השחקנים ששינו את (המנטליות של) המשחק (9) – הבלאק ממבה / MBK

השחקנים ששינו את (המנטליות של) המשחק (9) – הבלאק ממבה / MBK

איך מתחילים פוסט על קובי בריאנט?

בפוסט הזה אני לא אנסה שלא לכתוב על ההשיגים של קובי כשחקן, אנסה לנתח באופן סובייקטיבי לחלוטין את סוגיית קובי ברייאנט.

מיהו הבלאק ממבה? מין של נחש ארסי שנחשב לאחד הקטלניים ביותר בתבל שילוב של מהירות, התנהגות לא צפויה וארס קטלני הופכות אותו לנחש מסוכן. הבלאק ממבה בכלל לא שחור.

קובי האדם יצר תופעה שנקראת המבבה מנטליטי, תופעה שאם אתה לא שם אתה לא קיים. המהות של קובי כשחקן הייתה להיות הכי מוכן, הכי רוצה, הכי נחוש והכי טוב שיש

mamba mentality

קובי היה שחקן מוכשר, אבל בספורט לא מי שהכי מוכשר הוא בהכרח זה שתמיד מנצח (אחרת ללברון היו 21 אליפיות) , היכולת המנטלית של שחקן הולכת בד בבד עם השיגים. בעוד שיש עשרות שחקנים בליגה שישאירו אחריהם מורשת של צ'וקרים וג'וקרים קובי משאיר אחריו מורשת של להיות הטוב ביותר בכל רגע נתון כל הזמן. בנקודה שבא אנשים נשברים קובי היה שם, והיה שם בכדי לנצח.

בספר של קובי שנקרא איך לא? ממבה מנטיליטי, הוא מתאר את עיקריה של תורת הממבה.(The Mamba Mentality: How I Play)

הוא מתאר איך המטליות החזקה של הממבה, קובי מעולם לא ברח מאחריות, הוא תמיד רצה את הכדור האחרון בידיים שלו, יכול להיות שהאחוז האפיקטיבי שלו במאני טיים נמוך אבל זה טיעון פיקטיבי. על קובי אפשר היה לסמוך שלפחות ייקח את הכדור האחרון ויגיע לזריקה, בין אם יפספס או לא.

לעבוד קשה יותר מהיריב שלך יביא אותך לרמת מוכונות טובה יותר, מוסר האימונים של קובי הפך למיתי. סיפורים מחברים לקבוצה שקבעו איתו אימון ל 5 הגיעו לאולם ב 17:00 בערב וראו את קובי מתאמן 12וחצי שעות, סיפורים של הדרים טים שחזרו מבילוי בלאס וואגס ב 4 לפנות בוקר וראו את קובי מתאמן כבר מ 3, שחקנים שנשבעו שביממה של קובי יש 25 שעות ובשבוע של קובי יש 8 ימים. קובי היה הארד וורקר מטורף והוא דרש את זה גם מהסובבים אותו. הפירוק של הצמד שאק-קובי הוא על אגו וגם על בעיקר שקובי לא יכל לקבל את זה שהוא מבלה במכון הכושר ושאק מבלה בבורגר קינג ומפרק טריפל וופרס להנאתו.

מבחינת קובי להיות ממבה זה לא לוותר לעצמך, לא לעשות הנחות, לשאוף למצוינות בכל רגע ורגע. כן, יש מי שיגיד שהוא כבר נתקל בכל הקלישאות האלו מכל מיני גורוס של הצלחה סטייל טוני רובינס.אבל האם אתה כקורא מיישם את מה שאתה מאמין בו?

במסגרת רק על עצמי לספר ידעתי – אני שונא להפסיד. שונא להפסיד יד בפוקר, שונא כשהקבוצה שאני אוהב מפסידה, שונא להפסיד בהתערבות פשוט שונא.אני לא נותן לילד שלי לנצח אותי בדמקה ומתעצבן אפילו כשאני ממפסיד במשחק מחשב. זאת תחושה שאני לא יודע להסביר אותה ועם השנים התמתנתי. ככדורסלן חובב הייתי משחק מכל הלב, הייתי טראש טוקר, לא הייתי השחקן הכי טוב אבל לבטח הייתי השחקן הכי מרכזי. הייתי גוער בחברים שלי שהם כמו אחים, צורחת משתולל. ביום הולדת 30 החלטתי לעשות חשבון נפש אישי, חשבתי שזה לא לעניין לצרוח, לקלל ולהתעצבן על על שריקה ושריקה . שיחקנו בספורטק, לא צעקתי על אף אחד, לא טראש-טוק, לא ויכוחים על צעדים, כלום.

בסיום המשחק החבר הכי טוב שלי שאל אותי אם אני בסדר? שאלתי למה הוא מתכוון? והוא אמר לי שהוא חושב שאני חולה או משהו, שלא שיחקתי את המשחק הרגיל היום.

הבנתי שמי שמבין שזה חלק מהמשחק עושה את ההפרדה המלאה ומבין שזאת גישה שהיא – הכל עבור הניצחון. לכן לא היה מעולם שחקן שהזדהתי איתו כמו קובי. מבחינתי הבנתי את הדרייב שלו.

ברור לי שיש ממי שיראה בהתנהלות כזו כבזויה, ילדותית ולא נאותה (בטח אוהדים של דאנקן ) אבל אפשר להכיל את זה כחברים לקבוצה.

באולפיאדת ביגיינג', קובי הבטיח לחבריו לקבוצה שהוא יכנס בעוצמה בגאסול, מה שאכן קרה. האם גאסול חדל לדבר עם קובי? הוא הבין שזה חלק מהמשחק. חלק שכנראה יש מי שמסוגל להכיל.

קובי נחשב לעיתים ושלא בצדק כחבר לקבוצה שלא היה כיף להיות במחיצתו, דה פקטו כמעט כל מי ששיחק איתו העריץ אותו, סיפור על קובי ששמעתי בראיון של טוני גפני (זר שהעביר כמה עונות בישראל) הוא סיפר שהוא היה במחנה אימון של הלייקרס בלאס וואגס. בערב הקבוצה הייתה בקזינו, קובי ראה אותו לא לוקח חלק באקשן ונתן לו 10,000 דולר. זה נראה כמו עוד סיפור אבל זה רק ממחיש כמה קובי היה חבר אולטימטיבי לקבוצה ומנהיג אמיתי.

יכול להיות ששחקנים כמו ג'רמי לין ודוויט הווארד נעלבו מהגישה שלו אבל הם לחלוטין לא באותה סקאלה שלו. קובי המנהיג ניסה לדרבן ולגרום לחברים שלו להיות הטובים ביותר, לסחוף אותם אל הקצה ומי שלא הבין את זה לא היה מספיק מחושל. לא מספיק ממבאי.

קובי היה זועף על עיתונאים ששאלו אותו למה הוא לא שמח אחרי ניצחןו אקראי (לא סיימנו את העבודה!), קובי התראיין בפיגור 3-0 מול דאלאס ואמר שיעשה הכל בכדי לנצח, קובי נטע את הקונספט – הכל עבור הניצחון. תאתגר את עצמך, תאתגר את הירבים שלך, תאתגר את החברים לקבוצה! תהיה ממבה.

קובי היה המנהיג האולטימטיבי, ראש השבט, הצ'יף הוא גילה מנהיגות ושימש דוגמא ומופת על המגרש, בחדר הכושר, במגרש האימונים ובחדר ההלבשה.

קולורדו ספרינגס

בשיא הקריריה שלו בקיץ 2003 כשהוא בן 25 קובי התמודד עם אחת הפרשות הכי חמורות שאפשר להיות מואשם בהם. בזמנו לקחתי את זה מאוד קשה, זה נראה לי בזוי שבן אדם כמהו צריך לאנוס מישהי. אני לא רוצה להתייחס אם קובי אשם, לא אשם. או לפתוח בקמפיין me too. בסופו של דבר הגיעו לפשרה כספית והעניין ירד מסדר היום הציבורי (אני חושב שזה מנע מקובי לקב לפחות עוד MVP, זה היה פוגע בתדמית של הליגה)

מי שחי את אותם זמנים, קובי היה נע בין משחקים לבין טיסות לקולרדו למתן עדות. בדנבר הוא היה מקבל שריקות בוז רמות בכל פעם שנגע בכדור.

אני לא יודע אם אי פעם האישמו אותכם במשהו כל כך חמור, אבל למרות שירד לי לגמריי מקובי באותם שנים, אי אפשר היה שלא להתרשם מהחוסן המנטלי של הבחור.

קובי היה יורד מהמטוס נכנס למשחק כאילו כלום ומספק הצגה אחרי הצגה, אי אפשר שלא לחשוב ממה הבחור עשוי (יש מי שיגיד שהוא עשוי מחרא, בטח אוהדים של לברון)

הארוע העיב על הקריירה שלו אבל איכשהו הוא כמעט ונשכח לחלוטין. האם כשאתה כל כך מצליח אתה יכול להמשיך בשלך?

המורשת

קובי אחד מהשחקנים הכי נערצים בכל הזמנים, דור שלם של שחקני כדרוסל שהעריצו אותו וליבם נשבר כשקובי נהרג בתאונת המסוק.

המוות הטראגי של קובי נתן בוסט רציני לגדולה שלו (דורג 10-12 בכל הזמנים כמיקום ריאלי עבורו) ושודרג לטופ 10 בואך הר ראשמור

במורשת של קובי אין מקום ללוזרים או קוויטרים קובי השאיר אחריו מורשת מטורפת כולל סיפורי האדרה לא ראיילים (גילברט ארינס אמר בפודראסט שלו שקובי הפך את הגוף שלו מפיאט 500 לבוגאטי, הוא התייחס ליכולות האתלטיות של קובי כאל ממוצעות)

בעיני רגע הממבה הגדול ביותר זה קובי עומד על הקו ומשלים 2 מ-2 עם אכילס קרוע

זה לכאורה מאדיר את קובי, שחקן שהגיע לגדולה בזכות האופי שלו ומוסר העבודה אבל בל נמעיט מערך הכשרון שלו.

יש לא מעט שחקנים מוכשרים יותר וטובים יותר מקובי כשחקנים, הם לא הצליחו לממש את היכולת שלהם לכדי הגשמה מקסימלית (הארדן, ווסטברוק, KD, אמביד ועוד) תאהבו את קובי או תשנאו אותו עד לשד העצמות. אי אפשר שלא להסכים שלקובי היה את האופי האולטימטיבי לווינר. קובי לא ברח מאחריות, הוא גם לא ברח מלשמור את השחקן הכי טוב של הקבוצה היריבה ובטח שלא ברח מהזריקה האחרונה, בין אם קלע אותה או בין אם זרק איירבול.

קובי זכה להמון כבוד והערכה כולל 3 פסלים לכבודו, 2 חולצות בגג האולם ואפילו זכיה באוסקר.

גביע ה-MVP של משחק האולסטאר קרוי על שמו, זה מצחיק אותי, קובי כשחקו לא היסס לחסום פעמיים את לברון במשחק האולסטאר זכה לכבוד מפוקק לקבל פרס למשחק שהוא אולי הכי רחוק מהממבה מנטליטי. אם היה בחיים בטח היה מרסק את הגביע על הראש של אדם סילבר ההמום.

קובי ניפק משחק פרידה אדיר, באותו היום באותה השעה גולדן סטייט שיחקה על הזכות לסיים את בעונה במאזן 9-73. הטירוף סביב 2 המשחקים היה בשיא עם מחירים לא ריאליים. ועדיין קובי ניצח את כולם ברמת העניין (והמחיר המופקע) ניפק משחק פנתאוני עם 60 נקודות (באחוז אפקטיבי נמוך) אבל השאיר את הקהל באולם והצופים ברחבי העולם בשוק.

קובי איך הלכת יא קובי, כבר לא עושים שחקנים כמוך למרות שלא מעט מנסים. להיות קובי בריאנט זה להיות הכי טוב, הכי נחוש והכי נחש בכל רגע על המגרש.

אין יותר ראוי לסיים את הפוסט במילותיו של קובי – MAMBA OUT

חברים לקבוצה שהם לא חלק מהמורשת של קובי

Subscribe
Notify of
138 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
etayef
etayef
29/08/2024 8:23:49

קודם כל, להיות הכי טוב על המגרש, זה לתרום להישגים של הקבוצה לפעמים, לא רק להישגים האישיים. מבין שאתה מעריץ, אבל אם אתה טוען שהוא שינה משהו במשחק, צריך להסביר מה הוא עשה שאחרים לא עשו.

thetroll
thetroll
29/08/2024 15:06:34
Reply to  etayef

ובכן…. שניה אני בודק בספרים לודא. 1. 2. 3. 4. רגע שניה בודק… כן. 5. אכן 5. 5 אליפויות בליגה הטובה בעולם. אני מבין שכולם עשו את זה. הישג של מה בכך. נו טוב.

Yinon Yavor
29/08/2024 9:05:28

כיף להיזכר. תודה מידן. שחקן עצום, למרות שהיתה לי הרבה ביקורת על how he played the game

Smiley
29/08/2024 9:17:39

קובי היה old school בזמן שהמשחק והתנהלות השחקנים שינו צורה

הוא באמת היה השחקן שניסה בכל הכוח להיות ג'ורדן ולא "נשבר" מעצם ההשוואה

Last edited 19 days ago by Smiley
עגל
29/08/2024 13:44:15
Reply to  Smiley

לדעתי הוא גם הצליח.
הוא היה קופי של ג'ורדן בהכל.
קצת פחות טוב באחוזים ועוד כמה דברים, קצת יותר ראש בקיר.
הקצת הזה מאוד הרחיק אותו בדירוגים, אבל במבחן העין הוא היה זהה למייקל.

Berch
29/08/2024 9:22:46

טור משובח
הגדולה של קובי בעייני היא שהוא היה השני.
מייקל ג'ורדן היה הראשון עם המנטאליות הזו. כשפרש הוגדרו כל מיני כאלה ואחרים כג'ורדן הבא אבל למרות האתלטיות לא היה להם "את זה"
ואז בא קובי.
ילד קטן וחוצפן, לא גדול או אתלטי במיוחד, אבל עם אותה גישה.
אם אמרו על הגישה של ג'ורדן שהוא GOAT ונגע בו יד הזהב וכל מה שקשור אליו זה קסם…. בא בראיינט הצעיר והראה שגם אפשר.
הוא הראה שזה לא מגע של קסם, מה שהיה לג'ורדן, אלא עבודה קשה.
שממבה מנטאלטי אפשר למצוא אצל כל אחד, בצורה כזו או אחרת.
זה השינוי שעשה בגישה של ילדים לספורט, וזו בעייני הגדולה שלו.
😍

Berch
29/08/2024 11:07:56
Reply to  MBK

אתה צודק ולא התכוונתי להשוות באיכויות המשחק והכישרון,
בעיניי במנטאליות הם היו הכי דומים

Stockton2Malone
29/08/2024 19:30:39
Reply to  Berch

לא אתלט מספיק? היחיד שיכול היה לשמור מצוין גם על אייברסון וגם על ג'יימס

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

מאז שקובי פרש,אין שוטינג גארד שאפילו מתקרב לרמה שלו
היום הגארדים הגבוהים רוצים את הכדור ביד,מעדיפים לשחק פוינט.יש את אנט שמנסה להתחפש לקובי,בינתיים הוא מצטיין באמירת דברי הבל.
בינתיים שחקן ללא תחליף.גם בין שחקני המכללות או התיכונים אין באופק יורש.
תודה.

אבי טרכטמן
29/08/2024 10:20:06

המנטליות של קובי באמת היתה מדהימה.
א-ב-ל היה לפניו עוד שחקן עם מנטליות דומה. אחד, מייקל משהו. (נדמה לי שהיום, הכי קרוב, הוא ג׳ימי באטלר, אבל עם רבע מהכשרון של קובי, ושמינית מהכשרון של מייקל).

עידו גילרי
29/08/2024 10:25:28

מסכים. מה מכל התכונות שקובי הביא למגרש מייקל לא הביא איתו קודם? מייקל גם ידע לשחרר את הכדור האחרון מהידיים שלו לפעמים וזה משהו שלקובי היה קצת חסר.

Last edited 19 days ago by עידו גילרי
עידו גילרי
29/08/2024 11:13:17
Reply to  MBK

גם על מוסר העבודה הפסיכי של מייקל יש המון סיפורים. גם הוא חזר מוקדם מפציעה (למזלו זה לא עלה לו) וגם עליו היו כתבות לא מחמיאות (על זה שהוא די חרא של בן אדם וגם על כל הקטע של ההימורים). לתת לקובי קרדיט כי הוא היה צריך להתמודד עם אישום באונס זה מוגזם בעיני. כאן בדיוק המקום שהליגה הגנה על המותג שלה. כל שחקן אחר לא היה רואה מגרש בכלל.

Last edited 19 days ago by עידו גילרי
etayef
etayef
29/08/2024 11:32:05
Reply to  MBK

מידן אתה קצת מטעה אנשים עם ההערצה העיוורת לקובי. פיל ג'קסון כתב בספר שלו שבשנים עם שאק הוא דחף ועשה הכל כדי שקובי יבין שהוא מס. 2, וכשזה קרה הקבוצה הצליחה. איזה לפיד קובי נשא? הלפיד של אני אהיה מייקל למרות שאין לי את הכישורים?
אולד סקול? הוא היא כוכב צעיר וחצוף, לא מבוגר אחראי.
רק מאוחר בקריירה של קובי הוא למד להיות מנהיג, לקלוע כשצריך ולא כל הזמן, בקיצור עבר עליו הרבה. זו דמות עגולה.
מייקל כל הזמן עבד על התדמית שלו, דאג להיראות טוב, תמיד עם חליפה, תמיד ניהל רושם, אפשר לחשוב מה שרוצים על זה, אבל היתה לו משמעת עצמית. אף אחד לא ביקש מקובי לעומת זאת, לחנוק בחורות בקולורדו בזמן שהיה נשוי. זו לא מזימה של נייק, זה חלק מהבנאדם וממה שהוא עשה, מסדר העדיפויות שלו, ומהאופי שהיה לו שחשב שהוא מעל הכל.
נחמד שיש צעירים שאפשר למכור להם הכל, אבל יש גם כאלה שהיו כשזה קרה.

asaf
29/08/2024 10:27:53

תודה מידן כתוב נהדר. כאוהד לייקרס לא היה שחקן בקבוצה הזו שעורר בי יחסי אהבה-שנאה כמו שחוויתי עם קובי ברייאנט. מצד אחד באמת ראויה להערצה המנטליות ששואפת להיות תמיד מספר 1 ולנצח והרצון למצוינות בלתי מתפשרת. מצד שני חוסר מצפון ואגו לא קטן שניהל אותו בחלק הראשון של הקריירה והוביל לפירוק השושלת שנבתה אתו ועם שאק .
מצד אחד באמת ברוב המקרים חבר אמיתי לחבריו לקבוצה למרות דרישות בלתי מתפשרות מהם ומצד שני אדם שתקף מינית ואיכשהו זה היה בסוף רק מכה בכנף על הקריירה שלו.
קובי הרים את הלייקרס לגבהים במקרים מסוימים ופירק אותה במקרים אחרים.
דווקא העונות האחרונות והמאבק הסזיפי עם הגיל והפציעות הפך אותו עבורי לפחות לאנושי יותר והקל עלי לשמוע ולהקשיב לו.

NBA בדם
29/08/2024 11:03:15

תודה רבה
קובי שחקן ענק אבל הוא בסה"כ חיקוי (די מוצלח) למייקל. קשה להגיד ששינה את המשחק, וגם הוא לא היה הראשון בסגנון הזה.
ההיסטוריה אולי תזכור אותו כווינר האולטימטיבי אבל זה לא באמת היה כך.
הכי בולט זה משחק 7 בגמר 2010, ששם היה מחריד התקפית עם 6 מ24 ו2 אס' על 4 איב'. בקושי מזכירים את העובדה שגאסול די הציל אותו במשחק הזה עם 19 נק', 18 ריב' (9 התקפה) ו4 אס', מלחמה גדולה והתעלות במאני טיים. הרבה בשביל לשמר את הנרטיב שהוא גדול מהחיים וקלאץ' בכל רמ"ח איבריו.
מה שכן, הוא גרם לנו להאמין שהוא יכול לקלוע כל כדור בכל רגע נתון על כל שומר.
המוות כן האדיר אותו (בדומה לרבין), אבל היסטורית הוא טופ 10, בלי יכולת להיכנס לטופ 5.

NBA בדם
29/08/2024 11:36:53
Reply to  MBK

מדברים על המורשת של קובי, לא של אלן ופירס.
6 מ16 עדיף על 6 מ24, בתוספת מאזן אסיסטים חיובי מול שלילי.
אוי ואבוי ללברון משחק כזה, היו מזכירים לו את המשחק הזה בלי סוף, למרות הניצחון.
המורשת של רבין כמצביא הייתה גדולה, כמדינאי הוא היה כושל עם השלום לרוצחים שהובילו לפיגועים בכל המדינה. הרצח בהחלט הפך אותו לדמות של האיש שהיה בדרך לשלום היסטורי ואיש מתועב גדע את החלום באמצע.

אור
אור
29/08/2024 12:51:55
Reply to  NBA בדם

מה עם משחק 7 מול פורטלנד ב-2000?

NBA בדם
29/08/2024 12:59:56
Reply to  אור

לא טענתי שהוא לא התעלה במעמדים גדולים, אבל הנרטיב שהוא היה תמיד מדהים בקלאץ' לא נכון, והדוגמא הכי בולטת שהבאתי מעידה על כך.

עידו גילרי
29/08/2024 13:10:16
Reply to  NBA בדם

מן הסתם. תראה לי מישהו אחד שכן…

NBA בדם
29/08/2024 13:18:34

אין, זה כל הקטע. אבל הנרטיב שקובי מלך הקלאץ' נטמע אצל הרבה אנשים לא מספיק בקיאים או כאלו שרוצים להאמין בכך.

עידו גילרי
29/08/2024 13:20:23
Reply to  NBA בדם

זה יותר החלק השני במשפט שלך.

אור
אור
29/08/2024 13:27:55
Reply to  NBA בדם

אני לא מכיר נראטיב כזה האמת (או נירטיב לטובת הקורא דה שוט)

Last edited 19 days ago by אור
NBA בדם
29/08/2024 13:33:24
Reply to  אור

אתה לא. יש לא מעט "שנפלו" לנראטיב הזה בין אם זה בחוסר ידע או כאלו שרוצים לזכור כך כמושלם.

עמיחי קטן
29/08/2024 11:15:09

אחלה פוסט, תודה מידן.
בכל מה שנוגע ל-NBA, קובי הוא גיבור הילדות שלי והראשון שקמתי באמצע הלילה כדי לראות משחקים שלו, וגם בזמן אמת (2008-10 נגיד) הרגשתי שהוא לא מוערך מספיק וממהרים להכתיר יורשים.
הסיפור עם האונס, אליו לא הייתי מודע בכלל בזמנו, כמובן משפיע על האופן שבו אני תופס את קובי כיום, ועדיין אני מרשה לעצמי להניח שזו מעידה חד-פעמית ולסגור את הסיפור עם פיצויים.
מבחינת דירוגים היסטוריים – קובי נמצא אצלי בטופ של הטופ (אם כי במקרה שלי מדובר ברשימה רחבה יחסית). פעם הייתי מדרג אותו שני לג'ורדן בעקביות והיום אני פחות נחרץ בעניין (כי יש אחרים מהעבר שלמדתי להעריך יותר או את לברון וסטף שרשמו עוד הישגים בשנים האחרונות ונמצאים גם ברשימה הזאת), אבל הוא עדיין מאוד גבוה אצלי.

etayef
etayef
29/08/2024 11:15:44

אני מנסה להיזכר במהלך אחד של קובי, או תכונה אחת שהיתה לו ששונה מהאחרים, ולא מצליח למצוא.
אחד הדברים שמייחדים אותו (אין לי מושג אם עשו את זה לפניו) היה שהוא הצהיר עוד לפני הדראפט שישחק רק ב ל.א. ולמעשה הכפיף לרצונו את כל הליגה. לאחר מכן הכריח את הלייקרס להתחזק ולהביא את גאסול במהלך פחות דרמטי.
את הכינויים בלק ממבה וממבה מנטליטי הוא המציא בעצמו.
כוכב הוליוודי גדול מהחיים שלעולם לא יזדקן.
עוד חוליה ושלב התפתחותי של שחקני הליגה שאנחנו רואים היום. כוכבים שהם גדולים מהקבוצה, ואולי מהליגה כולה.

עידו גילרי
29/08/2024 11:16:48
Reply to  etayef

מג'יק בגדול עשה משהו דומה.

yaniv
yaniv
29/08/2024 11:29:13

מה הכוונה שמגיק עשה משהו דומה?

עידו גילרי
29/08/2024 11:31:58
Reply to  yaniv

"הודיע" שהוא יחזור לקולג' אם המטבע יפול על שיקגו והם יבחרו בו.

yaniv
yaniv
29/08/2024 11:35:06

וואלה לא ידעתי את זה.אז אתה אומר שבקבוצה מנצחת לקחו חירות אומנותית שלא קשורה לאמת בקטע שווסט לא רצה את מגיק ובאס התעקש

עידו גילרי
29/08/2024 11:36:55
Reply to  yaniv

זה לא סותר…

עידו גילרי
29/08/2024 11:37:49
Reply to  yaniv

אגב ווסט עצמו שינוח על משכבו בשלום אמר שהם לקחו הרבה חופש אומנותי בתוכנית.

yaniv
yaniv
29/08/2024 11:39:41

זה ידוע רק חשבתי שהוא התכוון יותר לאיך שציירו אותו ואת האופי שלו מאשר אירועים שכביכול קרו

עידו גילרי
29/08/2024 11:40:47
Reply to  yaniv

זה שבאס היה שפוט של מג'יק עוד לפני שבחרו בו זה ידוע.

Last edited 19 days ago by עידו גילרי
Amitlahev
29/08/2024 11:16:42

פוסט אדיר על שחקן אדיר. בהזדמנות זו – תודה רבה לכל הכותבים בסדרה המשובחת הזו שרק עכשיו סיימתי להשלים את קריאת הפוסטים שלה.

על קובי נאמר כבר הכל. לא חושב שמותו הטראגי הספיק לרוב אוהדי הכדורסל לשדרג אותו מטופ 10-12 לטופ 5.

ואם כבר דירוגים:

לדעתי מייקל ב- tier משל עצמו.

מג'יק, קארים ולברון – tier 2 (סדר לא מחייב)

בירד, קובי, דאנקן, סטף, שאק, ראסל, וויילט, האקים – tier 3 (סדר לא מחייב)

בהמשך זה כבר יותר מסובך…

yaniv
yaniv
29/08/2024 11:34:02

תודה מידן.
אני הכי מתחבר לתגובה של אסף.גם אני ניהלתי סוג של אהבה-שנאה עם קובי,יותר נכון לא שנאה אבל הרבה כעס הוא עורר בי. וששאקיל עזב התאבסתי רצח וחשבתי שאני מעדיף ששאק יישאר וקובי יוטרד.
מבחינתי מה ששינה את המשוואה זה דווקא אותו משחק 7 מול בוסטון שלא מעט מקטרגים מביאים את המשחק הזה להראות הנה הוא היה גרוע.מבחינתי עצם העובדה שהוא לא הצליח לקלוע אבל עשה הכל וראית לאורך כל המשחק את מה שבדיוק כתבת,המנטליות שהוא לא הולך להפסיד את המשחק למרות שהוא לא פוגע

Avri
Avri
29/08/2024 12:31:47
Reply to  MBK

נאמר, היו משאירים את שאק ומטרידים את קובי בעד וייד הצעיר ואודום (ובעד קובי היו מקבלים גם עוד כמה בחירות כבונוס) – במקרה כזה אין לשאק עוד כמה אליפויות בלייקרס?

Avri
Avri
29/08/2024 16:54:39
Reply to  MBK

לא סתם הצעתי את הטרייד הזה, הרי במציאות אכן שאק לקח אליפות עם ווייד. טרייד של קובי בעד ווייד ואודום היה מציב קבוצה מצויינת בלייקרס, אפילו טובה מזו שהיתה לווייד ושאק במיאמי.

Avri
Avri
29/08/2024 18:24:31
Reply to  MBK

שוב, שאק סחב קבוצה כזאת בדיוק לאליפות (מיאמי), אז אני לא מבין איך אתה לא רואה איך הוא סוחב אותם לגמר. אם הלייקרס הסכימו להעביר את שאק בעבור מה שמיאמי נתנה בזמנו, אז יש מצב שתזרוק גם את ווייד הצעיר + בחירה או שתיים לחבילה וגם את קובי היו מעבירים.

NBA בדם
29/08/2024 12:31:58
Reply to  MBK

גם בגיים 7 המלחיץ בגמר 16', רעדו הידיים לחלק מהכוכבים. זה לא הפריע ללברון (במגרש הביתי של גולדן), לקלוע 27 נק' (9 מ 24), 11 אס' ו11 ריב'. זו החוכמה להיות טוב כשלכולם רועדות הידיים, וקובי לא היה במיטבו בגיים 7 בגמר, למרות ההאסל הראוי להערכה.

Last edited 19 days ago by NBA בדם
yaniv
yaniv
29/08/2024 12:46:46
Reply to  NBA בדם

וזו חוכמה לזכות באליפות רק כי בוש וריי אלן נחלצו להציל את ה"מלך" בשניה האחרונה לפני שכל הקבוצה מתפרקת כי לברון החטיא את הזריקה החשובה של המשחק?
החוכמה היא לזכות באליפות ולא משנה בכלל אם היית ב:מיטבך" או לא היית.
אם בשורה תחתונה הפעולות שעשית הובילו לניצחון ולאליפות אז כמה שזה קשה לך כל הקרדיט אליו ובגדול.

NBA בדם
29/08/2024 12:56:29
Reply to  yaniv

יש הבדל בין סל ניצחון של שחקן אחר (ריי אלן), לבין משחק שלם ששחקן שהוא לא הכוכב הגדול ביותר מאפיל על הכוכב הבכיר, שנקלע למשחק לא טוב.
לגבי המשפט האחרון, לא הכל מסתכם בניצחון ובטבעות, כי זה שטחי ולא מעמיק.
נגיד וגולדן היו מנצחים בגמר 16', אחרי תצוגה על של לברון וקריסה של קרי, האם קרי יהיה "זכאי" לתשואות ולמחמאות על משחקו בגמר? אני חושב שלא, אבל יש הרבה שמודדים הצלחות וגדולה רק במספר הטבעות ופה הטעות. אין שחור או לבן, יש אפור באמצע, והוא החשוב.

yaniv
yaniv
29/08/2024 13:13:14
Reply to  NBA בדם

בוודאי שקרי היה "זכאי" כי אם הם הצליחו לנצח אז סימן שהוא לא קרס ועשה דברים אחרים בשביל הניצחון.לדוגמא נותן את המשוכות לשחקן אחר שכרגע לוהט,נותן פתאום הגנה שאתה לא מצפה ממנו.
מסכם את זה ככה-כוכב אף פעם לא זוכה באליפות לבד זה נתון אבל קבוצה לא תוכל לזכות באליפות בלי הכוכב שלה ואם היא זכתה סימן שהכוכב שלה עשה כל מה שצריך בשביל לזכות גם אם הוא לא קלע באחוזים טובים.
ו

NBA בדם
29/08/2024 13:28:40
Reply to  yaniv

אתה טועה ידידי. מספיק פוזשן אחד או שתיים והאליפות הולכת לגולדן. לברון היה אלוהי בסדרה הזו ועדיין היה יכול להפסיד אותה. זה שקרי היה יוצא כמנצח זה לא בזכותו אלא בזכות הצוות האדיר שסביבו. כמו הגמר האחרון שלוקה שחקן העל הפסיד לטייטום, רק בגלל הבדל תהומי בשאר השחקנים שסביבם. תחליף ביניהם והסדרה 30 הפרש כל משחק.
לגבי זה שכוכב לא יכול לזכות לבד אתה צודק, אבל קבוצה יכולה לזכות ללא כוכב בשיאו, רק במידה והיא שהסגל שלה ברמה אחרת משאר הקבוצות שהיא מתמודדת מולן (כפי שראינו בגמר האחרון שציינתי).

yaniv
yaniv
29/08/2024 13:38:16
Reply to  NBA בדם

אתה מתבלבל קצת.
אף אחד לא בא להוריד מהגדולה של לברון באותה סדרה אבל זה לא קשור לגולדן וקרי.לברון זכה בMVP ובצדק כי הוא לקח אליפות,במידה והוא היה מפסיד אז הוא היה נשאר עם המחמאות ולא עם טבעת.
אם קרי היה יוצא מנצח בזכות הצוות שלו אז הוא יצא מנצח וסימן שלמרות שהוא לא היה מספיק טוב הם זכו.
נתת דוגמא של הסדרה האחרונה-מושלם בדיוק הנקודה שלי.
טייטום הוא הכוכב של בוסטון ,בשום שלב טייטום לא היה השחקן הכי טוב של בוסטון בסדרה הזאת.
עכשיו היו לו 2 אפשרויות:
אחת-זה להגיד אני הכוכב ואני הולך לנצח ולא מעניין אותי כלום וזורק מיליון זריקות באחוזים נמוכים,לא מוסר ובגדול מתרכז רק בעצמו
שתיים-להבין שיש לו קבוצה מספיק מוכשרת וטובה והוא יכול להתרכז בדברים אחרים שיובילו את בוסטון לניצחון.
בפועל הוא בחר באפשרות השנייה ובראון זכה בMVP וטייטום זכה באליפות בבוסטון.זה שהוא לא היה טוב לא משנה בכלל כי הוא עשה מה שצריך בשביל שבוסטון יזכו באליפות וזה ידידי מה שבאמת חשוב.

NBA בדם
29/08/2024 14:01:30
Reply to  yaniv

אין בעיה עם הזכייה של טייטום (או קרי ב16' אם היה זוכה), יש בעיה עם השחור – לבן הזה. מי שזכה יקבל את כל התשואות, ומי שלא הרבה פחות.
צריך לדעת להכיר בגדולה של שחקן, גם שהוא מפסיד, וזה משהו שאנשים לא תמיד עושים. הרבה מסתכלים על תוצאה "יבשה" – ניצח או הפסיד ומספר טבעות. יש להסתכל על כל המרכיבים והמשתנים.
שחקן שניצח כמו טייטום – לא צריך להפריז בהישגו כמו סופרסטאר אחר שסחב קבוצה, אלא כשחקן שנעזר לא מעט בקבוצתו בדרך אל התואר.

yaniv
yaniv
29/08/2024 14:09:55
Reply to  NBA בדם

שמע אני בדרך כלל נתקל בזה בדיונים שלי איתך לגבי ביבי המלך.אתה פשוט לוקח את הדיונים למקומות שאני פשוט לא מבין איך הגענו לשם.
לא דיברנו על מי מקבל את התשואות או מי שמפסיד נשאר בלי כלום.
דיברנו על העובדה הפשוטה שמבחינתך קובי היה נורא ואיום במשחק מספר 7 וכמעט הפסיד ללייקרס את המשחק(מכיוון שאתה אוהב מה אם-אז כן אם הלייקרס היו מפסידים באותו משחק אז הטענה שלך הייתה יותר לגיטימית)
ומבחינתי למרות שהיה לו משחק קליעה מזעזע הוא היה מדהים(בשאר האספקטים) ובזכות זה הלייקרס הצליחו לנצח את המשחק למרות שהוא היה 6/24 .זה הכל.
כמו שכתבתי כבר דווקא זה המשחק מכל המשחקים של קובי שמבחינתי שינה את הראייה שלי לגבי קובי והגדולה שלו

NBA בדם
29/08/2024 14:25:46
Reply to  yaniv

אבל זה כל הקטע. הלייקרס היו כחוט השערה מלהפסיד את המשחק. אז שלשה של רון ארטסט היא שהייתה קובעת אם לקובי היה משחק רע או לא? בכל מקרה היה לו משחק רע אך שנתן בו הכל, שלמזלו נגמר בניצחון. זה הניסוח המדוייק לטעמי.
אין ספק שקובי נלחם בקרשים (15 ריבאונדים גדולים), ופיצה על היכולת קליעה הרעה שלו, אבל גם בניהול משחק/שמירה על הכדור הוא היה לא טוב (2 אס' על 4 איב'), ככה שזה לא נכון שהוא היה מדהים בשאר האספקטים כפי שציינת.

yaniv
yaniv
29/08/2024 15:21:40
Reply to  NBA בדם

איך אמר שלמה שרף פעם הכל תלוי בשפיץ של הנעל.
אתה יכול לשאול את דוראנט איך מילימטר אחד עושה את ההבדל בין כישלון להצלחה.
שאר האספקטים זה לאו דווקא אסיסטים יש גם הגנה ,יש גם מנהיגות,מחויבות ובעיקר ההרגשה שהוא נתן לי כאוהד(ואני מניח גם לחבריו לקבוצה) שהוא את המשחק הזה לא מפסיד.
העניין בכלל זה לא אם היה לו משחק רע או טוב השאלה האם הוא הצליח להוביל את הקבוצה לניצחון זה הכל.
עכשיו אם היו בוחרים מצטיין רק למשחק 7 אז מן הסתם הוא לא היה מקבל את זה אבל זה לא העניין אלא העובדה שלמרות שהוא לא קלע טוב הוא הצליח להוביל את הקבוצה שלו לניצחון במשחק מספר 7 ולזכות באליפות.
אתה אוהב להזכיר את לברון ב16 אז כמה שהוא פנומן באותה סדרה אם הוא

yaniv
yaniv
29/08/2024 12:43:44
Reply to  MBK

אין ספק שהם עשו נכון אבל בזמן אמת ההעדפה שלי הייתה שאק ולא קובי.
תכלס וזה שניהם אמרו לא פעם,האידאל היה פשוט מה ששאק עשה במיאמי עם וייד ויכל לעשות את זה עם הלייקרס.דבר זה היה מביא לנו עוד 2-3 אליפויות

yaniv
yaniv
29/08/2024 13:09:42
Reply to  MBK

לא הבנת אותי,לא התכוונתי שאק במקום קובי אלא ששאק היה נשאר בלייקרס ומעביר את המושכות לקובי

IDO
IDO
29/08/2024 12:12:33

אם להיות לגמרי כנים. השינוי שקובי הביא למשחק ביחד עם אלן אייברסון זה מנטליות כוכב העל.
הוא הפך את המסירה עליו לרחוב ללא מוצא.
משחק סוליסטי . הכדור לעולם לא היה חוזר ממנו. אייסו שרק נהיה יותר גרוע.
עם קובי זה היה פיבוט ועוד פיבוט ועוד זריקה באחוזים נמוכים שהוא איך שהוא היה מכניס.
אחריו המבול או כמו שאני קורה לסוג השחקן שהיה קובי זה מוריד הגשם.

NBA בדם
29/08/2024 12:18:22
Reply to  IDO

+100

IDO
IDO
29/08/2024 12:36:44

קובי בן זמננו זה שאלה טובה.
אירווינג הוא מכריח זריקות רציני שאוהב ללכת ראש בקיר.
גיילן בראון אפילו יותר. מוסר של עבודה קשה, מגן על אבל הוא מוסר קצת יותר מידי. קובי בחיים לא היה מוותר על זריקה גרועה בשביל חבר פנוי בקבוצה.
דיימו התחיל כקובי אבל הוא למד להיות קבוצתי.
אני צריך פה עזרה חברים, מיהו הקובע החדש?

עידו גילרי
29/08/2024 12:45:40
Reply to  IDO

באפקין

עגל
29/08/2024 13:51:26
Reply to  IDO

"קובי בחיים לא היה מוותר על זריקה גרועה בשביל חבר פנוי בקבוצה."

  • אני די מסכים. וזה משהו שללברון היה אומץ לשנות למרות הביקורת.
Yinon Yavor
29/08/2024 15:16:41
Reply to  MBK

קיירי ממש לא שם. הוא גם מוסר יותר מקובי וגם בכלל לא בתפקיד. גם לילארד השוואה רעה.
זה מיצ'ל או טייטום, כששניהם אולי דומים לו בסקילס, אבל ממש לא ברמת האגואיסטיות והסוליסטיות, וכמובן שלא באופי המוביל

Avri
Avri
29/08/2024 12:41:06

כתוב נהדר ומהנה, תמיד כיף לקרוא אותך מידן.
בכל הקשור לתוכן, אני לא מסכים עם הרוב/כמעט הכל. לא חושב שהוא שינה את המשחק בכלום. הסו-קולד "ממבה מנטליטי" זה גם לא דבר חדש. מה חדש כאן? שעבד קשה מאוד ולקח את העסק הרבה יותר מידי ברצינות? כאילו שלפניו לא היו מטורפים שעבדו קשה. אפשר גם להתווכח האם זו בכלל תכונה חיובית (ראה, כמו שציינת, שחקנים שצועקים ומקללים בעצבים במשחקים בפארק…).

עידו גילרי
29/08/2024 12:54:22
Reply to  MBK

אני חושב שהנרטיבים סביב מייקל היו לא פחות מיתיים (ולא פחות מוגזמים). לא חושב שקובי לקח את זה יותר לאקסטרים. פשוט – did like mike

Last edited 19 days ago by עידו גילרי
NBA בדם
29/08/2024 13:29:33

אמת

אור
אור
29/08/2024 13:31:35
Reply to  MBK

הוא בהחלט הפך את עצמו למודל לחיקוי מספר אחת (בפער?) בקרב השחקנים שהגיעו אחריו

עידו גילרי
29/08/2024 13:42:16
Reply to  אור

מקווה שהם לא לקחו את זה לאקסטרים…

אור
אור
29/08/2024 13:56:45

חחח..

גיא הירוק
29/08/2024 13:36:58

הייתה לי התלבטות ארוכה איך לגשת לסוגיית קובי וההשפעה שלו על המשחק.
אחרי מעט מחשבה,
המסקנה שלי היא ששאלות סביב סטטיסטיקות וצורת משחק בכלל לא משנות כאשר דנים בקובי.
מה שמשנה, לדעתי, זה איך משחקו "עבר מסך" והפך אותו לאחת בדמויות הנערצות בתולדות הליגה.
רואים את זה בבירור בקרב שחקנים צעירים,
שם לאורך שנים זכה לאהדה יוצאת דופן.
רואים את זה בבירור, לאור אהדה/הערצה שרק מעטים בתולדות המשחק זכו לה.
למה ההערצה?
זה, לטעמי, כלל לא משנה לדיון.
עובדתית, ה-"מנטליות הממבה" הפכה לאייקון ולמודל חיקוי עבור לא מעט שחקנים,
ולכן,
הטענה שקובי שחקן ששינה את המשחק ואפילו השפיע עליו עמוקות היא טענה איתה אני מסכים.

(לא אכנס כאן לסוגיית קובי מחוץ לפרקט, שכלל לא רלוונטית לדיון. גם לא לסוגיות מיקומו "ההיסטורי" שהיא סובייקטיבית אפילו יותר מסוגיית השפעתו על המשחק)

Avri
Avri
29/08/2024 16:58:37

במילים אחרות גיא, אתה אומר שקובי היה סלב, העריצו את המיתוג שלו והחיוך הלייקרי שלו. זה לא קשור לשאלה האם הוא שינה את המשחק.

Avri
Avri
29/08/2024 17:11:25
Reply to  Avri

ואוסיף: מנטליות, עובר מסך, דמות הערצה, מה הקשר בין כל אלו ל*שינה את המשחק*? אין ספק שמבחינה שיווקית היתה לו מעטפת חזקה, ואין ספק שהיה לו משחק מאוד אסתטי שילדים אהבו לחקות. אבל מה בין זה ובין שינה את המשחק? מה הוא הביא במשחקו שגרם למשחק להראות שונה אחריו? האחד פשוט לא קשור לשני.

גיא הירוק
29/08/2024 17:28:01
Reply to  Avri

אני לא מסכים.
יש שחקנים שההערצה כלפיהם גרמה לדור של שחקנים לשחק בצורה מסויימת.
אייברסון הוא דוגמה אחת, קרי דוגמה נוספת. כך גם בראיינט.
הקטע הוא שלשחקנים כמו קארים, ג'ורדן או לברון בלטו לא מעט בגלל שימוש מיטבי במנעד יכולות פיזיות ש-99% מאוכלוסיית תבל יכולים לחקות (הגובה של קארים, האתלטיות של ג'ורדן, הכוח המתפרץ של לברון).
אייברסון, קרי קובי,
הם הציגו כדורסל שכדורסלן צעיר יכול לנסות לחקות –
אם זה השלשה מהלוגו,
הקרוסאובר,
הפייד אוויי.
ברור ששחקנים אלו הם הרבה יותר,
אבל "הנגישות" של מה שהם הציגו לצד אופי ייחודי הפכו אותם למודל לחיקוי.
וככאלו,
כל אחד מהם השפיע על המשחק –
דור של גארדים ושחקני כנף שצמח אחרי קובי הגיע לליגה כאשר הוא מציג כדורסל אחר ממה שהיינו רגילים לראות משחקני כנף או מגארדים.

עידו גילרי
29/08/2024 17:53:02

תודה לאל אף אחד מהדור שהזכרת לא משחק כמוהו…

גיא הירוק
29/08/2024 18:05:13

דווין בוקר?

עידו גילרי
29/08/2024 18:09:02

כן ככה אתה רואה את בוק?לשמחתי הוא לקח ממנו את הדברים הנכונים.

גיא הירוק
29/08/2024 18:24:46

אני מסכים,
גם אני שמח שהוא לקח את החלק הנכון ממשחקו של קובי.
קשה שלא לראות את מנעד המיומנויות של בוקר מהמיד ריינג' ולא לדמיין שעות על שעות של אימונים שאפשרו לפוטנציאל להגיע לידי מימוש.

Avri
Avri
29/08/2024 18:21:29

שוב, הטיעון שלך אוורירי מאוד. על מה *בדיוק* אתה מדבר? איזה שינוי במשחק קרה בעקבות משהו חדשני ושונה שקובי עשה? אתה מדבר על נגישות, מודל לחיקוי, הערצה, אבל זה הכל תחת הכותרת 'מרקטינג', ממש לא שינוי של המשחק (מה גם שזה מופרך לטעון שקובי היה גיים צ'יינג'ר בתחומים האלו, כאילו שהליגה היתה ליגה למקומות עבודה לפניו אבל נעזוב את זה בצד). הדבר הקונקרטי היחידי שאפשר לדוג מהתגובה שלך זה הפייד-אווי, שבמקרה היה גם הסיגנצ'ור מוב של מייקל. קובי ממש לא המציא את הפייד אוויי, ובוודאי שהמשחק לא השתנה בעקבות הפיידאוי שלו בשום צורה.

גיא הירוק
29/08/2024 18:27:50
Reply to  Avri

תראה,
תחום אמורפי מאוד, תחום "השפיעו על המשחק".
לטעמי, אוורירי ככל שיהיה…
העובדה ששורה של שחקנים משמעותיים רואים בקובי כמודל לחיקוי מלמדת על השפעה על המשחק.
אפשר להעריץ את שאקיל,
אי אפשר לחקות את משחקו.
אבל קובי (או כאמור, קרי ואייברסון)?
תתבונן בבוקר מסתובב לפייד מהמיד ריינג'.

Avri
Avri
29/08/2024 19:19:21

נכון, בהחלט אמורפי, אבל עדיין, לא כזה מסובך. זה שסטף שינה את המשחק זה ברור וקל מאוד להראות את זה. זה שדאנטוני ודון נלסון שינו את המשחק (לטוב או לרע), זה ברור וקל להראות את זה. ראסל? מג'יק? גם כן, לא מסובך ולא אמורפי במיוחד. דניס רודמן בכל הקשור לסגירה ומיקום ריבאונד? צ'ק. מרצ'לוניס? לחלוטין. יודע מה, אפילו הטור על כריס בוש שנראה לי קצת מוגזם, עדיין, הכותב הסביר בדיוק מה קרה שם שלדעתו שינה את המשחק (בין אם נסכים או לא, לפחות היתה שם תיזה ברורה). פיידאווי ומיד ריינג'ים זה לא המצאה של קובי, ממש לא דבר חדש, וממש לא שינוי של המשחק. אז מחכים את המשחק של קובי? חיכו שחקנים גם לפניו. אני בתור ילד ניסיתי לחקות את הזריקה היפהפיה של ג'וני דלזל, אז הוא שינה את המשחק? וכמה ניסו כמו דבילים ללעוס מסטיק כמו מייק? זה לא קשור לשאלה שנשאלת כאן.

Air Canada
Air Canada
29/08/2024 13:55:47

קובי היה שחקן ענק טופ 10 בכל הזמנים אבל הוא לא שינה את המשחק. הוא כן עבד מאוד קשה והשפיע על הליגה אבל לא שינה אותה. מה שכן הוא היחיד שעמד במשפט be like mike

עגל
29/08/2024 13:58:14

תודה מידן.
זה טור מצוין על קובי שמתרכז יותר בדמותו והשפעתו על הליגה.
הייתי שם אותו בראשמור של הדור שלו עם שאק ודאנקן. סה טו, בדירוגים ההיסטוריים הוא הרחק מאחור.
קובי היה שחקן מעולה שדי אהבתי ולא סבלתי בו-זמנית, בגלל האלגנטיות, בגלל החוסן האישי והאגואיסטיות.
מבחינת כדורסל נטו הוא היה חיקוי מוצלח של מייקל רק קצת פחות טוב.

הוא היה איש שניתן להסתכל על דברים שעשה בשתי דרכים הפוכות לגמרי – בהסתכלות אחת הוא ידע היטב לחרב משחקים, בהתסכלות שניה הוא לקח אחריות.
מצד אחד – נתן 10,000 דולר לחבר, בהסתכלות אחת – חבר טוב, בהסתכלות שניה – שני שחורים סתומים (סליחה שאני לא pc) זורקים כסף גדול, ועוד על מה, על הימורים. כמעט בכל דבר שהוא עשה יש את השניות הזאת.

מה שבטוח – הוא היה פייטר ומקצוען.

עגל
29/08/2024 14:22:00
Reply to  MBK

חחח שכחתי בכלל שהיה לבן. הנקודה היא שני סתומים שזורקים כסף על הימורים.
התכוונית שקובי, שאק ודאנקן היו הראשמור של הדור שלהם

שדות פופ לנצח
29/08/2024 14:06:09

תודה מידן, פוסט מרתק שנהניתי לקרוא , אני כמוך על המגרש מדרבן ומשתגע אם מישהו לא משחק במלוא המחויבות, אבל אין לי הג'וק הזה של שנאה להפסיד, אם הקבוצה השניה שיחקה טוב יותר אני הראשון שיפרגן לה

Last edited 19 days ago by שדות פופ לנצח
מנחם לס
29/08/2024 14:38:17

מעולה מידן. תודה

ברוך רובין
ברוך רובין
29/08/2024 14:55:46

תודה מיידן מצויין, קובי הוא בן השחקנים האסתטיים ביותר שהיה אפשר למצוא, כשהליגה הייתה צריכה כוכב על, הוא סיפק לה בדיוק את זה, גם אם הוא חיקוי של המקור (שגם היה חרא של אדם) .

כמעט כל שחקן צעיר מדבר על הממבה מנטליטי וזה הגדולה האמיתית של קובי

NBA בדם
29/08/2024 14:58:10

+100

thetroll
thetroll
29/08/2024 15:32:54

מידן פוסט מעולה תודה רבה הזכיר הרבה דברים ששכחתי (אני מניח שכשגוגל שוכח מידי פעם משהו הוא בא להתייעץ איתך 🤣). לעצם העניין ברור שקובי זה שחקן ששינה את המשחק מהטעמים שכתבת ויש עוד דברים. אבל זה לא חשוב בעייני יותר חשוב הדיון על המעמד ההסטורי שלו. טופ 10 ? רשמור? אז אומר זאת כך – שהעניין עם הרשמור זה שאנשים בוחרים חמישיה לפי עמדות. ובעמדה של קובי יש אחד מייקל שאוחז בה ואי אפשר להזיז אותו משם ובצדק דרך אגב. וזה דוחק את קובי למטה. לחמישיה השניה או השלישית. אני לא בטוח בכלל שאם לא היו בוחרים לפי עמדות אלא פשוט את השחקנים הטובים ביותר קובי לא היה בטופ 5 של כל הזמנים. הוא לא היה הכי יעיל זה הדבר העיקרי שאפשר לאמר בגנותו ואחר כך המנטליות של אני אפסי ואין עוד. אבל כל היתר? הוא בהחלט טופ 10. אני לא יכול להעלות על דעתי 2 שהייתי שם לפניו מיד אחרי מייקל. הוא בטח ובטח שם.
פוסט נפלא מידן אתה צריך לכתוב עוד.

thetroll
thetroll
30/08/2024 0:51:27
Reply to  MBK

גם אם בוחרים לפי עמדות וגם אם בוחרים ללא קשר לעמדה הוא בטופ 10 מבחינתי חד משמעית. אין מצב שלא.

Boston Ami
Boston Ami
29/08/2024 17:12:08

תודה על הכתבה, לא קראתי את כל התגובות, אבל מעניין לציין את העובדה הבאה – אני גר בבוסטון, והילדים פה בסביבה שהם קולעים סל חשוב או קשה, עדיין צועקים ״קוביייייי״ – רובם לא חיו בזמן שהוא שיחק ובטח לא היו אוהדים, אבל הוא הפך למושג.

Boston Ami
Boston Ami
30/08/2024 0:28:31
Reply to  MBK

D:

אבג
אבג
29/08/2024 17:17:31

בעיני הוא תמיד ישאר הדוגמא הבולטת ביותר לצביעות האמריקאית.
מקנסלים אנשים שאמרו מילה לא במקום (לדוגמא דונלד סטרלינג*
ובונים פסלים לאנסים.
זה לא שאני מצדיק את מה שסטרליינג אמר, אבל זה לא דומה לאונס בשום צורה.
אפשר להתווכח על היכולת שלו בתור כדורסלן, על הממבה מנטליטי וכו.
אבל לבנות לו פסלים, ופולחן האישיות שלו זה פשוט הזייה

גיא הירוק
29/08/2024 17:32:49
Reply to  אבג

ספורט, אונס והערצה זה שילוב רעיל מאוד בארה"ב.
נתוני כמות הפגיעות המיניות במכללות בארה"ב מבהילים,
כמות כיסוי התחת שהממסד נותן לכוכבים שהם פרה חולבת של המכללות זה מזעזע.
זו סוגיה ששווה שורה של פוסטים,
והיא מעסיקה בשנים האחרונות חלקים הולכים וגדלים מהציבור בארה"ב.

אבג
אבג
29/08/2024 17:41:05

כשרואים את הפסלים שבונים לקובי, מבינים שזה לא מקרי, זו שיטה.
זה עוד יותר מדהים על איזה שטויות (יחסית) מקנסלים אנשים שלא יודעים לקלוע.
לא מכיר את הנושא של המכללות, אבל לא מתפלא

Guy d
Guy d
29/08/2024 17:58:05

הכוונה להיות הכי טוב שאתה יכול להיות זה רצויה, הכוונה להיות הכי טוב בהשוואה לאחרים והרדיפה האינסופית אחר הישגים ותארים מביאה עוד סבל.
אני מסתכל על מייקל, קובי וגם לברון ברוב הקריירה (בשנים האחרונות פחות) עם על הישגיהם ואני מרגיש הרבה סבל, חוסר סיפוק ותסכול.
מסתכל על בירד, מג'יק, יוקיץ' ודונציץ' ומרגיש חוש הומור שמחה והנאה.

אף פעם לא הייתי בצד של קובי, בעיקר בגלל המרורים שהאכיל את הפייסרס ומילר (דהעה כם מלא שמיה והומור שהערצתי) של סוף ותחילת המילניום. לא יכולתי להתעלם מזה שהוא היה שחקן טוב מאד מאד!

תומר
תומר
29/08/2024 18:28:43

עוד לפני שמתיחסים לתוכן, הפוסט הזה ראוי להיכתב בספר הזהב של הופס בזכות שני אלמנטים חשובים:

1) העלאתו מהאוב של טוני גפני, אחד השחקנים הזרים שאהבתי יותר, ובפרט בקדנציה הקצרה שלו בגליל (נפצע די מהר). זו הייתה עונה שבה הוא נכנס לספר השיאים של גינס בתור שחקן שהיה בעונה אחת שותף לשתי קבוצות שעלו לגמר בשתי ליגות שונות – גליל גלבוע מחד ובוסטון סלטיקס מאידך
2) תיאור של המעמד של קובי בראיינט שובר גביע על ראשו של אדם סילבר ההמום. הייתי משלם כסף רב כדי לראות את זה קורה בחיים

Last edited 19 days ago by תומר
עידו גילרי
29/08/2024 19:34:20
Reply to  תומר

חחח, היה שותף בלי להיות שותף…אם כבר אנחנו בפוסט על ברייאנט אז היה אחד שהיה שותף לאליפות בשתי הליגות…

תומר
תומר
29/08/2024 20:32:32

כמובן, בגליל הוא לפחות שיחק קצת…

עידו גילרי
29/08/2024 20:37:11
Reply to  תומר

אבל ממש קצת…

דוקטור רזי הופמן
29/08/2024 18:53:01

תודה רבה מידן
קובי אצלי כמובן בעשיריית כל הזמנים כנראה מקום 6 ובטח שלפני השקץ.

thetroll
thetroll
30/08/2024 0:53:49
Reply to  MBK

דוקא בעייני זה יפה שמי שכותב את זה הוא אוהד בוסטון. מראה על אינטגריטי.

דוקטור רזי הופמן
30/08/2024 1:12:37
Reply to  thetroll

תמיד היתה לי הערכה לכדורסל של קובי.
שנאתי את ההפסדים של הסלטיקס לקובי וגזוז (ל במקור) אבל מקצועית הערכתי אותם מאד. עם פרק ו/או גארנט אולי לקובי היו 3 או 4 אליפויות ולא 5 אבל זה הגורל.

דוקטור רזי הופמן
30/08/2024 1:10:05
Reply to  MBK

תודה רבה אבל אני רחוק מזה
אני יכול להרשות לעצמי אבל אף פעם לא הייתי ב TD לראות משחק של הסלטיקס.
לעומת זאת את היונייטד כן ראיתי לפני 35 שנה באוקספורד. גולים של וויו וסטראכן, 2 החמצות עונשין של רובו… ניצחנו 2:0. עונה ראשונה או שנייה של פרגי.

תומר
תומר
29/08/2024 19:16:06

בנוסף לכל הרהורי טוני גפני ואדם סילבר, פוסט מצוין שנוגע בנקודות המשמעותיות באישיות הלא פשוטה של ברייאנט ובנחישות האינסופית שלו בתור האדג' על שחקנים לא פחות מוכשרים
זה לא שהוא לא היה רלוונטי בעונות האחרונות שלו אבל נראה לי שהיה לו עדיף אם היה פורש כמה שנים קודם

תודה רבה!

Stockton2Malone
29/08/2024 19:28:13

כתבה לפנטאון
לא יכול לסלוח לקובי את פרשת האונס, למרות שלדעתי שם התחיל השינוי אצלו – משחקן מאוס עם אגו אינסופי הוא החל תהליך של להיות פחות זבל

Dor
Dor
29/08/2024 21:14:26

תודה מידן. שחקן ענק שלא אהבתי, בעיק כי הוא חיסל לי את הסיקסרס בפיק של AI ואני מתחבר לגמרי לפירסום למנטליות הלא מתפשרת שלו. אני חושב שאתה קצת מצמצם אותו בגזרת הכישרון, אצלי הוא שני בעמדה רק ל MJ. פשוט כישרון מטורף

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

השחקן הכי גדול מאז מייקל, זה שקמים בלילה בשבילו, קונים כרטיס בשבילו.
מכונת כדורסל, בשיאו דווקא הייתה לו את הקבוצה הכי חלשה אחרת יכל להיות עם יותר אליפויות.

איש הערפל
איש הערפל
30/08/2024 1:33:02

קובי קובי קובי לאן הלכת לנו???
בתור אוהד לייקרס עוד משנות השמונים, אחרי הואקום שמג׳יק והשואוטיים השאירו, והשנים הנוראיות כשמייקל היה בפסגה (ולי אישית היה קשה לחבב אותו על זה בעיקר כי לקח את האליפות הראשונה על הראש של הלייקרס), הצמד חמד שאקובי היה כמו אוויר לנשימה, וכן בין שני אלה קובי תמיד היה הפייבוריט? למה – כי זה לא ממש חכמה לשים את הכדור בסל כשאתה מתנשא לגובה של 220 ושוקל כמו טנק מרכבה 3, מצד שני לצפות בקובי מסובב את כל סן אנטוניו – מקבוצות ההגנה הגדולות בהיסטוריה, תענוג. ומי שעדיין סבור שהוא נושא הכלים של שאק, שיעבור על המשחקים בפלייאוף ולא רק הגמר באותם שנים.
לגבי הויכוח של ראשמור המאוד סובייקטיבי יש לאמר, אצלי קובי תמיד יהיה מספר 2 אחרי מייקל. אני לא מבין איך לברון בכלל בסיפור כשכמעט כל הקריירה היו לו טיולים לגמר עם קונפרנס פח אשפה וקבוצות עם שחקנים דרג 1 בשיאם, אבל זה ויכוח מעגלי שלא ייגמר לעולם.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

שחקן מצוין, אדם משוגע, ודמות קונטרוברסלית (אני מדבר על קובי, מידן, לא עליך
😉🙂
וביחד אתם קובי מידן, אז בכלל מצחיק)
תודה רבה חביבי, פוסט מצוין, וגם הדיונים בתגובות מצוינים ומעוררים מחשבות.

NFS
NFS
30/08/2024 5:17:45

יופי של פוסט, אהבתי את הכתיבה האישית הסובייקטיבית – לטעמי כך צריך כשכותבים על שחקן כמו קובי, שבדיוק כמו כוסברה – או שאוהבים (כלומר מעריצים) או שלא אוהבים (כלומר מתעבים).

באופן אישי הייתי מסורתית נגד הלייקרס של תחילת שנות האלפיים, אפילו שגרתי שם והייתי בסטייפלס החדש שזה עתה הושק ומוקף במלא אוהדי לייקרס פנאטים (לא ייאמן כמה) – הייתי בצד של הבלייזרס, פייסרס, קינגס, סיקסרס, וולבס, נטס וכו' ללא הועיל, עד שהגיעה דטרויט ועשתה לי המון נחת לראות את קובי מתפתל בעצבים במסיבות עיתונאים לאחר הפסדים.
לא אהבתי את קובי, ממש לא אהבתי. למה לא אהבתי? לא רציתי שיצליח יותר ממייקל ג'ורדן. רציתי שייכשל. אחרים שהיכרתי, אוהדי לייקרס, העריצו אותו עד השמיים. לא מכיר הרבה שחקנים בליגה שהייתה להם כזו עדת מעריצים.
שחקן סופר מוכשר, תמיד יקח אחריות, תמיד ירצה לנצח בכל מחיר, חיית משחק – ועם זה באים מחירים.
על האונס הנורא בקולורדו והתשלום על ההשתקה – סיפור קשה שבהחלט פגע במורשת שלו.

ללא ספק שחקן שחייב להיות בסדרה הזו.

Last edited 19 days ago by NFS
trusttheprocess
trusttheprocess
30/08/2024 7:43:51

אני לא זוכר מתי זה היה בדיוק,
אולי 99 אולי 2000, זה כבר היה בסטייפלס
ראיתי את קובי במשחק פלייאוף נגד פניקס שהיו אז עם ג'ייסון קיד ופני הארדווי וקובי קלע סל ניצחון על הראש שלהם מג'אמפ שוט מקו העונשין בערך.
ומאחורי ישב איזה שמן 300 פאונד שאני לא יודע איך הצליח להיכנס לכסא וכל פעם שקובי היה זורק לסל הוא היה צורח קוביייייי בלי קשר אם נכנס או לא.
עשה לי חור בראש

ירון, החלום
ירון, החלום
06/09/2024 3:29:25

בס"ד
תודה רבה.
'לקן' אי אפשר להישאר אדיש אליו.