You are currently viewing מחשבות כדורסל של שלישי / רועי ויינברג

מחשבות כדורסל של שלישי / רועי ויינברג

כתב הגנה על פול ג'ורג'

אחרי 5 שנים לא מוצלחות במיוחד, פול ג'ורג' עוזב את הקליפרס בחינם. כשהוא וקוואי לנארד חתמו בקבוצה בקיץ 2019, ציפינו לאליפות אחת לפחות משניים מעשרת השחקנים הטובים בליגה דאז. ג'ורג' הגיע אחרי שנה בה סיים שלישי במרוץ ל-MVP, קוואי זכה באליפות וב-MVP הגמר והיה השחקן הטוב בעולם. זה לא קרה, ולכן הם נכשלו. אפשר להאשים את הפציעות, את דוק ריברס, את חוסר הצוות המסייע ואלף דברים אחרים, אבל בסוף הקליפרס הוציאו הון ונכשלו. למרות זאת, אני רוצה להגן על הביקורת שהם חטפו על הטרייד של ג'ורג'.

צילום המסך של אותו טרייד הפך לוויראלי. ג'ורג' על שיי גילג'ס אלכסנדר, דנילו גלינארי ובחירות שהפכו לג'יילן וויליאמס, טרה מאן, דילון ג'ונס, שתי בחירות סיבוב ראשון ב-2025 (של הקליפרס ושל מיאמי) ואחת ב-2026. על פניו זה נראה רע. הבחירות האלה, באותה רמה, היו יכולות להפוך לקאי ג'ונס, אוסמן ג'נג וג'יילן הוד סוצ'ינו (בבחירה שבסופו של דבר נשארה אצל מיאמי). דילון ג'ונס בכלל הגיע לוושינגטון בערב הדראפט. בסופו של דבר בחירות דראפט הן אופציות, ויש מנג'רים שפוגעים בהן כמו סם פרסטי מהת'אנדר. הקליפרס, ברוב המקרים, לא.

אותו עקרון תקף בקשר לשיי גילג'ס אלכסנדר, היום מועמד ל-MVP אבל אז רוקי של 11 נקודות ו-3 אסיסטים למשחק. לא בטוח שהוא היה עושה את אותה קפיצה אצל הקליפרס, קבוצה שלא באמת הצליחה לפתח שחקנים כשבלייק גריפין הגיע אליה מוכן, פחות או יותר, ודיאנדרה ג'ורדן בעיקר קפץ ותפס כדורים מכריס פול. אולי בדיעבד הוא היה צריך להיות שחקן בלתי נגיע, אבל אז להעביר אותו על שני שחקנים שהיו בטופ 10 בליגה השתלם. גם אחרי כל הפציעות והנאחס, קוואי ו-PG13 אחראיים על ההישג הגדול ביותר של הקליפרס אי פעם. לא כזה פשוט להגיע לגמר אזורי, כפי שהקבוצה החדשה של ג'ורג' יודעת על בשרה.

יותר מזה, הבחירות שהם חייבים לת'אנדר מסתיימות ב-2026, השנה בה מסתיימים החוזים של הארדן ושל נורמן פאוול ונשאר רק זה של קוואי. הקליפרס, בשקט, יכולים ללכת לבנייה מחדש בעוד שנתיים כשכל הבחירות אצלם וכשקבוצה לחוצה כלשהי תעביר משהו על לנארד. הם לקחו הימור, אמנם הימור שנכשל, ובדרך היו קונטנדרים או קבוצה מעניינת ל-5 שנים והכי קרובים לאליפות שהם היו אי פעם, כנראה כולל עידן לוב סיטי. בסוף, כאוהדים של הליגה (וייתכן שגם אוהדי הקליפרס עצמם), אנחנו צריכים לתמוך במהלכים כאלה. הקליפרס הוציאו את עצמם מהבינוניות – מקום 8 לפני הטרייד, שנה לפני כן מקום עשירי ושנתיים לפני כן הדחה בסיבוב הראשון – וניסו להפיח חיים בקבוצה. מהלכים כאלה, בסוף, הם מה שהופך את ה-NBA לעסק כל כך מעניין. גם אם במאקרו מדובר בכישלון.

(קרדיט לתמונה: NBA.COM)

נאג'י מרשל בדאלאס

אני מאוד אוהב את הקיץ של המאבריקס. כתבתי על קליי תומפסון במקום העבודה שלי, אבל מהלך מעניין לא פחות ועכברי יותר היה צירופו של נאג'י מרשל במקום דריק ג'ונס ג'וניור. אני לא חושב שמרשל יפתח, כי קליי לא היה חותם בדאלאס בשביל לעלות מהספסל, אבל הוא שדרוג על DJJ. מרשל בן ה-26 קלע ב-39% מהשלוש בעונה האחרונה, כשרוב הזריקות שלו מהפינות ושם הוא קולע ב-42%. לעומת דריק ג'ונס, שחקן של 30.4% בקריירה לפני העונה לצד לוקה וקיירי, מדובר בשדרוג משמעותי. יהיה הרבה יותר קשה להתעלם ממנו.

מעבר לזה, הוא שחקן הגנה טוב מאוד. מבין השחקנים ששמרו על מעל 7 זריקות במשחק ושיחקו מעל 60 משחקים רק פייטון ווטסון וקריס דאן הורידו את היריבים לאחוז יותר נמוך ממנו, כשמרשל עם 42.5% ושלישי מתוך 190 שחקנים. הוא אמנם שחקן ספסל, נכון, אבל לפי הנתונים באתר הליגה בילה לא מעט דקות מול ד'ארון פוקס, פול ג'ורג', קיירי ארווינג ושיי גילג'ס אלכסנדר. הוא יכול לשמור גם על גארדים ובשל לקפוץ לחמישייה.

מרשל מחזיק במוטת ידיים של 2.16 מ', אבל לא יכול לשמור על פורוורדים כמו דריק ג'ונס ג'וניור. לזכותו ייאמר שאין יותר מדי פורוורדים במערב. קווין דוראנט, קוואי לנארד ולברון ג'יימס לא נראים כמו שחקנים שיכולים לאיים על האליפות (או כאילו הקבוצות שלהם ידיחו את דאלאס). אמנם יש במזרח את טייטום ובראון, שהקשו גם על ג'ונס, אבל יכול להיות ששומר נמוך יותר דווקא יהיה פתרון טוב יותר, בפרט מול בראון. בסופו של דבר הם השיגו כאן אופציה שתשדרג את ההתקפה שלהם, תשפיע בנקודת תורפה הגנתית ובתווך אפילו הספיקו לחסוך כסף. אחלה עסקה.

ג'וליוס רנדל

הניקס עשו לא מעט בשבוע האחרון. הם קיבלו את מיקאל ברידג'ס בטרייד בו הוא עלה לא מעט – מה שמתחבר לאותו "אול-אין" שנגעתי בו בנקודה הראשונה של הטור – וראו את איזייאה הארטנשטיין הולך. זה משאיר אותם, כנראה, עם ג'וליוס רנדל בתור סנטר. הוא לא שיחק בפלייאוף האחרון, אבל נבחר לאול-סטאר בעונה של 24 נקודות, 9.2 ריבאונדים ו-5 אסיסטים למשחק. יכול להיות שנראה אותו במוקדם או במאוחר יורד לספסל, כמעין למאר אודום עם תפקיד מרכזי יותר בהתקפה, בזמן שמיצ'ל רובינסון פותח.

משהו בהתאמה שלו לניקס הנוכחית מרגיש מוזר, בטח אחרי הפלייאוף וכשהוא יצטרך לשמש כמעין מטריה אווירית. בפלייאוף הקודם, לצד ברונסון, רנדל קלע ב-37.4% מהשדה וזרק 14.7 זריקות בערב. כאן יש התקפה בלעדיו עם ברונסון, ברידג'ס, דיויצ'נזו ואוג'י, אבל ההגנה היא השאלה. רובינסון עשוי לחזור לחמישייה, אבל כסנטר שמעולם לא שיחק מעל 27 דקות בערב ושיחק ב-31 משחקים העונה קשה להסתמך עליו כמפעיל הבלעדי. רנדל יכול להיות אופציה לא רעה בכלל כסטרץ' פייב, אבל הוא מעולם לא היה שומר טוב גם כפאוור פורוורד. בגובה 2.03 מ' ובלי הקשיחות של דריימונד גרין למשל אי אפשר לדמיין אותו נאבק בג'ואל אמביד, יאניס אנטטוקומפו ואפילו פסקל סיאקם או באם אדביו לאורך סדרה שלמה.

לכן יכול מאוד להיות שנראה כאן טרייד נוסף. רנדל יכול לצאת מהחוזה בסוף העונה, אבל הוא אחד ממרימי הרצפה הטובים ביותר ושחקן שנותן התקפה לקבוצות שצריכות אותה. טרייד על ג'ארט אלן, במהלך שיעביר את אוון מובלי ל-5 ויעניק עוד שחקן שיכול לזרוק ולהוביל כדור לצד דונובן מיצ'ל, יכול להיות חיזוק מעניין של הקאבס. גם מעבר של וונדל קרטר, שיעניק לאורלנדו שחקן שיכול ליצור בהתקפה מהצד השני, יכול להיות מעניין גם אם לא יפתור את בעית הריווח של המג'יק.

פתרון שלישי עשוי להיות קלינט קפלה, במה שיגביה את התקרה של ההוקס ואולי סוף סוף יעניק לאונייקה אוקנגוו מקום בחמישייה. קפלה קלע השנה 11.5 נקודות עם 10.6 ריבאונדים ו-1.5 חסימות למשחק, עדיין יכול לתרום בצבע וירוויח מאוד מהמשחק לצד ברונסון (שמצידו יקבל חוסם לא רע בכלל). ההוקס הבינוניים יקבלו שחקן שמשתלב יותר טוב לצד טריי יאנג, ובהתחשב בפער בין השניים והעובדה שקפלה חוזה נגמר אולי גם לארי נאנס או דייסון דניאלס יעשו את הדרך לתפוח הגדול.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
22 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
golan
golan
02/07/2024 13:46:23

אחלה מחשבות.
מסכים איתך שהקליפרס צדקו כשלקחו אותו, זה הימור שחייבים לקחת אם אתה רוצה להשתפר.
אבל היום לתת לו חוזה כזה ל 4שנים ? כשאתה יודע מה מצבו ?
ניו יורק – עשו המון טריידים והחתמות מעולות אבל בסוף נשארו בלי סנטר מחליף, אז אולי כדאי להם להשאיר את רנדל.

IDO
IDO
02/07/2024 13:49:44

אני אוהב את הלך המחשבה של דאלאס. הגיעו כל כך קרוב אבל זה לא היה מספיק. אז הם החליפו את מה שלא הספיק .

קליפרס היו מעל הלייקרס בלא מעט עונות בשנים האחרונות. זה לבד מוציא את ההחלמה בצד החיובי.

The Pro
The Pro
02/07/2024 14:24:39

מי שאחראי על הכישלון האחרון בקליפרס הוא קוואי לאונרד,
או מי שהחליט להחתים אותו כשחקן מוביל.

פול ג'ורג' בדומה לבאטלר נכנס לרשימה של שחקנים גדולים
שלא זכו בטבעת בגלל ששיחקו בדור של לברון.
השיא שלו מבחינת כדורסל היה מלפני כמה שנים באינדיאנה.
בגילו הוא לא יותר מגרסא משופרת של טוביאס האריס ולא מספיק כדי לסחוב קבוצה.

Li Ming
Li Ming
02/07/2024 15:18:10

תודה רועי

גם אני לא מבין את העליהום על פול ג'ורג'. מעניין ששחקן שסחב שתי קבוצות בינוניות לגמרים איזוריים (בקליפרס אגב בלי קוואי שהיה כהרגלו פצוע), והצליח להתאושש מפציעה קשה כשהוא חוזר לשחק ברמות הגבוהות ביותר מתוייג כצ'וקר או כלוזר, לדעתי שלא בצדק

בעיניי זאת התאמה מצויינת לפילי ונשאר רק לראות מה יהיה מצב הכשירות שלהם ושל בוסטון עם פורזינגיס. נקווה שבפילי ינהלו את הסגל בצורה יותר טובה הפעם כדי שיהיה לנו פליאווף מרתק בעונה הבאה

Last edited 2 days ago by Li Ming
NBA בדם
02/07/2024 15:39:48

תודה רבה.
הבאת רעיון מעניין עם ג'ארט אלן תמורת רנדל. ניקס יקבלו ביגמן איכותי, קליבלנד יקבלו עוד יוצר ומובלי יעבור ל 5. win win לשני הצדדים.

עידו גילרי
02/07/2024 16:02:15

אני גם חושב שהביקורת על פול ג'ורג מוגזמת.
*
לגבי מרשל – אתה יכול להגיד שהם לא מפסידים כלום במעבר אליו מדרק ג'ונס אתה יכול אפילו להגיד שהם מרוויחים מגן טוב יותר אבל למה למה למה לעוות שוב את הנתונים באופן כל כך בוטה. דרק ג'ונס לא היה קלע גדול אף פעם אבל גם מרשל. להגיד שבשנה האחרונה הוא פגע (יחסית) ולהתעלם מכל מה שהיה קודם זה פשוט לא לעניין במיוחד כשאתה מסתכל על מה קרה עם ג'ונס בכל הקריירה. אפשר פשוט להסתפק בזה ששניהם לא בדיוק איום התקפי זה מספיק.
*
רנדל לא יהיה שחקן ספסל בניקס. לעבור בטרייד זה בהחלט סביר אבל הוא לא יורד לספסל.
לסיום רק מבקש הבהרה – למה הכוונה בדיוק במרים רצפה?

Last edited 2 days ago by עידו גילרי
Rocky1
Rocky1
02/07/2024 18:04:41

It’s when a certain player elevates the worst case scenario (aka “the floor”) of a team, e.g. brings by a lottery team to the play in from the 7-8 seed.

עידו גילרי
02/07/2024 19:39:13
Reply to  Rocky1

אהה אוקיי, הבנתי.
אז אני חייב ממש לא להסכים.

Rocky1
Rocky1
02/07/2024 20:48:17

אתה לא חושב שעם רנדל בריא יש לניקס רצפה גבוהה יחסית (אפילו עם ברונסון למשל נפצע)?

עידו גילרי
02/07/2024 20:50:20
Reply to  Rocky1

אני לא חושב שיש "רצפה" אחת שהוא הרים בקריירה ברור שעדיף להיות עם שחקן מאשר בלעדיו (אחרת הוא מוריד את הרצפה…) אבל זה לא הכוונה במה שציינת.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מצוין, תודה רבה רועי.

מנחם לס
02/07/2024 16:27:22

מצויין רועי. צודק לחלוטין בקשר לרנדל. איתו הניקס יעלו או ייפלו – תלוי במצב בריאותו. צודק גם בקשר ללנארד. חייבים להחליף אותו בנבחרת

מנחם לס
02/07/2024 16:29:41

בקשר לג'רט אלן, הפלייאוף האחרון הראה ברור שהוא מקרה ראש אבוד

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
02/07/2024 17:47:08

יופי של נקודות,
ג'ורג' דווקא עם אמביד הרכיכה אולי יוביל ויצליח.
החוזה הזוי וינגוס בטוסיק של פילי מקסימום עוד שנתיים.
עכשיו דה שוט הפך למנהל העגלה חחחחחח
אין לפילי צ'אנס.
שמעון שים הגנה מרחבית.
דאלאס נותנים עבודה.
רנדל נתפס בעיני כחסר אינטליגנצית משחק, פינישר סטריקי ולא משפר את הקבוצה במיל?
קבלו את דה שוט, מנהל העגלה של פילי
https://giphy.com/clips/thefastsaga-fast-and-furious-saga-fate-of-the-0HR6cjY8Q1XQlmjVVa

NBA בדם
02/07/2024 18:31:38

😂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הוא לא מנהל עגלה. הוא בתפקיד בכיר בהנהלה

דן רוזנבלום
02/07/2024 18:39:23

המממ…אחלה טרייד הצעת פה…למרות שג'ק עבור רנדל נקי אחד לאחד לא מספיק עבור הניקס.
PG לא שווה את ה-$212. הוא לא יקלע יותר מ 25 נק' למשחק עד סוף הקריירה.
אבל מסמפט את ההגנה שלך עליו, כי הוא אוכל הרבה שנאה עכשיו.
לא מתלהב מנאז'י מארשל, אבל אוהב את זה שאתה דווקא כן.
תודה רועי!!!!

Shenanigans
Shenanigans
02/07/2024 19:21:22

באתי לכתוב שאני די מסכים לגבי פול ג׳ורג׳, אבל במבחן התוצאה הוא נכשל. עבר סיבוב ראשון רק פעמיים בעשור האחרון

Stockton2Malone
02/07/2024 21:28:16

תודה רועי.
בהחלט מסכים איתך לגבי הקליפרס – אני זוכר בזמן אמת איך כולם התלהבו מהבניה שלהם קוואי + ג'ורג'. עכשיו לדבר על כישלון זה ממש חוכמה בדיעבד.

Berch
03/07/2024 15:44:25

אחלה מחשבות
ג'ורג' יכול להתאים לפילי. הלוואי.
דאלאס צריכה שדרוג הגנתי
וניו יורק צריכים יותר בשר בצבע… לא בטוח שרנדל הוא האיש. אולי יעשו עוד מהלך….
🙏

עגל
עגל
03/07/2024 18:27:43

תודה רועי.
אני מסכים איתך ועם אחרים שהבאתו של פול ג'ורג' היתה הימור נכון לזמנו (מי הכיר בכלל את שרגא אז, עם כל הכבוד?). הוא שחקן שסחב על הגב את הקבוצות שלו. היום, בגילו, הוא יקבל סכום גדול מדי, אבל מילא, זה לא הכסף שלי.
רנדל שחקן מצוין, סקורר לא יעל. אבל הוא לא ירד לספסל, הוא כוכב גדול מדי. טרייד לקאבס מעניין בהחלט.
אני לא מכיר את הנאג'י הזה; דאלאס עושים מהלכים טובים לאחרונה.