You are currently viewing סיקור משחקי 1 של פלייאוף ליגת ווינר / אילן אגינסקי מהשטח ועמיחי קטן מהבית

סיקור משחקי 1 של פלייאוף ליגת ווינר / אילן אגינסקי מהשטח ועמיחי קטן מהבית

מכבי הודיעה הבוקר על הארכת החוזה של עודד קטש בשנתיים. קרדיט תמונות: דני מרון, מנהלת הליגה.

אילן:

מכבי תל אביב – עירוני נס ציונה:

בהיכל מנורה הייתה אווירה מנומנמת של משחק ליגה בשעת צהריים מוקדמת כיאה למשחק שמתחיל בשעה 17, לפחות השעה המוקדמת אפשרה הגעה גם למשחק ברמת גן. ההיכל היה ריק למדי עם כ-3500 צופים בלבד ולא הורגש שהקהל דוחף את מי מהקבוצות. אנטיתזה מוחלטת למה שראיתי פה ביחד עם מתן בדרבי לפני פחות משבוע.

ג'ון דיבורתולומיאו חזר חם מהפציעה והיה מושלם מחוץ לקשת עם 5/5. מכבי קלעה מכל הטווחים באחוזים הרבה יותר גבוהים מהממוצע שלה עם 70.6 ל-2 ו-48.5 ל-3 וכמעט הכפילה הערב את ממוצע החטיפות כשחטפה 14 לעומת 7.4 בממוצע.

מכבי פתחה חזק בשני צידי המגרש ואחרי חצי רבע 4-13 למכבי ואחרי 7 וחצי דקות יתרון שיא של 7:20. טפירו ניסה את הרכב 2 הגבוהים שלו עם מיינסי ושגב שחזר מפציעה ביחד. אלעד חסין היה פותח ככה כל הזמן וטפירו עד כה נמנע מכך. ההרכב הגבוה הצליח לצמק מעט את הפיגור עם שלשה של מיינסי על הבאזר בין הרבעים שקבעה פיגור 8 בלבד בסוף הרבע 17-25. מכבי תוך פחות מדקה ברבע חזרה ליתרון 13 ואחרי דקה וחצי יתרון 17 שגרם לפסק זמן בהול של טפירו. נראה שלנס ציונה אין פתרונות לגודל ולאתלטיות של מכבי כשקליבלנד וניבו מראים יכולות מטורפות. אחרי 5 דקות ברבע זה כבר 23 הפרש ו-27 בשיא אך לוינסון וקרביץ דאגו לקזז מעט ומכבי ירדה ביתרון 25 למחצית – 36:61. למעט רומן סורקין כל מי ששיחק במכבי גם קלע לפחות 4 נקודות. בפתיחת הרבע השלישי ריצת 0-11 של נס ציונה גרמה לעודד קטש לקחת פסק זמן בניסיון להעיר את הקבוצה שלו. אחרי פסק הזמן מכבי רצה 0-7 שהחזירה את היתרון ל-21 וגרמה לאורחים להזעיק פסק זמן. גם אחרי פסק הזמן הריצה נמשכה עם עוד 0-7 של המקומיים.  מכבי עברה בחלקים גדולים מהרבע לשמור אזורית אך האורחים לא הצליחו לנצל זאת. הרבע הסתיים 69:85. כשהפיגור של האורחים הגיע ל-35 עומר מאייר גם עלה לשחק כשנותרו 7 וחצי דקות למשחק. מכבי הגיעה ל-100 נקודות ויתרון 30 כשנותרו 4 דקות למשחק. מכבי חילקה את הדקות יפה כשאף שחקן לא חצה את רף ה-23 דקות ושישה שחקנים קלעו בדו ספרתי. 83-109 בסיום.

קטש שהבוקר האריך את חוזהו במועדון בשנתיים נוספות וצפוי לסגור ארבע עונות כמאמן הצהובים דיבר בסיום על זה שהוא מרוצה מהתוצאה ומאיך שמכבי שיחקה אבל המשחק מתעתע וההפרש יכול לבלבל, צריך להישאר מרוכזים ואסור לחשוב שזו הרמה האמיתית של נס ציונה, ביום שישי יהיה משחק אחר לחלוטין. לגביי הטעויות ברבע האחרון – במשחק כזה קשה לבקש מהשחקנים להיות מרוכזים 40 דקות, צריך להכין את השחקנים למשחק השני כי בוודאות זה ייראה אחרת. על הרוטציה "קיבלנו בחזרה את ג'ון דיבורתולומיאו ובלאט מה שמאפשר חלוקת עומסים יותר פשוטה וטובה".

טפירו אמר "משחק ראשון פלייאוף, הם עשו עבודה מעולה, אנחנו פחות, לא נכנסו טוב למשחק וירד הביטחון וחלק נובע מלחץ והתרגשות מהמעמד של פלייאוף. על שגב וקרביץ שחזרו מפציעות "ציפיתי מכולם למעט יותר אגרסיביות הגנתית, כל מי שעלה על המגרש עשה את המקסימום, קשה לחזור מפציעה, אנחנו כקבוצה עושים את המקסימום" על המפתחות ליום שישי "משחק מעבר וריבאונד, צריך להוריד אותם בריבאונד ולמנוע מהם נקודות קלות במשחק המעבר" ראלי אולקינס אמר – הם קלעו כמעט כל זריקה שהם קלעו, גם כשחזרנו ברבע השלישי הם לקחו טיים אאוט וחזרו בריצה משלהם שגמרה את המשחק. זו סדרה וזה היה רק משחק אחד ומול האוהדים שלנו בבית זה ייראה אחרת.


עירוני רמת גן – עירוני קרית אתא:

אווירת משחק מנומנמת בשעת ערב ברמת גן. האולם לא גדול אך גם אליו הגיעו רק כ-600 צופים בלבד ביניהם כ-50 מקרית אתא שנשמעו היטב באולם הקטן. בשונה מהמשחק המוקדם, המשחק הלך צמוד עד הסוף כפי שפלייאוף צריך להיות. לא בכל המשחק הכדורסל היה הכי יפה לעין אבל בסדר, מן הסתם גם ללחץ ולהתרגשות יש השפעה.

רמת גן חילקה עומסים בין 11 שחקנים כשבקרית אתא רק 8 שחקנים שותפו, ושלושת הזרים הבכירים שלהם עם 34.52 דקות בממוצע. האם זה יהיה בעוכריהם בהמשך הסדרה מוחרתיים? נצטרך לחכות ולראות. אמין סטיבנס קבע שיא קריירה באסיסטים עם שמונה כאלו. סטיבנס שהוביל את קלעי האורחת עם 26 ולא היה רחוק מלשבור את שיא הקריירה שלו בנקודות שעומד על 29. קרית אתא קלעה פעם אחת העונה מעל ל-100 נקודות וזה קרה מול נס ציונה לאחר הארכה – אחרי 40 דקות התוצאה הייתה שוויון 88. פעם אחת 100 נקודות בדיוק מול הפועל חיפה ול-95 כמו אמש היא הגיעה השבוע במשחק חסר החשיבות נגד מכבי תל אביב. חוץ מזה היו לה רק עוד חמישה משחקים שבהם חצתה את רף 90 הנקודות ובסה"כ זה קרה ב-8 משחקים מתוך 30 העונה, בשבעה מתוכם כולל אמש היא גם ניצחה.

ברמת גן בניה סרור חזר מפציעה והפתיע עם 2/2 מהעונשין כשעד המשחק היה לו 13 אחוז מהטווח. דווקא מנגוק מתיאנג קלע רק 4/1 מהעונשין והיה היחיד בקבוצתו שלא היה מושלם מהטווח. מתיאנג עד המשחק קלע בכמעט 60 אחוז מהעונשין ובעונה שעברה באילת קלע בכמעט 50 אחוז.

רמת גן פתחה את המשחק לא טוב והיא לא הצליחה לעשות נקודות. קרית אתא מנגד קלעה סלים קלים בצבע. לאחר זמן מה המארחת התעשתה והתחילה לקלוע מעט יותר טוב. והיא מובילה בסוף הרבע 22-27. בייטמון בולט ברבע הראשון עם 9 – 3/4 מחוץ לקשת. ברבע השני רמת גן נכנסה לקצב ואחרי 3 וחצי דקות היא הייתה ביתרון 10 31:41. קרית אתא הצליחו לחזור למשחק ואף להוביל לפני שרמת גן לקחו את ההובלה בחזרה בסיום המחצית 51:52. קרית אתא פתחה את המחצית השנייה יותר מרשים בהגנה ובהתקפה מה שהביא אותה ליתרון 6 אחרי שלוש וחצי דקות וגרם לברנר לקחת פסק זמן. קרית אתא כבר הייתה בדו ספרתי לפני שרמת גן צימקו ל-7. גם הרבע הזה כמו השני, קרית אתא עשתה קולות של בריחה כשהיא הובילה כל הרבע בדו ספרתי פחות או יותר אך שתי שלשות של רמת גן הורידו ל-3 בסוף הרבע השלישי – 73:76. באמצע הרבע האחרון רמת גן הצליחה להשוות, ולרגעים ספורים היה אפשר לשמוע קהל רמת גני. קרית אתא לא הצליחה "לסגור" את המשחק, סטיבנס החטיא שתי זריקות עונשין שיכלו לקבוע 7 הפרש ובצד השני ג'ורדן כהן בשלשה הוריד ל-2 וטוקוטו השווה. פרואיט קלע סל ועבירה, הלך לקו והעלה את האורחים ליתרון שלוש, 17 שניות לסוף. כהן קלע 2 מהקו והוריד את היתרון לנקודה כשנותרו 7.6 שניות על השעון. רמת גן עוד הצליחה לחטוף את הכדור ולהגיע לזריקה פנויה מ-3 של יובל שניידרמן אך הוא נחסם על ידי בייטמון, הייתה מלחמה על הכדור אבל השופטים לא שרקו וקרית אתא יוצאת עם ניצחון גדול- 94:95 בסיום וגניבת הביתיות על ידי הקבוצה הצנועה מהקריות.

בייטמון סיים עם 22 נקודות ב-5/7 ל-3 ו-7 אסיסטים. קרדיט תמונה: דני מרון, מנהלת הליגה.

שמוליק ברנר סיכם ראשון "ידענו שיהיה משחק קשה, הם קבוצה טובה, 2 שחקנים מרכזיים שלהם עשו לנו הרבה נזק היום וזה הדבר העיקרי שנצטרך לתקן לקראת יום חמישי, זה ולהיות יותר חזקים אנרגטית. בנוגע לג'ורדן כהן שזכה בתואר השחקן השישי של העונה – "ג'ורדן חשוב, עשה התקדמות מאוד גדולה ויש לו עדיין התקדמות לעשות כדי להיות רכז שמחזיק את הקבוצה, הפרס מגיע לו אבל כקבוצה זה פחות מעניין אותנו".על כך שהם הפיבוריטית על הנייר "אם היינו באים עם קנדל מקולום הייתי חושב שאנחנו פייבוריטים אבל בלעדיו זה לא המצב". לשאלתי על זה שהוא קיבל חזרה את בניה סרור ויובל שניידרמן והם לא היו בשיאם "אצלנו אין לנו כוכב אחד שצריך לקלוע x כדי לנצח אלא כולם חשובים. בניה נתן עבודה קשה ומה שחשוב שהם חזרו לקבוצתיות ואנחנו מאוד שמחים". על איך מרימים את הקבוצה תוך פחות מ-48 שעות "אנחנו רוצים להיות טובים, אנחנו צריכים להגיב יותר טוב תוך כדי משחק, יש כאן אתגר מאוד גדול ונצטרך לבוא מוכנים, פיזית מנטלית ומקצועית".

ג'יי פי טוקוטו סיכם "זה לא מקצועי, זה עניין של אנרגיות שאנחנו צריכים להשוות את רמת האנרגיות לשלהם" לשאלתי על ההרכב הגבוה שלו עם אומאט ומתיאנג שרמת גן לפעמים משחקים "אני אוהב את ההרכב הזה ולדעתי לא שיחקנו בו מספיק היום" האם קרית אתא רוצים יותר "לא חושב שהם רצו יותר, הם שיחקו טוב, ואני שחקן מקצועי שרוצה הכי הרבה ואנחנו נצטרך להראות שזו מעידה חד פעמית"

מאמן המנצחת שרון אברהמי אמר "היה משחק פלייאוף כמו שמשחק פלייאוף צריך להיות מול קבוצה מצוינת ועמוקה, חזרנו מפיגור דו ספרתי בהתחלה, מבחן מנטלי ראשון, שלטנו במשחק ונתנו להם לחזור בסוף, הוכחנו הרבה אופי וזו רק התחלת הסדרה" על הפערים הלא גדולים ועל כך שאין בקרית אתא לחץ "הלחץ בסוף על רמת גן, הם פייבוריטים ברורים, באנו עם המון פציעות ואי כשירויות, אנחנו רוצים לשמור על ה-DNA שלנו ולא להישבר, יש על רמת גן יותר לחץ" בנוגע לבן שרף "לקחנו צעד בקיץ שהרבה בכירים בכדורסל אמרו לי שאני משוגע שזה הימור מטורף לתת את המושכות לילד בן 17 ולהביא רק גארד זר אחד, אבל אני סומך עליו לחלוטין כל העונה עם 24 דקות בממוצע והוא מקבל החלטות ברמה מאוד גבוהה ומעבר להישגים שלנו, אין כיף יותר גדול מלראות את הישראלים הצעירים מועמדים לפרסים" על רז אדם שלא שיחק כבר מספר משחקים "רז אדם קיבל מכה ומתיחה ביד ולא יכל לשחק היום, זו פציעה שקשה לשחק איתה, אני מקווה שהוא יחזור בהמשך הסדרה אבל אנחנו מוכנים לכל תרחיש" על כך שקבוצתו קלעה 95 בניגוד להרגלים שלהם אמר "לא שיחקנו הגנה מספיק טובה בעיקר ב-15 דקות הראשונות, זה סקור לא שלנו, אבל אני שמח שהיה לנו 23 אסיסטים על 7 איבודים וזה עזר, אנחנו בוודאות צריכים לשמור יותר טוב כדי לנצח את הסדרה"

עמיחי:

הפועל תל-אביב – הפועל חיפה 97- 66:

ניצחון קל לסגנית האלופה בתחילת הפלייאוף, אחרי שג'ון הולנד קלע 15 נקודות כבר ברבע הראשון והוביל אותם ליתרון 25- 15 בסיום הרבע הראשון. ההפרש המשיך לצמוח והגיע ל-20 כבר באמצע הרבע השני, ואז חיפה עברו להגנה אזורית שסייעה להם לצמצם קצת, ובמחצית זה היה 48- 30 לתל-אביב. הרבע השלישי היה הרבע הצמוד ביותר במשחק מבחינת ההפרש שלו, אבל זה לא עוזר כשאתה בפיגור 18, והוא הסתיים בתוצאה של 22- 18 שהעניקה יתרון 70- 48 לקבוצה הביתית, וברבע האחרון זו כבר הייתה חגיגה שלהם כשההפרש המשיך לגדול ועבר את ה-30, בדרך ל-97- 66 בסיום.

הולנד הוביל את קלעי המנצחת עם 27 נקודות ו-4 חטיפות, הורד קלע 19 עם 7 ריבאונדים ומיילס קלע 13 עם 7 כדורים חוזרים.

אצל האורחים, המילטון ובינגהאם היו היחידים בספרות כפולות עם 15 נקודות כל אחד.

הפועל ירושלים – הפועל חולון 93- 86 (OT):

חולון עלו ליתרון 9- 2 מהיר, אבל כריס ג'ונסון ונועם דוברת החזירו את ירושלים לתמונה, ושלשה של שחר עמיר החולוני קבעה 17- 15 לזכות האורחים בסיום הרבע הראשון. 11 נקודות רצופות של ליוואי רנדולף ברבע השני העניקו לירושלים יתרון 8 ואת השליטה במשחק, אבל שלשות של ניב משגב ופעולות טובות של שון דאוסון ונתנאל ארצי השאירו את חולון בעניינים לפני שרנדולף קבע 39- 33 לירושלים במחצית. רנדולף המשיך במומנטום עם 2 שלשות וירושלים השיגו יתרון דו-ספרתי לראשונה במשחק, אבל ג'סטין סמית בצבע וצוות מסייע של חולון בשלשות שמרו על עצמם בתמונה, ובסיום הרבע השלישי התוצאה הייתה 65- 59 לזכות הקבוצה הביתית.

הרבע האחרון החל בשליטה ירושלמית, והם עלו ליתרון שיא של 76- 64 באמצע הרבע האחרון, אבל אז ההגנה של חולון התהדקה והם יצאו לריצת 11- 2 שצמצמה ל-3 בלבד. רנדולף קלע 2 מהקו והביא לירושלים יתרון 5, אבל אלי-הופ של ג'סטין סמית ושלשה של עמיר קבעו שוויון 80. אחרי החטאות משני הצדדים, עבירה של מקול שלחה את ספידי סמית לקו והוא שם 1/2, כשנותרו 19 שניות לסיום. בצד השני, מקול סחט עבירה ונאלץ להסתפק ב-50% הצלחה גם הוא, אך הגנה טובה שלו סייעה לחולון לכפות הארכה. חולון עלו ליתרון 86- 85 עם 2 מהקו של מקול, אך הוא גם מתח את שריר הירך האחורי ונאלץ לרדת לספסל. בלעדיו, חולון לא הצליחו לייצר אף זריקה טובה לסל, ספידי סמית מנגד הצליח לסחוט עבירות וירושלים סגרו את המשחק עם ריצת 8- 0 וניצחון 93- 86.

רנדולף הוביל את ירושלים עם 30 נקודות, 15 מהן ברבע השני, יחד עם 6 ריבאונדים, סמית קלע 17 עם 10 אסיסטים, וויליאמס קלע 10 עם 6 ריבאונדים ודוברת קלע 10 במשחקו הטוב ביותר מאז הפציעה.

אצל חולון, סמית קלע 18 עם 6 ריבאונדים, מקול קלע 14 עם 7 אסיסטים, שחר עמיר קלע 14 עם 4 שלשות, משגב קלע 12 עם 6 ריבאונדים, גם הוא עם 4 שלשות, וגם ארצי קלע 12.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.
Subscribe
Notify of
5 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Air Canada
Air Canada
29/05/2024 14:10:17

תודה רבה. הלך לנו קשה נגד חולון אני מקווה שבמשחקים הבאים יהיה יותר קל. לדעתי דוברת יכול וצריך לשחק יותר אתמול הוא היה עם 10 נקודות ב9 דקות אבל אולי זה קשור לפציעה. שמעתי עכשיו שתמיר בלאט יצא מהחוזה שלו ויהיה חופשי בקיץ מעניין איך זה ישפיע עליו. אני חושב שהוא ישאר במכבי בחוזה גדול יותר

מנחם לס
29/05/2024 15:59:21

תודה לאילן ולעמיחי. אם ירצה השם ממחר אתחיל לכתוב

asaf
29/05/2024 16:47:00

תודה אילן ועמיחי. שתי התל אביביות טיילו , שני המשחקים האחרים היו סופר דרמטיים, קריית אתא קבוצה סופר סימפטית ובייטמן זו גניבה רצינית.כיף לראות את הישראלים שם ממש.

Berch
30/05/2024 0:46:30

תודה על הסיקור
למרות התחזיות היה צמוד צמוד…. ודווקא בהארכה נגמר המומנטום
יש כרטיסים ליום שישי….
יאללה חולוניה
🕺🏼