בוסטון מארחת את הניקס הלייקרס את מינסוטה בליל המשחקים הראשון של העונה / אהרן ברלין

בוסטון מארחת את הניקס הלייקרס את מינסוטה בליל המשחקים הראשון של העונה / אהרן ברלין

לזכור ולשכוח

אחת המתנות הגדולות שקיבל המין האנושי היא היכולת לשכוח. להסיט באופן לא מודע הצידה כישלונות והצלחות, רגעי שפל וגאות שההיזכרות בהם עלולה לשתק, לעצור את האפשרות לנוע ולהשתנות. זיכרון חד מדי עלול לייצר תקיעות, בריחה מההווה והאפשרויות השונות שהוא מציג בפנינו. השכחה מאפשרת תזוזה בתוך המרחב שניתן לנו על ידי העבר מבלי להפוך אותו למסלול בלתי הפיך. היא מאפשרת התעלמות מהטוב והרע של העבר ומנכיחה את ההתלבטויות והצמתים של ההווה.

הספורט, כמעט תמיד, מאפשר לשכוח. המחזוריות המובנית שלו, העובדה שכל משחק מתחיל בתוצאה השוויונית 0-0, ההזדמנות המחודשת שהוא נותן לעוסקים בו בכל משחק ובכל עונה, כל אלה מהווים חלק בלתי נפרד של המנטליות הספורטיבית. שחקן שעולה לזריקה, עליו לשכוח עד לאותו הרגע כמה נקודות קלע וכמה זריקות החטיא והוא ניצב לבדו במפגש האינטימי עם הכדור והסל, זורק כאילו זאת זריקתו הראשונה. הגוף שלו כמובן זוכר את התנועה הנדרשת, הניתור המתוזמן והמבט האוטומטי כלפי הסל אבל ראשו מחויב, באופן זה או אחר, לשכוח את מה שעבר עליו עד לאותה הנקודה. רק קבוצה אחת מתוך 30 זוכה להניף את הגביע בסוף העונה. השכחה היא זאת שמאפשרת לכולן לחלום עליו כשהשריקה הראשונה של המשחק נשרקת.

ואז, הגיעה השנה האחרונה. השנה שלא אפשרה ולא מאפשרת לשכוח. את האימה, האבל, חוסר האונים וגם הגבורה שהתנקזה אל אותו היום שיצוין גם בעוד יומיים במלאת לו שנה עברית. לאורך כל השנה עמדה בפניי ההתלבטות עד כמה לקרוא, לראות ולשמוע את הסיפורים מאותה השבת. עד כמה להכניס אל תיבת הזיכרון ההפכפכה את מה שהיה עבור רבים הצצה אל עבר שערי הגהנום. המאבק האימתני בין הרצון לזכור ולהשאיר בתודעה לבין הבקשה לשכוח, ולו חלקית, את מה שהנפש מתקשה להכיל, ינחה אותנו עוד שנים ארוכות וישאיר לא פעם את המצב בתיקו. עם למוד זיכרונות, שחב את קיומו לעברו ומתוכו מבקש לצאת גם אל העתיד, נותר תקוע בין הרי הזיכרון והשכחה, מאבד את דרכו בין השבילים המוצלים של ההווה, מחפש כיוון. מבקש לשכוח את הזיכרון ולזכור את השכחה, לתפוס את שני הקצוות ולהושיב אותם יחד, ולו לרגע, בכדי לתת לחייו פשר ואורך נשימה.

לזכרו של רועי צ'רנוצקי ז"ל, החבר

ולחזרתם הביתה של 101 המוחזקים בשבי חמאס.

אתמול מלאו 13 שנים ל bad as me של טום ווייטס. איזה כיף.

02:30     בוסטון סלטיקס (0-0) – ניו יורק ניקס (0-0)

הביתית

במשחק שעשוי להיות גמר המזרח של העונה הקרובה הירוקים יתמקדו בעיקר בטבעות החדשות ובהשלתו של הקוף הזקן מהגב, זה שלא נתן להם מנוח מאז בחרו בג'ייסון טייטום בבחירה השלישית. טייטום עצמו ככל הנראה מגיע גם לעונה הזאת להוכיח לאחר גמר חלש במונחים שלו וזכייה של בראון ב MVP הגמר. מלבדו הקבוצה תמשיך לרוץ ולהוביל את המזרח עם החמישייה הטובה בליגה, לפחות עד שהניקס יוכיחו אחרת. כשהיא אוחזת בהתקפה הטובה בליגה בעונה הקודמת (נזכיר שגם אינדיאנה שיחקה אז) וההגנה השנייה בטיבה אחרי הטימברוולבס, אין סיבה שהשנה נראה שינוי כלשהו. החל מהקצב האיטי יחסית ומיעוט המסירות, הקליעה היציבה של כלל השחקנים והנזילות בעמדות השונות, נראה שפנינו לעבר עוד עונה נוחה עבור הירוקים. למרות שהמזרח מלא בלא מעט קבוצות עונה סדירה טובות, התחרות האמיתית תבוא כנראה מיריבתה הלילה שעשתה על הנייר את כל המהלכים הנכונים בשביל להקשות על האלופה המכהנת. במשחק הקרוב, עם כל הסחת הדעת של חלוקת הטבעות, נוכל לקבל אינדיקציה חלקית מאוד לגבי כיוונו של המזרח.

האורחת

המנצחת הגדולה של שוק ההעברות האחרון מגיעה לשלב שבו נגמרים התירוצים ושום דבר חוץ מאליפות לא יספיק. היעילות הכמעט מרגיזה של ג'יילן ברונסון תפגוש שני שחקנים חדשים שאמורים למקסם את היכולות שלו עוד יותר. סימן השאלה היחיד בקבוצה (אין כזה דבר מיקל ברידג'ס וסימן שאלה, הבחור מנפק רק סימני קריאה) קשור ביכולת של טאונס להתאים את עצמו לשיטת האימון של ת'יבודו ויותר מכך להתרגל מחדש לעמדת הסנטר אותה נטש במינסוטה לטובת גובר. רשמית אמנם הוא אמור לשחק פאוור פורוורד גם בניקס אבל עם הפציעות של רובינסון (שלא ישחק עד דצמבר) בקבוצה הוא יהיה חייב למצוא את עצמו יותר בצבע ולהשתדל יותר בהגנה שם אותה השאיר לצרפתי בוולבס. בפן ההתקפי מדובר בשדרוג משמעותי לרנדל, בעיקר לאור העובדה שרנדל נהג להתאהב בכדור ואילו קא"ט ממש לא צריך אותו כל הזמן. הניקס היו בעונה הקודמת הקבוצה האיטית בליגה בפער ניכר והדבר יתאים כמו כפפה ליד של ברידג'ס וטאונס. הלילה הם יפגשו את בוסטון נטולת פורזינגיס כך שהמשימה ההגנתית של טאונס תהיה קלה יותר מול הורפורד המזדקן. בהתקפה, הריווח שייתן לבידודים של ברונסון מול השומרים החזקים של בוסטון יהיה אחד ההיבטים שעשויים להכריע את המשחק.

ייעדרו: פורזינגיס בבוסטון, רובינסון ואצ'יווה בניקס.

עוצרים בווגאס: יש לי נטייה להמר תמיד נגד הקבוצה שמקבלת את הטבעת. מה גם שזה המשחק היחיד בעונה בו הניקס לא עולים שחוקים. ניקס ב 5 ודרמה לא קטנה.

05:00     לוס אנג'לס לייקרס (0-0) – מינסוטה טימברוולבס (0-0)

הביתית

קיץ רגוע יחסית עבר על הלייקרס, לפחות באופן יחסי לקבוצות של לברון שאוהבות להשתנות בכל שנה מחדש. השינוי המרכזי התרחש בגזרת המאמן שם ינסה ג'יי ג'יי רדיק את מזלו בניסיון להביא ללברון את הטבעת החמישית שהולכת ומתרחקת ככל שהשנים מתקדמות. הכוכב מגיע לעונה חמוש בתואר ה MVP של האולימפיאדה ועד להודעה חדשה הוא החוליה היציבה ביותר בקבוצה עם צפי לעוד עונה של 25 נקודות וערמות של אסיסטים. סביבו ימשיכו לשחק שלושה שחקנים סבירים עד טובים וכוכב אחד שעדיין לא ברור אם יוכל אי פעם לקחת על עצמו את ההובלה ותשומת הלב. הספסל של הלייקרס די חלש וקלע מעט מאוד בעונה הקודמת כך שייתכן ונראה את הרוקים החדשים מנסים את מזלם על הבמה הגדולה. הלילה בלי ווד וונדרבליט דייויס יצטרך להתמודד ראש בראש מול גובר בחלקים העיקריים של המשחק כך שאולי נראה אותו יוצא הרבה החוצה לזריקות מרחוק או עבודה בפוסט שתסיט את תשומת הלב של הצרפתי מהגנה על הסל. משחק מעולה עבור הלייקרס בשביל להבין כיצד והאם הבינוניות של העונה הקודמת יכולה לעמוד מול המערב הרצחני.

האורחת

הפה הכי גדול בליגה, המנהיג הבלתי מעורער של קבוצת ההגנה הטובה בליגה, תבחרו איזה סופרלטיב שתרצו. אנתוני אדוארדס קיבל שיעור בצניעות מלוקה וקיירי לאחר שמינסוטה בהנהגתו הראתה לעולם לראשונה שאפשר לנצח את ניקולה יוקיץ'. זה לא מפריע לו לפזר הצהרות מכאן ועד ה NFL, הצהרות שעד להודעה חדשה חסרות כיסוי. הבחור יודע לשחק כדורסל אבל הוא לגמרי לא לבד כאשר הוא מוקף בכמה מהשומרים הקשוחים בליגה וקלעים לא רעים בכלל עם חיזוק משמעותי בדמות דונטה דיוונצ'נזו מהניקס. מינסוטה הייתה שלישית באחוזים לשלוש בעונה הקודמת אבל זרקה מעט מאוד וההתקפה שלה הסתמכה קצת יותר מדי על ההחזקה בכדור של אדוארדס. המשימה העיקרית השנה של כריס פינץ' היא יצירת מצבי קליעה נוחים לקלעים שעומדים מחוץ לקשת, מה שיכול למקסם גם תרגילים התקפיים שמשלבים את גובר. הלילה הם מגיעים לקרקס הגדול של הליגה עם סיכויים טובים לסיים את הערב במאזן מושלם.

ייעדרו: וונדרבליט וווד בלייקרס.

עוצרים בווגאס: לא כוחות. מינסוטה ב 13.

Subscribe
Notify of
7 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רן הנרגן
רן הנרגן
22/10/2024 14:48:00

תודה תנחומי על מות רועי ושיחזרו כולם, מהר. מעולם לא הרגשתי את הצריבה של האמירה הכלבים נובחים והשיירה עוברת מול הממשלה הזו. ממשלת ביזה.
.
משחק ראשון יהיה נהדר אבל הפסד של בוסטון יהיה הפתעה מבחינתי. במשחק השני מינסוטה יאכלו את לייקרס בלי מלח למרות עזרת השופטים. לייקרס לא היו ראויים לשיבוץ במשחק הזה אבל השיווק הו השיווק.

LiorD
LiorD
22/10/2024 16:39:33

בקלפי: מחל בראשות נתניהו.
בעז"ה בעתיד הרחוק: מחל בראשות לוין.

אני מסכים עם ההימורים.

TRIP
TRIP
22/10/2024 14:54:59

טייטום פותח בחמישייה?

איצקו
איצקו
22/10/2024 14:59:19

לדעתי הניקס הרוויחו גיוון התקפי שהיה חסר להם ברגע שהביאו את קאט
השאלה אם ברידג'ס יצליח למלא את החלל שהשאיר דיווי (רנדל לא אבידה גדולה בכלל).
עדיין הולך עם הניקס היום ומאמין שהם יצאו מהמזרח.
מוזר מאוד שהלייקרס לא עשו כלום אולי הם חושבים שחוץ מדנבר הם טובים יותר מכולם.
היום הם הולכים להתמודד עם קבוצת הגנה טובה ועם השחקן שלדעתי הוא אחד האוברייטדים אבל עדיין שחקן טוב שיעשה להם צרות.
הספסל של הלייקרס חלש מאוד וכנראה הם יפסידו משחק בדקות של הספסל

Florida man
Florida man
22/10/2024 15:03:09

ניקס ומיני. הלטבי ייעדר (כרגיל) ולא רואה שם מי ישמור על קאט לאורך זמן.
לייקרס בכלל לא ברמה של מיני ואחרי הפסטיבל של הלברונים לדורותיהם – ההגנה של מיני תכבה את האורות.

מנחם לס
22/10/2024 15:59:57

כמה עצוב שאין ברירה וחייבים לקבל מוות עם שמחה של פתיחת העונה. תודה אהרון על פוסט מצויין

A Ljos: Resurrection
22/10/2024 17:50:21

רשימת הימורים לעונה שמתחילה:

1) פעם בשבועיים מישהו יתפלא שעדיין יש קבוצה בוושינגטון
2) נגלה האם באמת אפשר לזכות באליפות עם טייטום ובראון בהרכב
3) ליוקיץ' ימאס שהוא השחקן הכשיר היחיד בדנבר והוא יברח לשבוע להיות עם הסוסים בסרביה
4) דוינצ'נזו יזרוק כדור לראש של ת'יבס. טאונס ינסה לחסום אבל הכדור יעבור לו בין הידיים
5) הלייקרס ופורטלנד יתחרו על השיא החשוב ביותר – כהקבוצות הכי פחות מעניינות שיופיעו הכי הרבה בכותרות בערוץ הספורט
6) שידורי המשחקים של ברוקלין יוחלפו בשידורים חוזרים של מצעד האליפות של ליברטי
7) כל אוהד לייקרס יגיד רק 47302804583 פעמים שהוא מתגעגע לקובי
8) ניק נרס יפוטר ויוחלף באחות אמיתית
9) אטלנטה תגיע לגמר. סתם, רק רציתי לראות אם מבחינה פיזיקלית המשפט הזה יכול להיות רשום איפשהו בלי ליצור חור ביקום
10) דטרויט ימשיכו לנצח להיות כמו שעון יום הדין. טכנית יש 12 שעות, אבל זה תמיד במרחק 3 דקות מטנקינג
11) לאבא של דניס רודמן קראו פילנדר. באמת. זה לא קשור, אבל זה יותר ממה שיש לי להגיד על שיקגו הנוכחית
12) רק שני שחקנים יחשפו כמי שהרביצו/התעללו בבנות זוג שלהם
13) עשרה אנשים יתעוורו כתוצאה מהמגרשים בטורניר הפנים עונתי
14) הטורניר הפנים עונתי יחשב הצלחה ויורחב לטורניר תחילת עונתי, אמצע עונתי ועונתי כבר במשרד
15) גולדן סטייט יזרקו הרבה שלשות. גם פיניקס. גם כל הליגה בעצם
16) קיירי יגיד משפט שלא אומר כלום
17) מכירים במשחקי מחשב כשאתם תקועים ולא יודעים לאן ללכת, ואתם לא מבינים אם זה חלק מהפאזל של המשחק או שאתם סתם תקועים וזה כל כך מתסכל אבל אז אתם רואים אויבים ושמחים כי סוף סוף יש מטרה מולכם ואתם מבינים שלשם פניכם מועדות וזה אירוני כי כשאתם רואים אויבים אתם אמורים להיות ההיפך משמחים? אז קליפרס ישארו תקועים בשלב הראשוני הזה
18) בקול של ד"ר איוול: כמו שאתם יודעים, כדורסל זה ספורט אהוב. אני מציע שנקים דרך חברות קש תאגיד בשם "נייקי". דרך ה"נייקי" אנחנו ניצור עבור הקבוצות מדי משחק תחת השם "סיטי" שיהיו כל כך מביכות וזוהרות שלליגה לא תהיה ברירה אלא לשלם לנו כדי להפסיק להכריח אותן לשחק במדים האלו… סכום ראוי"
19) האדם שהוא כל כך עשיר שאנשים מעמידים פנים שהם אוהבים את להקת הבלוז שלו ימשיך להחזיק במכונה להדפסת כסף שהיא הניו יורק ניקס ושוב יזרוק מהיציע מישהו שאסור היה לו לזרוק אותו מהיציע ויחזור להיות הפנים של המועדון
20) אני אראה משחק של שארלוט, רחמנא לצלן
21) איזשהי קבוצה תשתמש במקום ה-15 ברוסטר שלה
22) בעקבות זה שפעם ראשונה מזה ארבע שנים תושבי דנבר יוכלו לראות את משחקי הקבוצה המקומית אחרי הסכם חדש בין קרונקי לקומקסט, חצי מהתושבים יראו את פורטר ג'וניור ויגידו, "וואו, כרמלו ממש הזניח את עצמו"
23) יאניס ירמוז בנחמדות במשך כל העונה ל-GM שהוא רוצה לעבור. זה יהיה כל כך עדין ונחמד שאף אחד לא ישים לב
24) וומבניאמה יהיה כל כך טוב שאפילו האמריקאי הממוצע ילמד להגיד את השם שלו יותר מהר משלמד להגיד דונצ'יץ'
25) אוקלהומה תשתמש בבחירות שלה כדי לבחור בדראפט את דיוק. הקולג'