You are currently viewing פריוויו למשחקי מס' 3 בפלייאוף / עמיחי קטן

פריוויו למשחקי מס' 3 בפלייאוף / עמיחי קטן

עוד יום גדוש של 4 משחקי פלייאוף ישראלי מצפה לנו הערב. 3 מתוך 8 משחקי הפלייאוף עד כה הגיעו להארכה ועוד שניים הסתיימו בהפרש של נקודה או 2 בלבד, ובכל זאת, יש לנו 4 קבוצות שמובילות 2- 0 וינסו לסגור את הסדרה שלהן הערב ומנגד 4 קבוצות שינסו להימנע מסוויפ ולהאריך את העונה שלהן ביומיים לפחות.

שרף וכהן. שתיים מהפתעות העונה. קרדיט: עודד קרני, מנהלת הליגה

עירוני ר"ג – עירוני קרית אתא: (ב-18 בערוץ 5 live) הסדרה הצמודה ביותר, וכנראה גם הסדרה המפתיעה היחידה של הפלייאוף הזה. בעונה הסדירה, רמת גן ניצחה את 2 המפגשים בין הקבוצות, אך את חודש מאי היא סגרה ללא אף ניצחון ועם 7 הפסדים – 5 חסרי חשיבות בבית העליון, ועוד 2 עכשיו בפלייאוף, ששמים אותה עם הגב אל הקיר.מנגד, הקבוצה של שרון אברהמי הגיעה לפלייאוף עם ניצחון בודד נגד רמת גן ועוד 6 הפסדים בחודש מאי, אך שני הניצחונות בפלייאוף מקרבים אותם להישג יוצא דופן בעונה שהיא גם ככה היסטורית עבורם. נוני אומוט וג'יי פי טוקוטו הם שני השחקנים המובילים של רמת גן בסדרה עד כה. אומוט עם ממוצע של 17.5 נקודות למשחק כשהוא עולה מהספסל וטוקוטו המנוסה עם ממוצע של 7.5 ריבאונדים ואסיסטים למשחק, יחד עם 13.5 נקודות. חוץ מהם, יש שני שחקנים שקלעו בספרות כפולות בשני המשחקים עבור רמת גן, והם ג'ורדן כהן, השחקן השישי של העונה שבפלייאוף דווקא עולה בחמישייה, ואדם אריאל הקלעי הנהדר.

לקריית אתא יש שני כוכבים ברורים לאורך כל העונה. הראשון הוא ג'יימס בייטמון, הגארד שהוביל אותם לריצה המרשימה בתחילת העונה, אך מאז סחב פציעה וירד מאוד ביכולת, אך קיבל מנוחה לאחרונה ונראה בפלייאוף כמו בתחילת העונה, כשהוא עם 20.5 נקודות ו-8.5 אסיסטים למשחק באחוזים טובים. השני הוא אמין סטיבנס, אשר כשמו כן הוא, שחקן אמין ביותר שנותן תפוקה איכותית באופן קבוע. בסדרה הזאת הוא עם ממוצע של 25 נקודות, 7.5 ריבאונדים ו-2.5 חטיפות, ואף חילק שיא קריירה של 8 אסיסטים במשחק 1.חוץ משניהם, הקבוצה מהקריות מצאה שחקנים שונים שתרמו לשני הניצחונות. במשחק הראשון היו אלה אקיה פרואיט, שקלע 19 עם 8 ריבאונדים, ובן שרף בן ה-18 שקלע 14 נקודות, ואילו במשחק השני היו אלה גיא פלטין, שחקן ההגנה של העונה שקלע שיא קריירה של 20 נקודות, בנוסף ל-6 חטיפות שהן דווקא לא שיא עונתי שלו, וג'יי ג'יי קפלן, שקלע 12 עם 10 ריבאונדים, הרוב בדקות ההכרעה של המשחק.

הימור: קריית אתא שוחקת את סטיבנס ובייטמון, שקיבלו 39 ו-36 דקות בממוצע למשחק, והיא תלויה הרבה יותר בשני הכוכבים שלה. לכן, אני מהמר על משחק קצת פחות טוב שלהם ועל ניצחון של רמת גן ב-7.

מכבי תל אביב – עירוני נס ציונה: (19:00 בספורט 5) הסדרה היחידה שעוד לא ניפקה לנו הארכה, או משחק צמוד בלבד, כשהקבוצה שקלעה הכי הרבה נקודות למשחק ביורוליג העונה ממשיכה בשלה בליגה. החבורה של מאיר טפירו דווקא הגיעה בכושר טוב של 5 ניצחונות רצופים, אבל עוד לא מצאה את הדרך להתמודד עם ההתקפה הקטלנית בצהוב-כחול, וממוצע של 104 נקודות של מכבי ת"א בסדרה מספר את הסיפור של הסדרה עד כה. מכבי עורכת שינוי בזרים שיירשמו למשחק, כשבונזי קולסון חוזר אחרי לידת בנו, ומחליף את ג'ו תומאסון, כשהמשחקים הטובים של תמיר בלאט וג'ון דיברתולומאו בסדרה אולי הקלו על קטש את ההחלטה הזאת.

בצד האורח, הטריו של וויטהד, אולקינס ומיינסי קלעו בספרות כפולות בכל אחד מהמשחקים בסדרה, אבל הם יצטרכו לקבל תרומה משחקנים אחרים, כמו המתאזרח קייל פייט שקלע 11 במשחק 1 ו-4 ב-1/6 מהשדה במשחק 2, ואולי גם איזה ישראלי או 2 מבין לוינסון, שגב וקרביץ.

הימור: נס ציונה יצליחו לקלוע יותר מאשר במשחק 2, אבל קשה לראות אותם נשארים צמודים לאורך כל המשחק. מכבי ב-15.

הפועל ירושלים – הפועל חולון: (20:40 ב-5+) מחזיקת הגביע הצליחה להשיג שני ניצחונות צמודים בסדרה הזאת, ואילו חולון איבדו את טאג'יר מקול וניב משגב לפציעות, ושניהם כנראה גמרו את העונה. ליוואי רנדולף היה המצטיין בשורות ירושלים במשחק 1 עם 30 נקודות, אך ירד ל-7 בלבד במשחק השני בזמן שהגארדים האחרים מתקשים בקליעה בעקביות לאורך הסדרה הזאת. הגבוה ג'אקורי וויליאמס הוא היחיד אצל הקבוצה הביתית שקלע בספרות כפולות בשני המשחקים, אבל ראוי לציון גם נועם דוברת שקלע 10 ו-8 במשחקי הסדרה ומתחיל להזכיר את הפוטנציאל הגדול טרם הפציעה.

אצל חולון, השחקן הבולט עד כה בסדרה הוא ג'סטין סמית, שקלע 18 ו-30 בהתאמה במשחקי הסדרה ומחזיק בממוצע של 3.5 חטיפות בשני המשחקים שלה. דרו קרופורד היה היחיד חוץ ממנו שקלע בספרות כפולות עבור חולון במשחק 2, עם 13 נקודות, ויהיה מעניין לראות האם קווין הארווי, שחזר לסגל במקום מקול הפצוע, יוכל לספק תצוגות קליעה כמו במשחקים הראשונים שלו במדי חולון, ולאזן את חסרונם של מקול ומשגב.

הימור: חולון קצת חסרים מדי, כך שהם יצליחו לשמור על משחק צמוד, אבל לא מעבר לזה. הפועל ירושלים ב-8.

הפועל ת"א – הפועל חיפה: (21:05 בספורט 5) בשני המשחקים פתחה סגנית האלופה פער דו-ספרתי מוקדם, אך במשחק הראשון זה הספיק לה לניצחון קל, ואילו במשחק השני השיגו החיפאים קאמבק מרשים והצליחו לכפות הארכה, שם נגמר להם הכוח והם קלעו 2 נקודות בלבד. הקבוצה של סטפאנוס דדאס החזירה לסגל את קייל אלכסנדר במקומו של אייזאה מיילס, והיא תקווה שהוא יעזור לה להכריע את הסדרה הערב. ג'ון הולנד במשחק הראשון ואקסבייר מנפורד במשחק השני היו אלה שהובילו את הפועל ת"א, אך ג'יילן הורד היה השחקן היציב שהיה טוב בשני המשחקים, ואולי הנוכחות של אלכסנדר תקל עליו את המשחק עוד יותר.

בצד של גיא גודס ושחקניו: אלכס המילטון השתחרר בשלבים המאוחרים של משחק 2 וסיים אותו עם 29 נקודות, כשמרכוס בינגהאם גם כן היה סולידי עם 15 נקודות במשחק הראשון ו-18 במשחק השני. למעשה, כל שחקני החמישייה של חיפה הגיעו לספרות כפולות כשהספסל קלע 5 בלבד, וככל הנראה העייפות השפיעה עליהם בהארכה.

הימור: יהיה צמוד יותר מהמשחק הראשון, אבל לא מספיק. הפועל ת"א ב-12.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.
Subscribe
Notify of
13 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
asaf
02/06/2024 18:31:17

תודה עמיחי על פריוויו משובח. הולך לגמרי עם ההימורים שלך.

אילן
02/06/2024 18:48:16
Reply to  asaf

אני לא בטוח שיש לרמת גן עם הסגל היותר מדי רחב שלה (11 שחקני רוטציה) את היכולת לחזור לסדרה הזו ואני חושב שיסתיים בנקודה לפה או נקודה לשם לאחת הקבוצות.

Air Canada
Air Canada
02/06/2024 19:38:51

תודה רבה. לא ברור מי אחראי במנהלת על קביעת הלו"ז אבל זה לא יכול להיראות ככה שוב. יש משחקים פעם ביומיים/ שלשה כאילו זה nba בלי להתחשב בשחקנים. בנוסף למחדל היורדות שעדיין לא ברור אם יהיו ועוד מחדלים בשנים האחרונות זה מבאס שהכדורסל שלנו נראה ככה. מבחינת כדורסל אני מקווה שנעשה את העבודה היום ובשביל זה לדעתי דוברת צריך לשחק דקות יותר משמעותיות

אילן
02/06/2024 20:51:23

יש לו.

אילן
02/06/2024 20:52:42
Reply to  Air Canada

היום הודיעו שאילת ירדה סופית.
יהיו 2 עולות ומקווה שיהיו מספיק ישראלים טובים לכל קבוצה.
ג'יי ג'יי קפלן בהחלט בשל להיות ישראלי בכיר בקבוצת צמרת.

אילן
02/06/2024 21:43:31

ליוואי רנדולף עם נקע בקרסול ולא יחזור לשחק הערב.

curry
curry
02/06/2024 22:54:56

וואי וואי כל הסדרות ב0:3

asaf
03/06/2024 8:31:53
Reply to  curry

קצת מבאס מצד שני לא זוכר סדרה כמו
קריית אתא נגד ר"ג שנגמרה 3-0 אבל בשלושה משחקים שכולם נגמרו בהארכה.

Air Canada
Air Canada
02/06/2024 23:14:45

בלי רנדולף יהיה לנו קשה אבל אפשרי. נצטרך להיות במיטבינו. עם רנדולף נהיה משמעותית יותר טובים אבל עדיין יהיה לא קל. מטורף שכל הסדרות נגמרו בסוויפ. אני מקווה שסדרות החצי יתחילו לכל המוקדם בחמישי כדי שלשחקנים יהיה זמן לנוח

asaf
03/06/2024 8:30:35
Reply to  Air Canada

כל עוד בולדווין לא חוזר יש לכם סיכוי. אם תצליחו לגרור את זה לקצב שלכם 70-75 נק' לקבוצה מצבכם יהיה טוב מאוד. נותן הימור שי-ם תצליח לקחת את מכבי למשחק 3 מכריע ואז לך תדע.