4 משחקים בהם ל-2 הקבוצות יש על מה לשחק מתוך 6 בסך הכל – פריוויו למשחקי רביעי / עמיחי קטן

4 משחקים בהם ל-2 הקבוצות יש על מה לשחק מתוך 6 בסך הכל – פריוויו למשחקי רביעי / עמיחי קטן

6 משחקים יש לנו הלילה, כאשר שניים מהם כוללים קרבות תחתית במזרח, אך כל היתר הם משחקים מסקרנים מאוד בין קבוצה מזרחית לקבוצה מערבית כשלשתיהן יש על מה לשחק. מדובר בכל קבוצות הטופ 5 במזרח מלבד קליבלנד אל מול מקומות 3, 5, 7 ו-10 במערב.

1:00 פילדלפיה סבנטי סיקסרס (23- 49) – וושינגטון וויזארדס (15- 56):

שתי קבוצות שלא יהיו בפוסט-סיזן הפעם, כאשר הוויזארדס ידעו את זה מראש ותכננו את זה כשהם ויתרו על מי שהיה השחקן הכי טוב שלהם בקיץ שעבר, ואילו פילדלפיה דווקא תכננו להיות טובים ובדירוג העוצמה שלנו לפני תחילת העונה הם היו במקום השישי בסך הכל והשלישי במזרח, וכל אחד מהמדרגים שלנו שם אותם בטופ 10. על המדרגים והדירוג נדבר בהזדמנות אחרת, והיום ניעזר בזה רק כדי להמחיש את הפערים בין הציפיות למציאות אצל פילי.

רמת עניין של משחק: C – קוונטין גריימס לא דמיין להיות השחקן הכי מעניין שאולי ישחק במשחק NBA. בטח לא אחרי שהוא הועבר מדטרויט בקיץ.

הימור: וושינגטון ב-6.

1:30 ניו-יורק ניקס (47- 24) – לוס אנג'לס קליפרס (40- 31):

הניקס לא מרשימים כבר תקופה ובחודש מרץ מאזנם עומד על 6- 6, כולל 0- 4 נגד קבוצות במאזן חיובי והפסדים לספרס ולשארלוט. בשני המשחקים האחרונים הם ניצחו את וושינגטון ודאלאס, וכעת הם במרחק נגיעה מהבטחת המקום הרשמי בפלייאוף וביתרון של 5 משחקים במאבק על המקום השלישי במזרח. למרות המומנטום הנוכחי, הניקס מודאגים בעיקר מהפציעה של ברונסון ומקווים שהוא יחזור ממנה מספיק זמן לפני הפלייאוף כדי שהוא יוכל להיכנס לכושר לקראת השלב שבו הניקס כנראה כבר לא יוכלו להסתדר בלעדיו.

הקליפרס הפסידו לאוקלהומה במשחק צמוד ביום ראשון ורצף 5 הניצחונות שלהם נקטע, אבל הם עדיין במרחק חצי משחק מהווריורס במקום השישי במערב ובמשחק הראשון מתוך 4 רצופים בחוץ במזרח. המאזן של הקליפרס במשחקי חוץ הוא הכי פחות טוב מבין 14 הקבוצות במאזן חיובי, והוא פחות טוב גם מזה של סקרמנטו, אטלנטה, אורלנדו ושיקגו, ואם בפריוויו הקודם שלי בראשון דיברתי על המאזן הטוב שלהם במשחקי הבית, הפעם צריך להציג את הצד השני של המטבע כי מדובר במשחק חוץ עבורם.

רמת עניין של משחק: A- – קרב צמרת מסקרן.

הימור: הקליפרס ב-4.

1:30 אינדיאנה פייסרס (42- 29) – לוס אנג'לס לייקרס (43- 28):

אינדיאנה עם 5 ניצחונות רצופים ויתרון של 2 משחקים במאבק על יתרון הביתיות בסיבוב הראשון של הפלייאוף, כאשר אם נוריד את הבועה ב-2020, שם לא באמת היה יתרון ביתיות, סדרה כזאת תהיה הראשונה של הפייסרס עם יתרון ביתיות מאז 2014, אז הם סיימו ראשונים במזרח. מעניין גם לציין שהפייסרס הפסידו בגמר המזרח לניקס ב-1994, לפיסטונס ב-2004, להיט ב-2014 ולסלטיקס ב-2024, ויש להם נטייה לשחזר את המפגשים האלה – ב-1995 הם ניצחו את הניקס בסיבוב השני וב-2005 הם הפסידו לפיסטונס בסיבוב השני כשב-2005 הם לא עלו לפלייאוף. כרגע לא סביר שהם יפגשו את הסלטיקס בסיבוב השני אלא בגמר המזרח שוב, אם וכאשר, כי לא סביר שהם ירדו למקום השישי או יעלו לשלישי, וגם לא סביר שהסלטיקס יעלו למקום הראשון.

הלייקרס עם 3 הפסדים רצופים שהורידו אותם למקום החמישי במערב, אבל הם עדיין במרחק משחק בודד מהמקום השלישי וביתרון של 2.5 משחקים על המקום השישי, אז חזרה למסלול הניצחונות צפויה להרגיע אותם בינתיים. ללייקרס יש את המאזן השני בטיבו במערב והשלישי בליגה נגד היריבות המערביות האחרות, אחרי אוקלהומה וקליבלנד כמובן, אבל נגד היריבות המזרחיות הם במאזן שלילי של 13- 15, נתון ששם אותם במקום ה-11 במערב וה-20 בליגה כולה, כשאוקלהומה במאזן 26- 1 נגד המזרח לצורך ההשוואה. הלייקרס יקוו שזה מעיד על מאצ'-אפ עדיף מול רוב היריבות הפוטנציאליות, היריבות האלה מקוות שזה מעיד על חוסר יציבות של קבוצה שקפצה בצדק על ההזדמנות שנקרתה בפניה, אבל לא הספיקה לעשות את ההתאמות הדרושות לבנות קבוצה סביב לל"ר (לוקה, לברון, ריבס) במקום לד"ר (לברון, דיוויס, ריבס או לדוקטור, כלומר הרופא של דיוויס).

רמת עניין של משחק: A – קרב צמרת גם כן, אבל כאן שתי קבוצות שאני חושב שהפוטנציאל שלהן כרגע גבוה יותר – גם הפייסרס ביחס לניקס וגם הלייקרס ביחס לקליפרס.

הימור: אינדיאנה ב-6.

1:30 ברוקלין נטס (23- 49) – טורונטו ראפטורס (25- 47):

חסד עשה עימנו משבץ המשחקים הלילה כשאת 4 הקבוצות הלא רלוונטיות הוא מיקם ב-2 מפגשים בינן לבין עצמן והשאיר לנו 4 משחקים בין 2 קבוצות שיש להן על מה לשחק. טורונטו בפיגור של 6 משחקים ממיאמי וברוקלין במרחק של 2 נוספים, כלומר 8 בסך הכל, ושתיהן צפויות לצאת מהמרוץ הזה רשמית בקרוב, אבל בפועל שתיהן כבר יצאו ממנו והסגלים שלהן במשחקים מראים זאת היטב. הייתי אומר שחלק ממי שנמצא שם מתעניין יותר בהגרלת היורובאסקט מחר מאשר במשחק הלילה, למרות שהשחקן היחיד משתי הקבוצות האלה שעשוי לשחק שם הוא טוסאן אבואומוואן הבריטי של ברוקלין.

רמת עניין של משחק: C – כבר אמרנו שיש משחקים אחרים יותר מעניינים.

הימור: ברוקלין ב-6.

3:00 דנבר נאגטס (45- 28) – מילווקי באקס (40- 31):

יוקיץ' עשוי לחזור לשחק הלילה ודנבר אמנם הפסידו כמה משחקים בלעדיו, וגם ניצחו כמה, אבל היריבות הישירות הפסידו יותר חוץ מיוסטון, וגם הרוקטס הפסידו לנאגטס במשחק שמאפשר לדנבר להיות תלויים בעצמם במאבק על המקום השני במערב. בחלוקה לפי דיוויז'ן שמתי לב לכך שהיחיד נגדו דנבר במאזן שלילי זה הבית המרכזי שכולל את היריבה שלהם הלילה מילווקי, כשיחד עם קליבלנד, אינדיאנה, דטרויט ושיקגו ייתכן שמדובר בבית החזק ביותר בליגה כולה כרגע, ובאמת במפגש הקודם בין הקבוצות הבאקס היו אלה שניצחו.

מילווקי כנראה איבדו את לילארד לכל העונה, ואפשר לומר שהפציעות זרקו להם לפח עוד עונה, או להבין את הרמז ולחשוב מה השינוי שאפשר לעשות כדי לבנות קבוצה רלוונטית למאבק האליפות סביב יאניס. יכול להיות שהגיע הזמן לשקול בנייה מחדש לגמרי סביב הכוכב היווני, או לפחות לעשות כמה רענונים משמעותיים יותר מקייל קוזמה, ואולי גם להחליף את דוק ריברס שלא אשם בחלק מהבעיות, אבל כנראה גם לא מי שיפתור אותן.

רמת עניין של משחק: A – אולי שני השחקנים הטובים ביותר בעולם שכבר הובילו קבוצה לאליפות, בניגוד לשני נציגי דראפט 2018 בדיון הזה.

הימור: דנבר ב-3.

4:00 פיניקס סאנס (35- 37) – בוסטון סלטיקס (53- 19):

פיניקס עם 4 ניצחונות רצופים שהביאו אותם לשוויון עם סקרמנטו במקומות 9-10 ויתרון של חצי משחק על דאלאס ו-3.5 על פורטלנד והספרס, אבל גם פורטלנד היו עם רצף ניצחנות לפני שקיבלו את בוסטון להכנסת אורחים יפה והסאנס יקוו להימנע מגורל דומה. מי שנעדר מכל המשחקים האלה, וייעדר גם הלילה, זה בראדלי ביל, ולא במקרה פיניקס במאזן 21- 27 כשביל משחק לעומת מאזן 14- 10 חיובי כשהוא לא בסגל. אם נזכיר את מה שכתבתי על ביל מיד אחרי הטרייד שלו לפיניקס – בראדלי ביל, שחשב את עצמו שחקן מוביל.

בוסטון עם 6 ניצחונות רצופים ו-11 מתוך 12 המשחקים האחרונים ובמרחק נגיעה מהבטחת המקום השני במזרח, וסימן הדאגה העיקרי הוא נושא הבריאות, בעיקר אחרי הפציעה של טייטום במשחק האחרון בסקרמנטו. השחקן הטוב ביותר של האלופה בספק למשחק הלילה נכון לכתיבת שורות אלה (11:48 היום), וזו בשורה טובה עבור בוסטון, גם אם הם כנראה יעדיפו שלא לסכן אותו ולתת לו משחק או יותר מחוץ לסגל.

4 משחקים בהם ל-2 הקבוצות יש על מה לשחק מתוך 6 בסך הכל – פריוויו למשחקי רביעי / עמיחי קטן
האתר הרשמי של הסלטיקס

רמת עניין של משחק: A – ב-2022 היה שלב שאלו היו שתי הקבוצות הטובות ביותר בליגה. אנחנו יודעים לאן כל אחת מהן המשיכה, אבל לפחות כרגע שתיהן במומנטום חיובי ובכיוון הנכון לקראת המטרה הנוכחית, בין אם זה מקום שני ויתרון ביתיות בשני הסיבובים הראשונים ובין אם זה להשתחל לפליי-אין ממקום 9-10.

הימור: בוסטון ב-5.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
33 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
birdman
birdman
26/03/2025 18:25:26

הייתי מניח חוזה בפני ברדלי דביל, ואם הוא מטיל וטו, שולח אותו לג׳י ליג.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אחלה פריוויו לאחלה ערב, תודה רבה עמיחי.

השור
26/03/2025 19:38:28

אני מאמין (מקווה) שהלילה הלייקרס (ובעיקר לברון) יצליחו להתאפס על עצמם ולכן ינצחו (לא יאומן איך הצליחו לבעוט לעצמם בדלי).
דווקא לגבי בוסטון, יש מצב שם מפסידים – אני לא רואה אותם מתאמצים ומסתכנים בפציעה 🆚הקליפרס בכושר ממש טוב לאחרונה.

bobby
26/03/2025 20:57:57

תודה על הפריוויו!
מעניין לראות איך הבאקס יסתדרו בלי לילארד. ייתכן ודווקא זה יהיה לטובה בצד ההגנתי. השאלה כמה ההיעדרות שלו תשפיע על משחק ההתקפה, שבתכלס לא היה מרשים מדיי עד כה.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
26/03/2025 23:59:02

תודה רבה עמיחי ויאללה סלטיקס

golan
golan
27/03/2025 0:38:11

תודה עמיחי.
נראה לי שעדיף לאוהדים שפניקס לא תגיע לפלייאוף, מה שיגרום להנהלה להבין שהקבוצה הזאת בנויה גרוע, ולשנות… ולא שיחשבו שהם מוצלחים, יעופו בסיבוב הראשון ויחליטו לנסות עם הסגל הזה עוד שנה.
מילווקי בבעיה, הם לקחו הימור על לילארד, והעבירו את הולידיי וההגנה, ואז הימרו גם על קוזמה במקום מידלטון ועכשיו מצאו את עצמם עם קוזמה כמס' 2 שלהם.

trusttheprocess
trusttheprocess
27/03/2025 1:26:39

איזה טנקינג מפואר של פילי ברבע הראשון נגד וושינגטון , כבר בפיגור 16
עבודה מצוינת. של ההנהלה וצוות האימון

אור
אור
27/03/2025 2:07:17
הגב ל  trusttheprocess

חוץ מהג'טס והסיקרס יש לך עוד קבוצות? ואיך הגעת לשילוב הזה?

trusttheprocess
trusttheprocess
27/03/2025 3:48:35
הגב ל  אור

לא , אין לי עוד קבוצות.
מה זאת אומרת איך הגעתי לקבוצות האלה , אני אוהד ניצחונות, מאלה שקופצים על העגלה בימים הטובים ובורחים בימים הקשים

אור
אור
27/03/2025 7:52:11
הגב ל  trusttheprocess

הכוונה שהן לא מאותה עיר

trusttheprocess
trusttheprocess
27/03/2025 8:51:14
הגב ל  אור

הג'טס משחקים בניו גרזי , רק נהר הדלוואר מפריד את פילדלפיה מניו גרזי, ומתקן האימונים של פילדלפיה הוא בקאמדן, ניו גרזי.
זה כמו תל אביב ורמת גן

Smiley
27/03/2025 2:35:51

הפייסרס נראים כמו קבוצת ילדים ליד הלייקרס

Smiley
27/03/2025 2:46:24

40-22 ללייקרס ברבע השני.
דונצ'יץ' וריבס מתעללים בפייסרס.

Smiley
27/03/2025 3:20:04

הפייסרס סוף סוף באו לשחק. הגיעו לחצי השני

Smiley
27/03/2025 3:35:33

הניקס בלי ברונסון זאת קבוצה שלקחו לה את המוח

thetroll
thetroll
27/03/2025 4:05:59

לשעתי לברון הספיק . דוקא משחק גרוע שלו אבל יפה לו.

thetroll
thetroll
27/03/2025 4:06:58
הגב ל  thetroll

הסל מאושר. ניצחו השלייקרטץ

דוקטור רזי הופמן
27/03/2025 4:22:49

איףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף
הסלטיקס, מובילים עם 21 נקודות, כולן מהשלוש.
פיניקס מזעזעים במשחק בלי הגנה על הפרימטר.
ההסתמכות של הסלטיקס על השלשות בלבד מזעזעת. זה לא כדורסל אבל זו הקבוצה שלי, מה לעשות?

Yinon Yavor
27/03/2025 6:42:39

ראיתי רק תקציר, אבל במאני טיים מי שנתן לאינדי את היתרון זה הליברטון שעבר את לוקה כמו מים פעמיים. הוא ממש חור בהגנה, וכשאין לך איזה רים פרוטקטור שמחכה בצבע זה מתכון לאסון. כתלות ביריבה, אני לא צופה ללייקרס גדולות ונצורות בפלייאוף הזה. הם יכולים להתקדם כל עוד לא פוגשים קבוצה עם פוינט גארד יוצר זריז ומהיר, והאמת שיש כאלה בשפע בליגה…

Guy d
Guy d
27/03/2025 8:06:11
הגב ל  Yinon Yavor

איך אתה מסביר את זה שלוקה הגיע לגמר שנה שעברה?

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  Guy d

כי המאבס היו בנויים טוב הגבוהים שלהם טחנו את אוק.

Guy d
Guy d
27/03/2025 10:12:30

הוא דיבר על ההגנה של לוקה, שהיא בעייתית בלי רים פרוטקטור. לא על התקפה.

Yinon Yavor
27/03/2025 10:27:26
הגב ל  Guy d

הגנה בעייתית, אבל אם יש לך מאחור איזה דרק לייבלי כזה, או גבוה אתלטי מאיים אחר, הוא יכול לתקן קצת מהבעייתיות של הגנת גארדים חלשה. בדאלאס גם היה גארד שני ששומר טוב יותר מריבס ואפשר היה לייצר חילופים כך שלוקה לא ייתקע עם הגארד היוצר

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי Yinon Yavor
Guy d
Guy d
27/03/2025 10:41:41
הגב ל  Yinon Yavor

דרק לייבלי הוא לא ממש רים פרוטקטור, לא הרבה יותר מהייז. איזה גארד שני שומר ליד לוקה? זה היה קיירי…

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  Guy d

קיירי שמר נהדר. שומר ב80 רמות על לוקה.
תראה את הסידרה מול בוסטון ואז תבין על מה שהוא מדבר.

Yinon Yavor
27/03/2025 11:15:36

נכון. קיירי שומר טוב יותר.
זה לא עניין של רצון ומוטיבציה, פשוט אתלטיות וזריזות – ובזה קיירי עולה לא רק על לוקה (או ריבס), אלא גם על הרבה אחרים בליגה

The Ljos of the Rings
27/03/2025 12:30:24
הגב ל  Yinon Yavor

קיירי בדרך כלל בינוני שכזה בהגנה. שנה שעברה דווקא היה באחת העונות הכי גרועות שלו בהגנה. זה לא רק עניין של אתלטיות וזריזות – יש מספיק שחקני הגנה לא טובים ואתלטיים שעברו בליגה. וזה גם יותר מורכב מפשוט צריך רים פרוטקטור מאחורה. זה עניין שיטתי.
השיטה של דאלאס שעבדה בפלייאוף הייתה משהו מנוגד למה שהרבה קבוצות עושות – לדחוף את מובילי הכדור לאמצע המגרש. קיירי ולוקה הראו לשחקנים את הכיוון לאמצע, אבל לא סתם, דרך עוד שחקן עוזר שהאט את התנועה של התוקף כדי לתת זמן לקיירי/לוקה וששאר ההחלפות הנדרשות יוכלו להספיק להתרחש.
אבל זו שיטה, שצריך להתאמן, לעבוד עליה, למצוא שחקנים מתאימים שטובים בעזרה וכו'. ולמזלם התחברה בדיוק לפלייאוף (עד הגמר בו מאזולה עשה לקיד בית ספר, כל התקפה של בוסטון אילצה את דאלאס לעשות שלושה חילופים לפחות וריסקה את השיטה ההגנתית. ההגנה של בוסטון חיסלה גם את ההתקפה של דאלאס ולוקה היה היחיד שתפקד בהתקפה והעול הזה הוביל שהוא היה עוד פחות טוב מהרגיל בהגנה).
לעומת זאת, השיטה של לייקרס העונה היא להתחיל קבוצה מאפס ⅔ לתוך העונה, לנסות לעבוד עם מה שיש כשרוב מה שיש נאלץ ללכת בשביל להביא את מה שיש ולקוות לטוב עם כל מיני ניסיונות שונים בתקווה שמשהו יידבק (למשל הצליח לו מול דנבר וקבוצות עדיין לומדות ומיישמות את מה שהלייקרס עשו שם). קשה להאשים אותם, במיוחד מול אחד הגארדים המהירים בליגה שחושף חולשה ספציפית מסויימת שגם שומרים טובים מתקשים מולו.

Guy d
Guy d
27/03/2025 14:07:34

מעולה! ולא רק כי זה מחזק את העמדה שלי 😄, אלה בזכות שהחכמתי מהתגובה ונהניתי מהסגנון

Guy d
Guy d
27/03/2025 14:13:18

שוב פיספסת שמעון, תקרא את התגובה של יינון. הוא אומר שקיירי חיפה על ההגנה הגרועה של לוקה ולייבלי תפקד כסייפטי מאחורה. לא נשמע לי כמו משהו שאין ללייקרס.
מצד שני, ראה את התגובה של לג'וס. שם אני כן מזהה דברים שאין ללייקרס (תיאום ושחקנים שנתפרו לשיטה)

Yinon Yavor
27/03/2025 15:55:55
הגב ל  Guy d

צריכים להפריד בין פתרונות טקטיים למצבים ספציפיים לבין שיטות ופתרונות ארוכי טווח. קיירי לא שומר-על, אבל בהתקפה אחרונה כשהוא מקבל מישהו זריז באחד על אחד, יש לו סיכוי טוב יותר להתמודד מאשר לוקה.
גיא,
לדאלאס היה מלבד לוקה גארד שומר יותר טוב מריבס, לכן אם תכננו את זה נכון, לוקה לא שמר על היוצר בהתקפה האחרונה. ואגב, אני לא רואה מישהו בלייקרס שמספק את המטריה ההגנתית שלייבלי נתן שנה שעברה

Guy d
Guy d
27/03/2025 16:42:55
הגב ל  Yinon Yavor

1. ללייקרס יש את וינסנט למשימות האלה, א י עדיין לא מבין על איזה גארד הגנתי אתה מדבר בדאלאס שנה שעברה

2. לייבלי עם ממוצע 1.5 בלוקים עונה שעברה, הייז עם 1.0 העונה. לייבלי של העונה שעברה עדיף על הייז, אבל ההבדל הוא לא כזה שמזיז את המחט

הבן הממזר של דנילו גלינארי

תמיד אפשר לסמוך על אינדי שיחרבנו מול השקץ. חבל מאד. הלי לא ראוי להענקת עיטורי כפר הללל

אור
אור
27/03/2025 8:32:53

המלך עושה את זה שוב