פריוויו פלייאוף 2024: מילווקי באקס (3) – אינדיאנה פייסרס (6) / שקד יעקובי

ב-NBA של היום קשה למצוא יריבויות אמיתיות וארוכות טווח כמו בירד-מג'יק או הפיסטונס-בולס בעיקר בגלל הדינאמיות והקלות בה שחקנים עוברים בין קבוצות. הדבר הכי קרוב ליריבות שזכינו לראות היה רצף של ארבעה גמרים רצופים בין הקאבס של לברון והווריוס של סטף, אבל במבט עמוק יותר מבינים שאין שנאה בין שני הצדדים, דריימונד מלקק באופן קבע ללברון, וסטף פשוט מתעלם מכל הסיטואציה כאילו זה לא מזיז לו. בשלישי בלילה עוד יריבות קטנה הגיעה לנקודת מפנה כשסוף סוף הקינגס הצליחו לנצח את הווריורס אחרי שהדיחו אותם בשנה שעברה ב-7 משחקים.

העונה הסדירה סידרה לנו השנה מעין יריבות עונתית בין הבאקס לפייסרס שנבנתה משחק אחר משחק, כשבכל אחד מהמשחקים לווה באירוע שחימם את העניינים ועכשיו הכל מתכנס לסדרת פליאוף אחת! הבאקס ניסו להימנע ממפגש עם ההיט או פילי בסיבוב הראשון והפסידו בשני המשחקים האחרונים שלהם כדי לרדת למקום בשלישי במזרח אחרי שישבו בניחותא במקום השני לאורך רוב העונה. אינדיאנה לעומת זאת נלחמה עד הרגעים האחרונים להבטיח את המקום השישי ולברוח ממפגש עם ההיט או הסיקסרס במשחקי הפלייאין.

לאורך כל העונה הסדירה המשחקים בין הבאקס לפייסרס היו מרתקים ולמרות כל הציפיות הפייסרס ניצחו ארבעה מחמשת המפגשים. המפגש הראשון בין שתי הקבוצות היה בשלב מוקדם של העונה בו ההגנה של מילווקי עוד לא התייצבה ואינדיאנה שיחקה כדורסל בקצב משוגע. ברבע הראשון אינדיאנה קלעו 38 נקודות! ולמרות 54 נקודות של יאניס במשחק, ומרדף לאורך כל המשחק, הפייסרס יצאו עם ידם על העליונה כשלילארד לא משחק.

המפגש השני בין שתי הקבוצות הגיע מוקדם מהצפוי ונערך בחצי גמר טורניר אמצע העונה. הפעם לילארד שיחק, מילווקי חיפשו נקמה, ופתחו את המשחק מצויין. ברבע השני אינדיאנה התאפסה על עצמה והליבארטון הוביל רבע של 36-22 לפייסרס. ברבע השלישי הבאקס חזרו למשחק עם 43 נק', אך שוב ברבע הרביעי ההגנה קרסה והפייסרס עלו אל הגמר מול הלייקרס. מאותו הרגע יאנס "Took it personal" ונולדה לנו יריבות חדשה ב-NBA!

אחרי שני הפסדים ברציפות המפגש השלישי היה החם מבין כולם. יאניס היה נחוש מאי פעם לנצח וקלע שיא פרנצ'ייז של 64 נקודות! הבאקס ניצחו את המשחק אבל הדרמה התחילה בתום המשחק כששחקני אינדיאנה לקחו את כדור המשחק ונתנו אותו לרוקי שקלע נקודות בפעם הראשונה בNBA. יאניס לא כל כך התחבר לסיטואציה, דרש את כדור המשחק אליו ורץ לעבר חדר ההלבשה של הפייסרס במטרה להשיב את מה שלטענתו נגנב ממנו. כל הסיטוצאיה התחממה וזה כמעט נגמר בקטטה המונית בגלל אי הבנה ורוחות שהתלהטו במהלך העונה.

בשני המשחקים הבאים טייריס האליברטון פשוט שלט בפרקט כשהספסל דואג לתמוך ולשמור על יציבות בדקות קריטיות, כל זה עוד לפני ההגעה של פסקאל סיקאקם! 4-1 אינדיאנה בעונה הסדירה.

מאז הפעם האחרונה שנפגשו הרבה השתנה אצל שתי הקבוצות. הבאקס פיטרו את המאמן אדריאן גריפין, החתימו את מי שהיה עד אז היועץ שלו, דוק ריברס, ומההתקפה טופ-3 בליגה הפכו להתקפה איטית עם הגנה די בינונית. הבאקס היו נואשים להגנה לצדו של לילארד בקו האחורי וצירפו את פאט בברלי שנמצא בעונה מצויינת ויושב בדיוק על המשבצת שחיפשו. בנוסף, פציעה מיותרת של יאניס בהתאבדות על כדור לא רלוונטי במשחק לא רלוונטי, עלולה לעלות לו בהשתתפות בפליאוף ונדע רק ביום המחשחק אם ישחק או לא. אצל הפייסרס באדי הילד עבר לפילי ופסקאל סיאקאם הגיע. הגעתו של סיאקאם לקבוצה שמשחקת בקצב הגבוה בתולדות הNBA עם 123.3 נק' למשחק, רק הוסיפה לקצב ולקשיחות ההגנתית שהוא מביא איתו. לצערם של אוהדי הפייסרס הצעיר במבטיח בן מאת'ורין סיים את העונה ולא ישותף עד סוף העונה.

בהעדרו של יאניס עולים המון חששות בדבר המסוגלות של הבאקס לעבור אפילו את הסיבוב הראשון, אבל מעבר למסך העשן, בלב כל הבלאגן, יושב ומחכה לפלייאוף שחקן אחד ויחיד שקצת נשכח בכל הסיפור וזהו דמיאן לילארד וכשמגיע הפלייאוף זה הזמן ל !Dame Time. בצלו של יאניס ותחת הבלאגן סביב סאגת המאמן לילארד מעמיד ממוצעים מפתיעים כשהוא קולע 24.3 נק' (16 בליגה) ומחלק 7 אס' (10 בליגה) ואי אפשר להספיד אותו אף פעם, בין אם זה סגל קצר, ארוך כשרוני או פחות, כשהפלייאוף מגיע דיים מעלה הילוך ולוקח את הקבוצה על הגב. עוד לפני שלבש את גופיית הבאקס כבר החלו ספקולציות לגבי ה-Two man game הטוב בליגה, פיק-אנד-רול של לילארד ויאניס, אבל מהר מאוד החלום התנפץ. שאר קבוצות הליגה הבינו שכל מה שצריך לעשות זה שמירה כפולה על דיים, לדחוף את הכדור לידיים של יאניס שבמקום להתגלגל לטבעת ולהטביע כל פעם הוא פשוט עומד על קו ה-3 כמו Pop כשהוא מפספס גם את השלשות הפנויות וגם את ה-swing swing pass. חוסר היכלות של יאניס לקרוא את המהלך נכון גרם לבאקס לעבור לפיק-אנד-רול של דיים ולופז שמאפשר גם Pop, גם Roll ופותח את ההגנות כשיאניס עומד בפינה ומחכה לחתוך לסל. כמובן שגם זה בסופו של דבר מוגבל כי יאניס לא מהווה איום מהפינה. עם כל החששות ישנה נקודת אור, דווקא במשחקים בהם יאניס לא שיחק ולילארד היה עטוף ב-4 קלעים הקבוצה נראתה מצויין, הכדור כל הזמן זז והקלעים בפינות נכנסו לקצב. גם ללא יאניס כשהכדור בידיים של לילארד בפליאוף קשה מאוד להמר נגד.

בצד של אינדיאנה פסאקל סיאקם מביא המון ביטחון, בגרות ונסיון של ריצות פליאוף ארוכות, אך בסופו של דבר הקבוצה תגיע הכי רחוק שהאליברטון יקח אותה. הרכז המוכשר ישחק העונה לראשונה בפלייאוף ויחווה בפעם הראשונה את השינוי בקצב המשחק ובאינטנסיביות של הפליאוף ויאלץ להתמודד עם מאליק ביזלי ופאט בברלי שישבו לו על הצוואר לאורך כל המשחק. מלבד הפאן הפיזי הרכז יצטרך להתמודד עם הפאן המנטאלי שמביא איתו מפגש חוזר מול אותה קבוצה פעם אחר פעם. בדיוק כמו בטורניר אמצע העונה הפייסרס יצטרכו לסמוך על ריק קרלייל ולשחק משחק חכם שינוע בין משחק ריצה אגרסיבי למשחק מטודי בו יצודו את המאטצ'-אפ הנכון עבור האליברטון. הפייסרס מגיעים לסדרה עם המון ביטחון אחרי ניצחון מוחץ בעונה הסדירה 4-1 וינסו להוכיח שיש להם מה למכור בשלבים המכריעים של העונה.

אקס פאקטורים:

מילווקי:
בהעדרו של יאניס האקס פאקטור הראשון בצד הירוק הוא קריס מידלטון. הפורוורד נמצא בעונה בינויות אבל דווקא מול הפייסרס קולע בממוצע 18 נק' למשחק. מידלטון יהיה חייב לקחת צעד אחד קדימה ולעזור לליארד לספק נקודות לאורך כל הסדרה, ובכך למנוע מהפייסרס לעשות Blitz או דאבל-טיים על דיים בכזו קלות. האקס פאקטור השני הוא בובי פורטיס. הפורוורד הוא הלב והמנהיג של הקבוצה, כשהוא משחק הגנה אגרסיבית, יוצא להתקפות מעבר וקולע את הזריקות הפנויות שלו ל-3 מילווקי נראת מצויין!

אינדיאנה:
בעונתו ה-8 סוף סוף מצא טי.ג'יי מקונול את מקומו תחת מאמן שסומך עליו ונותן לו את החופש להשפיע על המשחק ככל העולה על רוחו. מקונול עולה מהספסל בעונתו הטובה ביותר עם מעל 10 נק' ו5 ריב' ב-18 דק' בלבד. קרלייל זורק אותו על הפרקט כל פעם שצריך שינוי בממונטום או שיש צורך ביותר IQ על הפרקט ומקונול מספק את הסחורה. מקונול האומנם לא יזכה השנה בשחקן השישי של העונה אבל בהחלט מגיע לו Honorable mention. הרכז הוא בדיוק מה שכל מאמן צריך בסדרת פלייאוף, שחקן שיעלה וישנה את המומנטום, יהיה מנהיג שקט וידאג להחזיר את הקבוצה למשחק. האקס פקטור השני הוא מיילס טרנר. למקרה ולמישהו היה ספק לילארד הולך לצוד את המטאצ'-אפ עם טרנר בפיק-אנד-פופ/רול עם לופז והיכולת שלו להתמודד עם לילארד או אפילו ב-Drop coverage בדקות מסויימות תיהיה קריטית מאוד עבור ההגנה של הפייסרס. בנוסף, הקליעה שלו ל-3 תהווה גורם מכריע במאטצ'-אפ שלו מול לופז שבהעדר יאניס הולך להעיף שלשות כל פעם שיזרקו על לילארד שמירה כפולה.

לסיכום, סדרה מעניינת מאוד עם ראש בראש של שניים המרכזים הטובים בליגה. בהעדר יאניס אנחנו נראה מילווקי שונה לחלוטין ממה שראינו בעונה הסדירה מה שיכול להיות דווקא צעד בכיוון הנכון. נקודה מעניינת נופסת, מעולם לא נבנתה סביב לילארד קבוצה כל כך עמוקה וכשרונית, וזה הזמן שלו להוכיח את עצמו. הפייסרס יגיעו עם המון ביטחון אחרי עונה סדירה מצויינת ויבוא לרוץ ולעשות בלאגאן לדוק ריברס.

הימור:
4-2 מילווקי

(ודוק ריברס מפוטר בסוף העונה, אבל עדיין לא)

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. תודה שקד.
    אצלי בבראקט רשום אינדיאנה ב-6, בעיקר בגלל הבעיות הבריאותיות של יאניס. אם הוא כשיר או חוזר לכשירות כשהסדרה עדיין צמודה (נגיד 1-1 או 2- 1), ייתכן שאחליף למילווקי.

  2. תודה רבה שקד
    בהחלט סדרה מעניינת ממש.
    לדעתי אם עכשיו יאניס יפספס את שני משחקים הראשונים ומעלה אז הפייסרס ינצחו אותם. אין לבאקס שחקן שיכול לעצור את סיאקם כשהוא חם חוץ מיאניס.
    חוץ מזה מקונול יהיה משפיע חזק מאוד ואם הוא יכנס וייתן שקט בדקות שהאליברטון בספסל אז יהיה קשה מאוד לבאקס להשיג נצחונות

  3. עם או בלי יאניס אני הולך על הבאקס.
    אני חושב שאנשים מייחסים יותר מדי חשיבות לעונה הרגילה…פלייאוף זאת חיה אחרת לגמרי וחוסר הניסיון הכמעט מוחלט של השחקנים של אינדיאנה בפלייאוף יהיה בעייתי.
    לבאקס לעומת זאת יש אין סוף ניסיון,שחקנים שיודעים להתעלות בפלייאוף כמו מידלטון,לופז,וטרנים קשוחים כמו בברלי קראודר ופורטיס שנמצא בכושר אדיר ובעיקר יש לה את דיים שמשחק על המורשת שלו.
    לבאקס בבירור לא היה ממש אכפת מהעונה הרגילה והם רק חיכו להיכנס למוד פלייאוף ולדעתי נראה את זה כבר במשחק הראשון.

  4. מילווקי הביאו את דמיאן בשביל התקפה עם ויתור חלקי של הגנה.הבעיה שהם מתמודדים עם קבוצה שמתמחה בהתקפה.
    מי נגד מי יתמודד ? לא ברור לי.וזה מרכיב עיקרי כשאתה צריך לנסות לקבוע מי ינצח.זה כמו לפתור משוואה עם נתונים חלקיים ולא מספיקים.
    מילווקי בונה על זה שאינדי פחות טובה מפילי.מה יקרה אם יפסידו כבר את המשחק הראשון.

  5. תודה שקד על הפריוויו המושקע.
    אינדי ב 6 אם יאניס בחוץ.
    היתרון שלהם במאמן הוא ענק, אני לא מחזיק מריברס, ובלי יאניס הקבוצה שלו צריכה את האקסטרה מהמאמן … (ע"ע מחצית שניה וההתאמות שנרס עשה בפלייאין)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט