פריוויו 2024-5: מילווקי באקס / עמיחי קטן

פריוויו 2024-5: מילווקי באקס / עמיחי קטן

פריוויו 2024-5: מילווקי באקס / עמיחי קטן

העונה שעברה:

מאזן: 49- 33. מקום שלישי במזרח והפסד 4- 2 לאינדיאנה בסיבוב הראשון.

מאמן: דוק ריברס. מאזן 17- 19 בעונה הסדירה ו-2- 4 בפלייאוף עם מילווקי מאז שהצטרף באמצע העונה שעברה. בסך הכל לאורך הקריירה עומד ריברס על מאזן 1,114- 782 בעונה הסדירה ומאזן 113- 108 בפלייאוף.

הטרייד שהביא את לילארד במקום הולידיי והשינוי בעמדת המאמן הביאו את מילווקי לחצי עונה טובה מאוד התקפית (מקום 2) ורעה מאוד הגנתית (מקום 22) עד שאדריאן גריפין פוטר כשהבאקס החזיקו במקום השני במזרח ובמאזן 30- 13 מכובד, כנראה בגלל דברים שקרו מחוץ לפרקט. הבעיה היא שמי שהחליף אותו היה דוק ריברס, מאמן שלא עבר את הסיבוב השני בפלייאוף מאז 2012, ותחתיו הבאקס הפסידו יותר ממה שניצחו, ירדו למקום השלישי במזרח ואיבדו את יאניס לפציעה לכל הפלייאוף ואת לילארד ל-2 וחצי משחקים. עם או בלי קשר, מילווקי ספגו 120 נקודות ומעלה ב-4 משחקים שהסתיימו ב-4 הפסדים, הצליחו עוד לעשות הגנה טובה בצמד משחקי בית בהם הם ספגו 94 ו-92 נקודות בהתאמה, והודחו בסיבוב הראשון בפעם השנייה ברציפות.

קיץ 2024:

הגיעו: איי ג'יי ג'ונסון (בחירה 23 בדראפט), טיילר סמית (בחירה 33 בדראפט), דלון רייט (שחקן חופשי ממיאמי), טוריאן פרינס (שחקן חופשי מהלייקרס), גארי טרנט ג'וניור (שחקן חופשי מטורונטו).

עזבו: מאליק ביזלי (שחקן חופשי לדטרויט), ג'יי קראודר (שחקן חופשי), פטריק בברלי (שחקן חופשי להפועל תל-אביב).

המצב הנוכחי של מילווקי ביחס לתקרת השכר לא מאפשר להם לעשות שינויים משמעותיים, אז הם שדרגו את עמדת השוטינג גארד הפותח עם טרנט במקום ביזלי ואת עמדת הרכז המחליף עם רייט על חשבונו של השחקן שמקבל מעופר ינאי חוזה גדול יותר מהמינימום ב-NBA, לפחות אם סופרים את הכסף שנכנס לכיס שלו נטו. חוץ מזה, פרינס יוסיף קצת הגנה וקליעה בכנפיים על חשבון קראודר והצטרפו גם שני שחקנים צעירים בדראפט שיצעירו קצת את אחת הקבוצות הפחות צעירות בליגה.

העונה הקרובה:

חמישייה מסתמנת: דמיאן לילארד, גארי טרנט ג'וניור, קריס מידלטון, יאניס אנדטוקומבו, ברוק לופז.

שחקנים בולטים בספסל: דלון רייט, פט קונאטון, איי ג'יי גרין, אנדרה ג'קסון, איי ג'יי ג'ונסון, טוריאן פרינס, מרג'ון בוצ'אמפ, בובי פורטיס.

אפשר להניח שהשינוי היחיד בחמישייה יהיה טרנט במקום ביזלי, וחוץ מזה נראה חמישייה דומה לזו שב-599 הדקות שלה בעונה שעברה הייתה הטובה ביותר בליגה מבין אלו ששיחקו 300 דקות ומעלה, כשאותה חמישייה עם קראודר במקום מידלטון שיחקה 293 דקות והייתה הטובה ביותר מבין אלו ששיחקו 250 דקות ומעלה. הבעיה של הבאקס בעונה שעברה הייתה הספסל, מלבד בובי פורטיס שהיה מועמד משמעותי לתואר השחקן השישי, והם יקוו שעם שיפור של כמה שחקנים צעירים והנוכחות של רייט ופרינס הסולידיים יהיה שם שיפור.

מחליפים בולטים:

השם המרכזי על הספסל של מילווקי בשנים האחרונות הוא בובי פורטיס, שסיים שלישי במרוץ לתואר השחקן השישי בכל אחת מהשנתיים האחרונות, והוא חולק עם ברוק לופז את עמדה 5 וגם משחק לידו לפעמים, כשטוריאן פרינס הוא אולי היחיד חוץ מפורטיס על הספסל שיכול לשחק בעמדה 4, אבל גם ככה אנחנו צפויים לראות הרבה הרכבים שכוללים לפחות שניים מבין יאניס, לופז ופורטיס. בקו האחורי, שני השחקנים העיקריים הם דלון רייט, שינסה להביא קצת סדר וניהול משחק יחד עם הגנה טובה, ופט קונאטון, שאמור לספק קליעה בעיקר עם קצת הגנה.

החמישייה:

ברוק לופז סיים שני במרוץ לתואר שחקן ההגנה ב-2023, אז הוא גם קלע 15.9 נקודות למשחק, הכי הרבה מאז ימי ברוקלין, אבל בעונה שעברה הוא חזר ל-12.5 נקודות, האזור בו הוא נמצא ברוב השנים האחרונות. בפלייאוף הקרוב לופז יהיה בן 37, ואמנם ראינו זה עתה את אל הורפורד המבוגר יותר בתפקיד חשוב אצל האלופה מבוסטון, אבל התפקיד הנוכחי של לופז חשוב הרבה יותר בשיטה ההגנתית של מילווקי, ולא אחת נראה שהעסק הזה קורס לחלוטין בלעדיו, בעיקר בפלייאופים האחרונים בהם נדרש ממנו תפקיד גדול יותר בהתקפה לאור הפציעות של יאניס.

גארי טרנט ג'וניור מגיע אחרי עונה בה התפקיד שלו הצטמצם בטורונטו, דווקא אחרי שנדמה היה שהוא עשוי להיות סקורר מרכזי שם לתקופה ארוכה, וגם במילווקי לא צפוי לו תפקיד מאוד מרכזי בהתקפה, והוא אמור להיות האופציה הרביעית או החמישית של החמישייה הפותחת של הבאקס, אך אולי דווקא בדקות של המחליפים הוא יקבל יותר הזדמנויות. 53.5% מהזריקות של טרנט מהשדה בעונה שעברה היו מחוץ לקשת, והוא מצטרף לקבוצה שהייתה בטופ 5 של אלו שזורקות הכי הרבה שלשות ב-3 העונות האחרונות וב-5 מתוך 6 האחרונות, כשגם באחת האחרת הם היו בטופ 10.

צריך להודות שקריס מידלטון עוד לא התאושש לגמרי מהפציעה שספג בפלייאוף של 2022, כי ב-2 העונות האחרונות הוא שיחק רק ב-88 משחקי עונה סדירה וירד ל-15.1 נקודות למשחק בכל אחת מהן לעומת 20 לפחות ב-3 העונות שקדמו לזה. מצד שני, בשני הפלייאופים האחרונים דווקא יאניס היה הפצוע התורן בזמן שמידלטון קלע 23.8 למשחק ב-2023 ו-24.7 בפלייאוף שעבר, כך שלא הוא האשם ב-2 ההפסדים בסיבוב הראשון. עונה בריאה יותר של מידלטון תסייע למילווקי לנצח עוד כמה משחקים, אבל הם יקוו בעיקר לפלייאוף בריא, גם שלו וגם של האחרים, כדי להשתדרג שם מהסיבוב הראשון בו הם הודחו בשנתיים האחרונות.

הכוכב:

דמיאן לילארד חווה קשיי התאקלמות בעונה הראשונה שלו מחוץ לפורטלנד וסיים אותה עם 24.3 נקודות ב-51% אפקטיבי, הנתונים הכי נמוכים שלו מאז 2016 אם לא סופרים את עונת 2022 בה הוא נפצע אחרי שליש עונה. מצד שני, מתי שזה היה חשוב לילארד עשה את שלו וקלע 35 במחצית הראשונה של הפלייאוף ו-28 לפחות בכל אחד מהמשחקים בהם שיחק, כשאת משחקים 4-5 הוא החמיץ בגלל פציעה. בגיל 34, אין ללילארד עוד הרבה הזדמנויות להגיע לשלבים המאוחרים של הפלייאוף, כשאפילו בגמר האזורי הוא היה רק פעם אחת בקריירה ב-2019, והרבה יהיה תלוי במגמת שיפור ביחס לעונה שעברה, אם תהיה כזאת.

יאניס אנדטוקומבו הוא השחקן שסביבו בנויה הקבוצה הזאת של מילווקי, מגמת השיפור של היווני, לפחות בכל הנוגע ליעילות, המשיכה גם בעונה שעברה, אז הוא הגיע לשיאי קריירה של 61.1% מהשדה, 62.4% אפקטיבי, 2.7 ריבאונדים בהתקפה ו-6.5 אסיסטים, אבל הוא נפצע רגע לפני הפלייאוף והפעם לא עלה בכלל על הפרקט אחרי העונה הרגילה. אולימפיאדה טובה באופן אישי, בה יאניס הוביל את הקלעים כולם עם 25.8 נקודות למשחק ב-67.8% מהשדה, החדירה אולי עוד קצת אופטימיות אצל אוהדי מילווקי, אבל שווה לשים לב לכך שהוא החמיץ משחקי פלייאוף ב-4 מתוך 5 העונות האחרונות, וזו כבר בעיה שאי אפשר להתעלם ממנה.

מועמדים לטרייד:

ברוק לופז הוא הראשון שנכנס לכאן, וזה בעיקר בגלל הגיל. לופז יהיה בן 37 בפלייאוף הבא, כאמור, ובזמן שקבוצות רבות ישמחו לשחקן עם סט היכולות שלו, ייתכן שנגלה שאת התפקיד הגדול שנותנים לו במילווקי, כלומר גם שלשות, גם קליעה בצבע וגם האיש שמחזיק את ההגנה של הבאקס, הוא כבר עושה בצורה פחות טובה, ואז ייתכן שמילווקי יעדיפו מישהו הגנתי יותר. השם השני שאני אכניס לכאן הוא פט קונאטון, שאמנם נמצא במילווקי כבר הרבה שנים, אבל קיבל בעונה שעברה הכי מעט קרדיט מאז 2020 וקלע מחוץ לקשת באחוזים הכי נמוכים שלו מאז אותה עונה, ועם חוזה של 9 מיליון לעונה אולי אפשר להוציא משהו שיתאים יותר למילווקי.

התחזית:

תחזית אופטימית:

עונה בריאה של מידלטון, שיתוף פעולה משופר בין יאניס, לילארד והיתר ומילווקי במרוץ ראש בראש עם בוסטון על ראשות המזרח. גם בלי לנצח במאבק הזה, מילווקי מרוצים מזה שהגיעו לפלייאוף בריאים וגם נשארים כך בדרך לגמר המזרח בבוסטון, שם טייטום מגלה שלשמור על גבוהים כמו גאפורד ולייבלי זה קל יותר מאשר על גבוהים כמו לופז ויאניס וניצחון חוץ אחד מספיק לבאקס כדי להגיע לגמר כפייבוריטים נגד מי שתגיע מהמערב.

תחזית פסימית:

יאניס ולילארד עדיין לא מסתדרים ביחד, ההגנה נראית רע ומילווקי מוצאים את עצמם במאבק על המקום בפלייאוף. הם מצליחים לגרד את המקום השישי בסופו של דבר, אבל הפעם לאינדיאנה יש יתרון ביתיות בסדרה, למילווקי יש פציעות והסדרה הזאת נגמרת בסוויפ. כדי להפוך את התרחיש הזה לפסימי עוד יותר, נכניס לכאן גם הארכת חוזה של דוק ריברס.

תחזית ריאלית:

הבאקס סיימו בטופ 3 המזרחי בכל אחת מ-6 העונות האחרונות, כשמדובר בעצם על 3 עונות במקום ה-3 במזרח ו-3 עונות עם המאזן הטוב ביותר בליגה. מכיוון שהם יותר בקטע של פלייאוף כרגע, נהמר על כך שמילווקי ישמרו על המקום השלישי ואחרי סדרת סיבוב ראשון צמודה יעפילו לסדרת סיבוב שני מסקרנת נגד הניקס על מפגש עם בוסטון בגמר המזרח. לניקס יתרון קל בסדרה כזאת כרגע לדעתי, אבל למילווקי יש סיכוי גבוה יותר נגד בוסטון בגלל מאצ'-אפ עדיף אצל הגבוהים.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.
Subscribe
Notify of
30 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

תודה על כתבה יפה ומקצועית.

דוקטור רזי הופמן
10/10/2024 8:47:49

תודה עמיחי, גמר חתימה טובה וצום קל.
לעסקינו, מילווקי שוב לא יצליחו לשתות מהבאר של ריברס ויעופו בסיבוב ראשון או שני של הפליי-עוף.

Avri
Avri
10/10/2024 9:00:54

תודה עמיחי, כתבת יפה. לדעתי,בהינתן בריאות, זו השנה שהכל יתחבר שם והם הולכים לתת בראש. טרנט זו החתמה מצויינת.

Smiley
10/10/2024 9:21:27

יאניס ועדיין מה-3 הכי טובים בעולם אבל הוא יצטרך את מידלטון בריא ולילארד, שנראה שהגיל עושה את שלו, בפורמה
בנוסף, ריברס על הקווים ואני מאלה שסבורים שאיתו זה יותר כשלון מפואר והחלומות נשארים במגירה

moody
moody
10/10/2024 10:05:16

אחלה פריוויו, תודה.
אגב, מי היה הצעיר המשמעותי האחרון שהקבוצה הצליחה לפתח? ברוגדון?

אוהד ס"א
10/10/2024 10:09:25

זאת השנה האחרונה של יאניס במילווקי. בלי טבעת נוספת הוא יעשה קארים ויעבור לשוק גדול.
זה לא אומר שהם לא יהיו טובים. מילווקי יהיו טובים יותר מהשנה שעברה ובטוח יהיו בין הטופ 3 במזרח. האם זה יספיק לעבור את הניקס? כן, את בוסטון ואת אלופת המערב לא בטוח.
בטח שדוק על הקווים ויאניס פציע כל כך

Stockton2Malone
11/10/2024 8:47:14
Reply to  אוהד ס"א

בוא נראה
יאניס ולילארד חתומים לכמה שנים קדימה.
יאניס – אין לו פריוולגיות כמו לביל, לא יהיה פה משהו חד צדדי.
לא נראה לי גם שאחרי כל כך הרבה שנים יאניס יתחיל לריב עם מילווקי, אם יקרה משהו זה יהיה הדדי. תכלס כן, הם יכולים להוציא עליו הרבה,גם לילארד יש לו עדיין ערך בשוק.

מידלטון – חוזה נגמר שנה הבאה, גם פורטיס וקונאטון. שלושתם יכולים לתרום כשחקני ספסל בקונטנדריות, יש להם ערך.
לופז – חוזה נגמר

לסיכום – מילווקי יכולה להיות הקבוצה המעניינת בשוק העברות בינואר. הם יכולים להיות מאוד גמישים, החל מאמצע עונה.
פתיחה לא טובה, פציעה נוספת של מידלטון יכולים להאיץ תהליך ההתפרקות.

Berch
10/10/2024 10:14:34

אחלה פרוויו מסודר ומהודק.
אני אוהב את יאניס וחולה על ליילארד. הארכת חוזה לדוק ריברס יכולה לשבור את נפשותיהם העדינות.
אבקש לא לומר זאת גם בצחוק
😁

Millertime
Millertime
10/10/2024 10:57:10

סגל מוכשר מאוד, אבל עם ריברס הם לא יגיעו לכלום. העובדה שמנהלים של קונטנדריות עוד מעלים בדעתם להחתים אותו מעוררת חשד שהם לא באמת צופים במשחקי כדורסל באופן קבוע.

Drexler
Drexler
10/10/2024 11:13:08

שנה שעברה אחרי הטרייד של לילארד הייתי בטוח שזה טרייד שובר שיוויון ,חשבתי שלא יהיה אפשר לעצור פיק אנד רול של לילארד ויאניס וזה יסתיים בטבעת או לפחות גמר ,מה שלא הבנתי שהקבוצה שם לא מאוזנת ומבוגרת.
קודם כל לילארד הרבה פעמים סטטי בהתקפה ורוצה את הכדור ביד ואז התקפה לא נראית טוב ובעיקר הוא חור רציני בהגנה ,ההגנת פיק אנד רול שלהם נכשלה בעיקר כי הקו האחורי שלהם לא שמר . בדיעבד אני בטוח שהם היו מוותרים על מידלטון בטרייד ולא על הולידיי, חסר שחקן כמוהו ליד לילארד . בנוסף מסתבר שהפיק אנד רול של לילארד עם יאניס לא כזה יעיל בגלל הקליעה של יאניס משלוש ,אם אני זוכר נכון הפיק אנדרול של לילארד עם ברוק לופז היה יותר יעיל.
מלבד הבעיות האלו, הסגל מבוגר ,רוב השחקנים שממשיכים הם מעל גיל 30 וחלקם עם היסטוריית פציעות .
בעונה הקרובה השאלה תהיה אם מילווקי הצליחו לתקן את הבעיות בסגל שלהם ולבנות שיטה שתחפה על הבעיות , אני מניח שהם יבואו יותר נחושים העונה אבל עוד בעיה שלהם זה דוק ריברס . לדעתי זו שנת מבחן, עוד עונה לא טובה ויאניס שיהיה כבר בגיל 30 יבין שלקבוצה אין לאן להשתפר בגלל הגיל והשכר ויתכן שיבקש טרייד.

Stockton2Malone
11/10/2024 8:49:19
Reply to  Drexler

בחמישיה של שחקנים שאני לא סובל – לילארד לוקח עמדת PG. לא מוסר טוב, לא עושה שחקנים לידו יותר טובים, מילה "הגנה" לא מכיר בכלל. לא מבין למה אנשים כל כך תופסים ממנו.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

פריוויו מעולה, תודה רבה עמיחי.
.
לא יודע אם יש קבוצה שבה המרחק בין התקרה לרצפה גבוה כל כך – אם כולם בריאים, והם נפטרים מריברס בחודש הראשון של העונה הם יכולים ללכת עד הסוף. אם כולם נפצעים הם יכולים לסיים בפלייאין. נחיה ונראה

Stockton2Malone
11/10/2024 8:52:01

אתה לא מבין – ריברס במילווקי זה כמו בן גביר בממשלה. לא סובלים אותו ורוצים שהוא ילך לבד, אבל הוא לא יעזוב ולא משנה מה. 🤷‍♀️

NBA בדם
10/10/2024 12:12:05

פריוויו משובח!!!
לתחושתי מילווקי פספסה את חלון ההזדמנויות שלה מהאליפות האחרונה עם פציעות של מידלטון ב22' ובשנתיים האחרונות של יאניס.
הסגל הבכיר מבוגר ועבר פציעות והמזרח משודרג ועמוק יותר מלפני 3 שנים.
אם יש איכשהו סיכוי זה רק עם לילארד נותן עונה לפנתיאון (סדירה ופלייאוף).

golan
golan
10/10/2024 12:37:19

אחלה ניתוח. תודה רבה.
קצת מצער שסגרו את חלון ההזדמנויות שלהם והביאו את דוק ריברס,
לא מאמין שיש להם את זה גם אם כולם בריאים.

NBA בדם
10/10/2024 12:58:01
Reply to  golan

החלון שלהם כבר היה סגור, ריברס הגיע רק כדי להלחים אותו סופית.

ברוך רובין
ברוך רובין
10/10/2024 13:04:07

מצויין חברי, הבעיה הכי גדולה של הקבוצה היא דמיאן לילארד. חלה אצלו ירידה חדה ביכולת, והוא לא הזדקן בצורה יפה. כבר שלוש שנים שהוא מבלבל על פציעות, אבל האמת היא ששעון הזמן עשה את שלו וראינו את זה עוד באולימפיאדה.

בנוסף, דוק ריברס מהווה בעיה נוספת. הקשרים שיש לו בליגה פשוט בלתי נתפסים, בזמן שיש כל כך הרבה מאמנים צעירים שיכולים לחולל שינוי, הם עדיין ממשיכים להעסיק את הגופה הכושלת הזו.

ולסיום יאניס והפציעות שהם גם בעיה. אני לא מסכים לדבר אחד לבוסטון יש מאצאף מושלם מול מילווקי כמו שראינו בשנים הקודמות, הולידיי מושלם לשמור על לילארד הקצר , יש להם מגני כנפיים אימתניים שיכולים לבנות חומה בצבע ליאניס, ולופז תכו בן 37

Dor
Dor
10/10/2024 16:21:50

נראה לי שהשנה יהיה יותר רגוע בוויסקונסין וכשהציפיות לא בשמים אפשר דווקא להפתיע. טרנט זה שדרוג על ביזלי ויש להם על הספסל הרבה חוטבי עצים שיכנסו להרביץ ולתת מנוחה ליאניס/דיים/לופז וזה אמור להספיק להם לשייט לפלייאוף ואז כבר קשה לדעת. תודה עמיחי על פריוויו מדויק

עגל
10/10/2024 17:07:39

ניתוח מעולה, תודה עמיחי.
מילווקי היתה קבוצה חזקה מאוד; בשנתיים האחרונות היא נחלשה בגלל הגעת לילארד וריבוי פציעות
הם כבר לא קלף מנצח כמו בעבר אבל כל עוד יאניס בא לעבודה הם יהיו בטופ.

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
10/10/2024 20:28:41

תודה רבה על ניתוח יפה של הקבוצה. איך שאני רואה את זה הם כבר יכולים ללכת לים. איפה שדוק ריברס יושב כבר לא יצמח דשא…

Stockton2Malone
11/10/2024 8:34:45

פריוויו מצוין עמיחי
כבר 3 שנים מחכים שהם יהיו בריאים בפלייאוף
עונה שעברה הם נראו פשוט זקנים
אני גם לא מאמין בלילארד – מבחינתי אחד השחקנים ה-overrated בליגה.

Last edited 5 days ago by Stockton2Malone
ירון, החלום
ירון, החלום
11/10/2024 15:23:59

בס"ד
תודה.
מעניין. אבל תלוי ירד בבריאות ובדוק ריברס

Florida man
Florida man
12/10/2024 0:20:06

תודה על ניתוח מצויין. כרגיל יסיימו בצמרת המזרח אהל השאלה הכי גדולה אם תהיה להפ הגנה שתספיק גם לפלייאוף. לדעתי? לא. גם ריברס הוא מהמורה רצינית והם יסיימו מול בוסטון או פילי במזרח.

trackback

[…] מצוין בכלל, שראיתי בפריוויו של עמיחי למילוואקי והחלטתי לאמץ, וסעיף מתאים מאד לדטרויט בפרט, וכבר […]

Zvika Bar-Lev
15/10/2024 2:54:30

אני לא חושב שיכול לצאת משהו טוב מלילארד וריברס. יאניס שרף ושורף שנות פריים שלו על המהלך הזה. שמח בשבילו שיש לו כבר אליפות ו FMVP, אבל אם הוא לא יפעל, אני לא רואה איך במועדון הזה תגיע לו אליפות נוספת. הם ממש לא פועלים נכון.