sacramento kings

פריוויו 2024-5: סקרמנטו קינגס – Welcome to casino California / אלדד בן-משה


בעונה שעברה

מאזן: 46-36 (0.561), מקום 9 במערב, ניצחון על גולדן סטייט בפליי-אין והפסד לפליקנס בקרב על הכניסה לפלייאוף.

מאמן: מייק בראון. זו תהיה עונתו השלישית בקבוצה. לפני כן שימש כעוזר מאמן בוושינגטון, סן אנטוניו (כשהם זכו בתואר), אינדיאנה וגולדן סטייט (איתם זכה בשלוש אליפויות), ומאמן ראשי בקליבלנד (בשתי קדנציות, הגיע לגמר פעם אחת) ובלייקרס. זכה בתואר מאמן השנה לפני שנתיים עם סקרמנטו – היחיד בהיסטוריה לעשות זאת עם 100% מהקולות. חתם על הארכת חוזה בסוף השנה שעברה.


מה היה

תלוי איך בוחרים להסתכל על זה, למרות שבסופו של דבר נראה שיש תמימות דעים.

כי מצד אחד, אחרי המון שנים של שיממון, לפני שנתיים הקינגס נתנו קפיצה גדולה קדימה, הגיעו פעם ראשונה לפלייאוף מאז 2006 – ובסטייל, מהמקום הראשון בפסיפי וה-3 במערב, ולא פחות חשוב – עם כדורסל מלהיב וכייפי שהדביק לא רק את הקבוצה אלא את כל תושבי העיר בטרפת. 

ובשנה עברה, המאזן היה פחות טוב רק ב-2 משחקים. אבל, וזה אבל גדול, הם ירדו מהמקום השלישי לתשיעי, ולא נכנסו לפלייאוף. מבחינת יכולת, הם התמודדו לא רע בכלל (יחסית) מול הגדולות, ונפלו הרבה פעמים במשחקים שהם היו צריכים לנצח, בין אם מראש על הנייר, ובין אם כי הם היו ביתרון גדול במהלך המשחק. 

אם רוצים עוד סממנים לבעיה המנטאלית של שנה שעברה, הם היו הקבוצה הגרועה בליגה(!) מהעונשין (בשנה לפני כן – מקום 19 מהסוף), ולא הזכירו את יכולת הקלאץ' מלפני שנתיים – הן הקבוצתית והן ברמה האישית של האיש שנבחר לשחקן הקלאץ של השנה לפני שנתים, דיארון פוקס.

אז יש שטוענים שהפציעות של מונק והרטר לקראת סוף העונה היו הסיבה לכך שהקינגס סיימו במקום ה-9 ולא נכנסו לפלייאוף. בהחלט ייתכן שהייתה לכך השפעה מסויימת, אבל הרטר היה זוועה בשנה שעברה ממילא לפני הפציעה, וחשוב מכך, הכתובת הייתה על הקיר עוד הרבה לפני כן. באופן אישי, כתבתי לא פעם שאני מקווה שהקינגס יעשו טרייד משמעותי לפני הדדליין כדי לעשות קפיצה קדימה אחרת המצב הקיים לא יספיק, ולאחר שלא עשו זאת – גם טענתי שזה משדר מסר של "אנחנו נסתפק בבינוניות השנה" לסגל השקנים ולאוהדים (הנפלאים, אגב).

וזה לא שלא היו שחקנים מתאימים על המדף. שחקן כמו סיאקם, שעבר לאינדיאנה, הוא בדיוק מה שהם היו צריכים. גם החיזוקים שדאלאס עשו היו משדרגים את הקינגס במקומות נכונים. בכלל, אפשר לראות את ההשפעה הגדולה של טריידים טובים במהלך העונה בקלות רבה בשנים האחרונות – בין אם זה הלייקרס ששינו את הקבוצה לפני שנתיים והגיעו לגמר המערב, ובין אם זה דאלאס וגם אינדיאנה שממש לא בטוח שהיו מגיעות לאן שהגיעו בלי הטריידים שעשו במהלך העונה, כשהביאו שחקנים שיכלו בהחלט לשדרג את הקינגס.


עונת המפלפפונים

אהלן אהלן: דמאר דרוזן, דווין קארטר, ג'ורדן מקללין, אורלנדו רובינסון, ג'יילן מקדניאלס.

יאללה ביי: האריסון בארנס, קסלר אדוארדס, דוויון מיטשל, ג'אבל מקגי, סשה וזנקוב, כריס דוארטה.

הארכת חוזה/חידוש חוזה ראויה לציון: מאליק מונק


מה יהיה?

אז בעונת המלפפונים הקינגס לא רק הצליחו להחתים מחדש את מונק, שזה מהלך משמעותי לכשעצמו, אלא גם עשו (סופסוף) טרייד משמעותי, אם כי הדעות חלוקות מאוד לגבי הטרייד הזה.

מצד אחד, גם בגילו דרוזן הוא קלעי טוב מאוד, ויעזור לקינגס גם ב-2 תחומים שהם הדרדרו בהם (קלאץ' ועונשין). ואם הרטר ומונק ייפצעו שוב, או אם פוקס ייפצע, זה יהיה פחות גרוע כשיש את דרוזן בסגל. גם המחירים של הבאתו לא היו נוראים מדי בשביל להנחית שחקן ברמה שלו, בקבוצה שמשוועת לנצל את הבסיס הטוב שקיים אצלה כדי לבלום את הנסיגה שקרתה בשנה שעברה ובכל זאת לנצל את המוממטום שהתחיל לפני שנתיים, בעונה המצויינת (יחסית) ההיא.

מצד שני, מה שהקינגס באמת היו צריכים זה קלעי 3 מעולה, גודל (גם מבחינת מאסה וגם במובן שהם קבוצה של שחקנים יחסית קצרים מבחינת מוטת ידייים, ובראון התייחס לזה לא פעם בראיונות אחרי המשחקים כמשהו שפוגע בהם) ושחקן שטוב גם בהגנה (אוקיי וגם תוכנית גיבוי טובה יותר למקרה שסאבוניס נפצע). ואת זה, דמאר לא מביא לשולחן. אז הם עשו סוג של אול-אין על התקפה שגם ככה הייתה טובה, במקום לחזק את החוליות החלשות. זו אסטרגיה שיכולה לעבוד לצורך התקדמות (לא כדי להפוך אותם לקונטדנרים), אבל היא גם בקלות יכולה לקרוס.

שלא לדבר על כך שייתכן שיהיה מאוד קל לשחק נגדם במובנים מסויימים, כי למרות הההתקפה האימתנית, נקודות התורפה מאוד ברורות: תוציא את סאבוניס מהמשחק (סגור אותו חזק/תעייף אותו, תכניס אותו לבעיית עבירות), ותן להם לנסות לנצח אותך מעבר לקשת (למשל על ידי השקעת מאמצים גדולים יותר בשמירה נגד חדירות וקליעה מחצי מרחק, שם הקינגס חזקים). אה, ולהאט את קצב המשחק. כי הקינגס שגם ככה פרחו יותר במשחק התקפי  מהיר ואופן-קורט, יהיו אפילו יותר כאלה עם הגעתו של דרוזן.

מי שעוד יהיו קריטיים השנה לקינגס –
סאבוניס כמובן, כי המון מסגנון המשחק והטקטיקה של הקינגס בנוי עליו, ואין לו מחליף ראוי;
הרטר, כי הוא היחיד בכל הסגל שאמור אפילו בתאוריה להיות קלעי שלשות טוב (יחסית), ואם הוא יחזיר את הידית ואף ישפר אותה אותה יהיה קשה מאוד להתגונן מול הקינגס (תאורטית יש סיכוי שפוקס ישתפר גם השנה מהשלוש ושמונק יעשה זאת גם כן, אך השיפור שלהם יצטרך להיות משמעותי מאוד);
והצעירים קיגן מורי שבונים עליו והראה ניצוצות אך לא התקדם מספיק בשנה שעברה לטעמי, וקיאון אליס, שהפתיע את כולם בכמה טוב הוא היה כשהרטר ומונק נפצעו (עיקר כוחו בהגנה, אך הוא גם הפתיע מדי פעם בהתקפה).

סקרמנטו ירצו לרוץ ולייצר סקור גבוה, מה שאומר שיהיו משחקים מלהבים בסקרמנטו גם השנה, כמו בשתי העונות הקודמות. ואולי בקבוצה שאיננה קונטנדרית, ושמשחקת במערב החזק להחריד, ואין לה איזה שחקן על-על בהווה או בהתהוות (וומבי, אניוואן?), זו גם אסטרטגיה: בואו נעשה לקהל ולצופים בבית גוד טיים, עם תקווה להגיע יותר רחוק מבשנתיים הקודמות, ונמשיך את הבניה והמומטום משם. נחזק את המותג (שהיה בקאנטים עד לפני שנתיים), נייצר באז, נכניס כסף, ונקוה למשוך שחקנים בקליבר גדול יותר דרך זה. לפחות אני מקוה שזה מה שהם עושים (בהנהלה. מהשחקנים והמאמן אני מצפה להאמין שהכל אפשרי, כולל אליפות. זה לא יקרה, אבל ראינו דברים מופרעים מזה בספורט – וכמו שאמרו הגשש, "בלי האמונה צסק"א לא הייתה אוכלת אותה").


חמישייה: פוקס, הארטר/מונק (אם כי בראון יכול להפתיע וליצור יותר איזון עם אליס בחמישיה),דרוזן, מורי וסאבוניס.

ספסל: מונק/הארטר, אליס, קרטר, מקללין, רובינסון, מקדניאלס, ליילס, לן, קרופורד, ושלושה ג'ונסים (קולבי, איזק ומייסון)


מחר יהיה חם ומגניב?

תחזית אופטימית: ההימור על דרוזן מצליח, הכל מתחבר, אף שחקן משמעותי לא נפצע להרבה זמן, ועל גלי ההתלהבות וההצלחה גם עושים חיזוק משמעותי נוסף לפני הטרייד דדליין, הקהל המלהיב דוחף את הקבוצה קדימה – והקינגס מפתיעים במערב הקשוח, מגיעים לפלייאוף מאחד המקומות הגבוהים יחסית במערב (נניח 4), עוברים סיבוב ונעצרים רק בחצי גמר המערב. רוצים להיות סופר דופר אופטימיים? עם קצת מזל, מפגשי הפלייאוף שלהם לא מזמנים להם משוכות גבוהות מדי והם מגיעים אפילו לגמר המערב (אמרנו סופר דופר אופטימי, כן? חוץ מזה, קבוצה עם שלושה ג'ונסים בסגל חייבת להגיע רחוק).

תחזית פסימית: תרחישי האימה מתממשים סאבוניס נפצע, אין שלשות שיפתחו את ההגנות, אין הגנה שתעצור את ההתקפות, אין מספיק גודל, ועונת 2022-2023 מוכרזת רשמית כהבלחה חד פעמית כשהמלכים מסיימים עונה מאכזבת בלי אפילו להגיע לפליי-אין (והרי ברור לכולם שקבוצה עם שלושה ג'ונסים בסגל חייבת להתרסק).

תחזית ריאלית: עונה טובה מאוד בהתחשב בהיטוריה של הקבוצה, שרק בגלל חוזקת המערב נגמרת במקומות 5-9, ובפליי-אין או בסיבוב הראשון.

אישית, סקרמנטו שיחקה כדורסל מהנה בשנה שעברה למרות הירידה בדירוג ואי העמידה בתקוות שתהיה המשכיות לעונת 2022-2023, והאווירה באולם הייתה כ"כ טובה, שאני בהחלט מתרגש לקראת העונה החדשה שלה. וכן, התקפה של פוקס-דרוזן-סאבוניס-מונק (גם אם בד"כ רק 3 יהיו על הפרקט באותו זמן), עם סוג הכדורסל שראינו מהקינגס בשנתיים האחרונות, גורמת לי להאמין שיהיה כיף בסקרמנטו גם השנה. לא יודע אם יהיה פלייאוף, אבל יהיו משחקים מרגשים שכיף לראות.

sacramento kings

Eldad Ben-Moshe

נדבקתי בחיידק בתקופת השואו טיים של הלייקרס של מג'יק, קארים ושות'. חי בצפון קליפורניה, ועובד כ- coach - אבל מסוג אחר... (https://www.betterlifeawareness.com)
Subscribe
Notify of
22 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

לאלדד תודות!
לא הייתי אומר שהקינגס בונים משהו,לא רואה איזה כוכב בהתהוות.
בפוינט חסר מחליף ראוי
הורטר ומונק מתאימים יותר לבוא מהספסל.
דרוזן בן 35 מעבר לשיא.
בקו הקדמי חסרה עזרה רצינית לסבוניס,הוא מוקף בשחקנים בינוניים.קיגן לא 4 טבעי.בכלל חסר הגנה מהקו הקדמי.
אני מחבב את הקבוצה והייתי רוצה לראות אותם בפלייאוף,לא כל כך ברור איך זה יקרה!

Smiley
22/09/2024 8:44:54

פוקס יצטרך לתת קפיצת מדרגה גדולה מאוד כדי שלקינגס יהיה איזה סיכוי.
גג סיבוב ראשון

yaniv
yaniv
22/09/2024 9:48:28

תודה רבה על הפריוויו רק נראה לי שריק פוקס שיחק בפעם האחרונה עם קובי ושאקיל ולא לפני שנתיים

Berch
22/09/2024 9:59:51
Reply to  yaniv

לא מדוייק
הוא שיחק עם ניקולאס קייג' בתכנית בריחה ב 2023
אני חושב שהוא עדיין "משחק"
🤣

Dor
Dor
22/09/2024 10:30:10
Reply to  Berch

אחלה דמות גם באוז

yaniv
yaniv
22/09/2024 10:37:45
Reply to  Dor

וואו נכון איך שכחתי אותו באוז

Berch
22/09/2024 9:56:49

אחלה פרוויו
עם מה שקורה במערב המטורף לשחק מלהיב ושהקהל יהנה נראה כמו מטרה לגיטימית למלכים בנקודת הזמן הזו.
יהיה מעניין לראות אותם
🙏

דוקטור רזי הופמן
22/09/2024 10:08:22

כחובב קבנוסים אני אמשיך לעקוב אחרי סאק גם השנה בתקווה שדארון על דומאנטס יעשו קפיצת באנג'י.
וכמובן קונה את האופטימי + בתנאי שבגמר הסלטיקס לוקחים בג'נטלמני.

Last edited 10 hours ago by דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
22/09/2024 11:18:56

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
מאחל לך שגם בעוד 10 שנים לברון ישחק אצלכם…

NBA בדם
22/09/2024 10:46:35

תודה על פריוויו נהדר
סקרמנטו קבוצה עם ריצפה גבוהה של פלייאין ותקרה של סיבוב שני

Avri
Avri
22/09/2024 11:17:30

תודה על הפריויו המצויין. נגעת לדעתי בכל הנקודות החשובות. אני מסכים איתך לגמרי על כך שדי ברור שלא בנו שם קונטנדרית, אלא יותר קבוצה מצויינת וכייפית שתבנה בסיס אוהדים ומותג, וזה בסדר גמור. זה לא שכזה קל להנחית שחקנים כמו יאניס או לוקה.

אני מאוד אוהב את ההחתמה של דרוזן, זה די מה
שהם היו צריכים שם. יחד עם ההתפתחות של קיגאן מארי הם יהיו השנה קבוצה טובה יותר מאשר היו בשנה שעברה (בהנחה שאין פציעות משמעותיות כמובן). יעשו פלייאוף, יביאו קהל, יראו לפרקים מצויין, ולא יקחו אליפויות. וכמו שכתבתי למעלה, זה בסדר גמור.

Dor
Dor
22/09/2024 11:44:50

חסר לי גבוה הגנתי סטייל הרטנשטיין (היה מתאים שם בול) ליד סבוניס וככה גם מארי יוכל לזוז ל 3 ליד פוקס ודרוזן. אחלה שנה אלדד

Avri
Avri
22/09/2024 14:23:43
Reply to  Dor

צודק 100%, אבל למי בדיוק לא חסר גבוה הגנתי סטייל הרטנשטיין? בדיוק בגלל זה הרטנשטיין מקבל השנה שכר שערורייתי.

אשך טמיר המקורי
22/09/2024 11:53:31

אני מאלה שחשבו שדרוזן במקום בארנס זה בדיוק מה שהם צריכים, עוד לפני הטרייד.
חוזה להם עונה מצוינת.
טופ 4 – ואולי 3 – במערב וריצת פלייאוף ארוכה.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

פריוויו מעולה תודה רבה אלדד. הרצפה גבוהה, התקרה רק קצת יותר גבוהה ממנה, אבל שישחקו יפה והתקפי ונהיה בעדם.

The Oak
The Oak
22/09/2024 13:48:51

מעניין. תודה

Guy d
Guy d
22/09/2024 16:07:48

מאד התחבבו עלי המלכים, החל מלפני שנתיים בעונת ההפסד הדרמטי ללוחמים.
אני במיוחד מאד אוהב את המשחק מונק.
מה עם מקדניילס? נראה די ארוך, הוא יכול לתרום משהו (אח שלו די טוב במינסוטה)