פריוויו פלייאוף 2024: לוס אנג'לס קליפרס (4) – דאלאס מאבריקס (5) / עמיחי קטן

האתר הרשמי של הליגה

מאזן העונה: 2- 1 לקליפרס. דאלאס ניצחו את הראשון בתחילת נובמבר, אבל הקליפרס הגיבו עם ניצחון בסוף נובמבר ועוד אחד באמצע דצמבר, הפעם האחרונה שבה הקבוצות נפגשו.

מאזן כל הזמנים בפלייאוף: 2- 0 לקליפרס. נפגשו שנתיים רצוף ב-2020 ו-2021 והקליפרס ניצחו 4- 2 בבועה ו-4- 3 בסדרה העוקבת, בסדרה שבה ניצחון הבית היחיד היה במשחק 7.

לוס אנג'לס קליפרס:

מאזן: 51- 31. מקום רביעי במערב.

חמישייה: ג'יימס הארדן, טרנס מאן, פול ג'ורג', קוואי לנארד, איביצה זובאץ'.

מחליפים בולטים: ראסל ווסטברוק, נורמן פאוול, בונז היילנד, אמיר קופי, ברנדון בוסטון ג'וניור, פי ג'יי טאקר, מייסון פלאמלי, דניאל ת'ייס.

היסטוריה: גמר מערב יחיד ב-2021, יחד עם העפלות לסיבוב השני ב-1976, 2006, 2012, 2014, 2015 ו-2020, כאשר ב-2 המקרים האחרונים הם גם איבדו יתרון 1-3 בסיבוב השני והפסידו 3-4.

העונה: הטרייד על הארדן לא התחיל טוב מבחינת הקליפרס שמצאו את עצמם עם 6 הפסדים רצופים ומאזן שלילי, אבל חודש דצמבר נפתח עם ראסל ווסטברוק שירד לספסל ו-9 ניצחונות רצופים שלהם, ומאז הם היו בצמרת המערב. ירידה קלה מאז האולסטאר הוציאה אותם מהמאבק על ראשות המערב, אבל לא היה להם איום משמעותי על המקום הרביעי ויתרון הביתיות.

למה כן: קוואי שיחק העונה 68 משחקים, הכי הרבה מאז תקופתו בספרס, והעומס קצת ירד ממנו עם צירופו של הארדן שינהל את המשחק וריבוי הסקוררים בקבוצה. הארדן מביא ניהול משחק שהיה חסר לקליפרס בפלייאופים קודמים ויש לקליפרס עומק של שחקנים שיכולים להתאים במגוון רחב של תפקידים. בגדול, הקליפרס שיפרו כמה מנקודות התורפה משנים קודמות והסגל עדיין עמוק ורחב עם מגוון פתרונות שטיירון לו יוכל למצוא.

למה לא: קוואי לא היה בריא בשלבים המכריעים ב-3 העונות הקודמות וג'ורג' בשנתיים האחרונות, הארדן מביא היסטוריה ארוכה של חוסר יעילות בפלייאוף, ואילו ווסטברוק עבר סיבוב פלייאוף אחד מאז שנפרד מדוראנט. אם יש משהו אחד שאפשר לומר על דאלאס, זה שהכוכב שלהם הוא מניה בטוחה. לקליפרס יש 4 שחקנים שאפשר לכנות אותם כוכבים, אבל הפעם האחרונה שמישהו מהם היה מניה בטוחה הייתה לפני שלוקה דונצ'יץ' ראה פלייאוף.

דאלאס מאבריקס:

מאזן: 50- 32. מקום חמישי במערב.

חמישייה: לוקה דונצ'יץ', קיירי ארווינג, דריק ג'ונס ג'וניור, פי ג'יי וושינגטון, דניאל גאפורד.

מחליפים בולטים: דנטה אקסום, טים הארדווי ג'וניור, ג'וש גרין, מקסי קלבר, דריק לייבלי השני.

היסטוריה: אליפות אחת ב-2011 וגמר נוסף ב-2006. חוץ מזה, העפלות לגמר המערב ב-1988, 2003 ו-2022.

העונה: המאבס פתחו טוב בחסות לו"ז משחקים נוח, אבל הגיעו לטרייד דדליין עם התקפה טובה והגנה רעה והרגישו צורך לעשות כמה שינויים. דניאל גאפורד ופי ג'יי וושינגטון הגיעו ונכנסו לחמישייה ומאז הייתה למאבס ההגנה הרביעית בטיבה בליגה והמאזן השני בטיבו בחודשיים האחרונים של העונה, מה שאפשר להם לצאת ממאבקי מרכז הטבלה במערב ולהבטיח מקום בפלייאוף.

למה כן: לוקה דונצ'יץ' זו הסיבה העיקרית. עם כל הכבוד להגנה שהשתפרה, לקיירי שעל הפרקט יודע מה לעשות בדרך כלל ולצוות המסייע הלא רע, יש למאבס כוכב אחד מרכזי שמגיע אחרי העונה הטובה ביותר בקריירה שלו ככל הנראה, ואחד שהוכיח את עצמו בכל פלייאוף אליו הוא הגיע. נגד הקליפרס בפלייאוף יש לו ממוצע של 33.5 נקודות באחוזים טובים מאוד מכל מקום שאינו קו העונשין, והוא הוכיח את עצמו גם בכל סדרת פלייאוף נגד יריבה אחרת.

למה לא: דאלאס במאזן 2- 6 במשחקי פלייאוף בהם דונצ'יץ' קלע 40 ומעלה, מה שמעיד על כך שהיריבות בולמות את הצוות המסייע, וכך גם הקליפרס גברו על דאלאס פעמיים בעבר. יש לדאלאס פחות שחקני התקפה טובים מסביב מאשר ב-2022, והיכולת של היריבות לעייף את לוקה ולגרום ליעילות שלו לרדת בשלבי ההכרעה תהיה שאלת מפתח בסדרה הזאת ובפלייאוף בכלל אם הם ימשיכו.

מאצ'-אפים מרכזיים:

מי שומר על לוקה? – קוואי היה השומר הבכיר על לוקה בעבר, והוריד אותו ל-46.3% מהשדה, 31.8% לשלוש ו-52.8% אפקטיבי, כך שהוא עשה עבודה לא רעה, אבל הקליפרס לא יכולים להרשות לעצמם לשחוק אותו כאן. מרכוס מוריס, באטום וג'ורג' עזרו גם כן, ומהם רק ג'ורג' עדיין כאן, ומהצד של דונצ'יץ' הוא ינסה כנראה לצוד את זובאץ', בטח אחרי ה-74.1% אפקטיבי שהיה לו כשזובאץ' שמר עליו בסדרה של 2021. פי ג'יי טאקר הוא המנוסה ביותר במשימות האלה, אבל השאלה היא כמה כדורסל עוד נותר לו כדי לא להיות נטל בהתקפה.

איך ההגנה של דאלאס מתמודדת עם הקליפרס? – בגדול, ההגנה של דאלאס מנסה להחביא את דונצ'יץ' על השחקן החלש יותר של היריבה, לשלוח את ג'ונס, וושינגטון, אקסום וג'וש גרין לשמור על השחקנים הבכירים של היריבה ולתת לגאפורד לטפל בצבע. נגד הקליפרס קשה לאבחן איך לחלק את זה, כי יש להם לפחות 3 שחקני התקפה שנחשבו מובילים בשנים האחרונות, ויהיה מעניין לראות האם ואיך ג'ייסון קיד מתכוון לחלק את העובדה. קרלייל ניסה קצת הגנה אזורית בפעם הקודמת שהקבוצות נפגשו, וזה הוביל להפצצה מחוץ לקשת שהכריעה את הסדרה לטובת הקליפרס במשחק 7.

ג'יימס הארדן מול קיירי ארווינג – ג'יימס הארדן עומד להיות בפלייאוף מספר 15 ברציפות, הרצף הפעיל הארוך ביותר בליגה שמכניס אותו גם לטופ 10 באופן כללי, אבל הפעם הוא הסקורר השלישי בטיבו בקבוצה, בפעם הראשונה מאז ימי אוקלהומה, ולא פחות משמעותי כרכז וכמנהל המשחק הבכיר של הקליפרס. אני מעריך שנראה את קיירי שומר על הארדן לא מעט לאורך הסדרה הזאת, ויהיה מעניין לראות האם קיירי יכול לתת ערך מוסף גם בהגנה ולא רק כסקורר השני ליד לוקה דונצ'יץ'.

שלשות – דאלאס במקום השני לבוסטון בכמות השלשות שהם זורקים והקליפרס בחצי התחתון של הטבלה, אבל באחוזים אלו הקליפרס שנמצאים בצמרת העליונה בזמן שדאלאס בסביבות מרכז הטבלה. בכל אחת מסדרות הפלייאוף הקודמות בין הקבוצות ראינו משחקים שמוכרעים על פער משמעותי בקליעה מבחוץ, ואצל שתי הקבוצות קליעה טובה של שחקני המשנה תפתח עוד יותר נתיבים לכוכבים שלהם ותקשה על ההגנה היריבה להתמודד.

אקס-פקטור – אצל הקליפרס אני מעניק את התואר לראסל ווסטברוק. ה-MVP לשעבר היה דווקא טוב בפלייאוף שעבר ללא קוואי וג'ורג', אבל כעת הוא צפוי להיות אופציה רביעית בהתקפה לכל היותר, ואמנם יש לו יכולות כדורסל גבוהות יותר מהמחליף הממוצע, אבל קבלת ההחלטות בעייתית לפעמים ויכולה להיות ההבדל בין עוד שחקן בכיר ובין שחקן שלפעמים מועיל יותר דווקא ליריבה. אצל דאלאס אני חושב שהכי מתאים לזה הוא פי ג'יי וושינגטון, שחקן שקלע בעונה שעברה 20+ נקודות ב-23 משחקים ועוד 13 פעמים העונה, אבל רק 4 פעמים ב-29 משחקים במדי דאלאס, בהם האחוזים שלו ירדו משמעותית. אם הוא יוכל לתת קליעה טובה פעם ב-2-3 משחקים זה יקטין מאוד את התלות של דאלאס בקו האחורי.

תחזית:

שתי קבוצות עם המון פוטנציאל והרבה סימני שאלה, אבל למאבס יש סימן קריאה אחד בדמותו של השחקן שמדורג שני בכל הזמנים בנקודות בממוצע למשחק פלייאוף עם 32.5 בממוצע ב-47.3% מהשדה ו-54.6% אפקטיבי, והוא מגיע אחרי העונה הכי טובה בקריירה שלו. אני מהמר על 4- 2 לדאלאס.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. אין לי חיבה גדולה לקליפרס (חליק, אפילו לסטיב באלמר אין חיבה גדולה לקליפרס), כך שבסדרה הזו אני הולך עם המאבס. מעניין אם לוקה מספיק חזק בכדי להעמיס גם אותי ואת יכולות הניחוס שלי על העגלה המקרטעת שלו.
    תודה רבה עמיחי

  2. תודה עמיחי.כמו שאמרת השאלה הגדולה מה יעשה הצוות המסייע,לוקה זה לוקה קיירי משחק ביכולת שיא ונראה שבאמת טוב לו ומצא את מקומו ככוכב השני של לוקה(מערכת היחסים בינהם גם נראת באמת טובה שהם מפרגנים אחד לשני)דאלאס יצטרכו שכל משחק תהיה צלע שלישית להתקפה כמו שכתבת זה אמור להיות בעיקר וושינגטון אבל גם טימי יכול לפתיע כאן.אם כל משחק תהיה צלע שלישית של אחד מהם דאלאס יעברו בקלות אם לא אז ייגמר 4-2 לדאלאס

  3. וויי וויי איזו סדרה נפלאה תודה עמיחי אחלה פריוויו
    הקליפס יעברו… כי ג’ורג’י בוי והארדן וראס… יש בנו אהבה והיא תנצח
    🙂

  4. איזה הגנה יש לדאלאס? אין להם גבוהים אמינים. קליפרס עמוקים מי יכול לשמור על קוואי וגורג ? על לוקה יתחלקו גם נורמן פאוול, טאקר, ווסטברוק,
    הסדרה תלויה יותר מדי בקיריי, גייסון קיד ימצא גם דרך לחרב את זה

  5. תודה על פריוויו משובח עמיחי. הארדן מול קיירי זה קרב שיקוצים גדול. אני חושב שהעומק של הקליפרס יכריע פה, ווסטבורק לגמרי יכול להיות אקס פאקטור פה . קליפרס ב-6.

  6. בס"ד
    תודה רבה..
    ממש קשה לי להעריך מי תיקח, יש יותר מדי משתנים.
    מהש כן, משעמים לא יהיה.לוקה, קיירי, קוואי, הארדן ווסטברוק מייציקףרים כותרות בקצב סופר גבוה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט