פריוויו פלייאוף 2024: סיבוב שני מערב – אוקלהומה סיטי ת'אנדר מול דאלאס מבריקס / שחר שרון

לוקה וקיירי סיימו את משחק 6 עם ניצחון על הקליפרס, דבר שהקנה להם את הכרטיס לשלב הבא שבו הם יפגשו את הצמד של שיי וצ׳אט שכבר מחכים להם כמעט שבוע לאחר שהם השלימו את הסוויפ שלהם על ניו אורלינס. ולראשונה מאז בניית הרוסטר הנוכחי הם יעמדו למבחן פלייאוף אמיתי אל מול קבוצה שראוי להגיד עליה שהיא מתמודדת רצינית לאליפות. קודם כל, כל קבוצה בטופ 8 של הליגה היא מועמדת ראויה, אך יש תחושה שמאז ה trade deadline המאבס פשוט נראים מצויין ומערערים על ההגמוניה של גמר: דנבר-בוסטון. מצד שני OKC צעירה ומוכשרת, ולא סתם סיימה ראשונה במערב את העונה הסדירה. וכן, you are what your record is זה לא סתם קלישאה ואם הגעת למקום הראשון במערב סופר תחרותי כנראה שאתה ממש טוב. ואוקלוהומה נבנתה (ועדיין נבנית עם המליון בחירות דראפט שלהם) בצורה מדהימה. אז הקבוצה הטובה מול הקבוצה החמה במערב, לכל אחת צמדי כוכבים מהטובים בליגה, בהחלט יהיה מעניין 🏀🔥

מאזן בין הקבוצות השנה – 3:1 לטובת אוקלהומה

בהינתן שמתוך ארבעת המצ׳אפים בין הקבוצות, שלושה שוחקו לאחר הטרייד דאדליין שבו המאבס הביאו חיזוק משמעותי, אכן ראוי לתת משקל למשחקים בינהם. אז בואו נסתכל על הרקורד בינהם:

  1. 2 בדצמבר 2023: הת’אנדר ניצחו את מאבריקס בתוצאה של 126-120 במשחק שנערך בדאלאס – משחק צמוד שנערך לפני הדד ליין, המאבס עדיין לא היו עם 2 שחקני חמישייה שלהם ולכן למשחק משקל יחסית מועט
  2. 10 בפברואר 2024: מאבריקס זכו בניצחון, הם הפסידו לת’אנדר בתוצאה של 111-146 במשחק נוסף בדאלאס – ניצחון מרשים לדאלאס בבית כאשר זה המשחק היחידי בו שתי הקבוצות היו בהרכבים כמעט מלאים.
  3. 14 במרץ 2024: במשחק בבית, הת’אנדר ניצחו את מאבריקס 126-119 – משחק שבו לוקה לא שיחק אך עדיין היה יחסית תחרותי
  4. 14 באפריל 2024: הת’אנדר גברו על מאבריקס בניצחון מוביל של 135-86 במשחק האחרון בעונה – המשחק האחרון היה משמעותי בעיקר עבור אוקלהומה ששיחקה על דירוג במקומות 1-3 לעומת שדאלאס שיחקו ללא לוקה וקיירי

בסך הכל, הת’אנדר היו טובים יותר בכל המצ׳אפים, אך שתי הקבוצות לא שיחקו עדיין בהרכבים מלאים במשחק עם חשיבות גדולה, ואולי משחק מספר 2 בינהם שבו דאלאס נצחו הוא המייצג ביותר מבין כולם. ועדיין גם לא הייתי ממהר להכתיר את דאלאס.

מה היה לנו שנה שעברה

OKC פספסה בשנים האחרונות את הפלייאוף והקבוצה שנבניתה השנה סביב שיי וצ׳אט חדשה לגמרי, כך שאין ממש נקודות מהעבר על התמודדויות רלוונטיות בין הקבוצות. מהצד השני גם הצמד לוקה קיירי לא שיחק שנה שעברה כך שאין ממש מה להסתכל עליה במצ׳אפ הנוכחי.

הסדרות השנה

האומנם על הנייר נראה ש OKC טיילה בדרך לסיבוב השני עם 4:0 על הפליקנס, אם במבט מעמיק יותר אפשר לראות גם את הבעיות שהפליקנס הצליחו לחשוף אצל התאנדרס. אך סה״כ הם עשו את העבודה די בקלות אל מול ה zionless פליקנס. מהצד השני הסדרה של המאבס הייתה הרבה יותר תחרותית ונגמרה ב4:2 ביתי אל מול הסטיב באלמרים קליפרס שגם ברוב הסדרה שיחקה ללא קוואי.

האמת שבעבור שתי הקבוצות לדעתי הסדרה הזו היא מבחן אמיתי ראשון, נכון שהקליפרס עם הארדן ופול ג׳ורג׳, אך זאת קבוצה שנבנתה סביב קוואי בריא ובלעדיו הצוות המשלים יחסית חלש עבור קבוצת פלייאוף במערב. בכל מקרה ה star power של לוקה וקיירי הוא בליגה אחרת משל הארדן ופול.

וגאס

נכון להיום וגאס נותנים את היחס של 158- עבור התאנדרס ו 136+ עבור המאבס. למי שלא מכיר איך זה עובד:

  • במידה ותשימו 158$ על OKC והם ינצחו את הסדרה תזכו בנוסף בעוד – 100$
  • במידה ותשימו 100$ על DAL והם ינצחו את הסדרה תזכו בנוסף בעוד – 136$

כלומר שכרגע וגאס מאמינים ש OKC פייבוריטים לנצח את הסדרה, וכמובן הימורים בארץ לא חוקיים כך שזה רק נתון בשביל ניתוח הסדרה.

יתרונות של דאלאס

בניגוד לוגאס אני רואה יתרונות ברורים לדאלאס שיכולים די בקלות להטות את הכף לטובתם. למרות המאזן השלילי בין הקבוצות בעונה הסדירה יש לדאלאס את מה שצריך בשביל להקשות מאוד על אוקלהומה.

בראש ובראשונה זה ה star power שלהם – לוקה הוא כוכב בליגה אחרת וקיירי כנראה הטוב בליגה בשליטה בכדור. בסופו של דבר סדרות צמודות מוכרעות על ידי הכוכבים, ובהשוואה לשיי וצ׳אט, אני נותן יתרון לצמד מדאלאס. אבל אני שם על זה כוכבית אחת. לוקה וקיירי האומנם משתלבים טוב יחד ולמדו להשתמש הרבה יותר טוב אחד בשני, אך צ׳אט ושיי יכולים לשחק יחד את ה pick&roll או pick&pop והכישורים שלהם יותר משלמים זה לזה. אך מהצד השני גם הניסיון של שניהם ישחק לטובתם, ולכן אני מאמין שיש לדאלאס יתרון קל.

יתרון משמעותי נוסף זה גודל – יכול להיות שהטרייד בין הקבוצות שהעביר את דריק ליבלי השני לדאלאס יתנקם ב okc מהר יותר ממה שחשבנו. בנוסף אליו הטרייד שהנחית את דאפורד, שבשילוב עם פוול ומקסי ועוד הטרייד על וושינגטון בנו קבוצה מאוד גדולה שעדיין מסוכנת מחוץ לקשת.

הגנה על הטבעת – הגנה זה קודם כל עניין של ניסיון, אפילו קיירי מוכיח את זה כשהוא משחק השנה את ההגנה אולי הטובה ביותר בקריירה שלו. בנוסף לוקה גדול ולמרות שהוא לא שחקן הגנה מהטובים בליגה עדיין שחקנים לא יכולים לקלוע בקלות מעליו וכשהם עוברים אותו הם נתקלים בחומה הסינית שתיארתי בפסקה הקודמת. לכן ההגנה בצבע כולל יתרון בריבאונד יהוו לדעתי יתרון עבור דאלאס

חסרונות של דאלאס

הברך של לוקה – לוקה אף פעם לא נראה 100% בריא, אך הפעם נראה שבאמת הוא סובל מהברך. יכול להיות שהמנוחה קצת עזרה לו ובמשחקים הראשונים הוא יראה יותר רענן. אך במשחקים מול הקליפרס הוא לא הביא את המספרים המטורפים של MVP וזרק באחוזים רעים מחוץ לקשת. יכול להיות שבסדרה ארוכה נראה פחות ופחות את לוקה לוקח את המשחק עליו, ומול MVP candidate נוסף זה יכול לעלות להם בסדרה.

תלות גדולה בצוות המשלים – כשהקבוצה ללא יתרון ביתיות, וכשלוקה כרגע נראה לא ממש עצמו, הקבוצה תזדקק הרבה יותר למשחקים גדולים משחקני מפתח. בפלייאוף יש טרנד שבו רואים שחקני מפתח משחקים טוב בעיקר בבית לעומת משחקי החוץ. אם לוקה לא יצליח להתפוצץ ולקחת משחק חוץ אחד אולי זה לא יספיק בסדרה הנוכחית

יתרונות של אוקלהומה

העולם שייך לצעירים – נראה שהשנה הדור הצעיר החליט לקחת את המשוכות אליו, כשאדוורדס מוביל מיניסוטה ל 0:2 ב-2 משחקי חוץ וכשגוברט בחוץ במשחק 2 נראה שחוץ מזה שהמשפט מלא ב2 אפשר להגיד שהדור הבא מוכן לקחת את המושכות. נכון, לוקה הוא לא מהדור של לברון וסטף אבל קיירי שעושה המון הגנה כבר בן 32 ולוקה סוחב את הברך. שיי נראה מוכן מתמיד וצ׳אט בעונה שאין את וומבי היה לוקח ROTY בקלות בעונה שבפני עצמה הייתה היסטורית.

מנוחה – בנוסף לכך שאוקלהומה יותר צעירה היא גם יותר רעננה כשהיא נדרשה לפחות משחקים ופחות דקות משחק משחקני ההרכב שלהם. ובמיוחד אם הסדרה תגיע למשחקי 6/7 עם יתרון ביתיות זה עלול להוות פקטור משמעותי, אפשר להבין למה ווגאס מהמרים עליהם.

הגנה – למרות שהקבוצה צעירה ולא מנוסה אני עדיין נוטה לתת להם יתרון על כך שיש להם הגנה טובה במיוחד שצ׳אט הוא rim protector מצוין ודורט שחקן הגנה נהדר מחוץ לקשת שיכול לקבל עליו את לוקה או קיירי בהתאם למי שחם וצריך לעצור אותו. השנה OKC עם ההגנה המשתפרת החמישית בליגה ובאווירת פלייאוף בבית נוכל לראות קרב נהדר בין כוכבים והגנות ברזל.

חסרונות של אוקלהומה

ריבאונד – בעיית הגודל של OKC מתורגמת בעיקר בבעית הריבאונד כשהיה נראה שולנצ׳ונאס הצליח לנצל את יתרון הגובה שלו מולם. דאלאס כקבוצה היא גדולה, כולל לוקה שגדול יחסית לגארד ושאר השמות שהזכרתי מקודם. זה לא שצ׳אט לא גבוה, אך הוא לא גדול ופיזי מספיק בשביל להתמודד עם המסה שתבוא מולו. רבים חושבים שהיה לו טוב לשחק לעיתים לצד גבוה נוסף או לפחות שיהיה איזה סטיבן אדמס שיוכל לעלות מהספסל ולהחטיף קצת מכות ליריבים שלו בשביל לאזן קצת את הכוחות. אם דאלאס יצליחו להשיג יתרון משמעותי בריבאונד הם יוכלו להעניש אותם הרבה יותר עם לוקה וקיירי מאשר מה שהפליקנס הצליחו לעשות

ניסיון – פלייאוף זה משחק של ניסיון, וOKC צעירים מדי ולא מנוסים במעמדים האלו, והיה ניתן לראות את זה מול הפלינקס וקשה לי לראות מצב שזה לא יבוא לידי ביטוי אפילו יותר בסדרה הנוכחית.

יש את שנה הבאה – בסופו של דבר כשאתה עם הגב לקיר ואתה צריך שיצא ממך משהו שלא ידעת שקים בתוכך, אתה צריך להיות נואש ולרצות משהו באופן קיצוני שרובנו כנראה לא מכירים. אולי טיפה כמו נרקומן שחייב סם, אתלט צריך להרגיש כך עבור הניצחון. זה למה קשה לאלופים לשחזר אליפות שניה, זה למה יש ספורטאים שיכולים לקפוץ עד התקרה אבל לא מצליחים להיכנס לרוטציה בקבוצת NBA, וזה למה יש קבוצות שמנצחות וקבוצות שמפסידות. בסופו של דבר אם OKC מפסידים את הסדרה, שנה הבאה הם יהיו הרבה יותר טובים. הם כבר עשו את שלהם ממזמן ועכשיו הם משחקים עם house money. ברגעי ההכרעה אני חושב שהמחשבה הזו עוברת לשחקנים בראש, וכשזה קורה, קשה להתעלות על עצמך כשחקן.

סיכום והימורים

התחושה שלי שהסדרה הזו תהיה מאוד צמודה עם הרבה עליות וירידות. אני מאמין שדאלאס יגנבו את יתרון הביתיות אך זה לא בהכרת יהיה ההפסד הביתי היחידי בסדרה הזו. ככל שהסדרה תימשך יותר דאלאס יהיו עייפים יותר אך גם הניסיון שלהם יבוא לידי ביטוי, ואולי גם הנואשות שלהם להצליח כבר השנה כשהם רואים איך האלופה כרגע נמצאת על הברכיים וגביע נראה קרוב מתמיד.

הימור שלי: דאלאס ב7

Subscribe
Notify of
34 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אהרון שדה
Editor
07/05/2024 11:26:12

דאלאס ב 6 לכל היותר
לוקה רואה את ש.ג.א רק חסר שיכריזו היום בטעות על ש.ג.א כאם וי ]פי בשביל שיהיה כאן סוויפ (בכלל לא ג'נטלמני )

zenmaster
zenmaster
07/05/2024 11:44:02

מהמר על דאלאס ב6 או 7.
אולי גם אוק תגרום לי לאכול את מילותיי כמו מיני, בשתיהן זלזלתי כבר תקופה. מיני הוכיחה שטעיתי, נראה עם אוק תוסיף לרצף הרע. בכל מקרה אני מאמין שלוקה וקיירי יתנו סדרה טובה וביחד יש להן יותר כוח אש. דאלאס נראית גם טוב בהגנה כשלוקה מנסה והוא רוצה טבעת.
בכל מקרה המנצחת תפגוש(כנראה) במיני וללוקה/שיי צפוי קרב מסויט מול ההגנה הזו(טייטום ייתן מולם סדרת קובי? חחחחחחחחחחחחחחח)

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
07/05/2024 14:07:57
Reply to  Shahar Sharon

ברור שטייטום הוא לא מיני קובי. אם היה כזה לא היה נותן לסטייקים לחזור אחרי שהסלטיקס כבר הובילו 2:0 בגמר. זה היה פיאסקו שרשום בעיקר על הגב שלו. טוב, גם על יודוקה.

zenmaster
zenmaster
07/05/2024 12:17:46
Reply to  zenmaster

כרגע נראה שצדקת, אלא אם כן לוקה הוא באמת ג'ורדן(או שהעומק של בוסטון יכריע אותם)

Kidd
Kidd
07/05/2024 12:00:06

כאילו לא ראיתם את המשחקים עד עכשיו
לוקה בקושי עומד – זה הספיק בקושי מול הארדן
OKC ב 5

Kidd
Kidd
07/05/2024 12:23:46
Reply to  Shahar Sharon

האמת שאני קצת פחות בעצמי מאיך שכתבתי למעלה. אבל נראה לי שאו ש OKC ב 5, או שדאלאס לוקחים.
בכל מקרה נשאר עם ההימור שלי 🙂 (שזה בניגוד לבראקט שלי – שם דנבר מול דאלאס בגמר המערב , כשדנבר לוקחים – לא יקרה)

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
07/05/2024 12:01:17

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
חשבתי שאני היחידי שחושב שדאלוקה יהיה בגמר המערב.
ואני רואה שהזרם איתו ועם קיירי אז אני אשאר באו"ם יהיו לדעתי 6 עד 7 משחקים עד שתוכרע המעפילה.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
07/05/2024 14:06:07
Reply to  Shahar Sharon

יש בזה משהו יותר מקורי

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

וואי ואיי איזה סידרה הבראקט שלי אומר 4 3 לאוק אבל נראה לי שזה 4 2 למאבס. תלוי הרבה בשיפוט כמה מהר ינטרלו את גי וויל ודורט😏

zenmaster
zenmaster
07/05/2024 13:00:01

השחקנים שאשמח לראות לוקחים אליפות ראשונה זה אנט ולוקה. פעם זה היה בעיקר לוקה(וקצת חטאתי בראס) אבל השיקוציות קצת הורידה אותו. אנט לעומת זאת שחקן אולד-סקול לא זורק ראש קלאס וסטייל בראיונות מתלבש כמו אדם סביר ממש האנטי-תזה לWWE כוכב אולדסקול מהניינטיז. פלוס הוא שובר את קללת דה שוט ואת זה גם מייק לא יכל לעשות

yaniv
yaniv
07/05/2024 15:06:35
Reply to  zenmaster

+100 רק שאצלי זה עדיין קודם לוקה.מת עליו למרות הבכיינות עדיין הדברים שהוא עושה עם הכדור אין אף אחד בעולם שמסוגל לעשות(אולי רק יוקיץ)

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
07/05/2024 14:09:56

העיקר שהזרוקר ואבו זקן בחוץ. נשארנו עם שקץ אחד מרכזי שמועמד ל MVP

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
07/05/2024 20:19:51

👍👍👍👍👍

Berch
07/05/2024 13:06:30

תודה על הפרוויו
קשה להמר
בכללי כל הפרוויו הזה נשמע כמו וויסיני שמנסה לשכנע את ווסטלי איפה כוס הרעל….
🤣

האווי לאסוף
האווי לאסוף
07/05/2024 13:39:20

לא יודע מי תנצח, רק שתהיה סדרה מרתקת.
תודה רבה שחר

yonis
yonis
07/05/2024 14:45:13

לפי דעתי תופסים יותר מדי מדאלאס,
הם לא קבוצה טובה, חיים על iso של הכוכבים שלה.
בנוסף לזה לוקה עייף ולא עושה הגנה ומול קבוצה צעירה שרצה הוא יגיע לרבע האחרון בלי אוויר(כמו בגמר 2022)

4-1 לרעמים.

Florida man
Florida man
07/05/2024 14:51:57

מתפלל שOKC יעלו. צעירים ורעבים בדיוק כמו מיני ומקווה שיעלו לטרוף את הבכיין והפלופר וההוא שמאמין שכדור בארץ שטוח. הקהל באוק מאוד ביתי ולא סתם הם סיימו מקום ראשון במערב הכה תחרותי.

עמיחי קטן
Admin
07/05/2024 16:05:26

תודה שחר. אני מאמין שחוסר הניסיון של אוקלהומה והנוכחות של לוקה יכריעו סדרה צמודה לזכות דאלאס, אבל זה מאצ'-אפ מסקרן מאוד

Niro
Niro
07/05/2024 17:43:32

4-0 לאוקלהומה.

רן הנרגן
רן הנרגן
07/05/2024 18:41:07

4:1 לאוקלהומה. לוקה וקיירי זיכים לדור הקשיש שמפנה את הזירה (כן, אני יודע שלוקה בן 24)

Roy Refael
Roy Refael
07/05/2024 20:15:22

יחי לוקה נסיך טקסס.
אם כל אהבתי ל okc וכל בנייה המאוד מרשימה,
לא רואה אותם לוקחים את דאלאס בסדרה.
לנסיון יהיה נפח מאוד משמעותי.
זה הזמן של לוקה להוכיח שהוא עשוי מחומרים ששייכים לגדולים ביותר.
הימור שלי 4-1 דאלאס.

ירון, החלום
ירון, החלום
10/05/2024 16:25:09

בס"ד
במילה אחת צמוד.
תודה