You are currently viewing סיקור מהשטח למשחקי מס' 2 בפלייאוף: עירוני קרית אתא – ר"ג והפועל חיפה – הפועל ת"א עם ההארכות ומכבי ת"א – נס ציונה / אילן אגינסקי

סיקור מהשטח למשחקי מס' 2 בפלייאוף: עירוני קרית אתא – ר"ג והפועל חיפה – הפועל ת"א עם ההארכות ומכבי ת"א – נס ציונה / אילן אגינסקי

מחר (ראשון) יתקיימו משחקים מס' 3 של כל הסדרות כשכולן נמצאות במצב של 0-2 ויכולות להסתיים בסוויפ.

קרית אתא – ר"ג באולם רמז

להגיע לאולם רמז בלי וויז שלא קיים בצפון דורש הרבה עיון במפות וסבלנות. אמנם אולם רמז יותר קטן מזיסמן אך האווירה הרבה יותר חמה וכוללת הרבה זיעה. אבל בסדר, כל עוד הכדורסל יהיה טוב לא אתלונן – רק הארה לשיפור – חבל שמועדונים אחרים לא לומדים מחולון שמחלקים בקבוקי מים לעיתונאים.

רבע ראשון בסימן מייקל דבו שקלע ברבע 7 נקודות והביא את רמת גן ליתרון 2-11. המארחת הצליחה לחזור עד לכדי 13:16 ורק 9 שניות לסוף הרבע הצליחה להפוך ל-21:22. דבו קלע ברבע הראשון 7 נקודות.

הרבע השני נפתח בצורה "מבולגנת" עם איבודים, הרבה החטאות וללא הרבה סלים. אף קבוצה לא הצליחה לברוח ואחרי מעט יותר מחצי רבע התוצאה הייתה שוויון 31 ומשם האורחת ברחה מעט ל- 31:37. רז אדם ובייטמון דאגו לשמור את המארחת קרוב. הדקה וחצי האחרונות של הרבע הזכירו מאוד את פתיחת הרבע עם המון איבודים, עבירות תוקף והחטאות של שתי הקבוצות. 36-41 לרמת גן במחצית.

הרבע השלישי נפתח עם ריצת 0-13 של המקומיים שהעלתה אותם ליתרון 8. במשך 5 דקות! האורחים לא קלעו נקודות. מתיאנג צימק את הפער ל-5 עם סל ועבירה. בייטמון ופלטין השלימו ריצת 3-18 אחרי 6 דקות ברבע. 5 נקודות רצופות של האורחים תוך חצי דקה גרמו לשרון אברהמי לקחת פסק זמן. המארחת מסיימת את הרבע ביתרון מינימלי לאחר שג'יי פי טוקוטו לקח את המשחק עליו במספר מהלכים גדולים והמארחת החטיאה כמה החטאות כולל 2 מהעונשין. 51-56.

בתחילת הרבע האחרון אדם אריאל ורז אדם החליפו שלשות. כמה התקפות לא טובות של המקומיים והאורחים ניצלו זאת כדי לחזור עד לפיגור נקודה כשנשאר מעט פחות מחצי רבע. מושקוביץ העלה את קבוצתו ליתרון נקודה ואריאל הגדיל ל-4 וגרמו לכ-30 אוהדי רמת גן באולם להתחיל לצרוח ולצהול. 5 נקודות רצופות של ג'יי ג'יי קפלן השאירו את המארחים במרחק נקודה. פלטין השווה בשלשה 46 שניות לסוף. אך אף קבוצה לא הצליחה לקלוע בחצי הדקה האחרונה והולכים להארכה. שוויון 74 בסוף הזמן החוקי.

קרית אתא במשחק שני תוך פחות מ-48 שעות בסגל קצר של שמונה שחקנים, כמה השחקנים המובילים שלהם יחזיקו מעמד? בהארכה – 4 נקודות רצופות של האורחים גרמו לברנר להזעיק פסק זמן. שלשה של בייטמון ונקודות של סטיבנס העלו ל-7. ג'יי ג'יי קפלן העלה ל-10 בריצת 2-12 מתחילת ההארכה ומשם, למרות חילופי סלים והחטאות של המארחת מהקו האורחים לא הצליחו לחזור למשחק. 84-94 בסיום ורמת גן ב-2-0 בסדרה.

רמת גן נכנסה לבור שרק שלוש קבוצות הצליחו לצאת ממנו אי פעם בהיסטוריה של הפלייאוף בליגה. 30 איבודים משותפים היו לשתי הקבוצות מה שמעיד על משחק מבולגן מאוד. במשחק מספר 1 קרית אתא קלעה באחוזים מדהימים -60 אחוז ל-2 ו-46 אחוז ל-3. אמש שתי הקבוצות קלעו באחוזים הממוצעים שלהן מה-2 אבל קרית אתא המשיכה עם האחוזים המדהימים ל-3 עם 44.5 אחוז. רמת גן השאירה 9 נקודות על הקו בעוד המארחת השאירה 7 בלבד.

על ההגנה והחטיפות של גיא פלטין כולם דיברו ועוד ידברו. לפני המשחק הוא קיבל את תואר "שחקן ההגנה של העונה" כשהקדים את ג'ון דיברתולומיאו, יובל זוסמן וקייל אלכסנדר. אבל אמש הוא קבע שיאי קריירה וחיפה על חבריו לקבוצה כשנתן תרומה משמעותית גם בצד השני עם 20 נקודות שכללו 4/7 ל-3 ו-3/5 ל-2 בנוסף ל-6 חטיפות.

ברמת גן אפשר לציין לטובה את ג'יי פי טוקוטו שהוא אחד היחידים בקבוצה שיש להם ניסיון פלייאוף, אחרי שהיה בפלייאוף עם כל קבוצה בארץ ששיחק בה. טוקוטו היה הערב על סף טריפל דאבל עם 10 נקודות, 9 ריבאונדים ו-9 אסיסטים.

הפועל חיפה אירחה את הפועל ת"א ברוממה

אחרי ההארכה ברמז הגעתי כאמור בלי וויז לרוממה וזה לקח לצערי לא מעט זמן כך שבמקום להגיע במחצית הראשונה הגעתי רק למחצית השנייה. מהעיתונאים שהיו שם במחצית הראשונה וגם מצפייה במשחק בדרך היה נראה שהמשחק יסתיים כמו המשחק הראשון עם תבוסה של הפועל חיפה אחרי שהפועל תל אביב כבר הובילה במהלך המחצית ב-19 נקודות, המחצית הסתיימה ביתרון 14 בלבד 35-49 כשטימור, מנפורד וגינת בולטים אצל האורחים. נראה היה שאני הבאתי למקומיים את המזל כי מהרגע שהגעתי הם התחילו לשחק יותר טוב.

הרבע השלישי היה רבע שהתאפיין בחוסר הגנות ובמן מחשבה שאם משהו לא ישתנה המשחק הזה יסתיים כבר בסוף הרבע. המקומיים קלעו כמה קליעות גדולות והיו לא רעים מהעונשין כך שהצליחו לשמור את הפועל תל אביב במרחק סביר כשגם הרבע הזה הסתיים ביתרון 14 לאורחים מתל אביב. 62-76.

המקומיים שהתחילו את הרבע האחרון בפיגור 14 בלבד חצבו לאט לאט את דרכם חזרה למשחק עד ל-7 נקודות פיגור, 7 וחצי דקות לסיום. מיילס וגינת הגדילו ל-13 לפני שהמארחת עם הרבה קור רוח והגנה קשוחה חזרה והשוותה דקה וחצי לסוף. הקבוצות החליפו סלים – גינת שלשה ובינגהאם דאנק. אניס לייאפ, וגור לביא קלע רק אחת מהקו כך שהפועל תל אביב ביתרון של 2 נקודות. חיפה לחצה וגרמה לאיבוד כדור של הפועל תל אביב ואחרי פסק הזמן של גודס הייתה לחיפה הזדמנות להשוות או לנצח. האורחים עשו עבירה מהירה על דיוויס שקלע 2/2 ואחרי הפסק זמן של דדאס נשארו להפועל תל אביב 11.5 שניות לנסות לנצח אך הם לא הגיעו למצב זריקה טוב והמשחק הלך להארכה אחרי שוויון 89 בסוף הזמן החוקי.

סוף הזמן החוקי – צילום שלי

ההארכה התחילה ב- 0-7 לאורחים ומשם למארחים כבר לא נשארו כוחות לחזור. 91-100 בסיום.

אצל חיפה המילטון קלע 29, בינגהאם 18, טאקר 16 דיוויס 12, לביא 11 ורוזנבאום 5. אצל הפועל ת"א קלעו בדו ספרתי: מנפורד 25, טימור 16, הורד 15, אניס 14 וגינת 14 ו-13 ריבאונדים- שיא קריירה עונתי ו-7 אסיסטים.

דדאס אמר בסיום "אחרי 80 דקות בסדרה הוכחנו שאנחנו קבוצה יותר טובה. הרסנו את זה ברבע אחד בהגנה. אנחנו צריכים להיות יותר שיטתיים ועם תשוקה בסוף המשחק. קלענו כמה סלים גדולים שנגד מכבי החטאנו. היינו שלמים עם ההחלטה לעשות עבירה ולקחת את הכדור האחרון וגם עם ההליכה להארכה כי יש לנו סגל יותר ארוך ולקבוצה החזקה יש יתרון בסדרה. כשהכדורסל חזר להיות רגיל ניצחנו. על מנפורד שהיה מעולה התקפית "אף אחד לא יזכור מחר מה קרה במשחק, אני שמח בשביל טימור ומנפורד. אמרתי לפני המשחק בטלוויזיה שהוא יהיה m.v.p. רציתי שכולם יהיו מעורבים ולנצח את המשחק" האם הפציעה של אנגולה סדרה לו את הרוטציה "הפציעה גורמת לכל מיני דברים, ואתה חושב על הדברים ועל פתרונות".

גודס "להתמודד עם הפועל תל אביב זה לא קל, העלינו את הפיזיות וגרמנו לאיבודי כדור, החמצן כבר לא זרם בהארכה" על הסדרות "אני סומך על החבר'ה שלנו, נבוא להילחם, אתה יכול להילחם להפסיד בסדרה 0-3 אבל לדעת שנתת הכל, זה הכדורסל". שאלתי את גודס על האחוזים מה-3 של הקבוצה שלו במשחק שעמדו על 23 % בלבד אחרי שכל העונה קלעו בכמעט 36 אחוז "לקלוע בעונה הסדירה זה לא כמו לקלוע בפלייאוף בטח מול קבוצות ששומרות יותר טוב אבל בטח שזו בעיה"

נס ציונה אירחה את מכבי תל אביב בהיכל לב המושבה

ביום שישי בשעת צהריים מאוחרת נס ציונה ניסתה להפתיע באולמה הביתי את מכבי תל אביב. פייט הפעיל בפתיחה לחץ על הגארדים הצהובים וכמעט חטף כמה כדורים. אבל מכבי לא התרגשה והגיעה ל-4-12 לפני שנס ציונה לקחה פסק זמן. מכבי חזרה מפסק הזמן עם ההרכב השני שלה שהוא על הנייר יותר הגנתי עם קליבלנד וג'ון דיברתולומיאו. הרבע הסתיים 13:20 לצהובים. הרבע השני נפתח בצורה יותר טובה למארחים אבל המסיביות והגובה של האורחים שמשחקים כל המשחק עם שני גבוהים מביאים לכך שנעשות עליהם לא מעט עבירות מתחת לסל. ביום שסורקין חם מ-3 כמו אתמול היה נראה שאין למארחים תשובה ומכבי הובילה בדו ספרתי כמעט כל הרבע. בראון וניבו כבר דואגים לסרטוני ההייליטס. 36-52 למכבי במחצית.

הקהל של המקומיים השתתק לחלוטין כשההפרש הגיע בתחילת הרבע למחוזות ה-20 הפרש וצפונה. מכבי הלכה בעיקר פנימה ולקו העונשין למורת רוחו של טפירו שהיה עצבני על השריקות נגד שחקניו. בלאט שברבע השלישי היה עם 3/3 קלע שתיי שלשות רצופות, העלה את ההפרש ל-25 וגרם לטפירו לקחת פסק זמן. הרבע נגמר ב-27 הפרש – 52-79 ואם לא יקרה פה משהו חריג ברבע האחרון זו תהיה התבוסה השנייה של נס ציונה השבוע.הרבע האחרון הסתיים כמו הרבע האחרון של המשחק הראשון עם המון איבודים לא מחויבי המציאות ומכבי כבר השתעשעה במן אימון קליעות שהסתיים 66:99.

אולקינס, מיינסי ו-וויטהד היו היחידים שקלעו בדו ספרתי בצד הכתום. בצד הצהוב היו חמישה שחקנים בספרות כפולות כשרק מנקו וכהן שיחקו יותר מ-20 דקות. לורנזו בראון קלע 11 נקודות וחילק 10 אסיסטים בדאבל דאבל נאה. גם ניבו קלע 11 והוריד 11 ריבאונדים.

אולם לב המושבה היה מלא ב-1,300 אוהדים שנתנו אווירה מה שלא עזר לקבוצה שלהם הפעם.

המשחק הנוסף – הפועל חולון – הפועל ירושלים 68- 70:

גם המשחק היחיד אותו אילן לא סיקר מהשטח הביא את הסדרה שלו לתוצאה 2- 0. הפועל ירושלים שוב הסתבכה נגד הפועל חולון, ללא מקול שנפצע במשחק הראשון, וכעת גם ללא ניב משגב שנפצע במשחק השני, אך אחרי מאבק צמוד השיגו הירושלמים ניצחון שקירב אותם מרחק נגיעה מחצי הגמר. ג'אקורי וויליאמס הוביל את המנצחים עם 19 נקודות ו-10 ריבאונדים, ואילו אצל חולון היה זה ג'סטין סמית במשחק גדול של 30 נקודות שלא הספיקו לקבוצתו.

Subscribe
Notify of
13 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עמיחי קטן
02/06/2024 0:37:32

תודה אילן.
היו הרבה משחקים צמודים ומעניינים עד כה, כולל 3 הארכות מתוך 8 משחקי פלייאוף, אבל איכשהו כל הסדרות ב-2- 0, ונדמה שמכבי והפועל ת"א והפועל ירושלים די בטוחות בחצי הגמר

Air Canada
Air Canada
02/06/2024 3:25:33

תודה רבה אילן. מקווה ומאמין שמחר נסגור את הסדרה ולא נצטרך לחזור לחולון. קריית אתא זאת הפתעה נעימה אבל חבל שרמת גן תעוף כבר ברבע האחרי העונה היפה שהם עשו. 2 התל אביביות אמורות לסגור את הסדרות שלהן מחר.

רן הנרגן
רן הנרגן
02/06/2024 6:51:44

תודה.

asaf
02/06/2024 8:22:36

תודה אילן על הסיקור. נראה שהצפוי מתרחש מלבד קריית אתא- ר"ג. חולון נותנת פייט אבל בסוף הרוטציה הקצרה שלה נותנת אותתיה.
הפועל ת"א הסתבכה בהארכה מיותרת ויש לה תופעה חוזרת של רבע רביעי נפילה לאחרונה.. (דרבי אחרון, י-ם חוץ בסיום העונה) ורק מכבי מטיילת בבטחה.

אטאפומה
אטאפומה
02/06/2024 14:17:27

אילן.תודה על הסיקור :
הופתעתי לטובה מהעובדנ שקיים כדרסל ישראלי ומהסוג המשובח בקרית אתא .
לקבוצות הזרים לא אתיחס , אך הנה גיליתי
את גחא פלטין המדהים ,רז אדם , ותגלית העונה בן ה 18 עם אתלטיות וחוכמה מפתיעים ומעל כולם המאמן שרון אברהמי .
הפתעה מרעננת:
קבוצה המשחקת כדורסל חכם , נותנת לישראלים קרדיט ומקבלת מהם בחזרה
ברבית דריביות על הקרדיט .
בענין הוויז מוזר ,לי תמיד עבד ואני דוקא
משתדל שלא להשתמש בו .

אטאפומה
אטאפומה
02/06/2024 22:38:52
Reply to  אילן

הבנתי
בעניין חניה ברוממה בעיה אך הנה הסבר על דרך קצרה יותר לרוממה לפחות התחלתו:
למיטב הבנתי כחיפאי מעל ששים שנה
הכח מהר יהיה במידה והמשטרה לא סגרה את הציר דרך מחלף בת גלים .
כלומר לנסוע בכביש 2 צפונה עד הסוף
עד לפניה שמאל לרמבם ,מעט לפניה
לפנות ימינה לקרית אליעזר.
הפניה הזו אחרי כמה רמזורים לטקחת לתוך הדר הכרמל לכיוון בית הגפן שם פונים ימינה ומיד באפשרות הראשונה שמאלה לרחוב הרצליה הנביאים וימינה להרצל רחוב ראשי .
נןסעים על הרצל לכיוון גאולה לוקחים פניה ימינה לפני פרוות קינריחך ומאן
ישר לגאולה פניה ראשונה שמאלה המתאפשרת .
המשך שכונת גאולה מצשיך ישירות
לרוממה .
לא לגמרי פשוט .צריך ךנסןע בדרך הזו
בהזדמנות לפנחנכדח ללמוד אותה כי צריך לעצור ולשאןל בדרך ,אך אחרי פעם
פעמיים זו תהיה הדרך הכח טבעית בהנחה כי המשטרה הלא צפויה לא תשתולל .

מנחם לס
02/06/2024 15:46:15

היכן משחקת עירוני כפר אתא?

אטאפומה
אטאפומה
02/06/2024 22:40:59
Reply to  אילן

מתי המשחק הבא שם?
נראה לי שאחרי יותר משלושים שנה
הפעם האחרונה נחתה בתור צקורב להנהלה ברמת גן אלך לצפות.
גיא פלטין שווה צפיה.

אטאפומה
אטאפומה
02/06/2024 22:49:48
Reply to  אטאפומה

ואכן יהיה צשחק בקרית אתא :
נגמר 3:0 לקרית אתא . 74-72 על רמת גן .
כבוד לשרון אברהמי והצוות שלו .
שמוליק ברנר שהיה שחקן אדיר שמאד אהבתי הולך הביתה עם המחמאות
ועם עונה אירופית בשנה הבאה