עוד כיוון אפשרי: סיכום שבוע 3 ב-NFL/ שחר דלאל

עוד כיוון אפשרי: סיכום שבוע 3 ב-NFL/ שחר דלאל

כן, אנחנו עדיין בספטמבר, אבל הדברים מתחילים להתבהר הרבה יותר. שלושה משחקים זה משהו שכבר לא הולך ברגל, ואוטוטו אנחנו רואים במראה האחורית שרבע עונה כבר חלפה לה. אז בלי הקדמות נוספות, נעבור לסיכום השבוע שלנו.

1. השבוע חבר שאל אותי האם ארון רוג'רס הוא בין חמשת הק"ב הטובים בליגה. אז במקום לענות "כן" או "לא" ניסיתי לחשוב מי באמת חמשת הק"ב הטובים בליגה. אז יש את פאט מהומס, ג'וש אלן, כנראה שגם לאמר ג'קסון ייכנס לשם, אבל אחריו הרשימה הופכת להרבה יותר סובייקטיבית – ולא רק בגלל תפוקה דלה, אלא בגלל שהרמה בעמדה עלתה, שחקנים מוצאים את עצמם מחדש בשיטות התקפיות אחרות, ופתאום קבוצות מצליחות לנצח עם שחקנים שלא עונים לפרוטו טייפ של מהומס/ בריידי.

העונה הזאת, שבה נראה שמשחק המסירה נעלם, או לפחות לוקח חלק משני יותר מבשנים הקודמות, גם מאפשר לנו להתחיל ולהעריך מחדש שחקנים שכבר חשבנו שהקריירה שלהם גמורה, ואין מישהו שמסמל את זה יותר מסאם דארנולד, שחווה רנסנס במינסוטה.

למי ששכח, היה מדובר באחד השחקנים המבטיחים שהגיעו לליגה בעשור האחרון, שקצת הלך לאיבוד במהפכת המשחק של הק"ב הנייד והיה נראה שהוא כבר שייך לעבר. אז נכון מדובר במינסוטה של ג'סטין ג'פרסון וגם בשנה שעברה ראינו ק"ב שמפציע ונעלם שוב (ג'וש דובס), אבל גם אם זה יקרה, ראוי לדבר על התופעה הנפוצה של השנים האחרונות.

מאז שנכנסו מדרגות השכר בדראפט, הקבוצות בליגה עושות הכל כדי למקסם את חוזי הרוקי של הק"ב שלה, ומלבד מקרים בודדים (היוש גרין ביי וקנזס סיטי) רוב הקבוצות זורקות את הק"ב הצעיר שלהן לגוב האריות מוקדם מהרצוי, וחלקם לא מצליחים לממש את הפוטנציאל שלהם ונעלמים לתהום הנשייה (ק"ב מחליף).

הטרנד הזה שונה מאיך שהתנהגו בליגה מאז תחילתה. אז הבינו שזאת העמדה המסובכת ביותר במשחק, ושחקנים חיכו מספר שנים (ג'ורג' בלנדה, שחקן היכל התהילה, חיכה יותר מעשור) עד שקיבלו את המפתחות לניהול הקבוצה, והגיעו מוכנים ובשלים יותר כשסוף סוף קיבלו את התפקיד הפותח.

אז נכון, עד שישתנה הסכם השכר היתרון תמיד יהיה לקבוצות עם הק"ב הרוקי (רק תסתכלו על הניינרס, שהק"ב הפותח שלהם אפילו לא נספר בתקרת השכר), אבל כנראה שיש גם מקום לשחקנים שלא פרצו מהרגע הראשון, אך עדיין מחזיקים בסט כישורים איכותי. אם זה יקרה, אולי סוף סוף נראה שיוויון אמיתי בין קבוצות הליגה.

2. ואולי, הכל בסוף קשור למאמן…

3. ואם כבר מדברים על ק"ב שפרצו בסערה (שאני ממש לא צפיתי):

4. אגב, אחרי שראיתי סוף סוף משחק שלם שלו, אני יכול להכריז שאנתוני ריצ'רדסון הוא אתלט על, אבל ממש ממש לא ק"ב (לפחות כרגע)

5. המסירה של השבוע, מגיעה מהאיש שהכרזתי (שוב) על סיום מוקדם מידי של הקריירה שלו:

6. לליגה יש בעיה, ואני לא יודע אם קיים מבוגר אחראי שיידע לטפל בה…

7. אהבתי מאוד את הרגע ההולסום הזה, שמזכיר לנו ששחקני NFL הם הרבה פעמים פשוט אוהדים של המשחק:

8. זה הצחיק אותי הרבה יותר משזה היה צריך:

9. מעניין מה באטקר היה חושב על זה…

10. ונסיים בשאלה פילוסופית:

*

משחק יום חמישי: דאלאס קאובויס (2:1) אצל ניו יורק ג'יינטס (2:1)

מפגש בין שתי קבוצות שפתחו את העונה בצורה נוראית, ויחפשו ניצחון על חשבון היריבה כדי לחזור לרלוונטיות. דאלאס, שהרבה אנשים סימנו כאחת הקונטנדריות המרכזיות ב-NFC בתחילת העונה, נראית כמו צל חיוור של העונה שעברה, כשההתקפה נראית לא מחוברת בעוד דאק פרסקוט עדיין מחפש את הניצוץ שיחזיר אותו לכושר של העונה שעברה.

גם בצד השני מרגישים היטב את חסרונו של מתאם ההגנה דן קווין, כאשר אפילו מיכה פארסונס עדיין לא מצא את הק"ב היריב מתחילת העונה. הקאובויס פתחו את העונה עם ניצחון על קליבלנד והתעללות בקו ההתקפה שלהם (6 סאקים, 17 פגיעות בק"ב) אבל מאז נראה שאיבדו את המוג'ו.

אצל המארחים כנראה שכבר התקבלה תשובה לגבי מעמדו העתידי של הק"ב דניאל ג'ונס, שעדיין לא הוכיח שהוא ראוי לחוזה המיליונים עליו חתם לפני שנתיים. למזלם של האוהדים הניו יורקרים, נראה שהקבוצה קיבלה את ההחלטה הנכונה בדראפט, כאשר לקחו את מאליק נייברס שהפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שמשיג לפחות 20 תפיסות ושלושה טאצ'דאונים בשלושת המשחקים הראשונים שלו בקריירה.

הימור: שתי קבוצות שנמצאות בדרך למטה, אך ביריבות הזאת איכשהו דאלאס תמיד מוצאת את הדרך לנצח (שישה ניצחונות רצופים, מאזן כל הזמנים של 74:47:2).

Subscribe
Notify of
20 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
שמול
שמול
26/09/2024 9:07:35

ודווקא לצערי הניינרס בנתיים צולעים(כן, אני יודע שזה בלי הרץ הפותח הכוכב).

בנתיים תחילת העונה מוכיחה שהמשפט any given Sunday נכון מתמיד.

Florida man
Florida man
26/09/2024 15:25:22
Reply to  שמול

אכן הפציעות שם מרובות ולא בטוח שזה מהווה תירוץ מושלם להפסדים

קפיץ
26/09/2024 10:17:47

לשלישיית העילית שלך אפשר כבר להוסיף גם את מיסטר אירלוונט. הרוויח את זה…

Eladkatz
Eladkatz
26/09/2024 10:18:25

תודה, נהדר.
הקטע עם באטקר באמת מצחיק.
אגב, דארנולד צעיר גם מבורו בחצי שנה.

רביב פייג
26/09/2024 10:33:12

אני זקן מספיק לזכור שפעם לקחו ק"ב טירון שישב על הספסל וילמד שנה שנתיים מאחורי ק"ב ותיק. היום לוקחים ק"ב ותיק בטרייד שישב על הספסל ויהיה משם "מנטור" לק"ב הטירון.

Alex Rabino
26/09/2024 12:07:48

החדשה הגדולה של השבוע היא חדשה רעה מעולם הרפואה. ברט פאבר הקווטרבק האגדי של גרין ביי אובחן עם מחלת הפרקינסון וזאת בגיל צעיר יחסית.

אור
אור
26/09/2024 12:16:29
Reply to  Alex Rabino

זה לא ממש עושה כותרות כי הוא גנב מיליונים מעניים וחרא של בנאדם

קפיץ
26/09/2024 13:47:20
Reply to  אור

וגם גנב את מרי מבן סטילר…

Li Ming
Li Ming
26/09/2024 14:17:56

תודה שחר. מי הק"ב המדובר והזמרת מנקודה 7? כאילו הזמרת היחידה שאני מכיר שיוצאת עם שחקן פוטבול זאת אתם יודעים מי, אבל לא נראה לי שהכוונה היא אליה. וגם עם בן רותליסברגר לא ממש הייתי רוצה לשבת לשתות בירה, אז עדיין תוהה במי מדובר

Li Ming
Li Ming
26/09/2024 17:03:34

נחמד. כאילו אין מושג מי זה, אבל לבת הזוג שלו יש לו לב כמו משאית

https://youtu.be/rNReepITjN0?si=Bor7nHh69HarptUI

מנחם לס
26/09/2024 15:55:00

חמש קבוצות החליפו כבר את הקוורטרבק הפותח שלן:

The Pro
The Pro
26/09/2024 19:08:54

ארון רוג'רס הוא ק"ב שבשבילו פותחים משחק לראות פוטבול,
ברט פארב היה כזה גם בריידי,מאנינג.

האופנה של ק"ב רץ זה מרשים מאוד אבל בסוף גם למאר צריך למסור בפלייאוף כדי לנצח משחקים.
סאם דרנולד לא ברמה הזאת וגם לא בטוח שבהשוואה לקירק קוזינס,

עמיחי קטן
26/09/2024 22:15:19

תודה שחר.
אני חושב שהבעיה המרכזית של QB רוקי היא שהוא נופל לקבוצה שלא מסוגלת לתת לו את הכלים מסביב. מהומס וג'וש אלן יהיו טובים גם עם קו התקפה בינוני ומטה ובלי רסיבר מהשורה הראשונה (מהומס יהיה בסדר אפילו בלי קלסי), אבל QB צעיר שרק נכנס לליגה וצריך להתמודד עם סיטואציה שונה צריך לקבל את הזמן ללמוד להתרגל, בין אם בעזרת סביבה טובה (כמו שסטראוד קיבל ביוסטון למשל) ובין אם בעזרת תקופת התחשלות מאחורי QB ותיק

Li Ming
Li Ming
27/09/2024 1:15:03

דרך אגב אם כבר פאנטים מהעבר של סיאטל נגד הראמס אזי לטעמי הקלסיקה הזאת לוקחת

https://youtu.be/4UjFAR9FABU?si=QOMKubm8A4qZCP3F

Last edited 17 hours ago by Li Ming
Li Ming
Li Ming
27/09/2024 1:18:33

וכמובן הפאנט הזה

https://youtu.be/8fioVbt7eF8?si=X9H3XwxrpbkTIJ2Q