פריוויו 2024-5: לוס אנג'לס קליפרס / דן רוזנבלום

פריוויו 2024-5: לוס אנג'לס קליפרס / דן רוזנבלום

פריוויו 2024-5: לוס אנג'לס קליפרס / דן רוזנבלום

מאזן בעונה שעברה: 51- 31. מקום רביעי במערב והפסד 4- 2 לדאלאס בסיבוב הראשון.

מאמן ראשי: טיירון לו. פעמיים אלוף נ.ב.א עם הלייקרס כשחקן. פעם אחת אלוף נ.ב.א כמאמן, עם הקליבלנד קאבלירס בשנת 2016.

אחת הרכישות החשובות של הקליפרס העונה הוא בעמדת עוזר המאמן הראשי, שעונה לשם המוכר, ג'ף וואן גנדי. וואן גנדי מביא עמו 11 שנות נסיון כמאמן ראשי בנ.ב.א עם הניו-יורק ניקס והיוסטון רוקטס, לצד 17 שנים כאנליסט בכיר ב-ESPN. השניים מכירים כבר שנים רבות, עוד מהזמן ש-לו שיחק תחת וואן גנדי ביוסטון.מצחיק ומעניין לראות את גלגלי החיים יוצרים את הסבבים שלהם, כי מי האמין שבעתיד אותו השחקן יהא הבוס של מאמנו לשעבר וגם…ששניהם יעבדו כקולגות בצוות האימון של הקבוצה הלאומית.

בצוות העוזרים של הקליפרס ניתן למצוא גם את לארי דרו, עם 22 שנות נסיון כעוזר מאמן בנ.ב.א, לאחר שהיה שחקן למשך 11 שנה וגם את בראיין שואו, שלקח אליפות יחד עם טיירון לו בלייקרס כשחקן. לשואו סה"כ 5 טבעות אליפות עם הלייקרס. 3 כשחקן ועוד שניים כעוזר מאמן.

עזבו : הכוכב פול ג'ורג' עזב לפילדלפיה 76, מייסון פלאמלי לפיניקס, דניאל ת'ייס לפליקנס וראסל ווסטברוק לדנבר.

פרידות "קשות" יחסית לקליפרס בקיץ הזה, שאיבדו 4 שחקנים טובים ויעילים. המחסור של ת'ייס ופלאמלי בעמדות הפנים כגיבוי ומנוחה עבור זובאץ' יורגשו היטב לפחות בתחילת העונה והקליפרס יאלצו להסתגל ללא שני שחקני הפנים המשלימים הנהדרים האלה.

באו : מו במבה חתם לעונה אחת, כריס דאן, דריק ג'ונס ג'וניור, קווין פורטר ג'וניור וניקולאס באטום שחוזר הביתה לאחר שנת גלות בפילדלפיה.

למרות העזיבתו של פול ג'ורג', הקליפרס יצאו גם עם חיזוקים מהקיץ הזה. קווין פורטר ג'וניור מקבל הזדמנות שנייה לשחק בליגה הטובה בעולם לאחר שחוזה הרוקי שלו הותר ע"י היוסטון רוקטס בעקבות האשמתו בתקיפה בדרגה שלישית והטרדה בדרגה השנייה לאחר שהכה את חברתו בפנייה בבית מלון במנהטן. פורטר ג'וניור לא שיחק כלל בעונת 24\23 בנ.ב.א. הוא חתם לקראת סוף העונה בפאוק סלוניקי מיוון, כאשר בשירותיה שיחק 6 משחקים בלבד והעמיד ממוצעים של 22 נק', 9.8 ריב', 6.8 אסיסטים ו2.8 חט' למשחק. אין ספק שפורטר לא שכח לשחק כדורסל למרות בעיותיו האישיים אל מול החוק ויכול להיות שזו אחת הגניבות הגדולות של הקיץ. פורטר ג'וניור מגיע חזרה לליגה לאחר "שנת חופש" מלאה בעוגמת נפש ובושה ואין ספק שהוא יחזור רעב וירצה להוכיח לכולם שהוא הכוכב שחשבו שהוא יהיה.

דריק ג'ונס ג'וניור הוא החתמה מעולה לקליפרס שמקבלים את אחד השחקנים המגוונים והפחות מעורכים בליגה. התצוגות ההגנתיות של ג'ונס ג'וניור בגמר הנ.ב.א עם הדאלאס מאבריקס בעונה שעברה הסתימו הרבה פיות כאשר ראו אותו כנער פוסטר של דאנקים ולא יותר מזה. בגיל 27 הוא מתחיל את עונתו השמינית בליגה הטובה בעולם ועוד לא הגיע לבגרות פיזית מלאה. היכולת האתלטית היוצאת דופן שלו מלווה באופי קשוח ויכולת גבוה בחיתוך, חדירה אל הסל ולובים גבוהים עם הניתור המדהים שלו. ג'ונס הוא לא קלעי בטבעו אך הזריקה שלו הולכת ומשתפרת. התכונה הטובה ביותר שליקט בזמנו בדאלאס, זה ללמוד כיצד לבחור את זריקותיו טוב יותר.

ניקולאס באטום בגיל 35 "חוזר הביתה" לקליפרס לאחר שבילה עונה אחת בפילדפיה כאשר היה חלק בטרייד הגדול עבור ג'יימס הארדן. לאחר הטרייד באטום צוטט : "אני בהלם. חשבתי שאסיים פה את הקריירה. אשתי וילדיי מאוד אוהבים את ל.א. וכאן הבית שלי, אני מרוסק". במשרדים בקליפרס מיהרו להסביר לו שיש לו מקום בסגל בעונה הבאה ופתחו את זרועותיהם עבורו עם $9.8 מליון דולר לשנתיים, שייתכן ויהיה חוזהו האחרון בקריירה. באטום מביא איתו נסיון רחב ויכולת לשחק מעמדה 2 עד 5 ואינטלגנצית משחק מהגבוהים שקיימים. בכדורסל של היום באטום הוא נכס לכל קבוצה, בשל הוורסטיליות המיוחדת שלו ומשחק הגנה חכם ויעיל.

כריס דאן ומו במבה שניהם שחקנים אשר עוד לא הגיעו לפוטנציאל אשר ראו בהם, אך כשני שחקנים תחרותיים…הם ישאפו להציג זאת במדיהם החדשים. אם אחד מהם אכן ייכנס לקצב ומשבצת טובה,  הקליפרס עלולים להתחבר ולהפוך לקבוצה מסוכנת מאוד.

חמישייה צפויה : זובאץ', באטום, קוואי, מאן, הארדן.
חמישייה "אמיתית" (שלדעתי תשוחק רוב העונה) : זובאץ', באטום, מאן (ג'ונס), פורטר, הארדן

מחוץ לכודרסל, הסיפור המרכזי של העונה הזו אצל הקליפרס הוא אולמם החדש, הראוותני והעתידני ה Intuit Dome.

מיקום – אינגלווד, לוס אנג'לס
עלות : 2 מיליארד דולר
מקומות ישיבה : 18,000

המתחם כולל מגרש ומתקן אימונים, בניין משרדים ובניין למדעי הספורט המשתרעים על פני כמעט 1.6 ק"מ מרובעים. באולם ישנם 1,160 בתי שימוש. "אנחנו לא רוצים שאנשים יחכו בתור, אנחנו רוצים שהם יחזרו צ'יק צ'ק לכסאות שלהם!" אומר בהתלהבות סטיב באלמר, הבעלים של האולם החדש והראוותני ובעליי הקליפרס.

לפניכם "איזור המתנה" שיהיה פתוח 24 שעות ביממה, עם מגרש סלים ציבורי ובמה "קטנטנה" אשר תשרת הופעות חוץ לאלפיי מבלים. 

לדעתי, האינטואיט דום הולך להיות מעניין בהרבה מהקליפרס השנה. כל אוהד בעולם יהא שמח לראות או לבקר משחק או אירוע שיתרחש שם. האולם הולך לארח את משחקיי הכדורסל באולימפיאדת 2028 בלוס אנג'לס ומשחק האול-סטאר השנתי של הליגה בעוד שנתיים ב-2026. אין ספק שסטיב באלמר העלה את הרף הרחק הרחק לפני כל מועדון אחר בליגה (ובעולם?) ואם הכל ילך כשורה, אני מקווה גם להיות שם בעצמי מתישהו כדי לראות עד כמה מרשים האולם הזה…

תסריט אופטימי:

העזיבה של פול ג'ורג' עושה רק טוב לקבוצה. הכדור משוחרר יותר והקלעים החזקים מתחרים פחות על הסלים שלהם. ההצטרפות של ג'ונס ופורטר ג'וניור הופכים את הקליפרס לקבוצה מסוכנת מאוד, שיכולה לחתוך, להריץ לובים ולהעמיד קלעים בעמדה לשלשה טובה. הארדן מסתכל החוצה אל הפרקט ורואה 4 חבריי קבוצה שכל אחד מהם יכול ליצור לעצמו זריקה ונכנס לתקופת המכשף בקריירה שלו, מוביל את הליגה באסיסטים והקליפרס מסיימים בחלק העליון של המערב. קוואי נשאר בריא (רוב הזמן) והם מאיימים על הקבוצות המובילות האחרות עם הסגנון המהיר והוורסטילי שלהם. הקליפרס מעיפים את הלייקרס בסיבוב הראשון של הפלייאוף, בשני הם מנגחים החוצה את דנבר שנחלשה רק בכדי לעוף בגמר המערב מול אוקלהומה אשר ימי שלטונה קרבים להגיע.

תסריט פסימי:

כריס דאן הוא לא הרכז המחליף שהקבוצה הזו צריכה. הארדן מתחיל להתעייף יותר מהר וצריך יותר דקות על הספסל במהלך משחק. המאמנים מנסים את טרנס מאן או פורטר ג'וניור כמובילי כדור שהארדן עייף אבל זה לא ממש עובד. למרות היכולות המגוונות, ההתקפה של הקליפרס נתקעת. קוואי נפצע (הוא %100 הולך להפצע, השאלה באיזו חומרה) ובהיעדרו הקליפרס מאבדים את יכולת ההרתעה. הבלון הנפוח של הקליפרס מתפוצץ עם קולות נפיחה יוקרתיות במיוחד. הקליפרס מגיעים לפליי-אין ושם מסיימים את העונה.

תסריט ריאלי:

הקליפרס אכן הופכים לקבוצה טובה יותר מהעונה שעברה. הם יודעים שקוואי לא יהיה שם ובונים את ההתלכדות הקבוצתית לפניו. הארדן אכן יהנה מאופציות מרובות בהתקפה והוא ישתובב עם זה ככל שיראה לנכון. זובאץ' יסיים את השנה בחמישייה השלישית של העונה. ההתקפה של הקליפרס טובה, אך לא טובה משל אחרים. ההגנה של הקליפרס גם כן טובה, אך לא יוצאת מן הכלל. הקליפרס נכנסים לפלייאוף דרך הפליי-אין ועפים בסיבוב הראשון. 

Subscribe
Notify of
26 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Avri
Avri
18/09/2024 8:25:23

תודה דן, ויפה שהתמקדת בדבר היחידי בערך שנוצץ בקליפרס – האולם.

המצב של הקליפרס פשוט נוראי. מחד אין להם שום סיכוי להגיע רחוק, ומאידך גם טנקינג אין מה לעשות כי עתיד בחירות הדראפט שלהם עגום זכר הטרייד על שרגא. יעשו טנקינג? אוקלהומה תברך, הם יכולים להחליף איתם בחירות. וזה לא רק בשנה הקרובה, זה ככה גם בעתיד הנראה לעין.

מה עושים? כנראה לא מה שעשו בקיץ הזה. סוג של בזבזו עונה לקוואי (וכן, זה לא שהוא לא בזבז עונות לקליפרס). או שמטרידים את קוואי ומחזירים בחירות דראפט (אם יש מי שתיקח…), או שבלמר שובר את השוק ומתפוצץ עם חוזי מקס לכל מיני שחקני דרג ב בשביל לגרור אותם לקליפרס ולהעמיד סוג של קבוצה תחרותית שאולי לא תהיה קונטנדרית אבל לפחות תעלה בשביל לנצח. אחרת פשוט אין מה לאכול בקליפרס, רק חול וחול.

לדוגמא, היו צריכים לחפש חוזים רעים כמו של זאק לוין או יודעים מה, אפילו ג'ורדן פול שאולי יהיה במוד רידמפשן. החתמות חדשות בקיץ 2025 אין הרבה, אולי יגרדו איזה ברנדון אינגרם או ג'ימי באטלר על חוזה גדול שאף אחד אחר לא יתן להם.

Last edited 1 day ago by Avri
Smiley
18/09/2024 11:53:57
Reply to  Avri

לא נראה לי ש"הבזבוז" עונה מפריע לקוואי…
לפי השמועות הוא לא ממש נלחם להשאיר את ג'ורג' ונראה שבגדול הוא נהנה מהחיים ב-LA קרוב לבית בסן דייגו (אם אני לא טועה)

Avri
Avri
18/09/2024 16:52:26
Reply to  Smiley

צריך להפריע למי שמשלם לו ובנה עליו שירים לו את המועדון.

Berch
18/09/2024 9:28:27

אחלה סיקור טרום עונה.
הקליפרס בתקופת לימבו, הארדן וקאוואי כבר לא יהיו שחקנים טובים יותר ונראה שהשאירו אותם כדי להישאר איכשהו תחרותיים לכבוד פתיחת האולם החדש.
לא נראה שיישארו שנה הבאה, אם בכלל יהיה מי שירצה אותם…..
ובקשר לביקור העתידי שלך באולם, בשבועיים האחרונים עשית 95% מהדרך.
אני יודע שה 100 מטר האחרונים במרתון הכי קשים ומאחל לך בהצלחה עם זה.
הלוואי שתסקר מהאולם
ולא לשכוח לא לצעוק "דברים" כשכוכב עומד על הקו
🤣

דן רוזנבלום
18/09/2024 15:37:03
Reply to  Berch

תודה ברץ'. תיכף מסיים סיקור מאתמול. בייסבול.

ירון, החלום
ירון, החלום
18/09/2024 9:58:11

בס"ד
הקליפרס חיים על התקווה שקוואי יהיה בריא,
ובכושר משחק טוב.
דווקא בעונה שעברה, הוא שיחק יחסית הרבה.

Avri
Avri
18/09/2024 10:05:24

וראית למה זה הספיק… ועוד היה לו את ג'ורג' בשהה שעברה.

עידו גילרי
18/09/2024 10:09:16
Reply to  Avri

לא ראינו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

למכור את חלקי החילוף תמורת בחירות.
אם לא בסוף יגיע מישהו כמו בשוק בלילה לבחור את הירקות ויגלה שהכל רקוב ויקח בשקל.

NBA בדם
18/09/2024 10:16:51

תודה רבה
קליפרס הנוכחית היא כמו מעדן פג תוקף מלפני שבועיים, שאתה מתלבט אם לאכול אותו כי אין עוד משהו מתוק בבית. לבסוף אתה מחליט לאכול אותו ואז סובל כל הלילה.

אשך טמיר המקורי
18/09/2024 10:56:27

אהבתי. אחלה פריוויו. נתת את הכבוד המגיע לשחקנים כתייס, פלאמלי ובאטום.
ונקודות מעניינות סביב צוות האימון.
פליי-אין.

דן רוזנבלום
18/09/2024 15:35:48

תודה The Original Testicle.

Smiley
18/09/2024 11:52:19

לדעתי ג'ונס יהיה בחמישייה במקום באטום.
פורטר ג'וניור בהחלט יכול להתברר כגניבה כי כשרון NBA יש לו

הקליפרס עשו שטות עם ההתנהלות מול ג'ורג'. היו צריכים להעביר אותו בטרייד, אפילו לווריורס כי לפחות היו מקבלים תמורה עם בחירות דראפט ואיזה קומינגה

Last edited 1 day ago by Smiley
מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

הקליפרס צריכים לשחק טוב עד הדד ליין,לתת לקוואי והארדן לבלוט,להעלות את הערך שלהם ולמכור אותם הכי מוקדם שאפשר,רצוי תמורת בחירות דראפט או שחקנים צעירים שאפשר לפתח.

Millertime
Millertime
18/09/2024 13:59:57

מותר כבר להכריז על קוואי כשחקן עבר?

NBA בדם
18/09/2024 14:21:48
Reply to  Millertime

חברת קדישא הכריזו לפני כ 3 שנים. מוזמן לבוא לאזכרה השנתית.

מנחם לס
18/09/2024 14:15:25

אתה צודק. האולם הוא הסיפור. הרבה אחרי שקוואי והארדן ייעלמו, האולם יישאר ויהיה הקנאה של כל הליגה.
כמובן שהקליפרס יילכו עד לאן שקאווי ייקח אותם.

NBA בדם
18/09/2024 14:20:31
Reply to  מנחם לס

זאת אומרת שפניהם של הקליפרס לבית אבות

דן רוזנבלום
18/09/2024 15:36:31
Reply to  מנחם לס

תודה דוק!

John
18/09/2024 15:42:54

האינטויט דום פותח שעריו כבר השבוע להופעות. זה אמור להיות חוויה מטורפת. יום אחד שאגיע לחוף המערבי אני רוצה לראות הופעה באולם הכדורי בווגאס (שכחתי את השם) ובאינטויט.

לגבי הקליפרס – זו קבוצה מאוד מוזרה ולא מאוזנת. אבל… יש לה הרבה חלקי חילוף. שומרי ווינגים יש להם, קוואי יש להם ככל הנראה והארדן נראה מדהים לרגע קט שנה שעברה. אבל הם די ליד. לא יפתיע אותי מקום רביעי וגם לא יפתיע אותי מקום 13. אין במערב נמושות אמיתיות השנה חוץ מפורטלנד וגם הם יכולים לעשות מעט רעש, ממפיס מקבלת את מורנט חזרה והתחזקה, הספרס מקבלים את וומבי של סוף שנה שעברה עם חיזוקים, הג'ז קבוצה שיודעת להיכנס לרצפים, הרוקטס הגיעו ל-500 והתחזקו, הווריורס אמורים לקבל את דריימונד לעונה מלאה והחליפו את תומפסון בכמה חלפים, סקרמנטו הביאה את דרוזן והנותרות כמעט לא נחלשו.

John
18/09/2024 16:38:09
Reply to  John

וכמובן תודה לדן!!!

דן רוזנבלום
18/09/2024 17:27:23
Reply to  John

תודה על התגובה ג'ון! כן, בווגאס הוא נקרא The Sphere והוא גם על הרשימה שלי. מוכרח להיות שם. בכל הנוגע לקליפרס אתה צודק והכל אפשרי עמם, לטוב או לרע.
בהזדמנות הזו, אני רוצה להחמיא לך באיחור ענק על הקטע שלך בפרוייקט "שחקנים ששינו את המשחק" עם דריימונד. זה היה הקטע הארוך, המושקע והעמוק ביותר בפרוייקט לטעמי.

אם אי פעם תהא לי חללית שתטוס בגלקסיית הכדורסל, אין ספק שהייתי רוצה אותך בקבינה!!!

אבי טרכטמן
18/09/2024 21:18:08
Reply to  John

רק אציין בתור מישהו שהיה אי פה ושם, שאם יש אולם מדהים באינגולווד (כמובן עדיין לא הייתי בדום של הקליפרס) זה סופיי, שהוא באמת משהו מאד מאד מיוחד ומרשים.

אבי טרכטמן
18/09/2024 21:16:50

מת להגיע כבר לאולם, ולראות אם גם שם באלמר מתקמצן ושם אותנו, העיתונאים בלמעלה של הלמעלה של הלמעלה. אבל כן, חרא קבוצה. במקרה הטוב, פלייאין וגם זה רק עם קוואי יהיה בריא רוב העונה. דרק ג׳ונס זה אחלה ממש ממש כרול פלייר, אבל חרא ממש ממש ככוכב. ועל kpj… בואו נגיד שיוסטון לא ממש נראתה איתו משהו.

Florida man
Florida man
18/09/2024 22:20:24

האולם שם נראה הדבר הכי מעניים בעונות הבאות של הקליפרס. תחתית הפלייאוף ואולי פליי אין במקרה הטוב. קוואי החזיר ציוד מזמן והארדן בא לשחק על כסף.

עמיחי קטן
19/09/2024 6:17:00

תודה דן.
אני מניח שהקליפרס נחלשו והשאלה היא עד כמה. לא אתפלא אם יחמיצו את הפלייאוף ואולי אפילו גם את הפליי-אין