הגיע הזמן להתעורר – הטרייד הגדול בהיסטוריה? / עמנואל אוחנה הלקין

הגיע הזמן להתעורר – הטרייד הגדול בהיסטוריה? / עמנואל אוחנה הלקין

תכננתי לכתוב טור שיסכם את הדעות שלי על הטרייד דדליין, ואני מניח שאני עדיין אעשה את זה. אבל אתמול (ראשון בבוקר שעון ישראל) עולם הכדורסל התהפך כאשר לוקה דונצ'יץ' עבר ללייקרס. ננתח את זה כמובן מהצד של שתי הקבוצות, וביחס לטריידים אחרים בהיסטוריה. אני מניח שכבר ראיתם, קראתם ושמעתם דעות רבות על הטרייד לפני שנכנסתם לטור הזה. אך אם בכל זאת נכנסתם אליו, זה כנראה אומר שאתם מעוניינים לדעת מה הדעה שלי. אז יאללה, בואו נצלול לטרייד:

הגיע הזמן להתעורר – יכול להיות שחווינו את הטרייד הגדול בהיסטוריית הליגה:

הדבר הראשון שארצה להסתכל עליו הוא דווקא השוואה לטריידים אחרים, כדי להכריע האם זה באמת הטרייד הגדול בהיסטוריה. מבחינת רמת השחקן, היחידים שהיו בוודאות טובים מלוקה הם ווילט (1965 מסן פרנסיסקו לפילדלפיה) וקארים (975, ממילווקי ללייקרס), אבל הם הועברו תמורת 10 אגורות ומסטיק, ולכן אי אפשר להגדיר את הטריידים האלו כגדולים בהיסטוריה. אז נפנה להסתכל על סופרסטארים אחרים שעברו בטרייד לאורך ההיסטוריה, ואלו המובילים שבהם: צ'ארלס בארקלי (1992 מפילדלפיה לפיניקס), קווין גארנט (2007 ממינסוטה לבוסטון), כריס פול (2011 מניו אורלינס לקליפרס), קוואי לנארד (2018 מסן אנטוניו לטורונטו), אנתוני דיוויס (2019 מניו אורלינס ללייקרס), ג'יימס הארדן (2021 מיוסטון לברוקלין) וקווין דוראנט (2023 מברוקלין לפיניקס). לדעתי, כדי שטרייד ייחשב לגדול בהיסטוריה, הוא חייב לכלול שחקן אגדי. לכן, פול ג'ורג' ורודי גובר לא כאן כי למרות שאלו טריידים שהשפיעו וישפיעו על הליגה לשנים רבות, אף אחד מהם לא עירב שחקן ברמה של אלו שציינתי למעלה (למרות שאסור לזלזל בפול ג'ורג' גרסת 2019). אני חושב שהדבר הראשון שבולט בטרייד של לוקה הוא גורם ההפתעה. לא היה אדם אחד על הפלנטה שחשב שיש אפילו סיכוי קל שבקלים שלוקה דונצ'יץ' לא יסיים את העונה בדאלאס (לראייה, בפרויקט הטריידים בהופס הוצעו טריידים על יאניס ויוקיץ', אבל לא על לוקה). לעומת זאת, כמעט כל אחד מהשחקנים הנ"ל דרש טרייד, וזה כבר משהו שמייחד את הטרייד הזה לעומת טריידים גדולים אחרים. אם נסתכל על הטריידים עצמם, הטרייד הראשון שצריך לפסול הוא קוואי לטורונטו. למרות שריצת הפלייאוף והאליפות של קוואי בטורונטו היו באמת מדהימים, הוא היה שם רק עונה אחת, וסן אנטוניו קיבלו בחזרה רק את יאקוב פולטל, דמאר דרוזן שהועבר שלוש שנים אחרי זה בתמורה לפחות או יותר כלום, ובחירת סיבוב ראשון שהפכה להיות קלדון ג'ונסון. אלה אחלה שחקנים, אבל אף אחד מהם הוא לא קוואי לנארד, אנתוני דיוויס או לוקה דונצ'יץ'. הטרייד הבא שצריך לבחון הוא כריס פול לקליפרס, בשעתו טרייד גדול אך בדיעבד לא כ"כ משמעותי. הקליפרס אפילו לא הגיעו לגמר המערב עם CP3, ובסוף הוא הועבר ליוסטון בתמורה לכמה רול פליירז. ניו אורלינס בכלל נשדדה. כל אחד מהשחקנים שקיבלה (אריק גורדון, אל פארוק-אמינו, כריס קיימן ובחירת סיבוב ראשון שהפכה להיות אוסטין ריברס) עזב אחרי מספר שנים בלי להשאיר חותם או להביא תמורה הולמת. הטרייד הבא שנבחן הוא צ'ארלס בארקלי לפיניקס. גם כאן, התמורה פשוט לא הייתה מספקת. בארקלי היה שם גדול לפחות כמו לוקה היום, אבל בסופו של דבר הוא נשאר בפיניקס רק ארבע שנים ולא הצליח להביא לשם אליפות (רק פעם אחת הגיע לגמר המערב). בתמורה אליו, פילדלפיה קיבלה את ג'ף הורנאסק שהתפתח להיות שחקן טוב מאוד, אבל במדי יוטה (פילדלפיה העבירה אותו לשם תמורת כלום), ועוד שני שחקנים שאחד מהם לא הניב שום דבר ומהשני יצא דריק קולמן שנתן שתי עונות לא רעות בפילדלפיה ולא יותר מזה. נשארנו עם ארבעה טריידים שלדעתי כל אחד מהם יכול להיחשב כגדול בהיסטוריה: קווין גארנט שהועבר לבוסטון וזכה שם באליפות, הארדן שהועבר לברוקלין בתמורה להמון נכסים, (וגם ג'ארט אלן הועבר לקליבלנד בטרייד הזה), קווין דוראנט לפיניקס (מעבר שעדיין אי אפשר לקבוע את תוצאותיו), ואנתוני דיוויס שהועבר ללייקרס, בתמורה לברנדון אינגרם, דייסון דניאלס (שכבר הספיק לעבור שוב בתמורה לדז'ונטה מארי) ועוד כמה בחירות שחלק מהן עדיין לא התממשו. שש שנים לאחר מכן, הלייקרס העבירו את דיוויס במהלך שמשלים את המעגל ומחזיר אותנו לטרייד הנוכחי. אז לסיכום, המסקנה שלי היא שהטרייד הזה הוא ללא ספק הטרייד המפתיע בהיסטוריה, ובהחלט יכול להיחשב גם כגדול ביותר, אם כי גם כל אחד מארבעת הטריידים האחרונים שציינתי (גארנט, הארדן, דיוויס ודוראנט) בהחלט ראוי לתואר הזה.

ועכשיו, להשפעה של הטרייד על הקבוצות. נתחיל מהלייקרס – דבר ראשון, הם ללא ספק המנצחים של הטרייד. הם הביאו את אחד מארבעת השחקנים הטובים בליגה ולדעתי השחקן עם שווי הטרייד השני הכי גבוה אחרי וומבי, ומה הם נתנו? את אנתוני דיוויס שפחות טוב מלוקה, בחירת סיבוב ראשון ושחקן צעיר. אי אפשר לבקש טרייד טוב מזה, השאלה היא מה יהיה עם הקבוצה? הדבר העיקרי שכולם עסוקים בו הוא עמדת הסנטר. רוב האנשים אומרים שזו חולשה משמעותית ללייקרס, ואני לא לגמרי מבין את זה. ג'קסון הייז וכריסטיאן ווד לא שחקנים מצוינים או אפילו טובים מאוד, אבל הם גם לא שחקנים גרועים. הם בהחלט שחקני רוטציה לגיטימיים, ואפילו אם הלייקרס תישאר איתם בתור הסנטרים של הקבוצה לדעתי זה בהחלט לא אסון. בנוסף, הם כבר ניסו בעבר משחקי פלייאוף עם האצ'ימורה ב-5 (מה שיכול לעבוד מול קבוצה כמו פיניקס שחלשה בעמדת הסנטר), וגם לברון יכול לשחק בעמדה הזאת לפרקים. כמובן שיש אופציה לטרייד נוסף, כאשר השנה יש מספר רב של סנטרים שהלייקרס יכולים להביא (קאפלה, ווצ'ביץ', פולטל, ואלאנצ'וניס ולוני כאופציות הבולטות). אני לא הייתי עושה כאן טרייד לא חכם רק כדי להביא סנטר. מה זה טרייד לא חכם? לא הייתי מוותר על האצ'ימורה, שלדעתי הפך לשחקן התקפה מצוין מאז שעבר ללייקרס. כן הייתי מוותר על ג'ארד ואנדרבילט, ששיחק רק ארבעה משחקים העונה ולא ממש מוצא את עצמו בהוליווד. החוזה שלו לבד יכול להנחית את ואלאנצ'וניס או לוני, ואם הלייקרס ירצו את אחת מהאופציות האחרות הם יצטרכו גם להכניס את גייב וינסנט לטרייד. (לדעתי זה יהיה קצת חבל, אך לא סוף העולם). בכל מקרה, לדעתי עמדת הסנטר היא לא בעיה גדולה מאוד. לגבי התפקוד של לברון ולוקה על המגרש נצטרך רק לחכות ולראות, לדעתי זה בהחלט יכול לעבוד. שניהם כבר שיחקו עם עוד סופרסטאר שצריך את הכדור ובמקרה זה גם היה אותו שחקן (קיירי), שניהם מאוד תחרותיים ומבינים מה צריך לעשות כדי לנצח, ושניהם יודעים לשתף את הכדור ולקחת אותו לעצמם כשצריך. בקיצור, אני לא מודאג מהתפקוד ההתקפי זה לוקה ולברון באותה קבוצה. לא רק שהם יסתדרו, זה יהיה פשוט מדהים לצפייה (אני לא זוכר הרבה משחקי כדורסל שהתרגשתי לפניהם יותר ממה שאני אתרגש לפני המשחק הראשון של לוקה בלייקרס). בהגנה המצב פחות ורוד. ההגנה של הלייקרס הייתה גרועה כבר לפני הטרייד, ועכשיו הם ויתרו על שחקן ההגנה הטוב ביותר שלהם. עדיין יש שומרים טובים בקבוצה כמו דוריאן פיני-סמית', אבל ברור שכדי להיות מועמדים לאליפות עד הסוף הם חייבים חיזוק הגנתי. אם הם עושים עוד טרייד, הייתי מסתכל לכיוון הזה, של להביא עוד שני שחקני הגנה טובים. בשורה התחתונה הלייקרס חד משמעית ניצחו את הטרייד הזה, ולדעתי הפכו למועמדים לגיטימיים לאליפות, אבל הם בהחלט צריכים להשתפר, ומעל לכל להתחזק בעוד כמה שחקני הגנה טובים.

ועכשיו לצד של דאלאס. אני באמת לא מבין את הטרייד, אולם מכיוון שהוא כבר קרה, אני מעדיף לא לשפוך סתם מילים על כמה שהטרייד גרוע, ובאמת להסתכל לאן דאלאס מתקדמים מכאן. דבר ראשון – הם לא קונטנדרים. הצמד של קיירי ודיוויס נחמד, אבל במידה ודיוויס יפתח ב-4 זה ייתן להם הרכב עם שני גבוהים שלא יכולים לזרוק (דיוויס וגאפורד/ לייבלי) וידחק את פיי.ג'יי.וושינגטון לעמדה 3 או לספסל. ולמרות שלדעתי הוא יסתדר, אני לא בטוח כמה המקומות האלה מתאימים לו. בנוסף, זה יהפוך את קיירי למנהל ההתקפה העיקרי, ואני לא לגמרי בטוח כמה הוא יצליח בתפקיד הזה (חשוב לזכור, הוא שיחק עם ג'יימס הארדן או לוקה דונצ'יץ' בכל עונה מאז עונת 2018/19 כשהיה בבוסטון). בנוסף, זה ייתן לקליי חלק גדול יותר בהתקפה, ואני ממש לא בטוח שזה דבר חיובי אם אני ג'ייסון קיד. בקיצור, אני ממש לא רואה את דאלאס כקונטנדרית, וכרגע לא הייתי מהמר עליה מול אף קבוצה בטופ 5 של המערב (OKC, יוסטון, ממפיס, דנבר והלייקרס). עוד דבר שמאוד חשוב לציין הוא שלקיירי יש אופציית שחקן בקיץ, כך שהוא יכול לעזוב כבר עוד כמה חודשים אם ירצה. אז בהתחשב בכל זה, הנה מה שלדעתי דאלאס צריכה לעשות: להעביר את אנתוני דיוויס בדדליין הזה או לכל המאוחר בקיץ. אני פשוט לא רואה אותה מצליחה לבנות קונטנדרית סביב קיירי ודיוויס. קיירי כבר לא יעבור בדדליין הזה, ולמרות שאפשר לראות תרחיש שבו הוא חותם על חוזה חדש ואז מועבר בתמורה לסופרסטאר אחר (מי? אולי דווין בוקר?), זה לא מאוד סביר וגם אז פשוט קשה לי לראות את דאלאס מצליחה לזכות במשהו. דיוויס לא נהיה יותר צעיר, גם קיירי לא, והסגל סביבם לא ממש מותאם אליהם. בנוסף, אין לדאלאס כמעט בחירות דראפט או שחקנים צעירים, אז למה להשאיר את דיוויס? בשביל להפסיד בסיבוב הראשון או השני בפלייאוף למשך שנתיים-שלוש, ואז לראות אותו עוזב? דאלאס העבירה את השחקן השני הכי טוב בהיסטוריה של הפרנצ'ייז שלה וקיבלה את אנתוני דיוויס ובחירת סיבוב ראשון בתמורה. לכן, כדי שהטרייד הזה לא יהיה הגרוע בהיסטוריה היא חייבת להוציא את המקסימום מאנתוני דיוויס, ואני פשוט לא רואה תרחיש בו היא הופכת לקונטנדרית עם דיוויס. אני הייתי מנסה להעביר אותו עכשיו או בקיץ, ולקבל תמורתו שחקן צעיר איכותי ו 3-2 בחירות סיבוב ראשון כדי לבנות לעתיד לאחר סיום עידן לוקה. מי תוכל לקחת אותו? מילווקי (יהיה אפשרי רק בקיץ כשהיא תוכל לרדת מהאפרון השני), אינדיאנה ויוסטון נראות כמו אופציות מעניינות. השורה התחתונה מבחינת דאלאס היא שאני פשוט לא רואה אותה מצליחה לבנות קונטנדרית סביב דיוויס וקיירי. לכן לדעתי צריך להעביר אותו ולנסות לקבל כמה שיותר בתמורה.

הטקסט שקראתם עכשיו נכתב לפני שנחשפתי לדעות אחרות בעניין הטרייד. רציתי קודם כל להביע את דעתי האותנטית, ורק אז לשמוע דעות של אנשים אחרים. להפתעתי, הדעות ששמעתי היו מאוד שונות משלי. רובם ככולם התמקדו בכך שהטרייד טוב לעתיד של הלייקרס אך הופך אותם לגרועים יותר בהווה, והדיעה הרווחת לגבי דאלאס הייתה שהיא עדיין מועמדת לאליפות. לכן הרהרתי שוב בדברים שלי כדי לראות אם טעיתי איפשהו, אך הדעות שלי נותרו בעינן. לדאלאס יש הרבה מאוד חולשות, ולמרות שהגנת הצבע שלה נראית מצוין עם גאפורד/ לייבלי ודיוויס, הגנת הפירימטר לא נראית כל כך טוב עם קיירי וקליי, שאף אחד מהם כבר לא שומר גדול (אם הם יפגשו את אוקלהומה סיטי או את הלייקרס בפלייאוף אני לא אופתע אם לוקה/שיי יקלעו עליהם 40 למשחק). אני גם לא בטוח אם דיוויס הוא שחקן ברמה של אליפות (לדעתי, הוא הרבה יותר קרוב למישהו כמו דווין בוקר מאשר לשיי, יוקיץ', טייטום וכו'). אני עדיין לא רואה את דאלאס כקבוצת אליפות, וגם מהצד של הלייקרס קשה לי להבין איך אפשר להגיד שהטרייד הופך אותם לפחות טובים. אחרי הכל, הם קיבלו את לוקה דונצ'יץ'!! שחקן טופ 4 בליגה מינימום. אני לא אומר שהם ברמה של אוקלהומה סיטי או בוסטון, אבל הם בהחלט קונטנדרים, במיוחד אם הם ישפרו את ההגנה שלהם בדדליין. בכל מקרה, אם אחד הקוראים חושב שפספסתי משהו כאן, אשמח לשמוע על כך בתגובות, כי אני לא מבין איך אפשר להגיד שהלייקרס לא קונטנדרים ושדאלאס עדיין קבוצת אליפות.

מה שבטוח: זה אחד הטריידים הגדולים ובעיקר הבלתי צפויים בהיסטוריה, שישפיע על הליגה שנים קדימה.

הגיע הזמן להתעורר – הטרייד הגדול בהיסטוריה? / עמנואל אוחנה הלקין
Subscribe
Notify of
37 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

הכי מפתיע? בהחלט
הכי גדול – תלוי מה יצא ממנו
בכל מקרה לא נראה לי שזה כדורסל נטו, ולא נראה לי שזה ממוקד ב-2025, אלא בעתיד הרחוק יותר.
מסכים לגמרי שהסיכוי דאלאס תהפוך ל/תישאר קונטנדרית הוא נמוך מאד ושכדאי להם למכור את דייויס לכל המרבה במחיר, שיכול להיות אוקלהומה , יוסטון והספרס בגזרת הקבוצות הצעירות, או פיניקס והקליפרס בגזרת הקבוצות של הכאן והעכשיו, ובטח עוד כמה קבוצות ששכחתי. נראה איך יגמר הדד-ליין הזה.

birdman
birdman
03/02/2025 19:47:13

חייבת להיפתח חקירת FBI.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  birdman

הfbi יחד עם הליגה איזה חקירה? מה שהליגה תגיד להם אלו יהיו המסקנות.

birdman
birdman
03/02/2025 22:42:09

למה שה- FBI יעשו קליר פאת' לליגה?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  birdman

עשו את זה עם סטרן.

דדי
דדי
03/02/2025 19:52:55

הלייקרס לא ינסו למקסם את הסגל העונה. ברור שחייבים לפחות גבוה אחד נוסף ואולי יכוונו לאיזה סנטר ״חמוד״ כמו שארפ מהנטס. אבל העיניים שלהם על הדד ליין הבא ועל תסריט דומה לזה שהיה עכשיו עם לוקה. בעיני התכנית אפילו מגלומנית מדי, אבל לפחות נגמרו ימי לברון שבהם לא מסתכלים מעבר לעונה הנוכחית והם מנסים לבנות ״נכון״. לברון בגולדן סטייט זה לגמרי חלק מהתכנית, כנראה שרק בקיץ (ורק אם הוא יבקש), אבל אם אני הם, אני מטריד כבר עכשיו את ברוני לווריורס… 🙂

birdman
birdman
03/02/2025 20:21:30
Reply to  דדי

בשקט בשקט הם קיבלו גם את מקסי קלבר כפיצוי על אובדן דייוויס.

Li Ming
03/02/2025 20:14:40

תודה אוחנה אהבתי לקרוא

במבט לאחור, הטרייד בין OKC לקליפרס שהעביר את פול ג'ורג' תמורת שג"א ובחירות גם כן טרייד גדול, פשוט אף אחד לא יכל לדעת איזה שחקן גדול שג"א יתפתח להיות, או שאחת הבחירות מהקליפרס תהפוך להיות ג'יילן ויליאמס. אני מסכים אבל שכאן יש לנו משהו אחר – שני שחקנים טופ 10 בליגה מועברים בטרייד כשהם בשיאם. וזה עוד כשאחד מהם טופ 4 בליגה ובנוסף (אם לא תהיינה הפתעות יוצאות דופן) ייזכר כשיפרוש כאחד מ 20 הגדולים בכל הזמנים, אם לא יותר. בהחלט משהו חסר תקדים

אני מאמין שהלייקרס כן יצליחו להביא סנטר בימים שעוד נשארו עד לדדליין, יש לא מעט על המדף. טרנר יכול להתאים שם מצויין, אבל לא נראה שהפייסרס ירצו להעביר אותו בהתחשב בעונה הטובה שבה הם נמצאים. ווצ'ביץ' גם אופציה טובה, ואם לא הוא אז הכי קל יהיה להביא את ולאנצ'ונאס שגם על חוזה נוח וגם הוויזרדס ישמחו להעביר

Last edited 11 days ago by Li Ming
דדי
דדי
03/02/2025 20:47:11
Reply to  Li Ming

במפגש הופס הראשון סיפרתי למישהו – כבר לא זוכר – נדמה לי האשך או זיו – שהקליפרס מאמינים שהם בחרו את השחקן הכי טוב באותו דראפט – שגא. אז הם ידעו. ועדיין עשו את הטרייד ! הקליפרס יעשו קליפרס…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דדי

הם לא ידעו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Li Ming

אם אינדי יתנו את טרנר אז באמת צריך חקירה.
יביאו להם את jv חינם לדעתי ישר מווש

Stockton2Malone
03/02/2025 20:31:52

ניתוח מצוין, תודה
אף אחד לא מבין את הצד של דאלאס. כמו שג'רי קראוס היה מעביר את מייקל ג'ורדן אחרי הפרישה הראשונה …
קצת לדייק

  1. בארקלי כן הביא את פיניקס לגמר NBA, לא רק מערב. ההוא עם ג'ון פקסון בסוף..
  2. עד כמה שאני זוכר הסיבה העיקרית שברוקלין העבירו את ג'ארט אלן הייתה שדוראנט ואירוינג רצו לשחק עם החבר שלהם ד'אנדרה ג'ורדן (הזיה)
MacLeod 1
MacLeod 1
03/02/2025 20:40:32

דאלאס בעטו את לוקה, אין דרך אחרת לראות את זה. האם זה שוחד, מרמה והפרת אמונים או בוחן מציאות לקוי, קשה להחליט ובטח שלא לדעת כרגע.
בכל מקרה החלק הקשה של שתי הקבוצות לפניהן, כי לדעתי הטריידים הבאים יהיו קריטיים לעתיד המועדונים והם חייבים להצליח בהם ע"מ שהטרייד הזה לא יהיה הפלופ הגדול בהיסטוריה.

דרך אגב, בארקלי הגיע לגמר מול הבולס וגם זכה ב mvp בעונה הראשונה שלו בסאנס.
כמו כן, בניגוד לשאר הטריידים, פה יש מעבר של מגה סטאר מקונטדרית לקבוצה שהיא פחות טובה, וגם קוואי נבעט ככה, אבל לא באמצע העונה…

אבג
אבג
03/02/2025 20:45:12

הטרייד הגדול בהיסטוריה בפער. לוקה היה השחקן הטוב בפלייאוף האחרון ומעולה בכל השאר. לשיי יש עוד דרך לעבור כדי להשוות.
וגם דייויס בעצמו שחקן ברמה של קווין גארנט לדוגמא כשעבר לבוסטון

לשפוט את הלייקרס ודאלאס לפני הדדליין לא יהיה נכון. נחכה ונראה מה יביאו ואז נוכל להעריך מיקום ריאלי אבל ברור שלוקה שחקן טוב בהרבה אז דאלאס נחלשו.

לוקה ולברון ביחד ילך לאחד משלוש תרחישים
1 מאבקי אגו. לדעתי הסיכוי נמוך כי הם רוצים לנצח יותר מהכל
2. לוקה יהיה המנהל, לברון יעלם. לדעתי יקרה עם הזמן אבל עדיין לא.
3 כדורסל מדהים בין שניים מהשחקנים עם האיי קיו כדורסל הגבוה בכל הזמנים זה לדעתי התרחיש עם הסבירות הגבוהה ביותר, וכמוך גם אני כבר לא יכול לחכות לאפריל לראות את זה עובד במציאות

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אבג

יהחה שם קרקס הרבה דיבורים והרבה יותר תבוסות. סאנס 2 ומטה

זיו צוקר
זיו צוקר
03/02/2025 21:55:58

למה זה ניראה שדאלס לא רצתה את הטרייד הזה. הם מעלים כל חמש דקות איזה סטורי מרגש על לוקה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חחח זה חלק מהזיוף האמריקאי

עמיחי קטן
03/02/2025 22:05:42

תודה עמנואל. הטרייד הזה פשוט הזוי לחלוטין ואין לו שום הצדקה מהצד של דאלאס. אני מסכים איתך שהם לא קונטנדרים, ואני ממשיך להתעקש שיש סיכוי לא מבוטל שאפילו בפלייאוף הם לא יהיו (כרגע 40%). הלייקרס מרחק גבוה סביר ממועמדות של ממש לאליפות, וגם בלעדיו, לוקה בריא לבד שווה יותר מכל מה שיש לדאלאס כרגע

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הלייקרס לא במרחק של כלום זאת קבוצה שתובס ותושפל אם בכלל תגיע לפלייאוף. אם יעברו סיב 1 זה יהיה נס אתם חיים בסרט יפרקו אותם לחתיכות הסייחים הצעירים לוקה והשקץ לא יכולים לזוז בכלל בהגנה או לקחת ריב בלי דאחרים משאירים להם לסטט.
אפילו הפרשים באפור יתקשו לעזור להם לנצחון עם כל שריקות אוויר.
כל רמיסה שלהם יהיה חגיגה בללל פתחנו ליין מיוחד 2 שקצים במחיר 1

מעוז
מעוז
04/02/2025 0:06:19

מתי כבר יפסיקו לזלזל בלוקה
נכון הוא לא טוב בהגנה אבל הוא סחב קבוצות הגנה גרועות מהלייקרס בפלייאוף והפך אותן לתחרותיות גם נגד פייבוריטיות ברורות( קליפרס) וגם בריצה לגמר המערב
מה שאני יודע זה שבפלייאוף לא להמר נגד לוקה ולא לקבור אותו כל כך מהר

עמיחי קטן
03/02/2025 22:55:46

כרגע הגבוה היחיד של הלייקרס הוא ג'קסון הייז, בזמן שיש להם כמה שחקני הגנה סבירים עם פיני-סמית בראשם

Guy d
Guy d
03/02/2025 23:14:08

ואנדו זה שר ההגנה החדש

NBA בדם
03/02/2025 23:53:55
Reply to  Guy d

קודם כל שיתמנה לשר הבריאות ואז נקדם אותו לשר ההגנה.

עמיחי קטן
04/02/2025 5:56:16

בגדול, מי שלא ראה לוקה בפלייאוף לא ראה שחקן שמוביל קבוצה למקום גבוה יותר ממה שהיא שווה מימיו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ראינו הרבה.
טריי הוביל את ההוקס הפחים לגמר המזרח, הליברטון אפילו לקח את אינדי לגמר אזורי, שלא נדבר שסטף הוביל פסחי גס לאליפות,
בוקר הוביל את הסאמס לגמר, יאניס לקח אליפות עם הבאקס עם שחקנים מתחת לרמה שהיה ללוקה, וזה רק מהשנים האחרונות….
הוא לא עשה משהו waaw

Florida man
Florida man
03/02/2025 22:30:06

לוקה בפירוש לא רצה את הטרייד הזה. הוא קנה בית בדאלאס וגם הפסיד יותר מ110 מיליון $ על אי חתימה על סופרמקס שהיה חותם בקיץ. אם היה נמאס לו אז היה מחכה שנה ואז עף משם עשיר ומאושר.

אור
אור
03/02/2025 22:32:23
Reply to  Florida man

מסכים

Last edited 11 days ago by אור
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Florida man

מסכן בכה לא אכל לא שתה לא התקלח לא הביא בחורות קרע את הגופייה

דדי
דדי
03/02/2025 22:55:42

בכה מאושר…

השור
03/02/2025 23:40:29
  1. אני לחלוטין על העגלה שימים יגידו…שתי הקבוצות שינו את ה-DNA שלהן ויצטרכו בעיקר לעבור התאמות משמעותיות. עם ככ הרבה חלקים נעים – באמת שיש מעט שניתן יהיה להגיד על משחק הקבוצות, גם לאחר השבועות הראשונים.
  2. הבעיה ההגנתית בלייקרס הרבה יותר גדולה מכפי שתואר כאן, דיוויס ברחבת ההגנה משנה פיזית את המשחק של היריבות – כל הקבוצות צפויות עכשיו להכנס הרבה יותר פנימה ואין לי מושג איך הלייקרס ימנעו מטיילת מתחת לסל שלהם
  3. אני באמת חושב, שבהנחה שדיוויס היה בריא עד סוף הריצה בפלאוף הלייקרס יכלו לכוון גבוה, אבל זאת הנחה מאוד שבירה. לא יודע מה היה המצב בסוכנויות ההימורים, אך ספק גדול אם לא היה נפצע עוד פעם עד סוף העונה. כחלק מהתחזקות הלייקרס צריך לקחת את זה בחשבון.
אלדלוקו
אלדלוקו
04/02/2025 11:49:20

מבחינת הלייקרס, זהו טרייד צופה פני עתיד, ליום שאחרי לברון. הסגל שלהם לא מספיק טוב ולא מספיק מאוזן כדי להיות קונטנדורית אמיתית. אם הם היו חושבים שיש להם סיכוי לאליפות, סביר להניח שהיו עושים טרייד נוסף כדי להנחית גבוה משמעותי (בכל הכבוד, ווד והייז הם לא שחקנים לריצת פלייאוף עמוקה).
אני חושב שאתה נוטה להפחית באיכות הסגל הנוכחי של דאלאס. דיוויס וקיירי שחקנים מצוינים שכבר זכו באליפות, והצוות המסייע מסביבים הוא לא רע בכלל. לדעתי הם נמצאים בטיר השני במערב, אחרי אוקלוהומה ויחד עם דנבר. עם על החיבה ליוסטון וממפיס, אין שם צוות מספיק מנוסה לאליפות.

ואחרי שאמרתי את זה, אין לי ספק שהלייקרס הם המנצחים הגדולים של הטרייד. לוקה הוא פרנצ'ייס פלייר שעם בניה נכונה סביבו יביא להם אליפויות שדייוויס כבר לא יוכל להביא להם.

אילן
05/02/2025 7:04:25

תודה על הפוסט.
אני רק שאלה – מה עם כל הדיווחים על כך שהם נפטרו מלוקה בגלל איזה מצב בריאותי לא ידוע? זה לופט גשעפט?

trackback

[…] הטריידים הגדולים אי פעם (למי שמעוניין, ניתחתי אותו בפוסט קודם). בנוסף ללוקה, חמישה שחקנים ברמת אולסטאר או קרוב […]