איחוד אחים: פריוויו 2024-5 ניו יורק ניקס / NBA בדם

איחוד אחים: פריוויו 2024-5 ניו יורק ניקס / NBA בדם

איחוד אחים: פריוויו 2024-5 ניו יורק ניקס / NBA בדם

העונה שעברה:

מאזן: 52- 30

הניקס סיימו את העונה הסדירה במקום השני במזרח, גברו על פילדלפיה בסיבוב הראשון והודחו בסיבוב השני ע"י אינדיאנה, כשהשחקנים המובילים בקבוצה נופלים מהרגליים ומסיימים את הסדרה והפלייאוף חבולים ופצועים מכף רגל ועד ראש.

מאמן: ת'יבודו יפתח את עונתו החמישית ברציפות בקבוצה, שלצד הקרדיט הגדול שהוא מקבל על הקשיחות וההגנה שהוא מטמיע בקבוצה, ועל הפיכת הניקס למועדון מצליח יחסית לשנים עברו, הביקורות על שחיקת שחקניו הבכירים (שהשיא הגיע בפלייאוף האחרון שכמעט ולא איפשר לברונסון, הארט ואננובי לנוח), החלו להצטבר ולהעמיק את התדמית הידועה לשמצה שהוא שוחק שחקנים וגורם להם לפציעות מיותרות.

מה היה בקיץ?

הגיעו:

הניקס ביצעו את המהלך הגדול של הקיץ עם צירופו של מיקאל ברידג'ס הנהדר תמורת 5 בחירות סיבוב ראשון כנכסים העיקריים בטרייד הגדול. (דבר שגרם לאיחוד הנוסטלגי של ארבעת החברים הטובים מהמכללות).

בנוסף קמרון פיין, לנדרי שאמט ומרכוס מוריס הגיעו כדי לעבות את הספסל.

עזבו:

איזאיה הרטנשטיין שהשתלט על עמדת הסנטר הפותח (מרגע פציעת מיטשל רובינסון), הציג וורסטיליות הגנתית והתקפית מרשימה, עזב לאוקלהומה והותיר אותה עם רובינסון הפציע ורנדל ששיחק עד כה כפאוור פורוורד כשחקנים הבכירים בעמדה.

בויאן בוגדנוביץ' ואלק ברקס שהגיעו באמצע העונה ולא קיבלו מספיק הזדמנויות מת'יבודו עזבו.

העונה:

big 7: ג'יילן ברונסון,ג'וש הארט, דונטה דיווינצ'נזו, או ג'י אננובי, מיקאל ברידג'ס, ג'וליוס רנדל מיטשל רובינסון.

שחקני רוטציה בולטים: קמרון פיין, לנדרי שאמט, מיילס מקברייד, מרכוס מוריס, פרשס אצ'יווה.

לניקס אין חמישייה ברורה. יש לה את ברונסון כסופרסטאר ועוד 6 שחקנים איכותיים, שכמעט כל אחד מהם עילוי בהגנה ויכול לשחק עוד עמדה אחת לפחות.

הרטנשטיין הוא אבידה גדולה, אבל צריך לזכור שהם שיחקו בפלייאוף האחרון בלי רנדל, שלמרות הביקורות (המוצדקות), עליו בפלייאוף, הוא שחקן שמושך לא מעט תשומת לב מהגנות.

הסיבה שהניקס "עלתה מדרגה" מבחינת איכות מאשתקד היא צירופו של מיקאל ברידג'ס – שחקן מוכשר מאוד שבנוי לשחק את הצלע השנייה – שלישית בקבוצה גדולה, שומר מדהים ולא פחות חשוב איש הברזל של הליגה – לא החמיץ עד כה משחק אחד בקריירה!!!

מתחילת הקריירה ברונסון כל עונה עולה רמה בעקביות מעוררת השראה. הוא כבר הגיע למעמד של כוכב ראוי בקונטנדרית, והשנה הוא יגיע עם הרבה יותר עזרה סביבו.

בפלייאוף הקודם רנדל (היוצר המשני) לא שיחק, ורוב הנטל ההתקפי נפל על ברונסון שהגיע עם הלשון בחוץ בסיום סדרת חצי גמר המזרח. הצירוף של מיקאל כיוצר משני נוסף והחזרה של רנדל יאפשרו לת'יבודו פחות להסתמך על משחק הבידודים של ברונסון למשך כל המשחק, אלא לרגעים מסויימים שהוא יבחר אותם בקפידה.

אקס פקטור – עמדת הסנטר: סימני שאלה של בריאות והתאמה

מעמדה מס' 1 עד 4 יש לניקס המון עומק ואיכות. עמדה מס' 5 נותרה בסימן שאלה והיא זאת שתקבע את תקרת הקבוצה.

מיטשל רובינסון (שנפצע במהלך העונה ובפלייאוף האחרון), ידוע כשחקן די פציע. מלבד העונה האחרונה ששיחק רק 31 משחקים, יש לו עוד עונה נוספת עם בדיוק אותה כמות הופעות, ואנו מדברים על שחקן צעיר ששיחק 6 עונות סה"כ כן? מפחיד להיות אוהד הניקס עם כל נפילה של הסנטר הבכיר שלהם לפארקט.

ג'וליוס רנדל שחקן שאמנם לא הרשים בלשון המעטה ב 2 הפלייאופים שהשתתף בהם, אבל עדיין נחשב לשחקן יוצר טוב שקבוצות צריכות להתכונן מולו ולהתייחס אליו. רק מה, הבחור כמעט ולא שיחק בעמדה מס' 5, אלא בעמדת הפאוור פורוורד.

רובינסון גם כשהיה בריא, לא שחקן של 30 דקות לערב, ופרשס אצ'יווה החביב, סנטר נמוך קומה (2.03), שנותן האסל מתחת לצבע ולא הרבה מעבר. אמנם ג'וליוס רנדל באותו גובה (2.03), לא שומר גדול וגם לא מגן טבעת טוב, אבל שחקן מאוד מסיבי (113 ק"ג), שיכול לשים גוף בהגנה, לסגור לריבאונד ולנצל את הזריזות היחסית שלו כסנטר נייד ואקטיבי בהגנה מחוץ לצבע, ולרוץ בכל הזדמנות שיש בהתקפה.

שימו לב שימו לב:

מיילס מקברייד, הגארד והבחירה ה 36 בדראפט 21' ביצע קפיצת מדרגה יפה בעונתו השלישית בליגה. אחרי שתי עונות שבהן לא היה טוב, העונה הוא שיפר כל אספקט במשחקו, במיוחד בקליעה. קלע 8.3 נק' לערב, עם 1.6 שלשות למשחק ב 41%.

המיני עונת פריצה שלו בעונה הסדירה לא הייתה שווה איזכור אלמלא הפלייאוף המפתיע והנהדר שהוא הציג. 11 נק' באחוזים מצויינים מכל הטווחים (כולל 1.9 שלשות מדוייקות ב 36%), הרבה אנרגיות וביטחון של ווטרן. הניקס תקנה את זה גם לעונה הבאה, והוא בהחלט יכול להיות גרסה טובה יותר מאשתקד.

התחזית:

התסריט האופטימי:

ברונסון מראה שיש לו עוד הילוך נוסף לעלות וזוכה ב mvp, תוך כדי שהוא מוליך את הניקס לעונה של 68 ניצחונות ולמקום הראשון במזרח ובליגה כולה.

דיוונצ'נזו הופך לקלעי עוד יותר קטלני מעבר לקשת עם 4 שלשות מדוייקות למשחק ב 40%, מוזמן לתחרות השלשות ומביס את סטף קרי, שמטיח את המגן שיניים שלו בעצבים לריצפה.

רובינסון מגיע ל 70 משחקים ורנדל מתאקלם יפה בעמדת הסנטר.

הארט, אננובי וברידג'ס נבחרים לחמישיות ההגנה שהאחרון זוכה לזימון ראשון לאולסטאר.

בפלייאוף הניקס מנצחים בקלילות עד גמר המזרח, שם הם פוגשים את בוסטון אחרי מאבק עיקש מול פילי, והם עוברים אותם ב 6 משחקים בדרך לזכייה היסטורית בגמר מאז 1973. רביעיית וילאנובה הופכת ליקירת העיר ומושוות לקבוצה הגדולה של פרייז'ר,ריד,דבושר,מונרו וביל בראדלי.

התסריט הפסימי:

מיטשל רובינסון נפצע בפוזשן הראשון של המשחק הראשון וגומר את העונה. ת'יבודו מחזק את תדמית "הקצב" ושוחק את שחקניו עד שחצי מהם נופלים מהרגליים בפלייאוף.

רנדל לא מבסוט מהעמדה החדשה ומתפקידו המופחת בהתקפה בעקבות הגעת ברידג'ס, דורש טרייד והורס את חדר ההלבשה.

רביעיית וילאנובה מסתכסכים אחד עם השני ונזכרים באמרה הקצרה והידועה: "רחוק מתוק".

הניקס מעפילים לפלייאוף בלי יתרון ביתיות ועפים בסוויפ לפילי בסיבוב הראשון, שאמביד מקניט את קהל הניקס עם התנועה המגונה המפורסמת שלו בסיום הסדרה.

התסריט הריאלי:

בעונה שעברה הניקס דורגה שביעית ברייטינג התקפי ותשיעית בהגנתי, וכל זה עם רבע עונה של אננובי, פציעות משמעותיות של רנדל ורובינסון ובלי מיקאל. עונה בלי פציעות משמעותיות של השביעייה הגדולה אמורה לשדרג אותה לטופ 5 בשתי בקטגוריות של הרייטינג, ובאחד משני המקומות הראשונים במזרח.

השנה הפלייאוף במזרח צפוי להיות בריא וחזק הרבה יותר, אבל הניקס היא השלמה והחזקה במזרח ביחד עם בוסטון, שתפגוש אותה לסדרת גמר מזרח צמודה שתלך ל 7 משחקים מרתקים.

Subscribe
Notify of
31 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

קבוצה חזקה מאד. סנטר אולי יגרדו בהמשך העונה באיזה טרייד.
מקווה שישארו בריאים חוץ מפילי אני בעדם

ירון, החלום
ירון, החלום
17/09/2024 8:56:06

בס"ד
תודה רבה.
בהחלט זקוקים לסנטר.
מלבד ברידג'ס, הביאו 3 הקלעים שלא ממש עושים הגנה,
לא נראה לי שישחקו הרבה.

yaniv
yaniv
17/09/2024 9:00:42

תודה רבה.
מאוד מסקרנת הניקס נגעת ב2 הבעיות שלהם שזה קודם כל רנדל ומה עושים איתו ואיך הוא לא הורס להם. וסנטר שזה דווקא אני מאמין שהם יסתדרו ויצליחו למצוא איזשהו סנטר שייתן מה שהם צריכים(זה לא שהרשטיין כזה סנטר גדול הוא פשוט נתן להם מה שהם צריכים ואני מאמין שיהיו כאלה בהמשך).
מה שכן רק בגלל האיחוד שלהם אני ממש אבל ממש בעדם.זה יהיה פשוט סיפור אמריקאי נפלא ש4 החברים התאחדו והצליחו לזכות גם באליפות הNBA וגם במכללות

Air Canada
Air Canada
17/09/2024 9:17:23

תודה רבה

אוהד ס"א
17/09/2024 9:51:45

ואף אחד לא מדבר על הממותה בחדר?
טיבס הוא מאמן עונה סדירה מצויין, יש לו רק כוכבית קטנה אחת שהוא משחק עם רוטציה קצרה ושוחק את הכוכבים שלו, כך שהוא מגיע לכל פליאוף עם מצבת פצועים שמזכירה את הסרט "המבורגר היל". זה לא הולך להשתנות. סוס זקן לא לומד טריקים חדשים לא משנה מה יש לו ברוטציה (ויש לו המון ברוטציה). לכן השאלה היחידה שנותרה האם הניקס יפלו בסיבוב השני או בגמר המזרח. זה הכל

אשך טמיר המקורי
17/09/2024 15:03:37
Reply to  אוהד ס"א

אמת

asaf
17/09/2024 9:57:19

תודה על פריוויו איכותי. כמו שכתבת השאלה מה קורה בסנטר עם רובינסון ורנדל הפציעים תהיה קריטית, אני הולך עם התסריט הריאלי של גמר מזרח.

Millertime
Millertime
17/09/2024 9:59:30

הצעה לסדר היום: טרייד פורטלנד-ניקס. ניקס מקבלים את דיאנדרה איטון, פורטלנד מקבלים את רנדל, אצ'יווה ובייטס דיופ (עובר בטרייד משין). יתרונות פורטלנד: נפטרים מהחוזה המוגזם של אייטון, שההבאה של קלינגן בדראפט מראה שלא ממש מאמינים בו. רנדל יביא יותר התקפה, ויכול לשחק ליד קלינגן (אין ממש פאוור-פוורורד טבעי בסגל, עם כל אהבתי לאבדיה). אצ'יווה שחקן צעיר, אנרגטי וחיובי, ודיופ משלים משכורת. יתרונות ניו-יורק: מחליפים את החור השחור בהתקפה רנדל בסנטר אמיתי שיודע לשחק הגנה, ולוקח רק מה שנותנים לו בהתקפה. סופר הרטנשטיין, בקיצור. מייצרים חמישיה הגיונית עם רכז אמיתי, סנטר אמיתי, ושלושה ווינגים שיכולים להחליף. על דרך משפרים את בריאות הקבוצה, הן ברמה הפיזית, והן ברמת חדר ההלבשה. ג'י אם ניקס וג'י אם בלייזרס מאשרים?

Millertime
Millertime
17/09/2024 11:12:20
Reply to  NBA בדם

הניקס יכולים להחליף את דיופ בקולק, או להציע לבלייזרס את בחירת הדראפט הבאה שמותר להם לסחור בה, בשנת 2054.

Last edited 2 days ago by Millertime
Berch
17/09/2024 10:49:51
Reply to  Millertime

רעיון לא רע בכלל
הבעיה העיקרית היא שאצטרך לשנות לגמרי את הפרוויו לעונה של פורטלנד….
🤣

עידו גילרי
17/09/2024 10:54:08
Reply to  Millertime

דומינשיין מתכנס בפינה מפוחד עם הפלייסטיישן…

Dor
Dor
17/09/2024 12:08:23
Reply to  Millertime

טרייד רע מאוד לבלייזרס. גם יכולים בקלות לקבל על אייטון הרבה יותר וגם אין להם שום צורך מקצועי ברנדל ואוצ'יווה שבטח לא מתאימים לטיימליין שלהם

Berch
17/09/2024 10:47:57

אחלה קבוצה שהראתה הרבה אופי בפלייאוף כמו שאוהבים בתפוח הגדול.
לוקח בשמחה הפסד לפילי בגמר המזרח
😍

עידו גילרי
17/09/2024 10:56:12

המכשול העיקרי שעומד בדרך שלהם לטעמי זו ההתקפה של תיבודו.
בהגנה הם יהיו אחלה אבל הם חייבים התקפה פחות חד ממדית.

Dor
Dor
17/09/2024 12:10:21

מדויק. בגדול ההתקפה היוצרת שלהם בפלייאוף היתה ברונסון וזהו בערך. ברידג'ס יוצר יותר טוב מאננובי דה ויצ'נזו והארט אבל מול בוסטון זה בטח לא יספיק

Guy d
Guy d
17/09/2024 17:52:27

אולי החברה זוכרים כמה תרגילים מוילאנובה

golan
golan
17/09/2024 11:47:10

תודה רבה.
יותר מסנטר, הם צריכים צוות רפואי טוב, ומישהו שיגלה לטיבס שמותר לשתף יותר שחקנים וכל השביעיה שלהם צריכה לשחק פחות דקות בעונה הרגילה.

עידו גילרי
17/09/2024 11:53:39
Reply to  golan

לא יודע – זה עבד לבוסטון בסדר גמור בשנה שעברה.

דוקטור רזי הופמן
17/09/2024 11:55:22

תודה ידידי
מצליח יחסית לשנים עברו?
עניין היחסית לא מתקרב למציאות.
השנתיים האחרונות הם הצלחה גדולה לעומת מה שהיה לפני כן. אם לא הפציעות הם היו מודחים בגמר מול הסלטיקס.
גם השנה עם כל המתווספים אני לא רואה אותם עוברים את הסלטיקס בגמר המזרח.
כן מאמין שאם יסיימו מקום שני יפגשו את הסלטיקס בגמר המזרח.

Last edited 2 days ago by דוקטור רזי הופמן
עגל
17/09/2024 13:06:11

תודה על פריוויו מצוין.
הניקס יתנו עונה מלהיבה ומהנה לכל האוהדים שלהם. יש להם קבוצה חזקה מאוד עם הרבה חלקי חילוף. לשים את העין על די וינצ'נזו האליל.
הרטנשטיין זה אובדן, גם אני מקווה שיוכלו למצוא מישהו במחיר סביר.
אני מקווה שפלייאוף הם לא יתקעו עם הירו בול של ברונסון, המשחק שלהם יכול להיות מגעיל לפעמים.
התחזית הריאלית נשמעת נכונה – גמר מזרח.

עידן
עידן
17/09/2024 14:08:58

כבר טחנתי את זה בפוסטים קודמים. אם לא פציעות מסיימות עונה של שחקנים בכירים הם לדעתי ב finals השנה.
1-4 הרבה עומק. לגבי עמדה 5 יתחילו עם רובינסון.יש את סימס שהוא לא שווה הרבה כשרנדל אציווה ואפילו מרכוס מוריס יתנו דקות בעמדה 5 . טרייד על רנדל בשביל שחקן בעמדה 5 יסגור להם את הפינה.יש גם ביי אאוטים בהמשך. יהיה בסדר.

wadi
wadi
17/09/2024 14:52:35

מסכים, המפתח יהיה להביא סנטר מסיבי (לאו דווקא שם גדול) בשביל עונה שתעלה על הציפיות. יש תחושה שההנהלה עובדת נכון, נחכה שיביאו את האיש המתאים ולא יהססו להכניס את היד לכיס אם צריך כי העונה הזאת והבאה יהיו הפיק של הקבוצה. חושב שזאת תהיה טעות להעביר את רנדל כרגע, בסוף התרומה שלו כן גבוהה והוא מותאם די טוב לאיך שהקבוצה הנוכחית בנויה.

עמיחי קטן
17/09/2024 15:36:08

תודה על אחלה פריוויו.
במבט על הניקס, השאלה העיקרית היא האם הסגל שלהם באמת כזה שיכול להתמודד עם בוסטון, האם ת'יבודו יצליח לשפר את ניהול הרוטציה שלו באופן שיאפשר לשחקנים להגיע בריאים לפלייאוף ואיך פותרים את עניין רנדל ואת המחסור בסנטר (טרייד על אייטון יכול להיות מעולה לניקס, אבל אני לא יודע מה הניקס יכולים לתת שיעניין את פורטלנד)

מנחם לס
17/09/2024 15:48:50

פריוויו שאומר (וכולל) הכל. מצויין

Florida man
Florida man
17/09/2024 16:04:28

פריוויו מצויין. טרייד רנדל מול סנטר אמור לשפר אותם מאוד ולסתום החור המרכזי בסגל. לא בטוח שטיבס יכול להביא אותם לארץ נחשקת- הוא נעול ומסוגר מדי ברמות הגבוהות.

דן רוזנבלום
17/09/2024 18:02:41

תודה רבה אחלה פריוויו למרות שגם כאן קיבלתי הרגשה שיכלת להמשיך לכתוב עוד הרבה…
לניקס אין סנטר. בלי סנטר קשה לנצח בליגה, לא משנה כמה מגניב ובר יכולת אתה. הייתי מתערב על $5 עכשיו שרובינסון יפצע במהלך העונה…ואז? מה הניקס עושים בלי גובה? בלי גבוהים? בלי חיזוק בעמדות הפנים, גם אם אלו בלטות…עדיין צריך שם בלטות, כי בלי הבלטות האלה כולם יפלו.

bobby
bobby
17/09/2024 18:31:53

פריוויו נהדר, תודה!
וואלה, לראשונה מאז עידן מלו-סטדומאייר, יש תחושה של ניקס רצינית שיכולה ללכת עד הסוף. זה כמובן תרחיש אופטימי מאוד, אבל לא משהו שאינו בר השגה, שזה שיפור מהותי מהניקס של עד לפני 2 עונות.

מנחם לס
17/09/2024 22:02:52

מצויין. אולי יקראו לקבוצה "ניקס (וילנובה)?

Smiley
18/09/2024 1:33:38

ליאון רוז עושה פלאים בניקס ובנה אחלה קבוצה עם אחלה סגל.
ת'יבודו יצטרך לנצל את הסגל שבנו כדי להרחיב את הרוטציה להקל על הכוכבים ולשמור על הבריאות בעונה הסדירה (לפלייאוף גם ככה הרוטציות מצטמצמות)
נשארות 2 שאלות:
1. סנטר – רובינסון צריך להישאר בריא ויש שמועות על קסלר מיוטה.
2. רנדל – היה דומיננטי מתי ששיחק וההתקפה של ת'יבודו עוברת דרך הפיק נ רול של ברונסון (כמו רוז בשיקגו). לא בטוח שהוא יכול ומוכן להסתגל למצב החדש.

לדעתי צפויים לסיים שניים ולהפסיד לסלטיקס בגמר המזרח (כי לסלטיקס יש יותר כוח אש עם טאטום-בראון)

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

פריוויו מעולה, תודה רבה בדם. הרצפה שלהם גבוהה מאד, והתקרה גבוהה עוד יותר… אף אחד לא ילקק מולם דבש בשום שלב של הפוסט-סיזן… אגדיל ואומר (ואנחס?) שאם הם בריאים, אז הם מרחק של פציעת סלטיק אחד משמעותי (זינגר?) מהפיינלז.