אופניים / דוד "פאקו" סעדה
הטור דה פראנס – קטע 21 ואחרון
קטע 20 של אתמול, שהיה השני מבין קטעי הטיפוס הקשוחים באלפים, הביא לנו כמה מחזות שאותם כבר זכינו לראות לא פעם בטור הנוכחי. קבוצת הבריחה כללה כמה דמויות מוכרות כריצ'רד קאראפאז, אנריק מאס, רומאן בארדה וטוביאס יוהאנסן, ואיתם נציגויות לקבוצות המובילות בדמותם של מארק סולר, וילקו קלדרמן ויאן טרטניק. כפי שהיה צפוי, קאראפאז גרף את רוב נקודות מלך ההרים בפסגות הראשונות, על מנת להבטיח לעצמו את החולצה המנוקדת של המירוץ. הקבוצה הלכה והצטמצמה ככל שהפסגות נערמו, ובפסגה המסיימת לקול דה לה קויול נותרו ממנה בחזית מאס וקאראפאז. שני החברים הוותיקים תקפו זה את זה ללא הצלחה יתרה, אך כל זה היה, בדיוק כמו בכל הקטעים הקודמים, הקדמה למה שעתיד היה לבוא מאחור: דבוקת הפייבוריטים הובלה הפעם ע"י קבוצת קוויק סטפ של רמקו אוונפול, במטרה ברורה שהבלגי יגזול לבסוף זמן מיונאס וינגגור. בתורו של מיקל לאנדה להוביל, הדבוקה כבר השילה את רוב חבריה, כשלקצב שהבאסקי הכתיב היה חלק ניכר באשמה. המתקפה של אוונפול אכן הגיעה, אך היא הייתה קצרצרה, ונענתה מיידית במתקפה נגדית של וינגגור, כשטאדיי פוגאצ'אר על גבו. שני המובילים במירוץ הותירו מאחור את אוונפול, והדביקו עד מהרה את הצמד הלטיני שבחזית. הקצב שוינגו הכתיב בחזית הותיר מאחור קודם את מאס, ואח"כ גם את קאראפאז, בעוד שפוג כצפוי המשיך בנינוחות על גבו של הדני. כשהשניים התקרבו לקו, פוג ניאות אף להוביל את השניים, עד שפתח מבערים כ-100 מטרים לסיום, על מנת לחגוג עוד ניצחון בחולצה הצהובה. ניצחון זה של פוג הוא החמישי שלו במירוץ, והוא בכך משווה כאן את שיאו של ג'ינו ברטאלי למספר נצחונות בקטעים הרריים בטור. עוד ראינו את דרק ג'י מתמודד שוב בגבורה על מנת להיוותר עוד יום בעשירייה המובילה, למרות שנעקף ע"י מתיאו יורגנסון שעלה על חשבונו למקום השמיני, וכן את מארק קבנדיש שורד שוב את מגבלת הזמן, על מנת לסיים בכבוד את הטור האחרון בקריירה שלו. לפיכך בסיום הקטע פוגאצ'אר ממשיך להוביל במירוץ, כשאחריו וינגגור (5:14+), אוונפול (8:04+), אלמיידה (16:45+), לאנדה (17:25+), אדם ייטס (21:11+), רודריגז (21:12+), יורגנסון (24:26+) ג'י (24:50+) וצ'יקונה (25:48+).
קטע 21 של היום הוא זה שיסיים את המירוץ, שבניגוד לנוהג הקבוע של הטור, לא יהיה זה הייצוגי המסתיים בשאנז אליזה (עקב ההכנות הקדחתניות לאולימפיאדה הקרבה בפאריס). תחת זאת נקבל כאן את קטע הנג"ש השני של הטור, באורך של 34 ק"מ, שיתחיל בנסיכות של מונאקו ויסתיים בעיר ניס, שתיים מהערים המפורסמות שעל הריביירה הצרפתית. אלא שבדרך לטיילת האנגלים שבניס, הרוכבים יצטרכו לפני כן לבקר בטיפוסים האלפים המקיפים את הריביירה, עם טיפוס ארוך בשיפוע בינוני בתחילה, ועוד אחד קצר יותר בשיפוע תלול יותר מייד לאחר מכן. הירידה שלאחר הטיפוסים תהווה אף היא אתגר לרוכבים המנסים לסיים את הקטע מהר ככל האפשר. היות וקיבלנו תשובות לגבי הזוכה במירוץ, כמו גם לגבי הפודיום וכל החולצות, אזי כמו אתמול נותרו לנו מספר שאלות משניות. הראשונה היא על הזוכה בקטע, כשהתרחיש של פוגאצ'אר זוכה בקטע השישי שלו במירוץ נראה כסביר ביותר, בעוד שגם וינגגור ואוונפול יכולים בהחלט להוסיף עוד קטע לזה שיש לכל אחד מהם. עוד נקבל כאן תשובות על המיקומים בתוך העשירייה המובילה, כשאותנו יעניין כמובן דרק ג'י: הקנדי צפוי להבטיח את מקומו הסופי בעשירייה, היות והוא שען טוב יותר מצ'יקונה ובויטראגו הממוקמים אחריו, אם כי כאן יכולות הטיפוס והירידה תופסים כמובן תפקיד מרכזי הרבה יותר מאשר בקטע נג"ש רגיל. שידור ביורוספורט 1 מ-15:15 עד 21:30
תודה פאקו.
דרק בסבירות גבוהה ישמור על מקומו, ובסבירות גבוהה לא יטפס מעל יורגנסן. הוא שען טוב ממנו , בעוד דרק שען טוב מהבאים אחריו.
פוגי כמו פוגי ירצה לעשות יונאס ולקחת גם בטור כמו בג'ירו את הניצחון השישי. פסיכי בכל קנה מידה
כשאמרתי לעשות יונאס התכוונתי כמובן לנג"ש משנה שעברה
יופי העיקר שלא יעשה יונאס כמו בטור הבאסקים
על זה שרו משינה:
"כשחיפשת את הקיצור, אז ניצחת זה הסיפור"
תודה פאקו
פאקו, תודה רבה על הסקירות המעניינות בשלושת השבועות הללו. נחמד לגוון קצת ולצפות בקטע סיום שונה מהרגיל.
תודה פאקו, מתי המובילים מזנקים?
העשיריה המובילה מתחילה באיזור שבע וחצי בערב
ומין הראוי שיזכה גם בפרס הרוכב הכי אגרסיבי
מן הסתם התכוונת להגיב למטה לגבי קאראפאז. הוא בהחלט ראוי, יחד עם חברים כהילי, אברהמסון ולזקאנו, אבל יש לי תחושה שזה יילך לבארדה.
וינגו היה גמור אתמול ופוג נראה נינוח. רחמים על קאראפז שנתן הכל והחזיק עד 700 מ' מהסיום
לא צריך לרחם על הבחור. השיג במירוץ הזה קטע, חולצה מנוקדת וגם חולצה צהובה לקטע אחד.
הוא נראה די מסכן אתמול, ממש התאמץ
בהחלט התאמץ, קודם כל היה בבריחה מההתחלה, והלך על מקסימום הנקודות בכל הפסגות, ובסוף ניהל דו קרב עיקש מול מאס על הפסגה. וינגו ופוג שהגיעו אליו היו מכה אחת יותר מדי.
קאראפאז לגמרי חביב הטור השנה, עם ההתקפיות והיכולת, וגם האקספרסיביות. ראו שהוא רוכב עם הרגש הרבה פעמים.
מצטרף לתודות .
היום בדיוק נפל לי הקראנק מאופני.הסייקלו קרוס שלי.
אלו שבדיוק הרכבתי עליהם כסא עולה יורד.
הספקתי להנות ממנו 500 מטר בדיוק .
ואז עליה קטנה , והופ הקראנק נפל.
טוב …
יצא לי לרכב מאות קמ אך לא אלפים .
כל הסיפור הזה הגיע כדי להדגיש את עבודת המכונאים .
מעל ל 3000 קמ שלושה שבועות עבודה מאתים רוכבים עבודה בלילות שורה תחתונה ואוווו.
וחוץ מזה תודה רבה חברים על הרעיון והביצוע.
ומקוה שהכדורסל כדורגל ישאירו
את הבמה כאן לענפי ספורט פחות
פופולריים ויפסיקו לנסות להשתלט על הפינה הזו .
תודה רבה פאקו על הסיקור הנאמן לאורך הטור! וגם על זה שאתה תמיד עונה/ מתקן/ מחווה דעה בצורה יפה ואינפורמטיבית.
פוג חתם אתמול תצוגת על, וכל סימני השאלה לגבי הכושר שלו אחרי הג'ירו נענו בסימני קריאה.
ומה היה קורה אם לא היה וינגגור? ככלל, לא ספציפית בטור הנוכחי (למרות שגם כשהוא מתאושש מפציעה קשה, עם קבוצה מוגבלת ביחס למה שהתרגל, עדיין היריבות הזו היא ששמרה על רמת עניין בטור ומנעה ממנו להידרדר לתהומות שיעמומון הג'ירו האחרון). אם יונאס לא היה נכנס בסערה לחיינו בטור של 21 וביתר שאת בטור של 22, כנראה שיולי היה הרבה פחות מסעיר ומרתק. אז תודה לשני הגדולים האלה (שנראה שמבינים טוב מכולם זה את גדולתו של זה), ברכות לפוג, ונחכה לשנה הבאה, בתקווה שכולם יתייצבו לקו הזינוק בריאים ושלמים.
ורק עוד מילה על משהו שאולי היה מאוד קל לפספס לאורך טור – אינאוס נראים כמו הצל של עצמם, לא זכו באף קטע והמוביל שלהם רודריגז הידרדר אתמול עד למקום השביעי. הם גם ככה עוברים שנים לא קלות, אבל זה עוד צעד גדול למטה. מנין תצמח הישועה שלהם?
תודה לך ג׳וגרית. ננסה לדבר על כל הדברים האלה בפוסט הסיכום, בשאיפה מחר (אם כי מישהו לא רוצה שאעשה זאת, קודם עם התקלה הטכנית ועכשיו עם הפסקת החשמל האזורית)
חשבתי שרק אצלנו בחוף אשקלון יש הפסקות חשמל פעמיים בשבוע
גם בחוף של בקעת אונו. לפחות חזר לפני עשרת המובילים.
תודה פאקו על עבודה רצינית ומושקעת במשך כמעט חודש!
אז מה, היום פוג יוציא את האף החוצה או לא?
סתם צוחק, הוא זכה השנה בצדק רב.
קדימה דרק ג'י.
יאללה דרק.
ואולי ההחלקה של יורגנסון תסייע לו לעבור אותו.
לא סביר.
לא סביר לא קיים אצל דרק.
יופי דרק
בהחלט יופי. ראשון בינתיים ב-T1.
ועדיין רק מעט לפני יורגנסן שכבר נפל…
הוא צריך פחות מחצי דקה. הוא בקצב לא רע
בעיקר תלוי כמה הנפילה משפיעה על יורגנסון
ממשיך להוביל בטיימצ'ק השני. כשצ'יקונה כבר מאחוריו.
יאללה שיהיה קצת על הכסא החם.
יורגנסן מתאושש…
רמקו מרסק את הזמן של דרק אבל זה צפוי.
עדיין לא מצליח להתרגל למראה הספייסבולז של ויסמה.
וואו וינגו מוריד כמעט 20 שניות מאוונפול.
ופוג הולך על מספר 6…
אולי ישבור גם שיא על הקול ד'אז על הדרך.
ופוג אומר תחזיקו לי את האיזוטוני
דרק ממשיך להוביל גם בטיימצ'ק השלישי.
כבר לא, יורגנסון עקף אותו.
כצפוי.
וואו פוג…
נזכרת
דרק מסיים חזק – יופי של מירוץ. למות עליו.
שנה שעברה ריגש אותנו והביא ציפיות, והשנה כבר הרבה מעבר. מי יודע מה התקרה שלו, אבל הוא רוכב נפלא ואיזה כיף שהוא אצלנו. מחכה לראות אותו באולימפיאדה
מקום שישי בנגש בטור – זה חתיכת סטייטמנט.
סוף סוף בקבוצה יש מישהו שיודע לעשות נג"ש.
היה דווקא אחד כזה – אלכס דאוסט, שנתן ל-IPT את ניצחון הגראנד טור הראשון שלה בג'ירו. החזיק בעבר בשיא השעה באולם.
בואיטרגו עושה נג"ש מעולה ויכנס לעשירייה במקום צ'יקונה
חברים טובים…
פוג שוב רוצח אותם…
יכול לעבור עכשיו לבימבה
🤣
ומשוויץ…
אכן, לפחות לא מחכה לו קצין גסטאפו עם איך שהוא סימן שלוש.
אתה חד היום…
IPT כקבוצה סיימו גם במקום ה-9 לדעתי בקלות הדירוג הכי טוב של הקבוצה בטור.
מישהו צריך ללחוש לפוג שפטאקי לקח 15 קטעי גראנד טור בשנה אחת. אני די בטוח שזה יספיק…
בדיוק שאלתי את עצמי אם היה משהו שעשה יותר
ספרינטרים…
זה לדעתי גם לא השיא… רק מה שהיה בתקופת מודעותי.
פאקו,
סוף הטור זאת הזדמנות טובה לכתוב לך כאן תודה רבה על כל ההסברים הנפלאים, הסקירה הטובה של השלבים והרוכבים וההתמדה. חווית הצפיה שלי בטור השתדרגה מאוד בזכותך.
תודה רבה 🙏
כל הכבוד לפאקו על הטור הכי טוב על הטור דה פראנס ביי פאר. למדתי והחכמתי.
תודה, אבל לא היה לי קשר לארגון הטור עצמו.
(כן הבנתי את הכוונה)
חח מגיעות לך רוב תודות על עבודה לא טריוויאלית בכלל!
פאקו, תודה רבה! היה כיף לקרוא אותך כל יום.
שווה להפריד מנושאים נוספים כי זה מקל על קריאת התגובות.
לשמחתי הייתי בימים האחרונים בניס וחוויתי את כל ההייפ סביב הטור (וכמובן צפיתי בקטע). חוויה מדהימה. כשאתה פה אתה מבין כמה הטור גדול אבל כמה הוא גם חלק מתרבות רכיבה הרבה יותר גדולה.
איזה יופי
מזכיר לי סיפור
שנת 2005 למיטב זכרוני .
נסענו לסקי פורט דה סולי צרפת באתר שאטל.
חבר סידר לנו לינה בלה שאפל (דו אבודאנס ) בערך 3 קמ מהאתר.
בוקר מחכים לאוטובוס קור כלבים לא הגיע ,אז הלכנו ברגל , די סיוט.שיפועים מטורפים
איזו עליה קורעת.
בזמן בו אנו סובלים בשקט ,חלף על פנינו רוכב בלי קסדה , סימנו לו בקשה לטרמפ.
צחק והמשיך.
בחזור בערב יוצאים מהאתר , שוב אותו רוכב יורד במהירות מסחררת בין המכוניות.
למחרת ובכל יום אותו הדבר .
תמיד בלי קסדה. וקור הכלבים לא הפריע לו
פברואר 2005.
הסתבר שרכב כנראה בליגה השניה והיה בלי קבוצה באותו הזמן ,אז התאמן.
להבנתי טירוף גמור לרכב במקום הזה בין המכוניות במיוחד בקור ובחושך ועוד בלי קסדה.
אך אני לא צרפתי ולא מתוגורר בשאפל דה אבודאנס:
עולם אחר , תרבות אחרת .
19 שנה עברו ,ועדיין זוכר אותו
ואת שערו הארוך בין המכוניות עולה ויורד מהאתר,כאילו קרה היום .
עולם אחר , לא חזרתי מאז לצרפת
בחרתי להמשיך לגלוש בקטלוניה .
לא פחות פאנאטים לספורט
אך הרבה פחות משוגעים מהצרפתים
שוב שיפועים מטורפים, שוב אוטובוס
לאתר.
זוכר גם פעם כשרכבנו לחרמון עלתה קבוצת ילדים מקומית ענקית בטח כולם פונו היום
קרה בשנת 2004 או 2003 למיטב זכרוני
אך היה בקיץ , היתה גם פעם קבוצת רוכבים גדולה מקומית בחורף, ראינו אותה מהאוטובוס שלסקי כחול לבן שיצא מתל אביב .
אך רוכב אופניים מקומי ללא קסדה
עולה ויורד מהאתר בלילה , לא ראיתי לא
בקטלוניה ,ודאי שלא בחרמון . .
רק הצרפתים משוגעים ברמה כזו ,
מה שמסביר גם את סרטוני האוף פיסט
המטורפים בשאמוני של גולשים אמריקאיים
דוקא, אשר נאסר עליהם לגלוש כך
בארה"ב.
צרפת כאשר מכירים באמת היא לגמרי עולם אחר .
נשמע פסיכי לגמרי. אני אגב מאד אוהב את העיר הזאת. מאד יפה מצד אחד, אבל אין בה את הפלצנות של הריביירה שיש במקומות אחרים שם.
פוג לוקח משהו , או עושה משהו, שרוכבים אחרים לא עושים. רק כך ניתן להסביר את הדומיננטיות ובפרט את הרעננות שלו בסיומת הקטעים השנה.
חוקי או לא – את זה אולי נדע בשנים הקרובות.
אני מדבר על זה קצת בפוסט הסיכום שיעלה מחר.
לא בטוח שהוא לוקח .
יתכן מאד שיש כאן הנדסה משוכללת.
צוות הצילום של אחד האתרים בסצנו צילם
את הצוות המסייע של מוביסטאר מנסה להיפטר מהאופניים של קינטאנה באחד מהגראן טורים .
קינטנה חלה ובכל זאת החזיק מעמד בקטע ממשורי מהיר.
ובכן נניח שרוכב מפיק בממוצע 500 ואט.
המון אך.לא מאד רחוק מההספק של רןכבי העל.
נניח שאחד מהם מפיק 2 אחוז יותר
אז אם אחד מהם עובר את הנגש המסיים
34 קמ ב 46 דקות החזק יסיים
45 דקות הצון זמן הפרש דקה או
2 שניות לקמ.
ההפרש הוא 10 וואט.
הספק שניתן להפיק מ 3 בטריות AA .
אופס עכשיו קראתי מפרט חשמלי כזה
פריזידר קטן בהספק המדובר.
אבל איפה המנוע :
ובכן כבר יש כזה בהילוכים .
אס מה עם האחרים ?
גם הם ממונעים לא לדאוג …
אז מי מנצח :
זה שלקבוצתו יש מהנדסים טובים יותר ,
בס"ד
תודה פאקו