הגיע הזמן לתפוס כיוון: פריוויו 2024-5 טורונטו ראפטורס / הגולש עדו קוטלר

הגיע הזמן לתפוס כיוון: פריוויו 2024-5 טורונטו ראפטורס / הגולש עדו קוטלר

הגיע הזמן לתפוס כיוון: פריוויו 2024-5 טורונטו ראפטורס / הגולש עדו קוטלר

מה שהיה:

אז טורונטו, מה היה לנו שנה שעברה?

בתום עוד עונה מאכזבת (2022-23), המאמן האהוב ניק נרס שוחרר מהקבוצה והוחתם המאמן הסרבי דארקו ראייקוביץ'. פרד ואן-וליט הרכז הותיק עזב ליוסטון.

טורונטו בגדול נשארה קבוצה עם שחקנים איכותיים ומנוסים (פסקל סיאקם, או.ג'י אננובי, דניס שרודר, אוטו פורטר), עם כמה צעירים לא מוכחים (סקוטי בארנס, גריידי דיק הרוקי) – אבל בלי הרבה כיוון להמשך, או לפחות לא אחד ברור. האם ממשיכים לרוץ בתור קבוצה בינונית שבמקרה הטוב תגיע לפלייאוף, או שמפרקים את החבילה כבר ומתחילים לבנות מחדש סביב סקוטי בארנס?

ובכן, התשובות החלו להגיע סביבות דצמבר 2023.

אחרי התחלה מקרטעת לעונה, הרפטורס התחילו להניע את הבנייה מחדש.

או. ג'י אננובי הוטרד לניו יורק יחד עם פרשס אצ'יווה ומלאכי פילן – עבור אר.ג'יי בארט, עימנואל קוויקלי ובחירת סיבוב שני.

לאחר מכן בינואר, טורונטו העבירה את כוכב הקבוצה, ואחד הפיסות האחרונות מעונת האליפות האגדית – פסקל סיאקם, לאינדיאנה פייסרס עבור ברוס בראון, ג'ורדן נוורה, קיירה לואיס וכמה בחירות.

הרפטורס המשיכו למכור, והעבירו גם את אוטו פורטר וקיירה לואיס ליוטה עבור קלי אוליניק ואוצ'אי אגבג'י, וקינחה בטרייד על דניס שרודר ותדאוס יאנג, בתמורה לספנסר דינווידי.

הקבוצה לא נראתה טוב, וסיימה 12 במזרח.

הם אפילו הצליחו לקטוע את. רצף ההפסדים האגדי של דטרויט. מחוץ לפלייאוף ולפלייאין, ובלי בחירת דראפט בלוטרי (שייכת לסן אנטוניו), העונה הייתה כישלון חרוץ.

אה וגם היה את המשחק ההוא מול הלייקרס.

מה נגיד, חרא עונה.

אבל, לפחות התחלנו לתפוס כיוון.

מה נשתנה:

הגיעו בקיץ: ברונו פרננדו, דביון מיטשל, ג'קובי וולטר (בחירה 19), ג'ונתן מוגבו (בחירה 31), ג'מאל שיד (בחירה 45), אולריך צ'ומצ'ה (בחירה 57).

עזבו: מוהמידו גויה, ג'יילן מקדניאלס, גרי טרנט, סשה וזנקוב

(ג'קובי וולטר הרוקי)

טבלת עומק:

גארדים: עמנואל קוויקלי, גארט טמפל, אוצ'אי אגבג'י, ג'מאל שיד, ג'קובי וולטר, דביון      מיטשל, ג'ארד רודן, גריידי דיק.

פורוורד: אר.ג'יי בארט, סקוטי בארנס, ברוס בראון, ג'ונתן מוגבו, ג'מיסון באטל.

סנטר: יאקוב פולטל, אולריך צ'ומצ'ה, כריס בושה, קלי אוליניק, בראנדן קארלסן.

הרכב צפוי:

רכז: עמנואל קוויקלי

גארד: גריידי דיק

כנף: אר. ג'יי בארט

פאוור: סקוטי בארנס

סנטר: יאקוב פולטל

מה יהיה:

אני אגיד את האמת, טורונטו היא לא הקבוצה הכי מעניינת בליגה. אפילו די רחוק מזה. אבל, יש כמה סיבות לשים עליהם עין ואפילו אופטימיות זהירה לעתיד מעניין.

קודם כל סקוטי בארנס. הכוכב הצעיר הביא עונה לפנתאון, עונתו הטובה ביותר בליגה – ואף קיבל בחירה לאולסטאר. השאלות לגביו הן יותר על האם הוא יכול להפוך באמת לסופרסטאר או שתמיד יישאר שחקן טוב עד טוב מאוד – אבל לא שחקן לבנות סביבו את הפרנצ'ייז.

קוויקלי ובארט נראו טוב כששיחקו, אבל לא נראו עדיין מחוברים לגמרי וגם עליהם נשאלת השאלה – האם יוכלו לככב באמת, או להיות שחקנים משלימים טובים.

פולטל הוא סנטר יציב ויעיל, בלי תקרה גבוהה מדי אבל אתה יודע מה תקבל ממנו בכל פעם.

דיק הוא צעיר מסקרן שבתחילת עונת הרוקי שלו נראה לא קשור לליגה אבל לקראת סוף העונה צבר ניסיון ויהיה מעניין לראות אותו מתפתח השנה.

ברוס בראון מחליף מצויין (אולי אפילו ייפתח על פני דיק) ואני אהיה מופתע מאוד אם לא יועבר בטרייד לפני סוף העונה לקונטנדרית.

מעבר לזה יש כמה שחקני רוטציה חביבים, דביון מיטשל (מגן מעולה ונגר גדול), קלי אוליניק (יד רכה וחור בהגנה), כריס בושה (סנטר חד-גוני אבל אמין), ג'אקובי וולטר (רוקי מוכשר ובוסרי), אוצ'אי אגבג'י (עוד נגר שיודע לשמור) וגארט טמפל (שמרגיש שכבר שיחק בכל הקבוצות בליגה).

הקבוצה צעירה וחסרת נסיון כרגע, ותכל'ס עומדת לרוץ כקבוצה לעונה מלאה השנה.

האם הם יצילחו לעשות את זה, לתת עונה חיובית של פיתוח עם הרבה תקווה לעתיד לבוא? או שיתחייבו לפול טאנקינג וייכונו לקופר פלאג? או שמא ימשיכו לדשדש בבינוניות ויתקעו עם חוזים מוגזמים לבארט וקוויקלי?

ועכשיו לתחזית:

אופטימי: הכל מתחבר מדהים. השלישייה של בארט, בארנס וקוויקלי משתלבת נהדר, ובארנס ובארט נבחרים לאול סטאר.

דביון מיטשל מגלה שהוא יכול גם לקלוע ולא רק לשמור, וגריידי דיק עושה קפיצה משמעותית ונהיה שחקן חמישייה לגיטימי ביותר. וולטר מתגלה כגניבה של הדראפט ונבחר לרוקי העונה.

הראפטורס עולים לפלייאוף המזרח ממקום 6, ומפסידים למילווקי בשישה משחקים.

העתיד נראה ורוד בטורונטו.

פסימי: טורונטו לא מצליחים להתרומם, אבל גם לא מתחייבים לטנק. בארט וקוויקלי רבים על הכדור ובארנס נשאר בלי לחם לאכול.

בארט עם ממוצעים של 19 נק באחוזים של קוטג מוביל את טורונטו למקום ה-13 במזרח.

סקוטי בארנס עושה קולות של בא לי טרייד, וטורונטו לא מצליחה למצוא טרייד לברוס בראון.

הם מקבלים בלוטרי את הבחירה ה14.

ריאלי: אופטימיות זהירה. הם לא יהיו בדיוק טובים, אבל יראו ניצוצות. סקוטי בארנס ישתפר מעט, ואר. ג'יי וקוויקלי יבינו את מקומם בקבוצה.

ברוס בראון עובר לקונטנדרית באמצע עונה, והרפטורס צוברים בחירות.

הם יסיימו עונה עם מחמאות בתור קבוצה קשוחה ולא מלוטשת במקום ה11 במזרח, ועם ההבנה שהם מרחק עוד פיסה איכותית מלדבר על פלייאוף.

Subscribe
Notify of
21 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Berch
16/09/2024 8:55:51

תודה על הפרוויו העונתי
לדעתי ברגע שנפרדו מניק נרס זה הראה על שינוי כיוון של הקבוצה.
(בפילי אומרים תודה ועדיין לא מבינים את מילווקי)
התחלה חדשה
פנים חדשות
קבוצה מסקרנת… יכולה להתפתח לכבשה שחורה לקראת סוף העונה
😎

Drexler
Drexler
16/09/2024 9:38:35

לדעתי יעשו פליי אין , לפלייאוף הם לא יכנסו- אלו שסיימו בשמינייה הראשונה התחזקו ולא נראה שירדו משם , אבל ברוקלין שיקגו ואטלנטה שסיימו לפניהם נחלשו משמעותית . 8 הקבוצות שלא עשו פלייאוף במזרח שנה שעברה לא הראו שאיפות פלייאוף הקיץ , הן יותר חלשות מכל מה שרץ במערב והתחרות האמיתית שלהן השנה תהיה על הלוטרי.

Last edited 3 days ago by Drexler
NBA בדם
16/09/2024 9:41:41

תודה רבה
קבוצה שצריכה להשתפשף עוד שנה שנתיים כדי לעלות למעלה.

Dor
Dor
16/09/2024 11:02:40

אני לא ממש מבין מה עושים שם בטורונטו. למה להחליף את אננובי ואוצ'יווה בקוויקלי ובארט (חוץ מזה שהוא קנדי…) ולא לקבל בחירות? זו אותה הגברת עם קצת שינוי אדרת…לא חזקה מדי כדי לאיים על הפלייאוף ולא חלשה מדי לטנקינג, בקיצור עונה מבוזבזת. התסריט הפסימי זהה למעשה לריאלי, קבוצה אגרסיבית של שחקנים משלימים שאם הכל יתחבר יגרדו פליאוף. תודה עדו, הוצאת מים מהסלע על הקבוצה הזו

Avri
Avri
16/09/2024 12:08:00
Reply to  Dor

אני תמיד החזקתי מאננוניבי אבל נגמר לו הקיץ החוזה והם היו לפני החלטה של האם לתת לשחקן סופר פציע חוזה ענק. לדעתי התשובה בדילמות כאלו היא תמיד 'לא'. האימפקט שלו בטורונטו היה מוגבל והחליטו ללכת על סוג של הימור על שני שחקנים שיכולים לתת פריצה.

Dor
Dor
16/09/2024 14:59:55
Reply to  Avri

בגדול אני מסכים אבל הם קיבלו על הדרך את החוזה הענק של בארט. נראה לי מיותר

Air Canada
Air Canada
16/09/2024 19:09:26
Reply to  Dor

באותה נקודת זמן ההתלבטות הייתה האם להשאיר את אננובי (ואז גם את סיאקם וכו'), להישאר קבוצת פליי אין בלי הרבה אופציות להשתפר ובנוסף לקחת סיכון של לאבד את אננובי תמורת כלום בקיץ אז כן זאת הייתה החלטה טובה

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

הקבוצה הכי משעממת,הדבר היחיד שלא משעמם זה המאמר.
לא רואה את עצמי קונה כרטיס בשביל לצפות בהם.

Avri
Avri
16/09/2024 12:03:44

האמת, קבוצה מעניינת שעוברת הליך מעניין. על פניו לא מספיק גרועים לטנקינג ולא מספיק טובים לפלייאוף, שזה מקום די חרבנה להיות בו. אבל לדעתי יוג'ירי מנסה לבנות כאן תהליך קצת יותר ארוך טווח ובצדק. הרי שחקן-על אי אפשר היה להביא והכוכב שלו עוד לא מוכן לקחת אותם רחוק. אז אין ברירה, צריך לתכנן ולחשוב שני צעדים קדימה.

אז יוג'ירי שם את הז'יטונים שלו על בארט וקוויקלי. הם שניהם שחקנים שיכולים מחד להמשיך לדשדש, אבל מצד שני יש שם גם פוטנציאל לפרוץ כי כשרון דווקא יש שם. מספיק שאחד מהם עושה מה שאולדיפו עשה באינדי ודיינו. ואם הם עושים קפיצה + שיפור צפוי של בארנס, אז טורונטו הולכת להיות מלהיבה ובמרחק החתמה טובה אחת של וטרן מוביל מלהיות קבוצת טופ 4 במזרח. לא אופתע אם יהיה שם הרכב עם שלושה שחקנים צעירים של 20+ נקודות למשחק, מלהיבים, צעירים, עם בחירה 10-12 בדראפט עמוק מאוד. זה דווקא לא מקום רע להיות בו.

מצד שני, אם בארט וקוויקלי ממשיכים לדשדש – דיינו. הקבוצה תפסיד הרבה ותקבל בחירה גבוה בדראפט הקרוב. הם לא מספיק גרועים בשביל לדבר על פלאג, אבל בתסריטים מסויימים יכולים להנחית בחירה טופ 3-5 שבדראפט הקרוב יכולה להיות שיחוק אדיר.

קיצר, אני רוצה להאמין שזה תהליך ושנראה כיוון יותר ברור בקיץ 2025. בלי בחירת דראפט ועם קיץ שחון היה קשה לצפות מהם שיעשו יותר. ועדיין יהיה מעניין.

Florida man
Florida man
16/09/2024 15:00:25

ידשדשו בירכתי הליגה עוד כמה עונות לפחות

John
16/09/2024 15:47:28

צריך לשים לב לנפילה הקשה של סקוטי בארנס מבחוץ. עד סוף דצמבר הוא קרע רשתות ונראה בלתי עציר. אפילו היו לו משחק של 7 שלשות. מאז פשוט נפילה. נסיתי למצוא סטטיסטיקות, אך הוא זרק לבנים ואז מדי 4-5 משחקים נתן משחק סביר. בנוסף הוא בין הנפגעים מהמשחק הפיזי שאפשרו מאז הפסקת האולסטאר. הוא אמנם חזק ופיזי, אך אם מקשים עליו את הדרך לסל אין לו באמת הרבה מובס. הוא נראה אמנם חזק יותר מעונת הרוקי, אך הוא לא בדיוק shifty כמו ווינגים. בארט מאוד הפתיע לטובה דקה לפני שאפילו אני וויתרתי עליו. אבל לדעתי הם היו חייבים שוטרים הרבה יותר קטלניים ליד סקוטי כפוינט פורוורד. לכן הביאו את אוליניק, אבל הנ"ל בדיוק כמו שכתבת, לא בדיוק עוגן בצבע בהגנה. מסכים לגבי דיק. הבחור הובא כדי להשחיל אותם מרחוק. דווקא הרשים בשאר האספקטים. למרות שהקליעה לא תמיד נכנסה, דיק הראה שהוא לא רופס וניצב בגאון מול משימות הגנתיות, גם כשהיו גדולים עליו. אבל למעט סקוטי אם הייתי צריך לסכם את הקבוצה, הייתי אומר שזו קבוצה עם רצפה גבוהה ותקרה נמוכה. כשכולם בריאים יש מצב לקצה אזור הפלייאוף/פלייאין.

NBA בדם
16/09/2024 16:22:35
Reply to  John

+100

המשגיח
16/09/2024 17:32:55

תודה עדו.
התרחיש הפסימי נראה לי מאד ריאלי

asaf
16/09/2024 17:32:59

תודה עדו. נראית שנת בנייה קלאסית … ילחמו על הפלייאין .

Air Canada
Air Canada
16/09/2024 18:40:20

תודה רבה, לדעתי נתחרה על הפליי אין ולצערי גם נסיים שם. לא לגמרי ברור צה הכיוון של הקבוצה אבל לדעתי הוא צריך להיות חד וברור למטה. את בראון ופולטל היינו צריכים להעביר בדד ליין ובגלל שלא עשינו את זה הערך שלהם (בעיקר של בראון ירד) לבחור עוד גארד למרות שהוא נראה אחלה הייתה טעות. עכשיו אנחנו צריכים שבארנס קוויקלי ובארט ילמדו לשחק ביחד ולמרות זאת להפסיד כמה שיותר בשביל בחירה גבוהה.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

עונה פיננסית, ינסו להעביר את מה שאפשר למי שיהיה מוכן לשלם. השאלה העיקרית היא מה יצא מבארנס ואם יצא ממנו משהו טוב כמה זמן יחזיק שם. נגלה תוך שנה שנתיים. תודה רבה עידו, ניתוח טוב של קבוצה לא כל כך טובה

Stockton2Malone
16/09/2024 20:17:35

בדיוק
הדבר הכי מעניין בקבוצה – לעקוב אחר התקדמות של בארנס

ירון, החלום
ירון, החלום
16/09/2024 22:27:56

בס"ד
תודה רבה

אשך טמיר המקורי
17/09/2024 4:24:09

תודה רבה, מצוין.
קבוצה מוזרה מאוד. הכיוון נראה טאנק.

אוהד ס"א
17/09/2024 9:46:22

אם זה נשמע כמו, נראה כמו ומריח כמו קבוצת לוטרי…

עמיחי קטן
17/09/2024 15:32:48

תודה עדו.
לדעתי יסיימו מחוץ לפליי-אין בסביבות מקום 11-12