.com/mcten/status/1920187034380968350
.
https://x.com/InTheLabBrand/status/1919513296245555324

Last edited 7 days ago by רן הנרגן
gogo
gogo
08/05/2025 13:04:03

תודה על הסיקור
הסלטיקס נרדמו איפשהו במהלך העונה ולא התעוררו. לא מבין את טייטום- שחקן שאני מאוד מעריך. בקושי מגיע לקו. נכון שנשמר עי שחקני הגנה מעולים מהניקס אבל חייב לקחת אותם יותר לסל. גם ברונסון זוכה לליווי צמוד משחקני הגנה מעולים אבל במאני טיים הוא משפיע מאוד.
כל הסדרות עדיין פתוחות, אם פצועי קליבלנד חוזרים, למעט גולדן סטייט שללא סטף יכולה ללכת לים.

Yp
Yp
08/05/2025 14:03:42

צהריים טובים לכולם ותודה לעמית על פוסט נפלא
מילה לעמית : הפוסטים שלך לגבי השיפוט ממש חסרים לי . אם תוכל מדי פעם לכתוב זה יהיה מעולה .
אכן , דרמה כזו לא היתה הרבה שנים . גם קליבלנד וגם בוסטון חייבים לנצח את משחק 3 . מענין יהיה לראות את תכנית המשחק של בוסטון , האם ימשיכו עם יידוי השלשות או שילכו יותר פנימה כדי לנצל את הרכות ההגנתית של קאט . לדעתי שתי הסדרות לא גמורות ואני מנחש ששתי הסדרות ילכו לכוון של 2-1 .
מילה לגבי המאמנים . כמו בכל דבר בחיים , נסיון זה מרכיב מאד חשוב בארגז הכלים של איש מקצוע .יש לי הרבה כבוד גם לקני וגם לבזוקה , אבל לדעתי בשתי הסדרות יש לקבוצות המפתיעות יתרון על הקוים שמקזז הרבה מהיתרון בחומר השחקנים . שאפו גם לתיבס וגם לקרלייל .
מילה לגבי טייטום : כנראה השחקן הכי אנדרייטד בליגה . זה התחיל בעונת הרוקי ( בן סימונס) ונמשך עד היום . לטעמי , השחקן האמריקאי הכי טוב בשנים האחרונות , שלמרבה הצער לא יודע לשווק את עצמו , וקצת חסר כריזמה . חבל .

Tomerg
08/05/2025 18:21:19
Reply to  Yp

המילה שלך לגבי טייטום קצת תמוהה על רקע שני המשחקים האחרונים שלו…

Yp
Yp
08/05/2025 19:13:30
Reply to  Tomerg

שני משחקים חלשים לא מוחקים קריירה שלמה .

דה שוט
08/05/2025 20:07:53
Reply to  Yp

יפה כתבת. על הכל.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  Yp

כל מילה על הפוסטים על השיפוט

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

סתם הצחיק אותי

לפני המשחק, אגב, אגדת הסלטיקס פול פירס אמר באולפן של 'פוקס ספורטס': "אם בוסטון תפסיד במשחק 2 בבית, אני אגיע לכאן מחר ברגל. אלך 24 קילומטרים יחף. שימו את הבית שלכם על המשחק הזה! אין סיכוי שנפסיד, שום סיכוי. יש לכם סיכוי יותר גבוה לצאת מהאולפן הזה ולראות דינוזאור".

מנחם לס
08/05/2025 14:48:06

תודה עמית. תהנה מכל רגע. מהתמונות נראה שהיה לך מושב מצויין.

וניל טרופי
וניל טרופי
08/05/2025 15:50:02

איזו אכזבה לאלופה, אף שחקן לא התעלה טיפה מעבר ליכולת מינימאלית. אין הסבר הגיוני לקריסה ברבע האחרון משחק שני רצוף, ואפילו עוזרי המאמן נרדמו שם על הספסל. נניח שאבדתם יתרון 20, עדיין יש לכם 12 שניות וכדיר ביד לא תקחו טיים לתכנן משהו? מה אמר המאמן? "זה עבד לנו התקפה קודם עם הדאנק של טייטום אז ניסינו אותו הדבר…" זה לגמרי זלזול בקבוצה שלך ובקבוצה ממולך, במאמן שלה וביכולת שלה- עלה למאזולה השתן לראש. נקודה אחרונה היא טייטום, אתמול היה חושך מתחת לכל ביקורת לאורך כל המשחק, איבודים החטאות אפטאיות, הוא לגמרי הצדיק את תוית הלא כוכב שלו.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

תענוג גדול עמיתענג, תודה רבה.
.
מפתחות הסדרה בידי דרק וייט (וגם הורפורד), מאמין שבוסטון יקחו את המשחק הבא ומשם זה יהפוך מעניין ומותח.

ירון, החלום
ירון, החלום
12/05/2025 8:35:19

בס"ד
תודה רבה, איזה כיף. לך.
כמה הימורים נפלו……