פריוויו למשחקי הפליי-אין המזרחיים של רביעי / עמיחי קטן

האתר הרשמי של שיקגו

אחרי שאמש קיבלנו את צמד משחקי הפליי-אין המערביים, הלילה אנחנו נקבל את שני המשחקים של המזרח, חצי שעה מוקדם יותר ועם קבוצות פחות טובות, מכיוון שכל המערביות ששיחקו אתמול סיימו עם מאזן טוב יותר מכל המזרחיות שתשחקנה הלילה. בכובעי כעורך אני מזכיר שבטח שמתם לב לריבוי התוכן שעולה השבוע באתר, כשמדובר בשבוע העמוס ביותר בכל העונה כנראה, אז שימו לב בין היתר לפריוויו של סדרות הפלייאוף ולסדרת הכתבות של פרסי העונה, כאשר במהלך הפלייאוף נכריז על הבחירות של גולשי האתר לאור תוצאות הסקרים.

2:00 פילדלפיה סבנטי סיקסרס – מיאמי היט:

פילדלפיה מגיעים לפוסט-סיזן במומנטום הטוב ביותר בליגה כולה, עם 8 ניצחונות רצופים, מה שאמנם הספיק רק להעלות אותם מהמקום השמיני לשביעי במזרח, אבל זה מעניק להם יתרון ביתיות בקרב על ההזדמנות לקבל את הניקס ולא את בוסטון בסיבוב הראשון. במשחקים בהם אמביד ומקסי משחקים שניהם הסיקסרס במאזן 29- 7, טוב יותר מהמאזן העונתי של בוסטון לצורך ההשוואה, אבל מדובר בסך הכל במאזן 10- 6 נגד ח"י הקבוצות במאזן חיובי (10 מערביות ו-8 מזרחיות), ככה שרוב המשחקים של שניהם ביחד היו נגד היריבות החלשות יותר, שם באמת פילי במאזן 19- 1 יוצא דופן, כשגם ההפסד האחד הוא לשיקגו מהפליי-אין.

לאורך העונה, מיאמי היו במאבקי המיקום בין הפלייאוף לפליי-אין, אבל רצף הפסדים אחרי האולסטאר הביא אותם למקום שמוביל לפליי-אין, ממנו הם לא הצליחו להתקדם עד לסיום העונה, למרות כמה ניצחונות באפריל. כך ב-2023 וכך גם ב-2024. הפעם אף אחד לא יספיד את אלופת המזרח המכהנת, אבל הם נמצאים בעמדה בעייתית יותר מאשר בעונה שעברה, בין היתר בלי טרי רוזיר הפצוע גם הלילה, והם יהיו אנדרדוג מובהק נגד בוסטון, אם וכאשר, כך שהמשחק הזה הוא קריטי עבורם כדי להימנע ממוליכת הליגה בפלייאוף.

דבר ההיסטוריון – מדובר ב-2 קבוצות שנפגשו בסיבוב השני של הפלייאוף רק לפני שנתיים, אז מיאמי ניצחו 4- 2, וחוץ מזה הן נפגשו פעמיים לסדרת סיבוב ראשון שהסתיימה 4- 1 לטובת הקבוצה עם יתרון הביתיות – מיאמי ב-2011 ופילדלפיה ב-2018. עבור הסיקסרס זו הופעה ראשונה בפליי-אין, ואילו מיאמי בעונה שעברה ביקרו כאן לראשונה וסיימו עם הפסד וניצחון שהספיק כדי לקבל את מילווקי ומשם להמשיך כל הדרך עד הגמר.

הימור: כאן אני הולך עם הקבוצה הביתית ועם 100% ההצלחה של המדורגת 7 להגיע לפלייאוף בשנים הקודמות. פילדלפיה ב-7.

4:30 שיקגו בולס – אטלנטה הוקס:

שיקגו זו קבוצת הפליי-אין הקלאסית בליגה, מה שפעם היו מכנה "קבוצת אמצע טבלה". קובי וויט בסוג של עונת פריצה ונחשב מועמד לשחקן השישי של העונה (ביל סימונס למשל הודיע שהוא בוחר בוויט ראשון ובדני אבדיה שני בהצבעה שלו), ווצ'ביץ' ודרוזן עדיין סולידיים, אלכס קארוסו הפך רשמית לשחקן חמישייה של 28 דקות לערב ואפילו אנדרה דראמונד חזר מאי המתים והפך לשחקן סולידי משני צידי המגרש, כל עוד הוא לא חושב שטורי קרייג מרים לו אלי-הופ דרך הקרש…

אטלנטה זו הקבוצה החלשה ביותר שנותרה בתמונה עדיין. זה לא רק המאזן ששם אותם במקום ה-21 בליגה או ההגנה המדורגת 27 בליגה, אלא התחושה הפשוטה שהקבוצה הזאת לא מספיק טובה כדי לאיים על הקבוצה אותה הם יפגשו בסיבוב הראשון, אם וכאשר הם ינצחו 2 משחקי חוץ בפליי-אין, וזה עוד בלי להתייחס לנתון לפיו אף מדורגת 10 לא הצליחה להעפיל דרך הפליי-אין, כשיש 7 קבוצות שונות שכבר ניסו ונכשלו (שארלוט והספרס פעמיים ושיקגו, אוקלהומה וגולדן סטייט פעם אחת). יש לאטלנטה ניסיון בפליי-אין ומאזן 3- 0 בשנתיים הקודמות, אבל הפעם המשימה קשה יותר מבחינתם.

דבר ההיסטוריון – אטלנטה מעולם לא ניצחו את שיקגו בפלייאוף המזרחי, אבל 2 מתוך 5 המפגשים בין הקבוצות היו במערב. ההוקס, אז בסנט-לואיס, ניצחו 3- 0 את שיקגו בסדרת סיבוב ראשון מערבית ב-1967, וב-1970, אז כבר באטלנטה, ההוקס ניצחו 4- 1 את הבולס בשלב זהה. לעומת זאת, אחרי שהקבוצות עברו למזרח עם השנים, ב-1993 היו אלה שיקגו שהשלימו סוויפ 3- 0 בסיבוב הראשון, וב-1997 ו-2011 הבולס ניצחו את ההוקס בסיבוב השני, 4- 1 ו-4- 2 בהתאמה. בכל הנוגע לפליי-אין, זו הפעם הראשונה אי פעם שיש משחק בין שתי קבוצות שהיו בפליי-אין גם בעונה שעברה.

הימור: אני מאמין שהמנצחת כאן בכל מקרה תפסיד במשחק הבא, אז אני אלך דווקא על האורחים עם ניסיון הפליי-אין העשיר שלהם. אטלנטה ב-4.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 145 תגובות

  1. תודה על הפריוויו המשובח.
    שיקגו יעברו בקלות את נגדי אטלנטה רק כדי לעוף שוב הביתה במשחק הבא.
    פילי במומנטום טוב ואמביד חסר רעב לנפילות ופלופים שחברו לו במשך חודשים ארוכים. רוזייר בוא יום עבל יום בסאל- לכן עם באם ובאטלר יתנו תפוקה יהיה צמוד מאוד. נצחון של ההיט יהיה תלוי אם שחקן רוטציה כמו מרטין או רובינסון יתפוצצו ויתנו את הערך המוסף. מקווה שננצח ונמשיך משם לכתוש את ניו יורק.

  2. טענת הקונספירציה שלי היא שקרי לא התאמץ בשבוע האחרון כיוון שרצה להתחיל את המנוחה מוקדם ככל האפשר.
    יש לו בקיץ אולימפיאדה. הוא מעולם לא היה באחת, כיון שתמיד נתן עדיפות לקבוצה על פני התואר האולימפי. זו ההזדמנות האחרונה. אליפות בכל מקרה לא היתה על הפרק עם הקבוצה הזו, אז למה לא להתחיל את ההתארגנו לאולימפיאדה כבר מחר?

  3. חברים אחרי ההדחה של הווריורס עלתה לי שאלה לגבי קליי תומפסון. האם בתור אחד שזכה בארבע אליפות הוא יכול להיות מדורג top 20-30 כל הזמנים?

    1. לא. צפוף מאד ברשימה של ה 30 הכי טובים. להזכירך, הוא לא נכנס לרשימת ה 75 הטובים ביותר לפני שנתיים (ונעלב מאוד ובצדק כי AD כן נכנס)

    2. לוורת'י שמזכיר את קליי בהיררכיה ככוכב שלישי שזוכה בכמה אליפויות אין מקום בטופ 30.
      שחקני על גדולים שלא זכו באליפוית/ זכו ככוכבי משנה ועדיפים עליהם כדוגמת: הדוור,אייברסון,בארקלי,רובינסון,ביילור,דרקסלר,הדוקטור,כריס פול,ווסטברוק,קיד,יואינג,סטוקטון,פייטון,אוסקר,הארדן,הווארד וכו'.
      וזה בלי עוד 14-15 התותחים הכבדים שנמצאים במקומות הללו.
      טופ 30 הוא לא.

    1. מבינה על מה אתה מדבר אבל לחובבת הגנות מושבעת כמוני ההגנה של מיאמי בנתיים זה כנראה הכדורסל הכי יפה לצפייה שיצא לי לראות זה שנים.
      וואוו – לקחו את האזורית לבלבל אחר.

        1. הקטע הוא גם שפילי בבירור מוכשרת יותר, זה צועק לשמיים.

          מעניין מה תהיה התגובה של נרס אם זה ימשיך ככה, בנתיים הוא רק מגשש וכמעט ולא שיחק עם המחליפים שלו.

            1. טוב, יוקיץ זה צ'יט קוד שכל קבוצה הייתה רוצה.

        2. טמביד הסבון בכה מאד…
          בינתיים 60% מהנקודות שלו מהקו….
          חחחחח, בתחרות המכוניות המתנגשות יש שוויון של טמביד עם ג'ימי. שניהם עם 6 מ 7 מהקו ושניהם עם 60% מהנקודות מהקו…
          זה כדורסל? זו בדיחה!!!!

    1. צודק
      מאחל לו שיקלע 13 מ 15 מהקו אבל שלא יגיע ל 20 נקודות במשחק הזה רק כדי שנראה שהוא ביג בייבי ושעדיין אין לו את זה.
      מעניין איפה התאדה הפיקטיבון חובב פילי.
      כל פעם שהם בדרך להסד הוא בורח…

  4. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח, ג'ימי כופה עבירה על המכונית המתנגשת לאורי, שני שקצים משוקצים והלאורי בא בטענות לשופטוטים על טריק שהוא המציא?
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  5. טמביד עם רק 2 נקודות ברבע הזה והוא עם 12 בסוף השלישי, עדיין 50% מהם מהקו.
    מופת ל MVP קנדיד
    גימי עם 7 נקודות ברבע הזה. הרבה יותר משמעותי מהטרול.
    טמביד צריך לתפוש מקום בצבע ולא להיות פוסיייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי איייייייייייייייייייייייייייייייי

  6. אם ההיט רוצים לשחק אותה שוב בדראפט הם לוקחים דווין קארטר או טריסטן דה סילבה בדראפט הקרוב.
    יהיו בדיוק באיזור שהם אוהבים.

  7. מה אומרת שמעונה?
    ריאל העיפו את השיטי?
    חחחחחחחחחחחחחחחחחח
    בפנדלים קרלו אנצלוטי עושה לספרדי של מנשיטי שחמט!!!

    1. אם היית רואה את כל המשחק היית רואה שבידיוק כזו שריקה נשרקה גם בכיוון של טובת פילי, אז החזירו עם הצגה של היירו.
      ילה ניצחתם, ברכות, תיקטלו על ידי פאקינג צארלי ברונסון או מנסון?

  8. באטום הביא את הנקודות ואוברה את ההאסל ביום מנומנם של אמביד ומקסי
    למיאמי נגמר הדלק בחצי השני, בנוסף לכלים התקפיים מאוד מוגבלים. רוזייר היה חסר להוריד עומס מבאטלר והירו

  9. איזה משחק מכוער
    אבל אנחנו אוהבים לסבול בפלייאוף
    מורגש מחסור חמור ברכז נורמלי אצל מיאמי
    פילי לא תעבור סיבוב ראשון

  10. אין לי כבר טיפת אוויר בגוף להסביר כמה טריי יאנג פושע נפשע.

    רבע ראשון נגמר בפיגור 18.
    טריי יאנג ההמחבל על מלא יורד לספסל, ב-2 וחצי דקות עושים ריצה 14-0 כשמרי לא רואה בעיניים.
    סוגרים את זה למינוס חמש 8 ומשהו דקות לסוף המחצית וב-2 דקות שלו בדיוק על הפארקט הפער חוזר ל-13.

    ואת הדבר המעפן הזה רוצים לצוות לוומבי.
    שאלוהים יהיה איתנו בשעות הקשות.

  11. חחחחח קובי וויט הסתבך בכניסה לסל בא לעשות צעדים ראה בוגדן מולו זרק עליו ידיים וצעק איי וקיבל שריקה חחחחחחחח בוגדן מסתכל על השופט חחחחח אחד המצחיקים זה היה הוא אפילו לא הצליח להתנגש בו היה מרוויח אז סתם העיף ידיים עליו וצעק אייי🤣🤣🤣🤣

כתיבת תגובה

סגירת תפריט