מחשבות כדורסל של ראשון בצהריים / רועי ויינברג

מחשבות כדורסל של ראשון בצהריים / רועי ויינברג

מחשבות כדורסל של ראשון בצהריים / רועי ויינברג

בוקר

השחקן המשתפר של העונה, ברוב המקרים, הוא פרס שמוענק לשחקן שעושה את הקפיצה מרול פלייר לכוכב. יש מקרים בהם אנחנו רואים כוכב הופך לרול פלייר כדי להאריך את הקריירה, כמו קווין לאב, קייל לאורי או כל החתמה "נוצצת" לכאורה של מיאמי באיחור אופנתי של שמונה שנים. נדירים המקרים שאנחנו רואים כוכב, בשיאו, עושה את השינוי הזה. זה בדיוק מה שראינו בפריז.

דווין בוקר, שחקן של 27 נקודות ו-7 אסיסטים במשחק העונה, הפך לאופציה החמישית בהתקפה. הוא קלע כשצריך, הניע כדור כשצריך ובעיקר שמר ועשה את הפעולות הקטנות שמנצחות משחקים. בעונה הסדירה הוא לא ישחק לצד אמביד, לברון וסטף, אבל הוא עשוי להיות המרוויח הגדול מהאולימפיאדה.

מסקוטי פיפן ב-1992 ועד קובי בראיינט ב-2008 שמענו על כוכבים ששיחקו לצד כוכבי על אחרים והפכו כתוצאה מזה למנהיגים או לשחקנים טובים יותר. בוקר ישחק השנה אצל מאמן שמנצח משחקי עונה סדירה בכמויות מסחריות, ישחק לצד מנהל משחק שיכניס סדר להתקפה ויחד עם קווין דוראנט ובראדלי ביל, טריו שהתמודד ויתמודד עם פציעות אבל קבוצה שסיימה את העונה ב-15:30.

בפיניקס של השנה הבאה התפקיד שלו יהיה אחרת. הוא לא יצטרך לסחוב את ההתקפה כשיש את קווין דוראנט ובראדלי ביל, הוא לא יצטרך להניע כדור כשיש את טיוס ג'ונס. הוא יצטרך לעשות כל פעם משהו קצת אחר, להיות מספיק דומיננטי בשביל לקחת משחקים על הגב כשצריך או בשביל לתת לדוראנט לנוח ולתת להם לפרוח. ההשפעה שלו בפריז, עליה סטיב קר אמר שהוא ה-Unsung MVP, גורמת לי להאמין שיש לו קייס לא רע גם ל-MVP שנה הבאה. 55 ניצחונות של פיניקס בהחלט יכולים להכניס אותו לדיון.

נוקמים. אבל במי?

אם 1992 היא הדרים טים ו-2008 היא הרידים טים, 2024 הם האוונג'רס. לברון ג'יימס אמר את זה בעצמו, סטף קרי הכתיר את הכינוי בחשבון האינסטגרם שלו ויכול להיות שזה יהיה השם של הדוקו המתקרב. לא בכל יום אנחנו רואים שחקן עם זקן אפור זוכה ב-MVP של טורניר כדורסל אולימפי, לא בכל יום אנחנו רואים את השלשות של סטף מעסיקות את העולם.

למרות זאת, בשביל נוקמים צריך רשע. לברון לא שיחק במדי ארה"ב מאז 2012, סטף במאזן 0:29 עם הנבחרת ודוראנט לא הפסיד באף אולימפיאדה. אז במי הם נוקמים? חשבתי בהתחלה שהתשובה תהיה ניקולה יוקיץ', אבל הוא לא באמת "אויב" של אף אחד מהם. גם לברון בעיקר מיואש ממנו. רודי גובר לא מאיים ולא שיחק בגמר בחייו, את שיי וברוקס הם לא פגשו ורוב השחקנים לא שיחקו במונדובאסקט או ישחקו במשחק הבא.

אז במי הם נוקמים? המשכתי לחשוב על זה, והתשובה שהגעתי אליה היא הזמן. כשהעונה תתחיל אנחנו נתעסק בעיקר בטייטום, בשיי, ביאניס, בלוקה, ביוקיץ' ובקבוצות העל שלהם, לא בבני ה-35+ שהובילו את האמריקאים האלה לזהב. לברון, סטף ודוראנט הגדירו את עולם הכדורסל בין 2015 ל-2018. לברון וסטף אמנם לקחו אליפויות אחרי, אבל בשנה הבאה יש סיכוי לא רע ששני האחרונים ייפגשו בפליי-אין או בסיבוב פלייאוף מוקדם. הפעם הם הראו שהם רלוונטיים שוב.

יש בזה משהו יפה, אבל בסוף הזמן מנצח את כולם. מוזמנים לשאול את רפאל נדאל. שלושתם על חוזי עתק וכנראה לא ישחקו ביחד שוב, ושלושתם היו במרכז עולם הכדורסל פעם אחת אחרונה. יש בזה משהו יפה ועצוב כאחד.

שלוש על שלוש

טורניר השלוש על שלוש כאן כדי להישאר, אחרי עוד אולימפיאדה בלי אירועים מיוחדים. וורת'י דה יונג, שפעם חגג על ישראל ביורובאסקט, קלע סל ניצחון על הבאזר. האמריקאים עפו בבתים. הנבחרת הורכבה מג'ימר פרדט, 15 שנה אחרי השיא, קניון מארי, מארים מדוקס ודילן טראוויס.

שלושת האחרונים בלי דקה באן.בי.איי או קרוב לזה, והם סיימו במאזן 5:2. כאן עולה השאלה, שרלוונטית גם לארץ ולכל מדינת כדורסל – למה אין שחקני כדורסל טובים יותר? כאלה שמצד אחד לא ברמה של נבחרת ארצות הברית בהכרח, אבל כאלה שיכולים לזכות בזהב ולהרוויח מהחשיפה חסרת התקדים של המשחק הזה.

קולין סקסטון, ג'ורדן פול, ג'וש הארט ובובי פורטיס, למשל, יכולים לקחת זהב בסטייל. אף אחד מהם כנראה לא ברמה של נבחרת ארה"ב לאולימפיאדה, אבל יש להם יכולת יצירת זריקה שטובה לסטריטבול ויכולת לתת מספיק רבאק בהגנה, בעיקר במקרה של הארט ופורטיס. הם מרוויחים מזה ועולם הכדורסל מרוויח מזה. גם אם היו הולכים על שחקני יורוליג סטייל מרקוס האוורד, בונזי קולסון וג'בארי פארקר התוצאה הייתה מהנה בהרבה. ייתכן שזאת שאלה של זמן.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
25 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
tlv1983
tlv1983
11/08/2024 15:46:46

איבדת אותי כשנתת כותרת של מחשבות בצהרים והתחלת ישר עם בוקר.
סתם, אהבתי את הכתבה ותודה.
ולגבי גיימר פרדט – הוא לייט בלומר שלא פרח…

Last edited 1 month ago by tlv1983
האווי לאסוף
האווי לאסוף
11/08/2024 15:47:18

יש הרבה הרכבים שאפשר להוציא מהnba לטורניר 3*3, אבל קודם כל צריך שמספיק שחקנים 'יספרו' את הטורניר. במקרה כזה, יכול להיות שהמיונים האמריקאים יהיו יותר קשים מהטורניר עצמו, כמו שלעיתים קורה בתחומים אחרים.
תודה רבה רועי

מנחם לס
11/08/2024 16:00:02

מה שהאמריקאים צריכים זה להבין שהשלוש נגד שלוש הוא טורניר חשוב שיישאר באולימפיאדות

מנחם לס
11/08/2024 15:57:39

צודק לחלוטין בקשר ל-3X3 של האמריקאים. הם יכולים היו בקלות לשלוח שלישייה טובה יותר. נראה לי שה-3X3 זה כאן להישאר. תודה רועי

אור
אור
11/08/2024 16:27:45

לפי הלינק הבא אי אפשר סתם לשלוח אילו שחקנים שבא לך רגע לפני האולימפיאדה

https://www.nbcolympics.com/news/3×3-basketball-101-olympic-qualifying

Can NBA players qualify to play Olympic 3×3?
Yes, NBA players are allowed to compete, but need to comply with eligibility rules which require having two players ranked within the top 10 of their country and two players ranked within the top 50 of their country or with the minimum number of ranking points.

FIBA says it expects rosters to be made of athletes playing regularly at the FIBA 3×3 World Tour, Challengers and the FIBA 3×3 Women's Series since those events bring the highest amount of ranking points.

אור
אור
12/08/2024 2:58:16

למה להוריד? זה מה שהם רוצים שזה יהיה ספורט נפרד עם שחקנים שעוסקים בזה ולא תופסים טרמפ

קפיץ
11/08/2024 20:03:30

צודק לגמרי ויינברג. אם אני ג'ורדן פול אני עכשיו עושה לליגה טובה ומתמקצע ב 3X3 כדי להציל את המעט שנשאר מהשם שלי והופך לדושאן בולוט האמריקאי.

Berch
12/08/2024 0:41:53

אחלה מחשבות
בוקר היה מניה בטוחה כל הטורניר… באמת מעניין איך זה יקרין על פיניקס
🙏

Smiley
12/08/2024 0:54:24

בוקר היה מצויין בטורניר הזו בתור הגארד השני לצד קארי.
לדעתי פיניקס עדיין תלויה בו יותר מאשר בדוראנט וביל. הוא השחקן הכי טוב שלהם (כי דוראנט פשוט מבוגר).
דוראנט כבר לא יכול לסחוב עונה שלמה בטירוף והוא עדיין מסוכן. ככה שמרבית הנטל יפול על בוקר וביל ודוראנט יהיה זה שיכול להשתלט על משחקים בכמה דקות ולגמור אותם.

הנוקמים זה רק בשביל השיווק כדי למתג את הנבחרת הזו ולמכור מרצנדייז.
מדובר כנראה בסיבוב פרידה של לברון וקארי. לגבי דוראנט אני לא אופתע אם יגיע ל-2028, כי הבחור פשוט אוהב לשחק כדורסל.

לא צריך ללכת לשחקנים NBA פעילים. מספיק לתת לחברה של אייס קיוב שלדעתי מסוגלים לנצח כל נבחרת (מישהו יכול להוות מאצאפ למייקל ביזלי??)
ממה שהבנתי יש המון פוליטיקה שה-nba לא ממש רוצים לראות את אייס קיוב מקבל פלטפורמה כזו

trusttheprocess
trusttheprocess
12/08/2024 2:43:28
Reply to  Smiley

ה NBA נותנים פלטפורמה לכל דבר אידיוטי שעולה למישהו בראש ואייס קיוב זה מה שמפריע להם?

Last edited 1 month ago by trusttheprocess
אור
אור
12/08/2024 2:50:04

🙂

דוקטור רזי הופמן
12/08/2024 6:27:45

ברשותך אתייחס רק לדוויין בוקר.
לטעמי הוא גילה באולימפיאדה עולם חדש שבו לא מקבלים בדרך כלל הצגות, נפילות מתוזמנות וזריקות ראש למיניהן והשמעת צווחה נעלבת/כואבת/בכיינית.
יבואו ויגידו האשמה היא בליגה שמאפשרת את זה, מה אתה בא בהאשמות לזרוקר?
עובדה שלא כולם בליגה עושים את השטיקים האלה, יש אנשים שלא מזנים את הכדורסל ומשווים אותו ל WWA.
כל הנפילות התיאטראליות האלה וזריקות הראש באין BA צכות להיעלם מהעולם בשביל שאוכל שוב לקרוא לליגה NBA.

גיא הירוק
12/08/2024 6:33:37

אבל אז איך אפשר יהיה לכנות את יוקיץ' ג'וקר???

דוקטור רזי הופמן
12/08/2024 8:50:35

גיא
זה הדבר היחידי שאני לא אוהב בגאון. אמרתי את זה לא פעם ולא פעמיים…
ביום שהגאון יפסיק עם זריקות הראש והוויכוחים עם השופטים המשיח יגיע!
🙂

גיא הירוק
12/08/2024 6:36:38

בוקר של האולימפיאדה משאיר אותי אופטימי מאוד לקראת העונה הבאה.
אני ממש מקווה שאתה צודק, ובודנהולצר יצליח להנחיל שיטה לקבוצה,
בגלל ששיטה מתנצל במינון הנכון את פוינט בוקר זה מתכון להצלחה כבירה (יתרון 2 – 0 בפיינלס, לדוגמה).
תודה, רועי.
בוקר טוב!

דוקטור רזי הופמן
12/08/2024 8:52:56

איך בדיוק ישתנה המצב?
יש לכם חוזה ענק על ביל שאף אחד לא יהיה מוכן לקחת אז גם להתחזק יש לכם בעייה.
לא רואה את KD והזרוקר סוחבים את פיניקס על הגב לבד.

The Pro
The Pro
12/08/2024 7:01:25

בוקר של ארה"ב הוא עדיין רול פלייר,
בעונה שעברה הוא כבר שיחק לצד ביל ודורנט, הרול שלו לא משתנה.

התוצאות בהתאם,כמוביל כדור הוא אף פעם לא יהיה כריס פול ,
הוא אף פעם לא יגיע לרמת הכישרון של קווין דורנט ברמת הבידודים ושחקן שהולכים עליו באייסו.
הרבה יותר נוח ומתאים לו להיות אופציה חמישית בהתקפה ולהתרכז גם במשחק ההגנה.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מצוין, כרגיל, תודה רבה רועי.
גילוי נאות – אני אוהב את דווין בוקר. בדיוק מהסיבות שציינת. שחקן ספרסי במהותו – אם צריך יקלע 71 נק', אם צריך שלא אז לא. לא מפתיע שסטיב קר, גם הוא ספרסי במהותו, העלה אותו בהרכב עם כל הכוכבים הגדולים, האגו שלהם ושאר הירקות. בקיצור – כל מה שטוב בעולם מקורו בספרס, וכל מה שלא – לא. תתמודדו.
😉
בעניין הנוקמים בזמן – אבחנה יפה, ולדעתי נכונה, ואין סתירה עם זה ששלושת הברנשים האלה כבר לא יעשו יותר מדי בלגן בליגה, לדעתי, בעיקר בגלל המסביב שלהם ולא בגללם.

Yinon Yavor
12/08/2024 8:19:20

תודה רועי.
לגבי 3 על 3, שווה לציין שהסתיימו עכשיו שבועיים של 2 טורנירים כאלו באירופה בהם הקבוצה הישראלית לא הפסידה אפילו משחק אחד (!!), ועלתה לאליפות העולם במונגוליה שתיערך בהמשך השנה

Shenanigans
Shenanigans
12/08/2024 8:33:26

כתבת יפה מאוד, תודה
מסכים מאוד לגבי בוקר. אהבתי מאוד לראות את המשחק שלו באולימפיאדה, מקווה שחלק מזה ימשיך בעונה הקרובה בnba. מה שכן, ג׳ונס הוא חתיכת חור הגנתי, לא יודע מה יעשו איתו וכמה דקות יתנו לו

dekel
dekel
13/08/2024 8:09:56

בוקר היה מצוין,סטף לא מהעולם הזה ,לברון מצוין, דיוויס טוב אז איך ??

עגל
15/08/2024 12:38:34

תודה רועי, מעניין מאוד.

ירון, החלום
ירון, החלום
01/09/2024 8:24:22

בס"ד
תודה רועי. מעניין.
לא יודע האן בוקר ישנה את המשחק שלו בפיניקס