לא שזה משנה משהו – ברוקלין נטס, פריוויו ל-2025 / מאנו

לא שזה משנה משהו – ברוקלין נטס, פריוויו ל-2025 / מאנו

נובמת, מה כבר יש לכתוב כאן? מיקאל ברידג'ס הוטרד ליריבה העירונית, ויש שמועות עצבניות שהקבוצה תעבור לפילדלפיה, (ההפך, האמת, יש שמועות שפילי יעברו מעבר לכביש לניו ג'רזי, זה פשוט כל כך לא מעניין אתכם שלא שמתם לב בכלל, ולא שזה מפריע לנטס, עכשיו כשהם בברוקלין, ולא שזה משנה משהו, אבל זה הכי קרוב למשהו משמעותי שיקושר לנטס הקיץ), וחוץ מזה, מרקיז, הכל בסדר, כן חוץ מזה אין שום חדש, אז מה כבר יש לכתוב על הנטס לקראת עונת 2025 ?!?!?

שאלה טובה, ותשובה עליה אין, אבל פרויקט פריוויו זה פרויקט פריוויו, ואף אחד לא לקח את הנטס, ובצדק, אז עבדכם הנאמן, (וגם העסוק, המודאג, המוטרד, והמזועזע, אבל לא משנה), נכנס מתחת לאלונקה כדי להתיישר עם כולם / לצמצם פערים / לסגור את הפינה, והתוצאות, דלוחות ככל שיהיו, לפניכם.

אולם – ברקליס סנטר, בברוקלין כאמור. אותו דבר כמו שנה שעברה, בסדר?

מאמן – צ'מעו, קצת קשה לעקוב בשנים האחרונות, ולא שזה משנה, אבל למאמן קוראים ג'ורדי פרננדז טורס, נולד ב-27 בדצמבר 1982 בבדלונה. חלק מקוראינו היקרים בוודאי לא מתקשים לזהות את הבחור, אבל אני לא ביניהם, ואין לי מושג מי זה, אז, בשבילכם, נבדוק בוויקיפדיה, ובכן, מתברר שהבחור מאמן גם את נבחרת קנדה, ושבעברו שימש כעוזר מאמן בקליבלנד בין 2009 ל-2013, בנאגטס 2016 עד 2022, ובסקרמנטו מאז 2022. נראה לי שאפשר לומר שהבחור עוזב קבוצות בדיוק לפני שהן מגיעות להישגים מרשימים, אז ברכות לסקרמנטו לרגל הקפיצה הצפויה בעונה הקרובה, ואולי, בעצם, זו גם התכנית במקרה של הנטס, כלומר ג'ורדי יעבוד, ישפץ, יבנה, ישקיע, ישייף, ואז יועבר הלאה כדי שהקבוצה אכן תשתפר?!? רעיון מעניין.

בכל מקרה, לפניו היה קווין אולי, שהחליף את ז'ק ווהן, שהחליף את סטיב נאש, שהחליף את ז'ק ווהן, שהחליף את רואן אטקינסון, וכל החילופים האלה רק זרעו בוקה ומבולקה במערכת שמנוהלת על ידי שון מרקס שעובד בשביל הבעלים הסיני, שקנה מהבעלים הרוסי, וכך נמשכת השרשרת עוד ועוד, גם אם אליפות עוד לא יצאה מזה, והכי קרוב היו השנתיים האלה, בתחילת המילניום, עם ג'ייסון קיד, שהצליח לצאת מהמזרח רק כדי לקבל בראש בפיינלז מהאימפריות של המערב, אז לא ברור שזה, גם זה, ממש משנה משהו.

מי מכם שקלט שהחלפתי בין האטקינסונים, קני ורואן, מוזמן לטפוח לעצמו על השכם, אבל גם לזכור שזה, גם זה, לא ממש משנה משהו.

מנג'רשון מרקס. "שתחיו בזמנים מעניינים", גורסת ברכה סינית עתיקה, ולא ברור אם מרקס זכה להחזיק בתפקידו בזמנים שכאלה, או שהוא עצמו אחראי לכך שהזמנים הפכו למעניינים, אבל מה שהאיש הזה עבר בשנים האחרונות מנג'רים אחרים לא עוברים בעשור או אפילו שניים – מאז 2016, רגע אחרי שברוקלין נפטרה מפרויקט הגלקטיקוס הראשון שלה, הוא הצליח לבנות קבוצה לא רעה של נו-בודיז כאלה, בלי בחירות דראפט גבוהות, רק כדי לפרק אותה עבור שני הפרי-אייג'נטס הלוהטים, קווין דוראנט וקיירי אירווינג, ואז להוסיף את ג'יימס הארדן, רק כדי להפסיד למילוואקי על חודו של קצה הנעל, לעלות על שרטון עם כל שלושת הסופרסטארים שלו, ולהטריד אותם הלאה עבור מגוון שחקנים ובחירות ששמו אותו, למעשה, בעמדה די דומה לזו שבה היה בתום עידן הגלקטיקוס הקודם, רק הפעם עם מגוון בחירות, של הנטס ושל קבוצות אחרות, ועם החוזה הגרוע ביותר בתולדות הליגה, בן סימונס אחד ב-40 מיליון דולר לעונה, אז עכשיו רק נותר להבין אם שוב יבנה קבוצה נחמדה וסימפטית, או שוב יגייס סופרסטארים, או גם וגם, או לא ולא, או כל מיני אופציות באמצע. מה יהיה בסוף? אין לי מושג, ולא בטוח שלמרקס יש, אבל לעונה הקרובה, כך נראה, זה בכל מקרה לא ממש משנה.

"מה שלא קורה שון, אל תגייס את דוראנט וקיירי" מאנו

העונה הקודמת – שום דבר לכתוב עליו הביתה, לאחר עונה שלא ברור היה מה קורה בה, ובמהלכה נשלחו דוראנט וקיירי למחוז חפצם (נניח), והתקבלו כל מיני דברים בתמורה, סיימו הנטס במקום ה-11 במזרח החלוש, לא שזה ממש שינה משהו למישהו.

הסגל

עזבו – מיקאל ברידג'ס היקר, ידידי רויס אוניל, ג'ו האריס שפרש, סת' קרי, ועוד מספר שמות לא מאד משמעותיים.

נשארו – בן סימונס הבלתי יאמן, קאם תומאס הבלתי נסבל, קמרון ג'ונסון המופלא, ניק קלאקסטון, בויאן בוגדנוביץ' (נדמה לי שזה ההוא מדטרויט, לא מאטלנטה, אבל יתכן שאני טועה), דוריאן פיני סמית', דניס שרודר כמובן, מישהו שקוראים לו זאיר וויליאמס, שהוא לא זאיר סמית', והאמת שאני לא סגור על מי הוא כן, נואה קלאוני הליצן שנבחר בדראפט בשנה שעברה, שייק מילטון המיתולוגי, ועוד מספר שמות לא משמעותיים.

הגיעו – אף אחד שמשנה משהו

מצב החוזים

לא תאמינו, אבל גם זה לא ממש משנה משהו…

סך השכר הוא 165 מיליון, כשתקרת השכר היא 140 מיליון, כך שהקבוצה הכל כך חלשה הזו נמצאת מעל לתקרה, מגוחך ככל שזה ישמע. אבל בסדר, לבן סימונס נותרה עוד שנה אחת בלבד, ו"רק" 40 מיליון דולר, עד לתום חוזהו. אפשר כמובן להאריך את החוזה, אולי אפילו בחוזה סופר דופר מקס, שהרי זכויות הבירד עברו (נדמה לי) יחד עם סימונס מפילי, ומה טוב יותר יש לאדם לעשות עם כספו, במיוחד בתקופה מרובת תהפוכות זו, מאשר להשקיע אותו במניה הבטוחה ששמה בן סימונס? אבל בהנחה שההזיה הזו לא תתממש, אפשר להניח שזו העונה האחרונה של הפארסה הזו בנטס, וכנראה גם בליגה כולה, וטוב שכך. כסף מת לא עוזר לאף אחד, חוץ מלסימונס ולסוכן שלו, ובאופן כללי עדיף שהליגה תמצא איזה פתרון יותר מוצלח לתסבוכת כזו.

השחקן השני בעלותו בקבוצה הוא ניק קלקסטון, עם חוזה שנתי של 24 מיליון דולר, לערך, ל-4 השנים הקרובות. בהנחה שהתקרה תמשיך לעלות, ובהנחה שהוא לא יפצע, זה יכול להיות אחלה חוזה לקונטנדרית שזקוקה לגבוה חביב ואלגנטי, אז יתכן שכאן דווקא יש פלוס ולא מינוס. ודברים אלה כוחם יפה, ואף ביתר שאת, בנוגע לקמרון ג'ונסון, עם בערך 20 מיליון שנתי ל-3 העונות הקרובות, ונראה לי ששני החבר'ה האלה ינצלו את הוואקום שנוצר בסגל מחד, ואת שאיפות אגירת הנכסים של מרקס מאידך, כדי להבריק כל הדרך אל הטרייד דדליין, ולא יסיימו את העונה בנטס אלא במקום אחר.

בגזרת החוזים המסתיימים ניתן לציין את בוגדנוביץ', 19 מיליון, ושרודר ב-13 מיליון, שהם גם שחקנים לא רעים בכסף הזה, וגם סכום כסף שאם הוא יורד מהפיירול יכול לעשות הבדל עבור קבוצות בקיץ הבא, אז גם במקרה שלהם לא אתפלא אם מישהו יקח אותם במהלך העונה, ומעניין מה הנטס יקבלו עבורם וממי. דוריאן פיני סמית', עם 15 מיליון העונה ואופציית שחקן של 15 מיליון לעונה הבאה, יכול גם הוא לעבור לאנשהו, עבור משהו, גם אם, בינינו, לא ברור שזה ממש משנה.

מה יהיה?

תרחיש אופטימי – קמרון ג'ונסון וקלקסטון מככבים, מוטרדים בדדליין לספרס ולדנבר בהתאמה, עבור 3 בחירות סיבוב ראשון ו-2 בחירות סיבוב שני סך הכל. בוגדנוביץ' ושרודר מוטרדים לאנשהו עבור 3 בחירות סיבוב שני סך הכל. הנטס מסיימת במקום ה-28 בליגה, לפני וושינגטון ודטרויט, וזוכה בבחירה הראשונה בדראפט 2025. ג'ורדי פרננדז טורס שומר על משרתו (לא זוכרים מי זה? גם אנחנו לא – תחזרו למעלה, זה כתוב – לא שזה משנה משהו בתמונה הכוללת)

תרחיש ריאלי – קמרון ג'ונסון וקלקסטון מוטרדים בדדליין לספרס ולדנבר בהתאמה, עבור 2 בחירות סיבוב ראשון ובחירת סיבוב שני אחת סך הכל. בוגדנוביץ' ושרודר מוטרדים לאנשהו עבור 2 בחירות סיבוב שני סך הכל. הנטס מסיימת במקום ה-26 בליגה, לפני וושינגטון, דטרויט, שיקגו ושרלוט, וזוכה בבחירה החמישית בדראפט 2025. ג'ורדי פרננדז טורס שומר על משרתו.

תרחיש פסימי – לאחר שלא התקבלו עליהם הצעות, קמרון ג'ונסון, קלקסטון ובוגדנוביץ' נותרים בקבוצה. שרודר מוטרד לאנשהו עבור בחירת סיבוב שני בודדת. הנטס מסיימת במקום ה-21 בליגה, לפני וושינגטון, דטרויט, שיקגו, שרלוט, אטלנטה, גולדן סטייט הפצועה, הקליפרס המתפרקת, ויוטה, וזוכה בבחירה ה-9 בדראפט 2025. כרמלו אנתוני מתמנה למאמן החדש והעתיד נראה שחור מאי פעם.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור הקולגות שלו. עוד יותר נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור אנשים בכלל, ובשבילי, זה מאנו. כשאני רואה את מאנו משחק כדורסל, אני רואה לא רק איך שחקנים צריכים לשחק כדורסל אלא גם איך אנשים צריכים להיות. תודה רבה מאנו על הדוגמא וההשראה.
Subscribe
Notify of
21 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
MBK
MBK
13/09/2024 7:50:20

תודה מאנו
פריוויו כמו שפריוויו צריך להיות
קולח, משעשע וכתוב טוב
עשית לימודנה מהלימונים
אני חושב שהנטס עבור מטוטלת מטורפת מהסופר טים של דורנט-קיירי-הארדן
לסופר כלום שיש שם כיום
הם ינסו להסריח את הפארקט וללטוש עיינים לדראפט הבא
נראה כמו בדיוק הקבוצה המשולמת לדני אבדיה, אין שאיפות, יש תקווות אבל תכלס בדד, בלי עתיד בלי תקווה בלי חלום

NBA בדם
13/09/2024 9:12:50

פריוויו נהדר
הנטס בקרקעית וצריכה לצלול כמה שיותר כדי להגיע לפסגה בעוד כמה שנים טובות.

אבי טרכטמן
13/09/2024 10:40:08

פריוויו מדכא אבל מדויק. כמעט
כלומר כפריוויו הוא מדויק. אבל הנטס לא היו בפליי אוף או אין השנה האחרונה

Stockton2Malone
13/09/2024 13:34:28

😂 😂 😂 😂 😂
אדיר
כנראה שהדבר הכי מעניין שנראה העונה מברוקלין – זה הפריוויו הזה.

רן הנרגן
רן הנרגן
13/09/2024 13:41:21

שון מארקס הוא חידה בעיני. בנה קבוצה מוצלחת ובחר היטב בדראפטים ואז כנראה בהנחיה של הבעלים החדש זרק הכל לזבל. אני מבין בעלים אבל לתת את גראט אלן בחינם? זה על ה GM. להביא מרצונך את סימונס? זה גם על ה GM. אבל כל זה קצף על המים ועכשו נשאר לראות אם בשלוש השנים הבאות נראה את שון הראשון או את שון השני.
.

thetroll
thetroll
14/09/2024 3:06:22

שום חידה. אהבל על מלא. לקח את החוזה של בן סימונס תמורת הארדן. גם הקבוצה שהוא בנה היתה נחמדה ולא יותר. לא משהו עם פוטנציאל. נתתי לו בכל זאת בשוליים האחוריים של המוח קצת קרדיט שאולי בכל זאת הוא שווה משהו עד שראיתי את החוזה שנתן לקלקסטון. אותו אחד שבפליאוף ההוא עם דוראנט שדרך על הקו עשה 3 מ 22 מהקו.אני אפילו לא בודק המספר הזה נחרט לי בראש. תוסיף את השגיאה הקולוסלית שעשה עם בן סימונס .. בקיצור… הסיני הזה חייב להיות איש מאוד נחמד שהוא מוכן עדין להעסיק את האהבל הזה – או שפשוט הקבוצה לא בדיוק מעניינת אותו ואולי נתן לו קביעות כמו בהסתדרות. לך תדע. אחלה פריוויו תודה מיקי.

עמיחי קטן
13/09/2024 14:54:29

תודה מאנו. פריוויו טוב יותר מהקבוצה שתזכה לבחירת דראפט גבוהה לדעתי

Berch
13/09/2024 18:03:35

תענוג מאנו, ושאפו על השליטה בפרטים…
כרמלו כמאמן יהיה שחור אבל מצחיק
🤣

המשגיח
13/09/2024 18:31:58

תודה רבה מאנו.
פריוויו ממש אבל ממש טוב על קבוצה ממש אבל ממש גרועה 🙂

Florida man
Florida man
13/09/2024 19:53:17

החטא הקדמון של להביא את סימונס הוא כמו קללה של מכשפה עם שיניים רקובות- לא ניתן להסיר אותה. אולי שנה הבאה ייצא שם משהו.

קפיץ
13/09/2024 21:10:30

אדיר מאנו. תודה על הלימונדה

Avri
Avri
13/09/2024 22:25:27

תודה מאנו! כיף לקרוא.

העובדה הכי חשובה שחייבים להתעקב עליה היא שלנטס יש לא פחות מ4 בחירות בדראפט 2025 הקרוב והסופר עמוק! יש להם גם הרבה בחירות נוספות בשנים שיבואו. מארקס עשה המון שטויות בעבר אבל אלוהים עדי, יש שם עכשיו על מה לבנות. צריכים ללכת על טנקינג בשנתיים הקרובות ויהיה בסדר.

thetroll
thetroll
14/09/2024 3:14:08
Reply to  Avri

אברי תודה – חשבתי שבחירות דראפט זה לא דבר כזה חשוב אפרופו הטרייד של גובר… 😉😉😉
בקיצור ברוקלין תמתין לדראפט של 2025 ואחר כך עוד איזה 4 שנים עד שהילדים יגדלו. ניחוש שלי… אחרי ה 5 שנים האלה יגיעו דוראנט וקיירי לסיבוב אחרון ומרקס יעיף את כל החברה האלה בטריידים תמורת בחירות ואז הקבוצה תמתין לדראפט של 2032 ותתחיל מחדש. תחושה.

Avri
Avri
13/09/2024 22:28:08

אה כן, וכמעריץ מספר 1 של בן סימונס כאן באתר אני מחויב לכתוב את הדברים הבאים, תוך כדאי התעלמות מוחלטת מהמציאות: חברים, השנה הוא עושה קמבק. רק חכו ותראו. ואם לא, שנה הבאה הסלטיקס מביאים אותו על מינימום לספסל. מה שנקרה, ווין ווין.

Avri
Avri
13/09/2024 22:48:42
Reply to  Avri

אגב, רובינו יתפלאו לשמוע שהבחור רק בן 28…

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
Reply to  Avri

לא לוקח בצחוק את מה שאתה אומר.הבחור היה אולסטאר.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

הצלחת להוציא כתבה מעולה על קבוצה שמבחינה מקצועית אין לה מה להציע,קבוצה שאמורה לא לעניין בכלל,אתה מתחיל את הכתבה וקורא עד הסוף.
האיורים מעולים++ ,גם אני נהניתי בכתבות שלי מהאיורים הנפלאים שלך.
תודה!

Yosi Berkeley
14/09/2024 14:46:50

פריוויו מפואר! גדול עליהם בכמה מספרים…

ירון, החלום
ירון, החלום
15/09/2024 0:11:21

בס"ד
תודה רבה, העתיד לא שחור.
יש להם לא מעט בחירות דראפט, כמדומני, ועוד שנה,
אחרי שהחוזה של סימונס יסתיים, יש בהחלט עתיד

אשך טמיר המקורי
17/09/2024 5:00:39

תודה רבה. הצלחת לעשות משקה ג'ין מענג משלולית פיפי וחצי לימון שהוצאת מהקומפוסט.
פרננדז, לצערי, לא הראה גדולות ונצורות בנבחרת.
יש לו פאסון, אבל קנדה – עם סגל מדהים – יותר מדי פעמים נראתה שבלונית ואכזבה.
הוא כנראה יהיה עוד שם שבא לרגע ויילך.
אגב אטקינסון (שאני מחזיק ממנו מימיו בקבוצה והשנה נראה אם אכן ישדרג את קליבלנד) – הפתיע אותי מאוד לראות אותו על הקווים כעוזר מאמן צרפת.
לגבי ברוקלין, הדבר המעניין היחיד הוא מה יקרה עם סימונס בליגה אחרי שהחוזה יסתיים.
האם מישהי תיקח בחוזה מינימום או שיעבור לסין? או שיפרוש מחמת הבושה?
כל האפשרויות פתוחות