You are currently viewing סיקור מהשטח – הפועל י-ם אירחה את הפועל ת"א במשחק האחרון של העונה הסדירה / אילן אגינסקי

סיקור מהשטח – הפועל י-ם אירחה את הפועל ת"א במשחק האחרון של העונה הסדירה / אילן אגינסקי

הפועל ירושלים ניצחה אמש את דרבי האדומות ונמנעה מסוויפ עונתי מול הפועל תל אביב במסגרת הליגה. אחרי ארבעת משחקי הערב (ראשון) הליגה תגיע לסיומה. מכבי תל אביב תארח ב-18:30 את עירוני קרית אתא. גליל עליו שכבר הבטיחו הישארות תארח בשעה 18:30 את הפועל חיפה שהבטיחה במחזור הקודם את המקום השביעי ותפגוש את הפועל תל אביב בפלייאוף. הפועל ב"ש תארח את בני הרצליה ואילת את עפולה – שני המשחקים ב-19:00. באר שבע תקווה לנצח ולהישאר עוד עונה בליגה. הפסד של הפועל באר שבע וניצחון של אילת יוריד את באר שבע לליגה השנייה בכפוף כמובן להחלטות בנוגע לעולות והיורדות. יש היתכנות שלא יהיו יורדות, יהיו 2 עולות והליגה תגדל ל-15 קבוצות.

נועם דוברת חוזר לעצמו מול אנגולה שנפצע וייחסר לקבוצתו בפלייאוף. קרדיט: לירון מולדובן, מנהלת הליגה.

המשחק אמש לא שינה לקבוצות את מיקומן לאחר שירושלים ניצחו ברביעי האחרון את הפועל חולון והבטיחו את המקום הרביעי ומפגש מול אותה חולון בפלייאוף שנפתח בשלישי הקרוב והפועל תל אביב הבטיחה את המקום השני לאחר ההפסד בדרבי ברביעי האחרון. למרות שלמשחק לא היה משמעות, שתי הקבוצות עלו בסגל חזק עם חמישה זרים וללא דקות לשחקני קצה הספסל. הקהל גם הוא הגיע בכמות מכובדת כש-3,347 צופים – מתוכם כמה מאות תל אביבים שנתנו אווירה – הגיעו לפיס ארנה בשעה מאוחרת ופחות משעה לאחר צאת השבת. הפועל תל אביב שהגיעה למשחק ללא בר טימור הפצוע ניצלה את המשחק להמשיך להכניס את טיילר אניס לעניינים לקראת השלבים המכריעים של העונה. בירושלים נתנו מנוחה לספידי סמית' וליוואי רנדולף. הכותרת המרכזית מהמשחק הוא פציעתו של בראין אנגולה שנפצע אחרי ארבע וחצי דקות בשריר התאומים ולא ברור אם יחזור לשחק העונה.

הפועל תל אביב פתחה את המשחק מעט יותר מרוכזת אך ירושלים חזרה למשחק דרך נקודות בצבע. הרבע הסתיים צמוד כששלשה של דאסטי האנס קבעה את תוצאת הרבע הראשון 16:17 להפועל תל אביב. ירושלים פתחה את הרבע השני בריצת 0-6 אך הפועל תל אביב חזרו אחרי הטיים אאוט של דדאס בריצת 0-5 משלה מעבר לפתיחה אף קבוצה לא הצליחה לברוח ברבע הזה והיתרון עבר מצד לצד וכך גם הסתיים.  44:46 לירושלים בסיום הרבע. רבע התקפי הרבה יותר פורה מהרבע הראשון כשכל קבוצה קולעת כ-30 נקודות. נועם דוברת סיים את הרבע בצורה נהדרת עם 8 נקודות וכיף לראות אותו חוזר לעצמו. הרבע השלישי נפתח עם ריצת 0-8 של האורחים ואחרי חצי רבע המשיכה הריצה 2-15 מה שהביא אותם ליתרון 11, 48-59. ירושלים צימקה לפיגור 7 מה שגרם לדדאס לקחת פסק זמן. כריס ג'ונסון עם שלשה צימק את ההפרש ל-5 והרבע השלישי הסתיים 58:64 לאורחים. ג'ונסון המשיך להיות מעולה בשני צידי המגרש בפתיחת הרבע האחרון כשהקבוצה שלו פתחה עם 2-11 אחרי חצי רבע מה שגרם לפסק זמן של דדאס. פסק הזמן לא עצר את הריצה הירושלמית שהמשיכה ועמדה על 4-18 מפתיחת הרבע ויתרון 8 של המקומיים כשנשארו כ-2 דקות לשחק. מנפורד עוד צימק ל-5 את הפיגור של האורחים, קורנליוס ולוי ענו בשלשות שסגרו סיפור וקבעו את תוצאת המשחק 71:82 למקומיים אחרי רבע רביעי נהדר של 7:24. 

בירושלים בלטו ג'אקורי וויליאמס עם 13 נקודות, 5 ריבאונדים ו-2 חטיפות ב-21 דקות, ברינטון למאר עם 10 נקודות ב-12 דקות ונועם דוברת עם 10 נקודות ב-19 דקות. כריס ג'ונסון קלע רק 9 נקודות, קלט רק 6 ריבאונדים וחטף פעמיים אך מעבר לכל זה הוא פשוט היה בכל מקום על הפרקט ברבע האחרון ועשה דברים שלא בהכרח מופיעים בסטטיסטיקה.  בהפועל תל אביב בלטו אייזיאה מיילס עם 16 נקודות (4/8 ל-3), דאסטי האנס עם 11, אקסבייר מנפורד עם 10. טיילר אניס קלע רק 8 אך הוריד 5 ריבאונים, חילק 8 אסיסטים וחטף פעמיים. 

מה שבלט אצל ירושלים אמש מעבר להגנה החזקה שכבר התרגלנו לראות ממנה מאז מונה יונתן אלון למאמנה – כמעט 5 חטיפות יותר מהממוצע העונתי – אמש 12 לעומת 7.4 בממוצע וכמעט 8 אחוז יותר ל-3 – אמש 43 לעומת 35.1 בממוצע. אם ירושלים תעשה דברים דומים גם בפלייאוף מצפה ליריבותיה מאבק לא פשוט.

בסיום, קאדין קרינגטון סיכם ואמר שהיה להם משחק טוב לקראת הפלייאוף בשבוע הבא. לא היה לנו משחק מושלם אבל עשינו מאמץ קבוצתי. על ההבדל בין הרבעים אמר – נצמדנו לתכנית המשחק, לפעמים אנחנו נצמדים אליה ולפעמים מעט בורחים ממנה. כדורסל זה משחק של ריצות, ברבע האחרון לחצנו על הדוושה וסגרנו סיפור. על השאלה כמה זה היה קשה מנטלית לשחק משחק שלא שינה כלום – זה לא משנה כלום לפלייאוף אבל חשוב לבוא באותו דפוס מחשבה לכל משחק כי אי אפשר לעשות הפעלה וכיבוי לאנשים ולכן אתה לא רוצה לבוא לפלייאוף באנרגיה פחות טובה והניצחון ייתן לנו בוסט. על דוברת: אני שמח בשבילו, כמי שחווה פציעה דומה אני יודע כמה זה קשה לחזור מפציעה כזו וקשה לחזור לקצב שלך. מי ייתן והוא ימשיך לעזור לנו בפלייאוף.

מאמן י-ם, יונתן אלון אמר: כיף שנראינו ככה, כיף שנראינו אגרסיביים ועכשיו הפנים קדימה. על ההשפעה המנטלית לאור ההפסד למכבי תל אביב שהיה באותו סגל פחות או יותר – אין מה להשוות, הם באו להוכיח משהו אחרי הגביע, עכשיו שתי הקבוצות מתכוננות לפלייאוף והדבר הכי חשוב זה בריאות השחקנים וכל אחד עושה את החישובים שלו עם מי לשחק. על ההבדל בין הרבעים השלישי והרביעי אמר: ההשפעה של מה שאנחנו עושים ברבעים הראשונים והלחץ אינטסיביות באים לידי ביטוי ברבע האחרון. לא שינינו יותר מידי ברבע האחרון, כשאתה עקבי במה שאתה עושה ועושה את זה טוב גם פעולה שעשית ברבע השני או השלישי יכולים לנצח לך  את המשחק. על בלייזר שלא משחק הרבה לאחרונה: עוז מקצוען, כשהוא צריך הוא בא לתת מעצמו וזו העבודה שלו לבוא להוכיח כשצריך אותו. על כריס ג'ונסון שהיה נראה קצת תשוש ברבע האחרון: הוא שיחק רק 20 דקות.

גיל בני אמר אחרי ההפסד: אנגולה חשוב לנו, אני מקווה שזה לא חמור כמו שזה נראה ואני מאחל לו רפואה שלמה. אני עובר בקריירה שלי המון עליות וירידות, אני משתדל תמיד להיות מוכן מנטלית ולחכות לרגעים שלי. על דדאס: הוא מאמן מעולה, יש לוו שיטת משחק ייחודית. אני מקווה לתת לו יותר ויותר כדי שהוא ייתן לי יותר וביחד נצליח. עלינו למחצית השנייה והרגשנו  טוב, בתחילת הרבע הרביעי יצאנו מהקצב והם התחילו ריצה גדולה. על חיפה בפלייאוף: אנחנו מצפים למשחק קשה, הם יבואו רעבים, אני מקווה שנבוא יותר רעבים, ניקח את המשחק הראשון ומשם נמשיך הלאה. כל פעם שאני משחק בדרייב אין זו זכות ענקית כל פעם שאני עולה אני מתרגש, אני אוהב את הקהל בצורה בלתי רגילה וזה ייתן לנו דחיפה ענקית ולא יצא לנוו לשחק שם יותר מידי ואני מקווה שננצל את האנרגיות לדברים חיוביים.

דדאס – שלושה רבעים היינו טובים יותר. ברבע הרביעי הם כפו עלינו איבודים. קרה לנו דבר נוראי עם הפציעה של אנגולה, אנחנו צריכים לשכוח מהמשחק הזה כמה שיותר מהר ולהתכונן לחיפה. יש לנו מספר הרגלים רעים שאנחנו צריכים לפתור. זה קשה כשאין לך בית ואתה כל הזמן צריך לשחק בחוץ ולהיות כל הזמן בנסיעות. על אנגולה – זה לא נראה טוב ואני לא אופטימי, נראה מה הרופאים אומרים. זה חלק מהמשחק אבל איבדנו את אחד השחקנים החשובים שלנו שהיה אחראי ל-30 נקודות נגד מכבי בדרבי. אני שאלתי את דדאס האם ההופעה של איזיה מיילס גרם לו לכאב ראש חיובי לקראת הפלייאוף – ענה דדאס, אני לא יודע, זו שאלה קשה. נחשוב, ננתח את חיפה ונראה.  על גיל בני – אני עובד איתו קשה גם כשהוא לא משחק וזה חשוב בשבילו, הוא מקצוען, יכול להיות שהוא יקבל יותר דקות בפלייאוף בגלל ההיעדרות של אנגולה. על כך שגם מול מכבי וגם מול ירושלים היה נקודת שבירה של הקבוצה והאם זה מדאיג אותו לקראת הפלייאוף: אם אנחנו רוצים לזכות בתואר אנחנו צריכים להיות טובים קרוב ל-40 דקות ולא לתת לקבוצות לחזור למשחק. יש לנו בעיה עם חלק מההרכבים. נשברנו מנטלית כשראינו את הפציעה של אנגולה. תכננתי משהו מסוים אבל ההיעדרות של בר טימור והפציעה של אנגולה שיבשה לנו הכל ולמרות זאת שיחקנו טוב. אני סומך על כל הקבוצה.

Subscribe
Notify of
11 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עמיחי קטן
26/05/2024 18:05:52

תודה אילן.
צפוי לנו פלייאוף מעניין מאוד ויש לפחות 3 קבוצות שאני לא אופתע אם ילכו עד הסוף, למרות שכנראה שיש למכבי יתרון קל בנקודת הזמן הנוכחית

AVIV_OR
AVIV_OR
26/05/2024 19:48:14

יתרון קל?

עמיחי קטן
26/05/2024 20:30:45
Reply to  AVIV_OR

כל עוד בולדווין פצוע היתרון של מכבי הוא לא יותר מ"קל" לדעתי

Air Canada
Air Canada
26/05/2024 19:36:51

תודה רבה. לא מובן לי למה הסיבוב השלישי/ הבית העליון והתחתון (תקראו לזה איך שתרצו) שוחק עכשיו מתחילים את הפלייאוף מאוחר ויהיו משחקים כל יומיים. אם היו מתחילים לפני שבועיים היה בסדר. חוץ מזה אני מקווה שנעבור את חולון בלי יותר מדי בעיות (למרות שכנראה יהיו).

asaf
27/05/2024 8:42:32
Reply to  Air Canada

תודה לצוות המסקר. הסיבוב השלישי מיותר לגמרי. צריך לעבור מהרבע גמר לסדרות של הטוב מ-5 ואולי לשחק פלייאוף תחתון/סדרות נגד הירידה. כאוהד הפועל ת"א מזל מבחינתנו שאפשר לפגוש את מכבי/י-ם רק בגמר.
הפציעה של אנגולה מיותרת ובעייתית לנו דווקא שלשם שינוי נכנס לעניינים ואם מנפורד לא איכשהו חוזר לעצמו אנחנו בבעיה.

עמיחי קטן
26/05/2024 20:30:24
Reply to  אילן

הגיעו ל-23 בסוף

מנחם לס
27/05/2024 15:41:18

תודה אילן