אירועי דיומא – 20.07.2024 – אופניים ואתלטיקה

אירועי דיומא – 20.07.2024 – אופניים ואתלטיקה

אירועי דיומא – 20.07.2024 – אופניים ואתלטיקה

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 20

קטע 19 של אתמול, הראשון מבין שני קטעי הטיפוס הקשים באלפים, הביא לנו עוד מופע עליונות של רוכב חד פעמי. קבוצת הבריחה, שהתגבשה בשלב מוקדם יחסית, כללה דמויות קבועות כריצ'רד קאראפאז, סיימון ייטס וג'אי הינדלי, שאליהם הצטרפו גם מתיאו יורגנסון ו-וילקו קלדרמן מקבוצת ויסמה. הבריחה עברה ראשונה את שני הטיפוסים הראשונים של היום, כולל הסים דה לה בונט הברוטלי. בעשותה זאת, קאראפאז גרף את מלוא נקודות מלך ההרים על מנת להבטיח לעצמו את החולצה המנוקדת בסוף היום. הדבוקה, בראשות קבוצת האמירויות, נתנה לבורחים חבל קצר יחסית, כשנילס פוליט הנהדר נשא על כתפיו את רוב העול. בחלקו הראשון של הטיפוס המסיים לאיזולה 2000 היה זה יורגנסון שברח קדימה מהבריחה, על מנת לצבור פער מבטיח מאד בחזית. אלא שפחות או יותר באותה הנקודה הגיעה המתקפה הצפוייה מכל של טאדיי פוגאצ'אר מתוך דבוקת הפייבוריטים. המוביל במירוץ השתגר קדימה במהירות מסחררת, כאשר הוא צד חברי בריחה בזה אחר זה, עד שעקף גם את יורגנסון כ-2 ק"מ לסיום. זה נגמר בעוד ניצחון מרהיב של הפלא הסלובני, הרביעי שלו במספר במירוץ, כשיורגנסון וייטס משלימים את הפודיום. מאחוריהם ראינו את רמקו אוונפול מנסה להפעיל לחץ על יונאס וינגגור, אך הדני נשאר צמוד לגבו של הבלגי עד לסיום, אליו הגיעו השניים 1:42 דקות אחרי פוג. עוד ראינו יום מצויין נוסף של דרק ג'י, שהגיע עשירי, בעוד שכל מתחריו הישירים בעשירייה המובילה, קרי צ'יקונה, בויטראגו וגאל מאבדים זמן, מה שהעלה את הקנדי מ-IPT למקום השמיני ב-GC. לפיכך בסיום הקטע פוגאצ'אר הגדיל שוב את יתרונו בהובלה, כשאחריו וינגגור (5:03+), אוונפול (7:01+), אלמיידה (15:07+), לאנדה (15:34+), רודריגז (17:36+), אדם ייטס (19:18+), ג'י (21:52+), יורגנסון (22:43+) וצ'יקונה (22:46+).
קטע 20 של היום הוא השני מבין שני קטעי הטיפוס באלפים, שיהיה גם זה שיסיים את פרק השדה במירוץ. כמו אתמול, גם כאן מדובר בקטע קצר בעל טיפוסים מהדרגות הגבוהות, כשהפעם יש לנו ארבעה כאלה, שמתוכם השלושה האחרונים הם מדרגה 1. ספציפית, הטיפוס המסיים לקול דה לה קויול הוא 16 ק"מ בשיפוע קבוע למדי של 7 אחוזים. כבר ברור לכולם שהמירוץ הזה סגור ומסוגר מבחינת הזוכה והמקומות בפודיום, מה שמותיר כמה שאלות מסדר שני, למשל אם פוג ימשיך במוד הקניבלי על מנת לזכות בעוד קטע, או שישחרר חבל לקבוצת בריחה (כפי שרמז אתמול). עוד שאלה נוגעת לאם יבטיח ריצ'רד קאראפאז את אחיזתו בחולצת המטפסים, כשמדובר בתרחיש הסביר ביותר, שיימנע ממנו רק במקרה של רכיבה קניבלית במיוחד של פוג. עוד שאלה נובעת למאבקים על המיקומים בתחתית העשירייה המובילה, ובפרט בגזרת דרק ג'י, שעוד יום מוצלח כמו אתמול צפוי להבטיח לו מעשית את המקום בעשירייה. שידור ביורוספורט 1 מ-14:15 עד 19:00.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

'ליגת היהלום' בלונדון

בירת הממלכה תארח (17:00, שעון ישראל) את התחרות הגדולה האחרונה לפני המשחקים האולימפיים. כנהוג, מספר אתלטים בכירים יקחו חלק במקצועות השונים, וזוהי העת לציין את חלקם. פמקה בול תזנק ל-400 המשוכות ותשאף לשפר את שיאה האישי הטרי, 50.95 שניות. השיא היבשתי שקבעה ההולנדית בת ה-24 הושג בתחרות שנערכה בגובה של למעלה מאלף מטר מעל פני הים, תנאים שמסייעים לאתלטים במקצועות הספרינט והקפיצות האופקיות. נותר לראות כיצד בול תרוץ בגובה פני הים. גם מיאוץ 400 המטר לנשים, ללא המשוכות, צפוי להיות מעניין ותיקחנה בו חלק גם שתי אצניות שירדו העונה מ-49 שניות, נטליה קאז'מארק הפולניה, אלופת אירופה, וניקישה פרייס הג'מייקנית. מיהמבה מלאיקו הגרמניה, שזכתה בכל תואר אפשרי בקפיצה לרוחק, תתחרה אף היא במקצוע החזק שלה. גבי תומאס, שמחזיקה בתוצאת העונה ב-200 מטר (21.78), תיקח גם חלק במיאוץ לחצי ההקפה. מקצועות הגברים כוללים אף הם אתלטים מעולים. ראיין קראוזר וג'ו קובאץ' יהדפו כדור ברזל, כשלצידם יתחרה גם אלוף אירופה לאונרדו פאברי האיטלקי. הקהל הבריטי יעודד במרץ את שניים מהמועמדים לניצחון בריצה ל-400 מטר, מאתיו הדסון סמית' וצ'רלס דובסון. המיאוץ ל-100 מטר יפגיש, בין היתר, את אלוף העולם, נואה ליילס, מול לטסילה טבוגו וז'ארנל יוז. האלוף האולימפי המשותף בקפיצה לגובה, מועתז עיסא בארשים, שתוצאת העונה שלו היא 2.32מ', יתחרה בין השאר מול אלוף העולם באולם, האמיש קר מניו זילנד.

ניתן לראות כאן את רשימת המשתתפים ולוח הזמנים.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.
Subscribe
Notify of
94 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רן הנרגן
רן הנרגן
20/07/2024 8:04:32

תודה פאקו

קפיץ
20/07/2024 11:04:59

תבורכו פאקו ואלכס. ספורסט רולז

אלכס דוקורסקי
20/07/2024 12:29:35
Reply to  קפיץ

תודה רבה

hazani
hazani
20/07/2024 11:21:33

תודה לשניכם!
יש איפשהו שידור של האתלטיקה?

אלכס דוקורסקי
20/07/2024 12:29:16
Reply to  hazani

חושב שישדרו בצ'רלטון.

דוקטור רזי הופמן
20/07/2024 11:31:43

תודה לשניכם ושבוע טוב

אלכס דוקורסקי
20/07/2024 13:57:56

שבת שלום רזי

עידו גילרי
20/07/2024 12:12:42

עכשיו כשכל החולצות סגורות זה הזמן להתאבד על הקטע. חייבים להכניס את דרק ואת סטיבי לבריחה. שיבואו גם צ'יקונה ובוטראגו זה לא משנה. ממילא הם רבו אתמול אז לא ישתפו פעולה.

11
11
20/07/2024 12:34:13

תודה פאקו על 3 שבועות מרתקים וגם תודה לכל המגיבים.
אין לי דברי חוכמה להוסיף כל יום, אבל אני כן פותחת כל בוקר בקריאה של מה שצפוי באותו יום כדי לדעת להתכונן. (מבאס שהאתר נפל ביום ראשון שעבר באחד הימים החשובים).
נהנת פה מכל הדיונים ומהטור עצמו כמובן.
אני לא בטים פוג אבל אין ספק שהשנה, בהתחשב בנסיבות הוא כמה רמות מעל כולם וגם העמידו לו קבוצה תומכת שעובדת מצויין בשבילו. ( אני רק מקווה שהבדיקות לחומרים אסורים מהימנות והבועה לא תתנפץ עוד כמה שנים).
בקשר -IPT, לא אגיד שכגודל הציפיות כך האכזבות. דרק עם מקום 8 כרגע בGC שלא נראה לי שחלמו עליו. היו מעט מאוד ניצחונות של בריחה והוא כבר תחת הכוונת אז יותר קשה להפתיע, כשבונים ציפיות לרוב הן מתרסקות.

ולנקודה הפרובינציאלית שלנו, רק אני שמתי לב שכל יום בקו הסיום יש דגל של טורקיה?!? ה-BDS איימו שיפגעו בטור בגלל הקבוצה הישראלית אבל הרגיש לי שהשנה היה אפילו פחות דגלי פלש*ין מבדרך כלל. רק דגל טורקיה הזה כל יום. נראה לי שזה מישהו מהארגון/הקמה של נקודת הסיום, לא הגיוני שזה אותו אוהד כל יום בנקודת הסיום, קרוב לגדרות.

11
11
20/07/2024 12:51:38
Reply to  פאקו

הסלובנים זה ברור ומובן.
אמרתי שזה הנקודה שלנו כישראלים במצב הנוכחי ובגלל זה זה מציק לי בעין.

עידו גילרי
20/07/2024 18:10:41
Reply to  11

הנה קיבלת מקבץ דגלי כחול לבן.

PhillySpecial
20/07/2024 13:01:32

בחצי גמר המאסטרס בשנגחאי טראמפ חבט ברוני בסשן הראשון, עצרתי ב7-1 לטראמפ, הם יחזרו לסשן נוסף ואחרון בשעה 15:30. הגמר מחר מול שון מרפי

אטאפומה
20/07/2024 13:30:56

תודה לכולם :
כמה מילים על הקטע אתמול .
4.2 קמ לסיום פוג פיגר ב 49 שניות
בסיום לקח 11 שניות.
יש לנו קצת פחות מ 15 שניות לקמ או
הפרש מהירויות של 15 קמ בדיוק .
אם יורגנסון רכב בשיפוע 7 אחוז ב 20 פלוס קמ"ש, הרי שפוג רכב במהירות קרוב
לכפולה : 35+.
אם נתיחס לעובדה כי
המאמץ הזה הוא כבר
בגראן טור שני רצוף לאורך מספר קטעים
נוכל להבין מה היה כאן .

Tom
Tom
20/07/2024 15:25:45
Reply to  אטאפומה

מצד אחד – כולנו כבר חשדנים, אין מה לעשות
מצד שני – בסיום בעליה, כשבכירי ה-GC תוקפים את שאריות הבריחה, זה בסה"כ די סטנדרטי שהפערים נסגרים במהירות.
שים לב שלא רק פוג סגר במהירות, גם הצמד יונאס-רמקו עבר את קאראפאז כאילו הוא עומד במקום.

לפי כתיבתך אתה רוכב בעצמך, אז בוודאי אתה מכיר את תחושת הריקנות ואפיסת הכוחות אליה מגיעים לאחר מאמץ גבוה מהרגיל שלך לאורך זמן. פתאום כל רמפה נראית כמו אלפ דואז.

אלכס דוקורסקי
20/07/2024 15:51:24
Reply to  Tom

הצורכים מקדימים במספר צעדים (ובעיקר, במידת ההניעה והרצון) את הבודקים, וכמובן שהרבה מעבר לרכיבת הכביש.

אטאפומה
20/07/2024 17:26:32
Reply to  Tom

טעות חישוב עגל תיקן אותי .
תהיתי אם ניתן לסגור את הבריחה הזו
על פניו פער של 49 שניות בשיפוע הזה
על 4.2 קמ נראה לי בלתי ניתן לסגירה .
חישבתי מחדש מחכה להערות .
אם החישוב נכון הפער נראה סביר וניתן לסגירה , אך ההפרש במהירויות עדיין מטורף !

עגל
20/07/2024 15:34:32
Reply to  אטאפומה

נראה לי שיש לך איזו טעות חישוב כאן, זה לא יכול להיות.
יורגנסון רכב את ה 4.2 ק"מ במהירות של 20 קמ"ש, כלומר ב 12:36 דקות.
פוג רכב בדקה מהיר יותר, כלומר ב 11:36.
יחס הזמנים הוא גם יחס המהירויות, כלומר פוג רכב פי 1.08 יותר מהר (8% תוספת), שזה 21.7 קמ"ש.
או שלא הבנתי משהו (?)

אטאפומה
20/07/2024 17:01:58
Reply to  עגל

בא נחשב שוב :
שמרתי אצלי תמונות מסך עבור נסיון לחישוב.
חסר לי נתון המהירות של יורגנסון
באותו זמן לכן הנחתי הנחה .
הפרש של 49 שניות שמרתי בסביבות 1724 עד שהקלדתי חלפה דקה בערך .
ברגע זה פחות או יותר פוג תקף .

Screenshot_20240720-165502_WhatsApp
אטאפומה
20/07/2024 17:19:34
Reply to  עגל

קמ לסיום (בערך הכל בערך בשל ההשהיות בשידור אך פחות או יותר אפשר לחשב סגר גודל רחוק מאד ממדויק .)
לפוג היו 10 שניות יתרון .
עכשיו אפשר לחשב את המהירות של יורגנסון בערך 6:50 ל 3.2 קמ.או 24.5 קמ"ש, פוגאצר רכב יותר מ 3.2 קמ
ב:50 5 או סביב ה 33 קמ.
צודק החישוב שלי התבסס על טעות הבנה ולהלן נסיון חישוב באחוזים :
8.5 קמ הפרש לחלק 24.5 כפול 100 הם
34.7 אחוז.
מקובל עליך החישוב הזה (בהנחה שנזניח עיכוב כתוצאה מהשידור .)?

Screenshot_20240720-165541_WhatsApp
מנחם לס
20/07/2024 14:20:07

תודה לשניכם

עגל
20/07/2024 15:41:08

מה מתלהבים ממה שפוג עשה אתמול? כל היום הוא רכב בירכתי הדבוקה, חוסך אנרגיה ורוכב על הגב של אחרים. ואז בסוף היום הוא פתאום צץ קדימה כשהוא מנצל את העייפות שלהם. ממש סון צו הטקטיקן האגדי.
🙂

Last edited 1 month ago by עגל
עגל
20/07/2024 18:54:55
Reply to  פאקו

מוציא את האף לרוח זה אחלה ביטוי

אטאפומה
20/07/2024 16:50:03
Reply to  עגל

זהו בדיוק התפקיד שלו .

מטרתו לחסוך אנרגיה ולהשתמש בה ברגע הנכון .
אם היה אחרת היה נכון לבוא אליו בטענות .
התנהל דיון די ארוך על אופורטוניזם
זהו בדיוק הספורט הזה .
ספורט לאופורטוניסטים .

אלכס דוקורסקי
20/07/2024 16:49:46

הטעתי את קהל הקוראים בקשר לשעת פתיחת תחרות האתלטיקה בלונדון. היא נפתחה בסביבות שלוש ונמצאת בעיצומה.

אלכס דוקורסקי
20/07/2024 17:30:14

קילי הודג'קינסון שימחה את קהל הצופים, כשקבעה את אחת התוצאות המהירות בהיסטוריה בריצת 800 המטר, 1:54.61, והובילה שלישיה בריטית, כשאחריה הגיעו ג'מה ריקי ב-1:55.61 וג'ורג'יה בל עם 1:56.28. הודג'קינסון, סגנית האלופה האולימפית מטוקיו 21, נראית כמועמדת בכירה לעלות מדרגה אחת על דוכן המנצחים בפריז.

עידו גילרי
20/07/2024 17:50:38
Reply to  פאקו

בינתיים לרמקו יש תוכניות כנראה.

עידו גילרי
20/07/2024 18:00:01
Reply to  פאקו

כן זו בהחלט האנלוגיה המתאימה…

אור
אור
20/07/2024 21:35:00

הצחקתם

ארבל חילבה
ארבל חילבה
20/07/2024 17:58:08

יוהאן בלייק עדיין מתחרה?!

אלכס דוקורסקי
20/07/2024 18:01:19

חיובי. רץ היום מאה מטר ב-10.23 שניות (נואה ליילס ניצח עם 9.81). אמנם מעבר לכושרו הטוב ביותר, אבל כנראה שנהנה מאתלטיקה וממשיך להתחרות.

Last edited 1 month ago by אלכס דוקורסקי
עידו גילרי
20/07/2024 18:17:40

אני יודע שזה נדוש ונטחן אבל שמישהו יסביר לי איך הטיפוס הזה הוא לא HC…

Last edited 1 month ago by עידו גילרי
עידו גילרי
20/07/2024 18:49:56
Reply to  פאקו

ורודריגז…

עידו גילרי
20/07/2024 18:51:40
Reply to  פאקו

ביננו הוא חזק יותר

עידו גילרי
20/07/2024 18:53:55

לפוגי תיכף ימאס מהשטויות האלה.

עגל
20/07/2024 18:56:33

פוגאצ'ר כבר לא יכול לקחת את הקטע גם אם ירצה, נכון?
הפער גדול מדי

עידו גילרי
20/07/2024 18:57:34
Reply to  עגל

ממש ממש לא. הוא סגר כבר יותר מזה.

עידו גילרי
20/07/2024 19:03:37

אפילו לא רק בשבילו…

Last edited 1 month ago by עידו גילרי
עגל
20/07/2024 19:04:26

אוי כמה שטעיתי!
וינגו ופוג כמעט הדביקו את הבריחה וקאראפאז שם גז שוב

עגל
20/07/2024 19:13:20
Reply to  פאקו

חחח
התכוונת אולי לעוויתות המוות, תנועות לא רצוניות של השרירים אחרי המוות עצמו (?)

עידו גילרי
20/07/2024 18:59:42
Reply to  פאקו

חחח

עידו גילרי
20/07/2024 19:00:53

פוג עוד לא מתח רגליים אפילו.

עידו גילרי
20/07/2024 19:05:43

מה שכן הוא נראה פחות נינוח מהרגיל.

עגל
20/07/2024 19:05:29

שווה לוג להתאבד על הקטע בשביל ההיסטוריה של 5 נצחונות בקטעים הרריים (קל לי להמליץ לו על זה 🙂 )

עידו גילרי
20/07/2024 19:06:30
Reply to  עגל

הוא לא צריך להתאבד…

עידו גילרי
20/07/2024 19:10:51

כאמור בקלילות.

אלכס דוקורסקי
20/07/2024 19:17:33
Reply to  עגל

הישג יוצא דופן.

עידו גילרי
20/07/2024 19:11:27
Reply to  פאקו

הפעם באמת עשו לו את העבודה קלה.

עגל
20/07/2024 19:15:03
Reply to  פאקו

האמת שזה לא נראה לי easy בכלל.
הוא עבד די קשה כל ה-15 דקות האחרונות.
בסוף היה לו כוח לשים גז ווינגו לא הגיב, זה מה שהכוונתם ?

עגל
20/07/2024 19:20:24
Reply to  פאקו

ברור, נראה לי שהוא בנה ככה את כל הקריירה שלו
🙂

עידו גילרי
20/07/2024 19:20:46
Reply to  עגל

ממש ממש לא.

עידו גילרי
20/07/2024 19:17:23
Reply to  עגל

קל זה עניין יחסי…

roz
roz
20/07/2024 19:13:17

שני ספורטאים גדולים, גדולים של הדור עם מלא הערכה אחד לשני

עידו גילרי
20/07/2024 19:14:43
Reply to  roz

הערכה מוצדקת

אלכס דוקורסקי
20/07/2024 19:16:42
Reply to  roz

בהחלט

עידו גילרי
20/07/2024 19:14:13

דרק עושה את העבודה.

ארבל חילבה
ארבל חילבה
20/07/2024 19:16:56

מה המעמד של המרוץ האולימפי באופניים? קלאסיקה חשובה או יותר מזה? זה בונוס על הגראנד טורס או מטרה באותה דרגת חשיבות?

עידו גילרי
20/07/2024 19:20:06

קשה להגיד זה מירוץ פעם בארבע שנים ובעל אופי שונה לחלוטין. זה פחות ממונומנט זה ברור. בטחצשאין מה לדבר ביחס לגראנד טור או אליפות עולם.

עגל
20/07/2024 19:22:05

זה שפוגאצ'אר זכה ב-5 קעי הרים לא עושה אותו למחזיק החולצה המנוקדת (של מטפס ההרים המצטיין) בגלל שהמטפס המצטיין נקבע לפי שלל קטעי ביניים בתוך כל סטייג', נכון?

עידו גילרי
20/07/2024 19:22:59
Reply to  עגל

כן. ספציפית הצימה לה בונה אתמול בעיקר.

עידו גילרי
20/07/2024 19:51:12
Reply to  פאקו

זה לא היה הקייס הפעם.
בכל מקרה בשלוש השנים הקודמות זה היו וינגו ופוג בגלל המריבות ביניהם.

עידו גילרי
20/07/2024 20:09:28
Reply to  פאקו

כן, אחרת היה אפשר לתת אותה כמעט תמיד לחולצה הצהובה

city_jogger
city_jogger
20/07/2024 23:23:28
Reply to  פאקו

אחרי כמה שנים שהחולצה המנוקדת הלכה למוביל, כבר חשבתי שהיא די מיותרת. אבל האמת שהיא ממש תפורה על קאראפאז, ונדמה לי שזאת לא הפעם הראשונה שהוא מכוון לשם – מצד אחד אין לו את היכולת לאיים באמת על הג'י.סי (גם הנג"ש שלו לא מהמשובחים), מצד שני אחרי שהוא מאותת בבירור שהוא לא במאבק לג'י.סי, הוא מצליח בעקביות להיכנס לבריחות בקטעים הרריים ואפילו לזכות בהם. מן מעמד ביניים כזה בין רוכב ג'י.סי לבין המטפסים הלא-מהטופ שמצליחים להשתחל לאיזו בריחה מוצלחת ולזכות בקטע בודד.

אטאפומה
21/07/2024 0:01:15
Reply to  city_jogger

קאראפאז היה רוכב על ושען מצוין.
לא במקרה זכה בגראן טור ועוד בזמן שהתחרו בו רוגליץ וניבאלי .
שנה שעברה שבר את פיקת הברך אותה תאונה שעבר ולוורדה למיטב ידיעתי.
ולוורדה חזר לרמה הגבוהה אך התאוששותו היתה איטית.
למיטב הבנתי קאראפאז עובר תהליך דומה,.ברמות הגבוהות.כבר לא ינצח.

רן הנרגן
רן הנרגן
20/07/2024 22:35:01

ארה"ב נגד דרום סודן. הסודנים קורעים לאמריקאים את הצורה.

רן הנרגן
רן הנרגן
20/07/2024 22:37:34

אני לא חושב שהדרום סודנים היו בסודן בעשרים השנים האחרונות.

רן הנרגן
רן הנרגן
20/07/2024 22:42:47

ההפרש הגיע ל 15 לטבט הסודנים. האמריקאים כבדים ולא קולעים

רן הנרגן
רן הנרגן
20/07/2024 23:52:42

ברבע השלישי לברון בן ה 39 הוביל את המהפך. בוקר מאד חלש למרבה האכזבה

רן הנרגן
רן הנרגן
21/07/2024 0:05:49

20 שניות לסוף בסודנים מובילים בנקודה

רן הנרגן
רן הנרגן
21/07/2024 0:14:36

האמריקאים ניצחו בנקודה.
.
הדרום סודנים, קבוצה שאורגנה על ידי לואל דנג לפני שנתיים שלוש וכולל שחקני נבא כמו האחרים תור ונוספים שמשחקים בליגות מערביות אחרות, שיחקו מצויין. הם קלעו מצויין מהשלוש וגם חדרו מצויין ויעיל לסל. הם מגובשים ואין לי ספק שיעברו את שלב הבתים בטורניר.
.
אבל, היה לי נדמה (ראיתי בשידור באיכות בינונית) שהשופטים פירשו את הכלל שיד על הכדור היא חלק מהכדור כאילו זה חל על כל החלק שמהמרפק. יש הימורים על המשחקים האלו והיחס שהדרום סודנים קיבלו היה מאד נמוך.

Yinon Yavor
20/07/2024 23:36:15

העתודה ניצחה את גרמניה, ותתמודד מחר עם איטליה על המקום ה 9. אלה שתי נבחרות ששיחקנו איתן בבית המוקדם

ירון, החלום
ירון, החלום
02/08/2024 2:38:51

בס"ד
תודה חברים