שחקנים ששינו את המשחק (10) – דריימונד גרין החמור של המשיח / יהונתן גזלה

שחקנים ששינו את המשחק (10) – דריימונד גרין החמור של המשיח / יהונתן גזלה

אני לא אוהב אותו. ואני חולה על הווריורס. הוא בוטה, צבוע, יהיר, אלים, בורח מאחריות כמו צפונבון מעבודות רס"ר. הוא בטוח שסטף רכב עליו בדרך להצלחה. ועל זה יש לומר, גם המשיח יגיע רחוב על חמור. אבל המשימה היא לכתוב על שחקנים ששינו את המשחק, וקשה לי לחשוב על שחקנים שעונים על קטגוריה זו בעשור האחרון יותר מדריימונד ג'מאל גרין ולכן בחרתי בכל זאת לכתוב עליו. ונו טוב, תפסתם אותי, גם נרשמתי מאוחר לפרויקט וסטף קרי כבר נתפס על ידי כותב אחר.

“דריימונד גרין הוא כמו האולר השווצרי של כדורסל. יש לו כלי לכל מצב, ואי אפשר לדעת באיזה הוא ימשוך בפעם הבאה.” — קווין דוראנט

“אם אתה צריך תזכורת שכדורסל הוא לא רק עניין של גוף, אלא גם של מוח, פשוט תסתכלו על דריימונד גרין.” — צ'ארלס בארקלי

“לשחק נגד דריימונד זה כמו להיאבק עם תמנון. הוא נמצא בכל מקום, כל הזמן, ואין אפשרות לברוח מהשפעתו.” — לברון ג’יימס

"בבקשה תפסיקו לשאול אותי מה לא בסדר עם דריי… אני לא יודעת! אולי זה שיבוט שלו זה שעלה לשחק! (אחרי הופעות פושרות בגמר 2022) — מרי בייברס, אמא של דריימונד

שחקנים ששינו את המשחק (10) – דריימונד גרין החמור של המשיח / יהונתן גזלה

דריימונד הצעיר

מגיל צעיר, בסגינאו, מישיגן דריימונד גרין היה אגדה מקומית. הוריו, מרי בארברס-גרין ואביו וולאס דיוויס, היו התומכים הגדולים שלו, אם כי מרי נאלצה להשתמש בשילוב עדין של עידוד ואיומים כדי לשמור על דריימונד הפרוע בכיוון הנכון. הרי ברור לכם שמישהו הוריש לו את הפה שלו.

בסיום התיכון, דריימונד גרין לקח את כשרונו לאוניברסיטת מישיגן סטייט של טום איזו, ל-4 שנים מלאות של כדורסל ותואר אקדמי בתקשורת המונים. הוא לא היה צריך פרקטיקום, מכיוון שבמהרה הפך שם לא רק לשחקן מצוין, אלא גם לקרקס תקשורתי שלם. אבל הפאשן שלו והדרך הייחודית בה שיחק, הובילו את הספרטנים לפיינל פור ב-2009 ודריי זכה בתואר השחקן השנה בביג 10. גרין כבר אז היה מפורסם בנאומיו המוטיבציוניים נוטפי כריזמה, כאילו נלקחו מסרטי פוטבול מהמאה הקודמת. הוא היה בעל יכולת ייחודית לרתום אנשים סביבו בכוח הפה והזרוע ובדוגמא אישית. גרין שיחק בספרטנס ללא כוכב ברור, כאשר קיילין לוקס הכוכב שלצידו רוב השנים, היה בקושי כישרון NBA. השחקן ה-NBA היחיד שאני זוכר ששיחק איתו היה אדריאן פיין ז"ל, אך הנ"ל היה די צעיר כשדריימונד סיים את עונתו האחרונה. דריימונד סיים את אותה עם ממוצעים של 17 נקודות, 10 ריב' ו-4 אסיסטים. שחקן נמוך 6'6 עם מוטת ידיים ארוכה, ראיית משחק משובחת, נייד, רמזים לקליעה, אך גם כזה ששקל להערכתי קרוב ל-240-250 פאונס בעונתו האחרונה.

דרמת יום הדראפט

בקיץ 2012, כשיום הדראפט הגיע, לדריימונד היו ציפיות גבוהות. אך לאף אחד אחר לא היו כאלה. אף אתר דראפטים דאז לא מיקם את דריימונד גרין בסיבוב הראשון. רובם מיקמו אותו בין בחירות 35-50. הצדיק בסדום היחיד איכשהו היה צ'ד פורד, לשעבר מומחה דראפט ב-ESPN וכיום פרוספר באוניברסיטת הוואי. פורד היה ידוע בתפיסה הייחודית שלו וקיווה לבבחירה של דריימונד במקום ה-27 למיאמי היט במוק האחרון שלו, כשפורד הדגיש שאילו היה GM היו בוחר בו אף גבוה יותר.

אתר בליצ'רס ריפורט הצעיר, שניסה בזמנו להשחיז סכינים מול הסיקור של ESPN, כתב מאמר ביקורת על הבחירות של צ'ד פורד וכתב את הדברים הבאים על הבחירה בגרין:

רק ניתן לדמיין מה שחקן כמו גרין היה עושה עבור ההיטלס של לברון-ווייד-בוש ב-2012

דריימונד נבחר בסופו של דבר על ידי הווריורס בבחירה 35 כאשר מיאמי אכן בחרה בסנטר במקום 27, ארנט מולטרי, שמהר מאוד הגיע לליגה הסינית ושיחק ברחבי אסייה. קשה לכעוס על הליגה של אז, בה גודל ועוצמה עוד נחשבו ככלים הכרחיים לניצחון. הווריורס בוודאי לא דימיונו מהפך כדורסלני כשבחרו בגרין, בקיץ 2012. הם בחרו קודם בפסטוס אזילי, סנטר הגנתי קשוח, בבחירה 30 ואף בדיוק החתימו את אנדרו בוגוט על אחד החוזים הכי חשובים בתולדותיהם. יחד עם דיוויד לי בקו הקדמי, הווריורס חיפשו בגרין ווילד קארד. דריימונד לא תואר באף אתר סקואטינג כפוטנציאל אמיתי כשחקן גבוה. השוואות רבות ראו בו סוג של רון ארטסט או בארקלי. ווינג רב גוני עם שרירים ובטן מלאה, קצת שיגעון ויכולת הגנתית מופלאה. רבים כתבו על משקלו הגבוה ובצורך לרדת במשקל. הקליעה של גרין שהחלה להראות ניצנים נתנה לווריורס תקווה שאולי הם מצאו עומק טוב לווינג עבור עמדה 4. מחליף הגנתי לדיוויד לי שהיווה חור הגנתתי בהרכבים מסויימים.

מבחינתו של גרין, הרגע שבו גולדן סטייט ווריירס בחרו בו במקום ה-35 הכללי היה תערובת של הקלה ונחישות. "פשוט חיכיתי לשם שלי להיקרא, וכשהוא נקרא, ידעתי שאני צריך לגרום לכל קבוצה שעברה עלי להתחרט על ההחלטה שלה," נזכר גרין מאוחר יותר, עם חיוך שהציע שהוא כבר תכנן את הנקמה שלו. עד היום, גרין יודע לדקלם את כל שמות השחקנים שנבחרו לפניו בדראפט ויודע להגיד בדיוק מה קרה איתם מאז.

עונת הרוקי

עונת הרוקי של דריימונד בג"ס הייתה מרעננת. הוא היה בעיקר השחקן מבדר, יחד עם קנט בייזמור, עם חגיגות ייחודיות ומצחיקות מהספסל. אך גם כששיחק היה סוג של כדור באולינג שהותיר אחריו הרס חיובי. גרין מהר מאוד הפך לחביב הקהל. ההוא שמזנק ליציאים או עושה מהלכי האסל. הוא אף שיחק בכמה רגעי קלאץ' במיוחד בפציעות של הווריורס בקו הקדמי. סה"כ שיחק 79 משחקים בעונתו הראשונה וקלע 3 נק' ו-3 ריב' ב-13 דק'. הכימייה שלו עם רכז הקבוצה ג'ארט ג'ק, הייתה נהדרת, במיוחד כשג'ק היה נשאר על המגרש לשחק עם המחליפים.

נשאר מוכן להזדמנות – Born Ready-Stay Ready

לאחר סיום עונתו השנייה של דריימונד, בקיץ 2014, הווריורס הפתיעו ופיטרו את מארק ג'קסון. ג'קסון בשנותיו במפרץ, ביצע מהפך בווריורס והפכם מקבוצת לוטרי לקבוצת פלייאוף קשוחה. יחד עם אנדרו בוגוט כעוגן הגנתי, אנדרה איגוודלה כאולר שווצרי, קליי הצעיר וקרי שהחל סוף סוף לצאת ממכת הפציעות, הצליח ג'קסון בעזרת מהלכים חשובים להוריד את קרי מהובלת הכדור, לבצע תרגילי קלעים כאשר דיוויד לי שהפך לאולסטאר תחתיו, קיבל מרחב לייצר נקודות צבע באופן אפקטיבי. ג'קסון שראה בקרי בזבוז של מוביל כדור, שם את הכדור בידיים של ג'ארד ג'ק המבוגר האחראי. הווריורס הפכה לאיום במערב בשנותיו של ג'קסון. תחשבו על הטיברוולבס של השנתיים האחרונות עם מייק קונלי לצד אדוורדס הצומח שמפתיעים קונדטנדריות וכמעט נוגעים בצמרת.

הפיטורין של ג'קסון גרמו להרמת גבות ולבוז בתקשורת הספורט האמריקאית. הנרטיב היה שהווריורס וג'קסון הם עוד חוליה בשרשרת המאמנים השחורים, שתמיד טובים מספיק בשביל לבנות יסודות לקבוצה מפורקת, אך תמיד מפוטרים כשמגיע הזמן לבצע קפיצה ולאכול מפרי עמלם. ההחתמה של סטיב קר, מאמן לבן ללא שום ניסיון קודם של אימון, הקפיצו אנשי תקשורת חשובים כסטיבן איי סמית' (חברו האישי של ג'קסון) לדברי תוכחה קשים נגד הקבוצה. הווריורס לא נשארו חייבים והדליפו את העובדה שג'קסון פוטר בגלל התנהגות שערורייתית ויצירת תרבות קבוצתית רעילה. קר הגיע לווריורס בקיץ 2014 צנוע, לאחר שדחה ברגע האחרון הצעה מפתה תחת פיל ג'קסון בניקס. קר ידע שהוא חייב להקיף עצמו בעוזרי מאמנים המשובחים ביותר שכסף יכל להשיג (לעומת קודמו שהיה פרנואיד וחשב שכולם באים לחתור תחתיו). אלווין ג'נטרי הובא כאחראי על הצד ההתקפי, לאחר שהוביל את ההתקפות הטובות בליגה בפיניקס ובקליפרס ורון אדמס הובא כמומחה הגנה נהדר שעזר לטום טיבדו בבולס. לוק וולטון צורף לאחר שפיתח שחקנים בג'י ליג והיה אחד החביבים על פיל ג'קסון ביכולת שלו להבין את התקפת המשלוש.

אבל אז, בעונת הבכורה של סטיב קר, הווריורס חטפו מכה קשה בפריסיזן, כאשר דיוויד לי, הפאוור פורוורד האולסטאר שלה נפצע בהמסטרינג במחנה האימונים. לי ניסה לחזור אחרי כמה משחקים בעונה הרגילה ומיד יצא ושוב לא ידעו מתי יחזור. משם קרתה אחת הטעויות הגדולות בהיסטוריה של המשחק. לא פחות. דיוויד לי שהיה סקורר יעיל ומסוכן אך גם עול הגנתי וקצת חור שחור, הוחלף על ידי דריימונד בחמישייה והווריורס פשוט הפסיקו להפסיד. דריימונד שיחק כ"פרי סייפטי" הגנתי ובוגוט, אחד הסנטרים ההגנתיים הכי טובים בכול הזמנים לטעמי, היווה מטרייה אווירית. קליי תומפסון והאריסון בארנס שחזר להרכב לאחר עונת ספסול של מארק ג'קסון סתמו את הכנפיים עם אורך, גודל ומהירות רגליים והחביאו את סטף הקטן מול הרכזים העוצמתיים. איגי ושון ליוינגסטון נתנו פאנץ' אדיר מהספסל כאשר מוריס ("מו באקטס") ספייטס נתן עוד גבוה שמרווח את המגרש. ופתאום הווריורס נראו כמו קבוצה בלתי מנוצחת. ובהפרשים עצומים.

סטף נתן קפיצה כשחקן מטרה והפך מועמד ל-MVP. בכל רגע נתון היו לווריורדס מובילי כדור וקלעים על המגרש. דריימונד נתן עונת קליעה מרשימה ואפשר להכול לקרות בשני צדי המגרש. הווריורס פתחו את עונת 2014/2015 במאזן 21-2 והמשיכו במסע הניצחונות.

ואז עלתה הדילמה. לאחר 49 משחקים דיוויד לי סוף סוף אושר לשחק. סטיב קר וצוות האימון, בהחלטה שגם בדיעבד נראית קשה, נאלץ לקחת אותו לשיחה, בדיוק כפי שעשו עם אנדרה איגוודלה בקיץ הקודם, ושכנעו אותו שעדיף לו לעלות מהספסל. הווריורס מאותו רגע העלו 2 אולסטארים לשעבר מהספסל. הווריורס יכלו להתחיל כמעט כל מהלך בהכנסת כדור לבוגוט או גרין, שניהם מוסרי-על ולבצע את מה שקר למד מהתקפת הפרינסטון ומזמנו תחת גרג פופוביץ' תנועה ללא כדור. בנוסף קר, גנב גם לפיל ג'קסון אלמנטים מהתקפת המשולש עם בוגוט או דריי בהיי פוסט, רק שההנד-אופים לא קרו באזור קו העונשין כמו עם מייקל, אלא על קשת השלוש עם סטף וקליי. הוא גם גנב ממארק ג'קסון קודמו אלמטים של חסימות לקלעים כגון תרגיל ה"מעליות" המפורסם בו עובר קרי בין שני חוסמים שסוגרים אחריו את "הדלת" ותוקעים את המגן שלו. למרות המאזן המטורף של 67-15 בסיום העונה הרגילה, הווריורס עדיין לא הגיעו פייבוריטים ברורים לפלייאוף 2015.

בצד השני של ארה"ב נבנתה קבוצה חד פעמית בה לברון ג'יימס חבר לאולסטאר הצעיר קיירי ולקווין לאב שהיה סוג של סופרסטאר במיניסוטה ויצרו שלישייה מפחידה בקליבלנד. בהמשך השנה, לאחר פתיחה חלשה, הקאבס התחזקו בשחקן השישי הטוב בליגה דאז, ג'יי אר סמית, באימן שאמפרט שנחשב אחד משחקני ה-3D הטובים וסנטר עוצמתי הגנתי בשם מוזגוב. לא מעט פרשנים ראו בדומיננטיות החדשה של הווריורס מפגע טיימינג לסיפור הנפלא שרצו לספר על לברון. הילד מאקרון, הילד של כולנו, שהפך לשנוא במיאמי, אך חזר הביתה כדי להביא למדינת הולדתו אליפות ראשונה. זו הייתה אמורה להיות התקופה שלו. האליפויות במיאמי חסו בצילן של ה"סופר טים" השנוא שנוצר שם, השחצנות של השלישייה, הריבים עם ריילי ועם ספולסטרה, והכניעה הקשה בגמר 2014 לכדורסל האיכותי יותר של הספרס. למרות הפתיחה הבינונית של הקאבס עם דיויד בלאט המאמן, מרגע הטרייד הקאבס הפכה לקבוצה מאיימת וחזקה.

אך ללא קשר לקאבס, במהלך הפלייאוף הווריורס, למרות הצלחתם לא הצליחו לתפוס את מקומם הלגיטימי כמועמדים ללכת עד הסוף. מצפייה בהרבה מדיה מהתקופה הזו, הם הוטלו בספק כמעט בכול סדרה. וותיקים כצ'ארלס ברקלי טענו שאין היסטורית קבוצת ג'אמפרים שזכתה באליפות. גם כאשר ניצחו, טענו שהם פשוט ברי מזל מכיוון שלא חוו פציעה משמעותית לעומת היריבות שלהן שחוו כאלה. הם ניצחו את הפליקנס 4-0 עם 4 משחקים צמודים בסיבוב הראשון, כולל סל שיוויון מטורף של סטף קרי. בסיבוב השני, לאחר פיגור 2-1 מול הגריזליס, עלו הטענות על היותם רכים. אך הם חזרו וניצחו את הגריזליס הקשוחים לאחר שטוני אלן נפצע ומייק קונלי היה צריך לשחק עם מסכה. ובגמר המערב ניצחו את הרוקטס באחד העונות הביזאריות עם דוויט הוורד וג'יימס הארדן שהגיעו לגמר המערב כמעט בטעות לאחר שג'וש גרין וקורי ברואר סירבו למות וניצחו את הקליפרס הטובים יותר. פרשנים רטנו על כך שהווריורס הצליחו להתחמק הן מהקליפרס, הן מהת'נדר והן מהספרס האלופה שהודחה על ידי הקליפרס. גם בסדרה מול הקאבס עלו שוב הטענות על כך שהווריורס נהנו מקורטוב של מזל כאשר קווין לאב עדיין היה פצוע בכתפו וקיירי נפצע בניצחון הווריורס בהערכה במשחק מספר 1. מה שהליגה פספסה בין שעררויית ה-MVP של הגמר, לבין הדיון התפל על פציעות היריבות, היה המהפך הכדורסלני שקרה מתחת לאף שלה.

הולדת הדת' ליינאפ – חמישיית המוות המקורית.

לאחר שנקלעו לפיגור 2–1 בסדרת הגמר של 2015, כשהקאבס הפצועה הפכה את הסדרה לקרב בושידו, סטיב קר, בעצת אחד מעוזריו ניק אורן שמו, הכניס את אנדרה איגודלה להרכב הפותח במקומו של בוגוט, שנבחר לחמישיית ההגנה של הליגה. דריימונד גרין עבר מעמדת הפאוור פורוורד לעמדת הסנטר, בעוד שאיגודלה והאריסון בארנס, סגרו את עמדות 3-4. ההתאמה הזו ויתרה על גודל וחוזק לטובת ידיים ארוכות וזריזות, מהירות, פליימיקיינג, קליעה ותנועה. אורן היה איש וידאו עם זיכרון לפרטים. הוא הסתכל על סטטיסטיקות מתקדמות וגם צפה בווידאו של גמר ה-NBA 2014, כשהסדרה מול ג'יימס וההיט התהפכה, לאחר שמאמן סן אנטוניו ספרס, גרג פופוביץ', הגביר את הקצב על ידי מעבר למשחק סביב בוריס דיאו כסנטר ושימש גם כפליימייקר רב גוני שיכול להתחלף בהגנה וככזה שיכול לנהל משחק מהצבע, כאשר הקלעים עפים לכל עבר.

ב-2015, לברון, לאחר פציעת כוכבי המשנה שלו, נותר מוקף קלעים ושחקני האסל גדולים בצבע כמו מוזגוב וטריסטן תומפסון. הוא האט מול הווריורס את המשחק וגרם למצעד אל הקו או ריבאונד התקפה, כאשר הווריורס שאפו לצאת במהירות למשחק המעבר שלהם. חשוב לציין שלסגל המקוצר של הקאבס גם הייתה השפעה על המשך הסדרה. הם עלו ל-2-1 מפתיע, אך מת'יו דלבדובה כמעט איבד את ההכרה אחרי 3 משחקים צמודים לגופייה של סטף, ולברון לקח על גבו עול כל כך גדול, עד שהשתלם לו להוריד את הראש ולשחק התקפות איטיות של כמעט 24 שניות.

אורן הראה לקר שכהווריורס העלו מנגד חמישה של איגי, קרי, תומפסון, בארנס וגרין במשך 102 דקות במהלך העונה הסדירה ו-62 דקות ב-18 המשחקים הראשונים של הפלייאוף, הנתונים הראו שלמרות המחסור בגובה, הווריורס לא שלמו מחיר גדול בריבאונד.

בגלל היכולת של דריימונד גם להחליף על כל גארד וגם להחזיק סנטרים בפוסט הם יכלו לשחק עם 2 ווינגים בעמדות 3-4, מה שלא אפשר לקאבס להזניח אף פינה במגרש בציפוף הצבע. קר השתכנע בהחלטה חשובה מאין כמותה, והווריורס ניצחו 103–82 את משחק 4. לברון איבד את יכולתו לתקוף מיס מאצ'ים, ג'יי אר סמית נחנק ולא פגע בכלום ואכן הווריורס ספגו משחק היסטורי של מוזגוב הענק עם 28 נק' ו-13 ריב' ו-12 ריב' בהתקפה של מוזגוב ו-טריסטן תומפסון יחדיו. אבל המכה הזו הייתה כדור שלג בסופת אוולנץ'. הווריורס פתרו את הקאבס וזה כבר לא היה כוחות. בנוסף סטף התעורר לחיים חזר לעצמו ונתן בקלות הופעה ששווה FMVP (זה לדיון אחר), איגי המשיך להתיש את לברון ולקלוע שלשות פנויות והווריורס סגרו את הסדרה באופן די קליל ומשכנע 4-2.

בואו נרוץ קדימה בסיפור מכיוון שלחלקכם כבר פגה השפעת הריטלין. נותן לכם פלאשים: בעונת 2016 עם הפתיחה של 24-0 של לוק וולטון ושבירת מחסום הניצחונות לעונה עם 73, דריימונד נותן את עונת הקליעה הטובה בקריירה מאז ועד היום סביב 40% מחוץ לקשת והפך לשחקן ההגנתי המגוון ביותר בליגה. בהתקפה באופן מופגן לקח את מושכות הפליימייקינג והפך תחת וולטון לפליימייקר העיקרי של הקבוצה ויקירם של חובבי הסטטיסטיקות המתקדמות. כשקר חזר מפציעת הגב שלו, הוא המשיך מהיכן שעצר כאשר סטף קרי נתן את אחד מעונות ההתקפה הטובות בהיסטוריה של הליגה.

אבל ברשותכם, אחסוך את החוויה הטראומטית (תלוי למי) בסיור בנבכי פלייאוף 2016, החזרה המופלא של הווריורס מהקבר לניצחון 4-3 על הת'נדר המפחידים, כמו גם את הסיפור על ההרחקה של דריימונד והפספוס שלו את משחק מספר 5 הקריטי (אחזור לזה בדיון אחר בהמשך), זה ששינה את המומנטום של הסדרה לאחר שגם הוא וגם בוגוט שנפצע קשה במשחק 4 לא שיחקו. לא ארחיב אפילו על המשחק המטורף ששיחק במשחק 7 של הגמר ההוא כשקלע 35 נקודות עם מופע שלשות, כאשר קרי וקליי לא מצליחים לפגוע בכלום, והיו מוטשים פיזית ונפשית. לא כי זה לא מעניין. פשוט נכתב מספיק והמשימה הייתה לכתוב על שחקנים ששינו את פני הכדורסל וזהו דיון חשוב שיוצא את גבולות דברי הימים של השושלת מהמפרץ. מכיוון שאין ספק שבשנים המקבילות לווריורס חלו שינויים מרחיקי לכת בדרך בה נבנו קבוצות. לדריימונד גרין וסט היכולות שלו יש משקל כבד כאן, אך נשאלת השאלה המקדימה:

האם סמול בול אכן יצר אפקט לטווח ארוך בכדורסל ה-NBA?

ב-5 שנים בהם הווריורס היו בטופ, קמה במקביל מושבה אינטרגלאקטית של analytics nerds, שהתאהבה בווריורס וחשבה ששאר הליגה חייבת להתעדכן ולחקות אותה או להישאר מאחור. Light years ahead, הוא הציטוט המפורסם של ג'ו לייקוב הבעלים של הפרנצ'ייז. סקואטים חיפשו שחקנים שיוכלו לשחק סמול בול כאילו חיפשו פטריות כמהין באדמה. החיפוש אחר הגבוה החדש, שהוא לא באמת גבוה, החל להכניס את הליגה לסחרור. פתאום אף אחד לא רצה לגעת בשחקני 7 פיט עם מקל. מומחי דראפט רבים, פנטזו על אב הטיפוס של ה-8'6 – 9'6 שיכול לשחק כסנטר, בעל ידיים ארוכות, כזה שגם יכול להתחלף ולהחזיק כמה שיותר עמדות בהגנת חילופים וגם להגן על הטבעת בעת הצורך. מהפכת הקליעה לשלוש שקרתה במקביל, כמעט הכריחה קבוצות להחזיק אופציות בקו הקדמי המסוגלים לשמור אחד על אחד על גארד בבידוד. מעט קבוצות החזיקו שחקנים ללא קליעה בין עמדות 1-4 הסנטר האיטי והכבד הסותם את הטבעת החל להעלם מהנוף.

נכון שזו לא הייתה מהפכה מושלמת. למרות שבדראפט 2017 סטרים כמעט הפכו לפרסונה נונ-גרטה כאשר מפלצות כבאם אדביו וג'ארט אלן, נבחרו מאוד נמוך יחסית לתוצרת והפוטנציאל שלהם, דראפט 2018 דווקא ניסה להחזיר את הסנטר למרכז העניינים עם אייטון, ג'ג'ג ואפילו מו במבה. אבל בהחלט ראינו השפעה רחבה על לא מעט קבוצות בליגה שניסו לחשוב על המצ' אפ מול חמישיות המוות של הווריורס. הגדילו להבין זאת, הרוקטס.

לשם הדיוק ההיסטורי, מי שהביא את המפכת השלשות לליגה זה לאו דווקא סטף קרי והווריורס. נכון שהם זרקו המון מחוץ לקשת עם האחים ספלאש ויצרו תרבות סביב ההפגזות, אך בשנים הראשונות היו אלו הרוקטס שהחלו לבצע ניסויים ב-די-ליג דאז עם הגראנד וויפרס ב-2012 כאשר הפגיזו 40 פעם למשחק מחוץ לקשת, נתון שנראה דמיוני אז. הקבוצה הבוגרת מיוסטון בעקבות הצלחת הניסוי, עם ג'יימס הארדן הצעיר שהגיע מ-OKC, החלה לשחק כדרוסל רק בשני אזורים (שלשה, לייאפ או מצעד לקו העונשין). ההוקס גם בנו קבוצה עם רביעיית קלעים מבחוץ (טיג, קרובר, ג'ו ג'ונסון, הורפורד) מה שהווריורס הכניסו לעניין הסמול בול זה הוורסטליות של עמדה 5 והיכולת של גארדים לא להיות טרודים בהובלת הכדור כל הזמן, כמו גם ניצול שחקנים שיכולים לשחק בכמה עמדות כדי לא לאפשר ליריבה להבין מי מתחיל ומי מסיים התקפה. זה אפשר לעבור מתרגילים של X ו-O לעקרונות התקפיים שמשתנים על פי תגובת ההגנה (read and react).

הרי לא בכדי, ב-2012, דריימונד נבחר בבחירה 35. הקללה הרווחת דאז בחוגי הדראפט הייתה המילה tweener (בתרגום חופשי: בין לבין). שחקן שלא יושב טוב באף עמדה. ההוא שלא מספיק חזק וגבוה לשמור על שחקני פנים אך לא מספיק זריז ומקפיצי להישאר עם הווינגים. למילים, רבותי יש משמעות (שיט, נשמעתי לעצמי זקן לרגע). מ-Tweener השלילית כיום קוראים לזה hybrid ("גם וגם" במקום "בין לבין"). מדוע זה קרה? מדוע באמת התאפשר לגבוהים נמוכים שלא יושבים על עמדה ברורה ובעלי יכולת מסירה לפרוח? כי פעם הגנות היו בנויות לגובה. הפרשנות האישית שלי היא השינויים שחלו בעקרונות הגנה.

הגנה – מות ה-ICE של טום ת'יבדו והקשיים של הסנטרים העציים בדרופ-דאון

טום טיבדו הביא לסלטיקס האלופה של 2008 ולאחר מכן לבולס הקונטנדרית בשנות רוז הראשונות, קונספט הגנתי מעניין. גארדים ווינגים אתלטים השתלטו על הליגה. ב-NBA בה אסור לגבוה לחנות בצבע, ברגע שקו ההגנה נפרץ במרכז הקשת, זה אפשר לסופרמנים החדשים והאתלטים לקלוע בלי הכרה, לסחוט פאוולים או להוציא את הכדור לשלשות פנויות. טיבדו הגיע למסקנה שלא ניתן למנוע מכוכב התקפי את הסל ממרכז הקשת, אבל אפשר להוביל אותו הצידה, לתעל אותו ולחנוק אותו באזור בו כבר אין זויות מסירה טובים. גם אם הכוכב הצליח למסור החוצה לאזור הקרוב והצפוף, לרוב לא היו מספיק שחקנים שידעו להעניש ולהזיז את הכדור למקום הנכון. מערכת של כיסוי הגנתי גרמה לקבוצות להגיע לסוף שעון עם זריקה רעה. הראשונים ששברו מעט את טיבדו היו המיאמי היט של 2011, בעונתם הראשונה של לברון ווייד. הבולס, בגמר המזרחי של 2011, בראשות רוז, דאנג וסוללת הגבוהים הצעירים הביסו את ההיט במשחק מספר 1, בשחיטה לא כשרה.

ספולסטרה העלה רעיון למשחק מספר 2. הוא שם את לברון ג'יימס לשמור על דרק רוז, החביא את מייק ביבי ונתן לבוש הנייד להתמודד עם גבוהי הבולס המאסיביים כשאחד מגבוהי ההיט נשארו באזור הצבע. זה חיסל את ההתקפה הבינונית של הבולס. אך בהתקפה, הוא הורה לבצע חיתוכים מהירים לתוך המרכז. וככה פתאום ה-ICE של טיבדו החל לקרוס. כל עזרה של שומר בולס כששחקן ההיט הובל לפינה, לווה בחיתוך אגרסיבי של גבוה או גארד של ההיט לסל. גבוהי ההיט אכלו חינם למרות שכוכבי ההיט לברון ווייד עדיין התקשו עם הפיזיות (זו הייתה סדרה מלאת דם). חיתוכים מהירים ולא צפויים הרגו את היכולת של גבוהי הליגה דאז כמו עומר אסיק או קרלוס בוזר הכבד לשמור על הטבעת מבלי להיכנס לדיס-אוריינטציה ולעשות פאולים. ICE לא לגמרי מת, אך הוא מתאים בעיקר נגד קבוצות בעלי חודרים טובים שהם לא מוסרי על או קבוצות שפחות יודעות לתזמן חיתוכים או תנועה ללא כדור.

לאחר ההפסד המביך דאז למאבס, ההיט הגיעה לסדרה מול הת'נדר ב-2012 בראש אחר. הם לא ניסו להילחם מול הת'נדר עם גבוהים קלאסיים אלא בוש החל לשחק בעמדה 5 ולהעניש את גבוהי הת'נדר העיציים. כאשר לברון עבר לשחק בעמדה 4. ההיט יכלו להרשות לעצמם לבצע הגנת חילופים חונקת ולבצע טראפים בפינות, כאשר הת'נדר מעולם לא נחשדו ביכולות מסירה ותחכום התקפי. הת'נדר היו כה כישרוניים שעדיין המשחקים היו צמודים, אך OKC לא התקרבה לדינאמיות ולשטף המשחק שקדמו לסדרה. על הסדרות של ההיט מול הספרס כבר דיברנו והנה הגענו שוב לווריורס.

חשוב לציין שלא כל הגבוהים הקלאסיים הפכו ללא שמישים בהגנה. היכולת של שחקן גבוה ורחב לשלוט על הריבאונד לא נעלמה. גם הכאב והשחיקה הגופנית של שחקן ציר נמוך אל מול גדולים ממנו לילה-לילה, היא אחת הסיבות שלמרות רצון מאמנים רבים, חלק מהפאוור פורוורדים שרצו להעביר לעמדה 5 לא הסכימו לכך באופן קבוע (ראו אנטוני דיוויס הצעיר והרזה עם דווייט או למרקוס אלדרידג'). גם הווריורס מעולם לא העלו את דריימונד באופן קבוע כסנטר. בכול הריצה שלהם כשושלת, תמיד היה שחקן ציר כזה או אחר שיכל לספוג את עוצמות בצבע למשך 30 דקות בלילה מבלי לשחוק את דריימונד.

אך דריימונד בעמדה 5, גם אם מעולם לא היה פיתרון הקבע של הווריורס, הפך לסוג של משוואה שלוקח זמן לפתור ולפני שאתה מבין מה קורה אתה במינוס גדול. הווריורס דאגו לייצר ליידו ואקום של שטח, כאשר דריימונד השתמש במרחבים שיצרו קרי ותופסון בתנועה שלהם כדי לזהות פרצות או להוביל התקפות עומדות של 4 על 3. לוקסוס שקבוצות נהנות ממנו רק בהתקפות מעבר. בהגנה הווריורס הפכו פיק&רול קלאסי לקשה לביצוע כי כמעט לא משנה החילוף, היריבה קיבלה ווינג ארוך,חזק, ומהיר רגלים. לרוב הווריורס חטפו בצבע וביצעו פאולים, אך ליריבות היה מאוד קשה להגיע לשם.

את הגרסה הבאמת מפחידה של 5 שחקנים וורסטילים מתחלפים, קיבלנו בסיום עונת 2016, במגרש החנייה של האורקל, כאשר דריימונד גרין התקשר לחברו העתידי מנבחרת ארה"ב קווין דוראנט

שיחת הטלפון ששינתה את הליגה.

תוכן שיחת הטלפון ההיא נשארה מעורפלת למרות הדיווחים הרבים, אך בתמציתה גרין הסביר ל-KD שהווריורס לא במצב טוב ושהם צריכים אחד את השני, כאשר שניהם במבוי סתום. הגרסה\פרשנות הזו, יושבת טוב יותר על הנרטיב של קלאץ' ספורט של לברון (הגרסה שגם דריימונד מדברר), היא שהווריורס הבינו שהקאבס פתרו את ה"חידה" שלהם. כאשר מנגד KD תמיד ייפול לקורבן לשיטות שלא יודעות להשתמש בו ופשוט שמות את המשקל ההתקפי לייצר סל מכלום על כתפיו. המציאות הזו מגוכחת. בפועל, הת'נדר היו מרחק פסיעה מלנצח את הווריורס והיו בעלי מצ'-אפ מצויין מול הקאבס.

הווריורס לעומתם, סיימו את פלייאוף 2016 מאיגרא רמה לבירא עמיקתא. אנדרו בוגוט שריכז את הגנת הצבע רוב המשחק, נפצע פציעה קשה כמעט מסיימת קריירה, ממנה כבר לא באמת חזר. פסטוס אזילי, עוד סנטר הגנתי מצויין שעלה מספסל הווריורס, עמד לקבל כסף אמיתי מקבוצת NBA (חתם בפורטלנד ונפצע שם קשה), והריסון בארנס שנתן עונה מצויינת והתרסק מנטלית בסדרת הגמר, מיצה את עניין האליפות ובאמת האמין שהוא יכול להיות אחד מכוכבי קבוצה אחרת ולא כינור רביעי. לא היה הגיון להחתמתו של בארנס לחוזה עצום אחרי ההופעה הגרועה בגמר, כאשר סטף עוד ישב על חוזה ה-11 מיליון לשנה שלו. לא היה הגיוני לווריורס שבכל מקרה הייתה צריכה לדוג ווינג איכותי יוצר בקונפרנץ המערבי שהיה מלא בהם כאשר נתקעו בהגנה החונקת של הקאבס ללא יוצר נקודות על הכדור למעט סטף.

הווריורס שהבינו בדיעבד את הקשר שנוצר בין דריימונד ו-KD, שלחו משלחת לעיירת הנופש בהאמטונס שכללה את השחקנים החשובים שלה: סטף, קליי, דריימונד ואיגי כדי לסגור את העסקה. הקפיצה בתקרת השכר יחד עם החוזה הנמוך של קרי ושל השאר, אפשרה לייצר חתימה של שחקן שקבוצה בקליבר של הווריירס לא חלמה עליו. זהו עניין היסטורי חד פעמי שספק אם אי פעם נראה שוב. זה מצריך מגה כוכב בשיא הקריירה עם חוזה מצחיק כמו שהיה לקרי (לרוב זה מתאפשר רק כשכוכב הוא על חוזה רוקי ולא בשיאו עדיין), כוכבים אחרים שעוד לא קיבלו את המקס, וכוכב בסדר גודל של דוראנט המתפנה ושיכול להגיע בדיוק על העמדה שהקבוצה זקוקה לו מבלי לאבד המון כישרון. אחד למיליון.

לאחר החתימה, דריימונד חיזק מאוד את הקשר עם KD. במחנה האימונים של אולימפיאדת ריאו בקיץ 2016, הקשר שלהם בלט עד כדי שהרבה מאוהדי הקבוצות שנפגעו מחתימת KD תהו, אם זה לא היה בתכנון הרבה לפני גמר 2016 והם הסתירו את הקשר החם ביניהם. הגעתו של KD לווריורס יצרה את אחת ממכונות ההרס הכי מפחידות בתולדות הליגה. הווריורס עד היום לא קיבלו סנטר ברמה של בוגוט מבחינת הגנת צבע ויכולת מסירה. אך לא היה בכך צורך. הם החתימו חוטבי עצים כמו זאזא שיודעים להזיז כדור ולעשות חסימה לגארד על גבול הזעזוע מוח, אך הווריורס בעיקר שיחקו עם האוכל בפתיחת המשחק עד שהגיע הרגע בו קר שלח את ה"האמפטון 5" לפארקט. סטף וקליי ליד איגי יחד עם KD ודריימונד. KD הביא נדבך שלא היה לפניו בשורות הווריורס. אורך אמיתי ללא תשלום מס במהירות או בניידות. KD הוא בעל standing reach, קרי אורך הגעה, של קרוב ל-4'9 עניין שלא נופל מאף סנטר ב-NBA. הוא גם עילוי אחד-על-אחד, עניין שהיה חסר לווריורס מאוד מול ההגנה החונקת של טיי לו בגמר 2016. דריימונד הביא את המסה והוורסטיליות ו-KD למד להפוך למגן טבעת נייד המגיע מהוויק סייד. באופן שמעוד דומה לאוון מובלי בקאבס כיום ליד ג'ארט אלן.

בהתקפה, באמת שלא היו פתרונות. רק להתפלל ליום רע. אם סטף או קליי לא גמרו אותך, KD סגר את הסיפור. דריימונד לצערו, לא הצליח יותר לשחזר את יכולת הקליעה שלו מעונת 2016 שהייתה יוצאת דופן, אך כאשר נשאר חופשי הרשה לעצמו לתקוף את הטבעת ולתת ליריבה לבחור איזה מבין קלעי-על ההיסטורים האלה ההגנה משחררת. יחד עם איגי שנתן טיפול אול אורנד מדהים בשני צדי המגרש, היה קשה מאוד להכות את הווריורס. הם אמנם לא שחזרו את ה-67 או 73 הניצחונות שהיו קודם, אך חייבים להיות כנים. בשלב ההוא, בעונה הרגילה הם בעיקר שיחקו עם האוכל ושמרו כוחות. הרוקטס אמנם נתנו להם קרב בכמה סדרות. אך איכשהו הניצחון של הווריורס לא באמת הוטל בספק (בבקשה תחסכו ממני את דיון ה-1-27 או הפציעה של כריס פול. הווריורס פשוט שיחקו לרמת היריבה). בנוסף, חשוב לציין שב-2018, דריימונד ואיגי חוו ירידה חדה ביכולת הקליעה מבחוץ באופן כמעט לא מוסבר, שהחל לפגוע באפקטיביות של החמישייה הקטלנית שלהם. אבל מרחב הטעות של הווריורס באותם שנים היה כה גדול, עד כי הקאבס שדרסו את המזרח, עדיין נראו חסרי סיכוי, למרות עונות שיא נהדרות של לברון וקרבות ראויים להערכה. הווריורס נראו בלתי מנוצחים וכולם שנאו אותם.

דריימונד בונה דריימונד הורס

בתחילת עונת 2018/2019, שנתו האחרונה של KD בווריורס, לאחר ריצת אליפות סופר דומיננטית של KD, החלו בקיעים בהרמוניה. אי שם במשלק סתמי בנובמבר, הווריורס שיחקו נגד הקליפרס של דוק ריברס. הקליפרס נתנו משחק מעולה והווריורס הצליחו להישאר קרוב ומכאן ניתן לדריימונד לספר את הסיפור:

"דריימונד: "אנחנו במינוס 2, הורדתי את הריבאונד אחרי פוזשן טוב בהגנה והתחלתי להוביל את הכדור במעלה המגרש. דוראנט מוחא לי כפיים בקריאה לכדור ואני ממריא קדימה. אני טס במעלה המגרש. בראש שלי, KD עומד להיכנס לכיוון מרכז הקשת, ואני עומד להחזיר לו את זה בחזרה. הוא עומד לעלות ל-3, אנחנו הולכים הביתה מנצחים, יש לנו משחק מחר. כשאני פונה לחצות את קו מחצית המגרש, KD הפסיק לחלוטין להגיע. אז אני מסתבך ומכדרר את הכדור מהרגל שלי ומחפש אותו. ה-שיט שלי השתבש לגמרי (איבד את הצפון לשונאי סלאנג)."

לדוראנט יש גרסה אחרת: "בראש שלי, ככה הרצתי את זה. קיבלנו את העצירה, אני חוטף את הריבאונד, ברגע שאני חוצה חצי מגרש אני יורה אותו. במקום זה הוא לקח את הכדור ממני ורץ. זה היה הניתוק. זה היה זה. רציתי את הרגע, דריימונד ראה את זה בצורה אחרת. זה היה ההתנגשות".

KD היה רגיל לקבל את הכדור ליד במצבים כאלה פחות או יותר מתחילת עונתו הראשונה בתיכונים ועד לאותו הרגע לאחר שזכה בשני אליפויות. אך מה ששניהם לא הזכירו בפודקאסט המשותף שעשו, היה שעל פי דיווחים, קיץ שלם נבנה כעס, בעיקר של דריימונד על השפה הקריפטית בה דוראנט דיבר על הקבוצה שנתנה לו טבעות, איך הוא לא הביע רצון ברור לסיים בה את הקריירה או אפילו להמשיך לחוזה הבא. דריימונד רצה להוכיח שהעניינים עוד רצים דרכו, דוראנט לא הבין למה ברגע קריטי במשחק הוא לא מקבל כדור כשהוא חופשי.

ואז סטיב קר לוקח פסק זמן והשניים מתכטשים ויורים עלבונות בלייב TV. הריב עם דריימונד לא היה על כדורסל אלא על אגו בעיקר של דריימונד. דריימונד פישל במשחק, ביצע מהלך גרוע ולא יכל להוציא מבדל שפתיו שתי מילים פשוטות: "my bad". הוא היה חייב לייצר מזה סיטואציה כאילו KD מחפש את הבכורה וותיקי הווריורס לא באמת היו צריכים את זה. זה היה תחילת הסוף. ההנהלה הצליחה לקבור את העניין על פי הצדדים ולא לתת לזה לצוץ יותר, החלטה ש-KD ודריימונד כועסים עליה עד היום. הם רצו ללבן את העניין ולפתוח את זה בקבוצה. הווריורס לעומתם רצו את הריקוד האחרון ועונה הרמונית.

יכול להיות שאילו הווריורס היו זוכים באליפות השלישית ברצף ולא היו חווים את הפציעות של KD ואז את זו של קליי הכול היה נראה אחרת. אולי הסאגה הייתה נגמרת בשלום. יכול להיות שאם סטף קרי היה אז מנהיג יותר קולני ודומיננטי, הוא היה מצליח ליישר את הסיפור. אך KD עזב ודריימונד חזר וקיבל את שלישיית הווריורס שרצה. אך דריימונד מסוף עונת 19 ועד לריצת האליפות של 22 נראה כמו הצל של עצמו במובנים מסויימים. נכון שעדיין נראה מצויין לפרקים. אך היו לו הזדמניות רבות להראות מה הוא שווה ככוכב שבשנות האליפות חלק דירגוהו בטופ 15 של הליגה. במיוחד ב-2020 בעונת הפציעה של קרי כאשר קליי עדיין היה מושבת. דריימונד קיבל חבורה של צעירים ושחקנים מזדמנים ויכול היה בעונה הזו להדגים את היכולות שלו כאלפא, גם ללא האחים לספלאש וללא איגי המזדקן והפצוע. במקום זה, שקע ונתן כמה עונות סבירות עד בינוניות במיוחד בהתקפה. אליפות 2022, בראייה היסטורית צריכה הרבה יותר להירשם על סטף שהוביל את הווריורס למסע פלייאוף יוצא דופן, שנגמר במופע שלו בגמר מול הסלטיקס, מאשר מופע ההוכחה לשלישיה ללא KD (גם קליי לא באמת חזר לעצמו).

דריימונד נתן רגעים יפים. בדיוק כמו ג'ורדן פול או קליי. אך הרוב ראו כיצד אנדרו וויגינס, קיוון לוני ואוטו פורטר חשובים לא פחות. כולל הספסול של דריימונד על ידי סטיב קר במשחק 3. לסטף הייתה אליפות שקודם כל הייתה רשומה עליו ועל סכמות הגנתיות נהדרות של קר.

אך בנוסף מאז קרה משהו גם בכדורסל. כבר בענות 2020 הליגה הבינה שבנייה סביב סמול בול כפי שהייתה בווריורס או אפילו בהיט דאז עם ג'ימי ובאם, לא מתאימה לרוב הקבוצות. הנאגטס, ג'ז, לייקרס ואפילו הקליפרס, דווקא התעקשו לבנות גם לגובה. האליפות של טורנטו, למרות ההרכב החסר ביותר של הווריורס הבליט כמה חשוב שיהיה גובה ומסה מאידח, אך גם קליעה ומסירה בקו הקדמי.

הלייקרס למרות הגובה והעוצמה של לברון ו-AD זכו באליפות עם דוויט הארוורד כסנטר. יאניס זכה ב-2021 עם ברוק לופז מול הסאנס ודיאנדרה אייטון כאשר שתי הקבוצות משחקות כיסוי דרופ עם גבוהים, ב-2023 הנאגטס שיחקו עם יוקיץ וארון גורדון. אפילו הסלטיקס שעשו דרך ארוכה ללא פורזינגס, היו צריכים את הגודל שלו כדי לייצר הרתעה מול המאבס שהגיעו עם גבוהים חזקים. הווריורס נאלצו לשחק עם קוון לוני כסנטר שלא סיפק קליעה, אך דריימונד בעונות קלייה גרועות מחוץ לקשת יצר לווריורס בעיות של ריווח שקר ניסה לפתור עם PFים גבוהים שהובאו בשנים האחרונות (בייליצה, פורטר, סאריץ').

אבל אני כן רואה את סימני המהפכה בשני אזורים. הראשון הוא שכיום זה ברור מעליו ששחקן בעמדה 4, חייב להיות מוסר ושחקן שמטפל בכדור. אפילו אם הוא לא קלעי יוצא דופן. כמעט כל הליגה עברה להשתמש בשחקנים בעמדה 4 שיכלו בעבר לשחק בעמדה גם בעמדה 3 כשלרוב אחד מהקו הקדמי חייב להיות בעל קליעה מבחוץ. נכון ששחקן כמו אוון מובלי, יאניס או לאורי מרקנן קצת דוחקים את האמירה שלי ובהחלט קשה להתעלם ממינסוטה שהגיעה עם תאומי מגדל. אך הסנטימט דומה. מספרי 4 המשחקים מבחוץ פנימה. העניין השני הוא נושא החיתוכים. הווריורס נותרו דומיננטים בתחום, אך תרגילים שלמים נוצרו כדי לייצר דילמה הגנתית ובנויים על תגובת ההגנה. מעט מאוד משחקים תרגיל מוגדר במלואו.

מצד שני קשה להתעלם מכך שהרעיון לשים סנטר הסמול בול בעמדה 5 כמו דריימונד אחד-לאחד מת. כי רוב השחקנים האלו לא החזיקו פרומיל מראיית המשחק שלו, לא היו בעלי ניידות אמיתית של ווינג או לחלופין בעלי מסה ומוטת ידיים של גבוה. דריימונד ובאם אדביו הם יחידי סגולה במה שהם עושים וחיכויים שונים שלהם פשוט לא הצליחו להצדיק את הבחירה בהם.

חשוב גם לציין שבמקביל למהפכת הסמול בול בהם הגבוהים הפכו יותר וורסטילים וקולעים, הגודל של הגארדים והאגרסיביות שלהם גם גדלו. אנחנו בעולם בו פוינט גארד פחות מ-4'6 נחשב גארד נמוך. לחלק מהקבוצות ישנם גארדים גבוהים מכך. בנוסף לגובה, האובססייה של הליגה למוטת ידיים ארוכות גורמות לגארדים ולווינגים להפוך ליותר אפקטיבים בכיסוי שטח הקשת. למה זה חשוב? כי זה החזיר את כיסוי הדרופ דאון לאופנה. כי כשיש את יאניס, פאולו ופרנץ או את אוון מובלי באזורי הכנף, אפשר להוריד את הגבוה טיפה נמוך ולסמוך על הכיסוי שטח היסטורי שהשחקנים סביבם יודעים לתת.

מסיבת הבריכה שנגמרה באגרוף.

בכול זאת חשוב להתייחס לצדדים הבעייתים באישיות של דריימונד. בשנים האחרונות הווריורס עבורו מהפכים שונים שכללו, פרישה של איגוודלה, עזיבת KD, ההבאה של וויגינס (דרך הטרייד על ד'לו) והפיכתו מפרויקט שיקום אדיר לשחקן המתמודד עם בעיות אישיות וחוסר יציבות, ההגעה של כריס פול ובעיקר הניסיון לשלב צעירים שנבחרו גבוה בדראפט עם חבורה שלא הופרדה מאז 2012 עד הקיץ הזה. בכול השינויים הנ"ל קשה להתעלם מחלקו של דריימונד באווירת חוסר היציבות שמרגישים בווריורס שעברו מעונת אליפות מפתיעה ב-2022 ועד לעונת סיבוב שני ועונת פלייאין בשנתיים האחרונות.

המוטיב החוזר היה חוסר רצונו של סטיב קר לעבור אדפטציות, כשבעבר הרשה לעצמו לחשוב מחוץ לקופסה להשתנות או לשפר גם דברים שלאו דווקא היו מקולקלים. הפיק אנד רול בין סטף לדריימונד הוא עדיין אחד הכלים ההרסניים בליגה. אבל דריימונד בעיקר מלקט כותרות דרך התגרות ההתגרויות והשערוריות שלו ובכך מעפיל על הלגסי שלו כשחקן. הוא נתן עונה הגנתית נהדרת שנה שעברה ואף לראשונה מזה שנים חזר לקלוע מבחוץ. הוא הצליח לסגור את החור שבעזיבת פול ובירידת וויגינס ולקראת סוף השנה היה אחד השחקנים החשובים בפריצה של ג'ונתן קומינגה שנראה כמו כוכב למשך חודשיים כשהוא רק בן 20. אבל דריימונד צריך להיות על המגרש.

הווריורס, שהחלו בתהליך הנפילה עם האגרוף של דריימונד והטיפול הלקוי של קר וההנהלה באירוע, ממשיכים להכיל את דריימונד ללא סייג. לא אטען שג'ורדן פול הוא שה תמים או הנזיר שמכר את הפרארי שלו. אך התוצאה היא שבפרשת האגרוף, הם איבדו שחקן מלא ביטחון שרק רצה לצמוח והרים קצת את הראש עם טראש טוק. ג'ורדן פול במקום לקבל התייחסות של קורבן שיכל להפצע באופן מסכן חיים, הפך בווריורס בספין נרטיבי לתוקף. הוא לא שב עד היום להיות אותו השחקן. ההוא שקר העלה בחמישייה במקום סטף בסדרת פלייאוף וקלע ולהיטט.

הם שלחו אותו בסוף העונה לוויזארדס אחרי שאיבד את המוג'ו שהפך אותו לאחד השחקנים הקטלניים של פלייאוף 2022. בדריימונד הם רואים את הפרטנר האולטימטיבי של סטף. כזה שנדרש בכל מחיר כל עוד סטף יכול לשחק כדורסל בווריורס. דריימונד חזר אחרי תקופת השעייה עלייה לא באמת לקח אחריות אמיתית, וניסה לשדר כאילו חזר בוגר יותר.

אבל אירועים כמו החניקה של גובר או האגרוף לנרקיץ' מוכיחים שדריימונד למרות הניסיונות לשדר בגרות ולמידת לקח, עדיין עסוק בהצדקות וצער רק על כך שהיעדרותו גורמת להפסדים (לזה קוראים באנגלית backhanded apology). בעצם הצער הוא מחמיא לעצמו על כך שבהיעדרו הווריורס לא שווים כלום ולכן מפסידים.

עצם זה שהוא מחזיק פודקאסט פופולרי, מאפשר לו לברוח מאחריות לצופים דרך המדיה הרגילה ולספר איזה סיפור שמתאים לנרטיב אותו רוצה לחקוק במוחות האוהדים. דריימונד הספיק להיות שותף לעשרות עבירות טכניות, הרחקות ופעולות אלימות או מופרזות. אך קשה להיזכר בשחקן שקיבל כול כך הרבה סבלנות ממועדון אולי מאז ביל לאמביר בפיסטונס. אגב, לאמביר כמי שצפה בו בתקופת ה"באד בויז" היה הרבה פחות מלוכלך מאשר ההיסטוריה מספרת והיה שחקן נהדר וחשוב ללא קשר, אך שמו הלך לפניו וזה מה שזוכרים ממנו. אבל כנראה שעדיין ישנה חשיבה בה צריך טירוף או אלימות במידה מסויימת כדי לשרוד עונות קשות ולזכות באליפויות.

סטיב קר כנראה חושב כך. הוא מאפשר לדריימונד לחזור פעם אחר פעם כאילו כלום לא קרה. אולי זו החוויה המעצבת שחווה עם רודמן בבולס, בו השיגעון היה רכיב חשוב באליפויות של הבולס השבעים והמזדקנים. אולי זה הקיבעון שבשיטה בה קר חייב שחקן בדיוק כמו דריימונד. קר ניסה במשך שנתיים להפוך את קומינגה הצעיר לדריימונד. ניסה להצמיד אותו אליו כדי שילמד ויהפוך לדור המשך. קומינגה הוא ווינג בגוף של ווינג עם חוזקות של ווינג ורחוק שנות דור ברמת עשיית המשחק, הגנת הטבעת, וכמעט בכול אספקט מצד שני הוא חודר על ואחד השחקנים הכי מהירים וקפיצים בליגה. קר כנראה לא רואה דרך טובה יותר להפעיל את קרי ללא השימוש בדריימונד ומה שהוא נותן.

לסיכום, יש מעט מאוד שחקנים שפעלו בווקום ושינו את המשחק לבדם ודריימונד לא שונה בכך. ישנם תהליכים שהיו קורים איתו או בלעדיו. עניין זה ברור אם מסתכלים על ההיסטוריה באופן מורחב. אוסקר היה לפני מג'יק, לפני מייקל היה את דוייד ת'ומפסון וד"ר J, לפני KD היה את טימאק ו-KG ואפילו לברון עשה דברים דומים לדריימונד במיאמי. אבל דריי הוא אכן אחד הסמלים של התקופה. מהאופן בו משתמשים במילה "גבוה" ועד לצורת משחק בו גבוה ונמוך מחליפים תפקידים וגארדים לא באמת חייבים להוביל כדור. הוא הביא את הגנת החילופים לדרגת אומנות כאשר קבוצות נדרשו לנצח את הווריורס כמעט בלי יכולת לתקוף מצ'-אפים. אבל הוא גם הביא את תרבות השחקנים שלא מתנצלים אלא משתמשים ב"מדיה החדשה" לייצר נרטיבים בהם לכל סיפור יש הצדקה וכל קורבן בעצם תוקף.

John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה
Subscribe
Notify of
55 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
IDO
IDO
30/08/2024 8:24:23

מצטער לא שרדתי עד הסוף. הגעתי עד הריטונול.
אתה טוען שדריי עשה מהפכה בגלל הסמול בול?; פיניקס בוסטון עשו זאת קודם. ואת עונת 73/9 הלוחמים הפסידו מרגע שבוגאט נפצע. אז ליין הסמול בול הוא טריק חביב אבל מול כח עוצמה הוא קרס.
ודבר נוסף סטיב קר הוא המושך בחוטים דריי הוא רק בובה אל חוט. ודבר אחרון. מרגע שהלוחמים צירפו את קיי די כמוריד הגשם הראשי . נפל המיקרופון, אבל זה היה בפירוש להוציא את הכדור מהיידין הלא יעילות של דריי ולתת למר 55% לסגור עניין.
אם לא הבנתי נכון או שהפואנטה כתובה בחצי השני של המאמר אנא תקן אותי.

IDO
IDO
30/08/2024 12:02:44
Reply to  John

ג'וני הווריורס עשו היי פיקאנרול , אפשר לקרוא לז

IDO
IDO
30/08/2024 12:10:46
Reply to  IDO

לזה משולשים אבל זה הרבה יותר קרוב לפיניקס של נאש מאשר לבולס של שיקגו.
דריי הוא שחקן שאני אישית מאד אוהב אני חושב שהוא מהמחזור של דיימו??
הוא מזכיר את הדור של הגרינד של שנות התשעים והשמונים, הזריקה שלו מכוערת להפליא. אבל הוא נותן בומבה של עבודה.
את הקריירה שלו הוא חייב לסטיב קר שהבין שיש לך קלעים שלא צריכים את הכדור ביד כמו קליי ,סטף, אוברה, מו אז דריי זה הדיקוי המושלם.
ההימור שלי זה שהביאו אותו לנטרל את לברון וגילו שיש לו גם ידית.
….
תודה על המאמר

עידו גילרי
30/08/2024 10:36:56
Reply to  IDO

כשמישהו אומר משהו מעניין לפעמים אני זוכר את זה – היית הראשון לזהות.
כבר בפלייאוף 2013 אמרת שגרין צריך להעלות בחמישיה על חשבון לי. זה גרם לי לשים עין עליו עוד טרום עידן קר.

asaf
30/08/2024 8:46:09

תודה יהונתן. שחקן שאין אצלו אמצע. לגמרי הסכמתי עם האמרה באמצע או שהוא בונה או שהורס . אישית אם כל הבעיתיות שבו ובאישיות שלו מחבב מאוד את דריימונד .

צפנת פענח
צפנת פענח
30/08/2024 8:49:43

האיש שווה סרט דוקו בנטפליקס .
דיוויד לי שהוזכר כאן , לקח מאוד קשה את הירידה במעמד לטובת גרין . עד כדי כך שהוא היה חייב לעצמו פיצוי אישי והתחתן עם קרוליין ווזניאקי .

NFS
NFS
30/08/2024 9:20:03

פוסט מצויין, שגם אם נושאו הוא דריימונד גרין הולך לעוד כיוונים המשתלבים לכדי תמונה אחת. נהניתי מאוד לקרוא.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

השחקן הכי אוברייטד בהיסטוריה נגר שרכב על שחקנים היסטורים כמו סטף קליי דוראנט

The Pro
The Pro
30/08/2024 10:21:56

הנגר הכי חשוב בגולדן סטייט,

תוריד לסטפן 3 אליפויות בלי העבודה השחורה של גרין.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  The Pro

חחחח

Idan Finkelshtein
Idan Finkelshtein
03/09/2024 23:47:04

סיימון כתב ונשאר בחיים..
לפעמים אתה גם מצליח להבין בכדורסל.. כשזה מגיע לקובי, אתה לרוב פוגע סביר 😉

דריי אוברייטד ?! נו באמת!!
שחקן אדיר ! לא פחות !

כן, סטף (יודע מה, גם KD), זה מייקובי, לברון, קסם וציפור .. נכון!
לכל אחד מהנכבדים, היה איזה רודמן אדיר ובדמיון בתרומה לדריי, לא במשחק, אבל בתרומה בהחלט !

חאליק שמעונוב, אתה לא אוהב את הדריי, אז אתה מתעוור לאיכויות המשחק שלו ולתרומתו הפסיכית לשושלת מהמפרץ?
גאון, עילוי כדורסל ..
בוסטון 86 הקבוצה החכמה אי פעם כנראה?
הקבוצות של פופ לא מפגרות ממש מאחור ..
צמוד אליהן הלוחמים ! בעיקר בגלל השכל של הפסיכי שאתה לא אוהב, דריימונד גרין..
סימביוזה כזו בין שחקנים והדריי שלהם, נדירה עד לא קיימת ולקחת לו את זה כאילו זה לא היה קיים כלל.. 4 אליפויות ושישה גמרים ולנגר הנכה אין סיי?? בחייך ..

NBA בדם
30/08/2024 10:09:35

תודה רבה ג'ון.
שילב כח,מהירות,ניידות,מח כדורסל מטורף,מנהיגות, אגו בשמיים ומליון קריזות בשחקן אחד שיכול לשמור על כמה עמדות – נדיר מאוד לשחזר שחקן כזה.
"הוא בטוח שסטף רכב עליו בדרך להצלחה. ועל זה יש לומר, גם המשיח יגיע רכוב על חמור" – משפט אייקוני וגאוני

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

משפט לhof

The Pro
The Pro
30/08/2024 10:11:44

שחקן חשוב מאוד בדינאסטי של הגולדן,
איך הוא שינה את הליגה?
המהלך הכי גדול שלו בקריירה הייתה שיחת הטלפון לקווין דורנט בקיץ.

בכדורסל מדובר בברוס בואן 2.0. קצת יותר מוכשר ממנו בהתקפה..כן היה צריך לפרוש
לפני כמה עונות,
לא מדובר בשומר אישי ברמה של בואן או איגודלה. מבחינת דמות ואופי
הוא עולה על כל השחקנים ששיחקו בגולדן לאורך השנים.

NBA בדם
30/08/2024 10:37:26
Reply to  The Pro

אמרת יפה. היחיד שהיה יכול להוריד מהכבוד שלו בשביל שיחה להביא כוכב טופ 3 בליגה, שלפני רגע הדיחו אותו בצורה טראגית. זה המהלך הכי גדול שלו.
סטף וקליי בחיים לא היו עושים את זה, אבל הם שיתפו פעולה עם המהלך, כי הם היו אחוזי פחד אחרי הקריסה ההיסטורית מול המלך.
מנגד, הוא גם היחיד שהשפיל אותו שם וגרם לו להרגיש זר, ושההישגים והשושלת הם לא בגללו.
מי שעושה רומן עם דריימונד, שלא יתפלא שהוא נזרק בבושת פנים.

עידו גילרי
30/08/2024 10:40:32

לפני דריי היה לנו את בוריס דיאו בסאנס שעשו בדיוק אותו דבר רק בפחות הצלחה לצערנו.
דריי הוא דמות מאד מקטבת מבחינתי – מח כדורסל נהדר אבל מתנהג כמו ילד קטן שמסרב להתבגר, ולא בקטע טוב.

עידו גילרי
30/08/2024 11:44:12
Reply to  John

בכללי התפזרת קצת יותר מדי …

רן הנרגן
רן הנרגן
30/08/2024 17:49:11
Reply to  John

אנקדוטה לגבי ניק יורן שכבר לא עם הקבוצה, ראיתי שמועה שהוא זה שהדליף את סרטון האגרוף.

גיא הירוק
30/08/2024 10:40:53

מאסטרפיס, ג'ון! תודה.

מכל מה שגרין הביא לפרקט, טוב ורע
(טוב או רע, אי אפשר להתעלם מכך שהוא ידע לעשות את זה בדרכו הייחודית),
מה שאני חושב שמהווה אבן דרך לצורת משחק שונה זה השילוב עם קרי בניהול המשחק.
היכולת של גרין להניע כדור במהירות וביעילות מבלי שזה ייעצר אצלו ביד הייתה חלק בלתי נפרד ממקסום יכולת התנועה ללא כדור של קרי.
קרי הוא יחיד במינו ביכולת להשפיע על משחק ההתקפה מבלי להחזיק בכדור,
ללא גרין כסדרן התנועה של הקבוצה גולדן 15 ו-16 הייתה מצליחה הרבה פחות התקפית.

מעבר לעניין ההשפעה על המשחק,
חובה לציין שגרין הוא HOF ברור ומיוחד.
לטוב ולרע.

שוב, תודה ג'ון.
הפכת את הקפה של הבוקר לצמד קפה של בוקר…
תענוג צרוף.

The Pro
The Pro
30/08/2024 12:57:25

אם אתה הולך אחורה ל-15 16,
גם שון לוינגסטון היה מנהל משחק יותר טוב מסטפן.

לציין
ההרחקות שלו והמשחק המלוכלך תמיד היו בכוונת תחילה ועם גיבוי מלא של
המאמן קר.
גם כדי לפגוע בשחקני יריבה ולהלחיץ שופטים כשהגולדן צריכה עזרה במשחק צמוד.
האם זה חומר ל-HOF? זאת ההשפעה המשמעותית שלו במשחק.

גיא הירוק
30/08/2024 14:16:31
Reply to  The Pro

להלחיץ את השופטים. זוכר את משחק 4?
לברון שלף שפן בדמות עבירה טכנית במטרה להסיר את גרין ממשחק 5.
זה לקחת את המשחק המלוכלך ולמתוח אותו עד הקצה בגבולות המותר.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אמרת בשפה ומקצוענית שדריי ידע מהר להיפטר מהכדור כי הוא נגר ולמסור מהר לסטף😉

שי אבן צור
30/08/2024 10:42:53

תודה רבה על פוסט סופר מושקע!
בתימצות: דריי לווריורס זה כמו ניר קלינגר למכביות – חיפה ותל אביב – עושה הכל ואף מבקיע גול עם התחת אם צריך!

אוהב את דריי כמו שאהבתי את קלינגר

NBA בדם
30/08/2024 10:53:13

יפה

ברוך רובין
ברוך רובין
30/08/2024 11:35:01

ג׳ון השעה 2:30 במקסיקו והרופא מצווה עלי לישון, אבל הראש צמוד למרצד ואני קורא את הפוסט המהמם שלך.

מסכים בכל מילה, ההשפעה הגדולה של דריימונד גרין היא בהובלת הכדור, לפעמים טיפת מזל עדיפה על קילוגרם של כישרון כמעט בכל קבוצה אחרת הוא היה מחמם ספסלים למזלו קרי לידו.

gogo
gogo
30/08/2024 11:36:48

מעולה
תודה

Berch
30/08/2024 12:01:47

וואו
זה היה יותר ארוך משציפיתי
היי, יום שישי עושים סק"ס
ס ידורים
ק ניות
ס פונג'ה
אבל זה היה מרתק ושרדתי עד הסוף.
אכן שחקן מעצבן אבל על שמו רשום הסמול בול
🤷🏻‍♂️🤣

יהלי אולמר
30/08/2024 12:01:59

פשוט תענוג צרוף. מאסטרפיס. הכתבה שהכי נהנתי ממנה השנה בפער.
אם המשיח יגיע בקרוב, אין שחקן שראוי להיות החמור שלו מדריימונד. שכל כל כך חריף וקליני זה המתנה הכי טובה שאפשר לבקש וגרין השתמש בכל טיפה ממנו כדי להפוך לרול פלייר הטוב בהיסטוריה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לא קרוב להיות הרול.פלייר הטוב

יהלי אולמר
30/08/2024 12:04:16

ותודה ג'ון. אתה אחד מהכותבים שהכי כיף לקרוא כאן ובכלל!

Smiley
30/08/2024 12:11:53

נהדר!!! ורשמת פה חתיכת ספר…

שחקן שאתה רוצה איתך ושונא לשחק מולו.
לפעמים גם עניין הסיטואציה והקבוצה חשובים וגרין והווריורס בהחלט מיקסמו אחד את השני

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Smiley

דווקא הכי הייתי רוצה אותו מול הקבוצה שלי

מנחם לס
30/08/2024 14:32:30

וואו ג'ון. הפעם התעלית על עצמך. קראתי בשני חצאים ונהניתי מהכתיבה פעמיים

עמיחי קטן
30/08/2024 15:39:47

תודה ג'ון. כיף לקרוא את הכתבות שלך בכל פעם.
אני אנסה לסכם בכמה נקודות את מה שיש לי להגיד:

  1. דריימונד של 2016 היה שחקן נהדר ולא בכדי נבחר לחמישייה השנייה של הליגה. אפילו קלעי טוב (38.8% לשלוש).
  2. ההגעה של דוראנט כמובן שיפרה את גולדן סטייט כקבוצה, אבל הנפגע העיקרי מבחינה התקפית היה דריימונד גרין והוא קיבל פחות כדורים. עם או בלי קשר, הוא לא הצליח לשחזר חלק מהיכולות ההתקפיות של 2016.
  3. מבחינה הגנתית, דריימונד נמצא בטופ ההיסטורי, ובשיאו הוא יכול היה לעשות כל דבר ברמה גבוהה. גם היום הוא שחקן הגנה משמעותי מאוד והאיש הכי חשוב של הווריורס בצד הזה של המגרש.
  4. כל מה שלא קשור לכדורסל בעייתי אצל דריימונד, וזה גם השפיע על מה שקורה על הפרקט, בין אם בגמר של 2016, בהשעיה הארוכה העונה ובעוד כל מיני מקרים. למרות זאת, הווריורס הרוויחו המון בכל פעם שבחרו להכיל אותו, וגם אם במקרים מסוימים הם אולי היו צריכים להיות קצת יותר קשוחים, במכלול האסטרטגיה הזאת מוכיחה את עצמה.
רן הנרגן
רן הנרגן
30/08/2024 16:51:47

מאמר נהדר.
.
ראיתי טענות שגרין לא היה הראשון, אבל אחרי גרין דור שלם של סנטרים לא קיבל חוזים ולדור הצעיר הנוכחי יש כישורים אחרים והם משחקים אחרת.
.
גרין עדין שחקן ההגנה הכי טוב שיש בליגה אבל הוא לא יכול גופנית להביא את זה כל משחק לאורך עונה שלמה.
.
כתבתי כבר ואחזור על זה. דוראנט עזב בגלל הבלגן שהיה / יש לו בראש. הוא לא קיבל את זה שאצל אוהדי ג"ס קרי תמיד יהיה ראשון. הפיצוץ עם גרין היה תוצאה של ההתנהלות של דוראנט ולא הגורם. לדוראנט העזיבה עלתה בזה שקרי אחרי אליפות 2022 עבר אותו בדירוג.
.
השנים של קני אטקינסון כעוזר של קר יחד עם הקידום של חברו ברוס פרייזר לא היו מוצלחות. השנה הוא הביא את סטוקהאוז וסטוטס ונקווה שיקשיב להם.
.
קמינגה רחוק קליעה יציבה ל 3 מלהיות ווינג מצוין.
.
זה מביא לדילמה הכי קשה שיש לקר מאז העלה את גרין להרכב במקום דיויד לי. אם גרין לא פותח בסנטר, דבר מאד לא רצוי מבחינה גופנית, קמינגה חייב לרדת לספסל או לחליפין וויגינס צריך לשחק בשוטינג גארד כדי שקמינגה יפתח.

Jonathan
31/08/2024 11:31:34

מישהו מהווינגים חייב ללכת. אישית מקווה שימצאו טרייד טוב על ויגינס כי לקומינגה כרגע יש תקרה גבוהה יותר

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

פוסט נהדר.
יוסטון של אז איתגרה את גולדן והארדן לא קיבל את השריקות הרגילות מפוסטר כולל עבירות ברורות.
דריי היה אוברייטד גדול, הרבה שחקנים אחרים בליגה אם היו משחקים עם סטף קליי ודוראנט היו גם "גדולים"
גם בהגנה הוא היה די אוברייטד רוב השנים, השופטים גם איפשרו לו דברים בהגנה שלאחרים אסרו.

תומר
תומר
30/08/2024 18:46:33

פוסט מעולה
תודה רבה

אני לא בטוח עד כמה באמת דווקא גרין הוא שחקן ששינה את המשחק אבל סדרת הכתבות הזו כבר התבדרה הרבה מעבר לזה אז סבבה

thetroll
thetroll
30/08/2024 22:58:59

נפלא ג'והן . בהפסקות אבל קראתי הכל. לגבי דריי קל להסתכל בדף הסטטיסטיקה ולראות את התרומה שלו למשחק כי הרבה פעמים יש שם טריפל דאבל (עם כמות נקודות נמוכה) או משהו קרוב לזה אבל… דריי הוא אחד מאותם שחקנים שעד שלא ראית אותו בעיינים לא באמת הבנת מה יש שם – שחקן שהתרומה שלו למשחק עולה בהרבה על מה שכתוב במספרים היבשים. שחקן שעושה הכל מהכל סופר מהיר סופר מהיר מחשבה ויכולת קריאת מצבים. יש הרבה סיטואציות בהן הוא מנהל את ההתקפה ומשמש כרכז האמיתי וסטף בעצם משחק 2. אלמלא ההרחקה שלו באותו מהלך מלוכלך של לברון במשחק 4 הלוחמים היו היום עם 5 אליפויות.
אהבתי מאוד

Yinon Yavor
31/08/2024 2:04:47

תודה ג'ון.
יופי של כתבה

dvir
dvir
31/08/2024 2:14:34

פסוט מעולה אבל הוסיף כמה דברים חשובים לדעתי. המיתוס מספר שבגלל הויתור על בוגט והכניסה לש איגודלה לחמישייה הווירוס עשו מהפך בסדרה. לדעתי זה לא נכון. הקאבס הובילו במשחק 3 ב20 הפרש והמשחק היה נראה גמור. אבל קרי התעורר ביחד עם דיוויד לי! והם מחקו בכמה דקות פיגור של 30 הפרש. מה שקרה בשתי הדקות האחרונות בגמר מול צרפת מזכיר מאוד את מה שקרי עשה ברבע האחרון. שלשות מטורפות פשוט. לברון ודאבלדובה התאוששו וניצחו את המשחק בקושי. אבל קרי סוף סוף התעורר בסדרה ההיא וזה מה ששינה את הסדרה ההיא ולא בהכרח החילוף של איגי בבוגט. בכל מקרה בחמישייה של הווריוס שינתה את המשחק. יוקיץ זורק שלשות, אמביד זורק שלשות, דיוויס זורק שלשות וכמעט כל סנטר שהוא סופרסטאר. פעם זה לא היה ככה ( זוכרים את רוי היברט) המשחק ללא ספק השתנה לעד. עונת 2015 היא העונה הכי מוזרה שאני זוכר. התאדר היו פצועים סאן אנטוניו לא תפקדה הקליפרס פישלו מול יוסטון וכולם חשבו שהווריוס חלשלושים וניצלו סיטואציה של פעם ב30 שנה בשביל להגיע לגמר. קליבלנד לא התמודדה עם יריבה רצינית במזרח ואחרי שגם קיריי וגם לאב נפצעו זה היה לברון ושחקני יורוליג מןל חבורה של גמדים חסרי ניסיון. בזמנו חשבתי שמדובר באחד הגמרים החלשים אי פעם בדיעבד כמובן שזה לא נכון. בארקלי בעיקון לא טעה. אי אפשר לקחת אליפות עם קבוצת גמפ שוט אלא אם כן יש לך את קליי וסטף. היכולת קליעה של שניהם זה משהו שלא היה וכנראה לא יהיה. אגב בהקשר לכתבה לברון חייב להודות לדייימונד גרין כל יום. בלי העבירה הטיפשית של גרין במשחק 4 הוא היה נחשב ללוזר הגדול בכל הזמנים ולא מספר 2 של מייקל. גרין אגב נתן את העונה הכי טובה בקריירה שלו ב2016 ולדעתי גם סטף וקליי. עד היום אני לא מבין מה קרה להם במשחקים 5 6 7 של הגמר. לא זוכר התרסקות כזאת. באמת רוב העולם האמין שאנחנו חוזים ביורש של גורדן ובקבוצה שלא פחות חזקה בשיקאגו 96 ( בטח אחרי המהפך המדהים מות אוקלהומה)

גיא הירוק
31/08/2024 11:01:33
Reply to  dvir

רק להזכיר –
קליבלנד ניצחו אחרי משחק 5 את גולדן סטייט פעמיים עם גרין על הפרקט.
אין ספק שחסרונו היה משמעותי,
האם גם מכריע זו נתון לוויכוח.

רק להזכיר 2.0 –
גולדן היו מרחק החלטה של הליגה מלא להעפיל כלל לפיינלס,
מה שהיה משנה לגמרי את גורל הקבוצה.
הרי גרין היה צריך להיות מורחק כבר מול הת'אנדר,
בסדרה כל כך צמודה זה היה מטה את הכף לצד הת'אנדר, מה שהיה משאיר את גולדן בחוץ מוקדם מהצפוי, ומה שכנראה היה מבטיח את הישארות דוראנט בת'אנדר.

ככה זה ספקולציות, יכולות לנדוד לכל מני מקומות,
בדרך כלל בכפוף לנרטיב…

אשך טמיר המקורי
31/08/2024 2:56:57

פוסט מופלא על חלאה אמיתית

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

שחקן מצוין, אדם משוגע ודמות קונטרוברסלית (לא קובי, אני מדבר על דריימונד הפעם, לא עליך
😉🙂
)
תודה רבה רבה ג'ון, פוסט אדיר ונדיר. לא חושב שמישהו אי פעם השכיל לאחוז את השור המועד הזה בקרניו באופן יסודי כל כך.

ranch
31/08/2024 10:23:56

תודה רבה.נכתב מצויין ומרתק.
אני רואה את זה טיפה אחרת.בעיני דריימונד דווקא עלה לגולדן סטייט במספר אליפויות.
הפיצוץ עם דוראנט והשמדת ג'ורדן פול והפיכתו מפוטנציאל לאולסטאר לסחבה,עלתה להם לדעתי במספר אליפויות שהיו יכולים להשיג,אם היה שומר קצת על הפה שלו ומרסן את האגו.
לדעתי הוא פשוט ניסה לחקות את הפה הגדול של בארקלי והפרובוקציות של רודמן.
דרך אגב-את שניהם הייתי לוקח לגולדן סטייט לפניו בלי לחשוב פעמיים

Jonathan
31/08/2024 11:53:59

תודה.
קריאה מרתקת.
אני עדיין לא בטוח שגרין עשה שינוי ענק על המגרש אבל.
לא כי הדרך שבה הוא משחק היא בלתי ניתנת לחיקוי, פשוט בכמה קאץ' אנד שוט אתה יכול להקיף ביגמן שיודע לקרוא את המגרש – כשכל כך הרבה כוכבים רוצים לשחק הירו-בול.
.
יום אחד יבוא הכוכב ויגיד לחבריו באולסטאר "ממבה מנטליטי זה אחלה אבל פתאום קלטתי שאני לא קובי". ואז כל אחד יחפש את הדריימונד שלו.
הקדים את זמנו הבחור.

Jonathan
31/08/2024 12:04:09
Reply to  Jonathan

פעם אמרו על לד זפלין שהם הלהקה שאחראית להכי הרבה להקות גרועות שהוקמו בעקבותיה… קובי כנראה נתן השראה להכי הרבה כוכבי כדורסל שחירבו את קבוצותיהם.
ודריימונד נתן השראה לנגרים. אבל בינתיים קיבלנו בעיקר את דילון ברוקס
😉

עגל
31/08/2024 12:18:39

תודה ג'וני.
חתיכת מגילה כתבת, לקח לי הרבה זמן להשלים. תודה על ההשקעה.
את גרין קלטתי בעונת האלפיות הראשונה של ג"ס, הבנתי שיש כאן איזה קוקו מיוחד.
הוא שחקן נדיר, סוג של גאון כדורסל. בעיני הוא מגן בינוני אבל בהתקפה הוא עילוי – נכון, הוא נגר, אבל ראיית והבנת המשחק שלו גבוהה מאוד.
לגבי השפעתו על המשחק, המגמה ההיסטורית היא לכאורה מעבר לכך שכל שחקן יודע להקפיץ, טוב, לקלוע, לכסות שטחים (ידיים ארוכות וזריזות) וניחן בהבנת משחק. במילים פשוטות, השחקנים היום יותר כשרוניים.
תיארת יפה את הדילמות וההחלטות של המאמנים (שמעון "קליר פאת" אני מקווה שקראת), בסופו של דבר מה שהם עושים זה להתמודד עם העובדה שלא כל השחקנים מהירים-גבוהים-חכמים-מקפיצים טוב-קולעים. אחרי שדוראנט עבר לג"ס (מזכיר את "עגל שסבור שאת ג"ס יש לפרק") היתה לקר קבוצה מושלמת וגרין היה צריך להיות השמן בגלגלי המכונה. הוא עשה זאת בהצלחה רבה.
אלא מה, הוא היה ונשאר קוקו ואת זה אף אחד לא יקח ממנו.
אני לא סובל שחקנים כאלה גם כשהם משחקים אצלי בקבוצה.

נ.ב. ליוסטון של הארדן מגיעות קצת יותר מילים אבל אני משוחד.

Dor
Dor
31/08/2024 16:09:17

איזו השקעה ועוד בנגר על… אני לא אוהב את דריימונד אבל אי אפשר להתעלם מהאובראצ׳יבריות שלו. שחקן עם יכולת התקפית של עופר פליישר ועוד בלי הגובה…מה שאני לא מסכים זה נושא הסמול-בול. זה יכול ללכת נגד כל מיני סנטרים נגרים אבל שים את דריימונד בשיאו נגד סנטר התקפי כבד סטייל יוקיץ, אמביד וכאלה ויפרקו אותו לחתיכות. תודה על פוסט מעולה

שדות פופ לנצח
31/08/2024 18:13:32

פוסט מפואר, תענוג לקרוא, תודה רבה יונתן, אני מצטער שלא עקבתי מקרוב אחרי הנבא בשנים הגדולות של הלוחמים …ממה שראיתי בשנים האחרונות דריימונד הוא שחקן אדיר וכל הקשקשנים שאומרים כאן שהוא רוכב על סטף וקליי הם חסרי מושג, המסירות ובמיוחד התזמון שלהם הם ברמה משלו, לא ראיתי שחקן אחר שהגיע לסימביוזה כזו עם שחקן אחר כמו שסטף ודריימונד עושים…דריימונד יותר מוסר עם הגוף מאשר עם הידיים, הוא מציב את הגוף במקום כזה שהקולע מקבל את השבריר שניה שהוא זקוק לו…זה לא אסיסטים קלאסיים כמו של מג'יק, סטוקטון או וויט שוקולד… הדרך בה דריימונד גורם להתקפה של הלוחמים לזרום היא ייחודית וכמו שהוא תלוי בקולע כדי לקבל את האסיסט אז גם הם תלויים בו כדי להגיע לזריקה נוחה…כך שאין פה חמורים ומשיחים אלא רק סוסים גזעיים …אם ההתרשמות שלי היא כל כך עמוקה רק מהשנים האחרונות אני מתאר לעצמי שלראות את השנים הטובות היתה חוויה מדהימה..

Zvika Bar-Lev
31/08/2024 21:36:55

שחקן חכם מאוד וזה באמת חלק כזה קריטי בהנאה מהמשחק. אבל האלימות שלו וההתנהלות הכה מגעילה לחברי קבוצה, יש מצב שעלתה לג"ס בעוד איזה אליפות או 2

ירון, החלום
ירון, החלום
07/09/2024 22:45:31

בס"ד
תודה רבה.
שחקן שכנרכה ישאר שנוי במחלוקת לעד.