לבראונס יש בעיה: סיכום שבוע 6 ב-NFL/ שחר דלאל

לבראונס יש בעיה: סיכום שבוע 6 ב-NFL/ שחר דלאל

1.  לבראונס יש בעיה:

יום אחד פשטה שמועה

שלבראונס יש בעיה

בא החורף, בא הקור

ולבראונס שוב אין ק"ב שראוי לשמור

אז לפני כמה שנים קליבלנד החליטו שהם עושים טאנקינג. זה מעולם לא נוסה בעבר ב- NFL. זה הסתיים עם ניצחון אחד בשתי עונות והרבה מאוד בחירות דראפט גבוהות, כאשר בדרך הם מוותרים על ניסיונות לבחור ק"ב (כולל שניים – פט מהומס ודשון ווטסון) עד אשר החליטו לקחת את זוכה ההייזמן הטרי – בייקר מייפילד. הק"ב הטרי התחבב על תושבי העיירה, והוביל אותם לניצחון בפלייאוף של שנת 2020. אבל בעונה לאחר מכן הכל הלך הפוך והבראונס החליטו שהם עושים הכל כדי להביא "כוכב" בעמדת הק"ב.

אותו ווטסון שוויתרו עליו ב-2017 ועשה מאז חיל (ועל הדרך הרבה מאוד כותרות שליליות מחוץ למגרש) הפך פתאום לשחקן שאפשר להביא לקבוצה. הסוכן, שידע שהקריירה של השחקן שלו יכולה להסתיים בכל רגע, התעקש והתעקש עד שהבעלים החליט לשכנע אותו לבוא לעיר הרוקנרול עם החוזה המובטח הגבוה בהיסטוריה של הליגה. ומאז הכל הלך הפוך.

לאחר שנתיים שלא באמת היה ניתן לעמוד את היכולת שלו בשל השעיות ופציעות, ציפו השנה בקליבלנד שווטסון סוף סוף ייקח את הסופר-טים שבנו סביבו לריצת פלייאוף מרשימה. אבל ציפיות לחוד ומציאות לחוד, כאשר הק"ב מציג את היכולת הגרועה בתולדות הליגה (לכל הפחות בעונות בהן ניתן למדוד סטטיסטיקה מתקדמת) ונראה שהקבוצה הולכת לשום מקום, ומהר.

אז כן, לבראונס יש בעיה, כאשר לקבוצה יש עוד לפחות שלוש שנים בהם ווטסון "תוקע" להם את תקרת השכר ומעולם לא סופסל שחקן עם שכר כ"כ גבוה. אבל כמו שג'ו פלאקו הוכיח בשנה שעברה, הקבוצה הזאת יכולה ללכת רחוק עם ק"ב בינוני, בעוד שווטסון מושך את כל הקבוצה אחורה.

המאמן קווין סטפנסקי בוודאי היה רוצה לראות שינוי בעמדה, אך (כנראה) בלחץ ההנהלה הוא משאיר את הק"ב הגרוע בליגה (QBR  של 21.5) בהרכב ומושך את כל הקבוצה שלו למטה. הטרייד ששלח את הרסיבר הראשון שלהם, אמרי קופר לבאפלו, רק ממחיש את חוסר האמון שיש בקבוצה בנוגע ליכולת של ווטסון לקחת את הקבוצה למעלה. ובמקרים שזה כ"כ ברור, כל שחקן פוקר מתחיל שעדיף לחתוך את ההפסדים כמה שיותר מוקדם, מאשר להישאר יותר מידי ולאבד את הכל…

2. קבוצה אחרת שנמצאת בבעיה היא הניו יורק ג'טס. גם הק"ב הכוכב שלה לא מצליח להציג את היכולת מקבוצתו הקודמת ולאחר שהפכו לאחת הקבוצות הבודדות שהחליפו מאמן ולא ניצחו את המשחק שלאחר מכן, הם החליטו שכבר אין להם מה להפסיד והביאו את התופס דוונטה אדאמס בטרייד. אומנם מדובר במהלך מפתיע מקבוצה שרק לפני שבוע פיטרה את המאמן שלה, אבל הסכום ששולם (בחירת סיבוב 3) היה כ"כ נמוך, ומספר השנים שנותרו לארון רודג'רס לשחק הן פחות מאצבעות יד אחת, כך שאין יותר מידי איך להפסיד מהמהלך הזה. נקווה בשביל האוהדים, שהפעם הם ייראו תוצאות.

3. אגב, הלחץ בניו יורק כ"כ גדול, שבסיום המשחק ראינו טעות קריטית של רודג'רס, שלא היינו רואים בשנים הקודמות:

קבוצה נוספת שציפתה לעונה קצת אחרת היא פילדלפיה. לאור הבעיות שהם שם בשנה שעברה, היה מצופה מהמאמן ניק סריאני לקחת יותר אחריות. בפועל הוא עושה הכל כדי להדוף את האשמה ממנו. דמיאן וודי מסביר את זה מצוין:

4. דטרויט הביסו את דאלאס השבוע בתוצאה כ"כ גבוהה עד שהקאובויס ניסו להעלים כל זכר למשחק הזה. צוות המדיה של הליונס לא נתן לזה לקרות:

5. אגב, המשחק היה הפעם הראשונה בהיסטוריה של הליגה בה הגיעו לתוצאה הזאת:

6. חייבים לדבר על העונה של לאמר ג'קסון, שאם ימשיך בקצב הנוכחי יהיה הק"ב הראשון בהיסטוריה שיסיים עונה עם 4000 יארד באוויר ו-1000 בריצה, בדרך (אולי) לתואר MVP נוסף. בינתיים, הוא והחבר החדש שלו – דריק הנרי – ממשיכים לשבור שיאים:

7. הפרשן הכושל טום בריידי קיבל השבוע אישור לרכוש 5% מהבעלות על הריידרס, שהובילו לשורה של הגבלות שהטילה הליגה על הדברים שמותר לו לעשות או לדבר עליהם במסגרת תפקידו החדש:

8. אפרופו בריידי, זאת ההשוואה בין המשחק הראשון שלו כק"ב פותח לבין דרייק מיי, שפתח השבוע לראשונה עבור ניו אינגלנד:

9. אתמול התרחשה היסטוריה קטנה בליגה, כאשר לונג סנאפר זכה לראשונה בתואר שחקן הספיישל טימס של השבוע. לצערו של כותב שורות אלו, הליגה לא בחרה באחד השחקנים המצטיינים בעמדה, אלא בקוריוז – הטייט אנד של שיקאגו, שנאלץ להחליף באמצע המשחק את הסנאפר הקבוע בשל פציעה. אני מקווה שזה יפתח את הסכר לזכיה של שחקנים אחרים שמאיישים את העמדה בשוטף…

10. אמנם זה קרה במכללות, אבל אין ספק שמדובר בגאונות:

*

משחק יום חמישי: דנבר ברונקוס (3:3) אצל ניו אורלינס סיינטס (2:4)

מעל ולפני הכל מדובר במשחק החזרה של שון פייטון, שהביא את גביע וינס לומבארדי לעיר המוסיקה, לסופרדום בפעם הראשונה בה הוא ישחק מול הקבוצה המקומית. עם זאת, לא צפויה לו חזרה של גיבורים, בעוד הסיינטס ינסו לעצור את רצף ארבעת ההפסדים שלהם.

ניו אורלינס פתחו את העונה בסערה, עם יכולת נהדרת של דריק קאר ושני ניצחונות רצופים, אבל מאז החלה התדרדרות מתמשכת, פציעה של הק"ב והקבוצה כבר לא מסומנת כסוס שחור שיכול להפתיע בפלייאוף. מי שהחליף את קאר הוא הרוקי ספנסר ראטלר, שהציג משחק בינוני מול טמפה ביי, ויקווה לשפר את הופעתו במשחק השני שלו בקריירה.

לעומתו הרוקי של דנבר, בו ניקס, מרגיש כמו שחקן ותיק. אומנם הוא לא מנצח משחקים, אבל הוא שומר את הקבוצה מעל המים והמאזן החצוי של הקבוצה, מעיד על היכולת שלו העונה. לשמחתו יש לו את הרסיבר קוראלנד סאטון שמציל אותו שוב ושוב עם תפיסות אקרובטיות, בעוד ההגנה החזקה של הקבוצה דואגת לשמור את הק"ב היריב במצב מאוזן.

הימור: נראה שההתדרדרות של הסיינטס תמשיך גם במשחק הזה, ניצחון לברונקוס.   

Subscribe
Notify of
10 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Yosi Berkeley
17/10/2024 9:13:41

מחכה בכל יום חמישי לטור הזה, תודה!

עידו גילרי
17/10/2024 12:00:48

כשחושבים על זה שמאחורי ווטסון מחכה ווינסטון אז שיחנקו אוהדי הבראונס עם הצמד חמד שלהם…
בncaa מיהרו לסגור את הפרצה כדי שלא יכנסו עוד ברווזים.
את מי רודג'רס יאשים עכשיו אחרי שפטרו את סלאח והביאו לו את הדרלינג שלו.

Last edited 18 hours ago by עידו גילרי
מנחם לס
17/10/2024 13:59:00

כמה שלמאר ג'קסון מצויין, ארון רוג'רס גרוע. המסירה שלו ל-TD הייתה לא יותר ממזל. טוויטרים מעולים. באטלנטה אנשים יוצאים מדעתם

תומר
תומר
17/10/2024 14:29:32

תודה שחר
כואב הלב על קליבלנד אבל כל נפילה של ווטסון משמחת אותי מאוד

עידו גילרי
17/10/2024 16:56:48

ועוד לתת לו חמש שנים מובטחות באופן מלא.

Florida man
Florida man
17/10/2024 16:08:08

תודה על הטור המשובח והמדוייק. דשן ווטסון וקליבלנד מקבלים את המגיע להם עם ריבית. הנשרים לא תיקנו במאומה את הטעויות של שנה שערה וחוזרים על ההיסטוריה לעוד שנה מבוזבזת. אין בדיחה בליגה כיום יותר מדאלאס- החוזה של פרסקוט והקריסות שלהם במגרש הביתי פשוט מזעזעות

Li Ming
Li Ming
17/10/2024 21:22:10

מצוין! תודה שחר

The Pro
The Pro
18/10/2024 0:28:48

לא ראיתי משחק עם פרשנות של בריידי,מה שכן בתקצירים הוא נשמע נלהב.
אם צריך להמר אז הוא יעזוב לבד אחרי עונה או שתיים.
טוני רומו למשל, כבר נשמע קצת מאוס ולא פוגע בקריאת מהלכים שלו.

אם מחפשים קבוצה שיכולה על הצ'יפס העונה,
אז דטרויט.