You are currently viewing אף פעם לא מאוחר מדיי/ צפריר אוזדובה

אף פעם לא מאוחר מדיי/ צפריר אוזדובה

מכבי תל אביב זכתה בחמישי האחרון באליפות הליגה לותיקים ואחד מעמודי התווך שלה היה הבלם בן ה 52 זיו זיתוני שגם פתח בכל המשחקים. לזיתוני שיאן ההופעות בקבוצת הוותיקים של מכבי זו היא אליפות ראשונה בקריירה שזה די נדיר לשחקן שגדל במכבי עוד מגיל הנוער.

השם זיתוני מוכר לכל אוהד כדורגל. אביו של זיו, קובי זיתוני ששיחק בהפועל חולון והפועל תל אביב ואף לקח איתה אליפות ב 1982 הגיע גם לנבחרת ישראל בגיל 34. אחיו הצעיר של זיו, אורן זיתוני שגדל במכבי תל אביב, לקח אליפות היסטורית עם הפועל חיפה ובהמשך שיחק במכבי תל אביב ובנבחרת ישראל.

לאחר המשחק פגשתי את זיו הנרגש לשמוע את סיפורו המדהים.

זיו ברכות על האליפות, אני שואל את עצמי איך יכול להיות ששחקן שמשחק בהרכב אלופת המדינה בכדורגל מעולם לא שיחק בליגת העל?

מאז שאני זוכר את עצמי אני אוהב ומסביב לכדורגל. גדלתי במכבי תל אביב עד גיל הנוער ותמיד הבהירו לי שרואים בי בלם עתידי בקבוצה. לאחר שבסוף גיל הנוער הודיעו לי שמשאילים אותי לקבוצה אחרת החלטתי לעזוב, הייתי צעיר והייתה זו מכה יותר מדי גדולה בשבילי.

אז פשוט פרשת מכדורגל? נשמע טירוף

שוב הייתי צעיר ואז התגייסתי. יצא שלא שיחקתי כדורגל במשך 8 שנים עד שבגיל 26 פנו אליי ממכבי בת ים ששיחקה אז בליגה ב'. משם המשכתי להופעל בת ים ולאחר שנתיים נפצעתי ופרשתי.

בשנים הללו זיו הלך בעקבות אביו שבמקביל למקצועו ככדורגלן עבד גם באגד. לאחר 20 שנה בחברת באגד זיו עבר לתפקיד ניהולי בחברת "מיקה-תפעול תחנות דלק".

זיו אני לא מבין שום דבר מהמקצועות הללו לא דורש כישורי כדורגל אז איך שמרת על כושר?

בגיל 32 הצטרפתי לותיקים של מכבי תל אביב שאז עוד לא שיחקה בליגה ושיחקה רק משחקי ראווה. במקביל שיחקתי בהרצליה, בני יהודה, הפועל חולון, ואז מהיום שמכבי הצטרפה לליגה אני משחק שם. למעשה אני משחק שם מעל 20 שנה!

אתה חולק את מרכז ההגנה עם אגדת הנבחרת הבלם אמיר שלח (שלמעשה הוא גם עוזר מאמו הנבחרת) איך זה לשחק איתו?

אמיר הוא מקצוען אמיתי ומודל לחיקוי, אדם חרוץ ועניו. אנחנו חולקים את מרכז ההגנה של מכבי בשתים עשרה השנים האחרונות ולמעשה אני השחקן שהוא שיתף איתו פעולה במשך הכי הרבה שנים. זו באמת זכות.

נספר קצת על מבנה הליגה. הליגה מורכבת משתים עשרה קבוצות כהשלושה שמסיימות ראשונות עולות לבית עליון והשתיים שמסיימות ראשונות מגיעות לחצי הגמר מול הקבוצות הצפוניות. ראשונה נגד שניה. שתי המנצחות מגיעות לגמר. חצי הגמר של מכבי היה מפגש קשה מול מכבי נתניה של חיימוביץ ורביד גזל ואותו מכבי ניצחה 4-2 כדי להגיע לגמר מול עפולה. מכבי ניצחה במשחק זה 2-1 משערים של גיא טובאק ויקיר שינה. למעשה רוב הקבוצות בליגה הם התאגדויות של השחקנים עצמם אבל במכבי המועדון הוא זה שמנהל את העניינים.

הסגל של מכבי הוא ללא ספק הנוצץ מכולם. המאמנים הם אורי סלימאן וגבי לסרי ובסגל שחקנים כמו מיכאל זנדברג ולצד זיתוני ושלח משחקים גם יואב זיו, ברק בדש, לירן שטראובר וקרלוס צ'אקנה.

שמע זיו אני רואה את השמות ששיחקת איתם ואני לא יכול שלא לשים לב שהם צעירים ממך ועם היסטוריה די מרשימה בליגת העל איך אתה מצליח להישאר רלוונטי?

אני פשוט אוהב כדורגל. ישנם שחקנים שלאחר הפרישה סיימו את סיפורם עם הכדורגל אני פשוט מתרגש לעלות על הדשא כל פעם מחדש. למעשה אני משחק כל כך הרבה שנים שהספקתי לשחק עם גילי טפר ולאחר מכן עם בנו רם טפר.

איזה עוד שחקנים גדולים הספקת לשחק?

וואו יש כל כך הרבה. שיחקתי עם אורי סלימאן וגבי לסרי. אריה מזרחי, ויקי פרץ, אבי כהן, וחיי קריס.

יש מסר שאתה רוצה להעביר לקוראים?

תמיד תעבדו קשה בשביל להגשים את החלומות שלכם. ואף פעם לא מאוחר מדי להגשים חלומות. הנה לקחתי אליפות ראשונה בגיל 52.

אז לא נותר לי לאחל לזיו לקבוצתו ברכות על האליפות ולמעשה על הדאבל עם האליפות בליגת העל. באמת אחד הסיפורים הרומנטים של השנה בספורט הישראלי.

Subscribe
Notify of
14 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Avri
Avri
15/06/2024 10:16:19

מצוין, כיף לקרוא, המון תודה צפריר. זה לא נכון אגב, שלעולם לא מאוחר מידי. הגוף בגיל מסוים פשוט נפצע בקלות מתזוזות מהירות והעלות גדולה מהתועלת. זה ליחידי סגולה עם גוף עמיד, חבורת לברונים.

אלכס דוקורסקי
15/06/2024 10:22:15

צפריר, תודה רבה. יופי של ריאיון. לא הכרתי את זיו זיתוני, אבל צפיתי לא מעט באחיו, אורן, ששיחק אכן היטב בליגה הבכירה.

אשך טמיר המקורי
15/06/2024 14:32:28

אורן היה שחקן איכותי מאוד.
50-50 חכם בעל בעיטה נהדרת מרחוק.

אלכס דוקורסקי
15/06/2024 18:32:00

הצטיין עוד במדי צפרירים חולון, בזמנו.

אשך טמיר המקורי
15/06/2024 20:13:14

את זה כבר לא זכרתי

Yinon Yavor
15/06/2024 11:18:09

תודה.
שופך אור על נקודות שלא שמים אליהן לב בדרך כלל.
על הכבוד לזיו, וגם לך צפריר

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מקסים! תודה רבה צפרירוס

דוקטור רזי הופמן
15/06/2024 13:33:50

תודה רבה צפריר, כתבה מצוינת ומפתיעה.
נעלמת לנו באתר והנה חזרת. אני זוכר מצוין את אורן זייתוני, על זיו פעם ראשונה שאני שומע.

דוקטור רזי הופמן
15/06/2024 18:43:19
Reply to  Tzafriros

טוב שאתה עדיין איתנו, זה העיקר.

דוקטור רזי הופמן
15/06/2024 15:58:33
Reply to  Tzafriros

צודק באופן חלקי
מכבי ת"א כדורגל, כדורסל (אולי הערב) בוסטון (בע"ה), וריאל מדריד על כל הקופה. מצד שני מה יהיה עם באיירן, מילאן והכי חשוב מנצסטר יונייטד? יונייטד לקחו רק FA ולא יהיו באלופות או בליגה האירופית שנה הבאה…
🙁
לא כזה עצוב.

אשך טמיר המקורי
15/06/2024 14:31:39

אחלה ומרענן.
תודה

אבי יחיאל
אבי יחיאל
17/06/2024 8:44:02

זיו זיתוני כמו אח גדול בשבילי בנאדם נדיר היה כשרון מטורף בילדותנו באמת שחקן שחקן… לפעמים גרם מזל יותר חשוב מקילו של כשרון… שנתון בינוני בנוער וחוסר מזל זה הסיפור…. רק טוב אח יקר שמח בשבילך….כבוד.