You are currently viewing גמר, דאלאס בבוסטון –  משחק מס׳ 2 – סיקור  / אבי טרכטמן מהבית ויוסי ברקלי מהמגרש

גמר, דאלאס בבוסטון – משחק מס׳ 2 – סיקור / אבי טרכטמן מהבית ויוסי ברקלי מהמגרש

אז היום נעשה משהו מיוחד. אבי יכתוב מהטלויזיה שלו (בעצם, המחשב אבל תדמיינו איתי) ואילו יוסי ברקלי כפרה עליו, יספק לי תמונות, וידאו, צילומים, ציורים ושאר מולטימדיה (פרט לציורים, לא נראה לי שהוא יצייר). בינתיים אבי יקווה שבת ה 4 וחצי שלו תספק בלראות פפה ולא תפריע לאבי יותר מדי לראות את לוקה (אמא נסעה לסן פרנסיסקו, אז אני לבד, עם המטרה המוצהרת שהיא תישאר בחיים עד שאמא חוזרת בסוף השבוע).

אז קודם כל – חובות – האוכל. אז כאמור, אני לא באולם. לא בטי.די ובטח שלא בקריפטו, אבל לפחות לי יש האנגר סטייק מבקר אנגוס במידת מדיום רייר, אז בינתיים:

צפייה מהבית: 1

צפייה מהאולם:0

אבל כאמור, כשאני באולם יש יחסית שקט מהילדים, ופה אין.

צפייה מהבית: 1

צפייה מהאולם: 275

— והמשחק מתחיל:

לוקה עולה פצוע, היה עאלק בסימן שאלה לפני המשחק, כשגם לסבתא של אשתי היה ברור שהוא ישחק, ואכן לא רק שהוא משחק אלא שהוא גם ממש טוב ברבע הראשון. נכון, בדיוק כמו במשחק הראשון הוא לא ממש מוסר אסיסטים, אבל הוא כן קולע כל דבר, וביחד עם העובדה שהוא (ועזבו הוא – פאקינג קיירי במיוחד) שומרים ממש טוב, נדמה שדאלאס הגיעה לשחק וממש לשחק. מהצד השני, טייטום עם כל הסמות׳יות שלו, לא משהו. הורפורד וויט גם לא משהו ומי שכן משהו זה ג׳רו הולידיי שמנצל את החורים היחידים בהגנה של בוסטון, ופורזינגיס שהוא פשוט גבוה יותר מקליבר (שמצידו, איבד בפציעה שלו בעיקר את היכולת לקלוע מהשלוש. היה צלף, הפך להיות פוזל) ובטח שיותר מהשומר שלו בפוזשן הבא, אחד קיירי אירווינג. מטר ותשעים. צריך גם לומר מילה טובה בהתחלה על ג׳יילן בראון שנתן דאנק נפלא, ולמרות חוסר מחץ בהתקפה, נותן יופי של הגנה ולפחות ברבע הראשון הוא מורגש יותר מהכוכב האחר והיותר מתוקשר של הסלטיקס.

בכל מקרה, קיירי עושה שתי חדירות, בול אותו דבר, שתיהן מוצלחות. הורפורד הזקן קולע מהשלוש, ג׳וש גרין סוחט עבירה מהשלוש עם שניה לסיום הרבע, ורבע כדורסל חזק גם אם מעט מבולבל (היו כמה החלקות וצעדים וכאלה) מסתיים כשדאלאס מובילה ב-3. כשלוקה עם 13 וקיירי עם 8 מובילים את המובילים, ואילו פורזינגיס עם 8 והולידיי עם 6 מובילים את המפגרים אחריהם, כשלטייטום יש 4 זריקות, שני ריבאונדים ואפס נקודות.

השמן הלבן הזה? הוא דווקא די בסדר בכדורסל (וזה בגלל שאני מדבר על לוקה, ולא על עצמי הפעם)

וכך, הרבע השני מתחיל ולוקה קולע 7 נקודות בתוך קצת פחות מ 2 דקות. מאד נורמלי מהפצוע הזה. מאד.

הנה שתי עובדות על כדורסל:

א. אתה יכול לשחק ממש טוב, מסירות, מהירות, להגיע לפני היריב לכל מקום, מבטים פנויים, ועדיין אם אתה לא קולע את כל המצבים האלה, אתה תפסיד.

ב. אתה יכול לשחק ממש טוב, מסירות, מהירות, להגיע לפני היריב לכל מקום, מבטים פנויים, ועדיין ליריב יש את לוקה. אז אתם יודעים…

רק ש… לא, טייטום שבינתיים אפילו הצליח לקלוע אחת, מחליט לעשות את מה שלוקה לא מצליח לעשות – שזה למסור אסיסטים (3 כאלה בדקות הראשונות של הרבע השני), ובוסטון נוטלת את ההובלה, בטח כשהשחקן הכי טוב על המגרש שלא נולד בסלובניה גם נולד באירופה, לטביה במקרה שלו.

ואם כבר מדברים על הלטבי, צריך לציין שהדומינקני הזקן באמת לא רע היום, אבל פורזינגיס הוא גיים צ׳יינג׳ר שצריך לשחק יותר. ואם כבר, אולי צריך לתת לשניים דקות ביחד. אבל בטח לא על חשבון הולידיי שלצד פורזינגיס, הוא הטוב שבשחקני בוסטון היום, כשהוא מנצל יכולת חתולית לקבל כדורים מתחת לסל, ואת הגוף החזק שלו לקלוע אותן. דונצ׳יץ׳ נרגע בצד השני, אבל נותן סוף סוף אסיסט (טוב, השלישי שלו היום, אבל הפעם גם אחד יפה) לדרק ג׳ונס. ושוויון עם 2 וחצי דקות לסיום המחצית.

פורזינגיס עושה פורזינגיס (אבל מחטיא הפעם)

מאז, הולידיי קולע עוד 5 נקודות עד המחצית, טייטום ממשיך למסור וכאלה, דונצ׳יץ׳ אדיר ברבע הראשון, אדיר בשתי הדקות הראשונות של הרבע השני, אבל מאד רגוע מאז (היתה לו איזה שלשה מתישהו באמצע) ובוסטון מובילה ב-3 במחצית. דונצ׳י׳ץ עם 23, קיירי עם 10, דרק ג׳ונס אקטיבי עם 7 מובילים את המפגרים בינתיים, ואילו הולידיי המעולה עם 17, פורזינגיס רק עם 4 זריקות ורק עם 13 דקות אבל עם 10 נקודות. ג׳יילן בראון עם 8, וטייטום מתחפש לכריס פול ואמנם קולע רק 2 סלים (5 נקודות) אבל מוסיף 8 אסיסטים. בוסטון כולה עם 2 מ-14 מהשלוש, או כמו שהפרשנים אומרים: אם הם מובילים ככה – חכו מה יקרה כשהקליעות יפלו. אני נוטה להסכים איתם.

הפסקת מחצית בשביל להכין סנדביצ׳ים לבת, ולהורות לה לשמור על שקט תעשייתי. (בהצלחה חלקית מאד).

במחצית השניה, אלו גאפורד ווושינגטון שמתחילים היטב, אבל ג׳רו ווליאמס עושה את שלו מהצד השני, טייטום מתעורר, בראון עם כמה מהלכים יפים, פורזינגיס חזר למשחק, וממשיך להיות גבוה יותר מכל השאר (החטיא אחת וקלע אחת, אבל הוא עדיין גיים צ׳יינג׳ר) והמשחק מתחיל לעבור לצד של בוסטון. לא גמור עם 6 נקודות הפרש וחמש דקות לסיום, אבל יש מומנטום ברור, ובעיקר נדמה שהקבוצה בירוק פשוט מעט טובה יותר גם כקבוצה וגם כאוסף אינדבדואלים שלא קוראים להם לוקה. אבל היי גם בדאלאס בפעם הקודמת שבדקתי היה רק אינדבדואל אחד בשם הזה. וגם הוא קצת נרגע מאז הדקה ה-14 של המשחק.

ג׳יילן ״נודניק״ בראון

צריך לומר בוסטון היא קבוצה מצוינת שמשחקת כדורסל קרוב לשלמות בשני צדי המגרש, אבל היא עושה את זה בלי אלפא של ממש. אני יודע שהאלפא אמור להיות טייטום, אבל העובדה היא שהוא לגמרי חלק ממכונה משומנת, וטוב לו עם זה (ע״ע כל האסיסטים שלו). האם יש מצב שזאת תהיה האלופה הראשונה בלי כוכב מובהק מאז… דטרויט? למרות שהיום עם 23 בינתיים, כשהוא ממשיך להיות שחקן המטרה בצבע בתור סנטר פוינט, אל-לה גארי פייטון השני או ברוס בראון וכל מיני כאלה – הוא ג׳רו הולידיי, ובוסטון ביתרון 12. ובצד השני, אקסום קולע שלשה, אירווינג קולע נקודות ראשונות מאז הרבע הראשון (מהקו), פריצ׳רד דופק שלשה מהלוגו עם הבאזר, ובוסטון מובילה ב-9 עם רבע אחד לסוף.

בדאלאס בינתיים, כרגיל לוקה מוביל עם 29 וגם 9 אסיסטים (אחרי האסיסט הבודד שלו מהמשחק הקודם) והוא גם קרוב לט״ד. קיירי עם 12, וושינגטון עם 11 ולייבלי לא קולע אבל מוריד 7 ריב׳. אצל המובילים , כאמור הולידיי במשחק מעולה עם 23 וגם 8 ריבאונדים. דאבל פיגרים יש לטייטום (עשרה אסיסטים), וויט, בראון (7 אס׳) ופורזינגיס.

שתי הקבוצות ממשיכות אגב להחטיא בסיטונות מהשלוש, אם (נדמה לי) 4-15 מהשלוש לבוסטון ברבע השלישי בלבד. מתישהו זה יתיישר, אבל המתישהו הזה כנראה לא יקרה במשחק הזה, כשבוסטון ממשיכה להוביל בעצלתיים, ועם סל שדה ראשון מאד קיירי-י של קיירי, מאז הרבע הראשון, בוסטון לוקחת פסק זמן כשהיא מובילה ב-7 נקודות.

בינתיים אגב, אני מתקשקש עם ברקלי בוואטסאפ, בדיון על למי יש מושבים גרועים יותר – לי בקריפטו, או לו בגארדן, אנחנו נאלצים להסתפק בתיקו עם יתרון בנקודות לאבי כי בקריפטו לא צריך לשלם 10 דולר על אוכל ובגארדן כן, ונוק-אאוט לברקלי כי הוא במשחק ואני לא.

הסלובני סובל

אז כאמור, לוקה עייף, טייטום בדרך לטריפל דאבל, ווייט סוף סוף קולע שלשות. בראון חודר, ובוסטון ממשיכה להיראות פשוט כמו קבוצה טובה יותר בכדורסל, גם אם קיירי נותן מהלכים ספורדיים חביבים מאד (סוף סוף). 10 לבוסטון, חמש דקות לסוף, וצריך לומר שלפחות מהבית יש קצת הרגשה של גארבג׳, כלומר – פחות אינטנסיביות.

הולידיי ווויט משגעים את דונצ׳יץ׳ ואירווינג

עוד שלשה של דרק וויט שבסופו של דבר מגיע למשחקים שלו (שתי שלשות ברבע האחרון). בוסטון מובילה ב-14 עם שלוש דקות לסיום, ונדמה לי שאפשר כבר להתכונן לטיסה לאמריקן איירליינס (לאו דווקא עם האמריקן איירלינס אגב) ויש מצב שלו הייתי במגרש עכשיו הייתי מתחיל להתקפל, אבל אני לא אז אני לא ובתמורה אני זוכה למהלכים הגנתיים יפים של טייטום על קיירי, כשבכלל ההגנה של בוסטון היא פשוט מכונה משומנת. אין לה את הלהט והכעס שהיה לדטרויט הראשונה או השניה אבל יש לה יכולת חילוף מדהימה בהגנה, המון אחריות, ידיים ארוכות והמון פיזיות.

ביזארו קיירי – הגנה כן. התקפה לא.

אבל לדאלאס יש את לוקה, ועם סל ממש יפה על הורפורד (תזכירו לי למה הוא משחק, ולא פורזינגיס) דאלאס מורידה ל-5 בלבד, ואולי אולי תהיה כאן הפתעה. איבוד כדור לבוסטון, וושינגטון כמעט לבד עד הסל אבל אז… וווייט הנמוך ממנו בראש עם חסימה אדירה ממש (חתיכת שחקן האיש הזה. מי היה מאמין), ג׳יילן קולע ו-7 הפרש. חצי דקה לסיום. לוקה מחטיא, דאלאס מחליטה שאין לה אפילו כוח לעשות פאול, והמשחק נגמר באותם 7 הפרש, בדרך למשחק מס׳ 3.

בסופו של דבר, ג׳רו הולידיי היה השחקן המצטיין היום עם 26 נק׳ ו 11 ריב׳. ג׳יילן בראון קלע 21 עם 7 אסיסטים. ווייט וטייטום קלעו 18 כ״א כשהאחרון אמנם עם 6-22 מהשדה ורק שלשה אחת אבל גם 12 אס׳ ו 9 ריב׳. פורזינגיס משחק מעט (23 דקות) וקולע יפה (12).

בדאלאס לוקה עם ט״ד של 32, 11 ו 11 ואפילו 4 חטיפות, ומסתבר שבוסטון לא צריכה שהוא ימסור רק אסיסט אחד (או אפילו שהיא עצמה תקלע יותר מדי שלשות) בשביל שהיא תחנוק את הקבוצה ממול ותנצח. 17 לוושינגטון, 16 לקיירי, 13 לגאפורד שהיה טוב במחצית השניה וגם הוסיף 9 ריב׳. דרק ג׳ונס קלע 11 בדרך לחוזה נורמלי בעונה הבאה.

אה, והבת שלי? כפרה עליה היתה 98 אחוז בשקט. ואפילו הצלחתי להאכיל אותה.

Subscribe
Notify of
83 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
NFS
NFS
10/06/2024 5:46:18

פפה פיג rules!

קלייבה זה פשוט בדיחה עצובה, לא מתאים גם לנס ציונה. דאלאס נראים כל כך חלשים ובכלל לא באירוע.
בוסטון מאוד חזקים, קבוצה מצויינת. ייגמר 4:1 במקרה הטוב כי זה נראה בדרך לסוויפ קליל.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
10/06/2024 5:47:01

יופי של סיכום

גיא הירוק
10/06/2024 5:53:48

ממחזר תגובה שכתבתי בבלוג החי:

הכל מתחיל ונגמר בהגנה,
משחק שני שדאלאס לא חוצים את רף 100 הנקודות.
ג'רו הולידיי?
הסלטיקס היו צריכים את כל אחת מהנקודות שלו,
אבל החלק המשמעותי ביותר במשחק שלו זו ההגנה.
ההגנה אחד על אחד שהוא מציג, סו כיתת אומן.
בכל פעם שקיירי נתקע עליו ולא היה סוויץ', הוא נראה כמו דון קישוט בריקוד עם תחנת רוח.

ה-x פקטור זו הסכמה הקבוצתית בעצירת השלשות מהפינה של דאלאס.
עד המפגש עם בוסטון, דאלאס קלעו כמעט 6 שלשות מהפינה ביותר מק40%
אחרי ההשבתה במשחק שעבר,
הלילה הסלטיקס שוב חנקו את דאלאס,
כאשר הלילה הנתון הוא 1 מ-7.
אלו לא רק האחוזים,
זה גם העובדה שהסלטיקס חתכו לדאלאס את כמות המבטים של שלשות מהפינות ב-50%

טייטום, דרך אגב,
למעט פעמיים של ראש בקיר (כולל מיד ריינג' מטופש, כאשר יש המון זמן על השעון בהתקפה ברבע הרביעי. הכדור בקושי נגע בחלק החיצוני דל הטבעת…),
היה בסדר גמור.
הניע כדור,
מרבית בזריקות שלקח, הוא היה חייב לקחת.
צריך לדעת לנצח גם כאשר נותנים משחק רע.

תודה, חברים.
שאפו על הסיקור הסופר זריז!
מאחל שתזכו למשחק נוסף בבוסטון.

Smiley
10/06/2024 6:09:16

קרב נגריות מה שהיה היום, אבל לסלטיקס יש קבוצה טוב יותר (ואפילו ממש טובה) והם שומרים כמו חיות. משחק שני שהמאבס לא מגיעים ל-100.

הולידיי ו-וויט מנקים וסותמים את כל החורים על המגרש, הגנתית והתקפית.
כל דקה של פורזינגיס על המגרש שווה זהב לסלטיקס, הבעיה שהוא משך רגל וצריך לראות מה קורה איתו.

המאבס כרגע זה רק דונצ'יץ'.פתח נפלא ופשוט נגמר עם הזמן, כאשר לסלטיקס יש אוטציות בלתי נגמרות לשלוח עליו. אין לו את הלוקסוס לנוח כי קיירי טרם הגיע לגמר, והוא חייב להיות הרבה יותר אגרסיבי כדי להוריד עומס מלוקה, והצוות המסייע לא ממש בעניינים.

zenmaster
zenmaster
10/06/2024 6:10:13

תודה על הסיקור!
חבל מאוד, החמצה גדולה של דאלאס. בוסטון הייתה רעה מאוד בהתקפה, וקלעה באחוזים נוראיים מהשלוש. זה היה המשחק לקחת בtd garden. למזלה, דאלאס ענתה בערב קליעה מזוויע לא פחות ובמשחק של שחקן אחד בהתקפה. בדאלאס רק לוקה הגיע לסדרה, ופי ג'יי וושינגטון סביר מלבדם הקבוצה נשארה במינסוטה. קיירי חייב להתעורר ומהר כי הוא שיחק שני משחקים נוראיים.
בבוסטון, משחק הגנה מעולה של כל הקבוצה. ג'רו הולידיי אדיר וגם ווייט. הייתי כותב שוב שטייטום לא סופרסטאר אבל נראה לי שהצפייה בו מוכיחה את זה בעצמה. מנסים לומר שהוא טופ 5 בליגה אבל לא בטוח שהוא טופ 5 בקבוצה חחחחחחחחח 6/22 משחק התקפה נוראי ועכשיו הגיע הזמן לספר איך הוא תורם בסגירה לריבאונד ומניע כדור גיב מי א ברייק.
חוזרים לדאלאס לשני משחקים על גורל העונה. דאלאס חייבת לחזור למשחק 5 במצב של 2-2. זה יהיה קשה, אבל אפשרי, וידרוש התעלות של כל הקבוצה. לוקה לבד לא יספיק, וביכולת הזו בוסטון תסגור את הסיפור בגיים 5. במידה ודאלאס תיקח את שני משחקי הבית, הסדרה נפתחת ואפילו תהיה עם מומנטום לדאלאס. ניצחון היום היה חשוב וכמובן שטוב, אבל הסדרה לא גמורה ופתוחה לגמרי. הפסד באחד משני משחקי הבית כבר יגמור את הסיפור לצערי.
בלוקה(חוץ מהאיבודים) ננוחם

thetroll
thetroll
10/06/2024 6:48:59
Reply to  zenmaster

האם 6 מ 22 לדעתך זה משחק ההתקפה הממוצע של טייטום ? 6 מ 22 יכול להוכיח שני דברים:
1. שהוא לא כוכב כפי שאתה טוען.
2. שהוא פשוט עדין בחור צעיר שצלבו אותו על הופעות העבר (מהרגע הראשון שלו בליגה הוא מגיע עמוק אל תוך הפליאוף) כי בעבר ציפו שיקח אליפות כשלידו משחק האפס סמארט. למזלנו סטיבנס הבין באיזה צד מרוחה החמאה שלו והחליט להיפטר מסמארט מה שלמשל פרסטי לא עשה באוקלהומה (לשחרר את ראס ולהביא שחקנים טובים ליד דוראנט – מה שהרס לדוראנט את הקריירה – עם ראס כמו עם סמארט לא לוקחים אליפות). לבן אדם יש נשמה רגישה זה ברור והוא לקח ללב. הוא צריך אליפות אחת בכיס כדי להוריד את הקוף מהגב ואז כשישתחרר מהתוית של העלאק לוזר נראה אם הוא כוכב או לא. נראה אם הוא 6 מ 22 כמייצג.

zenmaster
zenmaster
10/06/2024 7:13:19
Reply to  thetroll

אין לי שום בעיה עם האדם. נראה בחור טוב עם אופי טוב בניגוד לשלל השיקוצים בליגה. עם זאת, בסוף זה ספורט, ובספורט השחקנים הגדולים מתעלים ברגע האמת, ושולטים במשחק. טייטום לא שחקן כזה, וזה בסדר. הוא ובוסטון מזכירים יותר את דטרויט של 2004 מבחינת הקבוצתיות מאשר את האלופה הקלאסית בnba. האם זה יספיק בדאלאס? כרגע נראה שכן(אני מקווה שדאלאס תחזור).
6/22 זה לא משחק התקפה מקובל של כוכב בגמר. אם לוקה היה זורק 6/22 היינו צולבים אותו ובצדק. אני רוצה לראות שלוקה יזרוק 6/22 וייקח 10 ריבאונדים וידברו כאן על איך שהוא מניע כדור תורם בריבאונד ונותן חסימות.
טייטום בעיניי הוא אול סטאר, וזה בסדר. פשוט חבל לראות שעל אף שהקבוצה מצליחה, הוא לא באמת מוריד את הקוף. אגב השוו אותו לסטף ב15(השוואה רעה, סטף היה טוב מאוד ב15, לכו למשחק 5). סטף הוריד את הקוף ב22. עד אז היה לו קוף. טבעת של טייטום ביכולת הזו לא מורידה כלום.
והם עדיין לא לקחו טבעת… אם בהמשך הסדרה ישחק ככה, זה הסיכוי הכי טוב של דאלאס לחזור

גיא הירוק
10/06/2024 7:23:03
Reply to  zenmaster

קרי במשחק 2, גמר 15: 5 מ-23, 2 מ-15 מהשלוש.
קרי במשחק 7, גמר 16: 6 מ-19, 4 מ-14 מהשלוש.

למען הסר ספק –
ברשימה שלי, קרי שני רק למג'יק ברשימת הרכזים של כל הזמנים, וגם זה יפתח לדיון אחרי שיפרוש.

לוקה השחקן הכי טוב בסדרה, את זה גם אימא של טייטום תגיד לך.
מה לעשות, בליגה יש את לוקה ויאניס בצמרת עם יאניס ולשג"א צמוד צמוד.
כל השאר?
הם כל השאר.

ועדיין,
טייטום שיחק הלילה.
הקליעה לא נכנסה?
זה לא עצר אותו מלהמשיך לתקוף ולהמשיך להפעיל את חבריו לקבוצה.
לא עצר אותו מלתת הגנה ולהילחם על הריבאונד.

אז נכון,
אין דרך לרשום שזה היה משחק טוב שלו,
אבל בהחלט יש דרך לציין שטייטום הוא שחקן כל כך רבגוני כך שגם כאשר הוא לא קולע יש לו תרומה משמעותית.

zenmaster
zenmaster
10/06/2024 7:42:01

אכן המשחקים שציינת של סטף הם משחקי נפל. ב15 פיצה על זה עם המשך גדול לסדרה, ב16 היה לו משחק אדיר בגיים 4 ובשאר הסדרה זו ידועה כשביקה היסטורית. גם ללברון היה את 11 ופיצה בעתיד. העניין הוא שטייטום בכלל לא קשור לדיון. הוא לא קשור ללברון או סטף. לא קשור ללוקה או ניקולה או יאניס. ולכן אני לא אומר שהוא לא שחקן טוב, או שהנוכחות שלו היום פגעה בבוסטון. אלא שמכוכב מצופה הרבה יותר. האם יוכיח אחרת בהמשך הסדרה/הקריירה? אולי.
האם זה מוריד במשהו מזה שהוא כדורסלן טוב מאוד, אול סטאר, חבר טוב לקבוצה ואדם שנראה די נחמד בכללי? בכלל לא.
אבל כרגע הסיבה היחידה שלדאלאס יש סיכוי בכלל לחזור לעניינים זה היכולת שלו, וחוסר האמונה של רוב הקהל בזה שהוא מסוגל לתת הופעה של 30 נקודות ולנצח משחק. ואם בדאלאס שחקני המשנה יצברו מומנטום, קיירי יתמודד עם ההגנה טוב יותר, וחוקה ימשיך להיות לוקה, בוסטון תסתבך.
בעיניי אגב קיירי ראוי ליותר ביקורת מטייטום והוא הסיבה לבור שדאלאס נכנסה אליו.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
10/06/2024 12:48:36

מה עם יוקיץ'?

thetroll
thetroll
10/06/2024 13:19:19
Reply to  zenmaster

אוקי לגבי טייטום אני מסכים פחות או יותר. גם אני רציתי לבעוט בו הערב לפרקים אבל אני סולח לו כי אני יודע מה הבן אדם עבר. מאז המסיבת עיתונאים ב 2022 אני המשכתי לדרכי הוא היה צריך להמשיך לחיות עם ההשמצות זה חייב לשרוט אותך איפה שהוא וגם לשים לך קוף ענק על הגב ואני רואה את הקוף הזה יושב לו על הגב בכל קליעה וקליעה שלו – זה קוף ענק אני לא יודע איך כל האחרים לא רואים אותו גם כן. אני בטוח שמי שיתרכז כמוני יראה אותו במדויק – זה קוף ממש ברור ואין לי ראיית על חלל זו ראיה ממוצעת אז אם אני רואה שם קוף בצורה כל כך ברורה אני בטוח שגם האחרים אם רק יתאמצו יראו אותו היטב. הוא כמעט בגודל של טייטום עצמו קשה לשחק כשכל הדבר הזה יושב עליך. . הקוף הזה מוריד שחקן חלומי של 85% 40% 50% בממוצע ל 6 מ 22 בסדרה הזאת אבל למזלנו יש שם שחקנים אחרים שאין להם קופים על הגב והם עוזרים לו. הולידיי המדהים – איך שהוא בא ישר אמרתי הולך על בוסטון השנה. אני מקוה שהוא מתקרב לתואר. ואז הוא יזרוק את הקוף לקיבינימט. אני זוכר שגם לסטף היה קשה מאוד בגמר ב 15 והנה גיא הביא את הנתונים ואני גם מאמין שעוד נראה משחק ענק אחד מטייטום בסדרה הזאת. אני אוהב את השחקן הזה. אהבתי אותו עוד מהדראפט הוא פשוט כל הזמן היה צריך לסחוב עליו עוד קוף (אז קראו לו סמארט). בקרוב הוא יוכל להיות משוחרר מזה.
נ.ב. די התאהבתי בדונקיץ בפליאוף הזה. יש לי מסקנות מאוד חיוביות עליו. כמובן שבעבר בעיקר בתקופת הבכיינות שלא לא מי יודע מה חיבבתי אותו אבל הגעתי למסקנות אחרות בפליאוף הזה. נרחיב בהזדמנות. אני עדין רואה את השלילי וזה למען הסר ספק אבל יש לו גם דברים חיוביים שלא הבחנתי בהם עד היום. יכול להיות שהם הופיעו רק עכשיו.

Last edited 15 days ago by thetroll
דוקטור רזי הופמן
10/06/2024 7:15:12
Reply to  zenmaster

כל פעם שקיירי עשה קולות, מאזו לקח פס"ז.
הוקסמתי.

gogo
gogo
10/06/2024 6:30:49

תודה לשניכם על הסיקור
נהנתי מאוד לדווש על האופני כושר 3 רבעים( ברבע הרביעי נגמר האוויר)
הרושם שלי הוא כשטייטום ביום קליעה פחות טוב המשחק של הסלטיקס שוטף יותר, כשטייטום תורם רבות בלי לקלוע.
קיירי לא הגיע לסדרה בזכות ההגנה המדהימה של הסלטיקס
לא יהיה סוויפ….

etayef
etayef
10/06/2024 6:57:35

תודה על הסיקור.
אני תוהה לגבי דיוני האלפא: האם לבוסטון יש מנהיג, מי המנהיג? האם אפשר לנצח ללא אלפא.
בעיני לא כל כך רלוונטי.
אם מתעקשים על תיאוריות לפי הטבע, יש אלפא, וזה המאמן.
להבנתי ברוב המקרים קבוצה מאומנת היטב עם כוכבים שיודעים את תפקידם תנצח קבוצה שבה השחקן המוביל דומיננטי מהמאמן.
גם לא חסר לי לא ג'ורדן, ולא לברון. תנו כדורסל טוב עם קבוצת הגנה איכותית והנעת כדור, כשכל ערב מישהו אחר יכול להפתיע, הרבה יותר מהנה.
משאיר בכיף את סיפורי גיבורי העל למארוול.

דוקטור רזי הופמן
10/06/2024 6:59:11

מה שהיו"ר אומר: לא רק שהוא משחק אלא שהוא גם ממש טוב ברבע הראשון. מסקנה? לוקה פצוע קשה כמעט בקומה…
כמה חנטריש מאכילים אותנו?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ברור זה סיפורי האדרה מבית מייקל שפעת פירס כסא גלגלים קובי אצבעות שבורות לברון דה גרוין יאניס חסר רצועות וכל סיפורי גיבורי מארוול.
זה למכור סיפור טוב של לוחם שחזר משדה הקרב חבול ופצוע מדמם ומוביל לנצחון…
האתוס האמריקאי ווי אר אול וויטנס.
מוכר יותר נעליים וגם מגיני ברכיים בנדים ותחבושות עם ציוד רפואי

עמיחי קטן
10/06/2024 7:05:27

תודה לשניכם.
המחצית הראשונה הייתה מחצית של שיפוט ביתי די מובהק, וגם במחצית השנייה הוא הופיע בכמה נקודות קריטיות, אם כי היה מאוזן בגדול.
חוץ מזה, דונצ'יץ' השחקן הכי טוב בסדרה, אבל 6 השחקנים הבאים ברשימה שייכים לבוסטון, ואם אני צריך לעשות ג'ייסון קיד ולבחור שחקן הכי טוב של בוסטון תוך כדי התעלמות מטייטום אז הבחירה הברורה היא פורזינגיס, שמבחינתי היה מתחרה ראוי לטייטום על התואר הזה אם היה מצליח להישאר בריא.

דוקטור רזי הופמן
10/06/2024 7:07:36

משפט המפתח בכל המאמר הזה נוגע לטייטום: העובדה היא שהוא לגמרי חלק ממכונה משומנת, וטוב לו עם זה. הוא אמר כבר כמה פעמים עוד מלפני הפלייאוף שהמטרה היא לא MVP שלא לקחת תואר. הוא עדיין לא בפריים שלו ויהיו לו עוד מספיק הזדמנויות לקחת MVP, אם לא השנה אז שנה הבאה או זו שאחריה…
השורה התחתונה היא הדגל החדש.

zenmaster
zenmaster
10/06/2024 7:14:34

עדיין אין דגל דוק נראה ביום ראשון מה מצבנו. 3-1 וזה שלכם

דוקטור רזי הופמן
10/06/2024 7:50:48
Reply to  zenmaster

נכון
אבל המטרה היא לא תואר אישי, לזה התכוונתי. כל מה שיבוא אחרי כן גם על הכיפאק. בינתיים ה MVP שלי בשני המשחקים זה טייטום כי הוא עובד בשביל כולם.

zenmaster
zenmaster
10/06/2024 7:55:20

לא יודע דוק…
כרגע מבחינת הmvp(בהנחה שלוקה לא רלוונטי כי עוצרים את הסדרה ב0-2) בראון וג'רו עדיפים בוודאות. פורזי ווייט גם לדעתי אבל זה כבר נתון לויכוח. אצלי הוא 6 ברשימה כי גם ללוקה יותר מגיע.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  zenmaster

האמויפי כרגע זה גרו

zenmaster
zenmaster
10/06/2024 8:06:17

מסכים, בראון שני.

דוקטור רזי הופמן
10/06/2024 8:26:20
Reply to  zenmaster

לא מסכים עם שניכם.

דוקטור רזי הופמן
10/06/2024 8:54:28
Reply to  zenmaster

זה מוואלה שמביא את דברי טייטום
"אנחנו כל כך קרובים למטרה שלנו, למה שאתן לאגו שלי או לצורך שלי לקלוע נקודות לעמוד בדרך שלנו?" תהה טייטום. "בכל פעם שלקחתי שני כדרורים ראיתי מולי שלושה שחקנים. לא הייתי צריך לעשות שום דבר יוצא דופן – פשוט למצוא את השחקן הפנוי".

zenmaster
zenmaster
10/06/2024 9:29:37

דוק מה הקשר לאגו? לא אמרתי שיכריח זריקות.
פשוט אם לוקחים 22 מהן, עדיף לקלוע יותר מ6… ואם הוא ימשיך לקלוע באחוזים כאלה, אז זה יעמוד בדרך למטרה. לקלוע נקודות זה מסייע למטרה חחחחחח

דוקטור רזי הופמן
10/06/2024 10:27:40
Reply to  zenmaster

כן, אני מסתכל על חצי הכוס המלאה, זה לא 8 מ 30 ויש שם גם 12 אסיסטים שזה כמו השיא הקודם שלו.
לא נורא!

zenmaster
zenmaster
10/06/2024 10:36:10

לא נורא אבל גם לא כזה טוב.

דוקטור רזי הופמן
10/06/2024 11:08:38
Reply to  zenmaster

יש לי אמון שהשנה גם לוקה אם לוקה נותן 50 נקודות וטריפל, הסלטיקס עדיין לוקחים.
גם בגלל העגלה של דה שוט.
ו 12 אסיסטים עם 10 ריבאונד זה יפה מאד למי שנקרא טייטום.

עמיחי קטן
10/06/2024 7:07:59

הנתון של הסדרה עד כה – דונצ'יץ' עם 8/21 לשלוש (38.1%) ושאר דאלאס עם 5/32 (15.6%)

דוקטור רזי הופמן
10/06/2024 7:13:44

הפתרון הגדול של הסלטיקס הוא להתיש את הדונקיץ. כן הוא יכול להיות מדהים אבל כשהוא מתעייף הוא יחטיא והרבה. טוב שלא עושים עליו שמירות כפולות ככה הוא לא יכול להיכנס לעניינים מעבר לקליעות.

gogo
gogo
10/06/2024 7:32:31

טייטום הראה "בגרות לברונית" (שלא ירו בי על הניסוח)-כשהכדור לא נכנס תורמים בכל אספקט אחר למשחק

דוקטור רזי הופמן
10/06/2024 7:52:43
Reply to  gogo

נכון
אבל התרומה מסביב לא באה בגלל שהיה גרוע בקליעה אלא בגלל שהוא החליט שיותר חשוב לתרום באספקטים הקבוצתיים. התראיין על זה במהלך הפלייאוף.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
10/06/2024 9:21:05
Reply to  gogo

גוגו, ה-ללל הוציא עלייך גזר דין מוות

yonis
yonis
10/06/2024 7:34:02

סיקור מצויין!

משחק שני שדאלאס לא מגיעה ל100 נקודות,
ככה אי אפשר לקחת אליפות, במיוחד שאתה הקבוצה הפחות טובה בגמר.

בוסטון חונקת את דאלאס הגנתית, לא מביאה להם את כל הדברים שהם התבססו עליהם בפלייאוף.

לוקה שחקן התקפה ענק אבל כמעט על כל סל שהוא קולע קולעים עליו בקלות,
הוא מלווה את שחקני בוסטון במבט בהגנה, הוא לא יכול לשמור עליהם
וגם מנסה לשמור על עצמו מעבירות ומעייפות.
בטוח שבמהלך הסדרה נשמע שהוא היה פצוע/נפצע.

בוסטון צריכה לבוא למשחק השלישי ולעשות הכל בשביל לנצח אותו, להרוג את הסידרה ולא
להביא לדאלאס את האפשרות לקאמבק.

שתי הקבוצות היו גרועות מה3 אבל לבוסטון יש יותר כלים התקפיים
מדאלאס, דאלאס צריכים שהכל יתחבר להם במשחק הבא בשביל לנצח.

הקרנף
הקרנף
10/06/2024 8:16:09

רק 2 קבוצות בהיסטוריה של הnba חזרו מפיגור 0-2 בסדרת גמר.
מצבה של דאלאס לא להיט.

Last edited 15 days ago by הקרנף
NBA בדם
10/06/2024 11:25:06
Reply to  הקרנף

אכן הוא לא להיט, אבל עשו זאת ההיט (ב06').

המשגיח
10/06/2024 8:56:34

תודה רבה חברים סיקור מהנה.
יאללה כולנו דאלאס עכשיו משחק 3 או שהסתיימה העונה

אור
אור
10/06/2024 9:23:46
Reply to  המשגיח

להפך, שתיגמר בהקדם במיוחד אם זה בתבוסה של קיירי

יאפ
יאפ
10/06/2024 9:25:26

מאזולה וצוות האימון של בוסטון הם המנצחים הגדולים בינתיים, בכלל, גם בראד סטיבנס עשה עבודה מעולה.
הכינו את הקבוצה בצורה מושלמת, קידום לא מצליח למצוא שום פתרון בינתיים.
לפני הסדרה הייתי בעד דאלאס אבל קיירי מחליא אותי, זה ממש קשה להיות בעדו, התחושות שלי עכשיו זה שאני מאוד אשמח בכישלון שלו, זה בינתיים גובר על הסלידה שלי מבוסטון.

דוקטור רזי הופמן
10/06/2024 10:15:44
Reply to  יאפ

+1966
ניהל מצוין את המשחק בחצי השני ועצר כל ניסיון של דאלאס לחזור.

הקרנף
הקרנף
10/06/2024 10:22:37
Reply to  יאפ

לחלוטין נגד קיירי

thetroll
thetroll
10/06/2024 13:35:39
Reply to  יאפ

מסכים לגבי קיירי (🤮 איכס נהיה פה מסריח) אני נגעל מלראות את הפרצוף שלו.

דה שוט
10/06/2024 10:32:37

טייטום: בכל פעם שכדררתי ראיתי מולי שלושה שחקנים…. עאלק…
זה היה ג׳ונס וזהו,
אם טייטום ויתר על האגו במשחק קליעה רע – למה הוא זרק 22 זריקות? 1/7 מהשלוש? ג׳רו עם אחוז פסיכי (כמעט 80!!) זרק 14 ובראון זרק 15

טייטום היה חושך ועדיין זרק הרבה יותר מכולם, כמעט כמו לוקה. שלא יספר סיפורים, האגו בהחלט מנהל אותו. בלי השטויות שלו הסלטיקס היו בורחים הרבה קודם.

אסיסטים, הניע כדור, הלך לריבאונד… גם דלבדובה יודע לעשות את זה.

בלי קשר מאזולה מצויין עד כה, בוסטון כל כך חזקים ושלמים שזה מייאש – ודאלאס עוד יחזרו. הסדרה תתהפך בטקסס והם יחזרו לבוסטון עם 2:2
הם צריכים רק להאמין, ולקלוע יותר טוב את המבטים הפנויים

yonis
yonis
10/06/2024 10:45:35
Reply to  דה שוט

מצד אחד אתה אומר שבוסטון חזקים ושלמים ומצד שני אתה אומר שדאלאס עוד יחזרו ושהסדרה תתהפך.
על סמך מה אתה אומר את זה?
משאלת לב?

דאלאס צריכים הרבה יותר מרק להאמין, יש להם מיסמצ' גרוע מול בוסטון,
דאלאס בקושי מגיעים למבטים פנויים וכשהם מגיעים לזה הם קרים בגלל ההגנה הלוחצת של בוסטון.

דה שוט
10/06/2024 12:27:55
Reply to  yonis

בעיקר משאלת לב. האמנתי ביכולות של לוקה אבל הוא נראה מיואש, החברים שלו לא הגיעו, נשאר לבד במדבר

גיא הירוק
10/06/2024 11:05:35
Reply to  דה שוט

הייתי מצרף תגובות שלך לאיזה מאה משחקים בהם ראסל ווסטברוק המטיר אש ותמרות עשן (על קבוצתו…),
אבל נראה לי שהכוונה שלי ברורה…
(זה, והעובדה שלהבדיל, טייטום, גם כאשר הוא מחמיץ, הוא איום ממשי כאשר הוא זורק מבחוץ)

דה שוט
10/06/2024 11:44:53

ראס שיחק לגמרי אחרת. אין מה להשוות בין השניים

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
10/06/2024 11:31:26
Reply to  דה שוט

בדה שוטי ננוחם,
הכי מפחיד אותי זה הנאחס של דה שוטי.
כרגע העגלה התפרקה והתרסקה.
עשית תלמה ולואיז לתפארת.
MVP MVP MVP

דה שוט
10/06/2024 11:43:18

חכמה גדולה להיות על העגלה הירוקה – מציע בשנה הבאה שאולי תצרפו גם את יאניס ואת יוקיץ

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
10/06/2024 13:23:25
Reply to  דה שוט

דה שוט אתה הmvp שלנו.
איכסה על היווני את יוקיץ, אני מעריץ, אמן שיבוא.
הירוקים יזכו ואתה תיקח את הבלרינה והמוזלמי לתלמה ולואיז
ווינק ווינק

NBA בדם
10/06/2024 11:43:34

תודה רבה אבי.
לוקה קלע בצרורות עד החצי אבל החל להיגמר בהדרגה. 11 אס' זה שדרוג עצום על אסיסט בודד מהמשחק הקודם, אבל 8 איב' מורידים מערכם דרמטית. מעבר לזה הוא משמש קונוס שאין על מי להחביא עליו שחקנים בניגוד לסדרות קודמות. קיירי חושך מצרים וזו בשורה מדאיגה ביותר. צריך לזכור שגם בגמרים עם לברון שירד לנוח, קיירי לא תפקד אלא רק לידו. אולי צריך לתת להם לנוח יחדיו עם כל הסיכון הכרוך בכך.
וושינגטון בסדר בסדרה, אבל משחקני המשנה הוא היחידי שאקטיבי, שאר הסגל לא עומד בקשיחות של בוסטון. גם קליעות חופשיות מחטיאים לא מעט.
בצד של המפלצת הירוקה אין מישהו אחד שבולט מעל היתר, אבל כולם בולדוגים שיכולים לשים את הכדור בסל.
בוסטון ב5 וזה התרחיש האופטימי.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
10/06/2024 12:16:27
Reply to  NBA בדם

הולידיי בלט במשחק הזה מעל כל היתר.

Last edited 15 days ago by הציפור הנדירה
NBA בדם
10/06/2024 12:41:15

בסך הכללי בבוסטון כולם תורמים בהגנה ויכולים לקלוע בצרורות במשחק נתן. היום זה היה תורו של הולידיי.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
10/06/2024 12:46:15
Reply to  NBA בדם

לא כל הסגל. קורנט, למשל, לא נראה לי שיכול לקלוע בצרורות.

NBA בדם
10/06/2024 12:47:50

פורזי,בראון,טייטום,ווייט,הולידיי ופעם ב גם הורפורד

tt
tt
10/06/2024 12:25:34

https://giphy.com/gifs/vintage-man-car-oedEsOtNFyODC

תשתיות בבוסטון על הפנים

golan
golan
10/06/2024 12:25:43

אחלה סיקור. כל הכבוד.
בוסטון שחטו אותם בהגנה ולקחו מה שנתנו להם בהתקפה, הלכו לאיש החם, שיחקו נכון כקבוצה, וניצחו שחקן מעולה ואוסף של שחקנים סבירים שלא נראו כמו קבוצה.
וזה למרות חוסר קליעה משלוש. ולא ממש בגלל ההגנה של דאלאס. אז מה יקרה במשחק הבא כשהם גם ייקלעו ?

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
10/06/2024 12:32:46

שתי הקבוצות עם 65-16 מהשלוש וסביב 60% משתיים. ההבדל בקליעה בין הקבוצות היה מהקו כשהירוקים הוותיקים ביותר עם 20-19 לעומת 24-16.
וכן לסלטיקס 29 אס' ו-10 חט' לעומת עשרה אי' כשדאלאס עם 21 אס' ו-5 חט' לעומת חמישה-עשר אי'.
ללוקה הייתה התקפה מאוד יעילה אך ניהול משחק מאוד לא יעיל לרכז יחסשל אחד-עשר אס' ו-4 חט' לעומת שמונה (הנו"ן בקמץ) אי' הוא יחס מאוד לא טוב לרכז.
https://www.nba.com/game/dal-vs-bos-0042300402/box-score

האווי לאסוף
האווי לאסוף
10/06/2024 12:42:56

טוב, על הבית שמרנו, עכשיו נשאר לראות אם אפשר לקחת אחד בדאלאס.
תודה רבה יוסי ואבי

NBA בדם
10/06/2024 13:14:25

כמה מילים על טייטום.
מי שרוצה להגיד שהוא כוכב על משלה את עצמו. (לעומת יוקיץ',לוקה,יאניס,שיי) מי שרוצה להגיד שהוא חצי טיר מתחת גם משלה את עצמו. תוסיפו למפלצת הירוקה במקומו את דיוויס,לברון,סטף, דוראנט (גם בגילם של השלושה), ברונסון,אמביד,אנט ותקבלו בוסטון הרבה יותר איכותית ומפלצתית. וזה שאני עוד מתעלם משחקנים באיזור שלו שלדעתי טובים יותר, אבל זה גבולי (ג'מאל,פוקס,בוקר,מקסי,מיטשל)
הבדיקה הכי טובה כדי לדעת אם הוא שייך להגדרה הזו, היא לעשות היפוך תפקידים: שלוקה ישחק בבוסטון וטייטום ישחק בדאלאס. 40 הפרש כל משחק לבוסטון.
מי שמתלהב מההגנה הטובה שלו ומהאסיסטים שלו סימן שהוא תומך בתזה שהוא כוכב/שחקן משלים נהדר ולא מעבר.
גם הדוגמא לסטף 15', 16' לא רלוונטית. סטף הוא המנוע של כל התקפת גולדן, גם בערבי קליעה לא טובים שלו, עיקר תשומת הלב מופנית כלפיו והפאניקה שהוא מייצר לא קרובה בכלל למה שטייטום מביא לפארקט. זה לא בר השוואה.
טייטום וגובר נמצאים באותה קטגוריה. שני שחקנים סופר אוברייטד במשך שנים, שהתקשורת מנפחת אותם בגלל עונה סדירה טובה ואז שהם מתרסקים בפלייאוף כל החיצים עליהם.
גובר שחקן הגנה טוב מאוד בעונה הסדירה ובפלייאוף הרבה פחות.
טייטום כוכב ראוי לעונה הסדירה ובפלייאוף שקשה נעלם באופן סדרתי.
אין כוכב עם יותר עזרה בפלייאוף מטייטום, וגם אליפות לא "תוריד ממנו את הקוף". אולי התקשורת רפת ההבנה תוריד, אבל מי שמבין באמת יודע שהוא עוד כוכב בליגה הזאת ולא מעבר. זה המצב.

thetroll
thetroll
10/06/2024 14:02:19
Reply to  NBA בדם

https://www.statmuse.com/nba/ask/2015-steph-curry-finals-stats
תראה את שני המשחקים הראשונים של סטף ב 15 במיוחד משחק מספר 2. טייטום היום במשחק 2 התעלה על סטף 6 מ 22 זה יותר מ 5 מ 23. מאמין שבשני המשחקים הקרובים טייטום יתחיל להזכיר מיהו באמת בדומה לסטף בסדרה ההיא.
אליפות תוריד ממנו את הקוף או חלקים גדולים ממנו. להגדיר את רמת הכוכבות שלו טיר 1 או 2 -? הוא פשוט שחקן טוב ומאז שהגיע לליגה הוא לקח את בוסטון למסעות פליאוף משמעותיים ב 6 מ 7 העונות ששיחק.
ואם אתה לוחץ אז הוא טיר 1. סבלנות. תן לו להשתחרר.

דוקטור רזי הופמן
10/06/2024 14:21:56
Reply to  thetroll

אני אתך טרולי
הוא עוד יגדל ויתן ימים יפים מאד. בטח שהוא יותר גדול מברונסון אבל קצת מוקדם להשוות לאחרים כגון הגבה והכי מצחיק להשוותו לפוקס ולזרוקר ומקסי.

NBA בדם
10/06/2024 14:30:42
Reply to  thetroll

סטף הוא המכונה של הקבוצה שנבנית סביבו ועל הקליעה החד פעמית שלו. תוציא את טייטום מהקבוצה והיא עוד יכולה לנצח את דאלאס. הוא חלק נכבד מהקבוצה, אבל ממש לא השיטה בעצמו שמתמקדים בו כמו אצל סטף. תוציא את סטף מגולדן ואין גולדן.
טייטום כבר סופר 2 ערבי קליעה רעים ב2 משחקים. סטף ב15' נתן אחד כזה (משחק מס' 2), ובשאר נע בין בינוני למצויין, ועדיין איגי קיבל את מצטיין הגמר.
טייטום שיחק שנים ברמות הגבוהות (לעומת סטף 15'), ועדיין הוא לא יציב כלל עם הרבה ערבי קליעה לא טובים. זה ממש לא עניין של נסיון, כי יש לו מזה בשפע, פשוט יכולת עקבית אין לו.
טייטום אכן הוביל את בוסטון בשנים האחרונות, אבל ברגעים הקשים בפלייאוף בדר"כ נעלם ולכן קבוצתו הגיעה מספר רב פעמים לגמר המזרח ואף פעם לא הלכה עד הסוף.
עכשיו כבר יש לו צוות מפלצתי שמחפה עליו שכמעט ואי אפשר להיכשל איתו, בטח שליריבה ממול יש שחקן וחצי שמתפקדים.

עמיחי קטן
10/06/2024 14:03:29
Reply to  NBA בדם

אני לא מצליח להבין את ההשוואה בין שחקן שהוא במקרה הגרוע בטופ 10 של הליגה ובין רודי גובר. טייטום הוא לא לוקה דונצ'יץ', אבל הוא יותר קרוב לסלובניה מאשר לצרפת

דוקטור רזי הופמן
10/06/2024 14:22:19

מוזר מאד

NBA בדם
10/06/2024 14:42:03

זה לא השוואה מבחינת רמת שחקן. זוהי השוואה מבחינת תיאום ציפיות.
שניהם מוערכים יתר על המידה.
שניהם קיבלו את הערכה הזאת בגלל עונה סדירה טובה ותאאים אישיים.
שניהם שנה אחר שנה משחקים פחות טוב בפלייאוף ומקבלים ביקורת על כך בגלל ציפיות שווא.
גובר לא באמת שייך לשחקני ההגנה הגדולים באמת (תארי ההגנה בעונה הסדירה לא באמת משקפים את המצב בפלייאוף).
טייטום לא באמת שייך שחקני העילית בליגה ולא יעזור תואר עם בוסטון שמוקפת בים כישרון שמחפה על כוכב שלא באמת שייך לטופ.

גיא הירוק
10/06/2024 15:25:09
Reply to  NBA בדם

ממוצע הקריירה של טייום הוא 23.1 נק' למשחק ב-53.3% אפקטיבי.
ממוצע הקריירה בפלייאוף הוא 23.9 נק' למשחק ב-50.4% אפקטיבי.
בפלייאוף, לצד נתון הנקודות יש לו 8 ריבאונדים ו-4.8 אסיסטים (7.2, 3.5 בעונה הרגילה)

נתוני הפלייאוף של טייטום ממש לא נמוכים יותר.

אלן נתונים של ALL NBA.
לא כל ALL NBA הוא לוקה או יוקיץ'.
אבל השנמוך שלו לא קשור למציאות.

zenmaster
zenmaster
10/06/2024 15:26:36

מסכים שהוא ALL NBA. פשוט לא 1ST. בין 2ND ל3RD. בין ירכתי הטופ 10 לטופ 15

NBA בדם
10/06/2024 15:44:19
Reply to  zenmaster

מסכים

NBA בדם
10/06/2024 15:44:06

לא עוזר לי הממוצע שלו עם משחקים שלמים בפלייאוף הוא נעלם ואז מתעורר לכמה דקות ברבע אחד שסוגר לו את הממוצע. הוא מאוד לא יציב ולא מתאים לכוכב ראשון בקבוצה רצינית. הוא כן ריבאונדר נהדר וגם מוסר טוב לעמדה, אבל כוכב ראשון צריך לספק תוצרת התקפית קבועה ואת זה הוא לא נותן.
חוץ מלוקה ויוקיץ' יש הרבה שחקנים לפניו: שיי,יאניס,ברונסון,אמביד,דיוויס,לברון,סטף,דוראנט,אנט, וזה עוד בלי שחקנים שבליגה שלו לפחות אם לא יותר טובים (מקסי,ג'מאל,פוקס,בוקר,מיטשל).

גיא הירוק
10/06/2024 18:16:52
Reply to  NBA בדם

?
ברור לך שממוצע מודד גם את הדקות הרעות, כן?
ושהשורה התחתונה היא שנתוני הפלייאוף של טייטום טובים מנתוני העונה הרגילה שלו?

אם כל הכבוד לרשימת השחקנים המרשימה שהרכבת –
יש עובדות.
לדוגמה,
טייטום נבחר ל-All NBA ב-4 מ-5 השנים האחרונות,
כולל חמישייה ראשונה ב-3 השנים האחרונות.
יותר מכך –
הוא כבר 3 שנים ברציפות בטופ 6 בהצבעה ל-mvp (מקומות 6, 4, 6)

לא מתאים ככוכב ראשון בקבוצה רצינית?
ובכן,
טייטום בן 26.
בכל 7 עונותיו בקבוצה הוא בפלייאוף,
רק פעם אחת הוא לא עבר סיבוב ראשון.
ב-5 השנים האחרונות הוא הכוכב של הקבוצה,
כאשר ברזומה שלו זה הפיינלס השני ב-3 השנים האחרונות.

אז אולי הוא לא כוס התה שלך,
זה עניין שלך.
אבל אין שאלה שהוא אחד מהשחקנים הבולטים בליגה בשנים האחרונות,
והוא מרחק 2 ניצחונות מלהציב סימן קריאה על הצהרה זו.

NBA בדם
10/06/2024 18:49:04

התבססות על נתונים/הישגים בעונה הרגילה לא תמיד מסונכרנת עם הפלייאוף. אמנם הוא 3 שנים בטופ 6, אבל האם הוא טופ 6 בפלייאוף בכל השנים הללו? התשובה היא לא.
אמביד סיים טופ 2 עונה סדירה 3 עונות רצוף, מישהו בכלל חושב שהוא טופ 2 בעונה האמיתית? אף אחד.
בנוגע להישגיות בפלייאוף: אם לוקה בעל רזומה פחות מרשים מטייטום לאורך השנים, האם הוא שחקן פחות טוב ממנו? גם לא
זה לא משחק טניס שאתה תלוי בעצמך, יש חומר שחקנים שונה, יריבות שונות וגם מזל.
טייטום נולד לקבוצה צעירה ומוכשרת בקונפרנס חלש יותר.
לוקה הגיע לקבוצה בבנייה מאפס בקונפרנס חזק יותר.
שחקן לא אשם בסיטואציה שהוא מגיע אליה, הוא פשוט צריך להוציא את המירב ממנה, ולוקה מוציא יותר. הרבה יותר.
אם הסגל סביב טייטום, לוקה/לברון הצעיר היו כבר עם טבעת.

גיא הירוק
10/06/2024 19:04:48
Reply to  NBA בדם

את ההשוואה ללברון או ללוקה, אתה עושה.
אני מציין את העובדות –
All NBA עם הצלחות בפלייאוף.
יותר מכך,
לא ברור איך כבר הספקתם (מקטרגי טייטום) לשכוח.
לטייטום כמה מהצגות הפלייאוף הגדולות של השנים האחרונות.
משחק 6 במילווקי פלייאוף 22', בפיגור 2 – 3,
הגיע למשחק עם הגב לקיר וסיים אותו עם 46 נקודות.
בשנה שעברה, משחק 7 מול פילדלפיה, סיים באחת מתצוגות משחק 7 המרשימות –
51 נקודות ו-13 ריבאונדים.

עכשיו,
לוקה או לברון/קרי בשיא?
אני מסכים.
תוסיף את יאניס ויוקיץ' של ימינו.
שאר הרשימה?
אתה רציני?
איך אתה כותב את אמביד ומקסי ומשווה לטייטום כאשר ללא ג'רו ופורזינגיס נתן תצוגה של 51 נקודות על הראש שלהם.

השורה התחתונה?
כבר 3 שנים ברציפות הוא All NBA חמישייה ראשונה,
הגיע לצמד פיינלס באותם 3 שנים וקבוצתו ביתרון 2 – 0 בפיינלס השנה.

NBA בדם
10/06/2024 19:47:12

ללא פורזינגילס והולידיי, אבל עם סמארט, רוב וויל, ברוגדון,גרנט וויליאמס,דרק וויט,בראון,הורפורד.
לא שיחק עם עגלות.
בכל מקרה, לא שוכח את המשחקים הגדולים הללו, הוא בהחלט יכול להתפוצץ בכל רגע נתון,יש לו את היכולת הזאת, אבל אתה לא יכול לסמוך עליו שישים לך 25+ כל משחק כמו הגדולים ביותר ויקלע כשדברים לא הולכים.
הזכרת את ההופעה המרשימה מאוד נגד יאניס ומילווקי בגיים 6 בחוץ. יאניס היה טוב הרבה יותר והפסיד. מידלטון נפצע ורוב הנטל ההתקפי היה עליו והוא קרס לבסוף. לא תמיד השחקן הטוב יותר מנצח. טייטום היה לא מספיק יציב בסדרה זו (6 מ 18 גיים 1/ 4 מ 19 גיים 3 בשני הפסדים מול הבאקס).
גם בסדרה ההיא מול פילי שנמתחה ל7 משחקים (בו טייטום התפוצץ), משחק קודם הוא הגיע לרבע הרביעי עם 3 נקודות עלובות. אח"כ תפר 16 נקודות, אבל מי החזיק את הקבוצה מעל המים עד רבע רביעי? כוכב ראשון לא יכול להרשות לעצמו דבר כזה.
שמתי את אמביד מעליו כי פילי תלוייה בו לחלוטין ויש יותר מעמסה עליו.
את מקסי שמתי בגבוליים, כי הוא כוכב משנה.
אני חושב שהקבוצה סוחבת אותו קצת יותר ממה שהוא סוחב אותה, למרות שהוא יכול לדפוק משחקים מעולים לפרקים.
מסכים עם זן מאסטר, מיקומו בין שלהי טופ 10 עם גלישה לטופ 15.

גיא הירוק
10/06/2024 20:05:34
Reply to  NBA בדם

משחק 5 של לברון בחצי גמר מזרח 2020,
אתה זוכר?
עונה 7 של לברון בליגה.
כמו טייטום השנה.
אתה זוכר כמה הוא קלע?
זה היה משחק מכריע לקאבס,
בעונה שסיימו מקום ראשון במזרח,
כאשר הסדרה בשוויון 2,
המשחק בקליבלנד.
לברון מסיים את המשחק עם 15 נק',
3 מ-14 מהשדה.

עונה אחר כך, עונה 8 של לברון.
פיינלס.
משחק 4, מיאמי ביתרון 2 – 1.
המשחק בדאלאס,
ולברון מסיים 45 דקות עם 8 נקודות.
8.
3 מ-11 מהשדה.
הבעיה היא לא באחוזים, אלא בבחירה להפסיק לזרוק.
משחק אחר כך, משחק על כל העונה.
הסדרה חוזרת למיאמי.
מיאמי שוב מפסידים, לברון עם 17 נקודות.
8 מ-19 מהשדה.

אז ככה –
זה כדורסל,
משחקות קבוצות,
והשחקנים?
לפעמים לא פוגעים.
גם הגדולים שביניהם.
השורה התחתונה של טייטום לא השתנתה –
ב-3 השנים האחרונות הוא שחקן טופ 10,
הסטטיסטיקה תומכת בזה,
ההישגים תומכים בזה,
ועל גם בחירת עיתונאי הספורט.

NBA בדם
10/06/2024 20:24:18

התכוונת ל2010 גיים 5.(שיחק עם נגרים, שאנתוני פארקר בחמישייה, שאנטואן ג'יימסון מגרד 15.3 נק' כקלע השני בפלייאוף). בכל מקרה זה בהחלט משחק נפל שלו. הבעיה שזה ממש נדיר אצלו. הוא עקבי כל כך, שמשחק נפל שלו הוא הפתעה ממש. אצל טייטום משחקי נפל לא באים בהפתעה גמורה.
הזכרת ובצדק את הסדרה מול מיאמי ששם ממש קרס בסדרה שלמה. מאותה הסדרה, הוא השחקן הכי טוב בכל סדרה שהשתתף עד 2018.
גם אם נניח שהוא בשולי הטופ 10(אני חושב הוא טופ 15), יש הבדל תהומי בין טופ 3 בליגה ללגרד את הטופ 10.

גיא הירוק
10/06/2024 20:30:40
Reply to  NBA בדם

24, 20, 17, 8, 17, 21
הנקודות של לברון בסדרה מול דאלאס.
זו מיאמי שהוא שיחק בשורותיה, עם בוש ודוויין ווייד (לא ממש נגרים).

אכן, יש הבדל בין טופ 3 לטופ 10,
לא נטען באף מקום אחרת.

NBA בדם
10/06/2024 20:33:25

אמרתי, זוהי הסדרה היחידה שבה הוא ממש קרס.
מעתה ואילך הוא השחקן הכי טוב בכל סדרה שהשתתף עד 18' כולל, כולל בסדרות רבות שהפסיד.

מנחם לס
10/06/2024 16:14:12

תודה לשניכם, וסרטיין על העבודה המשותפת

Florida man
Florida man
10/06/2024 17:17:33

חוץ מלוקה אף אחד בדאלאס לא ממש הגיע לסדרה. עונד הכפיות והסנטרים חייבים להתעורר במשחק 3 אחרת דאלאס תגמור את הסדרה מהר.
וויט והולידיי מחפים על מופע הנגרות של אדון טייטום יחד עם הגנה קבוצתית מצויינת (ריספקט לאדון מרגרינה) בוסטון על הסוס.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

תודה רבה אבי ויוסי, אחלה סיקור לערב מעניין.
.
ראיתי רק את ארבע הדקות האחרונות, אבל האמת, כהרגלה, בלטה מיד – דרק וייט כוכב עליון – גם החטיפות, גם החסימות, לעתים גם קליעות. חבל על הזמן. ממש שמח בשבילו, ובשביל בוסטון.

Last edited 15 days ago by מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
ירון, החלום
ירון, החלום
16/06/2024 21:57:40

בס"ד
תודה רבה, נהדר גם מהבית.