השחקנים ששינו את המשחק (5) – ניקולה יוקיץ', הג'וקר / עמרי אבנת

השחקנים ששינו את המשחק (5) – ניקולה יוקיץ', הג'וקר / עמרי אבנת

עמרי אבנת הוא מורה בתיכון חובב כדורסל ומאמן בית ספר לכדורסל בבני יהודה

על מנת להבין את הסיפור של מערכת היחסים בין הכדורסל האירופאי וה-NBA, שבמרכזה עומד כוכב המערכה הנוכחית, ניקולה יוקיץ', המכונה 'הג'וקר', עלינו לחזור אחורנית בזמן, אל אותה עיירה מנומנמת, סומבור, שם נולד יוקיץ' בפברואר 1995, להדי ההפגזות של כוחות NATO במהלך מלחמת קוסובו.

ניקולה גדל במשפחת סרבית טיפוסית למעמד הביניים שמונה כשש נפשות. הוא, שני אחיו הגדולים, הוריו, וסבתו, התגוררו בדירה צפופה בת שני חדרים. ניקולה היה ילד שמנמן ומופנם, ששנא שיעורי חינוך גופני. מסופר כי כאשר אביו רשם אותו לאימון ניסיון בקבוצת הכדורסל המקומית ניקולה בכה ולא רצה ללכת. הדרך שלו אל הפסגה הייתה מרשימה – מהפחד הראשוני מהכדורסל ועד להפיכתו לאחד השחקנים הרב-גוניים והמוערכים ביותר בליגה. אביו ברניסלב מעיד על בן הזקונים שלו, שכילד התשוקה לרכיבה על סוסים גברה על התשוקה לכדורסל, זו הייתה ההתעקשות של האב שסללה את דרכו של ניקולה לפרקט ולא לאורווה.

הרבה דובר, ועוד ידובר הרבה יותר, על האופן שבו הענק הסרבי המגושם וחסר הכישורים האתלטיים, הפך למשאבת ריבאונדים, וחוסם אדיר, וצלף אדיר, ומוסר אדיר, שפשוט שולט בכל האספקטים של המשחק, אלו שנכנסים לססטיסטיקה ואלו שלא.

אבל עבורי יוקיץ', קודם כל, שינה את הכדורסל לא על הפרקט אלא דווקא מחוצה לו. אז נכון, לחובבי ספורט יש נטייה לעשות רומנטיזציה למשחק, לבחור את "הרעים" ו"הטובים", ולייחס לכל גיבור תכונות על סמך הפרסונה הציבורית שלו, שכנראה לעיתים קרובות לא קשורה לבנאדם שהוא. לדיון בנוגע לשאלה האם זה בכלל חשוב להתייחס לממד הזה בספורט מקצועני לא אכנס כעת. זה גם נכון שיוקיץ' הוא לא הכדורסלן היחיד שדוחה את הסטראוטיפים המקובלים על כוכבי הליגה הטובה בתבל, שלעיתים מאמצים מניירות של כוכבי ראפ/קולנוע, עיין ערך טים דאנקן, דירק נוביצקי, או קוואי לנארד. אך בהחלט ניתן לומר שניקולה יוקיץ', העניק נופך חדש ומרענן לליגה, ושהסיפור שלו, כמו גם הסיפור של מערכת היחסים המורכבת בין הכדורסל האירופאי וה-NBA, מהווים דוגמה לכך שספורט יכול להיות הרבה יותר מאשר תחרות על המגרש – זהו סיפור על אנשים, תרבויות וערכים.

הבחור הגמלוני והחייכן בעל חוש ההומור, הנעדר מכל גינונים של כוכב כדורסל טיפוסי, ורחוק שנות אור מהתדמית המצועצעת של חלק מכוכבי הענף, לא מתפעל עמוד טיקטוק או אינסטגרם, ומקדיש את זמנו הפנוי בעיקר לבילוי בחיק המשפחה, בין אם אלו אחיו שמתגוררים בארצות הברית או אישתו והילדה. במסיבת העיתונאים לאחר הזכייה באליפות של 2023, כאשר הוא נשאל האם הוא מצפה לקראת המצעד בדנבר, הוא הגיב בפליאה מהולה בחרדה "מתי המצעד, עליי להגיע הביתה, לתחרות הסוסים בסומבור", לצחוק המתגלגל של הכתבים בחדר.

שלא תבינו לא נכון, אני התרגשתי גם עם קווין גרנט, עם הזכייה הראשונה שלו באליפות, לאחר הניצחון במשחק השישי ב-2008 על הלייקרס, כאשר הוא זעק לתוך המיקרופון של כתבת ESPN מישל טיופה "הכל אפשרי!", לא לפני שהחמיא על המראה שלה, בחוצפה גרנטית אופיינית, כל זאת לצלילי We are the champions של Queen, כאשר גשם של קונפטי לבן מכסה כל פינה על הפרקט. זו הייתה חגיגית ניצחון אמריקאית טיפוסית שתשרת את עורכי הטריילרים של הליגה ושל נטפליקס בטיפוח האתוס הפומפוזי שבו כדורסל מקבל נופך מיתי של ממש, מעין זירת קרב בה הכל אפשרי, וגיבוריה הם לא אנשים בשר ודם אלא גיבורי על מהחוברות של מארוול או .DC

ולפתע פתאום מגיע איזה בחור סרבי, בעל חזות של מגדל תפוחי אדמה, אנטי גיבור, שמנפץ את כל מה שהורגלנו לחשוב על ספורטאי עלית בפרט ועל ספורט תחרותי בכלל, ואולי שם את המשחק ואת הספורט המקצועי בכלל, בפרופורציות הנכונות.

ב-2023 לאחר הזכייה באליפות הראשונה שלו בקריירה, כאשר כל חבריו לקבוצה נתנו דרור לתחושת האופוריה האקסטטית שחוו, יוקיץ ניגש לספסל של ההיט המאוכזבים והחבולים, ולחץ יד לכל שחקן ושחקן, מבלי לפסוח על אף אחד, גם לא על אנשי הצוות המקצועי.

הדבר חזר על עצמו באולימפיאדה האחרונה, כאשר יוקיץ' ניגש לנחם את הנבחרת הגרמנית על כל שחקניה ואנשי הצוות, לאחר הניצחון בקרב על מדליית הארד, טרם התפנה להצטרף לחגיגות במרכז המגרש.

תחושה זו קיבלה משנה תוקף במהלך טקס חלוקת המדליות, במהלכו יוקיץ' וכל יתר חבריו לנבחרת הגיעו שתויים, ובקושי הצליחו לעמוד על הפודיום, מסתבר שלאחר הניצחון על גרמניה, הקבוצה חגגה במשך שעות ארוכות במה שנראה כטברנה סרבית בליבה של פריז, כל זאת למרות שיוקיץ' ושותפיו, היו שתי יממות לאחר משחק הירואי מול האמריקאים ופסע ממשחק על מדליית הזהב.

השמחה האופורית והמדבקת של יוקיץ וחבריו לנבחרת בניגוד לארשת הפנים האדישה שהפגין לאחר הזכייה באליפות עם דנבר, רק שנה לפני כן, הפתיעה חובבי כדורסל רבים, והעלתה את השאלה המתבקשת, מדוע זכייה במדליית ארד לכאורה מרגשת יותר את מי שהוא אולי כוכב הכדורסל הגדול ביותר בעולם כרגע, מאשר אליפות בליגת ה-NBA. איני מתיימר לדעת את התשובה, אבל אם עליי להמר, אומר שאולי מבחינת סדר העדיפויות שלו, המורשת האישית שלו חשובה לו פחות מאשר הזכות לייצג מדינה קטנה בחבל הבלקן ולשמח את תושביה, שחוץ מהישגים מרשימים מאוד בטניס וכדורסל ידועה בעיקר במוסקה הסרבית הנפלאה.

באחת ממסיבות העיתונאים במהלך סדרת הגמר האיזורי מול הלייקרס, יוקיץ' נשאל לגבי התהליך שהוא עבר בפן האישי במהלך השנים, בדגש על הפיכתו לאבא, וכיצד זה השפיע על המשחק שלו, יוקיץ' השיב בדרכו האופיינית והנונשלנטית, שהוא לא יודע כיצד עצם היותו אבא תורמת למשחק שלו, אבל מה שהוא ידע עוד לפני כן, זה שכדורסל עבורו לא היה ולא יהיה לעולם הדבר העיקרי בחייו אלא הבית.

מעבר להיותו שחקן גדול בקנה מידה שאנחנו רק לומדים להבין עם הזמן, יוקיץ' מראה לנו שהצלחה בספורט לא נמדדת רק בתארים ובסטטיסטיקות, אלא גם באופן שבו אנו מתייחסים לחיים עצמם. או אולי יוקיץ' כאן כדי לומר לנו משהו לגבי האופן החשיבות המוגזמת שאנו נוטים לייחס לספורט מקצועני, תוך שהוא מנתץ את התדמית של ספורטאי עלית, שבמקרים רבים כאמור, זוכים לכבוד ששמור רק לאלים מהמיתולוגיה היוונית. ואולי הוא גם מנסה לומר לנו משהו עלינו חובבי הענף וספורט באופן כללי, לגבי זה שאנחנו לא כל כך שונים זה מזה אחרי הכל.

Subscribe
Notify of
44 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
asaf
25/08/2024 8:24:46

כתוב נהדר עמרי. הבנאדם הוא האנטיתזה של רוב כוכבי הליגה באופי. אין ספק שהוא שינה את המשחק לגמרי, סנטר שמנהל את המשחק כמו רכז .

MBK
MBK
25/08/2024 8:37:30

תודה רבה על הפוסט
יוקיץ הוא מכונה של יעילות סטטיסטית שאי אפשר לתאר
כרגע יש לו את ה PER הכי גבוה בהיסטוריה לפני לברון (3) ומייקל (2)
שמחתי מאוד שהוא זכה באליפות (למרות שבעט בדרך בלייקרס)
לרוע מזלו הוא משחק בעמדה הכי עמוסת כשרון והכי לא חד משמעית בתולדות המשחק (קארים, שאק,ראסל,ווילט,האקים ביום נתון לכל אחד יש מקום בחמישית כל הזמנים)
מה שיוקיץ עושה לעמדת הסנטר זה מה שמג׳יק עשה לעמדת ה PG
הלוואי וייקח עוד כמה אליפויות בכדי לקבל הכרה כאחד הגדולים ביותר בכל הזמנים

דוקטור רזי הופמן
25/08/2024 18:44:40
Reply to  MBK

בדיוק
יוקיץ קרע רק זוג נעליים אחד כשהרשימה שלך עם כמה קרקפות כל אחד בחגורה.

Uncle Ankels
Uncle Ankels
27/08/2024 14:05:28
Reply to  MBK

תודה

רביד אולמר
25/08/2024 9:05:19

תודה עומרי אתה קינג על מלא
לכתבה ראשונה הצלחת בענק, כוכב

Uncle Ankels
Uncle Ankels
27/08/2024 14:04:56

תודה יא מלך

Jonathan
25/08/2024 10:12:19

תודה רבה עמרי.
לא חושב שאפשר לנתק את האישיות של יוקיץ' מצורת המשחק שלו. יש שחקנים אחרים שנון שלאנט ייראה אצלם כמו הצגה מרגיזה. אז בזה אני לא בטוח שהוא ישנה את הגישה בליגה (ואם כן, אז אנחנו נתעצבן על אחרים שמשחקים אותה כאלה).
.
מאז יוקיץ' הפרשני םהאמריקאים מדברים על היתרון הענק של גבוהים שרואים את המשחק מלמעלה כעושי משחק. אף אחד מהם לא קרוב ליוקיץ' – אבל את השינוי בתפיסה לגבי היכולת של גבוה לתרום ל"ריכוז" הוא עשה בגדול. שחקן נהדר.

Millertime
Millertime
25/08/2024 10:32:16

שחקן אדיר, שאי אפשר שלא להתלהב ממנו, בעיקר מהמסירות הגאוניות. אם אני צריך להמר, למרות שהמון שחקנים צעירים מסתכלים עליו ומקבלים השראה, לא נראה את הליגה מתמלאת ביוקיצ'ים. הסיבה הפשוטה היא סטטיסטית – יש אחוז קטן מאוד של האוכלוסיה בגובה של מעל 2.10, ואחוז מזערי של אנשים עם ראיה מרחבית וכישרון מוטורי שמאפשר להם למסור ולנהל משחק ברמה גבוהה מאוד. אפשר להתאמן ולשפר, אבל הסיכוי שנראה עוד שחקן עם הגוף של סיקמה והמוח של סטוקטון הוא קטן ביותר. מה לעשות? להנות מכל רגע, לפני שהגאון יחליט שנמאס לו והוא מתמסר למשפחה ולמירוצי הסוסים במשרה מלאה.

יהלי אולמר
25/08/2024 11:09:53

פוסט גאוני על שחקן גאון
תמשיך לכתוב לנו עומרי!

Uncle Ankels
Uncle Ankels
27/08/2024 14:05:48

תודה יהלי היקר

yaniv
yaniv
25/08/2024 11:39:09

תודה רבה על הפוסט.
מה שכן מבחינתי השאלה זה האם יוקיץ באמת שינה את המשחק(עוד מאוד מוקדם לדעת) או שפשוט הוא שחקן ייחודי מופלא שבהחלט יש סיכוי שלא יהיה עוד אחד כמוהו גם בחלק של המסביב ולא רק על המגרש

IDO
IDO
25/08/2024 12:03:30
Reply to  yaniv

הפואנטה בטור היא שיווקיץ הוא כוכב העל הראשון שמתייחס לאןביאיי כמקום עבודה בלבד. הכדורסל הוא משני עבורו. בטח שהכדורסל האמריקאי לעומת הכדורסל המקומי.
אחלה טור. גם לי נפל האסימון רק בפסקה האחרונה מה אתה מנסה להגיד.

yaniv
yaniv
25/08/2024 12:13:29
Reply to  IDO

זה הבנתי רק אני לא בטוח עד כמה יוקיץ נכנס להגדרה של שחקנים ששינו את המשחק.
NBA בדם כתב תגובה למטה ששוגון למשל באמת מנסה לחקות את יוקיץ.עכשיו אם נראה מבול של סנטרים שמנסים להיות יוקיצים אז הוא ייכנס לקטגוריה של שחקנים ששינו את המשחק

אור
אור
25/08/2024 14:29:10
Reply to  yaniv

לדעתי יש מעט מאוד כאלו שאפשר להגיד עליהם את זה, אז לטובת סדרת הכתבות הוא לגיטימי כמו כל אחד. פשוט הכותרת של "השחקנים ששינו את המשחק" לא מאוד מדויקת

NBA בדם
25/08/2024 19:47:06
Reply to  אור

יש כותרת אחרת, אבל היא פחות סקסית: "שחקנים ששינו את המשחק, וגם אם פחות, לפחות הם העבירו לנו את הפגרה בכיף" 😉

Drexler
Drexler
25/08/2024 16:05:32
Reply to  yaniv

אני דווקא חושב שמבחינת כדורסל הוא גם שינה את המשחק , כמו שכתבתי בתגובה שלי הוא שינה סטיגמה כולם חשבו שאי אפשר לזכות באליפות עם סנטר אירופאי לא אתלטי שההגנה שלו בינונית. בדרך כלל הגבוהים האירופאים שידעו לקלוע ב nba היו משחקים כ-pf ים ליד סנטר שידע לעשות בעיקר הגנה . דנבר לא פחדה לבנות סביב יוקיץ' את שיטת המשחק שלה היא מתחילה הרבה פוזשנים עם 5 שחקנים מחוץ לקשת כשיוקיץ' מרכז ואחרים עושים תנועה,זה משהו שהיינו רואים בעיקר באירופה, לא חושב שהיו קבוצות לפניה שלקחו כזה הימור בלבנות סביב שחקן כמו יוקיץ' וההימור השתלם. לדעתי ההצלחה שלהם גרמה לבוסטון ללכת על פרוזינגיס כסנטר במקום רוברט וויליאמס ולשחק גם five out ,כלומר כבר רואים את ההשפעה שלו על הכדורסל ב nba .

yaniv
yaniv
25/08/2024 16:30:50
Reply to  Drexler

מבין מה שאתה כותב למרות שאני לא בטוח בזה.אני עדיין חושב שקבוצה לא יכולה לזכות באליפות עם סנטר אירופאי לא אתלטי אלא עם קוראים לו יוקיץ…
מה שכן בהחלט יש ניסיון לשחזר את זה כמו שוגון וצריך לראות אם יהיו עוד כאלה.
הזכרת את וויצץ ווואלה אם הוא היה משחק היום אז בהחלט שיש מצב שהוא היה עושה קריירה NBA לא פחות טובה .
לגבי פרוזינגס בבוסטון,סורי לא רואה את הקשר ליוקיץ,חוץ מזה ששניהם אירופאים וגבוהים הם לא דומים בכלל בתפקוד שונה גם לגמרי.פרוזינגס כסנטר לא מביא שום דבר ממה שיוקיץ מביא כסנטר

Drexler
Drexler
25/08/2024 20:27:17
Reply to  yaniv

גם סבוניס בסקרמנטו הוא דוגמה לכך , פרוזינגיס לא דומה ליוקיץ' במשחק אבל כן בעיקרון , בוסטון אהבה לשחק שנים עם גבוהים שיודעים להתחלף בשמירה ועם הלטבי זה יותר בעייתי אבל מה שהיא הרוויחה זה משהו שהיא למדה מהאליפות של דנבר , סנטר שהוא איום קליעה משמעותי מחוץ לקשת ובעצמו אחד הסנטרים ההתקפיים הטובים בליגה. לא סתם ה net rating שלה היה אחד הטובים שהיו.

Last edited 18 days ago by Drexler
NBA בדם
25/08/2024 11:57:29

תודה רבה
יוקיץ' אדם גדול לפני שהוא שחקן גדול (והוא שחקן ענק).
הדרך שבה הוא יודע לכבד יריבים מראה כמה שהוא קלאסה.
בהיבט המקצועי, הוא הראה שאפשר להיות סנטר איכותי גם אם אתה לא יכול לקפוץ מילימטר/להיות מטרייה הגנתית.
היו סנטרים מוסרים בעבר, אבל יוקיץ' לקח את זה כמשרה מלאה והראה שזה אפשרי. שחקן צעיר כמו שנגון ודומיו בעתיד יקבלו יותר קרדיט כי ראו את ההצלחה של יוקיץ' כסנטר מוסר.

Berch
25/08/2024 12:51:28

טור מעולה על השחקן האהוב עלי בליגה.
הסטטיסטיקה שלו משוגעת (הוא אישית סיים את המשחק עם ארה"ב בשוויון….) אבל האישיות שלו זה מה שמקסים. באמת.
הוא חסר מניירות, אדם פשוט שיש לו כישרון ובשילוב עבודה קשה הגיע לטופ.
חוסר שביעות הרצון מהמצעד של דנבר זה פרייסלס. אחד הטובים שהיו בשידור חי (יחד עם מעשה האהבהבים בראיון עם לוקה).
והסיבה שמדליית ארד חשובה יותר מאליפות NBA –
ה NBA זו עבודה
מדליה באולימפיאדה זו שליחות
וחצמזה אני אבוא אליך לכדורסל בבני יהודה. רוצה להביא את הילד שלי.
לגובה של יוקיץ' הוא יתקרב כנראה, והוא נראה די דומה לו בילדות כך שההצלחה מובטחת
🤣

דוקטור רזי הופמן
25/08/2024 20:12:15
Reply to  Berch

תמצא דרך לתקשר עם פאפי קיקי לינק והילד מסודר.
וכן, הילד שלך בול על המשבצת של יוקיץ אבל במקום סוסים יש לו בראש נחשים.
🙂

Uncle Ankels
Uncle Ankels
27/08/2024 17:52:52
Reply to  Berch

🖤🧡

etayef
etayef
25/08/2024 13:11:55

לאילו מניירות שפיתח טים דאנקן התכוונת?
כי באופן כללי הוא נראה לי די דומה באופי ליוקיץ', גם אם לא מאד בסגנון המשחק.

רק לא כדורגל
רק לא כדורגל
25/08/2024 22:25:54
Reply to  etayef

זה לא היה לגמרי מובן, נתן את טים דאנקן וקוואי לנארד ככאלה שאין להם מניירות של כוכב עם בלינג בלינג ומכוניוץ מפוארות

Uncle Ankels
Uncle Ankels
27/08/2024 17:53:53
Reply to  etayef

הבאתי את דאנקן כדוגמא לשחקן שחף ממניירות

ברוך רובין
ברוך רובין
25/08/2024 13:12:46

תודה פוסט מופלא, על אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה.

Last edited 19 days ago by ברוך רובין
אהרון שדה
25/08/2024 13:29:13

יש הרבה מה לומר
אבל נציין שהוא השחקן היחידי שלא נבחר בסיבוב הראשון ולקח אם וי פי
והוא עשה זאת 3 פעמים ועוד אם וי פי פליאוף.

Drexler
Drexler
25/08/2024 15:37:02

תודה על הפוסט ,אני חושב שמלבד האופי שלו ראוי לדבר יותר על הכדורסל שלו והשינוי המקצועי שהוא הביא .
אני חושב שיוקיץ' בדומה לסטף קרי שינה סטיגמה ,כולם חשבו שאי אפשר לזכות באליפות עם כוכב ראשי שהוא pure shooter וסטף שינה את זה , ככה גם כולם חשבו שאי אפשר לזכות באליפות עם סנטר אירופאי לא אתלטי שההגנה שלו בינונית אבל יוקיץ' שינה את זה בעזרת חוכמת משחק עילאית ויכולת קליעה מכל הטווחים שלא לדבר על היכולת שלו להתעלות במאני טיים(בדומה לסרבי אחר דג'וקוביץ').
הוא קפיצת הדרך בכל הקשור לסנטרים אירופאים ,הוא לקח את היכולת של שחקנים כמו וויציץ' וסבוניס האב ושידרג את זה לרמה הכי גבוהה שנראתה . ראיית משחק ויכולת מסירה מדהימה בנוסף למשחק פוסט משובח וקליעה חלקה מכל מקום.
בכל הנוגע לאופי שלו מסכים לכל מילה שכתבת, פשוט שחקן שונה בנוף של ה nba שבו כולם אינדיבידואלים שמנסים להאדיר את עצמם, הוא דווקא הראה שהוא מתרגש יותר ממדליית ארד ומלהביא גאווה למדינה שלו. קשה שלא להתחבר אליו עם הצניעות שלו וההתמקדות שלו בחיי משפחה ולא בהאדרה עצמית.

עמיחי קטן
25/08/2024 15:55:09

תודה עמרי. מוזמן להמשיך לכתוב כאן באתר.
כמו שתיארת היטב, הגישה של יוקיץ' לענף שונה מזו של רוב הספורטאים והאוהדים, וטוב שהוא נותן לה מקום

מנחם לס
25/08/2024 16:30:46

אני חוזר על דברי העורך עמיחי קטן המזמין אותך להמשיך לכתוב לאתר, ואני – מנחם לס – הוא מנהל האתר.

מנחם לס
25/08/2024 16:27:08

עמרי אבנת הוא אחלה שם לכתב בהופס. רק אומר!

Uncle Ankels
Uncle Ankels
27/08/2024 17:54:36
Reply to  מנחם לס

תודה מנחם נשקול את ההצעה

גיא הירוק
25/08/2024 16:45:22

אני בהחלט חושב שיש מצב שבעוד עשור נדבר על יוקיץ' ועל השינוי שהוא הביא לליגה –
הפוינט סנטר הראשון.
נכון,
יש מעט שחקנים שמסוגלים לעשות את מה שיוקיץ' עושה,
אבל זה לא שונה ממיעוט השחקנים שעושים "קרי".

אחלה פוסט, תודה.

אשך טמיר המקורי
25/08/2024 16:50:19

כיף של פוסט

Stockton2Malone
25/08/2024 17:36:05

אגב אני לא כל כך מסכים עם חוסר האתלטיות של יוקיץ'. הוא סופר נייד ויש לו סיבולת אדירה – רק תזכרו משחק 4 הארכות מול פורטלנד. לדעתי למשל אם יעשו תחרות ריצה למרחק בינוני כזה, 5k כזה בין יוקיץ' ואמביד, הסרבי ינצח.

דוקטור רזי הופמן
25/08/2024 20:12:59

בטוח

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אני חושש שאמביד יפול הרבה לפני קו הסיום, ויתרומם לאיטו בכוונה לשלוח מבט נזעם בשופט, רק כדי לגלות שאין שופט….
.
ממש שאלת זן – אם אמביד נופל ואף שופט לא נמצא שם, האם זו עדיין נפילה?

אלכס דוקורסקי
25/08/2024 17:40:13

נהניתי לקרוא. תודה רבה.

דוקטור רזי הופמן
25/08/2024 18:42:52

תודה רבה
יוקיץ במידה רבה האנטי כוכב אין BA
השחקן שהכי מזכיר לי את לארי בירד אחרי שהתאכזבתי משאראס יסקיביציוס וההקבלה שלו ללארי.
לא יודע אם הגאון שינה את זה נוכל להגיד רקאחרי שיקח עוד שנים שלושה תארים. אז תהיה לו חותמת כמו לסטף

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

על שלושה דברים היוקיץ' עומד – בירד, דאנקן ו…. יוקיץ'. פרדוקס? לא נכחיש זאת, ועדיין, הוא ממש קומבינציה מושלמת של שלושתם.
.
נזיפה מ
NFS
ש"חם" על דאנקן לאחרונה, עוד 3, 2, 1…
.
…אז אסביר את השליש של דאנקן – גם הצניעות, זה ברור, גם מעט מאד טעויות – אנשים, בממוצע, לפחות לפני עשור בערך, שאז קראתי את המחקר, טועים בחמישה אחוז ממה שהם עושים, כלומר בחמישה אחוז מהמקרים תיקח פניה לא נכונה, תקליד אות לא נכונה, תשים יותר מדי מלח וכדומה. אנשים כמו יוקיץ' ודאנקן טועים, לא באמת בדקתי אבל מהתרשמות, אולי באחד אחוז מהמקרים. ההפרש הזה, של 4 אחוז, עושה את ההבדל, בעיקר ברמות הגבוהות, שם כל טעות היא גורלית. איך בן אדם, כמונו, בשר ודם, טועה כל כך מעט? על כך, ועוד, בפוסט שאכתוב יום אחד כשיהיה לי זמן.
.
פוסט נהדר על שחקן נהדר, תודה רבה עמרי, תמשיך לכתוב לנו.

עגל
26/08/2024 13:35:42

ואם המאמר הזה שקראת לפני 10 שנים היה טעות בעצמו?
אה . . . לא חשוב, סתם התחכמות.
מעניין מאוד (גם אם לא תמיד קל להגדיר מהי טעות בכדורסל)

ג'סטין קייס
ג'סטין קייס
26/08/2024 2:00:54

יופי של כתבה, יופי של שחקן ויופי של אישיות. כמובן שמתבקשת כתבה כזאת על סטף

עגל
26/08/2024 13:54:19

תודה עמרי. תכתוב עוד.
יוקיץ' הוא שחקן ענק , תרתי משמע. וגם איש מאוד מיוחד ועל זה הטור מדבר.
אני גם לא בטוח עד כמה הוא שינה את המשחק עצמו, זה לא שיש קו יצור ליוקיצ'ים שעכשיו כולם יתחילו לשחק עם סנטר מוסר.
הסנטר "הקדום" שהיה יכול להיות היוקיץ' המקורי הוא סבוניס האבא. היו לו יכולות דומות ואם הוא היה משחק היום היה מעניין (מאוד) לראות אותו.

ירון, החלום
ירון, החלום
05/09/2024 3:15:54

בס"ד
תודה