הפלייאוף יוצא לדרך בליגת ווינר הישראלית – פריוויו לשלב רבע הגמר / צוות הופס כדורסל אירופי

הפלייאוף יוצא לדרך בליגת ווינר הישראלית – פריוויו לשלב רבע הגמר / צוות הופס כדורסל אירופי

הפלייאוף יוצא לדרך בליגת ווינר הישראלית – פריוויו לשלב רבע הגמר / צוות הופס כדורסל אירופי

מאוחר יותר היום, יצא לדרך הפלייאוף כאן בארץ כשמכבי תל-אביב תארח את עירוני נס ציונה במשחק הראשון מתוך 4 שיתקיימו היום, ואנו כאן עם הפריויו המלא לסדרות רבע הגמר, כשבשלב הזה מדובר בסדרות של הטוב מ-5. לפני שנתחיל, נציין שכל קבוצה יכולה הייתה לרשום עד 5 זרים לסדרה, ויכולה להחליף אחד מהם פעם אחת בלבד במהלך הסדרה. איתנו בצוות היום – אהרון שדה, אילן אגינסקי, דרור פישר, מתן יעקובי, עידן ארווץ ועמיחי קטן.

לפני שנתחיל, אתם מוזמנים לבחור את מצטייני העונה שלכם באתר של הליגה – https://www.basket.co.il/best. ניתן להצביע עד ה-5/6.

מכבי תל-אביב (1) – עירוני נס ציונה (8):

מאזן ביניהן העונה: 2- 0 למכבי ת"א. האלופה השיגה ניצחון חוץ קל 97- 73 בסיבוב השני, ודווקא במשחק הבית בסיבוב השני היא התקשתה, אך ניצחה 86- 82.

מאזן עבר בפלייאוף: 2- 0 למכבי ת"א. מכבי ניצחו 3- 0 ברבע הגמר של 2015 ו-3- 1 ברבע הגמר של 2018.

מכבי תל-אביב:

סגל: אנטוניוס קליבלנד, ג'יימס ווב (לא בסגל), לורנזו בראון, וויד בולדווין (פצוע), רפי מנקו, רומן סורקין, ג'ון דיברתולומאו, חסיאל ריברו, ג'ייק כהן, עומר מאייר, ירון גולדמן, ג'ו תומאסון, ג'וש ניבו, תמיר בלאט, בונזי קולסון (לא בסגל).

מאמן: עודד קטש. עונה שנייה בקדנציה הנוכחית בקבוצה, שזכה באליפויות עם גלבוע/גליל ומכבי בעונה שעברה, וגם בשני גביעים עם ירושלים.

העונה שהייתה: האלופה פתחה את העונה עם מאזן 3-3, אבל אז יצאה לרצף של 18 ניצחונות, הפסידה משחק אחד לחולון שבו כל השחקנים הבכירים קיבלו מנוחה, רגע לפני משחק 5 נגד אלופת אירופה הטרייה פנאתנייקוס, ולפחות בליגה השיגה את הניצחונות בכל יתר המשחקים, בדרך למאזן 25- 4, שזה הכי מעט הפסדי ליגה עבור קבוצה מאז 2020 ואחוזי ההצלחה הכי גבוהים מאז הפעם הקודמת שמכבי הפסידו לפנאתנייקוס במשחק 5 באואקה, כלומר עונת 2012. ראוי לציון מיוחד הגבוה הישראלי רומן סורקין, שעומד העונה בליגה על 16.2 נקודות (שמיני בליגה) ב-64% מהשדה ו-68% אפקטיבי, מדורג רביעי במדד היעילות ושני במדד הפלוס מינוס ומגיע אחרי משחק של 6/7 לשלוש נגד קריית אתא שלשום, ונציין גם את תמיר בלאט שמדורג רביעי בליגה באסיסטים.

עירוני נס ציונה:

סגל: ראלי אולקינס, נדב ינקוביץ', תומר לוינסון, קייל פייט, שגיא קמחג'י, צוף בן משה, איתי שגב, אייזאה וויטהד, יונתן אבולוף, אלון דניאלי, דניאל גריידי, להב אקרמן, יאיר קרביץ, ג'רום מיינסי, ג'רמיה הול, עומרי שינדלמן, ג'ורג' קינג.

מאמן: מאיר טפירו. החליף את אלעד חסין לפני חודש ו-5 ניצחונות רצופים הספיקו להם כדי להיכנס לפלייאוף.

העונה שהייתה: נס ציונה הספיקו לנצח את המשחק היחיד שהתקיים לפני פרוץ המלחמה והיו עם מאזן 7- 3 בשלהי ינואר, אבל אז הגיע רצף של 8 הפסדים שהוביל לכך שהם מצאו את עצמם בבית התחתון ובמאבק על הכרטיסים האחרונים לפלייאוף. החלפתו של אלעד חסין המאמן במאיר טפירו הוכיחה את עצמה, כשתחת שרביטו של טפירו ניצחו נס ציונה 5 משחקים רצופים, וכך הצליחו להעפיל מהמקום השמיני לפלייאוף. ראלי אולקינס ואייזאה וויטהד מרכיבים קו אחורי מעניין מאוד אצל החבורה של טפירו, כשג'רום מיינסי כבר עונה שלישית בקבוצה כגבוה המוביל וג'ורג' קינג משלים רביעיית זרים לא רעה בכלל. מנגד, הישראלי הבכיר של הקבוצה הוא איתי שגב שמוביל את הליגה בריבאונדים עם 8.6. עוד ישראלים בסגל הם יאיר קרביץ, צוף בן משה וקייל פייט בעמדות הגארד ותומר לוינסון בעמדת הפורוורד, ובסך הכל, הישראלים של נס ציונה מדורגים במקום אחד לפני אחרון בליגה מבחינת דקות המשחק ונקודות, כשרק אלו של אילת האחרונה בטבלה משחקים וקולעים פחות. 

מאצ'-אפים מרכזיים:

רומן סורקין, פורוורד-סנטר בן 27, 2.08 VS ג'רום מיינסי, סנטר בן 36, 2.08.

עיקר הכוח של מכבי ת"א בליגה הישראלית ממצא בקו הקדמי, במיוחד כל עוד וויד בולדווין פצוע וגם קולסון לא יהיה לפחות בחלק מהסדרה, ובמסגרות המקומיות מדובר בעיקר על רומן סורקין, השחקן עם ממוצע הנקודות הכי גבוה של שחקן מכבי מאז 2006. מנגד, נס ציונה מעמידים את ג'רום מייינסי, מיינסי הוא אחד הסנטרים הותיקים בליגה, הוא משאבת ריבאונד הגנה שיכול להקשות על סורקין שאוהב ללכת לריבאונד התקפה, לפחות במאבקי הצבע. ככל שמיינסי יצליח להגביל את סורקין, מכבי יצטרכו למצוא פתרונות אחרים, וזה יעניק לנס ציונה הזדמנות להפתיע, לפחות במשחק בודד.

אנטוניוס קליבלנד, גארד בן 27, 1.96 VS ראלי אולקינס, גארד בן 27, 1.96. 

קליבלנד הוא שחקן שבולט בעיקר בצד ההגנתי והוא יצטרך להיות מופקד על הגארדים הגבוהים שיש לנס ציונה להציע. אחד הגארדים הגבוהים והרחבים שביש בליגה הוא ראלי אוליקנס. אולקינס, כמו כל קבוצתו לא מצטיין במיוחד מבחוץ (32.8% שזה אחד הנמוכים בליגה), אבל הוא אוהב לרוץ במגרש הפתוח ולעשות סלים קלים וללכת לקו אחרי סחיטת עבירות. הקו האחורי של מכבי למעט ג'ון דיברתולומאו שחוזר מפציעה וג'ו תומאסון לא מתמחה במיוחד בהגנה, וקליבלנד יצטרך להראות לבחור הקשוח מניו יורק שהוא יכול להצר את צעדיו.   

הימור:

אהרון: 3- 0 למכבי ת"א.

אילן: 3- 0 למכבי ת"א.

דרור: 3- 0 למכבי ת"א.

מתן: 3- 0 למכבי ת"א.

עידן: 3- 0 למכבי ת"א.

עמיחי: 3- 1 למכבי ת"א.

לו"ז משחקים:

משחק 1 – שלישי 28/5 17:00

משחק 2 – שישי 31/5 16:15

משחק 3 – ראשון 2/6

משחק 4 – שלישי 4/6 (במידת הצורך)

משחק 5 – חמישי 6/6 (במידת הצורך)

הפועל תל-אביב (2) – הפועל חיפה (7):

מאזן ביניהן העונה: 1-1. התל-אביבים הביסו בקלות 103- 84 במשחק החוץ בסיבוב הראשון, אבל דווקא במשחק הביתי הם הפסידו 88- 87 במשחק דרמטי.

מאזן עבר בפלייאוף: 1- 0 לתל-אביב. הפועל ת"א ניצחו 2- 1 בחצי הגמר של 1987, המפגש היחיד בין הקבוצות בפלייאוף בעבר.

הפועל תל-אביב:

סגל: ג'ון הולנד, גל שטרנברג, טיילר אניס, דניאל הילל, אקסבייר מנפורד, גיל בני, קייל אלכסנדר (לא בסגל), אספרי רובינשטיין, דאסטי הנאס, בר טימור, בריאן אנגולה (פצוע), ג'יילן הורד, עידן זלמנסון, יונתן רבינוביץ', אייזאה מיילס, תומר גינת, ג'ייקובן בראון (פצוע).

מאמן: סטפאנוס דדאס. החליף את דני פרנקו שפוטר לפני כחודשיים, והיה עם מאזן מושלם בליגה עד לפני כשבוע.

העונה שהייתה: הפועל פתחו את העונה עם מאזן 10- 1 בליגה, כולל ניצחון בדרבי ביתי, וגם אחרי הפסד בגומלין של הדרבי הם היו בפסגת הליגה עם מאזן 15- 3, אך מומנטום שלילי שהחל בהדחה מרבע גמר היורוקאפ, המשיך בכמה הפסדי ליגה והסתיים בהדחה בגביע הוביל לפיטוריו של דני פרנקו ומינויו של סטפאנוס דדאס במקומו. תחת דדאס, ניצחו האדומים 5 משחקים רצופים לפני שהפסידו בדרבי ובירושלים, מה שהספיק להם כדי להבטיח את המקום השני. ללא ג'ייקובן בראון שגמר את העונה ובריאן אנגולה שייתכן שגם גמר את העונה, דווקא הרכש החדש טיילר אניס יהיה שחקן משמעותי בקו האחורי, וב-3 ההופעות שלו הוא היה לא רע, למרות ש-2 מהן הסתיימו בהפסד. בר טימור מדורג חמישי בליגה באסיסטים עם 5.9 בממוצע וראשון בליגה ביחס אסיסטים-איבודים, תומר גינת מוביל את הליגה במדד ה+- ובאחוזים מה-3 והגבוה ג'יילן הורד מוביל את הליגה במדד היעילות

הפועל חיפה:

סגל: אלכס המילטון, ג'ון דיוויס, גור לביא, יהונתן סלע, עמית שמחון, רותם עובדיה, דניאל רוזנבאום, אופק אביטל, נוה מינץ, דקאראי טאקר, איתי שניידר, עמית גרשון, ליאב בוקובזה, מרכוס בינגהאם, ניב עמר, דולב משגב, הראל חפץ.

מאמן: גיא גודס. עונה ראשונה בקבוצה, ויש לו בעבר אליפות עם הפועל חולון ועוד 4 אליפויות כעוזר מאמן של מכבי ת"א.

העונה שהייתה: אורן אהרוני, שפתח את העונה על הקווים, עזב מסיבות אישיות בשלב מאוד מוקדם, ובמקומו הגיע גיא גודס, אולי הכוכב הגדול ביותר אי פעם של הפועל חיפה כשחקן, וכיום גם מאמן בעל שם בכדורסל הישראלי. אולם, זה לא נראה טוב ברוב שלבי העונה, והפסד לעפולה ב-1/3 הביא אותם למאזן של 5 ניצחונות בלבד מול 12 הפסדים. מאז, החיפאים קלעו 84.6 נקודות למשחק, לעומת 72.7 קודם לכן, וניצחו 9 מ-10 המשחקים הבאים, כשההפסד היחיד היה נגד מכבי ת"א, מה שאפשר להם להשיג את המקום השביעי, הראשון מבין משתתפות הבית התחתון. הרכז ג'ון דיוויס הוא הקלעי המוביל של הקבוצה העונה, אך הגבוה מרכוס בינגהאם, ששב לשחק באמצע העונה לאחר שהחלים מהפציעה, הוא כנראה זה שהביא לקבוצה את האיזון הדרוש בקו הקדמי עם 8.1 ריבאונדים ו-2 חסימות למשחק. הסגל הישראלי של הקבוצה כולל את אופק אביטל, עמית גרשון ודניאל רוזנבאום בעמדות הגארד ואת עמית שמחון וגור לביא בעמדות הפורוורד. לקבוצה יש סגל יחסית קצר המונה לרוב תשעה שחקנים ומעניין לראות האם הלו"ז הצפוף בפלייאוף ישפיע יותר על הסגל הקצר שלהם.

מאצ'-אפים מרכזיים:

ג'יילן הורד, פורוורד בן 25, 2.04 VS מרכוס בינגהאם, סנטר בן 23, 2.13.

הורד מוביל את הפועל ת"א בנקודות למשחק ואת הליגה כולה במדד, אך הפעם מצפה לו מאצ'-אפ לא פשוט, שבפעם הקודמת הסתיים בניצחון של בינגהאם שקלע 23 נקודות והוביל את הפועל חיפה לניצחון חוץ. להפועל יש יותר עומק ושחקנים שאפשר להביא שיעזרו להורד בהגנה על בינגהאם, ובראשם עידן זלמנסון, אך מדובר יהיה במאצ'-אפ לא פשוט בכלל עבור התל-אביבים, ואולי העמדה היחידה בה ייתכן שיש לחיפה יתרון. מאז שבינגהאם חזר לשחק, הם עומדים על מאזן 10- 5, וייתכן שאיתו לאורך כל העונה הם היו מוצאים את עצמם במקום טוב יותר בטבלה.

ג'ון הולנד, גארד-פורוורד בן 36, 1.96 VS עמית שמחון, גארד-פורוורד בן 34, 1.98.

גם הולנד וגם שמחון נחשבים מהשחקנים הוותיקים בקבוצותיהם. הולנד כבר שיחקן בארץ לפני כמה שנים אבל לא רואים עליו שהוא בן 36. שמחון עבר במהלך השנים בלא מעט קבוצות, לפי הספירה הרשמית של המנהלת חיפה היא הקבוצה ה-10 שלו בקריירה והוא שם כבר 4 שנים. גם הולנד וגם שמחון מעדיפים את הקליעה מבחוץ. שמחון זרק כפול פעמים מהטווח לעומת מה-2. האחוזים שלו מהטווח לא רעים (38.4) ואם חיפה רוצה לנסות להפתיע במשחק היא תצטרך את שמחון, שחזר לפני כשבועיים מפציעה, וחבריו מדויקים כהרגלם. הולנד גם הוא אוהב את הזריקה מבחוץ וקולע אותה באחוזים גבוהים מאוד (42.5 %) גם אם האוהדים של קבוצתו פחות חושבים עליו כקלעי כפי שיצא לי לדבר עם מתן בדרבי והם פחות שמחים מזה שהוא זורק אוטומטי מהשלוש. בהיעדרו של בראין אנגולה הפצוע, הולנד יצטרך לספק קליעה ומנהיגות גם במקומו של הקולומביאני. 

הימור:

אהרון: 3- 2 להפועל ת"א.

אילן: 3- 0 להפועל ת"א.

דרור: 3- 0 להפועל ת"א.

מתן: 3- 1 להפועל ת"א.

עידן: 3- 0 להפועל ת"א.

עמיחי: 3- 0 להפועל ת"א.

לו"ז משחקים:

משחק 1 – שלישי 28/5 19:05

משחק 2 – חמישי 30/5 21:05

משחק 3 – ראשון 2/6

משחק 4 – שלישי 4/6 (במידת הצורך)

משחק 5 – חמישי 6/6 (במידת הצורך)

מכבי עירוני רמת גן (3) – עירוני קריית אתא (6):

מאזן ביניהן העונה: 2- 1 לרמת גן. העולה החדשה הייתה עדיפה בשני הסיבובים הראשונים על העולה הוותיקה יותר עם ניצחון 94- 71 בחוץ וניצחון 94- 89 בבית, אך בקרב בין שתי קבוצות שלא ניצחו אף משחק אחר בבית העליון, היו אלה קריית אתא שהשיגו ניצחון 77- 74 ביתי כששתי הקבוצות היו בהרכבים חסרים מאוד.

מאזן עבר בפלייאוף: 1- 0 לרמת גן. בפלייאוף על האליפות הקבוצות מעולם לא נפגשו עד כה, אך ב-2009 הן נפגשו בפלייאוף נגד הירידה בו רמת גן ניצחו 3- 0 והורידו את קריית אתא לליגה הלאומית. מנגד, בגמר הפלייאוף של הליגה הלאומית ב-2022 דווקא קריית אתא הייתה זו שניצחה 3- 0, מה שאילץ את רמת גן להמתין עוד עונה עד לעליית הליגה.

מכבי עירוני רמת גן:

סגל: מייקל דבו, נוני אומאט, מנגוק מתיאנג, כרם משעור, ג'יי פי טוקוטו, עומר מרינוב, איתי מושקוביץ', קנדל מקולום (פצוע), אדם אריאל, יהל מלמד, ג'ורדן כהן, בניה סרור, יובל שניידרמן, רועי בן-כוכב.

מאמן: שמוליק ברנר. הצטרף לרמת גן באמצע העונה שעברה והעלה אותה לליגה הבכירה, והעונה גם הוביל את העולה החדשה למקום גבוה בצמרת הליגה. כדאי לציין גם את עוזרת המאמן נעמי קולודני, עוזרת המאמן הראשונה בליגה הבכירה בארץ.

העונה שהייתה: העולה החדשה פתחה את העונה בסערה ואחזה במקום השני עד שהחלה הריצה של מכבי ת"א, וגם מאז היא שמרה על המקום השלישי מתחת ל-2 נציגות העיר העברית הראשונה, כאשר היא רשמה שני הפסדים רצופים רק פעם אחת במהלך העונה הרגילה וסגרה אותה עם 8 ניצחונות רצופים שהבטיחו למעשה את המקום השלישי. רמת גן הפסידו את כל 5 משחקי הבית העליון בשל היעדרויות ופציעות, ובין היתר המעבר של אייזאה מיילס להפועל ת"א, אבל העולה החדשה עדיין הבטיחה לעצמה את המקום בליגת האלופות של פיב"א בעונה הבאה, אותו היא כבר הודיעה שתממש. נוני אומאט, פורוורד שהצטרף לפני חודש, הוא הקלעי המוביל של הקבוצה עם 15 נקודות למשחק, ורכז הקבוצה קנדל מקולום נפצע לאחרונה ובמקומו הובא מייקל דבו, שהוא יותר סקורר מאשר מנהל משחק, כך שרמת גן עוד מחפשת פתרונות בעניין זה.

עירוני קריית אתא:

סגל: אייזאה מיוסיוס, אמין סטיבנס, אקיה פרואיט, ג'יימס בייטמון, יהב שטרית, גיא פלטין, תומר פורת, רז אדם, גל בייטנר, ג'יי ג'יי קפלן, יריב עמירם, בן שרף.

מאמן: שרון אברהמי. עונה שביעית שלו בקבוצה, נתון חריג בכדורסל הישראלי בפרט ואולי בעולם הספורט של ימינו בכלל, ומאמן נבחרת הנוער.

העונה שהייתה: בניגוד לעולה החדשה הנוכחית, שהגיעה עם תקציב ומסע רכש די משמעותי, כאן מדובר בקבוצה אולי עם התקציב הנמוך ביותר בליגה, היחידה שהחתימה גארד זר בודד בדמותו של ג'יימס בייטמון וקבוצה שהלכה בכל הכוח על ישראלים צעירים. רז אדם בעונת פריצה עם 12 נקודות למשחק, גיא פלטין שובר שיאי חטיפות עם 2.5 למשחק ובן שרף בן ה-18 הראה המון פוטנציאל כשחקן השישי של הקבוצה וכנראה יעבור בקיץ לאולם הגרמנית המצטיינת בפיתוח צעירים, אבל שני הכוכבים של הקבוצה הם בייטמון ואמין סטיבנס, שקולעים 34.5 נקודות משותפות למשחק והובילו את הקבוצה המפתיעה שהפכה לראשונה במאה ה-21 שמנצחת באותה עונה את כל 4 הגדולות (מכבי והפועל ת"א, הפועל ירושלים וחולון).

מאצ'-אפים מרכזיים:

נוני אומאט, פורוורד בן 29, 2.04 VS אמין סטיבנס, פורוורד-סנטר בן 33, 2.03.

אומאט קולע 15 נקודות למשחק מאז שהגיע, כשהוא סוחט 5.5 עבירות למשחק, מגיע לקו ל-6.3 זריקות בממוצע למשחק ומדייק אותן ב-78%, ולאור כושר קליעה פחות טוב של שחקני הקו האחורי לאחרונה, התפקיד של שחקן נבחרת דרום סודן הופך למשמעותי יותר. מנגד, אמין סטיבנס כשמו כן הוא, אחד מהשחקנים האמינים ביותר בליגה. סטיבנס סוגר עונה שלישיית בקריית אתא, ובשנתיים בליגת העל היו לו רק 3 משחקים (מתוך 56) עם כמות חד-ספרתית של נקודות. סטיבנס לאחרונה שיפר גם את עקב האכילס שלו מהעונשין, ומאז תחילת אפריל הוא עם 75% מהקו, לעומת 59.5% עד אז העונה ו-58.6% בעונה שעברה.

איתי מושקוביץ', גארד  בן 24, 1.92 VS גיא פלטין, גארד בן 23, 1.92.

פלטין הוא אחת מתגליות העונה ויש העונה לא מעט כאלו. מעבר לחטיפות שכבר הזכרתי לעיל הוא קולע ב-31.3 % מבחוץ ומחלק 2.5 אסיסטים בממוצע. פלטין יהיה מופקד על עצירת הגארדים של רמת גן, כדי שלא ייכנסו לקצב שלהם,  כי אם זה יקרה לקרית אתא יהיה קשה לעמוד בתחרות קליעות כפי שקרה לה השבוע נגד מכבי תל אביב. מושקוביץ לו זה עונתו השלישית בליגה, פתח את העונה פצוע במדי חיפה. אחרי ארבעה משחקים ביקש לעבור לרמת גן דווקא ולא לי-ם שרצתה בו כגיבוי ישראלי לספידי סמית', למרות שהוא לא רכז "טהור" אלא מחפש יותר את הקליעה. מושקוביץ מאוד מאמין בקליעה שלו מבחוץ, גם אם העונה המספרים פחות משתפים איתו פעולה (36.2). החכמה שלו תהיה לנסות ולראות מי מחבריו לקבוצה ביום קליעה טוב ולמסור יותר ולאבד פחות. 

הימור:

אהרון: 3- 1 למכבי רמת גן.

אילן: 3- 2 למכבי רמת גן.

דרור: 3- 0 למכבי רמת גן.

מתן: 3- 2 למכבי רמת גן.

עידן: 3- 1 למכבי רמת גן.

עמיחי: 3- 2 לקריית אתא.

לו"ז משחקים:

משחק 1 – שלישי 28/5 21:00

משחק 2 – חמישי 30/5 19:00

משחק 3 – ראשון 2/6

משחק 4 – שלישי 4/6 (במידת הצורך)

משחק 5 – חמישי 6/6 (במידת הצורך)

הפועל ירושלים (4) – הפועל חולון (5):

מאזן ביניהן העונה: 2- 1 לירושלים. מחזיקת הגביע הפסידה 73- 72 בביתה בסיבוב הראשון, אך נקמה בחולון עם ניצחון 96- 89 והשיגה ניצחון גם בבית העליון עם 94- 76 שהבטיח לה את יתרון הביתיות בסדרה הזאת.

מאזן עבר בפלייאוף: 3- 1 לחולון. הקבוצות נפגשו ל-2 סדרות רבע גמר, אחת שבה חולון ניצחו 3- 1 ב-2012 ואחת שבה ירושלים ניצחו 3- 1 ב-2014, יחד עם משחק חצי גמר פיינל-פור ב-2018 שבו חולון ניצחו 80- 76, והפעם האחרונה הייתה בחצי הגמר של 2022, אז חולון ניצחו 2- 1 בסדרה שבה כל המשחקים הסתיימו בניצחונות חוץ.

הםועל ירושלים:

סגל: קאדין קרינגטון, כריס ג'ונסון, אלכס טיוס, ברינטון למאר (לא בסגל), טרבור לייסי (לא בסגל), נועם דוברת, נמרוד לוי, ליוואי רנדולף, ג'אקורי וויליאמס, אפק אמסלם, עוז בלייזר, ניב פרי, גבי צ'אצ'אשוילי (פצוע), ספידי סמית, אילון פולג, יובל זוסמן, אור קורנליוס.

מאמן: יונתן אלון. המנהל המקצועי משמש בפועל כמאמן הקבוצה בחודשיים האחרונים, וזה עובד להם לא רע בכלל עד כה עם מומנטום חיובי בליגה וזכייה בגביע המדינה.

העונה שהייתה: מחזיקת הגביע, וגם גביע ווינר, עברה הרבה אתגרים מחוץ לפרקט העונה, אבל הם חלחלו גם לפרקט, בין אם זה בתבוסה של 40 הפרש נגד עפולה בלי הזרים שסירבו להגיע, מאמנים שהצליחו יותר או פחות במשחקי הליגה ותחלופת זרים גדולה יותר מהגדולות האחרות, כמו גם 0 ניצחונות על 3 המוליכות עד לפני חודש. אולם, המעבר של יונתן אלון לקווים ייצב את השורות, יחד עם שחקנים שהצטרפו במהלך העונה או נכנסו לכושר משופר, והם ניצחו 9 מ-11 המשחקים האחרונים שלהם בליגה, מה שסייע להם לצאת ממאבקי מרכז הטבלה ולהשיג יתרון ביתיות, לפחות בשלב הזה. אחד משחקני הרכש המשמעותיים של אמצע העונה הוא ג'אקורי וויליאמס, גבוה שקולע באחוזים טובים מאוד בצבע ועוזר גם בהגנה, ויחד עם אלכס טיוס הצליחו הירושלמים להרכיב תוך כדי תנועה קו קדמי טוב מאוד.

הפועל חולון:

סגל: דיאונדרה ברנס, ג'סטין סמית, אריאל כהן, טאג'יר מקול, שון דאוסון, הנס ואנוויין (לא בסגל), עמית סנקר, סי ג'יי האריס (פצוע), שחר עמיר, קווין הרווי (פצוע), יותם חנוכי, נתנאל ארצי, דרו קרופורד, בן אלטשולר, קובי לוי, רן סולומון, רואי אוסלקה, ניב משגב.

מאמן: עמית שרף. עונה מלאה ראשונה כמאמן ראשי אחרי 5 עונות כעוזר המאמן של הקבוצה.

העונה שהייתה: עמית שרף קיבל את המושכות כמאמן ראשי אחרי כמה שנים כעוזר המאמן, והוביל את חולון לעונה לא רעה באירופה, שהסתיימה בהדחה בטופ 16 על הפרש סלים, למרות מאזן 4- 2 זהה ל-2 הראשונות בבית, ובליגה לא היה להם אף רצף של יותר מ-3 ניצחונות או הפסדים, אך היו יותר ניצחונות, ובכמות כזאת שמקומם בבית העליון לא הוטל בספק. החולונים סיימו את העונה עם מאזן 10- 4 נגד קבוצות הבית התחתון לעומת מאזן 6- 9 נגד קבוצות הבית העליון, אבל הם ניצחו 3 מ-5 בבית העליון, ויקוו שזה מעיד על כושר משופר לקראת שלבי ההכרעה של העונה. הישראלים של חולון הם ניב משגב, שחר עמיר ושון דאוסן בקו האחורי ובקו הקדמי נתנאל ארצי ויותם חנוכי. חולון מקבלת בחזרה רגע לפני הסדרה את דיאונדרה ברנס שהיה פצוע בחודשים האחרונים. ניב משגב מדורג שלישי בליגה באסיסטים עם 6.5 בממוצע. שחר עמיר, עוד אחת מהפתעות העונה מדורג חמישי באחוזים ל-3 וג'סטין סמית' מדורג עשירי בליגה באחוזים ל-2.

מאצ'-אפים מרכזיים:

ספידי סמית, גארד בן 31, 1.91 VS ניב משגב, גארד בן 29, 1.81.

ספידי סמית הוא הסקורר המוכשר יותר, אך בשני המקרים מדובר ברכז שנמצא בין מובילי הליגה בחלוקת האסיסטים, כשסמית ראשון ומשגב שלישי, ועבור שניהם, התפקיד העיקרי במשחק ההתקפה הוא למצוא את אלה שלא יוצרים לעצמם מצבים ולסדר להם הזדמנויות. סמית הוא גם סקורר שקלע את השיא העונתי שלו, 26 נקודות נגד חולון, ואילו משגב הוא גם שחקן חשוב במערך ההגנתי של חולון, וזה שכנראה ישמור על סמית או אחד מהסקוררים הבכירים של מחזיקת הגביע. יתרון נוסף שיש למשגב זה הקליעה מבחוץ – 42.3% העונה ו-44.4% בסך הכל בחולון, שם הוא נמצא כבר עונה רביעית.

ג'אקורי וויליאמס פורוורד-סנטר בן 30, 2.03 VS ג'סטין סמית', פורוורד בן 25, 2.01.

שני הסנטרים של הקבוצות ינסו לנצח את המשחק של הקבוצות בתוך הצבע. סמית' הוא יבוא אישי של עמית שרף. שרף מאמין בו בתור הסנטר המוביל של הקבוצה למרות הגובה היחסית נמוך לעמדה, עליה הוא מחפה באתלטיות מרשימה. למזלה של חולון, לירושלים אין סנטר ענק בצבע לאחר עזיבתו של זאק הנקינס כך שיותר קל לסמית' לבוא לידי ביטוי. וויליאמס הגיע באמצע העונה לאחר העזיבה של מוריס אנדור בגלל המלחמה. בתחילה אוהדי הקבוצה לא שמחו מאוד על ההחתמה בזכרם את ימיו בגלבוע, אך בינתיים הוא מראה יכולות לא רעות בשני צידי המגרש ויכול להיות שהוא מראה לקרבניטי ירושלים שמגיע לו חוזה להמשך.  בתבוסה שהנחילה הפועל ירושלים להפועל חולון בארנה לפני פחות משבוע שהבטיחה לה את המקום הרביעי והביתיות בסדרה, וויליאמס היה מעולה כהרגלו לאחרונה עם 14 נקודות ו-7 ריבאונדים. סמית' קלע גם הוא 17 והוריד 4 ריבאונדים ויהיה מעניין לראות הדו קרב הזה מתחת לסלים.  

הימור:

אהרון: 3- 1 להפועל ירושלים.

אילן: 3- 0 להפועל ירושלים

דרור: 3- 0 להפועל ירושלים

מתן: 3- 1 להפועל ירושלים.

עידן: 3- 1 להפועל ירושלים.

עמיחי: 3- 2 להפועל ירושלים.

לו"ז משחקים:

משחק 1 – שלישי 28/5 21:10

משחק 2 – שישי 31/5 13:45

משחק 3 – ראשון 2/6

משחק 4 – שלישי 4/6 (במידת הצורך)

משחק 5 – חמישי 6/6 (במידת הצורך)

Subscribe
Notify of
6 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Air Canada
Air Canada
28/05/2024 16:11:16

תודה רבה. תמיד משמח לקרוא סיקור על כדורסל כחול לבן באתר. אני מקווה שנעבור את חולון בלי יותר מדי בעיות ומשם לדעתי הכל פתוח. אני חושב שבסדרה נתונה כל אחת מ3 הגדולות (הירושלמית והתל אביביות) יכולה לנצח כל אחת. נותר לי לקוות שהתוצאה תהיה כמו בגביע ונשלים טרבל.

אהרון שדה
28/05/2024 17:39:41
Reply to  Air Canada

אתה חי בסרט
מכבי תקרע לכם את הצורה 20 הפרש + כל משחק ובתנאי שתעברו בכלל את חולון
הגביע לא משקף כי מכבי חזרה מבואסת מאירופה

Air Canada
Air Canada
28/05/2024 18:30:56

לא מסכים איתך בכלל אבל יכול להיות שזאת רק אופטימיות של אוהד. לא בטוח שבולדווין ישחק בסדרה נגדנו אם וכאשר וגם אם כן הוא לא יהיה ב100%. את בראון אנחנו יכולים להאט וגם ככה הוא כבר לא בשיאו. אז נכון כנראה מכבי פייבוריטיים אבל זה לא סגור לדעתי. לגביי הפועל תל אביב אני חושב שהם זכו בצד היותר קל של הבראקט אבל אף פעם אי אפשר לדעת

עמיחי קטן
28/05/2024 17:48:55
Reply to  Air Canada

אני מסכים. כן חושב שיש למכבי יתרון מסוים גם בלי בולדווין, אבל בסוף בסדרה של הטוב מ-3 הפערים לא גדולים בכלל

asaf
28/05/2024 20:58:42

תודה לצוות המסקר על הפריוויו המכין. חצי ערב ראשון מאחורינו ושתי התל אביביות טיילו במשחק מספר 1. אגב בגלל המלחמה ובגלל השיטה של הבית עליון ותחתון המיותרים הליגה בישראל תדהדר העונה נדמה לי בתואר הליגה האחרונה שתסתיים באירופה😂

עמיחי קטן
28/05/2024 23:04:11
Reply to  asaf

בשני המשחקים האחרים קיבלנו דרמות גדולות