אופניים / דוד "פאקו" סעדה
הטור דה פראנס – קטע 19
קטע 18 של אתמול כלל מספר טיפוסים מהרמה הבינונית נמוכה באיזור האלפים. כפי שהיה די צפוי, קיבלנו כאן קבוצת בריחה ענקית של 35 רוכבים, בעוד הדבוקה שמחה לתת לה חבל ארוך במיוחד. כפי שקורה תמיד בקבוצות מסדר גודל כזה, קיבלנו מתוכה התקפות בלתי פוסקות שפיצלו אותה למספר קבוצות. את המהלך המשמעותי של היום קיבלנו לפני הטיפוס האחרון של הקטע, כאשר מיכל קביאטקובסקי תקף מתוך הקבוצה הראשונה, ואליו הצטרפו ויקטור קמפנארטס ומתיאו ורשר הצעיר. מאחוריהם התגבשה קבוצת רודפים שכללה את ג'אי הינדלי, בארט למן, טומס סקווינץ', אוייר לזקאנו וקריסטס ניילאנדס מ-IPT. הרודפים היו קרובים בנקודה מסויימת להדביק את השלישייה בחזית, אך זו עבדה יפה ביחד והצליחה להתרחק מהרודפים בהדרגה. מצב זה נמשך עד קו הסיום, שם במיאוץ אל הקו הצליח לזכות קמפנארטס, כשהוא מקדים את ורשר ואת קביאטקובסקי. הבלגי מקבוצת לוטו דסטני הוא דמות מוכרת בענף, הן מבריחות וממירוצי קלאסיקות והן כשען מצויין, שאחז פעמיים בתואר האירופי בקטגוריה, ואף בשיא העולם לשעה באולם. אשר לדבוקת ה-GC, היא כאמור לא הייתה מעוניינת בקטע, ולפיכך הגיעה כ-14 דקות מאחורי הזוכה, כאשר לקראת הסוף קבוצת IPT נאלצה למשוך בחזית, על מנת למנוע מהבורח סטף קראס לתפוס את מקומו של דרק ג'י בעשירייה המובילה. עוד נציין את העובדה שבקטגוריית החולצה הירוקה לא נרשמו נקודות לאף אחד מהרוכבים בצמרת הדירוג, מה שכעת מבטיח מעשית את החולצה לביניאם גירמאי. לפיכך בסיום הקטע טאדיי פוגאצ'אר ממשיך להוביל במירוץ לפני וינגגור (3:11+), אוונפול (5:09+), אלמיידה (12:57+), לאנדה (13:24+), רודריגז (13:30+), אדם ייטס (15:41+), צ'יקונה (17:51+), ג'י (18:15+) ובויטראגו (18:35+).
קטע 18 של היום הוא הראשון מבין שני קטעי טיפוס קשים וחשובים באיזור האלפים, שיסיימו את פרק השדה של המירוץ. קטע היום, המסתיים באתר הסקי איזולה 2000, הוא אמנם קטע קצר למדי, אך קשוח מאד. הוא כולל שלושה טיפוסים אלפים, שהמאפיין את כולם הוא שהם ארוכים ומפרכים עד מאד בשיפועים יחסית קבועים. אם לא די בכך, הטיפוס האמצעי לסים דה לה בונט הוא למעשה הכביש הסלול הגבוה ביותר בצרפת, ואחד הגבוהים באירופה, וכולל עשרה ק"מ של טיפוס מעל 2000 מ', עד לפיסגה בגובה 2800 מ'. חוקים אחרים לחלוטין. אם לא היינו רואים את המירוץ עד כה, היינו אומרים שמדובר בקטעים התפורים על יונאס וינגגור, שבהם הוא אמור לזכות ביתרון על טאדיי פוגאצ'אר. אלא שפוג הוכיח עד כה במירוץ שאין לו חולשות בקטעים מסוג זה, והיום נראה אם הוא ימשיך להתעלל בוינגו ובשאר היריבים, או שאולי יתחיל פתאום להרגיש את הג'ירו ברגליו בשלב המסיים של המירוץ. שידור ביורוספורט 1 מ-13:00 עד 18:15.
תודה פאקו.
.
סופ"ש ללקק את האצבעות.
תאווררו את הבירה והפיצוחים, הטריינרים והציפורניים, הספה והמזגן.
.
לגבי אתמול – סטייג' בריחה קלאסי, כי אי אפשר לעשות 4 ימי GC ברצף.
זה כיף כי זה בדיוק המקום לסיפורי הצבע, מהסוג שהופך מירוצי אופניים בכלל, ואת הטור בפרט, לכל כך מיוחדים.
תראו בסרטון את ההתפרקות של קמפנארטס בסיום ובראיון, איך שנה שלמה של רכבת הרים רגשית פורצת החוצה.
וממש בשניות האחרונות של הסרטון הבמאי תופס את ורשר, הצרפתי של טוטאל-אנרג'י שהגיע שני, מתייפח ללא שליטה מספק הקלה שנגמר ספק אכזבה שלא נגמר במקום הראשון, וחבריו לקבוצה מנסים לעודדו.
https://youtu.be/KvT0pBuUvpM?t=392
תודה רבה פאקו.
השלב של היום מסומן אצל ויסמה ביומן כבר חודשים ולדברי גרישה נירמן הם מגיעים אליו עם תכנית סדורה. ויסמה חזקים באסטרטגיה אבל עם תכניות לא קונים במכולת, ובינתיים באופן עקבי (בטור הנוכחי) הקבוצה שלהם פחות טובה מזו של uae ופוג גדול על יונאס. האם משהו מזה ישתנה היום? בכל מקרה יהיה מעניין לראות מה הם זוממים והאם התכנית תצלח.
אגב הם גם הודיעו שספ "בייביפייס" קוס יחזור לוואלטה וינסה להגן על תוארו משם.
בסנוקר: ברבעמהגמר בשנגחאי רוני גבר על דינג 6-3 במשחק שברובו לא התעלה לגבהים מרשימים. בחלק מהפריימים היו לרוני המון טעויות, אבל למזלו לדינג היו לא פחות והוא גם סבל פה ושם ממזל רע. ברבע הגמר השני ששוחק אתמול טראמפ גבר על סי 6-2, ומחר נקבל חצי גמר (שכולו גמר!) בין רוני לטראמפ.
זאת באמת שאלה מצויינת מה הם יכולים לעשות היום (שהוא לא עוד מאותו הדבר). הם יכולים לנסות לעשות פינסטרה על הטיפוס לבונט, אבל זה דורש יתרון קבוצתי גדול קודם כל ואח"כ יכולת של וינגו להכריע את פוג למרחק ארוך, שני דברים שלא נראים שקיימים במירוץ הזה.
קראתי עכשיו יופי של כתבה שפורסמה הבוקר בהארץ על היריבות בין פוג ליונאס. הקישור יעבוד למי שיש מנוי, ואולי גם למי שלא:
https://www.haaretz.co.il/sport/other/2024-07-19/ty-article-magazine/.premium/00000190-c0db-d458-a3d7-ebff433f0000
תודה. הכתבה לא פתוחה למשוללי מינוי
באסה 🙁 לי אין מנוי אבל גוגל טירגטו אותי עם הכותרת והכתבה נפתחה לי במלואה
גם אני יכול לבוא עם תוכנית סדורה, זה לא יגרום לי לנצח את פוג.
ובניסוח פחות לעגני – כמו שנירמן אמר ליונאס בקשר הקבוצתי "הוא יותר טוב, אנחנו צריכים לקבל את זה".
זה חלק מהיופי (בעיניי) בספורט סיבולת – אין קיצורי דרך, אין איך לגנוב תוצאה..הביצוע באלפים ביולי הוא סך האימונים וההשקעה שנים אחורה. אם אחרי כל זה הם היו בכושר דומה ומגיעים להכרעה של כן/לא להישבר, קצת, בטיפוס אחד – אז תוכנית סדורה היתה יכולה לעבוד.
קצת מצער, גם כי מגיע לאלוף השנתיים האחרונות להילחם עם סיכוי עד הסוף וגם כי המתח די יצא. הפודיום כבר יצוק בבטון..
תודה רבה דוד בעניין הטור אני זוכר שבמאמר הפתיחה נאמר שלראשונה קטע הסיום יהיה תחרותי אז נקווה שיהיה על מה
בכדורסל נציין שנבחרת העתודה ניצחה אתמול והבטיחה הישארותה בדרג א
אשר לכדורגל 5 ימים למשחק הפתיחה של נבחרת הכדורגל מול מאלי בפריס 24
(משחק שעוד מתקיים לפני טקס הפתיחה האולימפי )
נבחרת ישראל נכנסת לסאגת שוערים
דניאל פרץ שהגיע לסגל כחריג גיל נפצע ומסתבר שיייעדר מכלל הטורניר.
אישית טענתי כאן לפני מספר שבועות כי הזמנתו היא טעות
ראשית מכיוון שהוא לא שיחק כל העונה
ושנית שהיה מוטב לקבל חריג גיל בעמדה אחרת שיותר נצרכת.
אבל עכשיו הסאגה מתמשכת
אליאסי שוער ב"ש שהיה אמור להיות מחליפו נפצע במשחק האימון האחרון וגם צפוי להיעדר בוודאי ממשחק הפתיחה
הדיווחים דיברו על כך שפנו לגלזר אבל גם הוא פצוע.
בנוסף יש דיווחים סותרים באפשרות של לזמן חריג גיל נוסף במקום פרץ והרי גלזר הוא חריג גיל .
בינתיים לא ברור כל המצב כאשר עומר ניראון שעד לפני רגע היה שוער שמחוץ לסגל ובהיכון במצב פציעה אמור להיות השוער הראשון
כמובן יש צורך לזמן עוד שוער כבר בפציעת פרץ זומן רוי ששון שוער המשנה של בית"ר ירושלים כגבוי .
והיום בבוקר אנו מדווחים על כך שרוצים לזמן את אבו ניל שוערה של סכנין לסגל .
ובכל הסאגה הזו נקודה אחת לא ברורה לי
יש למכבי חיפה שוער מצוין
ששיחק בהרכב 31 מש בשנה האחרונה
והכי חשוב הוא לא חריג גיל
שמו שריף כיוף
גם היה בסגל הצעירה בטורניר בעבר
ואני לא מבין מה הקטע ומדוע הוא לא מוזמן ?
כאשר גם אף אחד לא מעלה את האופציה שלו
מצד התקשורת לפחות .
אם יש למישהו הסבר לדבר המשונה הזה אודה לו .
היי אהרון, כיוף שוער טוב מאוד ויכול לשחק בנבחרת האולימפית. עומר ניראון הוא בנו של דני ניראון, חלוץ מעולה (הזכיר מעט את אורן ניסים בסגנון משחקו) ששיחק בשנות ה-90 במספר קבוצות בליגה הראשונה בישראל.
לא בדקתי את זה לעומק, אבל ייתכן שהסיבה היא שכיוף הוא השוער הפותח של מכבי חיפה, שיש לה משחקים באירופה במקביל לאולימפיאדה. כלומר, אם היו מזמנים אותו מראש אז אני מאמין שהקבוצה הייתה מסכימה לשחרר אותו (וגם החתימו שוער לפני כחודש), אבל ברגע האחרון זה יותר מורכב.
סיבה הגיונית.
תודה יכול להיות אבל גם מראש הוא לא נספר
מראש היה צריך לבחור שניים לפניו ובזמן שפרץ הוא בחירה ברורה כשוער שהיה הבכיר בדרך לאולימפיאדה, אליאסי נתן עונה מצוינת
תודה דוד .
לטובת המתענינים החדשים שהודות לך נפלו שבי בקסמי ספורט אופני הכביש
כמהנמילים מהו דראפטינג כמובן הכי טוב
לשאול את המדענים חברי האקדמיה
לכן להלן לכל המאמינים במדע תוצאות מחקר מעבדה חשוב :
פרופסור אוונדרו פורטלה מיוניברסידאד דו קןריצ'יבה דו ברסיל נכנס מעלה תוצאות ממעבדת המחקר הסטרילית שלו על יכולות הראפטינג דו קמיון :
מטרתו היתה לבדוק במעבדה ,כמובן אל תנסו בבית עד כמה דראפטינג על משאית
יכול לשפר את מהירות הרוכב.
קצת פיזיקה התנגדות הרוח מוכרת מנוסחת העילוי כמכפלת קבועים כפול מהירות הרוח בריבוע.
פרופסור פורטלה משתמש בכל עזרי הבטיחות המתקדמים ביותר כיאה לפרופסור מכובד מדרום ברזיל.
https://youtu.be/XAmCpr__PjA?si=0HvWaUOUcaj1mPKr
בהמשך לדראפטינג פוגאצר כרגיל להבנתי ישב על הגלגל של ווינגגור כדי לנוח כפי שראינו מהמחקר טובת ובו בזמן הרול אשר ווינגגור ידחוף תיסגר על פוג מאחור ותתן לו תנופה , כך שהמוביל משלם פעמיים
פעם על דחיפת הרוח ופעם שניה על כך עד שמישהו נהנה מהדחיפה מאחור , צירוף שתי הפעולות יגרמו לווינגגור להישבר אם כמובן יחליט לתקוף .
הטקויקטחקה המכונה עבור ווינגגור
צריכה להיות הפוכה לשבת על הגלגל
של פוג .
אך.לפוג המוביל בהפרש נאה אין שום סיבה להתאבד.
הוא יכול בשקט לחכות להתקפה של אוונפול
ולתת לווינגגור לסגור ולשבת לו על הגלגל.
המצב נכון לעכשיו לרעת ווינגגור .
ממליץ לכולם לעבןר על המחקר של הפרופסור כי לפעם הבאה יש לנו מחקר דראפטינג למתקדמים .
מי שלא יעבור על המחקר הנוכחי
לא יוכל להבין את תוצאות המחקר הבא.
אם פרופסור פורטלה קורא כאן
אז אומר לו בפורטוגזית
אובריגאדו ווסה .
למה כתבתי בעברית אטבריגאדו ווסה :
פשוט נזכרתי בידידי היפני אשר פגשתי
בדרום צילה .
בתקופה ההיא המטילים ביבשת כתבו את חוויותיהם,והמלצות לטיולים בספרי מטילים
אשר נפתחו בכל אכסניה.
היפני היה עוף מוזר קצת, בחור אינטיליגנטי בצורה לא רגילה,אשר טייל עד אז
כבר תשע שנים .
על הדרך ביבשת למד לקרוא ולכתוב עברית לבד .
בליחה ישב וקרא את ספרי המטיילים
ואחר כך תיקן את הכתוב באנגלית.
כתבתי כי ידע לכתוב ,אז כנראה לא מספיק
טוב.
פרופסור אוונדרו הוא איש אשכולות כמו היפני לפחות.
אני מאמין שידע ליצור קשר בעצה טובה עם
קוראי הפורום.
מתנצל על שגיאות הכתיב שגיאות הקלדה למעשה.
מאחר ואין אפשרות מחיקה או עריכה לא יכול לתקן.
שים לב שישנה אופציה לעריכת תגובות
איך ?
יש גלגל שיניים מרחף בצד שמאל למטה של התגובה. כשאתה לוחץ עליו, יש אופציית עריכה.
לא רואה גלגל שעניים כזה
אמור לעבוד באנדרואיד ?
אם כן באיזו גירסה ?
זה מוגבל בזמן. תגיב משהו ואז תראה את זה (גם במחשב גם בטלפון), אחרי כמה זמן זה ייעלם
כוח החיכוך של האוויר על הרוכב תלוי במשטר הזרימה של האוויר ובצורת הרוכב+אופניים (המשפיעה על מקדם החיכוך). את השפעת צורת הרוכב+אופניים קשה מאוד למדל על מחשב; אפשר לעשות ניסוייים שיהיו ספציפיים לרוכב ואופניים מסויימים. ההשפעה של רכיבה בדבוקה היא גם מורכבת בגלל האפקט הקולקטיבי.
לגבי משטר הזרימה, במהירויות נמוכות הזרימה היא לאמינרית (משוכבת), ואז כוח החיכוך f מתכונתי למהירות הרוכב v ולמקדם החיכוך. ההספק של כוח החיכוך p=fv (הוואטים הנדרשים מהרוכב) מתכונתי למהירות בריבוע. אבל זמן הרכיבה מצטמצם בהתאם ולכן, על פני מסלול באורך נתון, צריכת האנרגיה הכוללת לינארית עם v.
עוד אבל אחד – ברכיבת אופניים משטר הזרימה כלל וכלל לא לאמינרי, הוא טורבולנטי (מערבולתי), וכשיש מערבולות כוח החיכוך לא מתכונתי למהירות. קשה לחשב את זה אפילו לגופים פשוטים כמו כדור קל וחומר לרוכב+אופניים.
אני מקווה שינון יאשר.
ישנם כללי אצבע של מהנדסים שעובדים לא רע על זרימה של נוזלים בצנרת או מטוסים באוויר ואפשר אולי להתאים אותם לרכיבה. שאלו אותו.
אני רחוק מלהיות מומחה לזרימה, בסה"כ עשיתי שני קורסים בתואר. אבל זה מספיק כדי לדעת שבגדול – לא ממש יודעים לחשב.
נוסחאות הזרימה הן סופר מורכבות, וכמעט ולא קיימים להם פתרונות (נוויה-סטוקס כדוגמה קלאסית). רוב הפתרונות שכן קיימים הם אמפיריים, עבור תנאים מסוימים, ובדרך כלל גם רק עבור מצב של זרימה למנירית. טורבולנציה זה כבר בלגןןןןןןןןן.
.
אטאפומה –
כתבת, אתמול לדעתי, שבדרפטינג לא רק שהרוכב האחורי חוסך אנרגיה, אלא הוא אף מבזבז אנרגיה לרוכב הקדמי (12.5%).
לא ממש הבנתי למה. ברור למה החסכון לאחורי, ואין ספק שיש אפקט פסיכולוגי ב"לגרור" מישהו על הזנב שלך, אבל איך האפקט הפיסיקלי בא לידי ביטוי?
ההבנה התיאורטית שלי בנושא מוגבלת מאד, אבל חושב שאין השפעה על הרוכב הקדמי מלבד השפעה פסיכולוגית.
אפקט כזה יכול לקרות אם הרוכב האחורי מפריע לזרימה "הטובה" סביב הרוכב הקידמי והופך אותה ליותר מערבולתית, כך שנוצר כוח אפקטיבי שמושך אותו אחורה. זה יכול לקרות אם במקום אוויר יש נוזל צמיג ואם המרחק בין הרוכבים קטן מאוד. זה לא נראה לי רלוונטי לאופניים.
אולי אם הם מזיעים
עגל
הסבר הזרימה הוא בסירטון שהעלתי .
קשה לראות זאת בחישבים
אם אראה לך סירטון זרימה תבין מיד.
הרוכב הראשון הודף את האוויר לצדדיו
עזוב דבוקה כרגע מדברים על רוכב בודד.
אין בעולם ואקום לפי כוח פעולה ותגובה
הדפת אוויר , יצרת תנועה אשר מיצרת משוב האוויר שהרפת לצדדים הודף אוויר אחר אשר הודף אותו חזרה .
נעת קדימה האוויר חוזר מאחוריך ולכן הודף אותך קדימה .
באותה צורה בדיוק בסירטון הדראפטינג
בו הרוכב מגיע למהירויות דמיוניות , המהירות הזו מגיעה בשל שאיבת המכונית קדימה ,האוויר מאחור זה שנהדף לצדדים נסגר על הרוכב מאחור
והודף אותו קדימה .
אחרת איך רוכב אופניים יכול לעבור את ה 180 קמ"ש ?
אוונדרו פורטלה הוא מופרע ידוע ,
משוגע עם קבלות ובו זמנית גאון שיודע מה הוא עושה .
מקצוען ברמה הגבוהה ביותר .
כאשר רוכב, רוכב לבד האוויר נסגר מאחוריו ולכן הודף קדימה ההדף קדימה מפצה במעט על העבודה להדיפת האוויר .
כאשר יושב מאחורי אותו רוכב רוכב אחר
בדראפטינג האוויר נסגר על הרוכב האחרון , ומונע מהראשון את הפיצוי .
לכן הדבר הבסיסי בבריחה אל תיתן לרוכב מאחוריך לשבת לך על הגלגל
נער אותו .
הדרך לסגור בריחה היא לשלוח רוכב שישב על גלגל הבורח.
לך לסירטן טור 2009 בו ניצח קונטאדור
וראה איך לאנס ישב לקאדל אוונס על הגלגל בעליה עד שזה נשבר מנע ממנו להגיע לקונטאדור ואז ברח לו קדימה .
משוכנע שעידו ידע למצוא עבורינו
את הקישור לסירטון ההוא .
לא ראיתי עדיין את הסרטון אבל מה שאתה אומר נשמע סביר, לא אמרתי משהו הפוך.
זה הכל תלוי במרחק בין הרוכבים ובצורה שלהם (אם היו כדורים זה היה יותר קל למידול. מה שנקרא פרה כדורית).
המרחק בין הרוכבים הוא זה שקובע
אם יש או אין דראפטינג .
אם הרוכב מאחור לא על הגלגל אין דראפטינג והוא לא משפיע .
למעשה זהו עיקרון הבריחה נער את הרוכב מאחור .
כדאי לראות את הסירטון , אגב התכונתי
להעלות קישור אחר מופרע לגמרי .
העלתי את סירטון ההמשך בטעות
רק עכשיו למדתי על אפשרות העריכה תודה דוד אשתמש להבא .
אז הנה הסירטון שאותו תיכננתי במקור
להעלות,בכלל בענייני זרימת אוויר ומיים
אחרי קצת נסיון בגלישה אווירית ובקייקי
נהרות בתחום הזרימה אני קצת מבין .
האמת לקח לי המון זמן ללמוד את הנושא
הזה .
הנה פרופסור פורטלה בתנאי מעבדה
כולל שימוש בכל אמצעי המיגון המשוכללים והמתקדמים מה זה מתקדמים ….
הסירטון הזה מזכיר לי את הטיול בברזיל
שממנו המשכתי לטיפוסי הרים ולכן כל הציוד הנלווה היה אתי .
אך לעומתי שמעיה טייל מעט אחרת :
כל ציודו כלל מגבת בגד ים מכנסיים קצרים ותיק שכל .
כך שמעיה עלה וירד מהמטוס .
אפרופו ציוד המיגון המשוכלל של פורטלה… רמז
אל תחמיץ את הסירטון :
סירטון פולחן בברזיל לפחות .
https://youtu.be/iO7_Fq56g2c?si=LyunDBsMaXhaj6YW
אף אחד לא הכניס 2 רוכבים למנהרת רוח ומדד?
בהחלט רעיון מעניין שני רוכבים
במהרת רוח על רולרים , ומודדים
את ההספק ואחר כך מחליפים ביניהם
מיקומים ומודדים שוב
ואז מכניסים כל אחד מהם בנפרד
ושוב מודדים .
ראה תגובתי לעגל .
דמיין תנועת אוויר סביב כנף מטוס
האוויר נהדף לצדדים . הודף אוויר אחר מצדדיו אשר הודף אותו חזרה למקומו .
למעשה נוצרת רוח אליפטית סביב הרוכב כאילו הוא כנף .
האוויר שנהדף לצדדים חוזר לאותו המקום בשל התגובה האורכת זמן .
זהו בדיוק אפקט העילוי על כנף אין צורך
לחשב .
הנוסחא ידועה ומוכרת.
האוויר החוזר נסגר מאחורי הרוכב שבינתיים נע קדימה ובזמן החזרה
פוגע בו ולכן הודף אותו קדימה.
סכם את סך הפגיעות ממולקולות אוויר
ותמצא את האפקט.
הערכתי ב 12.5 אחוז כלל אצבע הדיוק
לא חשוב כאן ,העיקרון הוא הענין .
לכן בספרינט לרוכב מאחור יש יתרון .
כאמור אם יש רוכב מאחור הוא הודף את האוויר שרוצה לחזור לצדדים
ולכן הרוכב לפנים לא נהנה מהפיצוי .
ואילו הרוכב מאחור שהדף הרבה פחות אוויר מהראשון נהנה מהדף האוויר של הראשון וכן מהדף האוויר שלו ששניהם נסגרים מאחוריו צריך לצייר לך כדי שתבין
את צורת המערבולת.
אם יש שלושה תמעד הרוכב מאחור הוא
זה שנהנה הכי .
ולכן רוכבים אופורטוניסטים
יושבים בבריחה מאחור , לא עובדים
נחים ובהמשך בורחים לניצחון בקטע .
שבר את הלב לראות את ורשר מתפרק בבכי
לרוכב כמוהו יש הזדמנויות בודדות בקריירה לזכות בקטע
לגבי קמפרנאטס הכי מגיע לו לזכות
תמיד כיף לראות אותו על המסך
תודה פאקו, יום מעניין מאוד שהולך להיות כיף לנו וסיוט לרוכבים.
אני מקווה שהמירוץ יסתיים לפני שאאלץ לצאת מהבית
היום הוא גם יום קריטי במירוץ (שלמעשה עוד לא התחיל) לחולצה המנוקדת. מי שיהיה בבריחה ישים את עצמו בעמדה.
פאקו, תודה רבה.
תודה על הסיקור והליווי
תענוג לקרוא
תודה פאקו
בענייני הקבוצה הישראלית, נראה שאבדו תקוותיה לזכייה בשלב בטור הנוכחי, אלא אם דרק ג'י יצטרף היום או מחר לבריחה, וגם אז הסיכויים לא גבוהים.
אם כבר מדברים על ידידינו דרק gc, הגיוני שהיום ומחר יקשו עליו להישאר בטופ עשר, בגלל שגול ובואיטרגו הבאים אחריו הראו יכולות טיפוס יותר טובות ממנו עד כה.
השאלה היא כמה אם בכלל יאבד להם בזמן, שכן בנג"ש הוא ללא ספק טוב מהם, ויוכל לסגור פער לא גדול
זה נכון, וזה רלוונטי גם לצ׳יקונה שהוא שען מזעזע ונמצא קרוב לדרק בדירוג
פתיחה בקצב רצחני לקטע…
יומבו משגרים שלושה לחזית, יורגנסן לפורט וקלדרמן (ואחר כך לפורט ירד חזרה לקבוצה של המובילים) בינתיים קרפאז מגשר לקבוצה הראשונה כשלזקאנו נושר – מה שמסמן את המועמד הטבעי לחולצה המנוקדת.
בכל אופן הכל עדיין פתוח כש-UAE שומרים מרחק קרוב.
קראפאז כצפוי לוקח את הנקודות בראש הטיפוס. הוא צריך לקוות שהאקשן לא יתחיל מאחוריו עוד וקדם ולקחת את הנפסגה הבאה כדי להבטיח לעצמו השתלטות על החולצה המנוקדת.
מתקרבים לאמצע הדרך גם מבחינת מרחק וגם מבחינת עליות.
אם אני מבין נכון, מהיום ועד סוף הטור המאיצים מקטינים ראש ורוכבים בניחותא אי שם באמצע/מאחור.
רק שזה לא ממש בניחותא – הם צריכים להגיע במסגרת מגבלת הזמן וזה לעיתים די קשה.
כן, התכוונתי שהם "רק" צריכים להשיג את המטאטא.
ובדרך לרכב בכביש הגבוה באירופה עם עליות וירידות מחרידות.
אבל הנוף מדהים. לא הכרתי את הגשרון מעל המצוק התלול וגם לא את הטירה הזאת שישבה על צוק תלול (בשביל מה הם בכלל בנו שם חומות?)
נילס פוליט!
מה שהוא עושה בטור הזה פשוט מדהים
מה שרציתי לומר. לגמרי מחפה על החיסרון של איוסו, לא מבחינת כישורים, אלא כי הוא קונה לקבוצה עוד הרבה מאד כח אש בשיפועים המכריעים. בעיניי ה-mvp של הקבוצה אחרי פוג.
הוא רוכב אדיר .
חבל שסילבן לא הצליח לשמור אותו בקבוצה.
הוא לא בנקרב הגיע למקום שני בפארי רוביא
הסיבולת שלו פנטסטית.
קצת שכחו ממנו בגלל לני קמנה האדיר .
בינתיים החברים של וינגו בדבוקה עוזבים אותו
גאל מאחור, שזה חדשות טובות לכוחתינו.
בוא – דרק גם מתחיל להזדנב…
טוב עכשיו הוא זז קצת יותר למעלה – נקווה שהוא עם רגליים טובות היום.
עד עכשיו עושה עבודה יפה, ופתח פער יפה על גאל. הטופ עשר קרוב להיות מובטח..
מספיק יום רע אחד לדפוק מירוץ שלם
אמת
אם גאל מאבד עליו היום שלוש ארבע דקות, ובנוסף גם את הזמן בנג"ש, זה נותן לו כרית לא רעה בכלל בטופ טן.
מי זה הבחור של האמירויות עם השיניים המבהילות שהיה מקדימה ועכשיו עבר לנוח?
הוא נתן עבודה יפה הרבה זמן.
פוליט המדובר (אקס IPT)
נגס יפה בהתנגדות האוויר
🙂
עכשיו הבנתי.
לאן וינגגורד נעלם?
לא נעלם – צמוד לתחת של רמקו
אה הנה הוא
לא יעברו כל כך מהר לסדר היום אם זה יקרה (לא משנה לאיזה כיוון ייעלם)
קראפאז לוקח את 40 הנקודות היקרות שיבטיחו לו את החולצה המנוקדת.
פוגי יכול לנצח היום ומחר ולהבטיח לו עדיין כדור גלידה צונן
לא אם קראפאז מחר בבריחה – זה בשליטתו
מתקשה להבין את האסטרטגיה של ויסטה. שני דומסטיקין עובדים בשביל קרפאז
הרווח של קאראפאז הוא "נזק אגבי"
הם עובדים כדי לשמור על פער לפחות סביר מדבוקת ה-GC, כדי להיות מסוגלים לתפקד כרוכבי לווין מתישהו בעליה האחרונה.
עד כמה זו טקטיקה חכמה או אפילו הגיונית? בעיניי הם יהיו עייפים מכל העבודה, אבל גרישה יודע טוב ממני
או שהשלימו עם ההפסד של וינגו וכל זה היה בשביל קטע ליורכנסון
יכול להיות, למרות שאני עדיין חושב שזה תלוי בתאבון של פוג
אם כי הייתי ממליץ לו לשמור משהו למחר ומחרתיים
.
וצ'יקונה נושר! דרק ג'י יכול לעלות ל-8
עכשיו גם צ׳יקונה מאבד מגע. בינתיים יום מעולה לדרק.
למרות שנראה שהוא הבא לנשור
אבל זה בויטראגו. איזה יופי
דרק מחזיק עם כל הגדולים כרגע.
דרק פנטסטי. רק יורגנסון זה בעיה מבחינתו
מישהו רוצה להמר נגד עוד ניצחון של פוג?
לא שזה לא היה ברור, אבל נראה שוינגו יותר מנסה להגן על המקום השני
כן אבל יורגנסן נראה חזק יותר מוינגו בימים האחרונים…
אני מאמין בו
וודסי צוחק
יגיע ראשון בין בני האנוש
כרגע הפער כ 2:20 דק' לפני וינגו והשאר, אם זה ישאר ככה עד הסוף זה מרשים מאוד, לא?
ללא ספק
עוד קצת גלידה לקאראפאז
יקבל אחת וניל עם סוכריות אדומות
רואים פה רוכב חד פעמי.
פשוט תענוג מי שחשב שיורגנסון כלומר וויסמה יקבלו אישור לנצח קטע צריך לחשוב שוב.
לדעתי פוגאצר מונע כאן לא רק מהרצון לנצח אלא גם מהמחויבות שלו לרוגליץ.
רוגליץ טיפח.אותו.בוולטה, משך אותו איתו לא התיחס אליו כאיום .
אמנם הוא יריב אך גם חבר ופוג הולך לסגור עבורו את החשבון .
עגל בענין זרימה אאתגר אותך מעט :
מהי הסיבה בגינה במהירות הקול ההיגוי במטוס מתהפך ?
דרק עם הופעה נהדרת מצליח להישאר גם לפני יורגנסן
רק צריך להחזיק את מחר
אני חושב אחרת – רוצה לראות אותו בבריחה מחר…
אני איתך עידו זו ההגנה הטובה ביותר .
שאלה טכנית פאקו איך מעלים תמונה לכאן ?
יש לך אייקון של תמונה ליד תיבת התגובה
יופי תודה
מרפי חוזר מ-6-2 נגד סלבי לנצח 10-8 בתצוגה מדהימה.
מחר חצי גמר שני רוקט – טראמפ
כמה אמוציות יצאו מוינגו. הוא נאלץ להודות שזה נגמר
ממש לא :
עכשיו רמקו מריח דם :
רמקו עצמו גם קניבל לא קטן
והקרקפת של ווינגו מתאימה לו מאד לחגורה…
זה כבר פחות מעניין אותו והוא יגן על זה בקלות.