פריוויו 2024-5: קליבלנד קאבלירס / Stockton2Malone

פריוויו 2024-5: קליבלנד קאבלירס / Stockton2Malone

פריוויו 2024-5: קליבלנד קאבלירס / Stockton2Malone

או קיי, אז האקסית המיתולוגית של לברון ג'יימס פותחת עונה חדשה. נראה שאחרי הגירושין השניים לשני הצדדים לקח פחות זמן להשלים עם הפרידה ועכשיו הם אפילו ביחסים סבירים … 

סיכום 2023-2024

אחרי הפסד בפלייאוף 2023 בסיבוב הראשון, קליבלנד החתימו את הוינג שהיה הכי מבוקש באותה עונה, דווייט שרוט, סליחה, מקס שטרוס, במטרה למלא את החוסר הבולט שהיה להם בחמישיה בעמדת ה small forward. 

התוצאה הייתה קצת מפתיעה – עליה בפרמטרים ההתקפיים, הקבוצה בהחלט התחילו לזרוק ולקלוע הרבה יותר מהשלוש, לחלק יותר אסיסטים, אבל! יחד עם זאת חלה ירידה בכל הפרמטרים ההגנתיים והדרדרות ממעמד קבוצת ההגנה הטובה בליגה לקבוצת ההגנה בסדר. יכול להיות הסיבה לכך – חוסר מזל מבחינת בריאות, אוון מובלי סבל מפציעות ברכיים, גרלנד שבר לסת (אווצ'), ככה שרוב העונה הקבוצה עשתה בקרת נזקים. לבסוף, עונה רגילה הסתיימה לא רע בכלל, מקום רביעי.

יש להזכיר כמובן את התרגיל המסריח שהם עשו במשחק האחרון של עונה הרגילה כאשר הפסידו בכוונה לשארלוט על מנת להימנע ממפגש בסיבוב הראשון מול מיאמי או פילי. 

אז בסיבוב הראשון בפלייאוף הם פגשו את אורלנדו הלא מנוסים. קיבלנו סדרה דיי לא מעניינת, אבל כזו שנמשכה עד הקצה. החל ממשחק השישי דונובן מיטשל לקח את המשחק על עצמו והראה שלפחות עבור אורלנדו זה מספיק. 

איזה כיף – קליבלנד עוברת שלב בפלייאוף ללא לברון. 

הסיבוב השני מול בוסטון, הסלטיקס היו פייבוריטים ברורים וקליבלנד לא עשו יותר מידי בשביל לשנות את האווירה הכללית. למראית עין, היו לכך כמובן סיבות מוצדקות: פציעות השחקנים המובילים. ג'ארט אלן נפצע בצלעות בסדרה מול אורלנדו ומול בוסטון בכלל לא שיחק, דונובן מיטשל נפצע במשחק השלישי ולא שיחק את שני המשחקים האחרונים. כל זה איפשר לבוסטון לנצח בסוויפ ג'נטלמני תוך כדי זה שהם משחקים בערך בהילוך השני שלהם מבחינת האינטנסיביות. 

מיד לאחר ההפסד בפלייאוף הסכינים נשלפו. חוץ ממיטשל, אף שחקן לא הצטיין בפלייאוף. אולי מובלי, אבל ממש לא מספיק. גרלנד לא פגע בהתקפה וממש טורגט בהגנה, לגבי אלן צצו טענות רבות לגבי חומרת הפציעה שלו ובתחילת מאי היה נראה שהוא בדרך הבטוחה החוצה. באופן כללי, מידת השילוב של הרביעיה הגדולה הוטלה בספק גדול. 

הפתרון של הנהלת קליבלנד למצב הקצת סבוך הזה היה קל עד לכאב – לפטר את המאמן ג. ב. ביקרסטף. אני מאוד אוהב את הבחירה שלהם – קני אטקינסון, הוא עשה מצוינת כשהיה מאמן ברוקלין, אבל בצורה קרה לא הייתה שום סיבה לפטר את ביקרסטף. 

כמו שאתם מבינים, אני לא מחבב את הנהלת קליבלנד, עוד מהפיטורין של דיוויד בלאט … 

עונת 2024-2025

אולם: Rocket Mortgage Fieldhouse (אמריקאים עם החסויות שלהם), בעונה הקודמת תפוסה של 97%, כמעט 18,900 צופים פר משחק 

מאמן: כאמור קני אטקינסון, עונת בכורה בקבוצה. התפקיד האחרון – עוזרו של סטיב קר בגולדן סטייט, איתה גם זכה באליפות ב-2022.

שינויים בסגל: בגדול אין! הניסוי ממשיך. אין שחקנים משמעותיים שעזבו או הגיעו. 

דונובן מיטשל (150M$/3y), אוון מובלי (224M$/5y), ג'ארט אלן (91M$/3y) ואייזיק אוקורו (38M$/3y) האריכו את החוזים שלהם. מכל השחקנים המובילים רק קאריס לוורט נמצא בשנת חוזה. עד 2028 הפרנצייז משלם מעל 176 מיליון ירוקים כל שנה, ככה שעל פניו מדובר באחד הסגלים היציבים בליגה, אם קליבלנד ירצו בכך.  

הגיע

ג'יילן טיסון – רוקי (וינג, מס' 20 בדראפט האחרון) 

עזבו

מרקוס מוריס שוחרר וכרגע מחפש קבוצה להמשיך את מה שהוא יודע הכי טוב – ליזום פרובוקציות.

ריקי רוביו – עזב את NBA ונמצא בכיוון של עונת פרישה בבדלונה.

רוטציה צפויה

החמישיה הפותחת – לא צפוי שינוי

דריוס גרלנד, דונובן מיטשל, מקס שטרוס, אוון מובלי, ג'ארט אלן. 

ספסל  

קאריס לוורט, סם מאריל, אייזיק אוקורו, ג'ורג' ניאנג וטריסטן תומפסון (הידעתם שתומפסון רק בן 33? חשבתי עם כל הגמרים עם לברון והבגידות בקלואי קרדשיאן, הוא לפחות בן 50) .

שאלת המפתח, כמו בעונה הקודמת, תהיה מידת השילוב של הרביעיה הגדולה. גרלנד ומיטשל בסוף הם גארדים קטנים. אנחנו יודעים, בשביל להיות שחקן טוב בהגנה, אתה לא חייב להיות גבוה, תשאלו את קייל לאורי או פרד ון וליט, אבל כן, זה מומלץ. לכן ללא מאמץ אקסטרא מצד שניהם, ההגנה של קליבלנד תהיה חדירה מידי וכל העומס ייפול על אלן ומובלי.

בהתפקה התמונה הפוכה – מובלי ואלן עדיין (אם בכלל) לא פיתחו שום יכולת מסירה ולא מספיק קולעים מבחוץ, הם מסוגלים רק לסיים, ככה שכאן כל העומס של יצירת מצבי קליעה נופל על גרלנד ומיטשל.

ככה מקבלים חמישיה מאוד טובה, אבל גם מאוד מוזרה וזה יהיה האתגר הגדול של קני אטקינסון העונה.

תחזיות

בסך הכל, ניתן להבין למה הסגל לא שונה – כאמור, עונה שעברה היו הרבה פציעות, כולל בפלייאוף, לכן הגיוני לתת לסגל הזה לרוץ עוד עונה ואם אז לא יהיה שיפור, להתחיל לחשוב מה לשנות. הבסיס של הקבוצה מספיק חזק, הם הוכיחו שגם עם פציעות ממושכות, זה מספיק טוב כדי להתברג לפלייאוף, הרצפה שלהם יחסית גבוהה. נשים לב, הסגל שלהם עדיין דיי צעיר, תומפסון הוא השחקן המבוגר בסגל, ככה שעל פניו הגרעין של הקבוצה יכול לרוץ יחד עוד כמה שנים טובות. 

התרחיש האופטימי

גמר מזרח. 

גרלנד ומיטשל מורידים מהאגו ובהתאם ה-usage rate שלהם יורד ב-2-3%, ללא פגיעה ביעילות. מי שנהנה מזה הוא אוון מובלי שמתחיל לקלוע 1.5 שלשות למשחק ב- 38%, נבחר לאולסטאר וגם לשחקן ההגנה של השנה (עוקף את וומבי). בנוסף, קליבלנד עוברת עונה בריאה יחסית ומגיעה לפלייאוף עם סגל מלא. 

בסיבוב הראשון הם מנצחים 4-1 את מילווקי נטולת יאניס / מידלטון / לילארד (pick one, מישהו יפצע שם, תמיד מישהו נפצע), בסיבוב השני קליבלנד פוגשת את בוסטון האלופה. פורזינגיס נפצע במשחק הראשון ולא חוזר, מיטשל דופק סדרה מה זה לפנטאון – מייקל ג'ורדן בוכה מאושר וקורא למיטשל "היורש". במשחק האחרון טייטום ובראון מתחילים לריב בפומבי על האולימפיאדה וזה נותן לקליבלנד הדמנות לגנוב את המשחק השביעי. MVP של הסדרה מוכרז סטיב קר..

בגמר המזרח הם כבר נופלים מהרגליים (בדומה למינסוטה העונה בסדרה מול דאלאס) ומפסידים בסוויפ לפילי, אבל קליבלנד מרגישה שטיפ טיפה והם שם. 

התרחיש הפסימי 

סיבוב ראשון. 

כתבתי כבר, לדעתי הקבוצה לא תיפול מחוץ לפלייאוף. 

אז … כמובן מיטשל וגרלנד לא מוותרים על כלום ושום דבר וממשיכים לקחת כ-40 זריקות למשחק. כאילו מה חשבתם שיקרה? למובלי ואלן נשארים פירורים, מובלי רואה את סקוטי בארנס נבחר שוב לאולסטאר ובשליש האחרון של העונה מסתובב עם פרצוף תחת. 

יחד עם זאת, הם עדיין נותנים עונה סבירה והודות לפציעה של יאניס / מידלטון / לילארד מסיימים במקום הרביעי במזרח ושוב פוגשים את אורלנדו. 

הפעם ג'לן סאגס דופק סדרה מה זה לפנטאון, משתק את מיטשל בהגנה וחוגג על גרנלד בהתקפה. סקוטי פיפן בוכה מאושר וקורא לסאגס "היורש". ברגעי הקלאטצ' של משחק ההדחה, מיטשל וגרלנד רבים ביניהם מי יאבד את הכדור ולא מזהים את אלן פנוי מתחת לסל. קליבלנד מפסידה 4-2. 

שבוע לאחר מכן אוון מובלי, ילד טוב ירושלים, יוצא בהכרזה ב-X שהוא דורש טרייד… In your face 

התרחיש הריאלי

סיבוב שני

כרגע קליבלנד קבוצה קלאסית של סיבוב שני בפלייאוף – חזקים, אבל לא מספיק. בשביל לעבור את ניקס, פילי או בוסטון כשהם בריאים נדרש לדעתי שינוי מנטלי מצד מיטשל וגרלנד לצד התבגרות משמעותית של אוון מובלי – שחקן העתיד של המועדון. 

אז בתרחיש הזה קליבלנד מסיימת את העונה במקום הרביעי, תוך התקדמות קטנה של מובלי כשהוא משחק עונה שלמה ונהיה האופציה השלישית בהתקפה (כרגע הוא רביעית חמישית). בסיבוב הראשון הם עוברים את אינדיאנה בסדרה מהנה ובסיבוב השני מפסידים בסוויפ ג'נטלמני לבוסטון, כי למה שטייטום ובראון יתנו לשמוק הזה סטיב קר לקלקל את היחסיהם.

הדשדוש ממשיך. 

כמו כל הפוסטים שלי, גם פוסט זה מוקדש לבת שלנו, מיכל ז"ל.

Subscribe
Notify of
27 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
LiorD
LiorD
09/10/2024 8:51:11

אחלה פריוויו, תודה.
כנראה שמובלי בדרך להיות אולסטאר.
אני מהמר על עונת פריצה, ואז יש למיצ'ל שותף אמיתי.

Air Canada
Air Canada
09/10/2024 9:09:56

תודה רבה, ללא שינוי קליבלנד לא תתתרה באמת על אליפות המזרח

Berch
09/10/2024 9:12:47

תענוג של פרוויו
התסריט האופטימי הזיל לי דמעה של אושר
גם אני אופטימית עם פילי בגמר
🤣

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

תודה
היו חייבים לפרק שני צמדים מיצל את גארלנד,אלן את מובלי.
יש להם רק את מיצל כשחקן התקפה טוב,הגנה די חלשה ונמוכה.סטרוס 1.95 נמוך לעמדה שלו ומשחק למעשה כגארד שלישי.
בוסטון,מילווקי,פילי,ניקס,אינדי טובים ממנה ,אורלנדו התחזקה,מיאמי מסוכנת ונראית בריאה.
פלייאוף הדחה בסיבוב ראשון.

Smiley
09/10/2024 10:01:10

עומדים במקום.
חייבים עונת פריצה ממובלי והם צעד בדרך לשלוח את גארלנד בטרייד

Millertime
Millertime
09/10/2024 10:43:04

קורא את הפריוויו הזה, וחושב לעצמי שהמזרח ממש התחזק. לכאורה יש לקליבלנד שחקן טוב בכל עמדה, כולל שלושה שכבר היו אולסטארים ורביעי שיכול להיות, ועוד כמה נחמדים מאוד מהספסל. נכון שההתאמה בניהם לא אידיאלית, אבל עדיין זה אמור להיות חומר לקונטנדרית. למרות זאת, אני מסכים עם התחזית הריאלית של סיבוב שני, ואף אחד גם לא יהיה בשוק אם אינדי או אורלנדו יעיפו אותם בראשון. אין להם סיכוי מול בוסטון, ניו יורק או פילי, בהינתן בריאות. נכון שהמערב עמוק יותר, אבל במזרח יש יותר קונטנדריות (ומכך נובע גם פערים גדולים יותר בין הקבוצות, אבל זה עניין אחר). יהיה חורף חם…

NBA בדם
09/10/2024 11:14:11

אחלה פריוויו
הקבוצה הייתה חייבת להטריד את גארלנד שלא מתאים ליד מיטשל.
יש להם ריצפה של פלייאוף, אבל הם לא יתקדמו מעבר לסיבוב שני אלמלא טרייד עליו.

Dor
Dor
09/10/2024 11:23:52

יופי של פריוויו. יש תחושה שמשהו שם לא מסתדר למרות החשיבה הנכונה בהבאת סטרוס ותמיד נפצע שם מישהו, אבל אולי אטקינסון יעשה קסמים. לא רואה אותם משחזרים מקום רביעי בקונפרנס השנה ובלי ביתיות ונגד יריבה עדיפה יהיה להם קשה לעבור סיבוב

עגל
09/10/2024 12:15:19

תודה סטוקטון2מאלון.
פריוויו מצוין.גם אני חשבתי ש-TT בן 50.
גם אני מסכים איתך ועם אחרים – הקאבס (אותה אני די אוהד, יוסטון האישה וקאבס הפילגש) הם קבוצת טיר 2 במזרח.
לא יפלו לרמה של הנמוכה אבל לא יתעלו לרמה של ניו יורק/פילי/בוסטון. משהו חסר שם, ההתקפה לא עבדה טוב. יש להם הרבה שחקנים טובים אבל אף אחד לא שלם לגמרי (אולי מיצ'ל וגם הוא קצת נמוך)

עמיחי קטן
09/10/2024 12:39:38

תודה סטוקטון.
קני אטקינסון מאמן טוב, ואם הוא יגרום לזה לעבוד תהיה עוד קבוצה בצמרת המזרחית, אבל אם לא, נדמה לי שהפעם הם יסיימו בסיבוב הראשון

Avri
Avri
09/10/2024 12:59:35

אין הרבה מה להוסיף, תודה רבה על הפריויו המצויין. אני דווקא מאמין בהם, אבל היי, אני גם עדיין מאמין בבן סימונס אז מה אני מבין.

LiorD
LiorD
09/10/2024 13:48:03
Reply to  Avri

אם אתה עדיין מאמים בבן סימונס אז יש לי ביפר משומש למכור לך.

Avri
Avri
09/10/2024 13:54:13
Reply to  LiorD

לא מלבנון, אני מקווה?

dekel
dekel
09/10/2024 13:38:47

מצוין . היייתי מחתים במקום שרוט את סטנלי ומשלם לו בקציצות 🙂

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
09/10/2024 14:52:14

תודה על הפריוויו,
הכל סבבה,רק דבר אחד אני לא מבין,
איך ההנהלה\בעלים לא מסדרים את הפקק בפרונט.
הפקק הזה קיים כבר 3-4 שנים.
גם עיוור רואה את הבעייה

עידו גילרי
09/10/2024 14:54:40

איזה פקק בדיוק נשאר שם אחרי הטרייד עם יוטה?

עידו גילרי
09/10/2024 14:54:59

(תקרא לי עיוור זה בסדר)

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
09/10/2024 15:29:02

עזוב גילרי

עידו גילרי
09/10/2024 15:29:43

עזבתי…

jefffoster10
09/10/2024 15:51:09

תודה רבה על פריוויו מקיף ומעולה. קבוצה שנמצאת בצומת דרכים העונה – האם ללכת אול אין על הרביעייה המובילה ולנסות לשנות/להתאים את החתיכות שמסביב, או לשנות את הרביעייה עצמה מתוך תקווה שכך תיעשה קפיצת המדרגה. לא חושב שהייתי מוותר על מיטשל ומובלי, ומנסה לחיות עם רכז קצת פחות טוב מגארלנד (פחות סקורר ויותר מנהל משחק שעושה הגנה) וסנטר פחות טוב מאלן אבל יותר רבגוני (משלם בהגנת הצבע ועל הטבעת תמורת ריווח מבחוץ), ומוסיף עומק בעמדות הכנף. אולי על הנייר זה יראה פחות איכותי, אבל ייתכן שזה יותר יתאים והשלם יעלה על סך חלקיו.
תודה רבה!!

Dor
Dor
10/10/2024 16:40:36
Reply to  jefffoster10

גארלנד – סאגס וחתיכות ראש בראש

golan
golan
09/10/2024 17:53:16

תודה רבה על פריוויו מצויין.
לא יודע למה, נראה שהרביעיה שלהם מבטלת אחד את השני ולא מפיקה מעצמם את המקסימום.

קפיץ
09/10/2024 19:36:00

פריוויו אדיר, סטוק. תודה. גרלנד ומיטשל לא באמת באותה ספירה. גארלנד חמוד. ספיידי לפעמים נהיה מפלצת בלתי עצירה

Amitlahev
09/10/2024 19:36:32

תודה. פריוויו נהדר.
חייבים להטריד את אלן. שני גבוהים שלא קולעים מבחוץ זה לא לעניין.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מצוין ומדויק תודה רבה סטוקלון

Florida man
Florida man
11/10/2024 14:44:21

קליבלנד לא עוברים סיבוב בפליאוף אלא אם כן יש להם מזל משוגע. קבוצה סתמית הייתה ונשארה. שום דשא לא יצמח עם מיטשל