על מהמרים ואנשים: סיכום מחזור 1 ב-NFL/ שחר דלאל

על מהמרים ואנשים: סיכום מחזור 1 ב-NFL/ שחר דלאל

המחזור הראשון מאחורינו, כולנו כבר בטוחים שאנחנו יודעים לאן העונה הזאת הולכת, ואלופי פנטזי כבר הוכתרו אחרי משחק אחד. כן כן, ה-NFL חזר ואיתו הלילות חסרי שינה, אז בואו נקפוץ ישר לסיכום המחזור שהיה לנו.

1. הסיפור הגדול של המחזור הזה בכלל לא היה על המגרש. נכון, קיבלנו משחקים נהדרים כבר ביום חמישי ושישי, אך את הכותרות תפס דווקא המשחק של יום שני, אבל בכלל לא בגלל מה שקרה על המגרש. כן כן, אנחנו מדברים על הפציעה המסתורית של כריסטיאן מקאפרי.

אנחנו יכולים לספר על החיסרון שלו, ועל איך קייל שאנהן הצליח להתמודד עם חסרונו, ולהציג לראווה עוד רץ שלא נבחר בדראפט, אך הפך להיות השחקן שכולם רצו להחתים בפאנטזי, אבל בפועל אנחנו הולך לדבר על שוק המהמרים, אשר כעס מאוד על ההתנהלות של הניינרס בפרשה.

נתחיל מהעובדות, מקאפרי היה רשום לאורך כל השבוע ברשימת הפצועים, אך התאמן בכל אחד מהימים ומהדיווח של הקבוצה היה נראה שהוא יופיע למשחק (היה מוגדר questionable). צריך לזכור, שהדיווחים האלה לא נעשים "פרו בונו" אלא הם מחוייבים עפ"י חוקי הליגה, על מנת לשמור את שוק ההימורים (ובתוכם הימורי הפנטזי) הוגנים ככל האפשר. יותר מזה, הדיווחים האלה נמצאים בהסכם השכר מול השחקנים, שמוותרים על הזכות לפרטיות והחיסיון הרפואי שלהם.

מה שהיה פה בעייתי, הוא שככל הנראה בסן פרנסיסקו ידעו כבר ביום שישי שהרץ המוכשר שלהם לא ייקח חלק במשחק (כפי שחשף המחליף שלו), ולא טרחו להוציא עדכון לרשימת הפצועים שלהם. יותר מזה, הם לא עדכנו את התקשורת בכך עד ממש לפני תחילת המשחק, והיה חשד לפגם מול ציבור המהמרים (שלא לדבר על שחקני הפנטזי).

אפשר לפתוח את נושא ההימורים בפוטבול וההשתעבדות של הליגה לחברות ההימורים (והמדור הזה נדרש לכך לא אחת), אך בסופו של דבר זה לא שונה ממסחר במניות תחת מידע פנימי. כולי תקווה שהליגה תמצא דרך להעניש את הקבוצה, בדיוק כמו שהיא מענישה את השחקנים.

2. אפרופו פציעות, הפציעה של המחזור הראשון היא ללא ספק MCL sprain, שפגעה בג'ורדן לאב (ק"ב, גרין ביי), פוקה נקואה (רסיבר) וסטיב אווילה (סנטר) מהראמס, רום אודונזה (רסיבר, שיקאגו) ועוד רבים וטובים. נקווה שכולם יחזרו במהרה.

3. הליגה אסרה השנה על טיקולי "ההיפ דרופ" שהובילו לאין סוף פציעות לאורך השנים (וחיסול הקריירה של בו ג'קסון), כך שמשמח לראות שהשחקנים כבר הפנימו את החוקים החדשים:

4. עוד חידוש השנה, הוא שהשחקנים יכולים לבחור האם לשחק עם guardian cap על הקסדה שלהם (מה שהיה שמור עד היום רק לאימוני הקדם עונה). האישור הגיע לאחר חידושים טכנולוגיים שהופכים אותו לכמעט בלתי נראה במבט ראשון. האם בעתיד נראה עוד ועוד שחקנים משתמשים בו או שזה יהיה מוגבל רק למעטי מעט? אני מניח שנגלה בשנים הקרובות.

5. מספר היארדים הממוצע שנמסרו במשחקי יום ראשון עמד על 185 בלבד. האם מדובר במגמה חדשה או שזה רק ספטמבר האיום?

6. בתוך התצוגות המחרידות שראינו מהקווטרבקים במחזור האחרון, אין ספק שמי שהתבלט מעל כולם היה ג'וש אלן, שאחרי שנפרד כמעט מכל הכלים ההתקפיים שלו וממחצית מקו ההתקפה שלו, הצליח להחזיר את הקבוצה שלו מפיגור והבהיר שהוא עדיין הק"ב השני הכי טוב בליגה.

7. עוד ק"ב שירצה לזכור את המחזור הראשון הוא אנתוני ריצ'רדסון, שהמסירה שלו לאנתוני פירס היא כזאת שרואים רק בפרו דיי'ס לפני הדראפט, ללא הגנות בסביבה ולאחר אין  ספור אימונים. לראות דבר כזה במשחק "אמיתי" זה לא דבר שהייתי מאמין שאראה…

8. הליגה מתנסה השנה בחוקים חדשים לבעיטת הפתיחה, שאמורים להוריד משמעותית את כמות הפציעות של השחקנים במהלכים האלה. החוק נלקח מליגת ה-XFL שבעונת 2020 יישמה אותו בהצלחה רבה, לאחר אין ספור ניסויים בשנה שקדמה לו. במחזור הפתיחה ראינו לא מעט מאמנים שעדיין לא "קנו" אותו ובעיקר הרבה בלבול שהוביל לשאלה למה בכלל צריך אותו. עם זאת, הממציא של החוק החדש, מבהיר שהליגה לא הלכה "אול אין" על החוק, ולכן אנחנו נקבל תוצאה פחות טובה במהלך העונה (אגב, הליגה הודיעה שלא יהיו שינויים יותר עד לעונה הבאה):

9. מותר וצריך להזדעזע מיחס השוטרים לטייריק היל, אבל אני חושב שהציוץ הבא נותן את התמונה המלאה יותר:

10. ונסיים עם הדבר המושלם הבא:

*

משחק יום חמישי: באפלו בילס (0:1) אצל מיאמי דולפינס (0:1)

החוזה של אמזון עם הליגה מבטיח שהם יקבלו משחקים טובים יותר משהיינו רגילים אליהם בשנים האחרונות, והשבוע נקבל מאבק בין שתי קבוצות שחולמות על הסופרבול, ובמקרה משחקות באותה הדיוויזיה.

אומנם על הנייר המשחק הזה נראה שקול, אך ידם של הבילס היו על העליונה ב-13 מ-15 המשחקים האחרונים. ג'וש אלן, שנבחר לשחקן ההתקפה של ה-AFC בשבוע הראשון, ירצה לשמור על המומנטום ולפתוח פער על היריבה הגדולה שלו במאבק על ראשות הבית. יש לצפות גם לקרב אווירי משובח מהצד שלו, לאחר שהשיג עד עתה 41 טאצ'דאונים מול הדולפינים.

במיאמי מנסים עדיין לאזן בין הכותרות הבלתי פוסקות על מעצרו של טייריק היל לבין ההכנה המקצועית שלהם למשחק. הרסיבר כבר הראה במשחק הראשון שהוא יודע לעשות את ההפרדה, אבל אחרי פרסום ההקלטות מהמעצר שלו, השאלה היא האם החברים שלו לקבוצה יודעים לעשות את הסוויץ'.

הימור: מה שהיה הוא שיהיה, ניצחון דחוק לבאפלו.  

Subscribe
Notify of
18 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רביב פייג
12/09/2024 9:07:01

הדרופ היפ תאקל בסעיף 3 היה כל כך ברור ומסוכן שלא ברור איך לא נשרק. במיוחד שהשחקן המתוקל, ג'ואן ג'נינגס, גם יצא ממנו צולע עם כאבים שהוציאו אותו מהמשחק לדקות ארוכות.
אבל מצד שני נשרקו 22 פעמים עבירות של איליגל פורמיישן. 7 פעמים על הקיק אופ החדש, 15 פעמים על שחקני קו התקפה שעמדו טיפה אחורה מדיי. ומתוך אלו 5 פעמים על בולטימור רייבנס.

גם הורדת הזקיף הזו לא ממש זכתה להתייחסות השופטים

עידו גילרי
12/09/2024 10:55:53

מעולה שחר! התגעגעתי.
המסירה של ריצ'ארדסון שמטה לי את הלסת… איזה יד תותח יש לו.
אני נותן לקיילר מארי עד שבוע 7 להתרוצץ חופשי עד שמישהו ישחוט את התרנגולת…

Eladkatz
Eladkatz
12/09/2024 18:26:49

התרנגולת הזו כבר מזמן שחוטה

Li Ming
Li Ming
12/09/2024 14:21:11

תודה שחר! ברוך שובך

Florida man
Florida man
12/09/2024 15:11:53

תודה רבה שחר על הפריוויו. לא הבנתי עדיין מה הלך שם עם המעצר של טייריק היל. מסכים שצריך להגביל את כמות הפציעות אבל השריקות ההזויות של ILLEGAL FORMATION משגעות אותי לגמרי.

מנחם לס
12/09/2024 16:46:25

פוסט מעולה ביותר. קנזס סיטי צ'יפס שוב נראית כקבוצה לנצח. הניינרס ייתנו להם פייט רציני. ארון רוג'רס איטי מדי. באטלנטה ממשיכים עם התרוצים. אני לא מבין את החוק החדש בקיק-אוף (המלבן הירוק?)

מנחם לס
12/09/2024 17:04:26

אני כבר לא מסתכל על פוטבול כמו פעם, אבל ממה שראיתי עד עתה יש לי רושם שקוורטרבקים רצים עם הכדור כמו הפבקים יותר מאשר בעבר. פעם קוורטרבק היה צריך יד . היום הוא צריך יד ורגל

Mishka
Mishka
12/09/2024 17:10:40

המדור שאני מחכה לו הכי הרבה מכל מה שאני קורא באינטרנט.
הלוואי והיו מאה סעיפים כל פעם, תענוג צרוף!
מחזור מוזר למדי עם הפתעה אחת מרעישה של הבנגלס שנראו נרפים וחסרי חדווה וחשק.
אני מאמין שבורו יחזור לעצמו.
הקווטרבקים החדשים נראים מאוד מאוד לא מוכנים ועוד לא זיהיתי ניצוצות אצל אף אחד מהם, אבל רק שבוע ראשון וזה.
דטרויט ראמז היה משחק השבוע, נהניתי ממנו מאוד.
שוב תודה שחר

תומר
תומר
12/09/2024 17:11:58

תודה על הטור המצוין שחר

איליגל פורמיישן היא שריקה שצריכה לצאת מהעולם ויפה שעה אחת קודם
באותה הזדמנות אפשר גם לבטל את הפולט סטארט על שחקן ששינה קצת את זוית הכריעה שלו
תנו לשחק רבאק

שני ניטפוקים קלים בעניין הניינרס ומקאפרי:

  • קודם כל, אין שום דבר מיסתורי בפציעה שלו, רק בשאלה אם ישחק או לא
  • שנית, אין כאן שום דבר שדומה למסחר במניות תחת מידע פנימי כי ובכן, הניינרס לא סחרו במניות (קרי הימרו). זה אולי דומה יותר לחברת תרופות שלא מדווחת על כישלון בניסוי קליני עד קרוב מאוד למועד סגירת הבורסה כדי למנוע זעזוע למניה (לא יודע אם זה קשור למציאות בכלל, סתם אנלוגיה)

בכל אופן, אולי אני לא קורא במקומות הנכונים אבל לא ראיתי שמדברים על זה המון. זה לא שהניינרס הפסידו ודפקו לכולם את הווינר, השפיע רק על הפנטזי

Florida man
Florida man
12/09/2024 18:24:28
Reply to  תומר

מסכים, גם כל השריקות לפולס סטארט כששחקן קורץ או מלקק את שפתיו פשוט מגוחכות.

Eladkatz
Eladkatz
12/09/2024 18:29:56

מצויין שחר, איזה כיף שהפוטבול חזר ושהמדור חזר גם כן.
תודה

שמול
שמול
13/09/2024 0:51:12

חצי שנה חיכיתי לפוסט הזה, איזה כיף שחזר!!!!

Tzafriros
13/09/2024 6:29:52

תודה על פוסט מצוין ומעשיר.

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
13/09/2024 7:27:13

תודה רבה על הפוסטר והפריוויו שראיתי רק בדיעבד.

עמיחי קטן
13/09/2024 7:58:04

תודה שחר.
ראיתי רק תקציר הבוקר, אז אני לא יודע לגמרי לומר מה קרה במשחק הלילה, אבל נראה שבאפלו ממשיכים לשלוט במאצ'-אפ נגד מיאמי

Florida man
Florida man
13/09/2024 19:45:04

לחלוטין. מיאמי לא פתרה שום בעיה בהגנה המזעזעת שלה. לעומת זאת ההגנה של באפאלו הוציאה 3 חטיפות במחצית הראשונה וגמרה את המשחק. טואה עם זעזוע מח ובכלל לא בטוח שהוא חוזר.