היהלום החדש/ צפריר אוזדובה

לוקאס בלטראן עבר עונה חלומית. היו הרבה חששות בריבר פלייט לאחר עזיבת חוליאן אלברז למנצ'סטר סיטי אבל אלו התבררו כמיותרות. יש כוכב חדש בכדורגל הארגנטיני והוא חד כתער. ע"פ הדיווחים הוא צפוי לחתום השבוע בפיורנטינה תמורת 25 מיליון יורו בנוסף לבונוס לריבר במקרה של מכירה עתידית.

עונת פריצה חלומית

ריבר פלייט זכתה לאחרונה באליפות ארגנטינה בצורה מרשימה כשהיא בפער 9 נק' מהשניה ט'זרס מקורדובה. היא עשתה את זה בהרבה כישרון תוך הצגת כדורגל שוטף והתקפי עם כוכבים כמו איגנסיו פרננדז שחזר מברזיל, אזקייל ברקו הקטן (1:67) ניקולס דה לה קרוז האורוגוואי ואנסו פרז הגרזן באמצע (פתח בגמר מונדיאל 2014 נגד גרמניה) ועם מרטין דמיקליס המאמן החדש שנכנס לנעליים הגדולות שהשאיר מרסלו גז'רדו בהצלחה ולקח אליפות בעונתו הראשונה. הוא היה סימן שאלה גדול כמאמן כי הניסיון היחיד שלו היה עם הנוער של באיירו מינכן בה כיכב כשחקן.

אבל מעל כולם עמד לוקאס בלטראן. מה שמדהים בסיפור ההצלחה שלו הוא שבריבר לא כל כך האמינו בו. תחילה ניסו להשיג לעמדה את לואיס סוארז מאתלטיקו מדריד שזה לא עבד החתימו את הכוכב הקולומביאני מיגל בורחה שכבש צמד בבכורה שלו. אם תוסיפו את העובדה שדמיקליס משחק עם חלוץ אחד תבינו שסיכויי בלטראן להשתלב בהרכב היו קטנים. אך בורחה החל לאכזב ובריבר רצו פיתרון מהיר. גם אז בלטראן לא קיבל את חולצת ההרכב כי הם רכשו את החלוץ הותיק והיציב סלומון רונדון הוונצואליאני. אך גם הוא לא הצליח לתקוע יתד בהרכב. בסוף דמיקליס נאלץ לתת הזדמנות לשחקן הבית בלטראן שחזר העונה לאחר השאלה בקולון.

עד המחזור החמישי הוא אפילו לא קיבל הזדמנות ממשית ובמחזור החמישי קיבל הזדמנות בהרכב מול ארסנל בגלל שדמיקלס עשה רוטציה בעקבות הסופר קאפ הארגנטיני ובישל. במחזור השישי קבל עלה כמחליף נגד לאנוס בדק' ה 67 וכבש תוך 20 דק' במחזור השביעי נגד ראסינג כבר פתח בהרכב כבש שער נוסף ומאז תקע יתד בהרכב.

בעונתו הראשונה בריבר כבש 5, לאחר מכן הושאל לקולון. בקולון כבש 6 שערים ב 31 הופעות לא מספרים שמספרים על מה שהיה עתיד לבוא העונה כשהוא כובש 17 שערים (14 בליגה) מוביל את ריבר לאליפות ולשמינית גמר גביע הליברטדורס (הטורניר בעיצומו וריבר ניצחה במשחק הראשון את אינטרנסיונל). הוא בנקר בהרכב כבש שערים חשובים, יש לו את התכונות הנחוצות לחלוץ מטרה קלאסי. תנועה ללא כדור, שליטה בכדור, בעיטה מדוייקת נגיחה והכי חשוב רעב בלתי נלאה לשערים הוא גם בישל 3 פעמים. לאחר עזיבת חוליאן אלברז אף אחד לא חשב שהעמדה תאויש ע"י שחקן בית ועוד בלטראן שכבר בן 22 ובהחלט פרח מאוחר. עכשיו כל האפשרויות פתוחות בפניו.

יש לו עכשיו בעיה רצינית, עקב שורשיו האיטלקים ומכיוון שהוא כרגע לא נמצא בתוכניות של סקאלוני. מאמן איטליה מנצ'יני לוחץ עליו להצטרף לנבחרת איטליה.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

    1. לא בור לי מדוע לא שירשרת פה על המשחקים בדיומא, יכול להיות שהיית מושך אותנו לראות כמה משחקים בלייב.

  1. צפריר, מעניין מאוד. תודה רבה. נעקוב בעניין אחר הקריירה של בלטראן ונאחל לו הצלחה רבה.
    לא מעט ארגנטינאים הם ממוצא איטלקי בשל גלי ההגירה הגדולים אליה בשנים עברו (הספר 'מרקו', שעובד לסדרה המצוירת הנהדרת, המחיש היטב את העניין). נבחרת איטליה אימצה בחום את מאורו קאמורנזי, ארגנטינאי ממוצא איטלקי, ששיחק במדיה בהצלחה רבה וזכה עמה בגביע העולם ב-2006.

    1. גם במשחקי איטליה האחרונים פתח שם חלוץ ארגנטיני בשם מתאו רטגי ששיחק בטיגרה פרבר מדהים ביופיו של בואנוס איירס וזה מבלי שיש באמתחתו משחק בינלאומי אחד בקריירה

  2. יופי של פוסט. בלטראן הבקיע בליגה 12 שערים ב-25 משחקים. מקום 3-5 בטבלת מלך השערים בליגה הארגנטינאית שהסתיימה לפני זמן קצר. גם אני הייתי בטוח שמיגל בורחה החלוץ הקולומביאני המצטיין שריבר קנתה יהיה החלוץ הפותח. גם סלומון רונדון החלוץ הוותיק והמצויין מוונצואלה שהגיע לא בכושר טוב. שניהם משחקים מדי פעם וגם כובשים מעט שערים.
    .
    לגבי האליפות של ריבר. זו היתה אחת המרשימות בשנים האחרונות. פעם ראשונה שדה מיצ'ליס מאמן קבוצת בוגרים. איזו הצלחה. צריך לזכור שמרסלו גז'ארדו שעזב אחרי שמונה שנים מעולות זכה רק באליפות אחת.
    עוד עובדה ראויה לציון: בוקה שזכתה בשתי האליפויות האחרונות סיימה במקום השביעי בפער של 17!!! נקודות מריבר.
    הנה קישור לאליפות המרשימה של ריבר ודה מיצ'ליס:
    https://sports.walla.co.il/item/3594671
    .
    ובנוסף:
    בעוד שבאירופה הקבוצות מתכוננות לליגות שתתחלנה בקרוב, הרי שבדרום אמריקה המצב שונה לחלוטין. בכל מדינה משחקים בשיטה שונה וגם לוחות הזמנים לא חופפים. בארגנטינה הסתיימה הליגה בעוד שבברזיל טורניר הברזילראו, שזו הליגה הארצית, נמצא במחזור ה-18. בוטאפוגו מובילה בפער מרשים עם 44 נקודות בעוד שהבאה אחריה, פלמנגו עם 31 נקודות בלבד.
    .
    גם גביע הליברטדורס נמצא בשלבי שמינית הגמר. השבוע מתקיימים משחקי הגומלין.
    ריבר נגד אינטרנציונלה. במשחק הראשון היא ניצחה במונומנטל 1:2. את אינטרנציונלה מדריך המאמן הארגנטינאי אדוארדו 'צ'אצ'ו' קאודט. אחד מעוזריו הוא לוצ'ו גונזלס שחקן ריבר ונבחרת ארגנטינה בעבר שזכה בקופה ליברטדורס בשנת 2015.
    ריבר התחזקה בשני שחקנים שלה לשעבר מנואל לנסיני וגונזלו 'פיטי' מרטינס.
    יש שידור ישיר הלילה בשעה 02:50 בערוץ ספורט 1.
    .
    בוקה תשחק בבונבונרה נגד נסיונאל האורוגוואית. המשחק הראשון הסתיים בתוצאה 0:0.
    לבוקה לא הייתה שנה טובה בליגה. היא פיטרה את הוגו איבארה שהביא אותה לאליפות והביאה במקומו את חורחה אלמירון שייצב את הקבוצה.
    לבוקה הגיע כתיגבור שם גדול, תרתי משמע, החלוץ האורוגוואי אדינסון קבאני. לא ברור מה כושר המשחק שלו.
    גם למשחק הזה יש שידור ישיר מחר בלילה.
    .
    כמו כן יש שידורים של המשחקים האחרים בטורניר וגם אלה של טורניר הקופה סודאמריקנה.
    השעות הן לא נוחות לצפייה אבל ניתן להקליט. זה כדורגל שונה באופיו מהכדורגל האירופאי המלוקק למדי ויש משחקים טובים מאד ומעניינים.
    .
    לגבי מתיאו רטגי. הוא במקור שייך לבוקה אבל שיחק בטיגרה והצליח שם מאד. הוא נמכר לגנואה במחיר של כ-15 מיליון יורו. והוא שיחק בנבחרת איטליה וכבש במשחקו הראשון שם.
    הוא לא היחיד ממוצא ארגנטינאי שמאמן נבחרת איטליה שוקל לזמן:
    https://www.ole.com.ar/futbol-internacional/italia/galoppo-italia-mancini-prestianni-di-cesare_0_PTFpq7oJ6r.html

  3. ריוור זו.אל אהלי של ארחנטינה ,
    כאשר זמאלק זו בוקה .
    בוקה שפך ,פה , דלתא , מה שצירצו.שם.נפוץ לעיר התחתית אזור המלחים הזונות הפשע אזור החיים של מוכי.הגורל, ואכן משם יצאה משפחת הגמדים שענתה לשם מארארדונה עם דייגו שצפצף
    על כל העולם גם על חייו ובין היתר
    עיצבן בהתרסה את כל המעמדות העליונים עם נשיקות בפה לקלאודיו קניג'ה גועל נפש מכוון :
    על אותו משקל אמרהנאדית פיאף
    יחדת שכונות.העוני הפריזאית מילדות כזו יכולה לצאת או זמרת או זונה …
    וכל ההקדמה הזו גדי להתפלא מה באמת ריוור אלופה ?

  4. וכמובן תודה צפריר על פוסט נדיר
    זו הפעם.הראשונה.שאני מגיב כאן
    באתר בנושא כדורגל ולא מחוסר
    ידיעה או חוסר היכרות.
    אשמח לקרוא על קצת כדורגל מהיבשת ומבטיח בחום להגיב ולא רק להגיב אלא אף להעשיר את קוראי האתר בקצת ידע פנימי ותיירותי מהיבשת .

  5. האמת, משחק דיי משעמם עד כה.
    ריבר פלייט שומרת חזק בהגנה וכמעט לא יוצאת להתקפות עד כה. נראה כאילו שומרים שם על התוצאה מהמשחק הקודם. אינטרנציונל מעיזים יותר אבל לא מצליחים לעבור את ההגנה הצפופה ממול. אם ישימו גול המשחק יתעורר?

    1. אלאן פטריק עם גניבה של 30 ס"מ שהשופט לא ראה, חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח, שם אותו בזווית יותר טובה מחוץ לרחבה ובעט עונשין לפינה שתיעתע בשוער ריבר

  6. חילופים הגנתיים באינטר, מכניסים מגנים ובלמים גבוהים. התוצאה מספקת, ויש עוד 10 דקות לשמור עליה.

    1. אם לא ראית את בעיטות העונשין, פספסת בגדול מאד!
      איזה מתח וכשנגמר לא היה זמן לכתוב כלום. אז אני מעדכן עכשיו קצת.
      למרות משחק מצוין של אינטר בחצי השני, אחרי שהובילו בשער בסך סיכום שני המשחקים, המאמן החליף 3 שחקנים לקראת הסוף הכניס מגנים גבוהים וחזקים ולקח הימור שעליו אני בטוח שהוא מתחרט גם עכשיו. היה ברור שבוקה ילחצו כדי להשוות והגנת אינטר התבלבלה והשאירה 3 שחקנים פנויים לגמרי ברחבה בכדור קרן. איזה טימטום. טוב שלא היתה הארכה אלא ישר פנדלים.
      כל ה 6 הראשונים לכל קבוצה בפנים ואז שתי החטאות, אחת בכל צד, כאילו שלא היה לחוץץץץץץ…..
      ואז המשיכו ואחד משחקני בוקה החמיץ והשוער של אינטר סגר סיפור מול שוער בוקה.
      בתכלס, הגיע לאינטר והיה להם מזל בסוף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט