פריוויו 2024/5: סן אנטוניו ספרס / הדורבן

פריוויו 2024/5: סן אנטוניו ספרס / הדורבן

פריוויו 2024/5: סן אנטוניו ספרס / הדורבן

העונה שעברה

מאזן: 22-60, מקום 14 במערב ובחירה 4 בדראפט.

מאמן: גרג פופוביץ', מאז עידן הקרח.

קיצור תולדות האנושות על רגל אחת:

הספרס הגיעו לעונה ראשונה עם היהלום בכתר, ויקטור וומבניאמה, כשהם עדיין בתהליכי הבנייה מחדש. לא עשו החתמות מרגשות בקיץ, אבל כן עשו שני ניסויים מוזרים בחמישייה: ג'רמי סוהן – שהוא פאוור פורוורד ביום טוב – שיחק כ-20 משחקים כרכז הפותח, ו-ויקטור שיחק כגבוה שני לצד זאק קולינס, בעצם כ-4. שני הניסויים נחלו כישלון חרוץ, וומבניאמה נראה רע, הקבוצה הפסידה 18 פעם ברציפות – הרצף הארוך בתולדות הקבוצה. בדצמבר כל החגיגה נגמרה כשהוזנק לחמישייה רכז טבעי, טרה ג'ונס, ו-וומבי הראה למה כולם מתלהבים ממנו עם משחקים מפלצתיים מול דוראנט, יאניס ויוקיץ' בין השאר. פחות או יותר בפברואר הוא הבטיח לעצמו את תואר רוקי העונה עם משחק לפנתיאון מול המתחרה שלו, צ'ט הולמגרן, שכלל חסימה על הולמגרן בדקות ההכרעה. הספרס הצליחו לגרד עוד כמה ניצחונות כדי לא לשבור שיא שלילי של הפסדים בתולדות המועדון, ו-וומבי סיים את עונת הבכורה עם 3.6 חסימות למשחק (למעלה מ-250 חסימות!), תואר הרוקי, מקום שני בשחקן ההגנה (אחרי רודי גובר) וטריפל דאבל מתוק ומיוחד:

אה, וגם הייתי שם!

קיץ 2024

הגיעו: כריס פול (שוק חופשי, 11 מיליון לעונה אחת), האריסון בארנס (כחלק מטרייד משולש עם סקרמנטו ושיקגו בתוספת זכות להחליף בחירות עם סקרמנטו), סטפן קאסל (בחירה 4 בדראפט), האריסון אינגרם (סיבוב שני בדראפט)

עזבו: צ'די עוסמן (עזב לאירופה), דבונטה גרהם (בקבוצת היורוליג של הליגה, פורטלנד), דומיניק בארלו (אטלנטה)

העונה הקרובה

חמישייה מסתמנת: וומבי, ג'רמי סוהן, האריסון בארנס, דווין ואסל, CP3

שחקנים בולטים בספסל: קלדון ג'ונסון, טרה ג'ונס, זאק קולינס, סטפן קאסל

שחקנים נוספים שכדאי להכיר: ג'וליאן שמפייני, סנדרו ממולקשווילי

שחקנים שרק אם אתם גרים בטקסס אתם מכירים: סידי סיסוקו, צ'ארלס באסי, מלאכי ברנהאם, בלייק ווסלי, האריסון אינגרם

השועל הוותיק

כריס פול היה שמח למחוק מהזיכרון הקולקטיבי את העונה שעברה בגולדן סטייט, אבל עכשיו הוא חוזר לעשות את מה שעשה טוב ביוסטון, באוקלהומה סיטי ובמידה מסוימת גם בפיניקס: להיות מנטור לצעירים. ועוד איזה צעיר: הפנים הבאות של הליגה. אחרי שבמשך עונה שלמה התלוננו שאין לוומבניאמה רכז, הוא קיבל אולי את הרכז הכי טוב בליגה ב-20 השנים האחרונות. פול אמור ללמד אותו את רזי הפיק אנד רול שכולנו הספקנו לשכוח ולעשות לו חיים קצת יותר קלים בהתקפה. הבעיה היא ש-CP3 כבר בן 39 ובשנתיים האחרונות עשה צעד אחורה, במיוחד בהגנה, אבל גם בהתקפה.

החייזר

וומבי הולך להסתער השנה על תואר שחקן ההגנה של העונה. הוא כבר הודיע על זה עוד בעונה שעברה, שבה הדעות היו חלוקות אם מגיע לו לזכות או לא לנוכח המאזן הלא מחמיא של הקבוצה. סימן השאלה הגדול שילווה אותו לכל אורך העונה זה ההתקפה. על אף שהוא לא טוב מהשלוש (32%), בשנה שעברה הוא לקח 5.5 זריקות מאחורי הקשת בממוצע! גם משחק הפוסט אפ שלו לוקה מאוד בחסר, ואם לשפוט לפי היכולת באולימפיאדה, למרות מדליית הכסף זה לא נראה שמשהו שם השתפר דרמטית בקיץ. מדי פעם יש לו מהלכים יפים שומטי לסתות כמו השאמגוד או דאנקים אדירים על מגנים מסכנים, והוא עדיין יקלע 20+ למשחק כאופציה ההתקפית הראשונה בקבוצה, אבל זכוכית המגדלת תהיה על היעילות שלו ועל כמה זה תורם לניצחונות.

הסלאשר

במשך שנתיים דווין ואסל היה האופציה ההתקפית השנייה של הספרס דה-פקטו. הוא לקח בעונה שעברה את פרופיל הזריקות מבין הקשים ביותר בליגה – לא רק בקבוצה – כולל אחוז ניכר של שלשות עם שומר שיכול להריח מה הוא אכל בצהריים. ועדיין הוא היה רחוק חצי נקודה מלסיים עם ממוצע 20 נק' את העונה וקלע ב-37% מהשלוש (57% טרו שוטינג). הוא היה מבין הבודדים שלא פחד לחדור לסל עם חיתוכים יפים ועכשיו, כשיש לצידו קצת יותר אופציות התקפיות ולא שחקנים שהם בעיקר שחקני ספסל, אולי יהנה מקצת יותר מרווח נשימה ואפילו יזכיר שהוא בכלל הגיע לליגה על תקן טרי אנד די מהמככלות.

האפור

אחד מאותם שחקנים שאמורים לשחרר את ואסל (ואת וומבי) הוא האריסון בארנס. זה שחקן ספרס קלאסי – אפור, 38% לשלוש, הגנה. למעט שתי העונות הראשונות בליגה בארנס לא סיים אף עונה בלי ממוצע נקודות דו-ספרתי. בקיצור, הוא יודע לשים את הכדור בטבעת ולייצר לעצמו, שחקן שאם תשאיר לבד בהתקפה כדי להביא עזרה על וומבי או ואסל רוב הסיכויים שתשלם על כך. שלא לדבר על ריווח, נקודת התורפה העיקרית של הספרס בעונה שעברה.

וזה שאינו יודע לקלוע

עכשיו כשכבר לא ירדו עליו שהוא לא מוסר לוומבי, ושהוא לא יצטרך לקחת על עצמו התקפות בכוח כי בתכל'ס אין מי שיקלע, ג'רמי סוהן אמור סוף כל סוף למצוא את הנישה שלו בליגה. הוא לא קולע (30% משלוש, 43% מהשדה), גם בריבאונד הוא לא עילוי (6.4), בהגנה נתנו לו תמיד משימות הזויות (לשמור על רכזים) או את ההכי קשות שאפשר. עד כאן. העונה זה בסדר שהוא יקלע רק 10 נקודות למשחק – למרות שכבר סיים אי-אילו משחקים עם 19-20 נקודות ואפילו אחד עם 33 מול אטלנטה – כל עוד הוא יראה לכולם למה הוא שווה דקות משחק. זה יכול להיות בריבאונד, זה יכול להיות פתאום בהגנה (כשלא צריך להתאמץ בהתקפה, יש יותר כוחות ופחות עייפים בהגנה). העיקר שיראה משהו, רבאק. לכל הפחות שיראה כימיה עם וומבניאמה.

עוד כמה מילים על האחרים

קלדון ג'ונסון ייכנס לתפקיד הקלאסי של שחקן שישי. הוא בתכל'ס שווה חמישייה, אבל ייתן דחיפה מהספסל, ייקח על עצמו התקפות ויוכל להעמיד ממוצעים יפים ולסיים לא מעט משחקים עם 20+ נקודות.

טרה ג'ונס כפרעליו אחלה רכז, אבל של חמישייה שנייה, וכנראה שיפתח גם לפחות ב-20 המשחקים שבהם כריס פול ינוח. העונה הוא סוף כל סוף יקבל תפקיד שתפור למידותיו.

אחרי שלוש שנים בערך שבהן הרוקי של הספרס נאלץ להיזרק למים העמוקים מהר מדי, הפעם הרוקי סטפן קאסל יוכל להתבשל לאט, על אש קטנה ולעבוד על החולשות שלו במשחק – בעיקר קליעה. כרכז של אלופת המכללות הוא יספק יכולות ניהול משחק משניות מהספסל, וגם יהנה ללמוד מכריס פול.

שימו עין גם על ג'וליאן שמפייני, שיכול להיות אס שלשות סטייל מה שדאג מקדרמוט עשה ממנו קריירה.

התחזית

האופטימית

פול שוכח שהוא כבר תכף סבא. דווין ואסל חורך רשתות. וומבי לומד לקלוע. סוהן לומד לעשות משהו. הספרס מגיעים לקראת פברואר, הטרייד דדליין, עם מאזן 50% ניצחונות או קרוב לשם ועושים טרייד על קלדון ג'ונסון בשביל להביא איזה שחקן יותר טוב. זה נותן להם את הפוש להשתחל לפליי-אין, שם הם מנצחים במשחק הראשון אבל מפסידים בשני והולכים לקיץ להמשך הבנייה, יחד עם הבחירה של אטלנטה השנה, זכר לטרייד על דז'ונטה מארי. אטלנטה עצמה תפשל חזק, כך שהבחירה הזו תהיה גבוהה, ויש להם בפוטנציאל גם את הבחירה של שיקגו (אם תיפול 10 ומטה). יחד עם שלהם יהיו לספרס 3 בחירות לוטרי ביד. אולי אחת מהן תשמש כקלף מיקוח בטרייד, אפילו בפברואר. ואז יגיע הקיץ…

הפסימית

פול חושך בהתקפה, ובהגנה כולם עוברים אותו כמו חמאה רכה. וומבי נראה טוב אבל זה לא מתורגם לניצחונות, למרות שהוא מסיים 4 משחקים עם טריפל-דאבל ושובר את מספר החסימות שלו מהעונה שעברה. זה שוב מוביל לדיון אם מגיע לו לזכות בשחקן ההגנה אחרי שצ'ט הולמגרן נותן עונה מהסרטים ואוקלהומה סיטי (עם קארוסו, ג'יי-דאב, לו דורט ושג"א) רושמת עונה היסטוריית ברייטינג הגנתי. הספרס מסיימים במקום 12 במערב שזה אפילו לא בחירת לוטרי גבוהה, מפסידים את הבחירה של שיקגו ואיכשהו אטלנטה משתחלת לפלייאוף כך שבדראפט עמוס כישרון הם לא מוצאים זהב.

הריאלית

על הנייר, הספרס התחזקו בכל הנקודות החלשות שלהן בעונה שעברה: קליעה משלוש, הגנה ואפילו ספסל (עם הירידה לספסל של טרה ג'ונס וקלדון). לחמישייה "החזקה" שלהם בעונה שעברה (וומבי-סוהן-ואסל-ג'ונס-קלדון) היה נט רייטינג ממש טוב (20+) וזו הייתה החמישייה השנייה עם הכי הרבה דקות בסגל. גם לחמישייה עם הכי הרבה דקות (תחליפו את קלדון בג'וליאן שמפייני) היה נט רייטינג חיובי, כך שלכאורה תוספת של פול ובארנס לצד וומבי/ואסל/סוהן אמורה רק לשפר את זה. זו לא החמישייה הכי נוצצת בליגה או במערב אבל זו חמישייה טובה יותר משל לפחות 3-4 קבוצות (כולל הקליפרס שכרגע בלי קוואי). בשנה שעברה אפילו 41 ניצחונות לא הספיקו ליוסטון בשביל הפלייאין, וסביר מאוד שהספרס לא ישתפרו מ-22 ניצחונות ב-2023/4 ל-40+ העונה. יחד עם זאת, אני יכול לראות תסריט ריאלי שבו הקליפרס ועוד קבוצה יתפרקו תוך כדי העונה, והספרס יהיו במאבק על המקום ה-10 לפחות עד סוף מרץ. זה, לצד יכולות טובות יותר של שאר השחקנים שמרכיבים את הפאזל + בחירות הדראפט שציינתי בתחזית האופטימית, יכול להיחשב לעונה טובה.

הדורבן

הדורבן המקורי מהפייסבוק. אוהד סן אנטוניו מאז 1995. מסקר אותם מ-2019. נמצא גם בטוויטר (@Hadorban) לשטויות ובטלגרם לסיכומי משחקים קצרים. https://t.me/hadorban מאנו ג'ינובילי נשמה.
Subscribe
Notify of
48 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Berch
15/10/2024 8:20:22

אחלה פרוויו למרות שהאופטימי לא הכי אופטימי.
הייתי הולך אפילו על מקום בפלייאוף. יש סיכוי לא רע להערכתי
🙂

Avri
Avri
15/10/2024 8:56:38

שמע, להחביא את הבחירה 3 מהדראפט "בשביל שילמד ויתבשל" זאת הזייה שרק דביל כמו פופ מסוגל להביא. שחקנים צריכים דקות משחק בשביל להתפתח, לא להקשיב לנאומים של כריס פול מהספסל. ובשביל מה בדיוק צריך לתת לו "להתבשל לאט"? כי אם סבא רבא כריס פול ישחק אז הם פתאום יהיו קונטנדרית? באמת שאהבתי את ההחתמה של פול כמנטור שילמד את הילדים טריק או שניים, אבל בשום אופן לא בשביל שישלח את קאסל להתייבש על הספסל מאחוריו ומאחורי ג'ונס.

ואחרי שהוצאתי את זה מהסיסטם… פריויו משובח, תודה דורבן.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
Reply to  Avri

קודם כל תודה לדרבן על הכתבה.
קאסל נבחר 4,לא הולכים להחביא אותו ,פול ישחק רק חלק מהמשחק,יש משחקים בהם לא יעלה בכלל,קאסל יוכל ללמוד המון מפול,אם יהיה ילד טוב ולא ישתולל בלימודים.
לדרבן -פורטלנד יכולה להפתיע אותך,ההרכב שלה זה לא יורוליג.
אייטון,גראנט,אבדיה ,סימונס, הנדרסון שאולי יפרוץ, ברוטציה שדון שארפ,קלינגן וויליאמס.הרכב מאוד מכובד.

עידו גילרי
15/10/2024 9:44:27
Reply to  Avri

דביל כמו פופ… לך תחכה ליד הטלפון הוא כבר מתקשר כדי ללמוד ממך איך לגדל שחקנים.
עוד לא שיחקו דקה אחת וכבר שלחת אותו להתייבש על הספסל.
איך אתה אוהב להגיד – שתה כוס מים…

שדות פופ לנצח
15/10/2024 14:33:28

+1388 כמניין הניצחונות של פופ קשישא כפרה עליו, לך זרוק על מישהו כסא כתר מפלסטיק, אברי , תגשים את עצמך

Avri
Avri
15/10/2024 19:10:45

בסדר.

Avri
Avri
15/10/2024 19:10:30

וואו, לקחת את זה למקום אישי משהו.

עידו גילרי
15/10/2024 19:23:06
Reply to  Avri

הםםם…..לא.

Avri
Avri
15/10/2024 20:18:02

באמת נשמע שכן.

אשך טמיר המקורי
15/10/2024 9:55:51
Reply to  Avri

מדויק.
ההחתמה של פול נוראית אבל.

Avri
Avri
15/10/2024 20:20:46
Reply to  הדורבן

כתבת "להתבשל לאט על אש קטנה", לי זה נשמע כמו מעט דקות. מה גם שיש שם את ג'ונס. ברור שואסל יותר טוב ממנו, הטענה שלי היתה לגבי פול.

bobby
bobby
15/10/2024 9:00:54

פריוויו מעולה!
פול זה אליה וקוץ בה – כשהוא כן ישחק הוא יכול לעשות פלאים במשחק ההתקפה של הספרס. אבל אז, כשהכל יתקתק כמו שצריך, הוא ייפצע פתאום לאיזה חודש. בכל מקרה, התסריט הריאלי שלך בהחלט נשמע הגיוני – הספרס סהכ עשו שיפורים נקודתיים ונכונים, ויחד עם המשך ההסתגלות של וומבי אין סיבה שלא ישתפרו ויאיימו קלות על הפליי-אין. ואולי אכן יהיו איזה קבוצה או שתיים שיתפרקו מנסיבות שונות ומשונות, כמו ממפיס שנה שעברה, וזה ידחוף את הספרס קדימה.

אשך טמיר המקורי
15/10/2024 9:57:23
Reply to  bobby

הוא הרבה הרבה מעבר לשיא. כבר לא יכול לעשות מה שעשה פעם. בעיקר מכדרר, מאט את ההתקפה, מדי פעם מוסר כדור נחמד.

קפיץ
15/10/2024 9:02:28

תודה דורבן – יוצא עליך חוצץ ומנחס פה בבולד פרדיקשן – הגג שלהם יותר גבוה לדעתי – שווים פלייאוף בתרחיש האופטימי.

asaf
15/10/2024 9:03:10

תודה דורבן אחלה פריוויו. אני אופטימי, רואה את הספרס במאבק על הפלייאין ובאזור 40 נצחונות

אשך טמיר המקורי
15/10/2024 9:45:50

קאסל נראה ממש מוכן. בעיקר מנטלית. הוא צריך לקבל את המפתחות.
ממו פנטסטי. יעיל וקולע היטב משלוש.
בארנס לדעתי יעבור במהלך העונה. בהרגשה שלי בונים את שמפני לפתוח בעמדה 3.
שימו לב לווסלי, השחקן הכי מהיר עם הכדור בהיסטוריה. זה חוויה לראות דבר כזה.
אס נוסף חדש שגיליתי במשחקי ההכנה: ריילי מיניקס.
פורוורד פעלתני, טוב מאוד בצבע סביב הסל וניחן ביד מצוינת משלוש.
לא יודע אם קיבל חוזה מובטח עדיין.
https://www.youtube.com/watch?v=Q1BsA9GWcMo

אשך טמיר המקורי
15/10/2024 9:54:44

זאת הזריקה הראשונה לעונה שוומבי בחר לקחת:
https://www.nba.com/stats/events?CFID=&CFPARAMS=&GameEventID=24&GameID=0012400022&Season=2024-25&flag=1&title=MISS%20Wembanyama%2031%27%203PT%20Jump%20Shot

לא מבשר טובות להמשך, או לכאלה שמצפים שהבחור פתאום "יתבגר" וישנה את משחקו ב-180 מעלות מכל מה שעשה עד כה – בצרפת, באולימפיאדה ובספרס.

עמיחי קטן
15/10/2024 11:24:26

אחלה פריוויו, תודה.
בעונת 2019, לוקה דונצ'יץ' רשם עונת רוקי שבה לא היה ספק שהוא רמה מעל האחרים, ואחרי כמה חיזוקים שהקבוצה הביאה, בעונה השנייה הוא כבר תרגם את זה להצלחה קבוצתית ולמקום בפלייאוף. וומבי נותן השפעה הגנתית שלא ראיתי כבר הרבה שנים, ולמרות שהמערב חזק יותר מאשר ב-2020, זה לגמרי אפשרי ששיפור של וומבי יספיק למקום בפלייאוף. עם זאת, כרגע אני נוטה להאמין שהם יהיו קרובים ויישארו בחוץ.

עמיחי קטן
15/10/2024 14:18:05
Reply to  הדורבן

התכוונתי פלייאוף דרך הפליי-אין. אני חושב שזה אופטימי אבל ריאלי מבחינת הספרס

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אחלה ניתוח, תודה רבה דורבננו.
.
בעניין כריס פול מול קאסל ואולי גם טרה ג'ונס, כמו גם בעניין בארנס מול קלדון – לא יודע מה פופ יעשה, אבל מקצועית נטו אני נוטה לעשות הפוך ממה שתארת –
.
לתת לקאסל/ג'ונס ולקלדון לפתוח, להטריד את בארנס, ולתת לפול לדבר עם וומבי יותר מאשר למסור לו.
.
בנוסף לא הייתי פוסל להטריד את פול בדדליין, כחוזה נגמר ושחקן מנוסה, לאיזו קונטנדרית (ניקס? מילווקי? דנבר? אוקלהומה?)
.
מה שכן, יתכן שכדי לעשות את זה, צריך לעשות ההפך ממה שהצעתי, ויותר קרוב למה שאתה הצעת, שזה לתת ל"נכסים" האלה לשחק כדי להעלות את ערכם.
.
עוז מחשבה – לטווח ארוך בארנס, לטעמי, פחות מועיל מקלדון, אבל יתכן שהמחשבה הייתה לגייס אותו כדי להטריד את קלדון ועדיין לשמר איזשהו סמול פורוורד נורמלי בחמישיה.
.
מה יצא מזה בסוף – וואלה, לא יודע, אבל צריך להיות עם היד על הדופק, ולהבין אם כדאי בכלל לכוון למעלה, או שזה יקח עוד שנה עד שהדברים יתחילו להסתדר באמת.

אשך טמיר המקורי
15/10/2024 14:42:33

אני מסכים

עגל
15/10/2024 12:36:27

תודה דורבן.
נראה לי שהספרס יהיו קבוצת סף-פלייאין.
עם זאת, בתחזית האופטימית הם מצליחים לעלות לפלייאוף.
יהיה מעניין לצפות בהתקדמות של וומבי השנה.
חוץ מזה? עדיף לצפות ביוסטון, רקאומר 🙂

Smiley
15/10/2024 13:01:54
Reply to  עגל

טקסס הולכת להיות המקום הלוהט ב-nba עם 3 קבוצות בטופ עוד כמה שנים.

עגל
15/10/2024 15:56:17
Reply to  Smiley

+1
בכלל אין על טקסס

Smiley
15/10/2024 13:00:14

לכל המודאגים מכריס פול. הוא חתום על גובה המיד לבל פחות או יותר והשנה ניתן להעביר את זה תוך כדי העונה, ככה שלא בטוח שהוא יסיים את העונה בטקסס.
.
הספרס עוד ממש לא סיימו לבנות מסביב לוומבניאמה (וקאסל?).
המערב סופר קשוח, וכריס פול לא יעשה את הקסמים מ-okc. לא יגיעו לפלייאין ואלילת המזל תתן להם בחירת טופ 3

אוהד ס"א
15/10/2024 13:42:26

סקירה ממש מצויינת. אני גם שמעתי את 2 הפרקים שלך בפודקאסט והמון תודה.
אני מה מבסוט שלא שכחת את שאמפניי ואת ממוקה. שחקני רוטציה לגיטימיים שיכולים לתת לספרס דברים שלא קיבלנו מהספסל בשנה שעברה (ממוקה צריך להיות לפני קולינס ברוטציה?).
כמה דגשים נוספים שאני רוצה להאיר:
א. יש לספרס מלאי מת ענק. יש להם 5 שחקנים שהם צריכים לחתוך לפני תחילת השנה, רק ל- 2 יש חוזים זמניים מתוכם הייתי משאיר את אינגרם. יש להם את מלאכי ברנאהם ואת בלייק ווזלי שברור שלא יצא מהם כלום (אולי אפשר להטריד אותם תמורת חבילת מסטיק)
ב. יש לספרס טרייד צ'יפס נחמדים מאד החל מקלדון, דרך קולינס וכלה בסוהאן. אפשר לעשות עם זה הרבה קסמים. העובדה שרייט לא הצליח לעשות עם זה כלום מאד מאד מדאיגה. הספרס לא מצליחים להביא כוכב צעיר ורלוונטי לצד וומבי (פול לא נחשב) וזה כישלון ניהולי שדורש טיפול
ג. קאסל הוא הרבה יותר מבטיח ממה שהיה נדמה. אולי הוא הרוקי הכי מבטיח ביותר מאז דרק ווייט והרבה יותר אקספלוסיבי ממנו ואנחנו יודעים מה דרק ווייט עושה היום. הוא חייב לקבל הרבה דקות מפופ. שיטת הקירור הזאת של רוקיז' בג'י ליג היא כל כך לא רלוונטית ומעצבנת.
ד. התחזית לגבי הספרס אופטימית בחלקה עם כוכבית: וואסל לא מתחיל את העונה בגלל פציעה וייקח לו זמן להשתלב, פול בן 39 וכבר נעדר בשנתיים האחרונות ממשחקים רבים, ווומבי עם הגובה שלו ואחרי אולימפיאדה ועלייה אינטנסיבית במשקל נמצא בסיכון גבוה. יכול להיות הבלחי אור שייכבו מהר מאד לקראת ריצה נוספת לטנקינג
ה. יהיה מאד מעניין לבדוק שוב את האפשרות לתת דקות לוומבי ב- 4 (עם ממוקה ב- 5). טימי היה 4 הטוב בהסטוריה. וומבי זריז עם הרבה מיסמאצ'ים בינו לבין 4 אחרים. זה יבוא בעיקר על חשבון סוהאן
לא בטוח שאם זה נכשל בשנה שעברה בגלל קולנס, זה ייכשל שוב.
ו. לספרס יש בעיה בצוות המקצועי – פופ פחות רלוונטי למשחק העכשווי. הוא מיושן, מקובע ועקשן. השנים האחרונות היו כשלון מקצועי, למרות הניסיון להסתיר את זה במירוץ לטנקינג. אני לא רואה איך הספרס פורצת להיות קונטנדרית כל עוד פופ ורייט בקוקפיט – בעיה.

עידו גילרי
15/10/2024 14:10:44
Reply to  אוהד ס"א

לספרס אין אף שחקן על חוזה מובטח שהם צריכים לחתוך (לא שזה ממש משנה להם).
הם יתנו לאחד משחקני המחנה חוזה טו וויי וברגע שיסגרו את העסקה על מקדניאלס הוא כנראה ייחתך.

אשך טמיר המקורי
15/10/2024 14:44:50

איזה עסקה על מקדניאלס?

עידו גילרי
15/10/2024 14:47:58

לא זה שאתה חושב עליו ממינסוטה – אח שלו שסקרמנטו רוצים לזרוק בלי שישב להם על המצבת שכר. קיבלתם תמורת זה בחירת סיבוב שני.

אשך טמיר המקורי
15/10/2024 15:08:53

😔

דה שוט
15/10/2024 13:46:52

תודה דורבן
מועדון פאר שבנוי על טנקינג.
עשו תרגיל בשביל דאנקן (האדמירל).
עשו טנקינג מחריד בשביל וומבי.
מועדוני פאר אחרים העדיפו ללכת בדרך אחרת…
רוח המועדון כרוחו המורכבת ורבת הפנים של פופ – שכתב תחת הסיבה לכך שדאנקן לא שיחק נגד מיאמי בסוף העונה הרגילה ב-2013 : old
ציניות אין-קץ
למרות שהביא לנו הרבה מאוד שנים של כדורסל נפלא, קשה לי לכבד את המועדון הזה .

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  דה שוט

המציאות אינה תומכת בעמדתך זו.
.
בנוגע לספרס ספציפית בגלל מה שהדורבן כתב (טוני, מאנו, קוואי, אחרים), כלומר טנקינג לבדו לא היה מספיק.
.
ובאופן כללי – בגלל שכמעט כל מועדון, פאר או שאינו כזה, שאינו משוק גדול, כמעט חייב לטנקק כדי לגייס סופרסטאר, אז אלא אם אתה אחד משישה מועדונים שנמצאים במיקום אטרקטיבי (ניו יורק, לוס אנג'לס, מיאמי, סן פרנסיסקו), הסיכוי שלך להצליח בלי טנקינג הוא אפסי. יוסטון של חאכים היא תוצאה של טנקינג, וזה עוד עם שתי אליפויות בלבד, דטרויט כנ"ל, אוקלהומה אז והיום, היא תוצאה של טנקינג, וכן הלאה. מועדון קטן בלי טנקינג מגיע, אם בכלל יזכה במשהו, לאליפות ספורדית פה ושם, וגם זה בגלל המון מזל (טורונטו, דאלאס, כנראה שגם דנבר).
.
העמקנו בזה, כאן:
https://hoops.co.il/?p=198220

NBA בדם
15/10/2024 15:12:48

תודה רבה על פריוויו נהדר
וומבי צריך עוד זמן לגדול אבל צריך לצוות לו איזה צעיר מבטיח שיהיה מספר 2 בעתיד.

ירון, החלום
ירון, החלום
15/10/2024 16:14:55

בס"ד
שלום
לבנות על כריס פול בגילו זה טעות.

לדעתי, הוא יעדר הרבה.

אשך טמיר המקורי
15/10/2024 16:48:58

נקווה שייעדר הרבה

A Ljos: Resurrection
15/10/2024 19:07:51

ההוליווד רפורטר הוציא לא מזמן רשימה של האינפלואנסרים הכי גדולים היום בעולם. המשפיענים הכי גדולים ורציניים היום על אנשים באינטרנט. רשימה שאם אתם לא מכירים בה לפחות את רובם, זה אומר שאתם רשמית מנותקים מהעולם.
הנה התמונה: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSvSjTH6Y9uFQ7wtgiUuZoI6VsZmbqMY_zIow&s
אם לא זיהיתם, אתן לכם את השמות של חלקם, כדי לעזור לכם להתחיל להכיר. אני כמובן מכיר את השמות כי אני אדם שחי בחברתו, מכיר תרבות פופולרית אוהב להישאר עם היד על הדופק.
הנה השמות: מו דנג, ריזלר, סקיבידי טוילט, פוזי בר, ניקוקדו אבוקדו, שלישיית ההיפ-הופ דואה ליפה, אוהיו גיאט, Legoless Legolas, האגריד.
תתחילו לשנן.

ככה בערך הרגשתי לקרוא את הפוסט הזה. קצת התעלמתי מהספרס בזמן האחרון וחוץ מוומבניאמה (זה סלינקי בצרפתית, נכון?) וכריס פול, השמות היו כל כך מנותקים מכל מה שאני מכיר וזוכר מהקבוצה.
תודה שבאת לעשות סדר ובצורה כזו מעניינת.

dekel
dekel
15/10/2024 20:23:39

תודה רבה . אני חושב שאפשר לכתוב הררי פוסטים רק על ההגנה שלהם שיכולה להיות מטורפת ברמה היסטורית (אופטימי) הלחץ על הכדור יכול שנות להם לגמרי את סגנון המשחק למשחק מהיר וומבי יכול לפרוח בו

thetroll
thetroll
15/10/2024 20:42:44

אחלה פריוויו תודה רבה. בחדר יש מספר פילים לא קטן אבל נתמקד ב 4:
1. אין מושג ולא יודע למה לא נגעת בזה בכתבה איך בן אדם בן 75 – לא פחות – מסוגל לחיות באופן מלא את חיי האן בי איי. עם כל הטיסות בתי מלון ובגדול חוסר נוחות שנלווה לזה (יחסי כמובן)… סן אנטוניו צריכה הצערה בעמדה הזאת ואני מקוה שהם יעשו את זה.
2. סוהן – באמת שאין לי שמץ של מושג עד לרגע זה היום מה הם ראו בו ולמה בזבזו עליו את בחירה 8. הוא שחקן לא יעיל לא ברור לחלוטין ולטעמי בקושי יכול להיות רול פלייר מחליף בליגה.
3. בחירות הדראפט שלהם בכללי… למעט וומבי שהיה מובן מאליו ובעיקר מזל – הם פוגעים פה ושם אבל בגדול הן לא בחירות טובות. קאסל בעייני זה בדיוק סוג הבחירה הזאת. יש לו יחודיות מסויימת הוא אלוף מכללות גבוה עוזר בריבאונד וכ אבל שחקן בלי קליעה כלל מהשלוש. יש שיפור כנראה ונקוה שהכיוון חיובי אבל עד היום לא היצה לו יציבות בתחום הזה. אמרנו כבר שזה תנאי הכרחי לפוינט גארד בליגה של היום.. שוב ושוב הם מהמרים על שחקנים שבסוף לא בהכרח מספקים את הסחורה.. וואסל וקלדון יוצאי דופן מזה אבל אני לא אוהב את מה שהם עושים ולכן הם נמצאים בדשדוש מתמשך ואולי אפילו חוסר רלוונטיות כבר מספר שנים לא קטן.
4. אם כבר המרת על קאסל מה פתאום אתה מביא את כריס פול? תן לילד לשחק.מי לוקח בבחירה 4 שחקן שדורש פיתוח משמעותי בג'י ליג או כשחקן מחליף? ממש מוזר ואפילו מאוס.
אני בעדם אבל לצערי לא רואה משהו ממש טוב קורה שם. הם לא יהיו כנראה בשוליים הסהרוריים של הליגה אבל עם וומבי ושלל הבחירות שהיו להם הם כבר היו צריכים להיות סוג של אוק והם לא.
אשמח להתבדות.

Last edited 6 hours ago by thetroll
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  thetroll

בנוגע ל-2. – משהו בין דניס רודמן לבוריס דיאו לדריימונד גרין. אפשר לטעון שהיום כבר אין בליגה זכות קיום לשחקנים כאלה, ללא קליעה מרחוק, וזה אולי נכון, אבל את זה לדעתי הם ראו.

thetroll
thetroll
15/10/2024 22:30:45

אני לא מצליח להבין. הוא לא מוריד 12 ריבאונדים במשחק אז רודמן הוא לא.
הוא לא באיזור של ה"קרוב לטריפל דאבל" אז הוא גם לא גרין. הוא קולע 43% מהשדה ואחרי שיפור משמעותי מהעונה הקודמת הוא מצליח להגיע ל 31% מהשלוש. פשוט שחקן סתמי לחלוטין. ניסיתי לקרוא עוד אבל אני זוכר היטב שגם ג'והן אמר עוד לפני הדראפט הקודם שהשחקן הזה הוא סוג של נעלם. שחקן לא ברור. זה היה ככה ונשאר ככה. פשוט בזבוז של בחירה גבוהה והכי גרוע תופס מקום ברוטציה לשחקן אחר. הוא קצת מזכיר לי את סמארט בבוסטון שחקן שלא באמת עושה כלום חוץ מהגנה והיה לי ברור שנים שכל עוד הוא שם אין להם סיכוי לזכות בכלום. כשהולידיי הגיע הבינו כמה ההבדל יכול להיות אדיר. סוהן זה ממש חידה בעייני מה הם רואים בו ומדוע הוא מקבל כל כך הרבה קרדיט אבל זה מצטרף לתחושה הכללית שהם פשוט לא בוחרים טוב.

thetroll
thetroll
15/10/2024 22:38:37

דרך אגב זה מה שגוהן כתב עליו במוק דראפט .. הוא חשב אז שיבחר ל okc אבל האבחנה היא אותה אבחנה וזה באמת היה ונשאר שחקן לא ברור והעיקר – אני לא באמת רואה את הספרס מנצחת וכשהוא על המגררש לא בהכרח קורים דברים טובים אז הנימוק העיקרי לבחירה בו – אפילו הנימוק הקלוש הזה חא מחזיק מים:
אוקלהומה סיטי ת'נדר (מהקליפרס), ג'רמי סוהן, בן 19.1, ביילור, פרשמן, פורוורד, 2.06 מ', 9"6', מוטת ידיים – 0"7', 230 פאונדס
במשפט: שנוי במחלוקת. סקוטי בארנס העלה את מנייתו לשמיים.
סטטיסטיקה: 25 דק', 9.2 נק' ( 0.474 מהשדה, 0.296 משלוש 0.589 מעונשין ), 6.4 ריב' 1.8 אס' 1.3 חט' 0.7 חס'
הסנגור:
– שחקן שלא מוביל את המכללה שלו, משחק דקות מוגבלות, ללא קליעה, אך איכשהו הכול נראה מצויין כשהוא על המגרש. הכול נראה טוב יותר…מוכר קצת לחובבי סקוטי בארנס
– לא מפסיק לזוז, מגן מכול הלב ובהנאה רבה, רץ ועושה פעולות בנחרצות.
– מוסר מצויין. לא פוינט גארד אבל אחד שאפשר לעבור דרכו או לתת לו להוביל מתפרצת המשחררת את הקלעים לנוע לפינות
הקטגור:
– קליעה מאוד לא יציבה. המכניקה בסדר, אך הכדור יוצא מהיד באיטיות.
– מה העמדה שלו? סמול בול 5? פוינט פורוורד? אם הוא ווינג בהתקפה וגבוה בהגנה האם האין קליעה שלו יצופף את הרחבות?
– ככל הנראה רול פלייר ברמה הבאה. אבל באזור הזה של הדראפט זה ממש לא קללה.
התאמה לקבוצה: אני נשאר בבחירה הזו. אם OKC לא מצליחה לשווק את החבילה של בחירות 2 +12 או לקבל עבורה נכס, זו בחירה שמתאימה להם.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  thetroll

מבין לגמרי את מה שאתה אומר – אפשר בהחלט לומר שהבחירה לא הוכיחה את עצמה בינתיים, ואפשר גם לומר שזה גם לא יקרה – שגם בסוף הקריירה שלו הוא לא יהיה רודמן, דיאו או גרין. התייחסתי רק ל"מודל" של השחקן. כמו שבן סימונס, למשל, הוא ממודל לברון, ולא ממודל סטף. זה לא אומר, כמובן שבן סימונס אכן יתברר כלברון.