הקול בראש: סיכום מחזור 2 ב-NFL/ שחר דלאל

הקול בראש: סיכום מחזור 2 ב-NFL/ שחר דלאל

המחזור השני מאחורינו ואומנם אנחנו לא יכולים לסמן מגמות (זה קורה רק אחרי ספטמבר) הניצחונות וההפסדים אמיתיים ויכולים להשפיע בהמשך גם על תמונת הפלייאוף. אז בלי להשתהות, בואו נעבור לסיכום המחזור.

1. הסיפור הגדול של המחזור הזה התרחש בכלל ביום חמישי. פציעת הראש של טואה הגיעה במהלך סטנדרטי לחלוטין, כזה שמצופה מכל שחקן לבצע, וגם לא היה מסוכן במיוחד. פציעה שמשנה עונה שלמה של קבוצה ואולי משנת קריירה לשחקן עצמו.

כדי להבין איך הגענו לכאן צריך לזכור את זעזועי המוח שספג בעונה 2022 והעמידו את המשך הקריירה שלו בספק. בפגרה לפני עונת 2023 הוא לקח שיעורי קונג פו ולמד איך ליפול נכון, על מנת שלא יחווה שוב את אותן הפגיעות בראש. על פני זה עבד מצוין והעונה הקודמת היתה נקייה, אבל אז הגיע המשחק ביום חמישי והוכיח שכנראה לא באמת ניתן להתחמק מזה.

זעזוע המוח האחרון הוכיח כנראה שמעתה כל משחק שהוא יעלה אליו יטמון בחובו סיכון לא מבוטל של זעזוע נוח נוסף, משהו שיכול לשנות לחלוטין את היכולת שלו לעלות אל הדשא, גם אם יסיים כל משחק ללא כל פגיעה. העובדה שמדובר באיש משפחה, שכבר חתם על חוזה גדול מאוד (עם בונוס חתימה שמן) ושככל הנראה ייסדר אותו ואת עתיד ילדיו, אמורה להפוך את ההחלטה שלו לקלה. אני אישית מקווה שראינו אותו בפעם האחרונה על מגרש הפוטבול.

2. למי שפספס, התמונה הזאת והפרסום של הדברים שאמר מייק מקדניאל לק"ב שלו ("לך תהיה הק"ב הפותח של המשפחה שלך"), רק מוכיחות שלא מדובר רק במוח פוטבול מבריק, אלא גם במענטש אמיתי:

3. למי שתהה על ההשלכות הכספיות של האירוע הזה:

4. בעולם מקביל, ברייס יאנג, הבחירה הראשונה של דראפט 2023, הוחלף ע"י אנדי דלתון, במה שכנראה סימן את דרכו האחרונה בקבוצה. על הטעויות שנעשו בהתנהלות שלו כבר דיברנו בשנה שעברה (למי שרוצה הרחבה, אני ממליץ לצפות בסרטון הזה), אך לאור העובדה שסגנון המשחק שלו מתאים כמו כפפה ליד של מייק מקדניאל, אולי הסיטואציה בקרוליינה רק יכולה להטיב עם הקווטרבק הצעיר.

5. אני מקווה שהפינה הזאת תמשיך בכל שבוע, אבל בינתיים – איזה מהלך מדהים של קיילר מארי:

6. אפרופו אריזונה, מסתבר שהתפוח לא נופל רחוק מהעץ (נקווה שרק בכל מה שקשור לפוטבול):

7. השבועיים הראשונים הוכיחו לנו שהעולם שייך לבועטים, לכן קצת מפתיע שהבועט הטוב בהיסטוריה הוא לא חלק מהחגיגה הזאת…

8. תמיד ידענו שג'סטין ג'פרסון הוא דמות שהיתה יכולה להופיע באחד מסרטי מארוול. שני הציוצים הבאים מוכיחים את זה:

9. כנראה שצריך להתחיל לדבר על המעטפת הרפואית של הראמס…

10. ונסיים עם הראנט המופלא הזה של ביל בליצ'יק:

*

משחק יום חמישי: ניו אינגלנס פטריוטס (1:1) אצל ניו יורק ג'טס (1:1)

כשאמזון בחרו את המשחק הזה הם קיוו לקבל עוד כמה טיפות מהלימון שנקרא ארון רודג'רס, באחד היריבויות המרות של שני העשורים האחרונים, אך ככל הנראה יקבלו משחק בינוני משתי קבוצות שנמצאות בקצה ההפוך של הספקטרום.

ניו אינגלנד שעשתה את הכל כדי לפרק את השושלת של בריידי את ביליצ'יק כדי להתחיל מחדש, פתחה נפלא את העונה עם ניצחון מפתיע על סינסנטי במחזור הראשון, אך חזרה לקרקע עם ההפסד לסיאטל. המשחק הזה כנראה יסמן את הדרך שלהם להמשך העונה.

בצד השני נראה שהעונה מחוץ למגרש עשתה לרודג'רס רק רע, כאשר ניסה להיכנס לפוליטיקה והתעסק בהכל מלבד פוטבול. שני המחזורים הראשונים הוכיחו שהשחקן המבוגר בליגה כנראה נמצא בנסיגה, ויכול להיות מאוד שהעונה של הג'טס יכולה להסתיים מוקדם מהצפוי גם ללא פציעה של הקווטרבק שלה.

הימור: הג'טס מחזיקים בסגל עדיף כמעט בכל עמדה, גם אם הם לא מצליחים עדיין להביא את זה לידי ביטוי. ניצחון למארחים אחרי קרב חפירות.

Subscribe
Notify of
14 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Smiley
19/09/2024 10:47:11

לבריידי יש אחוזה בפלורידה, לא?
עדיין מדגדג לו באצבעות?

עידו גילרי
19/09/2024 11:17:00

הקטע עם טואה ממש עצוב והקטע היותר עצוב זה שאת כל זה אמרנו כבר בפעם שעברה שזה קרה. צריך להיות מישהו חיצוני שאומר די – יש גבול.
לקיילר מארי היו כמה מהלכי מסירה הזויים במשחק הזה זה תמיד מרשים אבל גם תמיד מזכיר שההתרוצציות האלו יגמרו הרבה לפני שבוע 18…

יניב ש.
19/09/2024 11:21:54

טואה טאגווילואה צריך לפרוש מפוטבול, לאלתר!
זאת לא החלטה קלה בכלל, אבל זה כבר מצב של סכנה ברורה ומוחשית לבריאותו ושלומו.
התיקול שבו הוא ספג את זעזוע המוח האחרון לא היה אפילו משהו חריג במונחים של פוטבול, לא רוצה לחשוב מה יכול לקרות לו במקרה של התנגשות ראשים…

nadav
nadav
19/09/2024 13:28:08
Reply to  יניב ש.

לגמרי
סטיב יאנג פרש בין היתר בגלל זעזועי מוח חוזרים.
https://youtu.be/dMzsojWaj8Y

Eladkatz
Eladkatz
19/09/2024 11:46:07

מעולה, כרגיל יש לומר.
לגבי בליצ׳ק, לא ברור לי אם הוא בסוג של "פאק יו מוד" אחרי שהוא ספג אש כל כך הרבה במשך השנים ולא הגיב, או שהעובדה שהוא לא מאמן עכשיו אחרי גזיליון שנים בערך, משאירה אצלו חור כזה גדול שהוא חייב לסתום אותו בהופעות מרובות בתקשורת.

עידו גילרי
19/09/2024 11:51:50
Reply to  Eladkatz

all of the above + he is a great analyst

Li Ming
Li Ming
19/09/2024 11:58:00

מצויין שחר! תודה

מנחם לס
19/09/2024 14:42:09

כרגיל מצויין. אטלנטה בהיי לא נורמלי. אחרי נצחון החוץ על האיגלס מפילי, קנזס-סיטי צ'יפס מגיעה ביום ראשון. אם גוברים גם עליה, יתחילו לדבר כאן על הסופרבול…

מנחם לס
19/09/2024 14:43:07

עצוב מה שקרה עם טואה טאגווילואה

trusttheprocess
trusttheprocess
19/09/2024 16:16:42

רודג'רס לא ניסה להיכנס לפוליטיקה, זה שכתבים מטומטמים החליטו שהוא הולך להיות סגן הנשיא של RFK ולרוץ איתו באמצע עונת הפוטבול זה בעיה שלהם , הוא מעולם לא אמר מילה על זה.
הוא מאד התעסק בפוטבול , הוא עשה ריהב מאד מרשים ומהיר לפציעה מאד קשה, ותרם רבות להחתמת פרי אייג'נטס במיוחד באופנסיב ליין שבאו לקבוצה בעיקר בגללו.
אם מישהו חושב שטיירון סמית ומייק וויליאמס חותמים בג'טס בלי רודג'רס יש לי למכור לו תמונה של ניו אינגלנד מגיעים לפלייאוף כי זה דבר נדיר שלא יקרה יותר

trusttheprocess
trusttheprocess
19/09/2024 18:58:32

ברור שהוא לא נראה כמו שהיה בשיאו, הוא כבר בן 40 אחרי פציעה קשה, אף אחד לא מתווכח עם זה , אני הגבתי למשפט הבא לגבי דברים מחוץ למגרש
"בצד השני נראה שהעונה מחוץ למגרש עשתה לרודג'רס רק רע, כאשר ניסה להיכנס לפוליטיקה והתעסק בהכל מלבד פוטבול."