סיכום שבוע 4 בNFL/ עמית קאופמן ורביב פייג

סיכום שבוע 4 בNFL/ עמית קאופמן ורביב פייג

סיכום שבוע 4 בNFL/ עמית קאופמן ורביב פייג

אטלנטה פאלקונס (2-2) – ניו אורלינס סיינטס (2-2) 26 -24

הפסד צמוד שני ברצף לסיינטס אחרי צמד ניצחונות דורסניים בפתיחת העונה, הפעם במשחק חוץ מול היריבים המרים מאטלנטה. המשחק היה צמוד לכל אורכו והחל עם פאמבל של ראשיד שהאיד בהחזרת הפאנט הראשונה. שחקני הפאלקונס זינקו על הכדור באנדזון והטאצ'דאון נרשם על שמו של קדרל הודג'. התשובה הייתה מהירה ותוך פחות מרבע שעה (בשעון המשחק) טייסום היל הגיח לאנדזון פעמיים והעלה את האורחים ליתרון 14-7, כשבין הסקורים שלו הקורנר פאולסון אדיבו חוטף מסירה של קירק קאזינס. עוד לפני ההפסקה יאנגהויי קו צימק את הפער עם בעיטה מדויקת, ופיק סיקס שמסר דרק קאר לידיו של הליינבקר טרוי אנדרסן קבע את תוצאת המחצית: 17-14 לאטלנטה. המחצית השנייה הייתה רגועה יותר ובה ראינו פחות טאצ'דאונים ואיבודים ויותר שערי שדה, מה שהוביל ליתרון 23-17 של המארחים כארבע דקות לסיום. הדרייב הבא של הסיינטס הסתיים בט"ד של אלווין קמארה שהעלה אותם ליתרון 24-23 ונתן לקאזינס והתקפת הבזים דקה לנסות ולנצח את המשחק. לשמחת הקהל הביתי, הפרעה במסירה של הקורנר אדיבו הציבה את קבוצתם קרוב מספיק בשביל שער שדה של קו שהעניק להם ניצחון חשוב מאוד במאבקי ה-NFCS. קאזינס (238 יארדים ואיבוד) וגם קאר (239 ואיבוד) רשמו שורה סטטיסטית דומה מאוד שמשקפת את הבינוניות ששניהם הציגו שלשום. מבחינת שאר השחקנים, ביג'אן רובינסון (74 יארדים בסה"כ) ודרייק לונדון (6 תפיסות, 64 יארדים) בלטו אצל אטלנטה ובצד השני קמארה (119 בסה"כ) ביחד עם כריס אולבה (8 תפיסות, 87 יארדים) ושהאיד (8, 83) היו טובים אבל לא מספיק בשביל למנוע הפסד.


יוסטון טקסנס (1-3) – ג'קסונוויל ג'גוארס (0-4) 24 – 20

יותר מעשרה חודשים עברו מאז הפעם האחרונה ששתי הקבוצות האלו נפגשו. זאת גם הייתה הפעם האחרונה בה טרבור לורנס והיגוארים ניצחו משחק, למרות שהובילו אתמול במשך רוב הזמן וגם עלו ליתרון ראשונים. זה קרה אחרי שהספיישל טימס שלהם השתלטו על פאמבל של המחזיר סטיבן סימס והציבו את ההתקפה על קו 2 היארד. מהמרחק הזה 4 שניות הספיקו ללורנס ולרסיבר הרוקי בריאן תומאס ג'וניור להעלות את קבוצתם ליתרון 7-0, שהחזיק מעמד חמש דקות עד שסטפון דיגס מצא את האנדזון באלתור נהדר למהלך שהשתבש. לאחר מכן הגיע טאצ'דאון של הרסיבר המוביל בליגה ניקו קולינס, בנוסף לצמד שערי שדה של ג'קסונוויל ואחד של יוסטון, מה שהוריד את הקבוצות להפסקה כשהטקסנס מובילים 17-13. גם במשחק הזה הייתה ירידת מתח במחצית השנייה וראינו בה 8 פאנטים. לשמחתם של האורחים, בין הפאנטים היה גם ט"ד של כריסטיאן קירק שהחזיר אליהם את ההובלה. לצערם, סי ג'יי סטראוד וחבריו היו אלה שצחקו אחרונים אחרי שמסירה של הק"ב הצעיר מצאה את דאריי אוגונבוואליי באנדזון והעניקה את הניצחון לקבוצה של דמיקו ריאנס. סטראוד רשם 27/40, 345 יארדים ושני ט"דים, קולינס שוב הצטיין באוויר עם 12 תפיסות, 151 יארדים וסקור, ועל הקרקע קאם אייקרס סיים עם 53 יארדים. בצד המאוכזב לורנס רשם 18/33, 169 יארדים ושני ט"דים משל עצמו, תומאס היה נהדר באוויר עם 6 תפיסות ו-86 יארדים, כשטאנק ביגסבי (90 יארדים) מספק את הסחורה במשחק הריצה אחרי שטרוויס איטיין נפגע בכתפו.

אינדיאנפוליס קולטס (2-2) – פיטסבורג סטילרס (1-3) 27 -24

אחרי שאנתוני ריצ'רדסון נטש את המשחק כבר ברבע הראשון עם פציעה בירך, ג'ו פלאקו עלה מהספסל ונזכר מאיפה הוא הגיע (בולטימור) כדי להנחיל למייק טומלין והסטילרס הפסד ראשון לעונת 2024. המשחק התחיל בסערה והדרייב היחיד שריצ'רדסון הספיק להשלים הסתיים עם טאצ'דאון של ג'ונתן טיילור. עוד ברבע הראשון פלאקו מסר לג'וש דאונס ט"ד שהעלה את הקולטס ליתרון 14-0 ובהמשך שער שדה של מאט גיי הגדיל את היתרון. לפני ההפסקה ג'ורג' פיקנס איבד את הכדור אך למזלו ההתקפה הכחולה נאצלה לבעוט פאנט, והמהלך האחרון של המחצית הראשונה היה שער שדה מצמק של כריס בוזוול. אחרי התחלה צולעת של הרבע השלישי (2 פאנטים, פאמבל ובעיטה מוחמצת), ג'סטין פילדס נכנס לאנדזון בעצמו וצימק את התוצאה עוד יותר. פלאקו ענה לו עם מסירה לט"ד של אלק אוגלטרי החזירה את ההפרש ל-14. הקצב המשיך לעלות ופילדס שוב הגיח לטאצ'דאון וגם מסר אחד לפט פריירמות'. לצערם של האורחים, בין הטד"ים שלהם היה גם שער שדה נוסף של גיי שהספיק לניצחון 27-24 לקולטס. ריצ'רדסון הספיק למסור 3/4 ל-71 יארדים, פלאקו סיים עם 16/26, 168 יארדים ושני סקורים. מי שהיו נהדרים במשחק המסירה היו מייקל פיטמן (6 תפיסות, 113 יארדים) ודאונס (8, 82) כשעל הקרקע בלט כמובן טיילור עם 88 יארדים. אצל הסטילרס פילדס רשם 312 יארדים וט"ד באוויר וגם 55 יארדים על הקרקע (הרץ המוביל שלהם) עם 2 ט"דים. מרבית היארדים האוויריים שלו הגיעו תודות לג'ורג' פיקנס שסיים עם 7 תפיסות ו-113 יארדים.

סיינט פלאקו המושיע

קרוליינה פנת'רס (3-1)- סינסנטי בנגלס (3-1) 34-24

הנמרים הבנגלים ניצבו על הצוק המשקיף לתהום, הם מכירים את המקום הזה הייטב, ויודעים גם איך להימלט ממנו, אבל הפעם חסמו את דרכם חבורת פנתרים  שחורים. השמועות דיברו על זה שהמנהיג החדש שבראשם מנוסה ואכזרי ובעל רעמה כתומה מתנופפת, כבר ניצח חבורת פושטים במחנה שלהם.
אבל שמועות כאלו לא מפחידות את מנהיג הבנגאלים, המתהדר ברעמה צהובה משלו.
בקיצור, ג'ו בורו וסינסנטי עשו את מה שהם בדרך כלל עושים, נמנעו מנפילה לפתיחה של 4-0 כשהם מנהלים משחק מאוזן ויעיל עם כל הנשקים העומדים לרשותם, גמאר צ'ייס (85 יארד וט"ד) טי היגינס (60 יארד) וצמד הרצים צ'ייס בראון וזאק מוס שסגרו 131 יארד על הקרקע ביחד, מוס גם תפס לט"ד.
אנדי דלתון ממשיך להעלות את הרמה של קרוליינה בכמה וכמה דרגות כשיחד איתו נהנים מהשיפור גם התופסים דיוטנטה ג'ונסון וחאויר לאג'ט (ט"ד כל אחד) ומשחק הריצה מקבל משמעות עם 104 יארד וט"ד של צ'ובה האבארד.
שני הק"ב היו בסופו של דבר יעילים עם 2 ט"ד באויר וחטיפה מכל אחד והורשו לנהל את המשחק בשקט יחסי כשלא נרשם אף סאק במשחק.
הפנתרים נתנו פייט הוגן לסינסנטי וההיו קרובים בחלקים מהמשחק, אבל כמו ששיערנו בפריוויו, סינסנטי היו צריכים את זה יותר.

רעמה אדומה מול רעמה צהובה

גרין ביי פאקרס (2-2) – מינסוטה ויקינגס (0-4) 31-29

החזרה של ג'ורדן לאב לפעילות לא יכלה להדיע בזמן פחות טוב כשהוא נאלץ להתמודד השבוע מול אחת הקבוצות החמות ביותר בNFL  ומול ההגנות היותר קטלניות. בליגה. ואכן שלושת הרבעים הראשונים של המשחק נראו כמו סיוט מתמשך עבור גרין ביי בשעה שהגנת מינסוטה עם 2 חטיפות ובסיוע של הבועט של הפאקרס נייט נאברסון שפיספס שני שערי שדה במחצית הראשונה, שמרו על שער נקי במשך יותר מ 45 דקות  משחק.
באותו זמן, סאם דארנולד מחלק 3 ט"ד באויר, לג'פרסון ואדיסון בין היתר כשלאדיסון יש גם אחד בריצה. אהרון ג'ונס תרם 22 ריצות ל93 יארד ו4 תפיסות ל46 יארד, אבל לא זכה לעשות את הלאמבו ליפ באצטדיון הביתי הקודם שלו.
בסוף הרבע השלישי המשחק היה במצב של0-28  לטובת האורחים והגנת מינסוטה יכלה להירגע קצת, מה שאיפשר לג'ורדן לאב לבצע 22 נקודות תוך 13 דקות שהסתייעו בעזרת התאוששות ההגנה שכפתה דרייבים קצרים של הויקינגס ופאמבל של דארנולד. אבל חטיפה שלישית של ג'ורדן לאב (עם 54 נסיונות מסירה שהניבו כמעט 400 יארד ו4 ט"ד) ופאמבל,מנעו הזדמנות ניקוד לקאמבק אגדי.


ניו יורק ג'טס (2-2)- דנבר ברונקוס (2-2) 10-9

אולי זה היה הגשם השוטף שירד בניו ג'רזי, אבל קשה למצוא הסבר הגיוני חוץ מקללה מיסטית איך הג'טס עם אהרון רוד'רס מאחורי הסנטר, עם פי 3 יארדים באויר (225) מבו ניקס (60 יארד בלבד) הצליחו לנהל משחק כל כך אומלל ועוד להפסיד על חודה של נקודה דנבר ברונקוס.
אולי העובדה שדנבר לא זנחו לגמריי את משחק הריצה וזכו קצת יותר בהצלחה מול הגנת הגטס לעומת רוברט סאלה שקרא רק18  מהלכי ריצה לעומת 42 מסירות של רודג'רס במזג האויר הרטוב. (בריס הול! עם 4 יארד! ב10 ריצות!).
שתי הקבוצות לא הצליחו לייצר התקפה. ברבע הראשון לג'טס היו 15 יארד התקפה ולברונקוס 6. הסטטיסטיקות של בו ניקס במחצית 7/15 ל –(מינוס) 7 יארד.
הג'טס הצליחו להגיע רק לשני שערי שדה במחצית הראושנה וכשהברונקוס הבקיעו את הט"ד היחידי במשחק ברבע השלישי, הט"ד הראשן העונה במסירה של בו ניקס, זה כבר נראה גמור. שתי הקבוצות הוסיפו שער שדה נוסף ברבע האחרון מה שלא שינה את התוצאה הסופית.
בכל מקרה, שון פייתון ובו ניקס זוכים לניצחון שני כנגד כל הגיון ורמת משחק של ההתקפה שלהם. האם זה משהו שאפשר לבנות עליו? קשה להאמין. אבל היי, שיקגו בונים על אליפות עם קיילב וויליאמס.
אחרי שני נצחונות ומה שנראה כחזרה לפורמה של אהרון רודג'רס, הג'טס נראים רע, שוב. אבל הם עדיין במקום השני בבית משחק אחד מאחורי הבילס. עם מיאמי וניו אינגלנד כנראה לא הולכות לשום מקום.


טמפה ביי באקנירס (1-3) – פילדלפיה איגלס (2-2) 16-33

תהינו אם הנפילה של טמפה ביי בדנבר מעידה על איזו מגמה כל שהיא, אבל לא, כנראה שלדנבר יש כישרון מיוחד לאפסטים שערוריתיים והשבוע הבאקנירס חוזרים לשלוט.
הקורבן הפעם פילדלפיה איגלס לדרום מוכה ההוריקנים של פלורידה. והוריקן מייפילד השאיר אחריו רק הרס וחורבן של הקבוצה האורחת.
בשלב מסויים התקפת הבאקנירס החזיקה בנתון המדהים של 255 יארדים התקפיים לעומת 0 של האיגלס.
מייפילד ניהל משחק שהסתמך בעיקר על היד שלו ועל הרגלייים שלו כשהק"ב השיג 347 יארד ו2 ט"ד ב47 נסיונות מסירה ואף לט"ד משלו.
הרצים באקי אירווינג וראשאד וויט היו כמעט תאומים זהים עם 49 יארד כל אחד כשאירווינג נכנס גם לט"ד.
הנהנה העיקרי מהיד של מייפילד היה כריס אוונס שתפס ל97 יארד וט"ד והפך לסקורר המוביל בכל הזמנים של הקבוצה (עבר את הבועט האגדי מרטין גראמטיקה).
ג'יילן הרץ יכול לטעון שללא שני התופסים הכוכבים אי ג'יי בראון ודבונטה סמית', כל קבוצה הייתה מתקשה אבל אי אפשר לקחת את הקרדיט מהגנת טמפה שהחזיקה את סקוואן ברקלי על 84 יארא בריצה מנעה ממנו להיכנס לאנד זון והגיעה להרץ 6 פעמים.
בייקר מייפילד וסאם דארנולד ממשיכים להיות הקב הכי פרודקטיבים בליגה כרגע וטמפה ביי התרוממה במשחק אחד מעל היריבות שלה לבית, משהו שהתברר כקשה יותר ממה שחשבנו.

הסקורר המוביל בטמפה בכל הזמנים, כריס אוונס

לוס אנג'לס צ'ארג'רס (2-2) – קנזס סיטי צ'יפס (0-4) 17 – 10

כמו הטקסנס והפאלקונס, גם הצ'יפס רשמו ניצחון חשוב מול יריבה ביתית. כמו הקולטס, גם הם עשו זאת על אף פציעה של שחקן חשוב – ראשי רייס נפצע בברכו במהלך משונה שמיד נדבר עליו. כבר בהתקפה הראשונה של פטריק מהומס וחבריו הרוקי קרסון סטיל פימבל את הכדור והמטענים שקפצו על הכדור ניצלו זאת כדי לעלות ליתרון אחרי דרייב מצוין של ג'סטין הרברט וההתקפה, בסופו הק"ב מסר טאצ'דאון לרוקי לאד מקונקי. מהומס קיבל את הכדור וכבר בניסיון המסירה הראשון שלו נחטף ע"י קריסטיאן פולטון. בניסיון למנוע פיק סיקס מהומס ירד לתקל את פולטון, אך פגע בתופס הבכיר שלו רייס, שיצא מהמשחק באופן מיידי וקיים חשש כבד שהעונה שלו הסתיימה. למרות כל הטירוף הזה שהסתיים עם יתרון 10-0 למארחים אחרי בעיטה של קמרון דיקר, מהומס התעשת ולפני ההפסקה הוא הספיק למסור ט"ד של 54 יארדים לאקסבייר וורת'י. בסיום המחצית הראשונה האריסון באטקר החמיץ מ-65 יארדים, ובתחילת השנייה דיקר החמיץ מ-55, מה שנתן לבאטקר הזדמנות לכפר והוא עשה זאת כשהשווה את התוצאה עם בעיטה מדויקת מ-37. אחרי 3 דרייבים ללא נקודות, הצ'יפס התקדמו במורד המגרש וסקור על הקרקע של סמאג'ה פיריין העלה אותם ליתרון וקבע את תוצאת הסיום. מהומס המשיך לנצח למרות שנראה פחות טוב מהרגיל (19/29, 245 יארדים, ט"ד ואיבוד) קארים האנט המתקמבק סיים עם 69 יארדים על הקרקע וטרוויס קלסי (7 תפיסות, 89 יארדים) הרשים באוויר והפך לשיאן התפיסות של האדומים בכל הזמנים עם 922 כאלו. בצד המפסיד, הרברט גם לא הרשים יותר מדי עם 16/27, 179 יארד וט"ד, כשאף אחד אחר לא בולט יותר מדי בהתקפה התכולה. מבחינת ההגנות – כריס ג'ונס ובאד דופרי בלטו עם 2 סאקים כל אחד.

טיילור סוויפט עשתה טוניה הרדינג?

לאס וגאס ריידרס (2-2) – קליבלנד בראונס (3-1) 16-20

ניצחון מרשים לריידרס שהגיעו למשחק ללא דוונטה אדאמס ומקס קרוסבי הפצועים, וגם מצאו את עצמם בפיגור 10-0 אחרי רבע שעה, בזכות ט"ד שמסר דשון ווטסון לטייט אנד בלייק וייטהארט בדרייב הפתיחה ובעיטה מדויקת של דסטין הופקינס בסיום הרבע הראשון. החבורה של אנטוניו פירס התאוששה וסקור של טרה טאקר על הקרקע הקטין את ההפרש. בהמשך הרבע השני הבועט הביתי דניאל קרלסון דייק מ-52 יארדים וקבע שוויון 10 בירידה להפסקה. שער שדה נוסף שלו וט"ד של הרסיבר די ג'יי טרנר (עם חטיפה שמסר ווטסון ביניהם) העלו את הריידרס ליתרון שבו הם החזיקו עד לסיום, למרות טאצ'דאון של הגנת הבראונס אחרי פאמבל של הרנינג בק זאמיר וייט שהוחזר ע"י הסייפטי רודני מקליאוד. מינשו (14/24, 130 יארדים ללא ט"ד) היה פושר מאוד אך נמנע מאיבודים לעומת ווטסון (24/32, 176 יארדים, ט"ד וחטיפה). אלכסנדר מאטיסון (60 יארדים) וג'קובי מאיירס (49) הובילו את המנצחים בקרקע ובאוויר, בהתאמה. אצל קליבלנד ג'רי ג'ודי רשם 6 תפיסות ו-72 יארדים וג'רום פורד רץ ל-58. למי שתהה, מיילס גארט הצליח להוריד את מינשו פעמיים, אך זה לא הספיק בשביל למנוע הפסד שלישי העונה.

פושר, בדיוק כמו שאנחנו אוהבים אותו, גארדנר מינשו

שיקגו ברס (2-2) – לוס אנג'לס ראמס (3-1) 18-24

אחרי הנצחון המפתיע על סן פרנסיסקו, מאט סטאפורד והראמס מתקשים לתפקד ללא שני התופסים המובילים שלהם. סטאפורד ללא ט"ד משלו במשחק כששון מקווי נאלץ להסתמך יותר על משחק הריצה של קיירין וויליאמס (19 ריצות ל94 יארד וט"ד).
הברס מנצחים בצורה אופיינית לעידן כיילב וויליאמס עם התקפה אוירית חלשה, משחק מעולה של הרץ דיאנדרה סוויפט (93 יארד וט"ד בריצה 72 יארד בתפיסה) שהיה המטרה העיקרית של וויליאמס במשחק.
הגנת הברס עזרה להפוך את הראמס לחד מימדיים במימד הפחות מועדף על לוס אנג'לס וכיילב וויליאמס יכול להיות מאושר עם הנצחון.

אריזונה קרדינלס (3-1) – וושינגטון קומנדרס (1-3) 42-14

ג'יידן דניאלס, אלוהים אדירים. ארבעה שבועות בליגה וכל שבוע הוא יותר טוב בהרבה מהשבוע הקודם. וושינגטון נפלה פה על אוצר.

כל הדרייבים של הקומנדרס  חוץ מאחד הסתיימו בניקוד  כשדניאלס מוסר לט"ד, רץ לט"ד והרצים בריאן רובינסון (ט"ד אחד) וג'רמי מקניקולס (2 ט"ד) משלימים את המשימה. למעשה וושינגטון השנה עם 25 דרייבי שנגמרו בניקוד ורק 18 מסירות לא מושלמות של ג'יידן דניאלס כל העונה.
הגנת המסירה של וושינגטון שמרה את קיילר מורי בפוקט והכריחה אותו לנצח משם, מה שהוא לא הצליח לעשות. מארוין הריסון ג'וניור היה התופס המוביל עם 45 יארד בלבד (וט"ד). ג'יימס קונור ניסהף וצבר 104 יארד וט"ד ב18 נסיונות, אבל זה ממש לא הספיק מול הצונאמי ההתקפי של וושינגטון.
 דניאלס היום הוא הק"ב הכי מדוייק בNFL עם 82 אחוזי השלמה ועם אחוזי ההשלמה האלו הוא מקום עשירי בליגה ביארדים באויר. וזה בשורות מאוד רעות לשאר הליגה כי את עיקר העבודה שלו הוא עושה עם הרגליים (מקום שני בליגה עם 4 ט"ד בריצה).
גם הגנת וושינגטון הציגה תוכנית עבודה מדוייקת מול הקרדינלס. בובי ואגנר מוכיח שכוחו עדיין במותניו ומוביל את הקבוצה בתאקלים (מקום 12 בליגה).

זוכרים שאריזונה היו טובים. רק לפני שבועיים. זה עבר מהר.
נ.ב: אני חייב להזכיר שוושינגטון היתה הבחירה שלי לזכות בראשות הבית בבחירות של הופס וכולם צחקו עליי.



סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (2-2) – ניו אינגלנד פטריוטס (3-1) 13-30

הט"ד היחידי שניו אינגלנד הבקיעה במשחק הזה הגיע בזכות עוד פאשלה של הקבוצות המיוחדות של סן פרנסיסקו. היחידה המדורגת גרועה בליגה ועלתה להםבכמה משחקים כבר כולל הסופרבול האחרון.
אבל מלבד זאת סן פרנסיסקו הציגו מול ניו אינגלנד החלשה משחק של חזרה לפורמה ושליטה מוחלטת משני צידי הכדור.
ברוק פרדי בתוכנית משחק של הפצצות עומק מצא את ג'ורג' קיטל לתפיסה וירטואזית בין שני מגינים, המשיך עם הכימיה הנהדרת עם חואן ג'נינגס ששוב הוביל את הקבוצה ביארדים וג'ורדן מייסון ממשיך למלא את נעליו של כריסטיאן מקקפרי בהצלחה גדולה עם 128 יארד על הקרקע וט"ד ו2 תפיסות ל37 יארד.
בדרך לתצוגה של 288 יארד באויר (מוביל כרגע את כל הק"ב ביארדים) פרדי מסר גם לחטיפה לא מחוייבת מציאות כשקייל שאנאהן מתאהב יותר ויותר במשחק המסירה וקורא לסיכונים מיותרים בבחירת המהלכים שלו.
בצד ההגנתי, למרות הפציעות הרבות, סן פרנסיסקו שלטו בג'קובי בריסט וחבורתו, שמרו על ממוצע הפאמבלים של יימונדה סטיבנסון שכפו עליו אחד נוסף, במחצית הראשונה נכנעו רק לשער שדה ובמחצית השניה, לולא הפאמבל בהחזרת בעיטה, התוצאה הייתה יכולה להיות דומה כשניק בוסה חזר להיות שחקן שמשתלט על משחקים ורשם לזכותו סאק פאמבל וריקבורי בשלהי המשחק.
פרד וורנר לא שיחק את המחצית השניה בגלל בעיית קרסול, חטף את בריסט במחצית הראשונה לפיק 6 ולנקודות הראשונות במשחק של סן פרנסיסקו וקבע את הטון לשאר המשחק.

גיבור על, פרד וורנר

בולטימור רייבנס (2-2) – באפולו בילס (1-3) 10-35

אם בשבוע שעבר ג'וש אלן הציג משחק מושלם, אז השבוע זה היה התור של למאר ג'קסון להציג אחד משלו.
בזכות תוכנית משחק מושלמת של גון הארבו, הרייבנס לא הצטרכו לעשות יותר מדיי כשההצלחה הגיעה מיידית עם ריצה של דריק הנרי ל87 יארד וט"ד במהלך הראשון של הרייבנס במשחק. זו הריצה הכי ארוכה לט"ד בהיסטוריה המפוארת של הרייבנס.
בדרייב הבא הנרי הוסיף ט"ד נוסף, הפעם במסירה מג'קסון והרייבנס ניצלו הגנה ששיחקה בצורה מהוססת לנוכח האיומים הרבים שהתקפת בולטמור מציגה. ג'סטיס היל, הרץ השני, הוסיף את הנקודה בסימן הקריאה כשהיה התופס המוביל בקבוצה עם 78 יארד וט"ד בתפיסה.
המלך הנרי, לקול שאגות הקהל Long live king Henrey  סיים עם 199 יארד בריצה, עם ט"ד באויר וט"ד ביבשה.
הגנת באפולו התאוששה קצת במחצית השניה כשהחלה לתקוף קצת יותר, אבל בעיקרון מה שעצר את הרייבנס היו יותר השופטים והעבירות מאשר באפולו.
אלן ניסה לקחת את המשחק על כתפיו, אבל לא זכה להצלחה מול הגנת העורבים וסיים את המשחק ללא ט"ד.
בולטימור נראתה כמו קבוצה מושלמת מול יריב לא פשוט ונשגב מבינתי איך פתחה את העונה עם 2 הפסדים, אפילו שאחד מהם היה נגד פטריק מהומס והשופטים.


מיאמי דולפינס (3-1) – טנסי טייטנס (3-1) 31-12

שיערנו שמייסון רודולף יחליף את וויל ליוויס בהקדם, וזה קרה בגלל פציעת כתף של ליווס מוקדם במשחק. לא משנה הסיבה שבה הוא נכנס, רודולף השיג ניצחון משכנע על מיאמי, שללא טואה נראית כמו כדור פוטבול של טום בריידי בימי ניו אינגלנד העליזים- ללא אויר. ונראה שויתרה מראש על העונה, גם מהצד השני של  הכדור שאיפשר 31 נקודות.
נצחון ראשון של טנסי העונה והם נחלצים מעמודת ה0 נצחונות והכבוד המפוקפק הזה שייך כרגע בלעדית לג'קסונוויל.

דטרויט ליונס (1-3) – סיאטל סיהוקס (1-3) 29-42

קיווינו למשחק התקפי כמסורת המפגשים בין שתי הקבוצות האלו אבל מה שלא צפינו זה את ההעדרות הכוללת של ההגנות משני הצדדים.
נפתח קודם בציון שני השגים של הליונס בכללי וג'רד גוף בפרט. דטרויט סוף סוף מנצחים את סיאטל אחרי 12 מפגשים בין שתי הקבוצות שבהן סיאטל ניצחה את כולן. בהחלט עידן חדש.
ג'רד גוף הוא הק"ב הראשון בהיסטוריה שמשלים משחק מושלם של 18/18במסירות ומעל 180 יארד של השלמה. הפעם האחרונה שק"ב השלים את כל המסירות במשחק? 1945.
אה כן, הוא גם תפס ט"ד אחד במשחק מהתופס אמון רא סט בראון. ובכך הפכו לצמד ה8 בהיסטוריית הNFL שמסרו אחד לשני ט"ד במשחק אחד.
התקפת דטרויט אמנם עבדה כמו שעון, שני הרצים אחראים ל3 ט"ד (2 לגיבס 1 למונטגומרי) שעזרו להקפיץ את הליונס ליצרון התחלתי שנרדף אבל נשמר לאורך כל המשחק. ג'יימסון וויליאמס לקח מסירה 70 יארד להאוס וכאמור, אמון רא סט בראון מסר ט"ד אחד לק"ב שלו. אבל הצד השני של הכדור איפשר לסיאטל 516 יארד כוללים, 383 מהם במסירה כשבעיקר הקורנר, קרלטון דיוויס מתקשה לשמור על די קיי מטקאלף (7 תפיסות ל104 יארד) בלי לבצע עבירות של הפרעה למסירה. ההגנה גם נכנעה ל133 יארד בריצה כששובו של קנת' וולקר בישר גם את שובו של משחק הריצה של הסיהוקס עם 80 יארד משלו.
היתרון המוקדם של דטרויט שנגרם בחלקו מפאמבל של מטקאלף, הסתייע בהתאוששות ההגנה לקראת סוף המשחק כשסיאטל החלה להתקרב בצורה מאיימת. ההגנה של הליונס עצרה דרייבים שנגמרו ללא תמורה, מצרך דיי נדיר במשחק, ועזרה לשמור על הנצחון המשכנע.
ה395 יארד באויר של ג'ינו סמית מקפיצים אותו לראש טבלת מוסרים ביארדים באויר.

מושלם, ג'רד גוף

Subscribe
Notify of
12 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
תומר
תומר
01/10/2024 15:36:49

איזה יופי של סיכום
כיף לקרוא
וושינגטון זו ההפתעה הגדולה של העונה הזאת, אני מניח שייקח קצת זמן והקבוצות יתחילו למצוא פתרונות לדניאלס אבל עד אז – יופי של קבוצה הם בנו שם
מינסוטה עדיין מפחידים, למרות שדארנולד חזר לג'עג'ועיו במחצית השניה. משחק הריצה של הפקרס לא היה מספיק טוב (למעט ברבע האחרון) כדי להטריד את הויקינגס יותר מדי
סיאטל חזרו לקרקע המציאות עם האתגר הממשי הראשון שלהם העונה, אבל מאחר והשנה הבית מסתמן כחלש, הם כנראה יתמודדו עם הניינרס על מקום בפלייאוף
הניינרס ניצחו את אחת הקבוצות החלשות בליגה, לא הייתי מסיק מזה מסקנות. ההתקפה בסדר עם כמה מסירות ארוכות ומדויקות של פורדי (שלא היו עוברות מול הגנה יותר מוכשרת) אבל ההגנה רחוקה מלהרשים

אור
אור
01/10/2024 16:31:33
Reply to  תומר

אותי מינסוטה יותר מפתיעים, אבל לא נתווכח..

מנחם לס
01/10/2024 16:20:37

תודה על סיכום מצויין והשקעה רציניצ. ממליץ רק לפרק את הקטעים הארוכים מאד ל-3-4 קטעים.

מנחם לס
01/10/2024 16:22:14

לא משנה מה ואיך, קנזס סיטי ממשיכה לנצח

Alex Rabino
01/10/2024 17:40:25

מיאמי גמרו את העונה. בעוד שבמזרח יש המון קבוצות עם פוטנציאל להגיע לגמר, במערב יש עליונה ברורה לקנזס סיטי וסן פרנציסקו להם יש את הקווטרבקים הטובים בליגה.

Eladkatz
Eladkatz
01/10/2024 19:12:29

תודה רבה, מעולה.
הרבה קרבות צמודים בין קבוצות באיכות דומה.
הג'טס – הפסד בלתי מתקבל על הדעת לקבוצה בלי שום התקפה. מדאיג.
מינסוטה – הגיע הזמן שדארנולד יחזור לראות קצת רוחות, ולונדון זה המקום המושלם לכך (זה האוהד שבי מקווה).
וושינגטון – דניאלס מפתיע אותי מאוד. היה נראה לי במחזורים הראשונים שהוא בורח לריצה מהר כי הוא לא יודע מה לעשות עם הכדור… נראה שטעיתי.
אם איך שדאלאס ופילי נראות יש מצב שההימור המופרך שלך יתממש.
הצ'יפס מנצחים בפוזשן אחד… השמש זורחת… מה חדש.
הרייבנס הראו שלמרות שני ההפסדים בפתחית העונה הם עדיין אחת הקבוצות החזקות בליגה.
דווקא סינסי לדעתי לא יצליחו לצאת מהבור שהם חפרו לעצמם ולא יעפילו לפלייאוף. אמנם ניצחו את הפנתרס, אבל הם פשוט לא נראים טוב.
קבוצות שגמרו כבר את העונה: פטריוטס, גיאנטס, מיאמי, טנסי, ג'אגוארס.

גיא רוזן
01/10/2024 19:22:16

לא צפיתי במשחק למרות השעה הנוחה, אפילו לא בדקתי בוקס סקור בגלל שפשוט לא האמנתי.
ואני עדיין לא מאמין!
בחיים לא הייתי מנחש שדנבר מנצחים את המשחק הזה,
לא במיליון שנה.

טוב,
אני אעביר את הערב בלחפש טילים בליסטיים מהמרפסת ולאורם המלבב של המיירטים לראות אולי איזה משיח על חמור. אם דנבר ניצחו במשחק בו ההתקפה סופרת רק עד 10,
הכל יכול להיות. פ

עמיחי קטן
01/10/2024 21:47:44

תודה לשניכם.
בגזרת המרשימות שלי:
קנזס סיטי – מנצחים כל משחק בלי להגיע להילוך שהם יגיעו אליו כשיצטרכו.
מינסוטה – מאזן מושלם ויכולת מרשימה של כל המערכים בינתיים.
דטרויט – התקפה שהכל בה עובד וגוף עם משחק של 18/18 (וגם המהלך הכי יפה של השבוע לטעמי).
וושינגטון – לא חושב שמישהו ציפה לזה, אבל גם מסכים עם ההערכה שדניאלס ייחלש קצת בהמשך.
בגזרת המסקרנות:
בולטימור – נתנו משחק הצהרה נגד באפלו, אבל יצטרכו להראות את היכולת הזאת לאורך זמן כדי לחזור לצמרת העליונה אצלי.
באפלו – הפסידו משחק שיכלו להפסיד, אבל הוא חשף כמה בעיות שהיה אפשר להתעלם מהן, במיוחד בהגנה נגד הריצה.
אטלנטה – קבוצה סולידית לגמרי שיכולה להפתיע.
שיקגו – אני מרגיש שקיילב וויליאמס מתחיל להתרגל ולהשתפר, וכל השאר כבר לא רע בכלל בשיקגו.

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
01/10/2024 21:51:56

סיכום מעולה למחזור מבאס. בשבוע הבא מלחמה בטקסס עם בונוס רציני בדמות משחק ב-8.

Sitbon
Sitbon
01/10/2024 23:14:55

סאם דארנולד, היה שחקן שנראה שכמעט נחתך לגמרי מליגת הNFL, ופתאום, בין רגע הפך להיות בין השחקנים הכי מעניינים בליגה
מה קרה פה, יש למישהו הסבר? איפה הוא היה בג'טס?
האם זה 'הקללה' הזו שנקראת ג'טס? (כמו שאחד אף התאבד בסדרה 'תרגיע' עקב כך LOL)
או מה?
תודה

Last edited 2 days ago by Sitbon
Eladkatz
Eladkatz
02/10/2024 9:10:36

פלוס הגעה לקבוצה עם מאמן מצויין.
לפעמים זה כל מה שצריך.
וכן, עוד שנה להתרחק מהבלאגן שנקרא הג׳טס גם עוזר