מחשבות כדורסל של שני / רועי ויינברג
NBA.COM

מחשבות כדורסל של שני / רועי ויינברג

מרימי רצפה

הקיץ של סן אנטוניו, וושינגטון ודטרויט מעניין. אחרי שהן היו הקבוצות הכי גרועות בליגה, הן צירפו את כריס פול, האריסון בארנס, מלקולם ברוגדון, יונאס ולנאיוצ'אס, טוביאס האריס וטים הארדוואי ג'וניור. לא שחקנים שישנו גורל של פרנצ'ייז, ושחקנים שכנראה ברובם המוחלט אחרי השיא, אבל שחקנים ששווים כמה ניצחונות בעונה. שחקנים מוכחים ברמת NBA.

בשנים האחרונות ראינו מגמה של קבוצות שמנסות ללכת על חמישיות צעירות ככל הניתן. אצל דטרויט זה נגמר ב-14 ניצחונות והבחירה החמישית, אצל וושינגטון ב-15 והבחירה השנייה, אצל סן אנטוניו ב-22 והבחירה הרביעית בשנה בה היה אצלה אחד מ-30 השחקנים הטובים בליגה. אולי יש שם שחקנים שיכולים להיות טובים לעתיד, אבל שלושתן היו כל כך גרועות השנה שנראה שאין שם מגמת למידה או ניסיון לשחק תחרותי. בעידן השלשות, בו אפשר להגיע ל-20 הפרש תוך שני רבעים בקלות שפעם אפיינה 12, זה הפך משחקים לפתאטיים.

טוב לראות ששלושתן לא הולכות על אותו דבר. דטרויט תרוויח יותר מהנוכחות של האריס בחמישייה כמי שמקל על החיים של קנינגהאם ודורן ושל THJ מהספסל. וושינגטון קיבלה מנהל משחק (ברוגדון) וסנטר מוכח כמו ואלניוצ'אס, בזמן שהספרס קיבלו רכז מושלם לפיק-נ'-רול לצד וומבי ופורוורד שיכול לקלוע, לפחות על הנייר, ולהרוויח כאופציה שלישית לצד שניהם. כל השחקנים שציינו כאן, אגב, יכולים להיות רלוונטיים לטרייד פאניקה שיהיה שווה בחירת סיבוב ראשון בפברואר. עד אז, במה שיהיה 50 או 60 משחקים, הקבוצות יהיו מעט יותר תחרותיות. זה טוב לליגה, טוב לפרנצ'ייזים עצמם וימנע את הפדיחות שקיבלנו מהן רוב העונה. הספרס עם מספיק כישרון בשביל לעשות פלייאוף במזרח ויעשו חיים קשים במערב, בטח כשוומבנייאמה ישחק שנה הבאה 35 דקות למשחק, נניח, ולא 30. המזרח מספיק חלש בשביל שכל קבוצה בו תאמין שהיא יכולה להגיע למקום העשירי בשנה מספיק טובה. סחתיין.

פוינט וומבי

נקודה שנייה ברציפות על הספרס. מתנצל מראש. צרפת נראתה מדהים בשני משחקי ההכנה שלה עד עכשיו, ניצחונות מוחצים על טורקיה ועל גרמניה החסרה. אחת הנקודות המעניינות ביותר, לפרקים, הייתה השילוב בין וומבי ורודי גובר. תראו למשל את הפיק-נ'-רול הנהדר הזה.

אני חושב שהעמדה הטבעית של וומבנייאמה היא סנטר, למרות היכולת לצד גובר. הוא שחקן של 3.6 חסימות ב-30 דקות למשחק, ועדיף לו להיות לצד הטבעת. הוא הראה ניצוצות גם כמוסר, גם בהכנה וגם בסוף העונה בסן אנטוניו כשמסר 5.3 אסיסטים למשחק אחרי פגרת האול-סטאר. בגובה 2.24 מ' הוא פשוט יכול למצוא קלעים, וירוויח מהשילוב של בארנס (38.7% מהשלוש, 4.7 ניסיונות) או פול (37.1% מהשלוש העונה, 3.6 ניסיונות). לשם השוואה, היו לספרס שני שחקנים בלבד שזרקו יותר מ-3 ניסיונות למשחק וקלעו באחוזים כאלה: דווין ואסל (6.6 ניסיונות בערב, 37.2%) וצ'די עוסמאן (3.1 ניסיונות בערב, 38.9%). הם יהפכו לקבוצת שלשות טובה יותר ויכולים להיות אחת ההתקפות הטובות בליגה.

הפיק-נ'-רול של וומבי, לעומת זאת, מעניין דווקא בהקשר של שחקן שלא קולע מהשלוש. ג'רמי סוצ'ן. הספרס ניסו אותו בכל מיני עמדות ללא הצלחה, ושנה הבאה סביר שנראה אותו מתפקד כפאוור-פורוורד, שומר אישי שלוקח את הכוכבים של היריבות ומנסה להקל על וומבי בתפקיד חופשי יותר כסנטר. המשחק ההתקפי שלו לא קיים, והניסיון לשחק איתו כמוביל הכדור נראה זוועה. למרות זאת, הניסיון להשתמש בו דווקא כמי שחוסם לוומבי בפיק-נ'-רול יכול להיות מעניין, בטח בדקות בלי כריס פול. כשהאריסון בארנס ודווין ואסל מחכים בכנפיים ויכולים לזרוק או להכנס פנימה זאת פעולה שמשאירה מעט ברירות להגנה. סוגרים את סוצ'ן ונותנים לוומבי מטר לזרוק? חוסמים את וומבי ומקבלים את סוצ'ן, 2.03 מ' מהיר יחסית, שועט לסל?

בשנה שעברה היו לוומבי 2.5 מהלכים כמוביל כדור בפיק-נ'-רול. לא רע, אבל מספר שיכול לעלות. סוצ'ן היה עם 0.4 מהלכים כשחקן שמתגלגל לסל. זה צריך להיות גבוה יותר.

אל תשכחו את ממפיס

המערב, פחות או יותר, מתחלק לשני דרגים: הרביעייה שאמורה לעשות פלייאוף (אוקלהומה, מינסוטה, דאלאס ודנבר) בכל סדר לבחירתכם ושתי קבוצות, פורטלנד ויוטה, שיהיו מקומות 14-15. במקרה של כל השאר, כמעט, כל מקום מ-5 עד 13 יכול להרגיש ריאלי. זה לפחות הרושם שקיבלתי משיחות כדורסל כאלה ואחרות, אבל אני חושב שממפיס נמצאת רמה מעל השאר. הם מקבלים חזרה את ג'ה מוראנט, ששיחק כדורסל מדהים השנה עד לפציעה בכתף, ואת דזמונד ביין. הם בחרו בדראפט את זאק אידיי שיכול לתרום כאן ועכשיו, בתור הסנטר המסיבי שג'ארן ג'קסון ג'וניור צריך לצידו בהגנה וג'ה בהתקפה.

מעבר לזה, יש להם את מרקוס סמארט אחרי 20 משחקים בשנה שעברה ובתפקיד קטן יותר. סמארט לא שחקן התקפה טוב, אבל כאופציה חמישית וכאיש המרכזי בהגנה הוא מתאים בצורה מושלמת לתרבות שלהם. היו לו שישה משחקים משותפים בלבד עם ג'ה, ולכל זה מצטרפים ג'י ג'י ג'קסון (14.6 נקודות למשחק), סקוטי פיפן ג'וניור, למאר סטיבנס וסנטי אלדאמה שעשו עבודה לא רעה בכלל בעונה מלאת הפציעות ו-33 השחקנים של הגריזליס, שיא NBA. יחד עם ברנדון קלארק, אחד הגבוהים המחליפים הטובים בליגה שנפצע אחרי 6 משחקים השנה, יש כאן קבוצה עמוקה. אולי מספיק עמוקה בשביל לשלוח את סמארט וחלק מהצעירים על ברנדון אינגרם, קייל קוזמה או שחקן כנף אחר שיהיה פנוי וישפר את ההתקפה בעתיד

כל אלה מגיעים אחרי מנוחה ובשאיפה אחרי מחנה אימונים בריא לחלוטין. יש סימני שאלה בקשר ליכולת שלהם אחרי תקופה בחוץ, בטח במקרה של מוראנט, אבל הוא כבר חזר מפציעות וסערות בעבר ונראה נהדר. בזמן שהלייקרס (לברון ודיוויס), הקליפרס (קוואי והארדן), הווריירס (סטף) והסאנס (דוראנט ודווין בוקר) שולחות את הכוכבים המבוגרים שלהן לאולימפיאדה ועושות זאת אחרי שכולם שיחקו בפלייאוף או התמודדו עם פציעות, הגריזליס רעננים יותר ומגיעים בעמדה האהובה על ממפיס במשך שנים – אנדרדוג. יש להם מה להוכיח. כל זה, בעצם, אומר לנו שממפיס קרובה יותר לרביעייה הראשונה במערב מאשר למקומות 6-13. השאלה הגדולה היא מה קורה במקום השישי. ניו אורלינס? סקרמנטו? קליפרס? נחיה ונראה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
26 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
niv b
niv b
08/07/2024 13:45:22

תודה רועי

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
08/07/2024 14:17:49

אחלה בחלה רועי

שדות פופ לנצח
08/07/2024 14:40:27

מדור מעולה, אוהב לקרוא את הניתוחים שלך, מרגיש שאתה צודק לגבי ממפיס, פסיכולוגית הם מוכנים להתפוצץ העונה, מקווה לראות את מוראנט בריא בגוף ובנפש השנה

Avri
Avri
08/07/2024 14:43:20

כתבת יפה רועי. אני לא בטוח שמי מאלו שציינת בסעיף 1 אכן מרימים רצפות. רובם שחקנים גמורים (פול) או לא כאלו שמשפרים את עמודת הנצחונות (יונאס לא שיפר עמודת נצחונות בחייו, לטים הרדאוואי תהיה השפעה הפוכה). קיצר, לא קרה כאן כלום, הקבוצות האלו הולכות חזק על טנקינג גם השנה, כלום לא השתנה. היחידה שאולי תתחיל לנצח שם זו סן אנטוניו, אבל זה כבר ממש בלי קשר לכריס פול. 

Dor
Dor
08/07/2024 16:11:40

יופי של נקודות רועי. צודק לגמרי לגבי ממפיס. אם הם בריאים הם יכולים להיות סוס שחור רציני ואפילו לסיים בטופ של המערב, רק שיוודאו שהברגים אצל ג'ה מוברגים טוב. את סמארט הייתי משאיר, הם חייבים שם אופי

Avri
Avri
08/07/2024 16:25:16
Reply to  Dor

נכון. אולי סמארט עם האישיות החזקה שלו יידע לאפס את ג'א. ילדים טובים כמו טייטום ובראון סתם נבהלו ממנו בלי שום תכלית, אבל עם ג'א זה עושה הגיון. 

רן הנרגן
רן הנרגן
08/07/2024 16:35:44

אני מסכים עם רוב הנקודות שהבאת אבל הערה אחת, קשישי הנבחרת האמריקאים נחו היטב. חלקם לא שיחקו כלל בפליאוף והאחרים לא עברו סיבוב. אבל האולימפיאדה תקשה עליהם בהמשך העונה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מה יקשה עליהם הם נחים חצי מהמשחקים ובמשחקים שלא נחים הם משחקים דקה נטו ונחים 4 דק על כל דקת משחק

רן הנרגן
רן הנרגן
08/07/2024 17:42:39

קשה להתיחס ברצינות לתגובות לא רציניות אפילו אם הן נכתבות באופן חביב

רן הנרגן
רן הנרגן
08/07/2024 16:41:04

שתי נקודות לגבי ג"ס:
הפרידה מקלי היתה הכרחית לאור הפער בין הציפיות שלו מעצמו והיכולת שהוא גילה וג"ס מצאה 3 שחקנים שיכסו על מה שהוא וכריס פול נתנו.
.
לסוגית מרקנאן או יותר לסוגיית קמינגה. אי לא חושב שהוא יגיע לרמה של כוכב. במקרה הטוב יצליח להשתחל למשחק אול סטאר אחד או שנים. הבעלים של ג"ס לא מסכים איתי ולכן אני מציע שיבדוק כמה בחירות סיבוב ראשון קבוצות מוכנות לתת לו תמורת קמינגה. אני אופתע עם יותר מאחת. בכל מקרה אני מעדיף את מרקנאן בקבוצה וגם את פודז על קמינגה.
.
אבל אני לא חושב שג"ס תצליח להביא את מרקנאן.מצד שני הם לא יסימו את העונה עם הסגל הנוכחי. יתכן שהעסקה לא תהיה בקיץ אלא במועד האחרון לעסקאות (6 לפברואר 2025) אבל תהיה עסקה

edani
edani
08/07/2024 17:02:50

אני חושב שגם הגיע הזמן שהם יצאו מהקונספציה של לשחק בלי סנטר ואולי יחשבו קצת על לחזק את העמדה הזאת גם. לפורטלנד יש אחד מיותר

רן הנרגן
רן הנרגן
08/07/2024 17:43:23
Reply to  edani

איזו עסקה אתה מציע בהתחשב באינטרסים של שתי הקבוצות?

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  edani

זה רעיון מעניין מאד, סחטיין.

golan
golan
08/07/2024 17:03:36

תודה על המחשבות.
לא בטוח כמה החברה האלה ישפרו את הקבוצות, האריס ו THJ לא ממש הצליחו (האריס לא תרם ניצחונות בפילי, הארדווי כקלע לצד לוקה רק עם 14 נ'ק ב38% מה3 ) אם הייתי אוהד דטרויט לא בטוח שאני קונה מנוי בגללם.
כריס פול – אולי כמנטור. אבל הספרס ישתפרו כי וומבי כבר למד.
ווש – כל עוד הרכז שלך מתלבט בין למסור לפול או לקוזמה זה לא יתקדם.
לגבי ממפיס – מסכים עד לרגע שהצעת להם את קוזמה או אינגראם, מה הם עשו לך רע ? גם ככה היה להם נאחס השנה, אז זה העונש שלהם ?

רן הנרגן
רן הנרגן
08/07/2024 17:45:46
Reply to  golan

הם לא צריכים לשפר את התוצאות, דוקא עדיף לקבוצות האלו שלא. הם ציכים לעזור למאמנים להקנות לצעירים הרגלים טובים. האריס ובארנס תמיד היו שחקנים למופת. על התרומה של כריס פול להתפתחות של צעירים בכל קבוצה שהיה אין צורך להרחיב

edani
edani
08/07/2024 17:03:45

תודה רועי. לגבי ממפיס הכל תלוי בברגים בראש של האיש והאקדחים

קפיץ
08/07/2024 17:11:35

אני הולך פה לעשות בולד פריקשן – 1. אם הוא לא נפצע (כן כן, אני יודע) כריס פול קשישא יהיה מלך האסיסטים, מדיח את האליברטון לוקה או כל מי שלא יתמודד על תואר המאסטר שף , 2. הספרס עושים פלייאוף קל ועוברים סיבוב, 3. שיקאגו שלי רצה עד הסוף ולוקחת אליפות עם… רגע… מי משחק שם היום?

Yosi Berkeley
08/07/2024 18:56:58

תודה, מצויין

asaf
08/07/2024 20:33:33

תודה רועי ניתוח מעניין. ממש רוצה לקוות שאתה צודק לגבי ממפיס. סמארט יכול לסייע גם באיזון הראש של ג'ה לדעתי.

מנחם לס
09/07/2024 2:52:25

תודה רועי. מסכים אתך בקשר לממפיס

אוהד ס"א
09/07/2024 10:11:07

תודה פוסט מצויין. לגבי הספרס כמה הערות ברשותך:
א. לא כל כך משנה כמה דקות יהיה CP3 על המגרש, עיקר התפקיד שלו יהיה לחנוך את קאסל ולשדרג אותו. CP לא יהיה אצלנו בשנה הבאה, אבל הידע שלו, האופי שלו והערכים שלו זה משהו שצריך להעביר הלאה.הרכז הפותח של הספרס בשנים הבאות יהיה קאסל או בחירת דראפט/ טרייד ב- 25.

ב. סוהאן מבחינתי הוא מלאי מת. נכס לטרייד. אני לא רואה תורם לקבוצה בטווח הארוך ואני לא רואה אותו כשחקן פותח בקונטנדרית. כשחקן רוטציה 8-10, ללא קליעה טובה מה- 3 אני לא בטוח שיש טעם להחתים אותו מעבר לחוזה הרוקי, כשיש שחקנים שיותר יתאימו לוומבי

ג. האם וומבי צריך לשחק 4 או 5 זו שאלה מצויינת. אפשר גם וגם. יש לו יתרונות גדולים לשחק ב- 4, כפי שהוא עושה בנבחרת המוביליות שלו ויכולת הובלת כדור עושה עושה אותו מאד ורסטילי. הסגל של הספרס מחפש נואשות את אותו שחקן בעמדות 4-5 שיכול להשלים אותו עם יכולת קליעה מה- 3. כאשר למצוא שחקן כזה מבטיח לספרס אפשרויות התקפה והגנה דמיוניות בחמישיה ומהספסל.
השחקן האידיאלי עבורה זה מרקנן שיכול לעשות גם וגם. הוא מסיים חוזה עוד שנה ואם יוטה רוצים להרוויח עליו משהו, זה עכשיו. עוד אופציה מעניינת זה טאונס הכה מושמץ. אבל קו קדמי של טאונס ווומבי יהיה טוב יותר מקו קדמי שלו ושל גובר שהספיק לגמר המערב. המחיר של טאונס גבוה מדי לערך שהוא נותן והחוזה שלו ארוך מדי.

ד. מסתמן שלספרס יש בעיה של ממש בשוק הטריידים. ההנהלה (רייט) לא מצליחה (עד כה) להביא שחקנים: יש לנו מלאי בחירות דראפט אטרקטיביות מאד, יש שווי שחקנים שניתן לסחור בהם (קלדון, קולינס, סוהאן, וויזלי ומלאכי), זה אמור להספיק להנחית פה אול סטאר. העובדה שרייט לא מצליח מעוררת דאגה עצומה. זאת לא חוכמה למכור נכסים תמורת בחירות דראפט עתידיות. מזה יש לנו מספיק.

Berch
09/07/2024 13:11:33

אחלה מחשבות
תודה רועי
🙏

Stockton2Malone
09/07/2024 19:54:12

תודה רועי, מחשבות חכמות.
לגמרי מסכים איתך לגבי ממפיס, אבל הם צריכים שחקן כנף, הסגל שלהם עדיין לא מאוזן מספיק. אחד הפורוורדים של ברוקלין היה מתאים שם בול

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מצוין רועי, תודה רבה.
.
בעניין הספרס – אין לך על מה להתנצל, להיפך, שהחיינו
😉
.
בעניין סוהאן – התקרה שלו, להערכתי, היא דניס רודמן, וגם ממנה הוא רחוק. נקווה שיתקרב העונה.
.
בעניין בארנס – אתה אופטימי… אני עדיין לא מאמין שזה קרה, ומקווה שזו רק תחנה בדרך לטרייד המשך, אם אפשר עוד בקיץ, ולא לחכות לפברואר, עדיף.
.
בעניין ממפיס – התקרה שלהם היא התקרה של מוראנט. התקרה של מוראנט, לדעתי, נמוכה מזו של ווסטברוק (האחרון לפחות הצליח להימנע מהשעיות תכופות), ואם כך אז התקרה של ממפיס נמוכה מזו של אוקלהומה של ווסטברוק, כלומר הדחה בסיבוב הראשון. כל דבר מעבר לזה יפתיע אותי. סוג של אטלנטה, רק במערב.

עגל
11/07/2024 14:49:18

תודה רועי.
מסכים לגבי ממפיס.

ירון, החלום
ירון, החלום
22/07/2024 22:19:33

בס"ד
תודה רבה